Flow Experience in Teams : The
Role of Shared Leadership
Dajana Ellervee
Voolu kogemus
Vool on määratud nagu riigi sügav imendumise tegevus, mis on oma olemuselt
mõnus.
Meeskonnad pidavad keskkonnas eriti juhtiva voolu. Eriti, see psüühiline seisund
võib olla soositud sotsiaalse suhtluse, näiteks arutelud selle üle, ideid ja
probleemilahendused.
Arvestades erinevate positiivse tööga seotud tagajärgi, mis on seotud vooluga,
selleks on oluline määrata kindlaks tingimused, mis soodustavad selle riigi,
organisatsiooni seaded .
Nagu märkis Walker, "mõned kõige mõnusad voolu kogemused tekivad
sotsiaalse suhtluse läbi". Selleks, et edendada voolu sotsiaalsed koostoimed
peaksid olema stimuleerivad, aidates samal ajal saavutada ühiseid ülesandeid.
Jagatud juhtimine
Jagatud juhtimine on kollektiivne ambitsioon , mis motiveerib
liikmeid konstruktiivselt koos töötada, saavutades ühiseid eesmärke,
millega tegeleb juht.
Selline inimsuhete dünaamika toetaks riigi voolu meeskonna
liikmeid.
Jagatud juhtimine on dünaamiline ja interaktiivne mõju, läbi mille
liikmed julgustavad ja aitavad üksteist saavutades kollektiivseid
eesmärke.
Jagatud juhtimine ja sotsiaalse
võrgustiku lähenemine
Meeskonnas juhtimine võib võtta erinevaid vorme. Lisaks
vertikaalse juhtimise juhendajad, võistkonna liikmed võivad näidata
ka horisontaalse juhtimise, mis võib olla jaotatud erinevate liikmete
vahel.
Juhtimine on jagatud meeskonnas, kui iga meeskonna liige tegeleb
juhtkonna funktsioonidega ja on nõus näidata oma kolleegidele
eeskuju.
Jagatud juhtimine ja
meeskonnatöö käitumine
Kuigi meeskonna tulemused on kõige sagedamini uuritud seoses jagatud
juhtimisega, empiirilised tõendid hakkasid kogunema ja näitasid, et tulemused
RÜHMA- JA MEESKONNATÖÖ Rühma olemus ja tunnused Rühma käitumine ei ole üksnes kogum kõikide selle rühma inimeste käitumisest. Miks? Sellepärast, et rühmas käituvad inimesed erinevalt sellest, kuidas nad käituvad üksi olles. Rühmadel on omadusi, mis erinevad nende inimeste, kes rühma kuuluvad, omadustest. Rühma puhul öeldakse ka, et „üks pluss üks võrdub kolm“, mis väljendab inimeste koostööst tekkivat lisaväärtust. Rühm koosneb kahest või enamast koos töötavast ja vastastikku sõltuvast inimesest, kes püüavad koos saavutada teatud eesmärke. Rühmad on kas formaalsed või informaalsed. Formaalsed ehk ametlikud rühmad on töörühmad, mis on organisatsiooni poolt asutatud ja millele on määratud töökohustused ja spetsiifilised tööülesanded. Formaalsete ehk ametlike rühmade töö on kindlaks määratud ja suunatud vastavalt organisatsiooni eesmärkidele. Formaalsed töörühmad võivad olla ajutised (näiteks koosolek) või alalised (meesk
Kvaliteedijuhtimise alused Jaanika Mölter Eesti Lennuakadeemia 2011 Õppejõud · Töökogemus: 2002 2010 kvaliteedijuht, TLK/ELA · Haridus: 1997 2001 Lennujaamade käitamine , TLK 2001 2003 Ärijuhtimise magister, TÜ · Täienduskoolitus: 2003 Kvaliteedijuhi pädevuskoolitus, TTÜ 2004 Audiitori koolitus, BVQI 2005, 2006, 2007, 2009 Assessor · Elukool: 2010 - ... Poja sünd ja kasvatamine Ainekava · Õppeaine maht: 2,0 EAP · Õppeaine hindamisviis: Mitteeristav · Töömaht: kontaktõpe 22 tundi, iseseisev töö 30 tundi · Õppeaine eesmärk: on anda ülevaade kvaliteedijuhtimise põhialustest Õppeaine õpiväljundid Õppeaine läbinud üliõpilane: · omab ülevaadet kvaliteedijuhtimise põhimõtetest ja toimimisest; · tunneb kvaliteedijuhtimise mudeleid ja standardeid; · mõistab kvaliteedijuhtimise vajadust organisatsiooni kui terviku juhti
Juhtimise alused arvestus 1. Nimetage peamised juhtimistegevused! Peamised juhtimistegevused on: · Planeerimine (eesmärkide püstitamine [poliitika formuleerimine ja protseduuride kehtestamine]) · Organiseerimine (organisatsiooni kujundamine. Selle käigus toimub kohustuste, õiguste ja vastuste kindlaksmääramine. Tulemuseks on organisatsiooni struktuur) · Eestvedamine (inimeste motiveerimine organisatsioonile vajalike ülesannete täitmiseks. Eestvedamisel kasutavad juhid erinevaid juhtimisstiile) · Mehitamine (valitsemine) et oleks õiged inimesed õigetel ametikohtadel, kes oskavad teha koostööd jne.. · Kontrollimine standardite kehtestamine, tulemuste hindamine kehtestatud standarditele vastavalt ja organisatsiooni eesmärkidele mittevastavate tegevuste korrigeerimine. 2. Nimetage juhtimistasandid! 1. Esmatasandi juhid kõige esimene juhtimistase, piirdub tö?
Juhtimise alused.Eksamimaterjal. 1.organisatsiooni ja juhtimise paradigma muutumine ajas.Olulisemad uued suunad juhtimises.Organisatsiooni missioon, visioon nende vajadus, kuidas sõnastatakse ja läbi räägitakse organisatsioonis?Näited, analüüs, mõtteid loetud kirjanduse kohta(nimeta allikad ja tooge välja olulisem loetelust.Juhtimise uus ja vana paradigma. Vana paradigma industriaalajast juhtimise uus paradigma infoajastul -ühetaolisus -mitmekesisus -stabiilsus - muudatused -konkurents - koostöö -asjad - inimesed ja suhted -kontroll - võimustamine .missioon,visioon ja strateegia mõisted Missioon- üldine ülesanne,funktsioon, mis õigustab olemasolu ja on eristatav eesmärgist. Visioon ko
SISUKORD I. ORGANISATSIOONIKÄITUMINE...........................................2 1.1. Organisatsioonikäitumine..................................................................................2 Eksamiülesanne 1. ...................................................................................................5 II. INDIVIID.................................................................................. 6 2.1. Individuaalsus ja isikus......................................................................................6 Eksamiülesanne 2.....................................................................................................8 2.2. Taju...................................................................................................................... 8 Eksamiülesanne 3...................................................................................................13 Eksamiülesanne 4....................................................................
olulisele teemale massilise tähelepanu tõmbamises. EQ juured asuvad aga Peter Salovey ja John Mayeri töödes 1980-ndatel aastatel. Nende algupärane EQ definitsioon kõlab järgmiselt: EQ on võime tajuda oma ja teiste tundeid, neid eristada ja kasutada seda informatsiooni oma mõtlemise ja käitumise juhtimisel. Daniel Goleman, Richard Boyatzis, Annie McGee toovad välja oma 2002.a.ilmunud raamatus ,,Primal Leadership.Realizing the Power of Emotional Intelligence" (eesti keeles ilmunud 2003.a. Loomulik juhtimine) emotsionaalse intelligentsuse neli mõõdet: Personaalsed oskused: võimed, mis määravad, kuidas tuleme toime iseendaga. Eneseteadlikkus · Emotsionaalne eneseteadlikkus: oma emotsioonide mõistmine ja nende mõju äratundmine; kõhutunde kasutamine otsuste tegemisel · Adekvaatne enesehinnang: oma tugevate ja nõrkade külgede tundmine
1) Strategy – the route that the org has chosen for future growth; a plan an org formulates to gain sustainable competitive advantage. 2) Structure – framework in which the activities of the org members are coordinated. Four basic structural forms: functional, divisional, matrix, network. 3) Systems – forma and informal procedures that govern everyday activity. Innovation, compensation, management information, capital allocation. 4) Style – leadership approach of top management and the org’s overall operating approach. Also the way in which the org employees present themselves to the outside world, to suppliers and customers. 5) Skills – what the company does best. Distinctive capabilities and competencies that reside in the org. 6) Staff – org’s human resources. Refers to how people are developed, trained, socialized, integrated, motivated and how their carriers managed.
1. Millised olid klassikalise teadusliku koolkonna põhilised seisukohad ja kes olid koolkonna tuntumad esindajad? Teaduslik juhtimine (F. Taylor) –Töökoht peab olema ettevalmistatud, töötaja peab olema oskustega "Hawthorne´i" uurimused (E. Mayo) –väärtustab inimsuhteid. Edu alus-meeskonnatöö, grupitöö, suhtlemise tähtsus, sellest tulenevalt paranevad töötulemused. Ideaalne organisatsioon (M. Weber) – teoreetik, praktik, Preisi päritolu. Ratsionaliseeritud, standardiseeritud. On Kanti põhitõdedega. Seadus täitmiseks. Austus kõigi ametikohtade vahel. Ohio Ülikooli uuringud (liidristiilid) – liidristiilid, juhi käitumise stiilid. Autorikraatlik, demokraatlik, minnalaskev –passiivne (ei võta teravaid otsuseid vastu nt. omaniku käsutäitja.) Juhtimine eesmärgi kaudu (P. Drucker) – juht püstitab eesmärgid organisatsioonile. Alluvad püstitavad endale ees
Kõik kommentaarid