Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Piduri süsteem (12)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Juhtseadised
Pidurisüsteem
Sissejuhatus

  • Pidurisüsteemi ülesanne: aeglustada või hoida auto liikumatu
  • Pidurisüsteemi olemus: energiamuundur: muundab auto liikumise kineetilist energiat soojusenergiaks
  • Pidurispsteem jaguneb: piduriajamiks ja pidurimehhanismiks.
  • Ajamiteks: hüdro-, pneumo -, mehaaniline, kombineeritud ajam;
  • Pidurimehhanismideks: trummel - või ketaspidur .

Hüdraulilise ajamiga pidurisüsteem
  • Ehitus: üldkomponendid. nende õldotstarve.
  • Hüdraulilise pidurisüsteemi olemus: Pascali seadus, pea- ja töösilindrite ristlõikepindalate erinevus, pedaal kui jõuõlg. Näidisarvutus.
  • Kahekontuurilised lahendused: X-skeem esiveolistel autodel, II- skeem tagaveolistel autodel..
  • Piduriõlist: glükooli või silikoonõli baasil, keemistemp . sõltuvus niiskusest, hüdroskoopsus, DOT tähised, sobivus kummimaterjalidega, jälgida tootjapoolseid soovitusi.
  • Pidurivedeliku anum : kaheosaline ühendatud anum, tasemeanduriga;
  • Peasilindri ehitus: kahesektsiooniline (kaks mansettidega tihendatud kolbi, kaks toiteava ja kaks kompensatsiooniava, ja kaks vedru);
  • Kompensatsiooniavad tasandavad temp. muutusest tingitud hüdroõli mahumuutust ja aitavad pidurite vabastusele kaasa;
  • Peasilindri töö kirjeldus kui üks kontuuridest lekib.
  • Pidurite vaakumvõimendi: tööpöhimõte, ehitus ja töötamine
  • Tandemvaakumvõimendi
  • Töösilindrite ehitus: näidata lisapilte ja näidiseid
  • Trummelpidurimehhanism: ehitus, liigitus, aktiivne ja passiivne klots , klotsi ja trumli vahelise kauguse reguleerimine, automaatregulaatori tööpähimõte.. Oluline häärdkatete ja trumli piirkulumise suurused;
  • Ketaspidurimehhanism: tööpõhimõte, ehitus, liigitus ja täätamine, kulumise indikaator , klotside ja ketaste piirkulumise määrad
  • Trummel- ja ketaspidurite võrdlus: soojusõlekanne, ehituse lihtsus, vee eemaldumise hõlpsus, klotsi automaatreguleerimise tarviduse puudumine, , klotsi materjali suurem vastupanu erisurvele ja temperatuurile, suurem pidurdusjõud ja tarvidus võimendi järele.
  • Pidurdusjõuregulaator nn. rõhkude erinevusel toimiv proportsionaalsusklapp nn. P- klapp
  • Kahekontuuriline P-klapp X-kontuurilisel süsteemil
  • P ja BV klapp rõhuregulaator ja sellest möödavooluklapp, ühe kontuuri lekke korral;
  • LSPV klapp kui koormustundlik rõhuregulaatorklapp
  • Seisupiduri rakendused: trummel ja ketaspiduril. Lisada skeemid tagaketaspiduri seisupidurina töötamisest.
  • Õhutamisprotseduurist: kaks mehaanikut, alustada peasilindrist, pumbata aeglaselt, seejärel liikuda kõige kaugemast töösilindrist kõige lähemal ileva tääsilindri suunas.. Mitte unustada vahepeal hüdroõli lisada.
  • Pidurivõimendi kontrollist: seisva mootoriga vajutada mitu korda pedaali, rõhk sellega välja lasta, jätta jalg pedaalile ja käivitada mootor, veenduda, et pedaal vajub selle käigus veidi enam põranda suunas. Võimendi tihedust saab kontrollida, kontrollides pedaali vabakäigu suurust püsiva pedaalile vajutuse korral, suretades vahepeal mootori välja umbes 30-ks sekundiks.

ABS pidurisüsteem
  • ABS-i lühendist (Anti Lock (skid) brake system. Sai alguse lennunduses 1950-ndatel. Esimene süsteem autodel 1965 Jensen FF (Dunlop Maxaret analoogsüsteem)

1978 Boschi esimene ABS süsteem
1995.a üle 50protsendi uutest autodest on varustatud ABS-iga
  • ABS-i tarvidusest ja teoreetiline põhjendus eelistele ja puudustele

eelised enamustel teekatetel kindlustab suurima aeglustuse ja tagab sõiduki juhitavuse.
Puudus keerukas ning teatud teekatetel (kohev lumi, kruus ja sile jää koos naastrehvidega ei toimi nii efektiivselt kui läbilibiseva ratta korral).
Läbilibisemise mõiste ja sobilik vahemik ca 15 kuni 30 protsenti
Piduri süsteem #1 Piduri süsteem #2 Piduri süsteem #3 Piduri süsteem #4 Piduri süsteem #5
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-11-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 334 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 12 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor njauuuuuu Õppematerjali autor
hüdro piduridte kohta

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
doc

Pidurid spiker

piduritrummel, kolb, kolvi rõngastihend) ja ketaspidurid. Seisupidur: trossiga liigutatava hoova abil surutakse ketaspiduri sisemise trummelpiduri klotsid vastu trummlit. Pidurdusjõu regulaatoriga süsteem: vaakumvõimendi, vedeliku reservuaar, pidurdusjõu regulaator, esi- ja tagaratta pidurdusmehanism. Pidurdusjõu regulaatori ehitus: proportsionaalklapp, reduktsiooniklapp, töövedelik, koormusetundlik vedru. ABS süsteem: eesmärgiks on saavutada maksimaalne auto aeglustus ning stabiilsus pidurdamisel. Ratta pöörlemissagedus andur: kõigil ratastel on hammasvöö, pöörleva hammasvöö hammaste möödumisel indutseeritakse selles vahelduvvool, ECU muudab selle digitaalsignaaliks, mille sagedus on võrdeline ratta kiirusega, auto kiirus arvutatakse kui kahe diagonaalse ratta keskmine. Hüdromodulaatori osad: solenoidklappide moodul, elektrimootoriga käitatav hüdropump, tagasivooluklapid, rõhuaku.

Kere ja alusvanker
thumbnail
16
docx

Hüdropidurid

Põltsamaa Ametikool Hüdropidurid A2 Kim Martin Kaarlimõisa 2010 Sisukord 1. Sissejuhatus 3 2. Trummelpidur 3. Ketaspidur 5 · Ketaspidur koosneb 5 · Piduri kettad 6 4. Piduri hüdroajami skeem 7 5. Piduri mehhanism 8 6. Töösilinder 10 7. Pidurivõimendi 11 8. Piduriklotsid 11 9. Seisupidur 13 Sissejuhatus

Auto õpetus
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

Mitteblokeeruvaid pidureid nimetatakse ABS-piduriteks (anti-lock brake system). Eeliseks on, et pidurdatav auto säilitab juhitavuse kõikides olukordades. Autode hüdropidurid 10.1.2 Pidurite hüdraulilise ajami ehitus Auto hüdroajami põhiosad on : · piduripump (peasilinder), · töösilindrid ja torustik. Lisaks võivad ajamisse kuuluda võimendi ja regulaator, mis jaotab rõhku esi- ja tagarattapidurite vahel. Kogu ajam on täidetud pidurivedelikuga. Piduri peasilindri (-pumba) ülesandeks on tekitada ajamis rõhku, kui juht vajutab pedaalile. Põhiosad on: silinder ja mansettidega kolvid. Pidurivedelik asub silindrist kõrgemal olevas anumas. Kolbe hoiavad algasendis vedrud. Peasilindri töötamine. Kui juht vajutab pedaalile, siis sellega ühendatud tõukur lükkab tagumist kolbi silindrisse, pidurivedelik tõrjutakse torustikku ja esirataste pidurid hakkavad tööle. Ühtlasi kandub vedeliku rõhk ka teisele kolvile, mis asub silindri keskosas

Traktorid ja liikurmasinad
thumbnail
27
docx

Pidurisüsteemid

· Kontrolliseadmed (rõhuandurid, rõhulülitid, manomeetrid, märgutuled, kuvar). EBS piduriseadet on pidevalt arendatud ja täiustatud. Seetõttu võib konkreetse veoki või bussi piduriseade erineda eelpool loetletust. Näiteks võib olla kokku ehitatud juhtplokk, pedaali asendi andur ja proportsionaalne releeklapp. Selline seade kannab nime EBS juhtseade piduri keskseadmega (Compact CBU). Tehnohoolduse juhised · Mistahes tööde tegemiseks EBS pidurite juures on vajalik eriväljaõpe. Seadete muutmiseks on vajalik PIN kood. · Kindlusta sõiduki paigalolek. · Varuosadena tohib kasutada ainult WABCO, Knorr ja valmistajatehase poolt lubatud detaile

Autoõpetus
thumbnail
54
doc

LABORATÖÖRNE TÖÖ, ALUSVANKER

Siit tulenevalt reaalne mõõdetud mass 1291 + 635 = 1926kg ΣMa=0, FG x a – FR2 x 2630 = 0 1926 x a = 485 x 2630 A = 485 x 2630/1926 = 662,3mm Telgede koormamisel nihkub raskuskese sõiduki nina suunas. 5 1.2. Vedrustuse ehitus, iseloomustus ja kinemaatika Näidissõidukil on kasutusel McPherson tüüpi vedrustus nii ees kui ka taga. Esisillas on ühe õõtsa ja ühe reaktiivvardaga süsteem ning tagasillas on 2 põiki ja ühe pikihoovaga süsteem. McPhersoni vedrustust iseloomustab lihtsus, kompaktsus horisontaalsihis, suur käigupikkus, odavus massitootmisel ning lihtne vahetatavus. Komponendid:  Stabilisaatorvarras  Alumine õõtshoob  Keerdvedru  Amortisaatori püstak Elastsed elemendid: Ees: Õõtshoova puksid, tugilaagrid, pikivardapuksid Taga: Õõtshoova puksid, põiki- ja pikivarda puksid. Suunavad elemendid:

Kategoriseerimata
thumbnail
2
odt

Hüdropidurid

Rõhupiiraja ­ joonis vihiku Kuna pidurdamisel auto esiosa vajub allapoole ja tagaosa tõuseb üles, siis oleks kasulik kui tugeval pidurdamisel läheks suurem pidurdusjõud esiratastele. Paljudel autodel ongi selleks tagarataste pidurisüsteemi jaoks rõhupiiraja. Kaasajal on autod varustatud ka elektroonilise juhtimisega rõhupiirajatega. Rõhuregulaator - joonis vihikus Rõhuregulaator reguleerib samuti tagaratastele antavat pidurvedeliku rõhku, kuid teeb seda mõnevõrra täpsemalt. Nõrgemal pidurdamisel tuleb pidruivedeliku rõhk kanal A kaudu silindrisse (4). Sealt läbi düüsi (8) ja avatud klapi (2) kanalisse B ning edasi tagaratastele. Rõhu tõuestes ületab kolvile (6 ja 9) mõjuv rõhujõud vedru 5 survejõu ning kolbi nihutatakse paremale. Klapp (2) sulgub ja kanalise B enam rõhutõusu ei anta. Kuna kolvile (9) vasakult mõjuv rõhujõud jääb nüüd vähemaks, siis vedru (5) saab kolbi (6 ja 9) nihutada jälle paremale, kuni klapi (2) avanemiseni, millega kanalis B

Hüdropidurid
thumbnail
62
odt

Teedemasinate juhtimine ja hooldus

suurendavad juhi mugavust. Tööorganid Valmistatakse ja pidevalt töötatakse välja laias valikus uusi, tugevaid ja mitmekülgseid tööorganeid, tänu millele saab masinaid kasutada igasugusteks rakendusteks ja täita tööülesandeid tõhusalt. Sõrmjuhtimisega käepidemed Sõrmjuhtimisega käepideme abil on masina juhtimine, liikumissuuna muutmine ja käigu valik ühendatud ühtesamasse süsteemi. Kõiki nimetatud juhtimisfunktsioone rakendatakse ühe käega. Selline süsteem suurendab juhi töötamismugavust ja tagab paremad töötulemused. Juhikabiinid Tehnika viimase sõna järgi loodud juhtkabiinid on väiksema mürataseme ja vibratsiooniga ning tagavad suurepärase nähtavuse. Hüdraulilised eeljuhtimisseadmed võimaldavad juhtimisel kasutada vähem jõudu, vähendades seega juhi väsimist. Laser ja Gps juhtimissüsteemid Laser ja GPS süsteemid võimaldavad teha murrangulise pöörde pinnaseteisaldustöödel. Need on

Teedeehitus
thumbnail
22
doc

Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

ning mootori võimsuse langust, liig varane aga detonatsiooni mootori silindris. Pidev detonatsioon kahjustab kõigepealt kolbi ja pikemal mõjumisel põhjustab selle purunemise. Süütesüsteemi arengus saab eristada mitut etappi. Esimene etapp oli magneetosüütesüsteem, mis koosnes magneetost, jaoturist, süüteküünaldest ja kõrgepingejuhtmetest. Teine etapp oli lihtsüütesüsteem: Kasutusele võeti aku, katkestijaotur ja alalisvoolugeneraaator. See süsteem on oma ehituselt lihtne ja leiab kasutamist veel tänapäevalgi. Lihtsüütesüstem koosneb energiaallikast, süütelülitist, süütepoolist, katkesti- jaoturist, süüteküünaldest, madal- ja kõrgepingejuhtmetest. Süsteemi energiallikaks on generaator, mootori käivitamise ajal aga aku. Aku ja generaator on ühendatud vooluringi rööbiti; nii saab mootor generaatori rikke korral seiskamata edasi töötada, tarbides voolu akust. Süütesüsteemis on madal- ja kõrgepingevooluring

Autod-traktorid i




Kommentaarid (12)

hcpiraaja profiilipilt
hcpiraaja: kehva ajal käib kah, tegelt täitsa OK
16:57 31-01-2010
veebileht profiilipilt
Jarmo Pohla: Sellise hinnaga väga hea materjal!!!
19:53 27-10-2009
twistedone profiilipilt
twistedone: norm, aga suht lühike ülevaade...
16:04 01-01-2009



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun