Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Impressiunism, neoimpressionism, postimpressionism (2)

3 KEHV
Punktid

Lõik failist

Impr1874-1886.(nimi
C. Monet „Impr. Tõusev päike)*8näitust*realismi
edasiarendus*Taju. Tunnetamine . Aistingud *Valgus
ja selle muutumine ajas*Maalimise tehniline kiirus*Piirjoonte
hägusus*kaob suur ühevärviline pilt* trad .kompa hülgamine.
E. Manet
-rikkast Pariisi perek *võluv suhtleja, püüdis tunnustust, hea
suhtleja*õppis Thomas Couture ateljees, varakult tellimusi, ametl.ei
tunnustatud*reisis, õppis ren.kunstnikelt*1871 tunnustatakse,
närvivapustus* sureb süüfilisse*töid isel. Hele-tume kontrast,
skandaalsed süžeed---Eine roheluses; Hüljatute
Impressiunism-neoimpressionism-postimpressionism #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-01-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 55 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Donna24 Õppematerjali autor
kunstivoolude iseloomustus, kuulsamate kuntsnike mõningad faktid ja kuulsamad teoste näited

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
5
rtf

Impressionism

on kõige sobivam inimese keha rikkalike värvitoonide edasiandmisel. · Näitleja Samarie portree ­ käega toetub lõua alla · .............................. ­ kaks paljast naist vedelevad · "Daam mustas" ­ kaks naist, mustad riided ja kübaratega · ............................. ­ noor paljas tütarlaps istub · "Loozis" ­ naine seisab rõdul ja vaatab teatrit Alfred Sisley (1839-1899) ­ mees ja naine kahekesi (Sisley ise ­ habemega). Neoimpressionism uusimpressionism, impressionismi edasiarendus Kuulsaim esindaja ­ Georges Seurat (1859-1891) Neoimpressionism Püäntism divisionism (lahutama) Seurat tahtis neoimpressionismile nimeks panna divisionism. Ta lätus seisukohast, et valget valgust on võimalik lahutada spektrivärvusteks ja need puhtad värvid tuleb pildile panna punktide abil

Kunst
thumbnail
3
rtf

11. klassi kunstiajaloo konspekt

Impressionism Impressionismi 1. näitus oli 1874. aastal. Viimane, kaheksas näitus oli 1886.aastal. Sel ajal oli võimul Napoleon III. Impressionism sai alguse Pariisist ja ametlik kunstiinstitutsioon oli SALON (salong, kuhu pandi üles kuulsamad tööd). Saloni mitte vastuvõetud tööd pandi kunstnike poolt üles "Hüljatute salongi". *hakatakse maalima tunnetust ja aistinguid *valguse ja hetkeseisundi maalimine (kiired liigutused) *piirjooned hägused *erivärvilised värvilaigud. Eduard Manet ­ pärit jõukast kaupmeeste perekonnast; mässaja tüüpi; hariduse sai Prantsuse Kunstiakadeemiast; hea suhtleja, organiseerija; suur tähelepanuvajadus; tuntuks sai alles elu lõpupoole (1871.aastal) Tema töid: Olympia, Eine roheluses, Keiser Maximiliani hukkamine, Rõdul, Baar Folies Bergere'sis Claude Monet ­ pärit jõukast perekonnast; 18aastaselt läks Pariisi stuudiotesse õppima; elas kokku Camillega - isa jättis Claude varandusest ilma; maalis vabas õhu

Kunstiajalugu
thumbnail
3
doc

Kunsti alates klassitsismist vene kunstini

Klassitsism 18 saj- Ajastu iseloomustus- valgustusideoloogia mõju, mõistuse, hariduse, teadmiste, ratsionaalsuse esiplaanile seadmine. Valgustust mõj USA iseseisvussõda, võeti vastu USA esimene põhiseadus ­ käidi välja in võrdsuse idee. Mõjutas ka Suur Pr Revolutsioon 1789-1799. Kapitalistlike suhete kiire areng, linnade kiire kasv, töölisklassi arvukuse pidev kasv. Antiigihulluse ajajärk. ARHITEKTUUR. Üldine iseloomustus ­ võttis eeskujux antiigi lausa selle jäljendamiseni välja. Korrapärasus, sümmeetrilisus, sambad, kolmnurksed viilud, kuplid, petikuste ja akende kasutamine, hakati tegema ka tüüpprojekte. Prantsusmaa ­ klassitsismi sünnimaa. Soufflot ­ Pantheon'i arhitekt, krüpti hakati matma ol in. Gabriel ­ kuulsaks sai Pariisi sõjakooli ehitamisega, silmapaistvamaks on Versaillesse väike Trianon. Chalgrin ­ ampristiil, projekteeris võidukaare Napoleoni tellimusel.. Saksamaa ­ pol killustatud, Preisimaa esilekerkimine. Schinkel ­ Berliini teatrihoo

Kunstiajalugu
thumbnail
1
docx

KLASSITSISM

KLASSITSISM: ehitised Pr.m-Triumfi kaared, Pariisi Pantheon /Rus- Admiraliteedihoone /Est- Tartu kesklinn, Saku mõis. Maalikunstis eeskujuks skulptuur- värvidele pole rõhku pandud, vorm hästi kujundatud, Vor frue kirik (väljast mõttetu, sees kumer kassettlagi). David: lihtne mees 1)revolutsionäärid- ,,Marati surm" pool pilti pruun, teine pool surnud Marat vannis (veri pruunikas) 2)Napoleon- ,,Napoleoni kroonimine" ajaloolist tõde pole, kroonis ise ennast, kannatamatu; ,,Napoleon Alpe ületamas" hobune pigem nagu skulptuur ja värve polnud. REALISM: maaliti seda, mida nähti; maaliti talupoegi, rasket tööd Millet- ,,Külvaja" talupoeg külvab seemet põllul, lahe valgus; ,,Karjus" keegi oma lammastega; ,,Õhtu palgus" mees ja naine teevad järelnoppimist; jätavad korraks töö pooleli ja tänavad jumalat; ,,Viljapeade korjajad" järelnoppimine jällegi. Courbet- esimene, kes käis vabas looduses maalimas maalikast seljas. ,,Tere päevast hr.Courbet" maalikast seljas, heledad

Kunstiajalugu
thumbnail
6
doc

Impressionism

Impressionism Kunstikeskuseks oli Pariis. Ajendiks kunstivoolu tekkimiseks oli 1839. aastal fotograafia leiutamine ja Jaapani gravüürid. Nt. Claude Monet ,,Tõusev päike" Tegu oli esimeste kunstnikega, kes läksid õue maalima. Välditi musta värvi ja piirjooni. Impressioniste ei võetud algselt omaks, esimene näitus 1874. aastal kui Claude Monet tuli välja tööga ,,Impressioon.Päikese tõus". Tunnused: · Maaliti vabas õhus · Heledad, puhtad värvid · Vaba kompositsioon · Elurõõmsad, päikesesküllased tööd · Puudub kindel kontuur · Maaliti väikeste komataoliste pintslitõmmetega · Maaliti hetkemeeleolu · Puhtad värvilaigud sulavad teatud kaugusel kokku · Tähtis ei olnud see kuidas kujutati vaid see kuidas pilt maalitud oli · Sama detaili maaliti erinevatel aegadel (päeval ,õhtul) Teemadeks olid portreed, maastikud, linnavaated, olmestseenid. Edouard Manet 1832-1883 · Prantslane · Impr

Kunstiajalugu
thumbnail
7
xls

Kunstiajaloo ajatabel

RENESSANSS Vararenessanss Kõrgrenessanss Madalmaad Itaalia 15. saj Itaalia 16. saj 15.-16. saj Skulptuur Maal Maal ja skulptuur maalikunst Tunnus-jooned piiblitegelasi kujutati tõeliste radikaalne realistlik/konservatiivne tasakaalustatud kompositsioon, peen ja realistlik käsitluslaad, konkreetsete(itaalia idealistlik, puhtad värvitoonid, joonte võrratu selgus ja ilu, värvide maalitehniline meisterlikkus, keskaegsete) indiviididena naiivne põhjalikkus/üksikasjalisus harmoonia, värvide sulavus

Kultuurilugu



Kommentaarid (2)

bulsad profiilipilt
bulsad: Spikker - konspektina pole kasu.
09:12 16-11-2009
rauavanne profiilipilt
rauavanne: spikrina sai kasutada küll
22:19 16-11-2009



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun