Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"õpil" - 27 õppematerjali

thumbnail
3
docx

Eesti keele lühendid

Vene-eesti sõnaraamat ­ VES Eesti Teaduste Akadeemia Küberneetikainstituut ­ ETA KübI Ja keemiainstituut ­ ETA KI Eesti Vabariigi Hinnaseadus ­ EV HiS Eesti vabariigi Haridusseadus ­ EV HaS Kaitsepolitsei ­ KaPo Eesti televisioon ­ ETV Umbes ­ u Ameerika Ühendriigid ­ USA Aadress ­ aadr Juhataja ­ juh Minut ­ min Professor ­ prof Sündinud ­ sünd. Telefon ­ tel Klass, klaas ­ kl Trükk ­ tr Kroon ­ kr Õpetaja ­ õp September ­ sept Sajand ­ saj Õpilane ­ õpil Teaduskond ­ teadusk Ladina-Ameerika ­ Lad-Am Emeriitprof, postiaadr Õpilasnõukogu ­ õpil-nõuk Sajandivahetus ­ saj-vah Fil-kand Peamiselt ­ pms Miljon ­ mln Jaoskond ­ jsk Raamatukogu ­ rmtk Tõlkija ­ tlk Ühinenud Rahvaste Organisatsioon ­ ÜRO Lõuna-Aafrika Vabariik ­ LAV Eesti Emakeeleõpetajate Selts ­ EES Ülemaailmne infoplahvatus ­ ÜMIP Keel ja Kirjandus ­ KK Endine ­ end. Joonis ­ joon. Enne meie ajaarvamist ­ e.m.a Sel aastal ­ s.a Väga austatud ­ v.a

Eesti keel → Eesti keel
37 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Hälve

Matemaatika - hälve Sagedus Hälve Punktid x Õpil. arv f f·x | x ­ (x) | f · | x ­ (x) | 10 2 20 3,2 6,4 9 1 9 2,2 2,2 8 5 40 1,2 6 7 9 63 0,2 1,8 6 6 36 0,8 4,8 5 2 10 1,8 3,6 4 3 12 2,8 8,4 3 0 0 3,8 0 2 0 0 4,8 0 1 0 0 5,8 0 Kokku: 28 190 33,2 Hälvet saab leida nii: Jagada 190 (f · x) 28'ga (sagedusega) ­ saadakse umbes 6,8, siis tuleb lahutada see x'st: 10 ­ 6,8 = 3,2. Viimases veerus tuleb teha nii: Sagedus korrutada hälvega ­ 2 · 3,2 =...

Matemaatika → Matemaatika
22 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Üldkasutatavad lühendid

Alljärgnevalt on toodud valik üldkeeles kasutatavaid lühendeid. a ­ aasta aj ­ ajutine ak ­ arvelduskonto apr ­ aprill AS ­ aktsiaselts aug ­ august aü ­ ametiühing dets ­ detsember dl ­ dessertlusikatäis dots ­ dotsent dr ­ doktor e ­ ehk E ­ esmaspäev eKr ­ enne Kristuse sündi EL ­ Euroopa Liit e.m.a ­ enne meie ajaarvamist end ­ endine FIE ­ füüsilisest isikust ettevõtja hr ­ härra hrl ­ harilikult ik ­ isikukood ins ­ insener IT ­ infotehnoloogia j ­ jõgi; jagu j.a ­ juures asuv jaan ­ jaanuar jj ­ ja järgmine, -sed jm ­ ja muu(d); ja mujal jms ­ ja muud sellised, ja muud seesugust jmt ­ ja mitmed teised, ja mõned teised jn ­ joonis jne ­ ja nii edasi jpt ­ ja paljud teised jr ­ juunior, junior jrk ­ järjekord, järjekorranumber jsk ­ jaoskond jt ­ ja teised juh ­ juhataja jun ­ juunior, junior jv ­ järv k ­ küla; keel; kell; kopikas K ­ kolmapäev k.a ­ käesoleval aastal; kaasa arvatud kd ­ köide kk ­ keskkool; käskkiri kl ­ klass; k...

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Märka elu,mitte nuhvlit!

M"rk% elu, mitte nuhvlit! 21.s%j%ndil on en%mus inimestel nutitelefonid, mistõttu inimesed ei m"rk% üldse neid ümbritsev%t elu. Telefon loodi %%st%l 1876 sotl%se Alex%nder Gr%h%m Belli poolt, et inimesed s%%ksid vesteld% k% k%ugem% v%hem%% t%g%nt. Kuid t"n%p"ev%l oleme me loonud terve om% elu telefoni j% sotsi%%lmeedi%sse, me eelist%me suheld% inimesteg% l"bi sõnumite või piltide. Mid%gi pe%b muutum%, sest muidu k%ob re%%lsus. Kui m% kõnnin koolis mööd% koridore, n"en õpil%si, kes on koondunud v"ikestesse gruppidesse. M% eeld%ksin, et tegemist on he%de sõpr%deg%, kes on r""kinud om%v%hel sellest %j%st s%%ti, kui n%d üles "rk%sid j% kooli jõudsid. Kuid mu üll%tuseks, mitte keegi neist ei vestle, n%d isegi ei v%%t% üksteisele ots%. Selle %semel jõllit%v%d n%d kõik v"ikest nelinurkset se%det om% k"es, mis tundub %ndv%t neile p%lju rohkem r%huldust kui %sj%de %rut%mine n"ost n"kku. Tundub n%gu oleks n%d k%ot%nud suhtlemisoskuse j% ...

Eesti keel → Kõne ja väitlus
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

9.klassi Eesti keele reeglid

Kui sõna keskel on ühetäheline silp, võib poolitada ka vokaalide vahelt (nt: hoia- tab ~hoi-atab). Liitsõnu on soovitatav poolitada liitumiskohalt (nt: riigi-kogu, huvi-juht). 5. Lühendamine Algustähtlühend: võetakse sõna esimene täht (nt: e ­ ehk, a ­ aasta). Katkendlühend: võetakse sõna algustähed kuni mõne järgneva silbi täishäälikuni (nt: kod ­ kodanik, õpil ­ õpilane). Valiktähtlühend: võetakse mingi osa tähtedest (nt: nr ­ number, hr ­ härra). Suurtähtedega lühendatakse tavaliselt suure algustähega algavad sõnaühendid (nt: TÜ ­ Tartu Ülikool; ETV ­ Eesti Televisioon). Suurtähtedega võib kirjutada ka teisi algustäht- ja valiktähtlühendeid (nt: AS ­ aktsiaselts, OÜ ­ osaühing, EM-võistlused ­ Euroopa meistrivõistlused).

Varia → Kategoriseerimata
26 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Impressiunism, neoimpressionism, postimpressionism

Impr1874-1886.(nimi C.Monet ,,Impr. Tõusev päike)*8näitust*realismi edasiarendus*Taju.Tunnetamine.Aistingud*Valgus ja selle muutumine ajas*Maalimise tehniline kiirus*Piirjoonte hägusus*kaob suur ühevärviline pilt*trad.kompa hülgamine. E.Manet -rikkast Pariisi perek*võluv suhtleja, püüdis tunnustust, hea suhtleja*õppis Thomas Couture ateljees, varakult tellimusi, ametl.ei tunnustatud*reisis, õppis ren.kunstnikelt*1871 tunnustatakse, närvivapustus*sureb süüfilisse*töid isel. Hele-tume kontrast, skandaalsed süzeed---Eine roheluses; Hüljatute salongis; Olympia(naine alasti voodis); Keiser Maximilliani hukkamine. G.Monet 1840-1926-sünd Le Havre kaupmehe perek*19a Pariisi, õppis Ecole de Beaux-Artsis ja vabades stuudiotes*tugeb värviteooria, jaapani kunsti eeskuju*Manet sõber ja õpil*perek ei toeta, vaesus*seeriate maalimine, omapärane pintslitöö*jääb pimedaks, skulptuur---Impr. Tõusev päike; Roueni katedraal; Loojak põllul; Naised aias; Lo...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
55 allalaadimist
thumbnail
8
doc

11 klassi tasemetöö

Algustähelühendid moodustatakse sõna(ühendi) algustähtedest ­ Tallinna Maksuamet = TMA keskkool = kk niinimetatud = nn Lühendite kirjutamine: Suurtähtlühendid. Asutused, riigid, ettevõtte tüübid, teosed, mõisted, nädalapäevad. Väiketähtlühendid: tavalühendid. Katkendlühend: 1. silbi täishäälikuni: kl ­ klass, klaas, tr - trükk 2. silbi täishäälikuni: õp ­ õpetaja, sept ­ september 3. silbi täishäälikuni: õpil ­ õpilane, teadusk ­ teaduskond Esiosa lühendatud: Lad-Ameerika Järelosa lühendatud: emeriitprof, postiaadr Mõlemad lühendatud: Lad-Am, õpil-nõuk Katkendlühendi moodustavad sõna algushäälikud kuni 1., 2., või 3. silbi täishäälikuni. Konsonantlühend: moodustatakse sõna kaashäälikuist.( raamatukogu ­ rmtk, miljon ­ mln ) Valik tavalühendeid: aj ­ ajutine mld ­ miljard

Eesti keel → Eesti keel
165 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Õpetaja õpilase mina-pildi kujundajana

Üpil eneseh mõj peamised faktorid 1. olulised teised – need kelle suhtumine, tugi, arvamus jne korda läheb, selle frupiga in identifitseerib ennast 2. referentgrupid 3. nn rolli mängimine ja rolli võtmine – tegevuslik läbi mängimine. 4. situatsioonid, kus on välides reeglid versus sisemiselt omaksvõetud reeglid. Üpil eneseh mängib võtmerolli õppimisel Tõsta nende enesehinnangut, sest see on kooperatiivste suhete aluseks Loo kliima kus õpil tunnek end turvaliselt Enesehinnang tõuseb läbi eduVäärtusta õpilasi seoses nende edusammudega Õpilasi tuleb katsepteerida sellisena nagu nad on. Ma olen hea üpetaja ;)

Pedagoogika → Pedagoogiline suhtlemine
33 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Krossi kokkuvõte

saj. lõpust kuni surmani 1909.a. 2 novellikogu 1980 ,,Kajakalood", 1981 ,,Ülesõidukohad". Viivad lähemasse minevikku. Avaldati uuesti 1988 ,,Silmade avamise päev" 7 novelli eesti rahva saatusest erinevatel aegadel: EV ajal, Saksa ja nõuk. okupats. ajal. Ühendab surmateema (v.a viimane). Igaühes sureb üks inimene ja keskne tegel. Peeter Mirk tunnetab oma süüd. Novellide pealkirjad :"Rist" (vanaisa kannab oma hauaplatsile risti, kohale jõudnud, sureb); ,,Väike Vipper" gümn. õpil., Peeter Mirgi klassivend, kes poob end üles, sest pr.keele õpetaja ei pannud talle ,,4", hoolimata poisi pingutustest; ,,Marrastus" (sureb P.Mirgi tüdruk Flora), ,,Toru" (sõbra põgenemine vagunitsisternis Soome- lämbub); ,,Stahli grammatika", ,,Vandenõu", ,,Silmade avamise päev". 1990 rom. ,,Väljakaevamised"- tegevus 1954.a. Peeter Mirk tuleb Siberist koju. Arheoloogilistel väljakaevamistel Toompeal leiab 13.saj. pärit käsikirja, Taani kuninga asehalduri Andrease pihtimuse

Kirjandus → Kirjandus
168 allalaadimist
thumbnail
5
wps

Vanad idamaad konspekt

Tähtsaim oli temple linna kaitsejumalale. Enamlevinum oli tsikuraatastmiktempel Ettekujutus: algul oli vesi, millest sündisid maa, taevas ja jumalad. Inimkonna lõid jumalad nende eest töö tegemiseks. Väärtustati elu enne surma, mila saavad osaks ka jumalate karistused. Surma kardeti ja sellele järgnevast ei oodatud head Kiri3500 ekr sumerite leiutatud. Kiilkiri, savitahvlitest raamatukogu Hariduskoolid template juures, õp. Preestrid.; õpil. Ülikute pojad. Õpiti kirj, arvutamist, kirjandust, tähetarkust. Kultuurkangelaseeposed "Gilgames" Teaduspreestrie kätte koondus teadustöö. Astronoomiataevavaatlusi tehti tsikuraadi tipus, ajaarvestamiseks kujunes kuukalender, tunti planeetide trajektoori, kuuja päikesevarjutusi Astroloogia tähtede järgi ennustamine sai alguse mesop., jumalaid seostati taevakehadega

Ajalugu → Ajalugu
308 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Kokkuvõte Rooma ajaloost

Rooma Liigendamata rannajoon, põlluharimiseks sobivad maad ja peamised ühendusteed mööda maismaad ­ kõik see soodustas ühtse riigi kujunemist. Apenniini poolsaare rahvastik Etruskid. Tundmatu päritolu rahvas, tulid ilmselt Väike- Aasiast u 900 a eKr. Elasid Etruuria maakonnas. Itaalikute hõimud. Indoeuroopa päritolu, asusid poolsaare kesk- ja lõunaaladele. Tuntuimad nende hulgas olid latiinid Latiumi maakonnas, sabiinid ja samniidid Kesk- Itaalia mägismaal.Tegelesid põlluharimise ja karjakasvatusega, ühiskonnakorraldus oli patriarhaalne suurpere. Kreeklased rajasid oma kolooniad Itaalia lõunarannikul ning Sitsiilias 8.-6. saj. eKr.Tõid siia kreeka arenenud kultuuri ja ühiskonnakorralduse. Algas kohapealsete hõimude ajalooline aeg. Foiniiklased e puunlased e kartaagolased - olid lähinaabrid, kellega jagati Sitsiilia saart ning Sardiiniat. Etruskide ühiskond , õitseaeg oli 8.- 6. s...

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Erinevate ajastute iseloomustused

Valgustusaeg. 18.s Eur. demokraatlike ideede levik, vastuseis absolutismile; V ülim püüdlus- levitada& juurutada ühiskonnas haridust ja teadmisi, levis mõte haritud valitsejast. ideaal oli loomulik inimene; teadmiste talletam loodi entsüklopeediaid, suurenes ajakirjanduse roll; ühellu sekkus valgustuslik filosoofia; valgustusl ideed levisid ilukirj kaudu; kirjandus ja filosoofia olid läbipõimunud; romaan tähtsaim; mille kõrval hinnati kõrgelt ka teatrit ja draamat; käsitleti inimelu bioloogilisi ja füsioloogilisi tegureid; tähtis romaan. J. Swift(1667-45) - peateos "Gulliveri reisid"- filosoofiline, allegooriline, sümbolistlik; Jean-Jacques Rousseau (1712-78) ,,Julie ehk Uus Héloïse"-sentimentalistlik, romantilise. Armastus- kirg, mida ajendab loodus." Émile ehk Kasvatusest" J.G Herder (1744-03)- tuntud uurija,teadlasena; ta töödest algab kult ajal mõistmine; rahvaluules peitub rahva algkeel, rahva vaim; ,,Kriitilised metsad". J.W. Goet...

Majandus → Maailmakirjandus
249 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Eesti keele väljendusõpetus: Algustäht, arvsõnad, lühendid

Kuupäevad, aastaarvud 20. aprillil 1994. A 20. aprill 1994 20. IV 1994 20.04.1994 1994. Aastal 1994. A aastal 1994 aastail 1994-1997, 1994-97 aastad 1908-1918, 1908-18 1920.-1930. Aastad 1920ndail 1920. Aastail 1905.-1907. a sündmused 1994.-95. õa, 1994/95. õa LÜHENDID Lühendusviisid 1) algustähtlühend – võetakse sõna esimene täht (a, R, P-Ameerika) 2) katkendlühend – võetakse tähed sõna algusest kuni algus- või järgsilbi esimese täishäälikuni (tr, lüh, õpil, Lad-Ameerika) 3) valiktähtlühend – võetakse mingi ilmekas osa tähtedest (nr, hr, nt, lp, jne, SEJ)  Suurte tähtedega eelkõige suure algustähega kirjutatavad sõnaühendid: TTÜ - Tallinna Tehnikaülikool, KK - Keel ja Kirjandus.  Suurtähtedega saab lühendada ka väikese algustähega kirjutatud sõnu: AS – aktsiaselts, HEJ – hüdroelektrijaam, E- esmaspäev, MM-võistlused, EVP – erastamisväärtpaber.

Eesti keel → Eesti keele väljendusõpetus
31 allalaadimist
thumbnail
50
pdf

Pedagoogiline psühholoogia

abstraktsioonidele ( e üldistustele – näit. Intelligentsed kasutavad kõnes üldisemaid mõisteid); 2)võime lahendada probleeme (spetsialist näiteks näeb probleeme omal alal paremini läbi kui teised ja ta ei võta juba näiteks mingit tööd vastugi; 3) võime õppida. Stanford-Binet skaala ja teised intelligentsuse testid. *STANDFORD – BINET’ skaala lähtub Prantsusmaalt Binet’ – Simoni skaalast (1905), kus oli palju ülesandeid ja mille ülesandeks oli teha kindlaks, kas õpil suudab lahendada ül-d, mis on jõukohased samas vanuses keskmiste võimetega õpilastele, et kindlaks teha, kas õpilasele on jõukohane õppida konkreetse klassi programmi alusel ehk kooliküpsuse hindamise testid. Kui see skaala sai tuntuks Am. Üh.-s, siis kohaldati see kohalikele oludele ja võeti laialdaselt kasutusele. 1916.aastal tänapäevastas seda L. Madison Terman Stanfordi ülikoolist.

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
138 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Viljandi

18. sajandil. Sellest ajast on säilinud välisuks, mida ilustavad vaskne lukuplaat ja koputi. Muuseumis võib näha muinasaja, keskaja ja tänapäeva tutvustavaid eksponaate, nagu ordulossi makett, muistse sõdalase rekonstruktsioon, täismõõdus rehetoa makett. Välja pandud topised meie looma- ja linnuriigi esindajatest. Muuseumi raamatukogu lugemissaalis on võimalik tutvuda vanema kirjanduse ning kogudes olevate originaalesemete ja dokumentidega. Avatud: K-P 10-17 Pilet: õpil 10.-, tk 20.-, pere 25.-, lastegrupp 100.-, tk grupp 200.- E-mail: [email protected] http://www.muuseum.viljandimaa.ee Tel:43 33 316 Laidoneri plats 10, Viljandi · Lossimäed Lossipark XIX sajandi alguses kasutas Viljandi mõis lossiparki karjamaana. 1863. aastal said aga linnakodanikud mõisalt lossimägede kasutamise õiguse. Lossipargi suuremad korrastustööd algasid 1893. aastal. Paigaldati istepingid, rajati teed ja istutati puid. Huvitaval kombel tegid suurema osa

Turism → Turism
41 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Kordamine eesti keele eksamiks

konsonantlühend. Algustähelühend: väiketähtlühend a ­ aasta, kk ­ keskkool, s-meister ­ suurmeister, P- Jäämeri ­ Põhja-Jäämeri, e-post, jne ­ ja nii edasi (tavalühendid); suurtähtlühend E ­ esmaspäev, UÜ ­ usaldusühing, RMA ­ Rakvere Maksuamet, VES ­ "Vene-eesti sõnaraamat" (asutused, riigid, ettevõtte tüübid; teosed, mõisted; nädalapäevad). Katkendlühend: tr ­ trükk, sept ­ september, õpil ­ õpilane, teadusk ­ teaduskond, postiaadr ­ postiaadress, saj-vah ­ sajandivahetus, Lad-Am ­ Ladina-Ameerika (lüh moodustavad sõna algushäälikud 1.,2. või 3. silbi täishäälikuni). Konsonantlühend: pms ­ peamiselt, rmtk ­ raamatukogu, tlk ­ tõlkija, mln ­ miljon, n-srs ­ nooremseersant (moodustatakse sõna [ilmekamatest] kaashäälikutest). Keeled ja keelkonnad Keeled Germaani keeled Slaavi keeled Romaani keeled

Eesti keel → Eesti keel
178 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Pedagoogilise psühholoogia kokkuvõte

Toimub järk järgult (noorukid ansambli jäljendamisel) Motivatsioon ­ jäljendatakse isikuid kes on kõrgemal ja kellega soovitakse sarnaneda. Väikesed lapsed ei erista mängu tegelikkusest ega näe ette oma teo tagajärgi. Inimese käitumist suunab enesekinnitus. Õpetaja ja õpilane mudelina. Õpetaja ­ suur osa kasv. toimub varjatud õppekava alusel. Õpilased jäljendavad õp. ainult siis kui nad näevad temas kõrgema staatusega isikut. 1. Õpetaja on pidevalt õpil. eeskujuks.(suhtumine poliitikasse, kaasõp.) 2. Kui õpetaja peab oma ainest lugu peavad seda ka õpil. 3. Õpet. annab eeskuju kuidas käituda erinevates olukordades. (eeskuju on mõjusam kui jutt sellest). Õpilane ­ sageli võivad kaasõpilased olla jõulisemaks mudeliks kui õpet. (kasut. rühmatööd julgustamiseks). Biheivio. ja kognit. metoodikate olemus, rakendus ja ernevus. Biheivio.(BKMM)olemus seisneb

Pedagoogika → Pedagoogiline psuhholoogia
621 allalaadimist
thumbnail
36
docx

Uurimistöö "Õpikeskkond ja õpimotivatsioon"

VERBAALNE (narrimine) (7) FÜÜSILINE (löömine) (4) SOTSIAALNE (kellegi teadlik ühisüritustest välja jätmine) (2) VIRTUAALNE KIUSAMINE (2) Vastuste põhjal selgus, et Võhma kooli õpilased on näinud: VERBAALNE (narrimine) (11) FÜÜSILINE (löömine, tõukamine) (5) VIRTUAALNE KIUSAMINE (6) Vastuste põhjal selgus, et Haljala kooli õpilaste arvates suhtutakse nende koolis õpiraskustega õpil hästi ning neile pakutakse individuaalset õpet. Võhma kooli õpilaste arvates suhtutakse nende õpiraskustega õpilastesse hästi, pakutakse individuaalset õpet ja järeleaitamistunde. Haljala kooli õpilased leiavad, et nende koolis pannakse rõhku sõprusele, koostööle ja headusele ning tehakse selle heaks üritusi jms. Võhma kooli õpilaste arvates ei panda koolis piisavalt rõhku sõp 21

Pedagoogika → Pedagoogika
11 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Haridusest Eestis Nõukogude võimu ajal- uurimustöö

Iisaku Gümnaasium HARIDUSEST EESTIS NÕUKOGUDE VÕIMU AJAL Uurimuslik töö tasemeeksamina Koostas: Anu Järvepera Juhendas: Karin Voist Iisaku 2009 1 Sisukord 2 1. Sissejuhatus.......................................................................................................... ....4 2. Eesti hariduse ajalugu (keskkoolid ja gümnaasiumid).............................................5 3. Ideoloogiline surve õpikute näol..............................................................................9 3.1. Lugemik kui mõjutusvahend.........

Ajalugu → Ajalugu
116 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Külm Sõda

· humanitaarküsimustes tehtav koostööpunkt võeti vastu Moskvale vastu tahtmist, kuna seeläbi oli võimalik kritiseerida inimõiguste nigelat olukorda Idablokis · alustati ka läbirääkimisi Euroopas tavarelvastuse vähendamiseks, ent need jäid venima, kuna NSV Liit ei tahtnud kaotada lääneriikide ees saavutatud ülekaalu. 2.19. Pingete kasv 1970-ndate lõpul / 1980-ndate esimesel poolel (Vt. ka õpil lk.90-91): · Pingelõdvendusele pani piiri eeskätt Moskva agressiivsuse kasv välispoliitikas ja tahtmatus alustada kasvõi osalistki desarmeerimist. Omavahelisi pingeid tõstsid järgmised asjaolud NSVL vägede sissetung Afganistani 1979.a., kus pandi ametisse Moskva meelne valitsus ja alustati pikka ja kurnavat sõda kohalike partisanidega (keda toetasid vähesel määral ka lääneriigid ja suuremal määral USA-meelne Pakistan).

Ajalugu → Ajalugu
196 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Eesti keele reeglid

Liitsõna lühendamisel võib võtta eesosa algustähe ja järelosa välja kirjutada: v-tehnik ­ vanemtehnik, r-ringkond ­ rahvusringkond. 2. Katkendlühend ­ võetakse tähed sõna algusest kuni algus- või järgsilbi esimese täishäälikuni, viimane välja arvatud; liitsõna lühendamisel võib katkendi võtta ka mõlema osa algusest või ühe osa välja kirjutada: tr ­ trükk, lüh ­ lühend, konv ­ konverents, õpil ­ õpilane. 3. Valiktähtlühend ­ võetakse ilmekas osa tähtedest (sõnaühendi puhul võetakse harilikult sõnade algustähed): nr ­ number, hr ­ härra, nt ­ näiteks, stj ­ saatja, kt ­ kohusetäitja, lp ­ lugupeetud, õa ­ õppeaasta, skp ­ selle kuu päeval, jne ­ ja nii edasi. Millal kasutatakse suurtähtlühendeid? Suurtähtlühendeid annavad eelkõige suure algustähega kirjutatavad sõnaühendid: TTÜ ­ Tallinna Tehnikaülikool, KK ­ Keel ja Kirjandus

Eesti keel → Eesti keel
136 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Euroopa 19.sajandil

õpik III, lk.185). 3.2. 19.sajandi I poolel kujuneb utopistlik sotsialism - H. Saint-Simon, Ch. Fourier Prantsusmaal ja R. Owen Inglismaal. Siin ei ole enam ihalust pöörduda kuldsesse ajastusse, vaid leitakse, et uus ja humaansem ühiskonnakord on võimalik vaid kõrgestiarenenud tootmise, demokraatlike vabaduste, teaduse jmt. alusel. 3.3. 1840. aastatel saab alguse marksistlik suund sotsialistlikus liikumises (vt. õpil III, lk.191) - Karl Marx ja Friedrich Engels. Karl Marxi (1818-1883) järgi on inimesed kogu ajaloo vältel jagunenud lepitamatuteks klassideks - ekspluateerijateks ja ekspluateeritavateks. Seega on kogu ajalugu klassivõitluse ajalugu. Uusajal on kaheks vastandlikuks põhiklassiks kodanlus ja proletariaat. Kuna rikkus koondub järjest väiksema hulga inimeste kätte, siis aina suuremad rahvahulgad proletariseeruvad kuni lõpuks vallandub sotsialistlik revolutsioon

Ajalugu → Ajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Pedagoogiline psühholoogia eksam

Ka suureneb pikema mõtlemisaja korral vastata soovijate arv. Sel on mõtet vaid siis, kui õpilased kasutavad aega vastuse leidmiseks (töine klass). Faktiküsimuste esitamisel ei paranda vastuste ooteaja suurendamine õpitulemusi. Tempo ja ooteaeg peavad vastama küsimuste iseloomule ning eesmärgile. Konvergentsetele küsimustele lühem aeg, divergentsetele pikem aeg. Et küsimuste esitamine aitaks õppimisele kaasa ja motiveeriks, peaks õpil saama tagasisidet oma vastusele. Õpetaja nähvav suhtumine valesse vastusesse võtab isu veelkord üritada. Õpetaja toetav suhtumine innustab. 10. Kooperativsete õppemeetodite põhiolemus ja jaotus. Klassidiskussioon. Tingimuste loomine õppimiseks diskussiooni vahendusel. Võtted klassidisskussiooni käivitamiseks. Kooperatiivsetest õppemeetoditest saab rääkida vaid siis, kui koostööd teevad õpetaja ja õpilased või ka õpilased omavahel

Pedagoogika → Pedagoogika
244 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Külm Sõda ja kriisid, pingelõdvendus

koostöös  humanitaarküsimustes tehtav koostööpunkt võeti vastu Moskvale vastu tahtmist, kuna seeläbi oli võimalik kritiseerida inimõiguste nigelat olukorda Idablokis  alustati ka läbirääkimisi Euroopas tavarelvastuse vähendamiseks, ent need jäid venima, kuna NSV Liit ei tahtnud kaotada lääneriikide ees saavutatud ülekaalu. 2.19. Pingete kasv 1970-ndate lõpul / 1980-ndate esimesel poolel (Vt. ka õpil lk.90-91):  Pingelõdvendusele pani piiri eeskätt Moskva agressiivsuse kasv välispoliitikas ja tahtmatus alustada kasvõi osalistki desarmeerimist. Omavahelisi pingeid tõstsid järgmised asjaolud  NSVL vägede sissetung Afganistani 1979.a., kus pandi ametisse Moskva meelne valitsus ja alustati pikka ja kurnavat sõda kohalike partisanidega (keda toetasid vähesel määral ka lääneriigid ja suuremal määral USA-meelne Pakistan).

Ajalugu → Ajalugu
56 allalaadimist
thumbnail
68
doc

Kõnetegevuse psühholoogia

Silpide kõnetaktide programmeerimine. ÜTLUSE INTENTS (KAVATSUS) Motiivist tuleneb kavatsus (see on eesmärk + ...) kavatsus alati EI saa realiseeritud, nt kavatsesin küll öelda, aga loobusin siis. Millest realiseerimine sõltub? Inimese keel, mida räägib ja kuidas ta seda valdab (nt tahaks küll hästi seletada, aga pole vahendeid; kõnestiilid(lapsel sõltub palju sellest, mis kekskonnas on üles kasvanud)., rollide mõistmine (roll sõltub sotsiaalsest olemusest, laps ja tsk, õps ja õpil, klassikaaslased; sültub ka situatsioonist.) , emotsionaalne seisund. See on kõnearenduse ja suhtlemise arendamise seisukohast oluline (emotsionaalsest seisndust sõltub suhtelmine päris palju). Kui laps tõstab häält ja teie ka tõstate, siis kes teglt juhib vestlust?), individuaalsus, mida madalam intellek, seda stereotüüpsemaid keeleväljendeid kasutatske (nt ka loomingulisus). Lõpuks situatsioon ja eelnev kontekst (mida olete lugenud, mille üle arutate)

Pedagoogika → Pedagoogika
402 allalaadimist
thumbnail
25
pdf

Uurmismeetodid psühholoogias

et me uurimuse kordamisel saame samasuguse tulemuse. Niisiis - eeldatakse et vastused (skoorid) on juhusliku jaotuse tulemus. Seejärel kasutatakse statistilist testi selle leidmiseks, milline on tõenäosus sellise resultaadi saamiseks juhuslikult. Eksperiment on võrdlemine (mingi objektiivse suurusega), hüpotees, et on muutuv (mingite tingimuste puhul). On vaja võrrelda, kui tulemus selline, et õp 10 p magusaid jooke, õpil 35 p magusaid jooke; või 14 p vett. Peab olema kindel eeskiri, kuidas stat tõenäosust arvestada-arvutada. Kas hüpotees peab paika ­ milline on tõenäosus, et kehtib katse kordamisel. Kui tõenäosus on väiksem kui kriteerium (tavaliselt 0,05 või 0,01), siis lükatakse tagasi null-hüpotees ja öeldakse, et kinnitust on leidnud alternatiivne hüpotees ehk sisukas hüpotees (ingl.k. alternative h., experimental h).

Psühholoogia → Psühholoogia
344 allalaadimist
thumbnail
59
doc

Kordamine eesti keele eksamiks

Liitsõna lühendamisel võib võtta eesosa algustähe ja järelosa välja kirjutada: v- tehnik ­ vanemtehnik, r-ringkond ­ rahvusringkond, L-Ameerika ­ Lõuna-Ameerika. 2. Katkendlühend ­ võtta tähed sõna algusest kuni algus- või järgsilbi esimese täishäälikuni, viimane välja arvatud; liitsõna lühendamisel võib katkendi võtta ka mõlema osa algusest või ühe osa välja kirjutada: tr ­ trükk, lüh ­ lühend, lühemalt, konv ­ konverents, õpil ­ õpilane, sealh ­ sealhulgas, sots-dem ­ sotsiaaldemokraatia, sotsiaaldemokraatlik, maj-- teadusk ­ majandusteaduskond, Lad-Ameerika ­ Ladina-Ameerika. 3. Valiktähtlühend ­ võtta mingi ilmekas osa tähtedest (sõnaühendi puhul võetakse harilikult sõnade algustähed): nr ­ number, hr ­ härra, nt ­ näiteks, stj ­ saatja, kt ­ kohusetäitja, lp ­ lugupeetud, õa ­ õppeaasta, rmtk, rk ­ raamatukogu, pst ­ puiestee, SEJ ­

Eesti keel → Eesti keel
329 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun