Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"paaristöö" - 31 õppematerjali

thumbnail
9
doc

4.klassi matemaatika II poolaasta töökava.

18. nädal Arvud miljonini *oskab lugeda arve 23.veeb.- 1. Arvu järgud. Miljon. arvu järgud, suuline küsitlus, õpik lk 5­10 miljonini 27.veeb. 2. Korrutustabeli miljon, peastarvutamine, tv lk 3­7 *oskab ettelugemise järgi kinnistamine. Tehted korrutustabel paaristöö, iseseisev töö, arve kirja panna nulliga lõppevate arvudega. nuputamisülesanded, Interaktiivsed *oskab nimetada eelnevat 3.­5. Tehted arvudega korrutustabeli töölehed ja järgnevat arvu miljoni piires. kinnistamiseks mängud *oskab teha tehteid

Matemaatika → Matemaatika
72 allalaadimist
thumbnail
4
doc

INGLISE KEELE TÖÖPLAAN 6. KLASSILE

Unit 1. Oma suve tegemistest oma suvest jutustamine paarislugemine, ahelküsimine, rääkima õppimine (minevik) arutlus, iseseisev töö õpiku ja töövihikuga. Unit 2. Lugemisoskuse teksti lugemine ja tõlkimine õpetaja selgitus, näitlikustamine, arenemine. Londoni tunnikontroll sõnavara kohta paaristöö, ideekaart, iseseisev vaatamisväärsustega töö õpiku ja töövihikuga. tutvumine Unit 3. Postkaarti kirjutama teksti lugemine ja tõlkimine õpetaja selgitus, paaristöö, õppimine. Teadmised tunnikontroll sõnavara kohta iseseisev töö õpiku ja transpordivahendite kohta. töövihikuga. Unit 4. Lugemis- ja teksti lugemine ja tõlkimine paarislugemine, arutlus,

Keeled → Inglise keel
30 allalaadimist
thumbnail
47
docx

ÕPETAJA TÖÖKAVA NÄIDIS BIOLOOGIA 8. KLASS

looduses? aruteluoskus 3) Iseseisev töö: võrdlev tabel, rohe-, puna ­ ja pruunvetikad. 4) Paaristöö graafikuga: vee toitainete sisalduse hindamine. 3. Sammaltaimede 1) Praktiline töö: Loodusõpetus: soode Keskkond ja Õppevahendid:

Bioloogia → Bioloogia
51 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Aktiivõpe ja aktiivõppe meetodid

Tulemuste edastamiseks võiks kasutada (uurimuse kokkuvõtte, referaadi, PowerPoint esitluse jms) esitamiseks seminari, kus kantakse ette oma töö ning kuulajad esitavad selle kohta küsimusi, arvamusi. Samuti saab kasutada videoseminari mitme kooli vahel. AKTIIVÕPPE MEETODID · Ajurünnak Ainurünnaku eesmärk on hoida aju "vabalt hingavana", et leida võimalikult palju ideid. Üks esimene ja kõige kindlam reegel on hoida tagasi kriitikaga. · Paaristöö Paaristöö võiks eelneda rühmatööle, sest see on rühmatöö lihtsaim vorm. Õpilasel on julgem avaldada oma mõtteid paarilisele kui suures rühmas ja ka üht kaaslast ning tema mõtteid on lihtsam aktsepteerida kui suure rühma omi. Õpilased võiks saada valida ise paarilise. Uurimused on ka näidanud, et pole soovitav panna panna kokku õpilasi, kes ei saa omavahel läbi. Paremaid tulemusi saavutavad paarid, mis koosnevad sõpradest (Issroff, 1998). Paaristöö liigid:

Ühiskond → Ühiskond
37 allalaadimist
thumbnail
1
doc

19. sajandi muusikateose ettekande ülesanne

põhjendus, miks valisid just selle teose. - Ettekannet võid teha ka koos kaaslasega, kui teil on juhuslikult üks ja sama lemmikteos. 5) Klass teeb iga ettekande kohta analüüsi, mida oleks saanud teha paremini ning mis õnnestus hästi. 6) Ka esitaja teeb oma ettekande kohta kirjaliku analüüsi ­ mis õnnestus ja mis mitte nii väga, mida õppisid ettekande koostamisest ­ esitamisest. See on individuaalne analüüs, mitte paaristöö. 7) Iga klassi kõige emotsionaalsemale, huvitavamale, kaasakiskuvamale ettekandele pisike preemiake! NB! ­ Kui leiate mõne helilooja samast ajajärgust, keda siin nimetatud pole, siis võite ka sellest rääkida, alltoodud nimed on soovituslikud! 1) Romantism sümfonismis: Berlioz, Schubert, Schumann, Tsaikovski, Sibelius 2) Soololaul: Schubert, Schumann 3) Rahvuslike koolkondade teke: Liszt, Chopin, Grieg, Sibelius 4) Virtuoosid 19

Muusika → Muusikaajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Perekond ( slaidshow )

PEREKOND Psühholoogia paaristöö 10.B klass Tekkelugu Kõik algas sellest, kui Amanda ajakirjaniku koha Cosmopolitanis sai. Ta puutus kokku igapäev erinevate inimestega. 23.märts aastal 2005 oli Amanda jaoks väga tähtis päev : ta kohtas Emilit. Emil oli Soome pesumodell. Amanda pidi Emiliga intervjuu tegema. Nende kahe vahel oli kohe särinat tunda. Noored hakkasid tihedalt kohtuma ­ kord sõitis Emil Eestisse, kord Amanda Soome. Amanda tegi otsuse minna Soome elama ning lahkus töölt. Soomes elas ta Emili juures, Helsingi lähedal. 2007. aastal jäi Amanda rasedaks. See ei olnud küll etteplaneeritud, kuid mõlema arvates oli see hea. 2008. aasta alguses, kui Amanda ilusalongis aega veetis, tundis ta et laps hakkab sündima. Ta helistas kohe Emilile, kes taksoga poole tunnipärast salongi ette sõitis. Liikluses olid suured ummikud ja Amanda sünnitas taksos. Loomulik sünnitus. Õnneks oli taksojuht väga meeldiv mee...

Psühholoogia → Psühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Logistika erialane kogumaterjal

Logistika eriala Teema Lugemine Rääkimine Kirjutamine Grammatika Sõnavara Kauba Transpordiliigid Transpordi- Transpordi- Keskvõrre. Transpordi- transportimine (küsimustele liikide liikide eelised ja Keskvõrdega liikide vastamine, võrdlemine puudused (tabeli lausete nimetused. väidete (paaristöö). täitmine). konstruktsioo- Sõnade hindamine). Sobiva Teemast nid. tähenduste transpordiliigi kokkuvõtte otsimine tekstist. valimine tegemine. Mõistete (rühmatöö). ...

Logistika → Logistika
201 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eksamiküsimused 2007 Laevaehitus

32. Laeva tarbeesemete ehitus: illuminaatorid, aknad, valgusluugid, uksed, parda- luugid, trepid, reelingud jm. 33. Ankruseadme otstarve, koosseis ja paigutus laeval. 34. Lastiseadme otstarve, koosseis ja paigutus laeval. 35. Horisontaalse lastitöötlusega erinevaid laste vedavad laevad. 36. Luugiseade. Otstarve, paigutus, konstruktsioon. 37. MacGregori luugiseade, kirjeldus, tööpõhimõte. 38. Losspoomid. Losspoomide paaristöö kirjeldus. 39. Raskekaalupoomid ja kraanad 40. Rooliseade, otstarve, koostisosad. 41. Rooliseade, erinevat tüüpi rooliajami (roolimasina) kirjeldused. 42. Paadiseade, otstarve, koostisosad. 43. Paadiseade, erinevat tüüpi paadi veeskamise vahendite töö kirjeldus. 44. Puksiirseade, koostis, paigutus. 45. Sildumisseade, koostisosad, paigutus. 46. Laeva süsteemid. Klassifikatsioon ja otstarve. 47

Ehitus → Laevaehitus
38 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Ei suitsetamisele ja narkootikumidele"

nende arvates on see tänapäeva trendiks muutunud ja teeb neid noori täiskasvanuks.Ja projekt on suunatud noortele, et näidata et alkohol ja suitsetamine on kahjulikud. Eesmärgid: Ennetada narkootikumide levikut noorte seas Et praegused 6-9 klassi noored loobuks suitsetamisest Teadvustada ja informeerida õpilasi alkoholi ja narkootikumide kahjulikest mõjudest. Meetod: paaristöö, varasema testi tulemused, interneti kasutamine (http://www.hot.ee/wp4u/drugs.htm, www.narko.ee, http://www.aids.ee/main_est.php?id=56 ) Tegevuste kirjeldus: Igaüks otsib vajaliku infot kas narkootikumidest või alkoholist ja nende mõjudest inimorganismile. Seejärel analüüsime varasema testi/küsimustiku tulemusi. Projekti teostuse ajakava: 1. ideede otsimine (internet, varasemad tööd jne)

Pedagoogika → Eripedagoogika
37 allalaadimist
thumbnail
8
doc

7. klassi kirjanduse õpik “Labürint I”

armastus, Tv lk 27, h 1 anlüüsi kirjutamine, veebisuhtlus kõlblus, rämpspost, loovkirjutamine pildi tehnoloogia ja veebireklaam põhjal innovatsioon 1-2 Loovtegevused Reklaam, Õ lk 50 Paaristöö: infootsing, I osa pt 8, lk Teabeotsing, infootsing, Tv lk 28-29 reklaamikampaania 36, "Kuulutus" tehnoloogia ja eneseanalüüs, õpitu tegemine innovatsioon, analüüs elukestev õpe

Kirjandus → Kirjandus
17 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Ühiskonnagrupid esimeses maailmasõjas

I variant (üksi tehes): Vali kolm ühiskonnagruppi ja kirjelda nende olukorda I maailmasõjast tingimustes: 1. Mis probleemidega kokku puutusid? 2. Mis neid põhjustas? 3. Kuidas püüti neid lahendada või mis muutus sõja tulemusel? Vali üks riik. Too välja motiivid, mida riik soovis sõjaga saavutada; rinded, kus võideldi ja tähtsamad lahingud koos tulemusega. Anna ülevaade ka siseriiklikust olukorrast sõja ajal. Paaristöö puhul valige viis ühiskonnaklassi ja kaks riiki (üks Antandi hulgast ja teine Keskriikide poolelt). Lisa juurde allikad, mida kasutasid. NAISED Naised moodustasid märkimisväärse osa tööstuslikust tööjõust juba enne esimest maailmasõda, ehkki nad olid peamiselt keskendunud tekstiilitööstusele. Sõja ajal värvati aga suur hulk naisi töökohtadele, mille jätsid vabaks sõjas võitlema läinud mehed. Uued töökohad loodi ka sõjategevuse raames, näiteks laskemoonavabrikutes. Ehkki naiste palkamine nn meestetööks oli esial...

Ajalugu → 12. klassi ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Rühiõpetuse konspekt arvestustööks

· tee soojendust · naiste kandevõime: kuni 10kg; meeste kandevõime: kuni 20kg · raskus jaotada kahe käe vahel · selg hoida sirge, nagu kepp · kükitada esemele lähedale · parim kott on seljakott (10%kehakaalust) Rühivigade vältimine treenimisel: · treenida ei tohi piirkonda, mis saab juba pidevat koormust ( näiteks stepipingil aeroobika, kui töötad terve päev seistes ) · tasakaalustatud areng- sirutaja ja painutaja paaristöö · süva- ja pindmised lihased tasakaalustatult treenida · kui harrastada spordiala, mis treenib vaid üht kehapoolt, siis tuleb tähelepanu pöörata ka teisele, väldib lülisamba kõverdumist Kõnnireeglid: Kõnd on parim vahed õige kehahoiu treenimiseks · tunneta keharaskuse õiget paiknemist jala talla all · hoia jalalabad paralleelselt · kõnni mööda sirgjoont, väldi harkisjalu kõndi · rinnakorv asub astuva jala kohal

Meditsiin → Rühiõpetus
104 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Koolituskorraldus organisatsioonis

toimumise ajast liigitatakse koolitusi prof tegevuse eelsed (tasemeõpe enne ametikohale asumist) ja prof tegevuse aegsed (tasemeõpe ning tkoolitus) Töötajate koolitamise meetodid Meetodi valik sõltub koolituse eesmärgist ehk eeldab koolituse eesmärgi sõnastamist ja alles seejärel sobiva koolitusmeetodi väljaselgitamist. Meetodite grupeerimiseks mitmeid jaotusaluseid iseseisev õpe ­ eeliseks individuaalsete vajadustega arvestamine, samas võib motivats. muutuda probleemiks paaristöö ­ oluline vastastikune sobivus Coaching, mentorlus, supervisioon grupis õpe ­ peamine eelis võimalus õppida üksteise kogemustest Avalikud koolitused, tellimus- ja sisekoolitused, konverentsidel osalemine Koolitusmeetodid Klassikoolitus ­ koolitus spetsiaalsetes ruumides, kus on võimalik koolitada arvukat kuulajaskonda. Klassikoolitusel kasutatakse loenguid, seminare, praktikume jm aktiivset suhtlust võimaldavaid auditoorseid õppevorme

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
5 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Vene keel võõrkeelena

..) 2. Õpetaja annab 2. Õpilased teevad - rutiinsuse vähendamine (erinevad ülesannete õpilastele harjutus harjutust 1. tüübid) 1: pange riided sobivasse kappi. - isetegevuse arendamine (kirjalikud ülesanned) Paaristöö. (5 min.) - õpetada õpilast teadlikult ja süvenemisega õppematerjali läbi töötama 3. Õpetaja annab 3. Õpilased teevad õpilastele harjutus harjutust 2. - selge kirjaliku väljendamise oskuse 5

Kategooriata → Õppekeskkond ja selle...
42 allalaadimist
thumbnail
96
doc

Bioloogia TV 8. kl 2. osa lk 1-43

--- 1 Tiitelleht Autor: Külli Relve, Edith Maasik, Helle Järvalt, Merike Kilk, Evi Piirsalu, Anu Parts, Anne Kivinukk Pealkiri: Bioloogia töövihik 8. klassile, 2. osa Klass: 8. klass Elektroonne materjal: lk 1-43 Kohandatud reljeefsete joonislehtede komplekt: 1 köide Tekstitoimetaja: Elge Leiten Kohandatud materjali väljaandev asutus ja aasta: Tartu Emajõe Kool 2013 --- 2 Originaalteose koondinfo Väljaandja kinnitab: töövihik vastab kehtivale põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele. Bioloogia töövihik 8. klassile 2. osa Autorid: Külli Relve Pt 25 ül 2, pt 26, 28, 29-30, pt 34 ül 6, pt 36, 37, 38-39; Helle Järvalt Pt 31, 32-33. Aiki Jõgeva Pt 21 ül 2-5, pt 23 ül 2-4, pt 35 ül 1, 4; Merike Kilk Pt 24, 27. Edith Maasik Pt 20, 22. Evi Piirsalu Pt 25 ül 1, 3-6, pt 34 ül 1-3, 5, 7; Anu Parts Pt 22 ül 4, pt 21 ül 1, pt 23 ül 1, 3; Anne Kivinukk P...

Bioloogia → Bioloogia
228 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

2. seminar. Õppimise olemus. Õppimisteooriad.

10.09.2015 2. seminar Õppimise olemus. Õppimise ajendid ja motiivid keskkonnaga kohanemise kontseptsioonist lähtudes. ÕPPIMISE MÕISTE ja OLEMUS. ÕPPIMISTEOORIA...

Varia → Kategoriseerimata
31 allalaadimist
thumbnail
53
pptx

VUNKi kogemusseminar "Liikumist täis koolipäev"

VUNKi kogemusseminar "Liikumist täis koolipäev" KES JAANUARIKUUS ON SÜNDINUD...... JUULI AUGUST OKTOOBER MÄRTS DETSEMBER TÄHTKUJUD JUUNI SEPTEMBER AASTAAJAD SÜNNIKUUP APRILL VEEBRUAR NOVEMBER DETSEMBER ÄEVAD MAI LIIKUMIST TÄIS ÕPPETUNNID EESTI KEEL VÕÕRKEEL MATEMAATIKA LOODUSÕPETU S KUNSTIÕPETUS TÖÖÕPETUS KEHALINE 1. MINA TEAN Mängu põhimõte on meelde tuletada/ kinnistada õpitud mõisteid Õpilased on ringis ja õpetaja on ringi keskel mängujuhiks. Õpetaja ütleb/ laseb lugeda üldmõiste, nt PUUVILJAD Seejärel viskab õpetaja palli ühele ringis olevale õpilasele, kelle ülesandeks on põrgatada palli 5 korda ja iga põrgatuse ajal nimetada puuvili. Näide: Õpetaja: PUUVILJAD (Õpetaja viskab palli ringis seisvale õpilasele) Õpilane: Mina tean õuna/ palli põrgatus, ploomi/ palli põrgatus, pirni/ palli põrgatus, aprikoosi/ palli põrgatus ja kreeki/ palli põrg...

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Vana aeg II osa

Vana aeg II osa Mait Kõiv, Milvi Martina Piir peatükid 13 ja 14 Abimaterjalid õpetajale Koostanud : Kai Normak, EKL-4kõ Ptk. 13 Vana-Egiptus Sissejuhatus, geograafiline asupaik, põlluharimine. (lk 62-63) Niiluse jõe kallastel tekkis umbes 3000 aastat tagasi eKr Vana-Egiptus - üks maailma suurimaid riike, mis püsis muutumatuna ligi 3000 aastat. Põhiline tegevus oli põlluharimine, millel oli oma kindel aeg mille määras loodus Niiluse jõe näol. Kui üleujutused olid alanenud, siis algas viljakal põllul suur töö. Niisutatavad põllud andsid head saaki. Kõrbetes, jõest kaugemal, oli elu peaaegu võimatu. Siiski olid egiptlased väga andekad ja laisendasid oma võimalusi rajades kanaleid, millega vett juhtida. Nad ehitasid šaduffe, mis olid kooguga veetõstukid. Egiptlased nimetasid Egiptust ...

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Kaupluse müügitöökorraldus

ISEISESEIVTÖÖ -Paaristöö- Tartu linna kaubandusettevõtete asukohtade analüüs äritüüpide lõikes Kasutatud kirjandus: Kuidas kaubelda 21.sajandil? Teadlik turundus (Kuusik ja Virk) Kaubandusturundus (Jüri Sepp) www.innove.ee -kutseharidus- materjalidõppematerjalidHulgi ja jaekaubandusKaubanduse erialade RÕK ­Kaubandus põhimõisted ja- seosed (http://www.ekk.edu.ee/vvfiles/0/Kaubandus_web.pdf ) Väljatõrjumisteooria · Lähtub sellest, et uued kaubandusettevõtted tulevad turule agressiivse hinnapoliitikaga ja äratavad sellega ostjate tähelepanu. Ilmumine- uus kaupmees ilmub turule kaupade madalate hindadega, madalate kasumite ja piiratud sortimendiga. Haavata saamine- vastavalt kaubanduse kasvule hülgab uustulnuk nishi turu madalal tasemel, loovutades selle uutele madala hinnaga müüjatele. Kasvamine-konkurentsi toimel avab uustulnuk uusi kauplusi, täie...

Ehitus → Müüritööd
76 allalaadimist
thumbnail
66
pdf

MAALER ÕPPEKAVA

riiklikku infosüsteemi e-riik  Mõtestab oma rolli  kirjeldab meeskonnatööna Arutlev loeng Koostab referaadi Eesti Ettevõtlus. Käive. ettevõtluskeskkonnas; ettevõtluskeskkonda Eestis, Juhend ettevõtluskeskkonna kohta Konkurents. Deflatsioon. lähtudes õpitavast valdkonnast Paaristöö õpitavas valdkonnas ja analüüsib Inflatsioon. Raha.  võrdleb iseseisvalt lähtuvalt seda paaristöös. Tööpuudus. Turu olemus ettevõtluskeskkonnast oma Selgitab eneseanalüüsi abil oma ja tasakaal.

Ehitus → Ehitus
29 allalaadimist
thumbnail
37
docx

ERIALASE EESTI KEELE ÕPPEMATERJAL HOOLDUSTÖÖTAJATELE

voodi küljele voodilaud nii, et oleks mugav tegutseda. Korras. Hakkame siis toitma. Kiira: Hakkame jah. Harjutuste vastused H 1. Õpetaja kasutab klassi eelteadmisi loetelu koostamisel, eelteadmiste puudumisel oleks soovitatav eelnevalt käesoleva peatüki sõnavaraga tutvuda ja selles esinevaid sõnu kasutada. H 2. Kui loetelu koostamisel on osalenud terve õpperühm, hakatakse mõistekaarti koostama. Võib kasutada ka paaristöö võtteid, jms. Tulemus on korrektne mõistekaart tahvlil. Õpilased vormistavad individuaalsed mõistekaardid oma konspekti. H 3. Dialoogis on nimetatud järgmised abivahendid: kepp, küünarkepid, kaenlaalused, kargud, tugiraam, rulaator, ratastool, tõstuk. H 4. Õpetaja juhib tähelepanu ainsuse omastava ja mitmuse nimetava käände omavahelisele seosele. Ainsuse nimetav Ainsuse omastav Mitmuse nimetav

Eesti keel → Eesti keel
22 allalaadimist
thumbnail
102
docx

Pedagoogiline psühholoogia

Psühholoogia eksami kordamisküsimused I Õppimise olemus 1) Õppimise mõiste. Psühholoogid mõistavad üldjuhul õppimise all protsessi, kus praktilise kogemuse vahendusel kujunevad õppuri tegevusvõimes või käitumises suhteliselt püsivad muutused.  Õppimise kogemuslikuks baasiks on nii vahetu kontakt välismaailmaga kui ka varem tajutuga mõttes opereerimine.  Õppimine kui protsess ise ei ole vaadeldav.  Õppimisega pole tegemist siis, kui käitumise muutused on tingitud organismi füüsilisest küpsemisest, väsimusest või haigusest.  Õppimist ei tohi segi ajada mõtlemisega. Mõtlemine ei kindlusta alati õppimist. 2) Tahtlik ja tahtmatu õppimine. Õppimine on nii tahtlik kui ka tahtmatu komponent. Tahtliku õppimisega on tegemist siis, kui õppur püüab teadlikult omandada uut informatsiooni või tegevusoskusi. Tahtmatu ehk kaasneva õppimise korral on enamasti tegemist teadvustamata protsessiga. Valdav ...

Psühholoogia → Psühholoogia
131 allalaadimist
thumbnail
168
pdf

KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6.-7.-AASTASTELE LASTELE

seemnest kasvanud taimed, prügist valmistatud esemed jms. 6) tunda rõõmu oma ja teiste õnnestumistest – sama mis eelmine Ka teised punktid kaudselt seotud • §13 tunnetus- ja õpioskused – kõik punktid otseselt seotud • §14 sotsiaalsed oskused Otseselt seotud: 2) tahab ja julgeb suhelda – kogu materjal eeldas ka lapse poolset suhtlemist kaaslaste ja õpetajatega 3) hoolib teistest inimestest, osutab jne. – rühmatöö, paaristöö, elu kogukonnas põhineb hoolimisel 4) osaleb rühma reeglite kujundamisel – kogukonnas kujundavad inimesed reeglid ühiselt 5) oskab teistega arvestada ja teha koostööd – enamus tegevusi materjalis sellega seotud , samuti üks kogukonna toimimise aluseid 8) teeb vahet hea ja halva käitumise vahel – otsesel looduse hoidmine, või saastamine, taaskasutus või raiskamine jne. 9) mõistab, et inimesed võivad olla erinevad – kogukonnas elavate inimeste kui teistmoodi

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
27 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Laevade ehitus EKSAM

Masti ülemises osas asub saaling, sealt kõrgemal olev masti osa on teng. Grootmasti ahtripoolses osas on kaldkahvel, sinna kinnitatakse merel riigilipp. Kogu metallist (või puust) detailide kompleksi, mis kuulub mastide juurde nimetatakse peeledeks, peelestikuks või rangoudiks. Mastide toetavaid terasotsi (kinnitatakse putensite abil siirivöö ja tekistringeri külge) kutsutakse seisvaks taglaseks: vandid, taagid, kontrataagid, forduunid Farelli süsteem ehk lossipoomide paaristöö (): kaipoolne losspoom paigutatakse kaide abil vaguni kohale ja kinnitatakse kaide ja kontrakai abil. Teine poom trümmi luugiava kohale ja kinnitatakse kaidega. Poomi nokkade vahel olev tali (toprik) pingutatakse. Poomid on fikseeritud, ei liigu. Ronnerid ühendatakse kokku ja jäetakse üks laadkonks. Eelis: tööks on vajalik üks vintsimees. Losspoomidega lastiseade. Selle lastiseadme konfiguratsioon ja koostis on välja kujunenud pikaajalise merevedude praktika käigus.

Merendus → Laevandus
106 allalaadimist
thumbnail
168
pdf

E-kursuse „Eripuhastustööd“ materjalid

Järvamaa Kutsehariduskeskus E-kursuse „Eripuhastustööd“ materjalid Autor: Lia Padu Järvamaa KHK kutseõpetaja Õppematerjal valmis programmi VANKeR raames ja seda toetas Euroopa Liit. See töö on litsentsi all Creative Commons Attribution- Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported License . Paide 2011 Sisukord Kursuse ainekava................................................................................................... 4 Kursuse tegevuskava ............................................................................................. 6 I. Ehitusjärgne puhastus............................................................................................. 8 1.1 Ehitusaegne ja –järgne puhastami...

Muu → Puhastusõpetus
92 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Exami küsimused ja vastused laevaehituses

Selliseid kasutatakse vaid spetsialiseeritud laevadel, kus nad täidavad mingit erilist ülesannet või nõuet. Tihendid. Tihendite mitmekesisus on suur. Eri kohtades ja eri tüüpi luugikatetel kasutatakse ka erinevaid tihendeid. Sulgurid. Sulguritega tagatakse luugikatete veetihedus ja ohutus. Sulgurid sisaldavad endas pinguteid, mis seavad tihendid pinge alla. Sulgurid hoiavad luugikatted kohal igasugustes tingimustes olenemata ilmast. 38. Losspoomid. Losspoomide paaristöö kirjeldus Losspoomidega lastiseade. Selle lastiseadme konfiguratsioon ja koostis on välja kujunenud pikaajalise merevedude praktika käigus. Paljud elemendid on standardiseeritud. Kaasaeg viib klassikalistesse süsteemidesse üha uusi variante, detaile ja võimalusi. Losspoome liigitatakse kerge- (tõstevõme kuni 10 t) ja raskepoomideks (tõstevõime 10- 180 t). tavaliselt on iga luugi ava juures kaks losspoomi.

Ehitus → Laevaehitus
277 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Eksamipiletite küsimused ja vastused

Selliseid kasutatakse vaid spetsialiseeritud laevadel, kus nad täidavad mingit erilist ülesannet või nõuet. Tihendid. Tihendite mitmekesisus on suur. Eri kohtades ja eri tüüpi luugikatetel kasutatakse ka erinevaid tihendeid. Sulgurid. Sulguritega tagatakse luugikatete veetihedus ja ohutus. Sulgurid sisaldavad endas pinguteid, mis seavad tihendid pinge alla. Sulgurid hoiavad luugikatted kohal igasugustes tingimustes olenemata ilmast. 38. Losspoomid. Losspoomide paaristöö kirjeldus Losspoomidega lastiseade. Selle lastiseadme konfiguratsioon ja koostis on välja kujunenud pikaajalise merevedude praktika käigus. Paljud elemendid on standardiseeritud. Kaasaeg viib klassikalistesse süsteemidesse üha uusi variante, detaile ja võimalusi. Losspoome liigitatakse kerge- (tõstevõme kuni 10 t) ja raskepoomideks (tõstevõime 10- 180 t). tavaliselt on iga luugi ava juures kaks losspoomi. Seadmeehitus: losspoom toetub alumise liigendotsaga masti küljes olevasse

Ehitus → Laevaehitus
112 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Laevade ehitus

Selliseid kasutatakse vaid spetsialiseeritud laevadel, kus nad täidavad mingit erilist ülesannet või nõuet. Tihendid. Tihendite mitmekesisus on suur. Eri kohtades ja eri tüüpi luugikatetel kasutatakse ka erinevaid tihendeid. Sulgurid. Sulguritega tagatakse luugikatete veetihedus ja ohutus. Sulgurid sisaldavad endas pinguteid, mis seavad tihendid pinge alla. Sulgurid hoiavad luugikatted kohal igasugustes tingimustes olenemata ilmast. 38. Losspoomid. Losspoomide paaristöö kirjeldus Losspoomidega lastiseade. Selle lastiseadme konfiguratsioon ja koostis on välja kujunenud pikaajalise merevedude praktika käigus. Paljud elemendid on standardiseeritud. Kaasaeg viib klassikalistesse süsteemidesse üha uusi variante, detaile ja võimalusi. Losspoome liigitatakse kerge- (tõstevõme kuni 10 t) ja raskepoomideks (tõstevõime 10- 180 t). tavaliselt on iga luugi ava juures kaks losspoomi. Seadmeehitus: losspoom toetub alumise liigendotsaga masti küljes olevasse

Merendus → Laevandus
101 allalaadimist
thumbnail
83
doc

Bioloogia õpik 8. kl 2. osa lk 44-110

Uuri ülesande graafikut ja vasta järgmistele küsimustele (a-c): a) Mis aastatel oli valgejänese arvukus vaadeldavas ökosüsteemis maksimaalne? b) Kuidas muutus ilveste arvukus nendele järgnevatel aastatel? c) Kas selline graafik viitab tasakaalus olevale ökosüsteemile? Reljeefselt kohandatud (vt joonislehtede komplekti): Graafik: Valgejänese ja ilvese arvukuse muutumine ühes ökosüsteemis. KÜSIMUSED JA ÜLESANDED 1. Mis on toiduahel? Koosta üks vee ja üks maismaa toiduahel. 2. Paaristöö. Kirjeldage ja analüüsige olukorda, kui üks toiduahela lüli kaob. Mõelge kaks näidet. 3. Mis on ökoloogiline püramiid? Analüüsi mere või niidu ökoloogilist püramiidi ja selgita energia liikumist tasandite vahel. 4. Miks ohustavad keskkonnamürgid eriti püramiidi kõige kõrgemal tasemel olevaid tipptarbijad? 5. Tehke retk kooli- või koduümbruses ja koostage 3 toiduahelat. Uurimistöö tulemusena koostage üks toiduvõrk ja üks metsa, niidu, järve, jõe või pargi

Bioloogia → Bioloogia
89 allalaadimist
thumbnail
91
doc

Eksami konspekt

1) Nuivibraatorid. Allen Engineering Corporation nuivibraatorid Köik nuivibraatorid töötavad bensiinimootoriga. Kergeimal mudelil on mootor käepideme küljes. Keskmist tüüpi nuivibraatori mootor ripub rihmadega betoneerija seljas. Suurim, kahe nuiaga komplekt, saab töövoolu bensiinimootori körgsagedusgeneraatorist. Firma "Tremix" edasimüüja Eestis AS TALLMAC pakub erineva konstruktsiooniga nuivibraatoreid (tabel ): · täismehhaanilisi ­ tüüp 1 mis koosneb mootorist, vahetükist, võllist ja vibraatornuiast. Mootoriga ühendatakse vahetüki abil erineva pikkusega võll ning erineva diameetriga tööorgan. · tüüp 2 - kergeid nuivibraatoreid, , mis koosneb mootorist ja tööorganist koos võlliga. Seda kasutatakse väikesemahuliste betoneerimistööde tegemisel · tüüp 3 - kõrgsagedusel töötav nuivibraator mis koosneb sagedusmuundurist ning tööorganist koosvoolujuhtmega. Sagedusmuundajast väljuva voolu sagedus on 200 Hz ja pinge ...

Ehitus → Ehitusmasinad
229 allalaadimist
thumbnail
652
pdf

Asjaajamise alused

5. Kirjeldage hautatud porgandite, kaalikate valmistamist. 6. Nimetage köögiviljatoitudele sobivaid maitseaineid, ürte. 7. Kuidas muutub köögiviljade ja kartulite toiteväärtus (mineraalainete/vitamiinide sisaldus) kuumtöötlemisel? 8. Valige praetud hakk-kotletile kartulilisand, köögiviljalisand ja kaste. 183 ÜLESANDED 1. Paaristöö. Täitke tabelit eeskuju alusel. Köögivili Köögiviljaroog Töövõtte Töövahendid Köögiviljade kirjeldus tükelduskujud Kartul Keedetud kartul Sorteerimine, Anumad kartuli Terved Ahjukartul pesemine, hoidmiseks, köögiviljad koorimine, kraanikauss,

Majandus → Analüüsimeetodid...
50 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun