Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

ÄRIPLAAN (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


Rahastaja Nimi
AUTOPESULA ÄRIPLAAN
Koostaja : XXX

Mõdriku 2014
1. Äriideestik, äriplaani kokkuvõte. Sõnaline kokkuvõte KES, MIKS, MILLAL, samuti MIDA, KELLELE hakkab oma äriidee raames pakkuma.
Aastast aastasse on Eestis suurenenud autode hulk. Seoses sellega on suurenenud huvi oma sõiduvahendi eest hoolitseda ning seega on ka suurenenud nõudlus sellist teenust pakkuvate firmade vastu. Klientidele tuleb pakkuda kiiret ja korralikku teenust, selleks on kindlasti vaja korralikke seadmeid ning kvaliteetset teenindust.
Jõhvi ja Kohtla-Järve piirkonnas on kokku vaid paar automaatpesulat ja seetõttu on ka ootejärjekorrad pesulates tihti väga pikad. Sellest ka idee automaatpesula loomiseks. Leidsin, et kõige sobivamaks asukohaks oleks pesula rajamine Jõhvi Rakvere tänavale, kuna see jääb linna sõites teeäärde ja sissesõit on mugav.
Pesula on avatud kõik päevad nädalas. Tööle on vaja kahte klienditeenindajat, kelle ülesanneteks on klientidega suhtlemine , pesuseadmete juhtimine arvutil ehk pesurežiimi määramine ja üldine korrashoid. Ettevõtte loomiseks on vaja ehitada hoone, soetada vajalik pesuseade. Hoone kogu pindala on 70,3m². Millest pesuruum on 43,7m², pumbajaam 6,6m² ning klienditeenindaja ruum 16m². Klienditeenindajate töö toimub graafiku alusel. Kokku on ettevõttes neli töölist: ettevõtte juht, kaasomanik ja kaks klienditeenindajat.
2. Ettevõtte üldandmed . Täida antud kast vajaliku infoga . Alustamisel FIE-na võid mittevajalikud veerud ära kustutada .
Ettevõtte nimi
Brilliant Car
Ettevõtte juriidiline vorm

Aadress
Rakvere 47b Jõhvi vald
Telefonid
E-mail
Juhatuse liikmed
Omakapital
2500 eurot
Omanikud , nende osa kapitalist
XXX- 1500 eurot
XXX- 1000 eurot
Kontaktisik, tema telefon
Ettevõtte tegevusala (EMTAK)
Hulgi- ja jaekaubandus ; mootorsõidukite ja mootorrataste remont
Ettevõtte tegevuspiirkond
Jõhvi vald
3. Äriidee kirjeldus. Vasta lihtsustatud ärimudeli kolmele põhiküsimusele: MIDA , KELLELE, KUIDAS
MIDA: autopesuteenust
KUIDAS (k.a ERISTUN): automaatpesula
KELLELE: sõiduauto omanikele, kes elavad lähiümbruses ja neile, kes on läbisõidul
KES ON KONKURENDID: Jõhvi Autopesulad OÜ, Kesklinna Käsipesula, Vekoolis autopesula
4. Eesmärgid. Nimeta vähemalt 1 pikaajaline ja 1 lühiajaline eesmärk oma äritegevusega seoses.
Pikaajaliseks eesmärgiks on tõusta turuliidriks antud valdkonnas Jõhvi vallas ja selle lähiümbruses.
Lühiajaliseks eesmärgiks on 500 autopesu kuus.
5. Ärikeskkonna analüüs
Makrokeskkonna ja mikrokeskkonna üldanalüüs . Täpsusta millised tegurid, faktorid , majandussubjektid mõjutavad ettevõtte planeeritavat äritegevust (ja kuidas).
Ärikeskkonna analüüs (vt 9. 10 loeng kaubandusturunduses)
Eelprotsessid- tarned- kaup Hiinast, ressursid -tehnika, ruumid, finants , inimesed
Põhiprotsessid - E-kauplus müümine, teenindus, kaup kliendini
järelprotsessid- kaupade tagastus , garantii
Makrokeskkonna mõjutavateks teguriteks on majanduslik keskkond- suureneva töötuse, inflatsiooni puhul väheneks klientuur , suurenevate sissetulekutega aga kasvaks; tehnoloogiline keskkond- kui arendatakse välja tõhusam ja parem pesula kaoks kindlasti suurem osa klientuurist; ökoloogiline keskkond- külma ilmaga on tööd vähem, porise ilmaga rohkem.
Mikrokeskkonna mõjutatavateks teguriteks on konkurentsisituatsioon- kuna on ka teine autopesula, siis võib-olla jäävad kliendid talle truuks ja seetõttu ei kasva minu klientide arv väga jõudsalt; hinna ja omahinna võimalikud arengud- oleneb kui palju on tarbijaid, kas hinda on ka võimalik tõsta või peab langetama.
Täpsusta, kes on sinu ettevõtte hankijad ehk tarnijad .
Ettevõte tarnija
Tooraine /materjal
Aadress
Telefon
Meiliaadress
Tammermatic Oy
pesukemikaalid
Tampere, Soome
+358 3 3800 400
sales @tammermatic.fi
6. SWOT analüüs. Kirjelda oma ettevõtte tugevusi, nõrkuseid, samuti väliskeskkonnast tulenevaid võimalusi ja ohtusid.
Tugevused
-kaasaegne tehnoloogia
-kvaliteetne teenindus
-kvaliteetsed vahendid
Nõrkused
Võimalused
-uue tarbijagrupi tekkimine
-konkurentide tagasitõmbumine turult
Ohud
-rahvastiku vähenemine keskkonnas
-tarbijate eelistuste muutumine
-muudatused tehnoloogias
-turu kasvu peatumine
7. Toode/teenus´( sortiment ) ja hinnakujundus. Kirjelda ettevõtte poolt pakutavaid tooteid ja teenuseid/ sortimenti, seda detailselt (võrreldes ptk 3).
Seadmeks valiksin automaatpesu seadme Tammermatic UltraLux, mis töötab mõlemal põhimõttel: survepesu ja harjapesu. Pesu algab juba pesulasse sisse sõites, leotusvahend pihustatakse sisse sõitmise ajal, see lühendab oluliselt kogu pesutsükli aega. Autorattad saavad eraldi leotuse spetsiaalse keemiaga, mis kõrvaldab hästi nõgi ja pidurdamistest tuleneva mustuse. Eraldi on ka ratastele survepesu pihustid, mis tagavad rataste puhtuse . Uuenduslik on sensoritega varustatud, pöördpeaga pihustid, mis suunatakse täpselt auto kumeruste järgi. Juhul kui klient soovib harjapesu on see ka võimalik. Harjad liiguvad täpselt ja ohutult mööda kaasaegsete autode kontuure. Et pesuseadme osa kauem vastu peaks ja vähem hooldust nõuaks, mõõdab seade harjade töötamisel nende mootorite voolutugevust , millest tulenevalt kalibreeritakse automaatselt survet auto pinnale. Külgmised harjad liiguvad kahtepidi ning see tagab auto parema puhtakssaamise. Samuti tunneb seade ära, kui on tegemist universaalkerega autoga või on sõidukile paigaldatud suusaboks ning liigub sellest lähtuvalt. Juhul kui on tellitud kliendi poolt ka autovaha, siis pihustatakse autole enne kuivatamist spetsiaalne vaha ning poleeritakse harjadega üle. Lõpuks järgneb auto kuivatamine suruõhuga. Suruõhudüüsid on samade osade küljes, kus pihustidki ainult, et teisel poolel.
Arvestades, et masin sooritab mõlemat pesu: harja- ning ka survepesu, siis sellest tulenevalt on ka kliendil võimalik valida paljude erinevate pesuprogrammide vahel. Abiks õige programmi valimisel on seinal näidispildid, juhendid. Samuti aitab teenindaja õige pesuprogrammi valikul . Keskmine pesuhind on 10 eurot. Konkreetselt hakatakse klientidele pakkuma kolme survepesuprogrammi ja kolme surve-ja harjapesuprogrammi. Suvised ja talvised pesuprogrammid on funktsioonidelt samad, kuid erinevad pesuvahendite poolest. Antud pesuseadme opereerimisprogramm võimaldab muuta ja luua ka uusi programme juhul kui peaks tekkima selleks vajadus. Pesuks kasutatakse Tammermatic vahendeid.
8. Tootmine/teenindamine. Kirjelda oma ettevõtluse põhitegevusprotsessi – tootmise ja/või teenindusega seonduvat. Võid joonistada ka põhiprotsessi mudeli, või kirjeldada neid etapi kaupa.
Klient tuleb, valib sobiva pesuprogrammi ja tasub. Seejärel sõidab autoga pesulasse sisse, kus seade peseb auto puhtaks, lisaks vahatab, kuivatab, sõltuvalt tellitud programmist. Kui auto puhas tõuseb uks lahti ja klient saab lahkuda.
9. Turu ja klientide segmenteerimine
Kirjelda lühidalt oma sihtturgu ning seda millised väljavaated antud turul on aasta, 2-3 aasta pärast. Seejärel liigu kitsamalt oma peamised kliendi, ehk sihtklientuuri segmenteerimiseni.
Sihtturuks on kõik autodega liiklejad. Konkurentideks on 3 autopesulat, millest vaid 1 samuti automaatpesula, milles pidevalt pikad järjekorrad. Kuna nõudlus teenuse järgi on, siis olen kindel, et automaatpesula rajamine tasub end ära. Minu äri eeliseks on uuenduslikum seade ja vahendid, samas hinnad on vastavalt programmile erinevad, igaüks saab valida endale sobiva. Kindlasti on talvel klientuur väiksem, kuid porisel ajal jällegi palju suurem, igal ajal on inimesi, kes soovivad oma autot pesta. Arvan, et ka 2-3 aasta pärast on antud teenusele sihtturgu.
Sihtklientuuriks on juhilubadega mehed, naised, nii era- kui ka äriisikud vanuses 18-70 Jõhvi valla ja selle lähipiirkonnast (Kohtla-Järve, Kohtla-Nõmme).
10. Müük ja turundamine. Kirjelda ettevõtte müügi- ja turundustegevust.
Ettevõtte jaoks teeks suure plakati, et möödasõitjad saaks kohe aru millega tegu, kuna on tiheda liiklusega koht, siis ei jääks kindlasti märkamata. Samuti teeks kodulehekülje , kus oleks mugav täpsemalt teenusega tutvuda.
11.RESSURID (s.h tööjõud ). Kirjelda peamiseid ressursse, mis on idee teostuseks vajalikud, s.h tööjõuvajadus (palju töötajaid vaja ja mis ametikohtadel).
Personalina oleks vaja kahte teenindajat, kes töötavad vahetustega.
Ettevõtte loomiseks on vaja ehitada hoone, soetada vajalik pesuseade Tammermatic UltraLux. Hoone kogu pindala on 70,3m². Millest pesuruum on 43,7m², pumbajaam 6,6m² ning klienditeenindaja ruum 16m².
12. Investeeringute vajadus ja allikad. Määratle oma investeeringute allikad.
Investeering
Investeeringu:
Maksumus
Katmise allikad
Soetamise tähtaeg (kuu)
Tammermatic UltraLux
134 800 eurot
laen
juuni
Hoone ehitamine
30 000 eurot
laen
Juuni
Mööbel ja bürootehnika
4000 eurot
laen
juuni
Toore ja materjal
5000 eurot
laen
Juuni
13. Riskianalüüs . Hinda ja kirjelda ettevõtte riske nii ettevõtte käivitamisel kui ka tegevuse esimestel aastatel. Lisa parempoolsesse tulpa ka ennetustegevused, mida teha, et riski vähendada.
Riski kirjeldus
Ennetustegevused, mida teha, et antud riski vähendada
Toorainete ja materjalide hinnad tõusevad
Tööjõud kallineb
Makromajanduslik olukord halveneb
Uued konkurendid
Pakkuda oma ettevõtte teenust parimal viisil parima hinnaga
Vasakule Paremale
ÄRIPLAAN #1 ÄRIPLAAN #2 ÄRIPLAAN #3 ÄRIPLAAN #4 ÄRIPLAAN #5 ÄRIPLAAN #6
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-11-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 170 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Reska Õppematerjali autor
Äriplaan autopesula arajamiseks.Pesula on avatud kõik päevad nädalas. Tööle on vaja kahte klienditeenindajat, kelle ülesanneteks on klientidega suhtlemine, pesuseadmete juhtimine arvutil ehk pesurežiimi määramine ja üldine korrashoid. Ettevõtte loomiseks on vaja ehitada hoone, soetada vajalik pesuseade. Hoone kogu pindala on 70,3m². Millest pesuruum on 43,7m², pumbajaam 6,6m² ning klienditeenindaja ruum 16m². Klienditeenindajate töö toimub graafiku alusel. Kokku on ettevõttes neli töölist: ettevõtte juht, kaasomanik ja kaks klienditeenindajat.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

Logistika alused
thumbnail
268
pdf

Logistika õpik 2013-Ain Tulvi

Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

Baas Logistika



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun