Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kodanikeühiskond (0)

1 Hindamata
Punktid
ühiskond - Isegi need väikesed ühiskonnad, millesse laps kõige enne sisse kasvab – perekond ja mänguseltskond, on talle tähtsad vaid üksikvahekordade kaudu

Lõik failist


Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool
Kodanikeühiskond
Referaat
2013
SISUKORD
Sissejuhatus 3
1Kodanikeühiskond kui assotsiatsiooniline tegevus 4
1Kodanikeühiskond kui avalikkussfäär 5
2Kodanikeühiskond kui moraalne ühiskond 6
3Avalik sektor 7
3.1Avaliku sektori funktsioonid: 7
4Kolmas sektor 8
5Majandussektor 9
5.1Primaarne sektor 9
5.2Sekundaarne sektor 9
5.3Tetsiaarne sektor 10
6Eesti kodanikuühiskonna arengu kontseptsioon 11
Kokkuvõte 12
Kasutatud kirjandus 13
Lisad 14

Sissejuhatus

Arvan, et parema sidususe ning ühiskonna jätkusuutlikkuse tagamiseks poliitilises kogukonnas peaksid inimsed kodaniku- ja kodanikeühiskonna rolli mõistma. Eesti kodanikeühiskond on üpris noor nagu ka vabariik ise. Sellepärast on nii rollid kui nende mõistmine alles arengujärgus. Eesti kodanikeühiskonna arengu kontseptsioon võesti vastu 2002 aastal.
Selles töös keskendub autor kodanikeühiskonna rolli mõistmisele. Esimeses peatükis annab autor ülevaate kodanikeühiskonnast kui assotsiatsioonilisest tegevusest, teises peatükis kodanikeühiskonnast kui avalikkussfäärist, kolmandas peatükis kodanikeühiskonnast kui moraalsest ühiskonnast, neljandas peatükis avalikust sektorist, viiendas peatükis kolmandast sektorist, kuuendas peatükis majandussektorist ning viimases peatükis eesti kodanikuühiskonna arengu kontseptsioonist.
  • Kodanikeühiskond kui assotsiatsiooniline tegevus

    Assotsiatsiooniline tegevusväli on riigist ja majandusest eraldiseisev väli, kus tegutsetakse vabatahtlikkuse alusel üldiste ühishuvide edendamiseks.
    Assotsiatsioonikoolkonna teooriad eeldavad, et assotsiatsioonid edendavad pluralismi, võimaldades esindada mitmeid huvisid, täita erinevaid funktsioone ja arendada välja mitmesuguseid võimekusi. Ükski väike ühendus ei suuda selliseid ülesandeid täielikult täita ning seega on kõige olulisem antud lähenemise puhul institutsionaalne pluralism kodanikuühiskonna siseselt.
    Kodanikeühiskonda defineeritakse kui organiseerunud sotsiaalse elu sfääri, mis asetseb
    indiviidide ja poliitiliste esindusorganisatsioonide vahel. Kuigi assotsiatsioonilise lähenemise
    esindajad teadvustavad, et kodanikeühiskonna areng ei ole (ainu)piisav demokraatia
    konsolideerumiseks, on selle lähenemise järgijatel üsna kindel veendumus, et kodanikeühiskond omab olulist rolli demokraatia edendamisel .
  • Kodanikeühiskond kui avalikkussfäär

    Avalikkussfäär on inimese “paiknemise” koht, mis sisaldab jagatud huvide eeldust, luuakse ühistähendusi ja otsitakse teed parimate lahendusteni avaliku demokraatliku arutelu abil.
    Avalik sfäär on indiviidide ja ühiskondlike osalejate vahelise debati ala, kes proovivad edendada oma enda eesmärke argumenteerides, et need eesmärgid on üldise avaliku hüve edendamise teenistuses. Nende toimijate partikulaarsete huvide kaitse õigustus lähtub sellest, et nad peavad olema kooskõlas üldiste avalike poliitikate ja poliitiliste institutsioonide eesmärkidega sellel määral, mis täidavad nägemust hästi korraldatud ühiskonnast. Vähemalt peaksid avaliku sfääri mängureeglid välistama priviligeeritud “hääle” kerkimist mõne spetsiifilise toimija või institutsiooni kujul.
    Avaliku sfääri mõiste aitab luua tasakaalu jagatud ühishuvide ja erasfääri vahel. Indiviidi paiknemine avalik-era teljel võimaldab tõmmata piiri avaliku ja erasfääri vahel. Avalik sfäär on koht, mis sisaldab jagatud huvide eeldust ja avaliku sfääri arutelud toimuvad eeldusel , et väärtustatakse erasfääri st välistest ühiskondlikest piirangutest või survetest vaba ala.
  • Kodanikeühiskond kui moraalne ühiskond

    Selles käsitluses tähendab kodanikeühiskond tsiviilsuse institutsionaliseerumist kui eluviisi, kus kõik institutsioonid töötavad positiivsete (heade) sotsiaalsete normide kehtestamise suunas ehk siis nö tsiviliseeritud ühiskonna kehtestamise nimel.
    Hea ühiskonna saavutamine nõuab nii käitumisnorme kui ka poliitilisi lahendusviise. Vabatahtlikud ühendused üksi ei suuda kindlustada kumbagi nendest eelmainitust, kuna norme ja väärtusi kinnistatakse perekondades, koolides ja töökohtades lisaks ühendustele, ning poliitiline ja õiguslik korraldus, mida loob valitsus on vajalik et kindlustada kõiki ühiskondlikke leppeid.
    Oluliseks teemaks on ka ebavõrdsuse küsimus, kuna assotsiatsiooniline tegevus panustab
    liikmete individuaalsetesse sotsiaalsete ressursside tasemesse, mitte ainult üldistatud
    ühishuvidesse. Samuti on tulemused iga inimese puhul erinevad ning sõltuvad nende üldisest
    ühiskondlikust lähtepositsioonist. Eriti oluliseks aspektiks on siin inimeste haridus , sissetulek,
    erinevates kultuurikontekstides ka sugu, rass, ühiskonna kastisüsteem jt tegurid. Teiseks võib
    teatud ühenduste tegevus just tuuagi kaasa ühiskondlikke ebavõrdsusi taastootvaid hoiakuid, nt võõravihkamist, kohaliku, aga ka laiema tähtsusega vägivallaakte. Seega on ebavõrdsuste
    olemasolu üks tõsisemaid tegureid, miks kodanikeühiskond ei suuda pakkuda lõplikku lahendust hea ühiskonna saavutamiseks.
  • Avalik sektor

    Avaliku sektori põhiülesanne on rahvusliku julgeoleku ja sotsiaalse heaolu kindlustamine. Avaliku sektori tuumaks on riik. Riik on võimu- ja valitsemisintitutsioonide kogum, mis korraldab valitsemist ja viib ellu teatud eesmärke. Avaliku sektori põhiülesanneteks on valitsemine ning haldus. Institutsionaalsest aspektist lähtudes on avalik sektor see osa majandusest, kuhu kuuluvad riigi- ja munitsipaalasutused, -fondid ja -ettevõted.
  • Avaliku sektori funktsioonid:


    1. riigivalitsemise ja omavalitsuse korraldamine
    2. seadusandluse ja õigusemõistmise korraldamine
    3. riigikaitse
    4. avaliku korra tagamine
    5. riigi rahvusvahelise esindatuse tagamine
    6. riigi kodanikkonna määratlemine
    Teise grupi moodustavad funktsioonid, mis on tähtsad suuremate inimkoosluste või ühiskonna kui terviku seisukohalt: keskkonnakaitse , demograafilise situatsiooni mõjutamine, tervishoiuteenused, haridusteenused, sotsiaalse kaitse võrk, mis hõlmab pensionisüsteemi, garantiisid seoses tööpuuduse ja õnnetusjuhtumitega ning kultuur.
  • Kolmas sektor

    Kolmas sektor (ka valitsusväline sektor, mittetulundussektor , kodanikuühiskond, vabakond) on väljend, mida kasutatakse mitteriiklike organisatsioonide ja mittetulundusühingute kohta.
    Eestis määratletakse kodanikuühiskonda kui kõigi inimeste huvide ja võimete kohaselt kaasavat osalusühiskonda, mis hõlmab inimeste omaalgatuslikku koostööd oma huvide järgimiseks ning avalike asjade arutamises ja otsustamises osalemiseks, samuti seda koostööd võimaldavaid ühendusi, võrgustikke ja institutsioone. Kodanikuühiskond tähendab suutlikku avalikku sektorit , tugevat erasektorit ja aktiivset kolmandat sektorit.
    Kolmandas sektoris tegutsevate organisatsioonide õiguslikeks vormideks on mittetulundusühing (MTÜ), sihtasutus (SA) ning seltsing .
    Eestis toimub kodanikuühiskonna arendamine vastavalt Eesti kodanikuühiskonna arengu kontseptsioonile.
    Kodanikuühiskond on laiem mõiste kui kolmas sektor; termin põhineb järgneval loogikal: Ühiskonda saab jaotada kolmeks koostoimivaks sektoriks.
  • Avalik ehk riiklik sektor tegeleb üldiste ja rahvuslike hüvede kaitsmise, vastavate poliitikate kujundamise, seadusandluse jms nii üleriigilisel kui kohalikul tasandil.
  • Ärisektor, mis tegeleb kasumi tootmisega ettevõtluse kaudu (osa erasektorist).
  • Kolmas sektor, mis viimase aja arengute põhjal on omakorda jagunenud kaheks segunenud osaks(osa erasektorist):
    • professionaalne mittetulundussfäär, kus inimesed palgatööd tehes tegelevad peamiselt avaliku huvi esindamisega, eestkostega, teenuste pakkumisega jne,
    • puhtalt vabatahtlik tegevus, kus teiste sektorite esindajad oma kodanikualgatust vabatahtlikkuse alusel ellu viivad.

  • Majandussektor

    Majandussektor ehk majandusharu on majanduse suur osa, mille ettevõted ja asutused tegelevad tooraine hankimisega loodusest (primaarne sektor), tooraine töötlemisega ( sekundaarne sektor) ja teenuste osutamisega (teenindus ehk tertsiaarne sektor). 20. sajandi lõpus hakati tertsiaarsest sektorist eristama kvaternaarset ja viiendat sektorit (vt lisa 1).
    Majandussektorite osatähtsuse järgi (sisemajanduse kogutulus või hõivatute hulgas) arvestades saab kirjeldada riigi või piirkonna majanduse struktuuri.
    Sõltuvalt majandussektorite osatähtsusest jagatatakse inimühiskondi agraarühiskonnaks, industriaalühiskonnaks ja infoühiskonnaks.
  • Primaarne sektor

    Primaarne sektor ehk esmassektor ehk hankiv majandus on majandussektor, mis tegeleb hüvede loodusest saamisega. Primaarsesse sektorisse kuuluvad kõik otseselt tooraine hankimisega tegelevad majandusharud , mis on väga tihedalt seotud loodusvarade paiknemisega.
    Primaarne sektor oli inimkonna ajaloos esimeseks majandustegevuseks ( korilus ja jahindus). Tööstusliku pöörde alguseni oli temal maailmamajanduses suurim osatähtsus.
    Tänapäevases majanduses näitab primaase sektori ülekaal seda, et riik või piirkond on mahajäänud.
  • Sekundaarne sektor

    Sekundaarne sektor ehk töötlev majandus on majandussektor, mis tegeleb tooraine töötlemise, valmistoodete tootmise ja tarbijatele edastamisega. Sekundaarses sektoris tegeletakse tooraine töötlemise ja sellest toodete valmistamisega. Näiteks viljast valmistatakse jahu või sulatatakse maagist terast.
    Sekundaarse sektori areng algas Lääne-Euroopas tööstusliku pöörde käigus manufaktuuride rajamisega.
    Tänapäevases majanduses näitab sekundaarse sektori ülekaal, et riik või piirkond on keskmiselt arenenud.
  • Tetsiaarne sektor

    Tertsiaarne sektor koondab kõik toodangu kaubastamise ja teenindamisega tegelevad majandusharud. Sellesse sektorisse kuuluvad ka transport, toitlustamine , kultuur, turism .
  • Eesti kodanikuühiskonna arengu kontseptsioon

    Väga oluline on kodaniku ja kodanikeühiskonna rolli mõista, et tagada poliitilises kogukonnas parem sidusus ja ühiskonna jätkusuutlikkus. Esimest korda tutvustati kodanikeühiskonna aregu konseptsiooni ideed Riigikogus kultuurikomisjonile 20. Septembril 1999. Aastal 2002 12. detsember sai heakskiidu Eesti kodanikuühiskonna arengu kontseptsioon ( EKAK ) see on esimene dokument, mis määratleb avaliku võimu ja kodanikualgatuse vastastikku täiendavaid rolle ning koostoimimise põhimõtteid avaliku poliitika kujundamisel ja teostamisel ning Eesti kodanikuühiskonna ülesehitamisel.
    Vabariigi Valitsuse ja kodanikeühenduste ühiskomisjon on koostanud Eesti kodanikuühiskonna arengu kontseptsiooni rakendamise tegevuskava, see peaks aitama saavutada eesmärke nimetatud dokumendis. Riigikogu otsus näeb ette, et igal teisel aastal toimub riikliku tähtsusega küsimuste arutelu, kus EKAK-i rakendumise kohta esitab Vabariigi Valitsus ülevaate.
    EKAKi esimese tegevuskava kinnitas vabariigi valitsus 2004. Aasta augustis. „Kodanikualgatuse toetamise aregukava“ kehtis aastatel 2007-2010 Eesti kodanikuühiskonna arengu kontsptsiooni põhimõtted ja eesmärgid viiakse 2011-2014 ellu „Kodanikuühiskonna aregukava“ järgi.

    Kokkuvõte


    Kodaniku subjektsuse tagamise üks kesksemaid viise on kodanikeühiskond. Kodanikeühiskond on ärielust ja riigist sõltumatu ühiskonnasfäär, milles inimesed teevad koostööd, et edendada oma väärtusi ning huve.
    Eesti keeles võidakse kasutada väljendeid kodanikuühiskond ja kodanikeühiskond kõvuti. Kodanikuühiskonna või kodanikeühiskonna eelistamine sõltub sellest, kas tahetakse rõhutada ühiskonna algena kodanikku, üksikisikut kui õigusvõimelist subjekti või ühiselu kollektiivsust. Mitmuses kodanike välja toomine rõhutab ühiskonna avatust, pluralismi, ühistegevust ning mitmealgelisust.
    Eesti kodanikuühiskonna arengu kontseptsioon on dokument, mis määratleb avaliku võimu ja kodanikualgatuse vastastikku täiendavaid rolle ning koostoimimise põhimõtteid avaliku poliitika kujundamisel ja teostamisel ning Eesti kodanikuühiskonna ülesehitamisel.

    Kasutatud kirjandus

    Tuntud ja tundmatu kodanikeühiskond- Mikko Lagerspetz, Aire Trummal, Rein Ruutsoo, Erle
    Rikmann, Daimar Liiv
    Poliitika ja valitsemise alused-Anu Toots , Georg Sootla, Leif Kalev, Mari-Liis Jakobson , Ott
    Lumi, Raivo Vetik , Rein Rutsoo, Tõnis Saarts
    http://riigiteadused.tlu.ee/elvalikaine/file/Kodanikeyhiskonna_moiste.pdf
    https://www.siseministeerium.ee/30410/
    http://www.riigikogu.ee/rito/index.php?id=11711&op=archive2
    http://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_kodaniku%C3%BChiskonna_arengu_kontseptsioon

    Lisad


    Lisa1.Majandussektrorid
    Primaarne sektor
    Sekundaarne sektor
    Tertsiaarne
    Põllumajandus
    Metsamajandus
    Kalandus
    Maavarade kaevandamine
    Energiamajandus
    Masinatööstus
    Keemiatööstus
    Metallurgia
    Kergetööstus
    Toiduainetööstus
    Ehitus
    Kaubandus
    Äriteenused
    Tervishoid
    Haridus
    Riigivalitsemine
    Teadusuuringud
    Infotöötlus
    Finantstegevus
    15
  • Vasakule Paremale
    Kodanikeühiskond #1 Kodanikeühiskond #2 Kodanikeühiskond #3 Kodanikeühiskond #4 Kodanikeühiskond #5 Kodanikeühiskond #6 Kodanikeühiskond #7 Kodanikeühiskond #8 Kodanikeühiskond #9 Kodanikeühiskond #10 Kodanikeühiskond #11 Kodanikeühiskond #12 Kodanikeühiskond #13 Kodanikeühiskond #14 Kodanikeühiskond #15
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-02-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 30 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor LiisuS94 Õppematerjali autor

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    17
    doc

    Kodanikuühiskond

    EESTI MAAÜLIKOOL Majandus- ja sotsiaalinstituut KODANIKUÜHISKOND Referaat aines regionaalpoliitika Koostaja: Juhendaja: Tartu 2008 3 SISUKORD sissejuhatus....................................................................................................................... 3 1. Kodanikuühiskonna olemus.......................................................................................... 4 2. EESTI Kodanikuühiskonna ArenDAMISE kontseptsioon............................................6 3. KODANIKUALGATUSE TOETAMISE ARENGUKAVA........................................9 4. kaasamine ................................................................................................................... 11 kokkuvõte....................................................................................................................... 13 Kasutatud kirjandus....................................................

    Regionaalpoliitika
    thumbnail
    18
    pdf

    Nüüdisühiskond

    Nüüdisühiskond Ühiskonna mõiste. Nüüdisühiskonna kujunemine (industriaalühiskond, postindustriaalne ühiskond, teadmusühiskond, siirdeühiskond). Võim majanduses, riigis ja inimsuhetes. Võimu tunnused ja teostamise meetodid. Demokraatia põhiprintsiibid ja ­väärtused. Seadused ja õigusnormid. Riigi mõiste. Riigivõimu tunnused. Õigusriik. Avalik ja erasektor. Kodanikuühiskond. Ühiskonna sotsiaalne struktuur. Huvid. Pluralismi olemus ja tähtsus. Sotsiaalsed probleemid ( tööpuudus, vaesus, kuritegevus jm). Heaoluriik. Infoühiskond. Ühiskonna jätkusuutlikkus ja ühiskonnaelu valdkondade seotus. 1. Ühiskonna mõiste. Ühiskond on suurte inimhulkade kooselu korrastatud viis. Ühiskonna struktuuri moodustavad kolm peamist sektorit: o Esimene e. avalik sektor (riigi- ja omavalitsused) o Teine e. erasektor (eraettevõtted) o Kolmas e. mittetulundussektor (kodanikuorganisatsioonid ja- ühendused) Tänapäeval eristatakse kaht tüüpi ühiskonda: avatud ja suletud üh

    Ühiskonnaõpetus
    thumbnail
    31
    doc

    Riigi ja valitsemise põhialused II

    ühiskonnaellu ja poliitikate väljatöötamise protsessi kaasav ühiskond." Kodanikeühiskond mõistena n Ühiskond, kus inimeste põhiõigused ja -vabadused on kaitstud ning kus nad julgevad ja oskavad ühiskonnaelus ja poliitikas osaleda n Riigist ja ärielust suhteliselt sõltumatu ühiskonnasfäär, mille sees üksikisikud ja rühmad teevad koostööd, et edendada oma huve ja väärtusi n Sarnased väljendid: sõnal kodanikeühiskond on koostöövarjund, kodanikuühiskonnal ühe inimese perspektiiv. Tsiviilühiskond vastan-dub riigile, aga ka tsiviliseerimata ühiskonnale Kodanikeühiskonna tasandid n Assotsiatsiooniline tegevusväli ­ riigist ja majandusest eraldiseisev väli, kus tegutsetakse vabatahtlikkuse alusel üldiste ühishuvide edendamiseks; n Avalikkussfäär ­ inimese "paiknemise" koht, mis sisaldab jagatud

    Riik ja valitsemine
    thumbnail
    8
    doc

    Nüüdisühiskond

    1 I NÜÜDISÜHISKOND Ühiskonna mõiste. Nüüdisühiskonna kujunemine (industriaalühiskond, postindustriaalne ühiskond, teadmusühiskond, siirdeühiskond). Võim majanduses, riigis ja inimsuhetes. Võimu tunnused ja teostamise meetodid. Demokraatia põhiprintsiibid ja ­väärtused. Seadused ja õigusnormid. Riigi mõiste. Riigivõimu tunnused. Õigusriik. Avalik ja erasektor. Kodanikuühiskond. Ühiskonna sotsiaalne struktuur. Huvid. Pluralismi olemus ja tähtsus. Sotsiaalsed probleemid (tööpuudus, vaesus, kuritegevus jm). Heaoluriik. Infoühiskond. Ühiskonna jätkusuutlikkus ja ühiskonnaelu valdkondade seotus. 1. Ühiskonna mõiste ­ ühiskond on inimeste olemasolul viis. Ühiskond koosneb inimestest, samas ei saa olla inimest ilma ühiskonnata. (Aristoteles ­ inimene on poliitiline loom.) Nüüdisühiskonda iseloomustavad ühiskonnasektorite eristatavus ja vastastikune seotus, tööstuslik kaubatootmine, rahva osalemin

    Ühiskonnaõpetus
    thumbnail
    32
    docx

    Riik, poliitika, valitsemine

    Kodanikeühiskond - > aktiivne, vabatahtlikkuse alusel ja mittetulunduslikel eesmärkidel inimrühmade huvide esindamiseks ja kaitsmiseks kujunev isetekkeline suhtevõrgustik, mis toetab õiguskorda ja hea valitsetuse tavasid ning on seeläbi demokraatliku elukorralduse keskseid tugisambaid, see on riigist ja ärielust suhteliselt sõltumatu ühiskonnasfäär, milles sees üksikisikud ja rühmad teevad koostööd, edendamaks oma huve ja väärtusi  Avarama käsitluse kohaselt on kodanikeühiskond selline ühiskonnakorraldus, kus inimeste põhiõigused ja -vabadused on kaitstud, nad julgevad ning oskavad ühiskonnaelus ja poliitikas osaleda ning saavad mõjutada avaliku võimu otsuseid NB! Avaramas vaates sisaldub kitsam, ent lisandub avaliku sektori institutsioonide toimimine kodaniku subjektsuse kindlustamisel, eraomandi kaitstusel põhinev ärisektor ja vabaühingute autonoomia tagamine.

    Poliitika
    thumbnail
    19
    doc

    Poliitika ja valitsemise alused

    mittetulundussektor. Esimesse sektorisse kuuluvad riigiasutused, teise erattevõtted, mille eesmärgiks on kasumi saamine ning kolmandasse sektorisse kuuluvad mittetulundusühingud, sihtasutused jms. Vahel eristatakse ka 4 sektorit: Avalik, äri, kolmas ja eraelu (isiklik) sektor. Selle jaotuse puhul esimesed kolm vastavad eelmisele jaotusele, kuid lisandunud on eraelu kui üks ühiskonna sektoritest. 21. Mis on kodanikeühiskond? Tutvusta kodanikeühiskonna erinevaid põhikäsitlusi (4). Kodanikeühiskond kuulub ühiskonna kolmandasse sektorisse, mille raames tegutsevad mittepoliitilised kodanikeorganisatsioonid ja ­ühendused. Kodanikeühiskond on iseloomulik Lääne arenenud ühiskondadele, kus inimesed julgevad ja oskavad ühiskonnaelus osaleda. Kodanikeühiskonna moodustavad eraisikud, massiteabevahendid, poliitilised erakonnad, majanduselu toimijad.

    Arenguõpetus
    thumbnail
    24
    doc

    Poliitika - ja valitsemise alused - EKSAM

    tegude abil. Eesmärgid: · sõnumi vastuvõtu tagamine · soodsate eelsoodumuste tugevdamine · hoiakute muutmine Vahendid: · köitvate sümbolite kasutamine · jäme lihtsustamine · kordamine 1 Esita ühiskonna sektorjaotuse mõiste, erinevad jaotused ja nende loogika. Ühiskonna sektorijaotus: 1)esimene sekotor ehk avalik sekotor 2)teine sektor ehk erasektor 3)kolmas sektor ehk mittetulundussektor 1 Mis on kodanikeühiskond? Tutvusta kodanikeühiskonna erinevaid põhikäsitlusi (4). Kodanikeühiskond on Lääne arenenud ühiskond,kus inimesed oskavad ja tahavad ühiskonnaelus osaleda.Kodanikeühiskonna moodustavad eraisikud,massiteabevahendid,majanduslikud toimijad ja poliitilised erakonnad. Põhikäsitlused: 1)postmarksis ­ majanduslikud huvid erasfääris ja riik ja ühiskond on omavahel seotud(Hegelist lähtuv diskursus)

    Riigiteadused
    thumbnail
    11
    doc

    Ühiskonna sõnastik

    Acquis communautaire = acquis (5) - Euroopa Liidu liikmesriigi õiguste ja kohustuste kogum Agenda 2000 (5) - Euroopa komisjoni esitatud ametlik programm Euroopa Liidu reformimiseks ja laiendamiseks XXI sajandil administreerimine ehk haldamine (3) - riiklike ametkondade ka kohalike omavalitsuste tegevus parlamendi ning valitsuse otsuste elluviimisel administratiivne väärkohtlemine (3) - ametnikupoolne seaduse väär kohaldamine konkreetse kodaniku suhtes alamklass (1,2) - inimesed, kes paiknevad ühiskonna sotsiaalse strafikatsiooni süsteemi madalaimal astmel oma väheste materiaalsete ja vaimsete ressursside tõttu avalik arvamus (3) - rahva või mõnede sotsiaalsete gruppide suhtumine ühiskonnas toimuvatesse sündmustesse, levitatavatesse plaanidesse või liidritesse. Tänapäeval kujuneb avalik arvamus peamiselt massiteabe põhjal. avalik haldus (2,3) - poliitiliste otsuste täideviimise protsess riigi- ja omavalitsuse institutsioonides avalik poliitika ehk halduspoliiti

    Ühiskonnaõpetus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun