Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Kas õpime kooli või elu jaoks? - sarnased materjalid

tarkuse, haridus, saatuse, essees, saatusele, sepp, elutee, armastama, armastada, maurice, maeterlinck
thumbnail
54
doc

Tsitaadid

Mis ma andsin, see mul on, mis ma kulutasin, see mul oli, mille hoidsin endale, selle kaotasin. Kes suudab tärganud viha nagu perutavat hobust tagasi hoida, ainult see on vankrijuht, teised on vaid ohjahoidjad. Mitte kõike, mis loeb, ei saa lugeda, ja mitte kõik, mida saab lugeda, loeb. Pärast mängu lähevad nii kuningas kui ettur kõik ühte karpi tagasi. Haridus on imetlusväärne, kuid vahel peaks meenutama, et asju, mida tõesti tasub teada, ei saa õpetada. Üksindus on nagu dieet - lühiajaliselt kasulik, kestma jäädes aga eluohtlik. See, kes on rahulik, ei sega ennast ega teisi. Haamriga mehele paistab kõik naelana. Tarkus on nagu jõgi - mida sügavam ta on, seda vähem häält ta teeb. Pole olemas kirega võrdset tuld,

Kirjandus
772 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Kasvatusteadustete loengud ja grupitööd

Tunneb, kogeb, tajub, otsustab. Mina on teadvustamiskeskus universumis. Mina on see kes meid elus juhib. Identiteet - kes ma olen? Milline ma olen? Milliseks ma võiksin saada? Kasvatuse ja hariduse protsessid kujundavad meie identiteedi. Kasvatus=sissejuhatus ellu Põhiküsimused kasvatuses Kes on inimene? Milliseks peab ta saama? Hilisrenessanssil sai inimesest küsimus iseenda jaoks; hiljem seisused muutusid vähemtähtsaks ja oli iga inimene oli oma saatuse sepp. 2. loeng Sissejuhatus kasvatusteadusessse: Kasvatus on: 1 kasvandikus peituvate instinktide ja pürgimuste terve ja harmooniline arendamine. 1 isiksuses kõlbelise iseloomu kujundamine. 1 kultuuriväärtuste vahendamine kasvavale põlvkonnale. 1 inimlik toiming, mille mõtteks on eelduste loomine inimese mitmekülgsele arengule ja kasvule. 1 inimese kasvamine ja arengu reguleerija. 1 kasvamise saatja, kasvaja aitaja.

Sissejuhatus...
159 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Tsitaate

" kontraadmiral Etsuzo Kurikara "Ma ei kahetse midagi." Rudolf Hess (tipp nats) "Mine nii kaugele kui näed ja kui sa oled kohale jõudnud, näed kaugemale." tundmatu autor "Armastada tähendab riskida jääda vastuarmastuseta. Loota tähendab riskida pettumisega. Ent riskima peab, sest elu suurim risk on mitte millegagi riskida. Kes millegagi ei riski ei tee midagi, ei näe midagi, tal ei ole midagi ja ta ise ei ole midagi. Ta on võimetu õppima, tundma, muutuma, kasvama, armastama ja elama." tundmatu autor "Parem elada tund aega hiilguses, kui igaviku tundmatuses." tundmatu autor "Kiireim viis sõja lõpetamiseks on selle kaotamine." Samuel Goldwyn Inimesel on mõnikord nii raske iseendaga tuttavaks saada. "Oh, kui vaid inimesed võiksid tunda ja elada koos oma sisemise hullusega! Kas maailm oleks siis halvem? Ei, inimesed oleksid ausamad ja õnnelikumad."... -Paulo Coelho "Kui jumalat ei oleks, tuleks ta välja mõtelda" -Voltaire

Kirjandus
234 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Mõtteterad

sellest, kui kaua pole näinud või kui kaugel nad teineteisest elavad. Kui oled nii õnnelik, et sul on vähemalt üks selline sõber, pane see oma seinale. Nad teavad keda mõtled. SADA MÕTET TEELE KAASA Võimatu on olla noor ja vanadega mitte vaielda. Üks ema võib saavutada rohkem kui sada õpetajat. Hari ennast ise ja püüa sellega ,mis sa oled ,teistele mõjuda. Teadmisi saab edasi anda ,elutarkust mitte. Kui te arvate, et haridus on kallis, proovige harimatust. Suure inimese suurust näeb sellest, kuidas ta kohtleb väikesi inimesi. Kui tahad elus edasi jõuda, siis aita kõigepealt teisi. Õnn on enamasti tagantjärele tuntav nagu noorus, tervis ja mõnikord ka armastus. Elu on raske, kuid veel raskem on ta siis, kui sa oled loll. Üks sõpruse esimesi kohustusi on ennetada sõbra palveid. Me elame tõeliselt endale alles siis, kui elame teistele. Keskmise tasemega õpetaja räägib. Hea õpetaja selgitab. Väga

Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
17
doc

VÄÄRTUSKASVATUS

edastatava info tõesust. Ka tuleks juba õige varakult õpetada, et internetis üleval rippuvad tekstid on kaitstud samasuguse omandiõigusega nagu raamatutes ja ajakirjades trükitud tekstid. (Sutrop M. 2008 Margit Sutrop: kool kui noorte väärtuste kujundaja URL (http://arvamus.postimees.ee/40019/margit-sutrop-kool-kui-noorte-vaartuste-kujundaja/) Kooli eesmärgiks ei tohiks olla üksnes teadmiste ja tarkuse jagamine õpilastele, vaid õpetamise taga peaks peituma väärtused. Mina pean enda jaoks tähtsaks selliseid väärtusi nagu: õiglustunne, abivalmidus, austus, kohusetunne, sallivus, lojaalsus, järjekindlus ja pühendumine, kannatlikkus. Kui väärtuste õpetamine jäetakse juhuse hooleks, siis sellega kaasneb risk kaotada oluline osa omaenda kultuurist. Õpetajad õpetavad küll väärtusi, kuid sageli tehakse seda alateadlikult, nt, kui

Kasvatusteadus ja...
153 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Filosoofia lohutus

..Nii et ta elu möödus kas sõjas või türannide valitsuse all...See kõik aga jäi Sokratese hinge suhtes nii mõjutuks, et isegi ta näoilme ei muutunud. Milline imeline ja ainuline kiitus: kuni lõpuni ei näinud keegi Sokratesest rõõmsamana või kurvemana. Ühesuguseks jäi ta keset säärast saatuse ebaühtlust." Ka Seneca tegi katset olla sama ühesugune igas olukorras ning püüda säilitada meelerahu ning laskmata end häirida Saatuse keerdkäikudest. Seneca sai sellega hiilgavalt hakkama. Seneca aga teadis, miks ta suutis sellisele ärevusele vastu panna, mis teisi inimesi tihti vaevab: ,,Temale [filosoofiale] võlgnen ma elu, ja see on veel vähim, mida temale võlgnen." Seneca lõi ka oma frustatsioonisõnastiku. Miks me vihastame siis, kui võtmed on ära kadunud? Miks me ei suuda rahulikuks jääda? Samas rahulikumatel hetkedel võib vihastaja

Filosoofia
28 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Aforismid (eesti keeles)

järgi, mis on sinu haardeulatusest väljas. 20. Mis ma andsin, see mul on, mis ma kulutasin, see mul oli, mille hoidsin endale, selle kaotasin. 21. Kes suudab tärganud viha nagu perutavat hobust tagasi hoida, ainult see on vankrijuht, teised on vaid ohjahoidjad. 22. Mitte kõike, mis loeb, ei saa lugeda, ja mitte kõik, mida saab lugeda, loeb. 23. Pärast mängu lähevad nii kuningas kui ettur kõik ühte karpi tagasi. 24. Haridus on imetlusväärne, kuid vahel peaks meenutama, et asju, mida tõesti tasub teada, ei saa õpetada. 25. Üksindus on nagu dieet - lühiajaliselt kasulik, kestma jäädes aga eluohtlik. 26. See, kes on rahulik, ei sega ennast ega teisi. 27. Haamriga mehele paistab kõik naelana. 28. Tarkus on nagu jõgi - mida sügavam ta on, seda vähem häält ta teeb. 29. Pole olemas kirega võrdset tuld, pole olemas vihkamisega võrdset pahet, pole olemas rahuga võrdset õnne. 30

Kirjandus
110 allalaadimist
thumbnail
84
odt

Mõtteterad.

Rumalad ei andesta ega unusta, naiivsed andestavad ja unustavad, targad andestavad, aga ei unusta. Elu on kui puzzle,mis koosneb miljonitest väikestest tükikestest ja kus ühe pisikese osa kaotamine võib viia täieliku Katastroofini. Vähestele on antud, mõnele pole üldse antud ja need kellele on liiga palju antud on õnnetud. Sisemine ilu on välisest tähtsam, aga ainult juhul, kui see välja paistab. Me sobime nagu särk ja perse. Huvitav, kumb mina olen? Parem armastada ja kaotada, kui üldse mitte armastada. Igaühe väärtuseks on tema ise. Sellele väärtusele pole õigust kellegil teisel peale tema enda. Iga inimese mälu on tema erakirjandus . Sõda on kõikide asjade lisa. Kõik, mida saab raha eest osta on odav. Suhtumist pisiasjadesse avaldub inimese iseloom kõige paremini. Paljud on kopeerinud Mona Lisat, ometi seistakse järjekorras, et näha originaali. Tahaks sulle kättemaksta , aga ei suuda

Kirjandus
135 allalaadimist
thumbnail
24
odt

Õpilaste väärtushinnangud

7 2 Anu Realo, Horisont nr.2/2007, Mis paneb eestlase elust rõõmu tundma?, http://www.loodusajakiri.ee/horisont/artikkel635_625.html, (20.03.2009) 3 Sealsamas 4 Sealsamas 5 Sealsamas 6 Sealsamas 7 Sealsamas 5 Alustuseks uuriti, kas ja kuivõrd on eestlaste eluga rahulolu seotud erinevate väliste teguritega (nagu näiteks vanus, sugu, rahvus, kodakondsus, haridus, abieluseis, amet ning sissetuleku suurus), mida varasemates mujal maailmas läbi viidud uurimustes on käsitletud. 8 Seejärel analüüsiti, mis viisil on eluga rahulolu hinnangud seotud isiksuse omaduste, enesehinnangu, individualistlike-kollektivistlike hoiakute ja sotsiaalse kapitaliga. 9 Antud seoste põhjal sooritati regressioonanalüüs, (võeti arvesse ka erinevate näitajate seosed omavahel), mille

Uurimistöö
120 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kirjandiartikklid

,,Haridus teeb vabaks" ­ see sentents mind. Kui õpetaja armastab õpilasi, on omistatakse Vana-Kreeka filosoofile õpilased vabad, ja vastupidi, kui õpetaja Epictetusele. Kui kirjutada Interneti otsimootorisse juhtumisi ei armasta õpilasi, siis on nad only educated are free (ainult orjad. haritud inimesed on vabad), saame teada, et Vana-Kreeka stoikust filosoof HARIDUS TEEB VABAKS Epictetus (55 ­ ca 135), kes nii ütles, HARIDUS 1­2/2009 sündis orjana, oli pealegi veel füüsilise Veel kaks näidet selle kohta, kui puudega ­ ja vaevalt ta õnnelik oli. Aga konkreetne tähendus sõnadel algselt kuna ta õppis filosofeerima ning hakkas võis olla. Surprise (üllatus) tähendas ka teistele filosoofiat õpetama, vabastati algselt ainult nurga taga ootavat üllatust.

Kirjandus
175 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Universumi seadused ja 3. dimensioonis elamise tingimused

31. Vaba Tahte ehk valiku seadus. Kolmanda dimensiooni olenditel on õigus laiendada ja kokku tõmmata oma energiaid; tuua oma loomingulised ja väljendusenergiad maailmast välja kas positiivsel või negatiivsel moel. See on meie põhiotsus. Mitte kõik eksisteeriv ei ela kooskõlas selle seadusega, kuna ta kannab endas võimalust nii hingeliseks tõusuks kui ka languseks ja valida kurjuse loomine. Olenemata elutingimustest on meil võim valida oma elutee suund. Meil on võimalik ka valida kas oleme teiste mõju all või oleme näidiseks teistele. Me teeme seda sadade tegevuste kaudu, mis on viinud meid tänaste elutingimuste juurde. Mõtted on asjad ja teadvus on ehitaja.Loomiseks kasutatud vaba tahe seguneb võimega sügavalt armastada ja seega valitud teerada peegeldab ajakestust kui püüame ühtseks saada kogu Loovuse Suure Hingega. Kristus hoiatas selle eest,mis võib hävitada

Eetika
3 allalaadimist
thumbnail
19
docx

FILOSOOFIA

mõõdukas inimene on õnnelik). Kalduvused, tänu millele elab inimene hästi. Mida rohkem voorusi inimesel on, seda parem. Pahed kuuluvad liialduse ja puudulikkuse juurde, tänu nendele elab inimene halvasti. 71. Millised eetika koolkondi Te teate eetiliselt õige ja vale teo eristamisel? Nimetage nad ja tooge välja nende positsioonide erinevused. Religioosne ja sotsiaane hüve eetika- inimene peab käituma vastavalt Jumala, saatuse või sotsiaalsele hüvele vastavalt. Raske on tõlgendada ning määratleda Jumala või saatuse tahet. Peab läbi mõtlema, milline on õige tegu mingi seisukohaga vastavalt. Sentimentalism- õige valiku tegemise aluseks on sisetunne või südametunnistuse hääl. Neid tuleks kuulda võtta ning nende järgi käituda. Formalism/ deontoloogiline eetika (kohustuse-eetika)- Tähtis on tegu ise ning selle tegemise või tegemata jätmise motiiv.

Eetika
52 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Aforismid

Tere august, käes on august, ütles August teisest august. Kui sa unustad meie mäletused, siis unusta ka juba mind. Palun vaikust, ma arenen! Kui sa tundsid end puudutatuna, siis tea, et keegi katsus sind. Kui tahad kohvi voodisse, eks maga siis köögis. Sa õpetasid mind armastama , äkki õpetad nüüd ka unustama ! Lase end õhku , õhus on armastust!!:P You know that I love you, why do you don't love me back? Poisi elus on armastus vaid peatükk , tüdruku elus, aga terve raamat. True love storyes never have endings! I'm not a complite idiot, some parts are missing.

7. klassi ajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Põhjalik sissejuhatus filosoofiasse

Loomutäiusi saab endas arendada ja kujundada. Ma saan harjutada end eetilistes situatsioonides oma reaktsiooni ja saavutada kuldse kesktee. Selle kaudu peaks see õnn tulema. Väga praktiline õpetus!! 2. religioosne eetika ­ ei tule mitte treenida, vaid uskuda. (Augustinus) Tegelikult inimene ise ennast õnnelikuks teha ei saa, vaid Jumal, kui ma usun ja/või armastan. Siis langeb mulle osaks jumalik arm, mis mu õnnelikuks teeb. Vähem õppida, rohkem loota, uskuda, armastada. 3. Romantismi eetika ­ geenius minu seest suunab mind tegema asju, milleks ma olen loodud. Ma pean endas üles leidma jumaliku hääle ja sellele häälele alluma ning vastavalt sellele käituma. ,,Ma ei saanud ise ka aru, mis ma tegin, ma kirjutasin selle meeltesegaduses" 4. voluntarismi eetika ­ tänu oma tahte teoks tegemisele võin ma õnnelikuks saada. Peab olema tahe tahta! Peab olema tahtejõud. 5. Intellektualismi eetika ­ mõistuse abil saab õnnelikuks.

Filosoofia
23 allalaadimist
thumbnail
17
odt

Tsitaadid

TSITAADID Armastus: * Armastus ühendab endas kõik inimese head omadused. (H. de Balzac) *Esimese armastuse ohe on viimaseks mõistuse ohkeks. (P. Charron) *Armastada tähendab kannatada; mitte armastada tähendab surra. (H. Taine) *Austusel on piirid, kuid armastusel mitte mingisuguseid. (M. Lermontov) *Pilgud on esimesed armastuskirjad. (N. de Lenclos) *Mis pole salapärane ega mõistmatu, see pole armastus. (M. de Scudéry) *Armastada tähendab lakata elamast eneses, selleks et elada teises olevuses. (Aristoteles) *Armastus sünnib pilgus, kasvab suudluses ja lõpeb pisarais. (A. Lamartine) *Armastada tähendab imetleda südamega; imetleda tähendab armastada mõistusega.(G. de Sta?l)

Kirjandus
218 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Suur Arkaan

kes enese üle valitsevad ning tarkustele vaikuses ja rahus keskenduda suudavad. Ennustamisel sümboliseerib Ülempreestrinna inimese sisemist tugevust, tarkust ja intuitsiooni. Tema soovituseks on olla vaikselt ja kuulata, mida süda meile ütleb. Järgige oma vaimset rada ja avardage oma Lk 1 hinge. Kaart kannab endas sõnumit, et minevikus olnud raskused on jätnud teile kogemused ja sisemise tarkuse, mida saab kasutada selleks, et luua endale tulevik, mis pakub rahuldust.  Kaart number III: Keisrinna Keisrinna kaardi number kolm tähistab siinkohal viljakust ja kõrgemat võimu. Kaardil on kujutatud õitsvas eas kaunis naine, istumas keset lopsakalt õitsvat aeda. Keisrinna kehastab vastandite, mees-ja naisalge ühtsust, kuid siinkohal on naisalge ülekaalus. Keisrinnal on suur füüsiline ja vaimne loov jõud, mis on sattunud viljakale pinnasele ja asunud tegutsema

Geograafia
4 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Filosoofia eksami kordamisküsimused

1. Mis on filosoofia? Filosoofia distsipliinid. Termini võttis kasutusele Herodotas 6.saj e.m.a. Phileo ­ armastan Sophia ­ tarkus Filosoofid ei pidanud end tarkadeks, vaid tarkuse armastajateks. Ei otsinud tarkust mitte inimestest, vaid kosmosest. Logos (õpetus, seaduspärasus) kuulus kosmosele. Kui kosmost suudeti tabada, siis jõuti arusaamisele. 1.tunnus : filosoofilised mõisted ehk kategooriad ­ kõige üldisemad. Filosoofilisel mõtlemisel kasutatakse kahte vastandkategooriat (mida loogika ei luba). Igavik ­ aeg Ruum ­ aeg Juhuslikkus ­ paratamatus (täppisteadus juhuslikkust ei aksepteeri) Võimalikkus ­ tegelikkus Kvaliteet ­ kvantiteet

Filosoofia
305 allalaadimist
thumbnail
25
pdf

MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST

teadis oma ülesandeid. Noorena pidi Maria iga päev vaestele kuduma, kuid seda tööd tegi ta rõõmuga, ta oskas end teiste rolli asetada. (Madise 1992, 3). Pere ainuke tütar pandi tavakooli. Esimesed koolikogemused sööbisid Maria mällu näitena selle kohta, milline kooli ei tohiks olla. Eriti hämmastas tüdrukut lugupidamatus, mille osaliseks lapsed said. Kui Maria oli 12-aastane, kolis perekond Rooma ja nii tekkis võimalus anda pere ainsale tütrele korralik haridus. 14-aastaselt hakkas Maria tõsiselt huvituma matemaatikast ja vanemad soovisid, et tütrest saaks õpetaja. See oli ainus naisele sobiv amet tolleaegses Itaalias. Maria otsustas hakata inseneriks. Õpingute ajal tekkis Marial huvi bioloogia vastu ja lõpuks tegi ta kaljukindla otsuse saada arstiks. Selline otsus oli tolleaegses Itaalias justkui õli tulle valamine - naistel puudus võimalus meditsiini õppida, rääkimata sellestm et naine võiks arstina töötada

Kasvatusteadus ja...
137 allalaadimist
thumbnail
65
rtf

Mõtteterad

võimaluse sind üheainsa sõnaga tappa. 45. Armastus on see, kui keegi teeb sulle haiget ja sa saad vihaseks, aga sa ei taha karjuda, et mitte talle haiget teha. 46. Viskan oma südame kildudeks... kuid tunded jäävad alles. 47. Naerdeski võib süda valutada ja rõõmule võib järgneda meelehärm. 48. Sa murdsid mu südame, sa muutsid selle jääkuubikuks ja lasid sellel pilvelõhkujast alla lennata! Mu süda kukkuks, miljoniks killuks! 49. Sa õpetasid mind armastama , äkki õpetad nüüd ka unustama . 50. Kui sa kedagi armstad , siis lase ta vabaks . Kui ta tagasi tuleb , siis on ta igavesti sinu , aga kui ei tule , siis pole ta sinu kunagi olnudki . 51. See , kui palju keegi sind armastab , on pöördvõrdeline sellega , palju sina neid armastad ! 52. Üritada unustada kedagi keda sa armastad on sama, mis üritada mäletada kedagi keda sa iial kohanud pole. 53. I know someday you'll have a beautiful life, I know you'll be a star in somebody else's sky..

Eesti keel
433 allalaadimist
thumbnail
117
doc

Aforismid

Kui sa mõne mängu kaotad, siis võtad sa seda õppetunnina. Tagasilöökidest õppimine on võit iseenda üle, selle asemel, et kahtluste küüsis piinelda või vabandusi otsida. 109. Elu on kui imelik anekdoot, kord on naljakas, kord mõttetu, kord ajab naerma ja kord ei saa üldse aru mis toimub 110. Elu on suur haigus, kogu maailma iseenese üle, surm ­ ainus arst 111. Elu on määratu kannel, kus mängivad saatuse käed 112. Elu on kool, tihti ka pipar ja sool 113. Elu on kiirrong, aastad on vedurid, arstid on pidurid, surm on lõppjaam 114. Elu on nagu peegel kui Sina naeratad, naeratab tema vastu 115. Elu on võitlus, tunnete mäng, tormide heitlus ja murede mäng 116. "It's not about how long you live, it's about how you live." 117. Elu on kaugvaates komöödia, kuid lähivaates tragöödia. 118. Elus on alati ka midagi lihtsat. Kui nuttu pidurdada ei suuda, on see naeru puhul lihtsam. 119

Kirjandus
115 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Ego

mõistmise ja sisemiste haavade tervendamise etappi. Kohe me räägime sellest etapist.Meie ego kontrolli all olevad teod ja mõtted põhinesid pikka aegae hirmul. Selles mõttes, et te taotlesite jäigalt vaid võimu, tunnustust ja kontrolli. Teiste sõnadega, te lõhkusite oma loomust. Teie käitumine seisnes välistel standartidel, tuues sellega kahju teie tõelistele vajadustele. Vähe sellest, te ei suuda kedagi veel päriselt armastada, kuna armastus on midagi sellist, mis on absoluutselt vastupidine kontrolli ja domineerimise vajadustele. Selline teadvuse seisund lõhkus hinge terviklikkust. Hing kannatas ego ikke all.Kui te vabanete ego kammitsatest, saab teile nähtavaks teie sisemine valu. Te näete tõde, alasti tõde, ilma maskideta. Samas ei tea te ikka veel, mida selle tõega peale hakata, kuna viibite segaduses ja teil puudub orientatsioon.

Inimeseõpetus
1 allalaadimist
thumbnail
22
rtf

Jean- Jagques Rosseau "Emile" kokkuvõte

tuliselt kuulutas armastust laste vastu. Ise ta tunnistas seda ja ütles, et kes ei või täita isakohustusi, sel pole õigust isaks saada. Sai suure entsüklopeedia kaastööliseks (muusikalised kirjutised ja ühe poliitilisest ökonoomiast). 1762 ilmus kolmas tähtsam töö ,,Ühiskondlikust lepingust või avalik õiguse põhimõtetest." Viimane suurem töö ,,Pihtimused." See on vabaduse, sarnasuse ja vendluse külvaja vääriline luigelaul. Kuidas lõppes Rosseau elutee? Rosseau kolmanda suure elutöö ,,Émile" ilmumine tõi tema ellu suure pöörde. Teadmine, et oled loonud midagi suurt, mis aga ei leia kinnitust, mõjus tema tervisele ja hingele halvasti. Kõigepealt pidi ta Prantsusmaalt põgenema. Senat otsustas põletada ,,Émile" tuleriidal ja arreteerida autor. Rosseau oli sunnitud minema Preisimaale, edasi Inglismaale. Ka see maa ei saanud talle puhkepaigaks, vaid ainult vahejaamaks kannatusteedel. Aastatel 1220 ­ 1778 elas

Kasvatusteadus
17 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Lääne filosoofia

Ühe tema teooria kohaselt on õppimine meeldetuletamine. Tõeline teadmine- olulisi asju puudutav teadmine peitub inimeses eneses. Seega on tõe leidmiseks vaja uurida iseend. Sokratesele huvi pakkuv teadmine puudutas midagi muud kui välist tajumaailma; selle võis ta leida iseendast. Teise filosoofilise lähenemisviisi järgi on teadmine hüve; õige mõistmine viib paratamatult õige tegevuseni, neid kahte pole võimalik mõelda teineteisest eraldi. Sokrates otsib peale tõe ja tarkuse ka hüvelist elu. Temas ühtivad teadmine ja moraal. Kõik, mida inimene peab tegema, on seega mõistuslikult selgitatav. Tõeline teadmine ei ole lahus seda väljendavast tegevusest. Nii Sokrates kui Jeesus esindasid humaansuse ideaali. Kuid nende vahel on üks otsustav erinevus. Sokrates ei andnud oma õpilastele dogmasid ega õpetussüsteeme, ei lunastust ega pääsemist. Ta ei nõudnud oma järgijatelt usku mingitesse eelnevalt mõõdetud usupügalatesse;

Filosoofia
49 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Sissjuhatus filosoofiasse

Inimene loodud loodust valitsema. ... hea ja kurja tundmine- inimene ainsana on eetiline olend, kes eristab head ja halba. Inimene on jumala erilise tähelepanu, armu ja karistuse objekt. Jumalal on inimese suhtes väga erilised tunded. Vastuarmastus on väga raskesti määratletud, et mida tegema peab. Ohvri toomisest või regulaarsest kummardamisest jne ei piisa- jumal nõuab sisemist pöördumist. Inimese hing on võimeline hea ja kurja vahel valima ja jumalat vastu armastama. ... igatsus millegi puuduva järele- ähmaselt läbi igatsuse miski on väga kallis. · Romantismile omane- toodi välja mõte, et inimese MINA peitub tema isiksuses. Isiksuse saladus väljendub loomingus. Inimene väliste jõudude kiuste jätkab süvenemist oma sisemaailma. Ükski kunstiväljendus ei näita inimese mina lõpuni välja, näeme ainult tükikesi. Inimene on tänu oma kujutlusvõimele maailma kroon. Inimene suudab haarata palju rohkem, kui tema füüsiline keha. Tema

Sissejuhatus filosoofiasse
153 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Aristoteles ja koolkonnad

(linn)riigi põhiseadused Aristotelese tarbeks. Kui Ateenas pääsesid võimule makedooniavastased jõud, siis A. kui Makedoonia võimuladvikuga tihedalt seotud inimese jaoks läks olukord ohtlikuks. Jõuti tema vastu sepitseda ka kaebus, kus teda süüdistati religiooniteotamises ning ootamata ära ähvardavat vägivalda, põgenes ta ettenägelikult Ateenast, et mitte anda võimalust ,,ajalool eksida teist korda filosoofia vastu" nagu ta ise olla öelnud, viidates Sokratese saatusele. Pagenduspäevad Chalkises osutusid lühidaks, sest raske maohaigus lõpetab tema elutee 322. a. e.Kr. Teosed. Kõigi eelduste ja andmete kohaselt oli A. väga viljakas teaduslik kirjanik, kuid tema loomingust on säilinud vaid murdosa. Suur enamus teoseid on teada meile vaid pealkirjade järgi. Seetõttu tuleb jahutada ka nende uurijate arvamusi, kes arvasid A. olevat kirjutanud umbkaudu1000 teost (ilmselgelt on nende hulgas palju võltsinguid või on suvalise käsikirja

Filosoofia
40 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Küsimuste vastused

Inimene rabeleb mõttetult, kuigi võiks hoopis vabalt võtta ja lihtsalt eksisteerida. Koopast tulnud, elab ta koopasuus varem oli ta koopa vang, nüüd on ta selle arhitekt. Kibestunud inimene on pessimist, ta ei andesta elule, et see tema ootusi pettis. Mõni inimene ei mõista, aga ikkagi kuulutab, ta on idee kaubitseja. Peatükis "Minu kangelased" ülistab Cioran enesetappu. Millega ta seda õigustab? o Surm toob tõelise tarkuse. Enesetapp on lunastus. Ja ainuke asi mis elus on kindel ja tõde. Miks Cioran võitleb elu vastu? o Elu ja vajadused ja keskkond mõjutavad meid ja me ei mõista tõde kui me olema elus. Surm vabastab keha nuhtlusest. Viletsus aitab vaimu virgena hoida. Surmahirmuga inimene mõtleb ja tegutseb kõige selgemini. Need, kes ei suuda end tappa kadestavad neid, kes naudivad elamist. Küsimused Bibihhini Maailma kohta:

Sissejuhatus filosoofiasse
539 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Hellenismiaja filosoofia; stoa koolkond.

6 Andrus Tool/Sissejuhatus filosoofia ajalukku/FLFI.01.053. Nii täiendasid järeltulijad Zenoni vormelit – elusihiks peaks olema elu kooskõlas physis`ega. Ühelt poolt peaks see tähendama seda, et on mõtet elada kooskõlas asjade paratamatu käiguga. Stoikutelt on pärit ütlus, et tarka saatus juhib, rumalat veab kaasa. Perspektiiv alluda passiivselt saatusele ei paista küll väga roosiline, kuid lohutuseks võib endale kinnitada, et see ettemääratus ei ole mitte pime, vaid mõistuslik, logos`lik, ettemääratus. Tõsi küll, sellest ei muutu too ettemääratus muidugi vähem vääramatuks. Peamine tõlgitsus ongi kätketud sellesse stoa õpetusse, et maailm on valitsetud mõistuspärase logos`e poolt ning seesama logos on ka inimese enda juhtiv jagu. Selle arusaama alusel võiks “elu kooskõlas”

Filosoofia ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Kordamine filosoofia eksamiks

Mitte vaenutsemises ei tule vaenule lõpp, vaid sõprus lõpetab vaenu. Nõrkusest sündinud vihavimm on kõige kahjulikum nõrgale endale. Mina arvan,et selle kõige eelnevaga tahabki ta öelda, et vihkamisest saab kõige suuremat kahju vihkaja ise. Millise rolli omistab Seneca filosoofiale VIII ja XVI kirjas? VIII : Selleks, et inimene saaks tunda tõelist vabadust , peab ta orjama filosoofiat. XVI: Filosoofia ei seisne sõnades vaid tegudes. Filosoofia `kantseldab` meid selleks, et me saatusele ilma vastupõiklemiseta kuuletuksime, et me jumalale suurima heameelega kuuletuksime. Filosoofia on nagu kalju, kellele toetudes saame kartmatult elada. Mida arvate askeesi ideaalist õnneliku elu saavutamiseks? (vt. kiri VIII 3­5, XVI 7­9) Mina nõustun osaliselt Seneca mõttega. Inimene ei peaks tarbima ega vajama rohkem kui vaid hädavajalik, et elus püsida. Nagu ma olen kuulnud, saab inimene hakkama üksnes leiva ja veega. Kõik muu on iseendale tekitatud vajadused

Filosoofia
37 allalaadimist
thumbnail
14
doc

"Piisoni Lend" lühikokkuvõte

"Piisoni lend" James A. Belasco Ralph C. Stayer Kokkuvõte Sisukord Sissejuhatus- Kuidas "meist" sai "mina"................................................................... 3 I osa- Meie personaalse juhtimise teekond.................................................................3 Liidrirolli väljakutse: isiklike kannatuste rada....................................................... 3 Kas juhtpiisonist võib saada haneparve juht?.........................................................3 Ehmatus: mina olengi probleem.............................................................................3 Juhtimine tagurpidi pööratud maailmas................................................................. 4 II osa- Liidri roll intellektuaalses kapitalismis...........................................................4 Omanduse ülesanne ...............................................................................................5 Omanikutunde loomine.....

Juhtimine
321 allalaadimist
thumbnail
16
doc

ÕPPENÕUSTAMISKESKUS JA/VÕI KOOLIS TÖÖTAV SOTSIAALPEDAGOOG

Millised on aga Eesti mõistes meie võimalused ja kas midagi tuleks muuta, on küsimus millele püüan referaadi lõpuks vastuse leida. 3 1. ÕPPENÕUSTAMISKESKUS Erinevatel eluetappidel langetavad inimesed kaalukaid otsuseid – mida õppida, kelleks saada, millist töökohta valida ning kuidas hoida oma teadmised ja oskused värsketena. Mõistetakse, et noorena saadud hea haridus ja langetatud valikud laovad vundamendi hilisemale elukvaliteedile. Eesti koolis ja kodudes väärtustatakse head õppimist ning edasijõudmist. Lapse õpi- ja käitumisprobleemide ilmnemisel ei taju paljud lapsevanemad ning vahel ka osa õpetajaid neid sellistena, mis vajaksid spetsialisti sekkumist või eraldi tegelemist. (Õppenõustamis...) Lapsevanemad ei taha tunnistada, et kuskil ees on probleem, millega tuleb tegeleda. Arvatakse, et probleem laheneb aja möödudes ja tihti ei

Pedagoogika
26 allalaadimist
thumbnail
30
docx

SEKSUAALSUS JA PEREPLANEERIMINE

Need kõik on seotud siin Dopamiiniga. Armunu on sundmõtetes, et äkki ma näen teda. Seal on niivõrd tugevad hormoonid taga, et seda on raske reguleerida, mõttetasandil ei saa. Oksüdotsiin- juba on hea olla, ema-lapse suhe, hoiad juba käest kinni, suudled, naised peavad oskama seda esile tõsta (imetamisel õpetatakse, et piima tekitada), targemad naised kasutavad seda ka võrgutamiskuntstis, ema armastusega üks tähtsamaid hormoone(dopamiini siis vähem). Selleks, et armastada peab olema terve! KOLMAS LOENG Armastuse teoreetiline tähendus pereuurimustes ning sümbolid kultuuris Sümbolid- sõrmus, süda. Inimestega töötades on vaja panna nad mõtlema. Inimesed ei pane tavaliselt sümboleid tähele. Armastusega seotud kognitiivsed, emotsionaalsed ja käitumuslikud esitused 1 Armastuse objekt- üldjuhul on ta idealiseeritud, kogu tähelepanu keskendub talle Armastatut ülendatakse- ei nähta vigu, ülistatakse

Seksuaalkasvatus ja...
35 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Eesti keele eksami 2018 konspekt

Kirjandi valdkonnad 1. Eesti ja eestlased 2. Eetika, moraal, religioon 3. Haridus 4. Inimene ja inimsuhted 5. Inimene ja ühiskond. Sotsiaalpoliitika, majandus, ajalugu jm 6. Keskkond ja loodushoid 7. Kultuur: keel, kirjandus, kujutav kunst, muusika, arhitektuur, teadus jm 8. Meedia 9. Rahvusvahelised suhted: ajalugu ja tänapäev 10. Sport, harrastused, vaba aeg Kohustuslik kirjandus: 10. klassi kirjandus: Mehis Heinsaar novellikogumik "Ebatavaline ja ähvardav loodus" Kristiina Ehini luulekogu

Eesti keel
64 allalaadimist
thumbnail
13
doc

SECUNDA kirjanduse kevadine arvestus

jooni esineb juba antiigist alates. 1831 ­ Stendhal ,,Punane ja must" - esimene realismi esindav teos. Realism ­ kunstimeetod, mille järgi kirjanduse ja kunsti ülesanne on kujutada elu tõepäraselt ning avada nähtuste olemus ja põhjuslikud seosed. Realism toob esile ajastule iseloomuliku tüüpilise ja peaks vältima juhuslikku ebaolulist. Selle poolest erinev naturalismist. Realism jälgib isiku suhteid keskkonnaga, ühiskondlike tingimuste mõju kommetele ning inimese või grupi saatusele (kuidas ühiskonnas kehtivad seadused ja ühiskondlikud normid mõjutavad inimese käitumist). Tegelaste karakterites liitub individuaalne tüüpilisega. Süzee areng lähtub reaalse elu loogikast. St suhteliselt tegeliku elu sarnane. Esineb valdavalt proosas, aga seda võib leida ka draamas ja luules. Zanritest on valdavad romaan ja novell, tippteoseks peetakse Flaubert'i ,,Mme Bovaryd". Realismi põhimoto: ,,Ilus on vaid tõde" Realism toetub positivismile ja materialismile.

Kirjandus
3 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun