Tribal house - Tugineb trummi rütmdel. http://www.youtube.com/watch?v=R3BuU_RglCo&feature=related Disco house - Sisaldab disko elemente ja koosneb tihti kuulsate disko hitide remixidest. http://www.youtube.com/watch?v=HzpCcNdhy5w Latin house - Elektroonilise muusika alaliik, kus ühinevad house muusika ja Ladina- Ameerka muusika. http://www.youtube.com/watch?v=HGP34RNaQD4 Artistid Benny Benassi Daft Punk Alex Gaudino Bob Sinclar Basshunter David Guetta Fedde le Grand Justice Masters At Work Benny Benassi Benny Benassi on Itaalia DJ. Ta elab Põhja-Itaalia linnas Reggio Emilia, kodanikunimega Marco Benassi. Benny Benassi on sündinud 13.juulil 1967. Benny sai aastal 2002 tuntuks superhitiga "Satisfaction". See
2015 Üldiseloomustus Rütmimasinad, süntesaatorid, sämplerid, arvutid Vokaal muundatud Rütmikas Töödeldakse muusikapalu DJ-d House, Drum’n’bass, Techno, Trance, Jungle, Breakbeat, Ambient Techno 1980a. Detroitis Tempokas Ilma vokaalideta Electropop, soul „tehnoloogia“ House 1980a. Chicagos Warehouse’i klubi Bass ja bassitrumm David Guetta, Calvin Harris, Daft Punk jt. Drum’n’bass 1990a. Londonis Arenes Jungle’i muusikast Ühesugune trummi- ja bassipartii Mõjutanud kultuuri Trance 1990a. Saksamaal Emotsionaalsed tunded Arenes Techno muusikast Armin Van Buuren, Tiësto jt.
Bob Sinclar Bob Sinclar, (born Christophe Le Friant, 10 May 1969 in Douarnenez, France) is a Grammy Award nominated French record producer, House music DJ and owner of the label Yellow Productions. Career history Sinclar started his career in 1986, when he was 18 years old, specialising in funk and hiphop music and he was named "Chris The French Kiss". His first club hit was "Gym Tonic", which was coproduced by Thomas Bangalter of Daft Punk, featuring vocals illegally taken from a Jane Fonda fitness tape. Le Friant is known for popularising the "French touch" of house music with heavy use of sampled and filtered disco strings. His track "I Feel For You", a tribute to French musician Cerrone, from his second album Champs Elysées, hit #9 in the UK Top 40. On track "Darlin'", he worked with vocalist James "D Train" Williams. Le Friant has also worked under other pseudonyms
ORGANISATSIOONIKÄITUMINE JA JUHTIMINE Referaat Tallinn 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................................................3 1KOMMUNIKATSIOONI LIIKUMINE ORGNAISTASIOONIS.......................................4 1.1Vertikaalne kommunikatsioon organisatsioonis............................................................4 1.2Horisontaalne kommunikatsioon organisatsioonis........................................................4 1.3Diagonaalne kommunikatsioon organisatsioonis..........................................................5 2KOMMUNIKATSIOONIPROTSESS JA SEDA TAKISTAVAD TEGURID.....................5 2.1Kommunikatsiooni füüsilised takistused.......................................................................5 2.2Tajuga seotud kommunikatsioonitõkked................................................................
Ameerika minimalism ja industriaal- ning avangardmuusika. Ära ei tohiks unustada ka klassikalise nüüdismuusika suurkujusid, nagu Steve Reich, John Cage ja Karl Heinz Stockhausen. Juba 1960ndate aastate lõpus, popi ja rocki muusikud, ka The Beach boys ning The Beatles hakkasid kasutama elrektroonilisi instrumente ning tänu sellele hakkas elektrooniline muusika maailmas levima. Tuntumad elektroonilise muusika esitajad on: Skrillex, Daft Punk, Avicii, Calvin Harris, Armin Van Buuren, Tiesto. Eesti elektroonilise muusika esitajaks on muusikatrio Cartoon. Elektroonilist muusikat tehakse rütmimasinatel, süntesaatoritel, sämpleritel ja arvutiga. Vokaal on elektrooniliselt muundatud. Sellel muusikastiilil on hüpnootilisena mõjuv rütm. Töödeldakse varem salvestatud muusikapalu ja ansambli liikmeteks on DJ-d. Elektroonilisel muusikal on mitmeid alaliike: House
60. Terane, tark bright 61. Taibukas clever 62. Terane sharp 63. Nupukas, kaval shrewd 64. Võimeline able 65. Andekas gifted 66. Andekas, talendikas talented 67. Nutikas brainy 68. Kõnekeelne colloquial 69. Puuduv võimekus lacking ability 70. Rumal stupid 71. Mõtlematu, kergemeelne foolish 72. Poole aruga half-witted 73. Lihtsameelne, kohtlane siple 74. Rumaluke silly 75. Mõttelage, rumal, totakas brainless 76. Napakas daft 77. Juhm dumb 78. Aeglase taibuga dim 79. Salakaval, riuklik cunning 80. Kalav, salatsev, üleannetu sly 81. Ellusuhtumine attitudes towards life 82. Vaatab helgemalt küljelt looks on the bright side 83. Ekstrovertne, väljapoole elav extroverted 84. Endassetõmbunud introverted 85. Närvid krussis wond-up 86. Stressis stressed-out 87. Rahulik, lõõgastunud relaxed 88. Mõistlik, arukas, teadlik sensible 89. Pahane, ärritunud upset 90
Liider on keegi, keda teised isikud tahavad järgida just nimelt sellepärast, et ta on teistele inimestele eeskujuks. Liidriks olemise komponentideks on selge visioon, vastastikune usaldatavus, julgus, pühendumus ning moraalne küpsus. Ekslikult arvatakse, et liider on sama, mis on juht. Lennukad ehk head ideed võivad tunduda alguses suurepärased või huvitavad, kuid kui neid ei suudeta teoks teha, pole heast ideest mingit kasu. KASUTATUD ALLIKMATERJALID 1. Daft R., 1998. Organization Theory and Practice. South-Western College Publishing. 2. Kidron A., 2000. Ärijuhtimise psühholoogia. Mondo. 3. Liider, ettevõtete panganduse ajakiri, mai 2011. http://issuu.com/sampopank/docs/liider [26.09.2011] 4. Positiivne hoiak, 10.08.2010. Tobedad ideed, mis teenisid hunniku raha. http://positiivne-hoiak.com/2010/08/tobedad-ideed-mis-teenisid-hunniku-raha [26.09
Masslow püramiid Herzbergi teooria Familism Harlow eksperiment Soma kuubikute juhtum Piitsa ja präänikuga ei motiveeri 18poole, ,,lolli õpilase" fenomen Emotsionaalsed-ratsionaalsed Dünaamiline-stabiilne Rollid-ametid Liimete vajaduste rahuldamine- kauslikkus v ühiskonnale vajalikud teenused Personaalsus-positsioon Autoritaarne-formaased õigused Suund alt üles-ülalt alla Sotsiaalsed normid- ametlikud sanktsioonid Sotsiogramm-organisatsiooni struktuur Suhted tekivad spontaalselt- ettekirjutatud tööjuhendiga Vastastikune tõmme-lojaalsus Sõltuvalt erinevatest isikuomadustest on erinev ka rolli täitmine ja mõistmine Rolliootus-isiksus(rollsita rusaamine+rolli vastuvõtmine ja loodumine:temperament, intellekt, motiivid, hoiakud, kogemused)-rolli täimine Rolli täitmiseks kasutatakse latentset teadmist, mis avaldub oludetõttu, mitteisiksuse omadustest tulenevalt. Põhirollide omandmaine lapsepõlves- sullivan Staatus kui prestiiz-suhteline hierar...
Lõpuseminari kordamisküsimused 1. Millised on organisatsiooni peamised koostisosad ja mis on nende roll? Organisatsiooni koostisosad on strateegia, struktuur, inimesed ja tehnoloogia. Strateegia annab üldise suuna, tegevus on seeläbi koordineeritud ja eesmärgistatud; inimesed annavad organisatsioonile oma väärtuste ja arusaamadega oma ,,näo", moodustavad organisatsiooni kultuuri, määravad, kuidas seal asju tehakse, millistest tegutsemispõhimõtetest lähtutakse. Struktuur näitab seda, kuidas inimesed organisatsioonis paiknevad, mis on kellegi ülesanded, kes kellele allub ning tehnoloogia roll on aidata tööprotsesse efektiivsemaks muuta. Tehnoloogiat on kolme liiki: füüsilised vahendid, protsessid ning oskused ja teadmised, olenevalt organisatsiooni tegevusvaldkonnast, võivad seal olla esindatud kõik kolm (suured organisatsioonid) või ka ainult üks (nt oskused ja teadmised väikeses konsultatsioonifirmas). 2. Kuidas on omavahel seotud 4 ...
JUHTIMISTEOORIA ORGANISATSIOON Organisatsioon on ühise eesmärgiga inimrühm. Kasusaajad Näited Põhiline juhtimisprobleem Äriühing Omanikud Ajaleht, arvutitootja Kasumi teenimine Mittetulundusühing Kliendid Ülikool, haigla Sihtrühma valimine Liit Liikmed Ühistu Liikmete vajaduste rahuldamine Avalik-õiguslik Rahvas Politsei, riigikool Standardiseeritud teenuse asutus pakkumine kõigile Tabel 1 - Organisatsioonitüübid Edukas organisatsioon lähtub klientide vajadustest ja püüab saavutada toodete kõrget kvaliteeti, madalamat omahinda ja toodete õigeaegset tarbijateni jõudmist. See annab organisatsioonile konkurentsieelise ning võimaldab ...
Juhtimise alused (5-6. loeng) Liina Puusepp Eestvedamise teooriad ja tehnikad Eestvedamine tähendab inimeste mõjutamist suhtlemisel toimuva veenmise kaudu. Selleks kasutatakse väga erinevaid meetodeid ja võtteid, mille edukus sõltub olukorrast, mõjutatavate isikute omadustest ning muudest asjaoludest. Eristatakse nelja tüüpi eestvedamise teooriaid (Yukl, 1989: 7-10, 74-122; Steers, Black, 1994: 406-420; Vadi, 1997: 117-118). Eestvedamise klassikalised teooriad (kolm esimest) 1. Isiksuseomaduste ja oskuste teooriad. 2. Juhtimisstiili ja käitumise teooriad. 3. Situatiivsed ehk olukorra teooriad. 4. Postmodernistlikud eestvedamise käsitlused. Eestvedamise esimesed teooriad töötati välja ajajärgul, mil ettevõtted olid suhteliselt stabiilsed ning tänu loog...
Juhtimise alused (5-6. loeng) Liina Puusepp Eestvedamise teooriad ja tehnikad Eestvedamine tähendab inimeste mõjutamist suhtlemisel toimuva veenmise kaudu. Selleks kasutatakse väga erinevaid meetodeid ja võtteid, mille edukus sõltub olukorrast, mõjutatavate isikute omadustest ning muudest asjaoludest. Eristatakse nelja tüüpi eestvedamise teooriaid (Yukl, 1989: 7-10, 74-122; Steers, Black, 1994: 406-420; Vadi, 1997: 117-118). Eestvedamise klassikalised teooriad (kolm esimest) 1. Isiksuseomaduste ja oskuste teooriad. 2. Juhtimisstiili ja käitumise teooriad. 3. Situatiivsed ehk olukorra teooriad. 4. Postmodernistlikud eestvedamise käsitlused. Eestvedamise esimesed teooriad töötati välja ajajärgul, mil ettevõtted olid suhteliselt stabiilsed ning tänu loog...
Tabasalu Ühisgümnaasium GRUNGE Uurimistöö Kadre Ruth Peirumaa 8. A klass Juhendaja: Elen Ilves Tabasalu 2015 1 Sisukord Sis...
1 SISUKORD SISUKORD................................................................................................2 SISSEHUJATUS..........................................................................................3 1. ORGANISATSIOONIKULTUUR............................................................5 1.1 SÜVAKULTUUR.................................................................................6 1.2 VAADELDAV KULTUUR.....................................................................6 1.3 KULTUUR KUI SOTSIAALNE METAFOOR.............................................7 1.4 ORGANISATSIOONIKULTUURI TÜÜBID................................................8 KOKKUVÕTE..........................................................................................12 KASUTATUD KIRJANDUS........................................................................13 ...
Ettevõttete ja asutuste edukas juhtimine ja selle mõjurid. Juhtimine on inimeste ja kollektiivi püüdluste teadlik suunamine ja kooskõlastamine, et tagada organisatsiooni või selle osa käsutuses olevate ressursside otstarbekat ühendamist eelnevalt kavandatud eesmärkide saavutamisel, arvestades nii sisemisi, kui ka väliseid mõjureid. Üks tähtsaim mõjur on ettevõtte juht ise. Juhtimise edukus sõltub palju juhi kompetentsusest millest tähtsamad on eelkõige meeskonna juhtimise oskus ja mõjutamisvõime. Pole vähem olulised ka juhi intellektuaalsed omadused näiteks nagu loogiline mõtlemine, teooria tundmine ja selle praktikasse rakendamis oskus. Juhi edukus on seotud paljude erinevate aspektidega. Edukusega on seostatud inimese üldvõimekust kui ka isikuomadusi, kuid kindlat seost nende vahel ei ole suudetud leida. Kompetentsid on omaduste kompleksid, avalduvad inimeste mõtetes ja hoiakutes, kuid ka käitumises. Ainult mõtlemisest ei piisa, et...
South-Western Publishing Co, 1986, lk 351. 5 C. Williams. Management. First edition. Cincinnati, Ohio: South-Western College Publishing 2000, lk 713. 6 H. Fayol. Administration industrielle et générale: prévoyance, organisation, commandement, coordination, contrôle [Industrial and General Administration, Translated from French by J.A. Coubrough, Pitman, 1930]. Paris: Dunod 1925, lk 26–27. 7 R. Alas. Juhtimise alused. Tallinn: Külim 2004, lk 5. 8 R. L. Daft. Understanding Management. The Dryden Press 1995, lk 8. 468 JURIDICA VI/2011 Juhtimine Eesti notaribüroodes Kristina Piilik tähtsustavad inimesi, kes peavad ülesandeid täitma.*9 C
Juhtimise alused (2. loeng) Liina Puusepp Sissejuhatus juhtimisse Tehnoloogia ja eriti infotehnoloogia arengu tõttu on töö muutunud väga keeruliseks ja spetsiifiliseks. Juhtidel on üha raskem kõigi alluvate tööd detailselt tundma õppida. Lahendus on leitud selles, et juhtidele õpetatakse, kuidas inimestega ümber käia. Seega on suhtlemisel juhtimises väga suur osa. Juhtimise mõiste ja funktsioonid Honeywelli uuringute käigus küsitleti 3600 juhilt, kuidas nad juhiks said. Küsitletud juhtide arvates omandasid nad: 1) poole oma teadmistest tööülesandeid täites ja oma eksimustest õppides; 2) 30% teadmistest juhtide, juhendajate ja kaastöötajatega suheldes; 3) 20% andis erialane haridus ja täiendkoolitus (Zemke, 1985). Nagu näha osutusid kõige vajalikumak...
South-Western Publishing Co, 1986, lk 351. 5 C. Williams. Management. First edition. Cincinnati, Ohio: South-Western College Publishing 2000, lk 713. 6 H. Fayol. Administration industrielle et générale: prévoyance, organisation, commandement, coordination, contrôle [Industrial and General Administration, Translated from French by J.A. Coubrough, Pitman, 1930]. Paris: Dunod 1925, lk 26–27. 7 R. Alas. Juhtimise alused. Tallinn: Külim 2004, lk 5. 8 R. L. Daft. Understanding Management. The Dryden Press 1995, lk 8. 468 JURIDICA VI/2011 Juhtimine Eesti notaribüroodes Kristina Piilik tähtsustavad inimesi, kes peavad ülesandeid täitma.*9 C
Aktiivne suhtlemine inimeste vahel, kus töötatakse ühise eesmärgi nimel. Juhtum, mis nõuab inimese mõjutamist või koostööd grupiga, et saavutada ühine eesmärk. Juhtimimise alused konspekt II Organisatsiooni kommunikatsioon Kommunikatsioon- protsess, milles osalejad loovad ja jagavad üksteisega informatsiooni vastastikuse arusaamise eesmärgil. Kommunikatsiooni barjäärid: Keel, kultuur, taju selektiivsus, emotsioonid, informatsiooni küllus, kaitsepositsioon. Daft: kom'i barjäärid org'i tasandil: Staatus ja võimu paiknemine, osakondade vajadused ja eesmärgid, ametlike infokanalite vähesus, kom'i võrgustik ei ole sobiv ülesande täitmiseks, vilets töökorraldus. Tseremoniaalne: org'i esindamine, iga toiming, mis loob suhteid. Juht
9/6/2011 Eesmärk · Kursuse läbinud üliõpilane: omab teadmisi teadusfilosoofia sissejuhatusest, äriuuringute spetsiifikast, uuringu ülesehitusest ja uurimisprotsessi etappidest; teadmisi kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete andmete kogumise ja Majandusalased uurimismee...
asjades) ja piltlikkust (abstraktsete struktuuride kohta), olles mõeldud tagasi võitma midagi sellist, mis kaotsi on läinud, vähemalt vahetu ligipääsuvõimalusena“ Teooria eesmärk on andmete interpreteerimine nähtuse käitumise mõistmiseks. Hea teoreetilise panuse saamiseks on suur osa – õigel ajal õiges kohas olemisel – intuitsioonil – seosel reaalse maailma probleemiga – isiklikul pühendumisel ja motivatsioonil (Campbell, Daft ja Hulin, 1982) – suhtlemisel kolleegide ja teistega Uurimisdisain tegeleb kuidas leida uurimisküsimustele vastavaid sobilikke uurimismeetodeid - eesmärk on vältida teelt kõrvalekaldumist. Juhtimise neli osategevust: planeerimine, organiseerimine, eestvedamine ja kontrollimine. Uurimisdisain on planeerimine Tugev uurimisdisain ei pruugi kõrvaldada valiidsusprobleeme nii hästi kui korduvuuringud. Uurimisdisaini komponendid:
Juhtimise alused vastused Üldist & sissejuhatus & ajalooline ülevaade 1) Mida tähendab Ringelmanni efekt? Võimalik vastus: Ringelmanni efekt tähendab vastutuse hajumist, mida rohkem inimesi ühes grupis töötab, seda tõenäolisemalt loodetakse kellegi teise panusele. Maximilien Ringelmann oli põllumajanduse insener, kes 20. sajandis alguses läbi katsete tuvastas, et mida rohkem inimesi on koos ühte asja ajamas, seda väiksem on iga üksiku liikme panus. Katsed olid lihtsad: ta pani inimesi tõmbama nöörist ja mõõtis siis tõmbamise jõudu. Ning lisas pidevalt “meeskonda” tõmbajaid. Tulemuseks tõdemus, et näiteks kui 8 inimeseline “meeskond” tõmbab nööridest, siis nad kokku tõmbavad sama jõuga, kui teeksid seda 4 eraldi üksikut inimest kokku. (Sirli) 2) Millised on kaudse juhtimise instrumendid? Kaudne juhtimine o...
Juhtimise alused: EKSAMIKS | 16. detsember 2008 Juhtimise aluste märksõnad eksamiks. Juhtimise olemus 1. Juhtimise ülesanne, juhtimise mõiste. a. Juhtimise mõiste Lähtumine objektist Lähtumine juhtimisprotsessist Lähtumine juhtimismeetodist b. Kolm tähtsat asjaolu, mis on vajalikud juhtimise olemuse mõistmiseks Kahe osapoole mõju teisele Ühe osapoole mõju teisele Tulemuste eesmärgivastavuse kontroll c. Juhtide ülesanded Tööde planeerimine ja teostamine, töö efektiivsuse tõstmise kavade väljatöötamine Alluvate allüksuste jooksva töö täitmise kontrollimine ja hindamine Kontaktide pidamine, info vahetamine ...
MARIANE Yes. VALERE (at the door) Enough; you shall be punctually obeyed. MARIANE So much the better. VALERE (coming back again) This is once for all. MARIANE So be it, then. VALERE (He goes toward the door, but just as he reaches it, turns around) Eh? MARIANE What? VALERE You didn't call me? MARIANE I? You are dreaming. VALERE Very well, I'm gone. Madam, farewell. (He walks slowly away.) MARIANE Farewell, sir. DORINE I must say You've lost your senses and both gone clean daft! I've let you fight it out to the end o' the chapter To see how far the thing could go. Oho, there, Mister Valere! (She goes and seizes him by the arm, to stop him. He makes a great show of resistance.) VALERE What do you want, Dorine? DORINE Come here. VALERE No, no, I'm quite beside myself. Don't hinder me from doing as she wishes. DORINE Stop! VALERE No. You see, I'm fixed, resolved, determined. DORINE So! MARIANE (aside) Since my presence pains him, makes him go,
1. ORGANISATSIOONI JA JUHTIMISE OLEMUS 1.1. Organisatsioon Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsiooni loomise ning talitlemise peamine mõte on saavutada ühiselt tegutsedes rohkem ja väiksemate jõupingutustega kui eraldi tegutsedes. See tugineb nn sünergilisele toimele, kus 1+1>2. Oma laadilt võib sünergilist mõju liigitada järgmiselt: organisatsiooniline (inimeste otstarbekas rakendamine ühise eesmärgi, tööjaotuse, tegevuste ja toimingute kooskõlastamise teel); aineline (raha, teabe, seadmete, materjalide jm ressursside parem kasutamine); vaimne (soost, vanusest, haridusest, mõtteviisist jm faktoritest tingitud eripärasuste ärakasutamine). Organisatsioon ei ole eesmärk omaette, vaid on eesmärkide saavutamise keskkond ning selleks vajalike toimingute ja tööde täideviimise koht. Organisatsiooni tuleb vaade...
TMO3170 Organisatsiooni ja juhtimise teooriad ja meetodid kordamisküsimused Organisatsiooni definitsioon + Juhtimise definitsioon + Organisatsiooni edukuse eeldused + Organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna tegurid + Eesmärgi definitsioon, eesmärkide jaotus, SMART mudel + Juhtimise funktsioonide definitsioonid + Juhtide jaotus juhtimistasandite järgi + Juhtide jaotus juhtimisvaldkondade järgi + Juhi rollid H.Minzbergi järgi + Juhile vajalikud oskused + Klassikalised juhtimisteooriad + Neoklassikalised juhtimisteooriad + Kaasaegsed juhtimisteooriad + Kavandamise mõiste. Kavandamise vajalikkus + Kavade ja plaanide liigid + Strateegia olemus, strateegilise juhtimise protsess + Organiseerimise mõiste, olemus + Organisatsiooni arengutsüklid - Struktuuri tüübid, nende eelised ja puudused + Orgaanilised, mehhaanilised organisatsioonid + Juhtimisulatus, juhtimistasand, eelised ja puudused + Rivi- ja staabiorganisat...
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz PROJEKTIPERSONALI JUHTIMINE 3EAP Loengukonspekt Gerda Mihhailova Pärnu 2012 SISUKORD 1. PROJEKTIPERSONALI JUHTIMISE ERIPÄRAD ORGANISATSIOONIDES. .......... 3 1.1 Projektid ja projektipersonal organisatsioonikeskkonnas. ........................................... 3 1.2 Projektijuhi töö ning pädevused. ................................................................................ 13 1.3 Personalitöö korraldamise eripärad projektimeeskonnas. .......................................... 28 1.4 Stress ja stressijuhtimine ............................................................................................ 46 2. MEESKONNATÖÖ KASUTAMINE ORGANISATSIOONI PROJEKTIDES. ........... 50 2.1. Grupid ja meeskonnad organisatsioonis ning nende eelised. .................................... 50 2.2. Projektimeeskonna loomine, motiv...
Juhtimise alused JUHTIMISE ALUSED: EKSAMIKÜIMUSED 2007 1. Juhtimise ajalugu, areng ja teoreetikud 1.1 Juhtimise definitsioon Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. 1.2 Organisatsiooni definitsioon Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus (era- ja riigiettevõtted, ametlikud ja mitteametlikud asutused). Organisatsiooni on kindel strateegia, struktuur ja tehnoloogia ühise eesmärgi saavutamiseks. Organisatsioon moodustatakse ideede elluviimiseks või ettevõtmiste ja ülesannete täitmiseks, millega üks inimene ei suuda hakkama saada. 1.3 Meeskonna definitsioon Meeskond on üksteist täiendavate oskustega väiksearvuline inimrühm (3-15 inim...
JUHTIMISE ALUSED TEEMA1 : Juhtimise mõiste, funktsioonid, tasandid Juhtimine on: · Üks huvitavamaid inimtegevusi · ligitõmbav, sest, see on seotud võimuga ja teistest üleoleku tundega. · seotud teiste inimeste tähelepanuga, lugupidamisega, autoriteediga. · huvitav, sest see on seotud riskiga. Juhtimine on mäng. · Juhtimine võimaldab midagi enamat korda saata kui üksinda. Juhtimise ülesanne: o Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ja üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. o Juhtimine on tegevus, kus juht mõjutab teiste inimeste tegevust eesmärgipärases suunas. Juhitakse tegevusi (protsesse), mitte inimesi, esemeid ja asju. Lähtumine: objektist juhtimisprotsessist Juhtimine on ...
kaupu ja osutada teenuseid, suurendades organisatsiooni väärtust ja kasumit omanikele (aktsionäridele, osanikele). Õiguslik vastutus seisneb selles, et organisatsioon juhindub oma tegevuses seadustest. Kaasaegsed ühiskonnad reguleerivad oma tegevust läbi seaduste, määruste ja reeglistike, mille täitmist oodatakse ka organisatsioonidelt. Õiguslikus vastutuses defineeritakse käitumisjuhised, mida ühiskond peab organisatsioonide tegevusest 33 Daft, R. Management. 5 ed. The Triden Press, 2000, lk. 135 lähtuvalt oluliseks. Organisatsioonidelt oodatakse nende majanduslike eesmärkide täitmist ühiskonna poolt fikseeritud seaduslike piirangute ja reeglite tingimustes. Vaba- tahtlik vastutus Oma panuse and-
FGI 1081 Stilistika (Irina Ladusseva) Kab. 420 2 AP Ends with an exam; lasts only for 1 semester. At the exam you get 2 questions and an exercise (50 sentences: establish the device used, recognize it, and name it). Care about the pronunciation of the terms. Books: - I. Galperin "Stylistics" - I. Ladusseva "Rhythm and Text" - I. Ladusseva "Vocabulary and Style" - I. Ladusseva "Stylistic practice: Book I, Book II" - I. Ladusseva "A Guide to Punctuation" EXAMINATION TOPICS: 1. Style, stylistics, a survey of stylistic studies ...