Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Roman Frister boigraafiline põnevusromaan „Müts“ (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline on teose esituslaad realistlik fantaasia piirimail kuidas see mõjutab lugejat?
  • Mida see raamat Sulle kui lugejale ütles?

Lõik failist


  • Pealkiri, autor, žanr
    Roman Frister boigraafiline põnevusromaan „ Müts
  • Kirjuta süžee, intriigi visand – mis, millal, kus, kellega, kuidas ja miks juhtus (tegelased, aeg, koht).
    Teos räägib läbisegi autori jõukast lapsepõlvest, varjamisest natside eest, koonduslaagrist ja tema hilisemast elust. Kuna laagrikogemus on teose motiiviks, siis ma võtan selle intriigi aluseks.
    Roman, juudist laps, kes elas perega Poolas, põhiliselt Krakowi linnas. Poolas oli võimul saksa okupandid, kes jahtisid juute . Romanil ja tema perel olid võltsitud dokumendid, mille kohaselt olid nad sakslased . Kui nende käest küsiti dokumenti, lasti neid alati lahti. Nende paberitega said nad käia ka tööl. Alati hiilisid nad surma- ja sunnilaagritest eemale, ent ühel päeval kõik muutus. Roman oli parasjagu raamatukogust koju kõndimas, kui kaks politseinikku temalt dokumenti nõudsid. Politseinikud olid kahevahel ning lükkasid ta kõrval majja. Sealt väljudes polnud enam kahtlus , et Roman oli juut , kuna vägivaldsel teel oli avastatud, et ta oli ümberlõigatud ehk puhas eksemplar juudist. Ellujäämise nimel juhatab ta sakslased enda vanemate juurde ja sellest hetkest hakkabki tema laagrikogemus pihta.
    Üldistavalt olid tema laagrikogemused traagilised. Ta nägi pealt, kuidas tema ema lasti maha SS-i sõduri poolt (Krakowi vanglas), kuidas tema isa suri Starachowice sunnitöölaagris. Ta oli ahistaja ohver Auschwitzi laagris . Mauthauseni laagris seisis ta elektriaia traatide vahel 8 tundi.
    Tema piinad lõppesid, kui Hitler tegi enesetapu ja Saksamaa alistus.
  • Vali ÜKS tegelane, keda tahad kirjeldada detailselt (nimi, vanus, välimus, isikupära, kõnepruuk, tegutsemise motiivid, vahendid, mis ta valib).
    Roman
  • Vasakule Paremale
    Roman Frister boigraafiline põnevusromaan-Müts #1 Roman Frister boigraafiline põnevusromaan-Müts #2 Roman Frister boigraafiline põnevusromaan-Müts #3 Roman Frister boigraafiline põnevusromaan-Müts #4 Roman Frister boigraafiline põnevusromaan-Müts #5 Roman Frister boigraafiline põnevusromaan-Müts #6 Roman Frister boigraafiline põnevusromaan-Müts #7
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-06-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 2 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor alankabananka Õppematerjali autor
    Ülevaade raamatust.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    31
    odt

    HOLOKAUST-JUUTIDE TAGAKIUSAMINE JA HÄVITAMINE

    Tallinna Laagna Gümnaasium HOLOKAUST-JUUTIDE TAGAKIUSAMINE JA HÄVITAMINE Uurimistöö Tallinn 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS...............................................................................................................3 1. MIS ON HOLOKAUST?......................................................................................4 1.1 Holokausti mõiste............................................................................................4 1.2 Kronoloogia.....................................................................................................5 1.3 Antisemitism....................................................................................................6 1.4 Holokausti tekkimise põhjused........................................................................7 1.5 Nürnbergi se

    Ajalugu
    thumbnail
    290
    pdf

    Holokaust

    HOLOKAUST Õ P P E MAT E R J A L 2007 Selle publikatsiooni autoriõigused kuuluvad Eesti Ajalooõpetajate Seltsile Õppematerjali koostamist ja väljaandmist rahastasid Eesti Vabariigi Valitsus ja International Task Force Holokaust Õppematerjal: allikad, õppeülesanded, mälestused, teabetekstid Autorid: Ruth Bettina Birn, Toomas Hiio, Mart Kand, Ülle Luisk, Christer Mattson, Meelis Maripuu, Mare Oja, Ragne Oja, Indrek Riigor, Elle Seiman Koostanud Mare Oja Toimetanud Toomas Hiio Õppematerjali katsetanud Siiri Aiaste, Mart Kand, Tiia Luuk, Riina Raja Keeletoimetaja Mari Kadakas, Kärt Jänes-Kapp Ingliskeelsed tekstid tõlkinud eesti keelde Toomas Hiio, Heli Kuuste, Mare Oja, Ragne Oja, Indrek Riigor, Alias Tõlkeagentuur Saksakeelsed tekstid tõlkinud eesti keelde Toomas Hiio, Anne-Mari Orntlich Ingliskeelsed tekstid tõlkinud vene keelde Marina Grišakova, Alias Tõlkeagentuur Eestikeelsed tekstid tõlkinud vene keelde Ludmila Dubjeva ja Tatjana Šor Venekee

    Euroopa tsivilisatsiooni ajalugu
    thumbnail
    13
    docx

    Holokaust

    Tallinna Arte Gümnaasium Holokaust Euroopas referaat Koostaja: Aiki Rattur 12T Tallinn 2021 2 Sissejuhatus Holokaust on üks inimajaloo süngemaid sündmuseid, mis tõi palju kannatust ja valu. Selle tagajärjed ulatuvad tänapäevani. See lõhestas inimkonda tohutult, eriti Saksamaal, kus Adolf Hitleri juhtimisel peaaegu, et hävitati muud rassid peale aaria. Kõige rohkem kiusati juute. Holokaust on üldnimetus tolle aja õuduste kohta, mis võtsid aset erinevates laagrites üle Euroopa, kaasa arvatud Eestis, kuhu siis koondati juudid ja muud mitte sobivad rassid. Üks tuntumaid tegelasi tollest ajast on noor neiu Anne Frank, kes pani oma päevikusse kirja oma pere elu getos ja kogu kiusu ja piinad, mis neile omaks sai juudiks olemise eest. Kokku hukkus juutide hävitamispoliitika ehk holokausti tagajärjel ligi 6 miljonit inimest.

    10.klassi ajalugu
    thumbnail
    18
    odt

    Holokaust

    SUURE-JAANI GÜMNAASIUM AJALUGU Sirelin Koval HOLOKAUSTIST referaat Suure-Jaani 2015 1. Holokaust 1.2. Eellugu Saksamaal Esimene maailmasõda lõppes 1918. aastal Saksamaa lüüasaamisega. Versailles` lepinguga sai Saksamaale määratud kõrged reparatsioonid. Järgneval aastal(1919) loodi Weimari Vabariik, kuid inimesed elasid vaesuses ning töötute arv küündis miljoniteni. Inflatsioon kasvas pidevalt ning 1923. aastaks oli raha oma väärtuse peaaegu kaotanud. Saksa rahvas oli langenud depressiooni. Kuna Versailles` rahule olid alla kirjutanud Weimari Vabariigi juhid, siis hakkasid tavakodanikud neid saksa rahva alandamises ja rahvuslike huvide reetmises süüdistama. Hitler uskus, et I maailmasõja kaotuse süü langeb sotsiaaldemokraatidele. Sotsiaaldemokraatidest kujunesid hiljem välja kommunistid. Hitleri arvates olid just nemad need, kes õhutasid streike ja rahulolematust. Kui Hitler leidis oma tee erakonna etteotsa, oli te

    Ajalugu
    thumbnail
    24
    pdf

    Rassism

    Kuressaare Ametikool Tehniliste Erialade osakond Autoremont AL-21 RASSISM Referaat Juhendaja: Urmas Lehtsalu Kuressaare 2004 Sisukord Rasside liigitamine ............................................................................................................................................................. 3 Rasside eristamine

    Avalik haldus
    thumbnail
    20
    docx

    AJALUGU II MS 1939-1945

    AJALUGU II MS 1939-1945 Sisukord 1 Ülemaailmne majanduskriis 1929 Ülemaailmne majanduskriis algas ja levis edasi Ameerika Ühendriikidest. "Must reede" - korraga paisati turule suur hulk aktsiaid, sellele järgnes kogu aktsiaturu kokkuvarisemine Kriisi võimalikud põhjused: valitsus sekkus liiga tugevalt vabaturumajandusse majanduslik liberalism oli liiga nõrk Pankrott, ekspordi vähenemine, makseraskused - igal pool üle maailma devalveerimine - oma valuuta kursi alandamine Tööstustoodang hakkas vähenema Põllumajanduses sattusid väiketootjad raskustesse Töötus suurenes järsult Sotsiaalkindlustussüsteem oli ebapiisav Vabamajandus lammutati, riik hakkas üha enam majandusse sekkuma Majanduskriisi tõttu sattus ka parlamentaarne süsteem raskustesse, see asendus kas autoritaarse süsteemiga või diktatuuriga Roosevelt ja Hitler

    Ajalugu
    thumbnail
    4
    odt

    Ajaloo essee - Holokaust

    Ilona Vapper 10.A Holokaust Mis on holokaust? Holokausti nime all kasutatakse terminit, mis käsitleb eelkõige Teise maailmasõja ajal toime pandud genotsiidide juutidele. Loomulikult ei kasutatud sellist terrorit vaid juutide peal, vaid oluliselt said kannatada ka mustlased, poolakad ja venelased. Hukkunud juutide arv on küllalti suhteline, sest mitmed allikad annavad meile erinevaid andmeid. Gerald Reitringeli ja Rudolf Joseph Rummeli järgi on selleks arvuks 4,2 miljonit, kuid mõned väidavad, et hukkunute arv võis ulatada isegi 6,2 miljonini. Neid numbreid jälgides tekib küsimus, et kuidas on üldse võimalik nii vähese aja jooksul nii palju kindlast inimgrupist isikuid ära tappa ning kui võrrelda hukkunute arvu Eesti elanikkonna arvuga, on

    Ajalugu
    thumbnail
    10
    doc

    Holokaust

    Lähte Ühisgümnaasium HOLOKAUST Referaat ´ Koostaja: Kristiina Maremäe 12.tehnoloogia Lähte 2010 Sisukord Sisukord.................................................................................................................................. 2 Sissejuhatus............................................................................................................................ 3 Poliitiline ja ideoloogiline tagapõhi........................................................................................... 4 Holokausti ajalugu................................................................................................................... 5 Kristallöö................................................................................................................................. 6 Lõpplahendus......................

    Ajalugu




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun