Rahastaja Nimi AUTOPESULA ÄRIPLAAN Koostaja :
XXX
Mõdriku
20141. Äriideestik, äriplaani kokkuvõte. Sõnaline kokkuvõte KES, MIKS, MILLAL, samuti MIDA, KELLELE hakkab oma
äriidee raames pakkuma.
Aastast
aastasse on Eestis suurenenud autode hulk. Seoses sellega on suurenenud huvi oma sõiduvahendi eest hoolitseda ning seega on ka suurenenud
nõudlus sellist teenust pakkuvate firmade vastu. Klientidele tuleb pakkuda kiiret ja korralikku teenust, selleks on kindlasti vaja korralikke seadmeid ning kvaliteetset teenindust.
Jõhvi ja Kohtla-Järve piirkonnas on kokku vaid paar automaatpesulat ja seetõttu on ka ootejärjekorrad pesulates tihti väga pikad. Sellest ka idee automaatpesula loomiseks. Leidsin, et kõige sobivamaks asukohaks oleks
pesula rajamine Jõhvi Rakvere tänavale, kuna see jääb linna sõites teeäärde ja sissesõit on mugav.
Pesula on avatud kõik päevad nädalas. Tööle on vaja kahte klienditeenindajat, kelle ülesanneteks on klientidega
suhtlemine , pesuseadmete juhtimine arvutil ehk pesurežiimi määramine ja üldine korrashoid. Ettevõtte loomiseks on vaja ehitada hoone, soetada vajalik pesuseade. Hoone kogu pindala on 70,3m². Millest
pesuruum on 43,7m², pumbajaam 6,6m² ning klienditeenindaja ruum 16m². Klienditeenindajate töö toimub graafiku alusel. Kokku on ettevõttes neli töölist: ettevõtte juht, kaasomanik ja kaks klienditeenindajat.
2. Ettevõtte üldandmed . Täida antud kast vajaliku
infoga . Alustamisel FIE-na võid mittevajalikud
veerud ära
kustutada .
Ettevõtte nimi
OÜ
Brilliant Car
Ettevõtte juriidiline vorm
OÜ
Aadress
Rakvere 47b Jõhvi vald
Telefonid
E-mail
Juhatuse liikmed
Omakapital 2500 eurot
Omanikud , nende osa
kapitalist XXX- 1500 eurot
XXX- 1000 eurot
Kontaktisik, tema telefon
Ettevõtte
tegevusala (EMTAK)
Hulgi- ja
jaekaubandus ; mootorsõidukite ja mootorrataste
remont Ettevõtte tegevuspiirkond
Jõhvi vald
3. Äriidee kirjeldus. Vasta lihtsustatud ärimudeli kolmele põhiküsimusele: MIDA , KELLELE, KUIDAS
MIDA: autopesuteenust
KUIDAS (k.a ERISTUN): automaatpesula
KELLELE: sõiduauto omanikele, kes elavad lähiümbruses ja neile, kes on läbisõidul
KES ON KONKURENDID: Jõhvi
Autopesulad OÜ, Kesklinna Käsipesula, Vekoolis autopesula
4. Eesmärgid. Nimeta vähemalt 1 pikaajaline ja 1 lühiajaline eesmärk oma äritegevusega seoses.
Pikaajaliseks eesmärgiks on
tõusta turuliidriks antud valdkonnas Jõhvi vallas ja selle lähiümbruses.
Lühiajaliseks eesmärgiks on 500
autopesu kuus.
5. Ärikeskkonna analüüs Makrokeskkonna ja mikrokeskkonna
üldanalüüs . Täpsusta millised tegurid,
faktorid , majandussubjektid mõjutavad ettevõtte planeeritavat äritegevust (ja kuidas).
Ärikeskkonna analüüs (vt 9. 10 loeng kaubandusturunduses)
Eelprotsessid- tarned- kaup Hiinast,
ressursid -tehnika, ruumid,
finants , inimesed
Põhiprotsessid - E-kauplus müümine, teenindus, kaup kliendini
järelprotsessid- kaupade
tagastus , garantii
Makrokeskkonna mõjutavateks
teguriteks on majanduslik keskkond- suureneva töötuse, inflatsiooni puhul väheneks
klientuur , suurenevate sissetulekutega aga kasvaks; tehnoloogiline keskkond- kui arendatakse välja tõhusam ja parem pesula kaoks kindlasti suurem osa klientuurist; ökoloogiline keskkond- külma ilmaga on tööd vähem, porise ilmaga rohkem.
Mikrokeskkonna mõjutatavateks teguriteks on konkurentsisituatsioon- kuna on ka teine autopesula, siis võib-olla jäävad kliendid talle truuks ja seetõttu ei kasva minu klientide arv väga jõudsalt; hinna ja omahinna võimalikud arengud- oleneb kui palju on tarbijaid, kas hinda on ka võimalik tõsta või peab langetama.
Täpsusta, kes on sinu ettevõtte
hankijad ehk
tarnijad .
Ettevõte tarnija
Tooraine /materjal
Aadress
Telefon
Meiliaadress
Tammermatic Oy
pesukemikaalid
Tampere, Soome
+358 3 3800 400
sales @tammermatic.fi
6. SWOT analüüs. Kirjelda oma ettevõtte tugevusi, nõrkuseid, samuti
väliskeskkonnast tulenevaid võimalusi ja ohtusid.
Tugevused
-kaasaegne
tehnoloogia -kvaliteetne teenindus
-kvaliteetsed vahendid
Nõrkused
Võimalused
-uue tarbijagrupi tekkimine
-konkurentide tagasitõmbumine turult
Ohud
-rahvastiku vähenemine keskkonnas
-tarbijate eelistuste muutumine
-muudatused
tehnoloogias -turu kasvu peatumine
7. Toode/teenus´( sortiment ) ja hinnakujundus. Kirjelda ettevõtte poolt pakutavaid tooteid ja teenuseid/ sortimenti, seda detailselt (võrreldes ptk 3).
Seadmeks valiksin automaatpesu seadme Tammermatic UltraLux, mis töötab mõlemal põhimõttel: survepesu ja harjapesu. Pesu algab juba pesulasse sisse sõites, leotusvahend pihustatakse sisse
sõitmise ajal, see lühendab oluliselt kogu pesutsükli aega. Autorattad saavad eraldi leotuse spetsiaalse keemiaga, mis kõrvaldab hästi
nõgi ja pidurdamistest tuleneva mustuse. Eraldi on ka ratastele survepesu pihustid, mis tagavad rataste
puhtuse . Uuenduslik on sensoritega varustatud, pöördpeaga pihustid, mis suunatakse täpselt auto kumeruste järgi. Juhul kui
klient soovib harjapesu on see ka võimalik. Harjad liiguvad täpselt ja ohutult mööda kaasaegsete autode kontuure. Et pesuseadme osa kauem vastu peaks ja vähem
hooldust nõuaks, mõõdab seade harjade töötamisel nende mootorite
voolutugevust , millest tulenevalt kalibreeritakse automaatselt survet auto pinnale. Külgmised harjad liiguvad kahtepidi ning see tagab auto parema puhtakssaamise. Samuti tunneb seade ära, kui on tegemist universaalkerega
autoga või on sõidukile paigaldatud suusaboks ning liigub sellest lähtuvalt. Juhul kui on tellitud kliendi poolt ka autovaha, siis pihustatakse
autole enne kuivatamist spetsiaalne vaha ning poleeritakse harjadega üle. Lõpuks järgneb auto
kuivatamine suruõhuga. Suruõhudüüsid on samade osade küljes, kus pihustidki ainult, et teisel poolel.
Arvestades, et masin sooritab mõlemat pesu: harja- ning ka survepesu, siis sellest tulenevalt on ka kliendil võimalik valida paljude erinevate pesuprogrammide vahel. Abiks õige programmi valimisel on
seinal näidispildid, juhendid. Samuti aitab teenindaja õige pesuprogrammi
valikul . Keskmine pesuhind on 10 eurot. Konkreetselt hakatakse klientidele pakkuma kolme survepesuprogrammi ja kolme surve-ja harjapesuprogrammi. Suvised ja talvised pesuprogrammid on funktsioonidelt samad, kuid erinevad pesuvahendite poolest. Antud pesuseadme opereerimisprogramm võimaldab muuta ja luua ka uusi
programme juhul kui peaks tekkima selleks vajadus.
Pesuks kasutatakse Tammermatic vahendeid.
8. Tootmine/teenindamine. Kirjelda oma ettevõtluse põhitegevusprotsessi – tootmise ja/või
teenindusega seonduvat. Võid joonistada ka põhiprotsessi mudeli, või kirjeldada neid etapi kaupa.
Klient tuleb, valib sobiva pesuprogrammi ja tasub. Seejärel sõidab autoga pesulasse sisse, kus seade peseb auto puhtaks, lisaks vahatab, kuivatab, sõltuvalt tellitud programmist. Kui auto puhas tõuseb uks lahti ja klient saab lahkuda.
9. Turu ja klientide segmenteerimine Kirjelda lühidalt oma
sihtturgu ning seda millised väljavaated antud turul on aasta, 2-3 aasta pärast. Seejärel liigu
kitsamalt oma peamised kliendi, ehk sihtklientuuri segmenteerimiseni.
Sihtturuks on kõik autodega liiklejad. Konkurentideks on 3 autopesulat, millest vaid 1 samuti automaatpesula, milles pidevalt pikad järjekorrad. Kuna nõudlus teenuse järgi on, siis olen kindel, et automaatpesula rajamine tasub end ära. Minu äri eeliseks on uuenduslikum seade ja vahendid, samas hinnad on vastavalt programmile erinevad, igaüks saab valida endale sobiva. Kindlasti on talvel klientuur väiksem, kuid porisel ajal jällegi palju suurem, igal ajal on inimesi, kes soovivad oma autot pesta. Arvan, et ka 2-3 aasta pärast on antud teenusele sihtturgu.
Sihtklientuuriks on juhilubadega mehed, naised, nii era- kui ka äriisikud vanuses 18-70 Jõhvi valla ja selle lähipiirkonnast (Kohtla-Järve, Kohtla-Nõmme).
10. Müük ja turundamine. Kirjelda ettevõtte müügi- ja turundustegevust.
Ettevõtte jaoks
teeks suure plakati, et möödasõitjad saaks kohe aru millega tegu, kuna on tiheda liiklusega koht, siis ei
jääks kindlasti märkamata. Samuti teeks
kodulehekülje , kus oleks mugav täpsemalt teenusega tutvuda.
11.RESSURID (s.h tööjõud ). Kirjelda
peamiseid ressursse, mis on idee teostuseks vajalikud, s.h tööjõuvajadus (palju töötajaid vaja ja mis ametikohtadel).
Personalina oleks vaja kahte teenindajat, kes töötavad vahetustega.
Ettevõtte loomiseks on vaja ehitada hoone, soetada vajalik pesuseade Tammermatic UltraLux. Hoone kogu pindala on 70,3m². Millest pesuruum on 43,7m², pumbajaam 6,6m² ning klienditeenindaja ruum 16m².
12. Investeeringute vajadus ja allikad. Määratle oma investeeringute allikad.
Investeering Investeeringu: Maksumus Katmise allikad Soetamise tähtaeg (kuu) Tammermatic UltraLux
134 800 eurot
laen
juuni
Hoone ehitamine
30 000 eurot
laen
Juuni
Mööbel ja bürootehnika
4000 eurot
laen
juuni
Toore ja materjal
5000 eurot
laen
Juuni
13. Riskianalüüs . Hinda ja kirjelda ettevõtte riske nii ettevõtte käivitamisel kui ka tegevuse esimestel aastatel. Lisa parempoolsesse tulpa ka ennetustegevused, mida teha, et riski vähendada.
Riski kirjeldus Ennetustegevused, mida teha, et antud riski vähendada Toorainete ja materjalide hinnad tõusevad
Tööjõud kallineb
Makromajanduslik olukord halveneb
Uued konkurendid
Pakkuda oma ettevõtte teenust parimal viisil
parima hinnaga
Kõik kommentaarid