Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Filosoofilised perspektiivid (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist



Perspektiivi nimetus
Võrdluse alus
Biheivioristlik perspektiiv
Liberaalne perspektiiv
Konstruktiivne perspektiiv
Humanistlik perspektiiv
Kriitiline filosoofia
Progressiivne perspektiiv
Keskmes
Käitumine
Õppija ise ja tema valikud
Reaalsus saab olla ainult subjektiivne; teadmised tekivad läbi kogemuste
Inimene ja tema potentsiaali arendamine
Võrdne ühiskond
Õppija kogemused ja vajadused
Hariduse eesmärk
Õpetada inimest enda käitumist ja õppimist juhtima.
“Toota” intelligente, moraalne, teadlik, kultuurne kodanikkond.
Iseseisev õppimine, mis koosneb, uuringutest, sõltumatusest, individuaalsusest.
Üksikindiviidi pidev areng ja eneseteostus. Inimesel on kohustus areneda! See omakorda aitab kaasa KOGU ühiskonna arengule.
Näidata ühiskonna valupunkte.
Juhtida läbi hariduse sotsiaalseid, poliitilisi ja majanduslikke muutusi.
Teadlik, kultuurne kodanikkond. Inimeste kriitilise mõtlemise ja empiirilise ratsionaalsuse arendamine. See omakorda tõhustab sotsiaalsete probleemide mõistmise ja arndamise.
Lähenemine õppele
Usutakse, et inimeste käitumine oleneb neile seatud tingimustest. Võrreldakse treeninguga, kasutatakse sageli militaarses ja ärikeskkonnas.
Raamatute lugemine, õppimine grupis , loengud (filosoofia, religioon , teadus, kirjandus, kunstid , majandus)
Väljakutse esitamine sellele, mida me teame ja kuidas me seda teame.
Õpiija on sisemiselt  motiveeritud, ta mõistab,mis on tema vajadused, suudab vastu võtta otsuseid sisus, õppemeetodites ja hindamises.
Dialoog õppijatega, aidata õppijal omandada kriitilist teadvust. Saades teadlikuks kontrollivatest jõududest, saab õppija tagasi kontrolli oma elu üle, mis on ka tegutsema panev jõud.
Kogemuste põhjal õppimine. Suhtlus õpetaja ja õppija vahel.
Olukordade lahendused teaduslike meetodite abil.
Väärtused
Hariduse kvaliteet on elus hakkama saamisel ülioluline.
Kriitilise mõtlemise (analüüsimine) arendamine, ratsionaalse perspektiivi arendamine, teadmiste omandamine.
Refleksioon ja isiklik areng, sisemine motivatsioon .
Inimloomus on hea! Inimene on vaba ja iseseisev, ning kujundab ise oma käitumise läbi valikute tegemise.
Ühiskonna kriitilise pilguga vaatamine ning muutuste esile kutsumine läbi probleemide teadvustamise.
Kriitilise mõtlemise oskus.
Haridus on “võti” sotsiaalsele tegevusele ja muutustele.
Õpetaja roll
Näidata õppijale suund kätte.
Õpetaja ise otsustab, mis teadmised on väärt õpilastele edastamiseks.
Lähtub õpilasest kui individuaalsest õppijast. Õpetaja roll on pigem suunata mitte anda valmis teadmisi
Õpetaja suunab õpilast.
Suunaja , toetaja
Erinevalt liberaalsele perspektiivile on õpetaja nüüd suunaja rollis, kes jagab õpilasega oma kogemusi.
Õppija
Info omandaja.
Omandab infot, mis on õpetaja poolt välja valitud.
Iseseisev, loob õppimisele tähenduse läbi kogemuste.
Iseseisev õppija, kellelt oodatakse sisemist aktiivsust. Õppija ise vastutab selle eest, kui palju teadmisi ta suudab vastu võtta.
Õppijad peavad mõistma, märkama nende elusid kontrollivaid jõude, et saada kontroll ning kontroll viib tegudeni.
Fookus on õppijal ja tema vajadustel.
Esindajad täiskasvanu hariduses
Watson, Skinner
Adler , Bloom , Paterson, Lawson
Abraham Maslow, Carl Rogers
Malcolm Knowles , Rogers, Pratt
Karl Marx , Ivan Illich, Paulo Freire, Ingster, Youngman, C. Criffin, Collins
Malcolm Knowles, John Dewey , Lindeman

Filosoofilised perspektiivid #1 Filosoofilised perspektiivid #2
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-01-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 7 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Liis Eilinng Õppematerjali autor
Tabel koostatud filosoofilistest perspektiividest, milleks on liberaalne, konstruktiivne, humanistlik, progressiivne perspektiiv ning kriitiline filosoofia.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
22
doc

ANDRAGOOGIKA KORDAMISKÜSIMUSED

ÕPPIMISVIISID JA MITTEÕPPIMINE 9. ÕPPIMIST KÄSITLEVAD TEOORIAD (BIHEIVIORISTLIK, KOGNITIIVNE, HUMANISTLIK, KONSTRUKTIVISTLIK, SOTSIAALNE) JA NENDE VÕRDLUS HUMANISTLIK ÕPITEOORIA · Humanistid arvasid, et inimesed pole lihtsalt bioloogilised objektid. · Nad keskendusid inimlikusele, vabadusele ning otsuste ja elu tähendusele. · Rõhutasid eneseteostuse potensiaali ja isikliku kasvu. · Humanistide perspektiiv on enenseavastamisel ja järgmiste küsimuste küsimisel: Mis motiveerib inimest elule? Millised on õppimise emotsionaalsed küljed? Kuidas tekib frustratsioon, igavus, ärevus, saavutustunne ja rahulolu ning miks? · Humanistliku käsitluse aluseks on inimese "mina". · Lähtutakse subjektist ja tema vaatenurgast. · Huvitutakse elukogemuse reflektiivsest analüüsist, nt kuidas õppija õpimist mõistab.

Sotsioloogia
thumbnail
19
doc

Pedagoogilise psühholoogia kokkuvõte

EKSAMIOSA Õppimise olemus. Õppimine on prots. kus kogemuste vahendusel kujunevad suhteliselt püsivad muutused tegevusvõimes. Õppimise kogemuslikuks baasiks on vahetu kontakt välismaailmaga, kui ka varem tajutuga mõttes opereerimine. Tahtlik ja tahtmatu õppimine. Ajendid, allikad. Teooria liigid. Tahtlik ­ õppur püüab teadlikult omandada uut inform. Tahtmatu ­ teadvustamata protsess (valdav osa teadmisi omandatakse nii). Allikad ­ inim. sisemine aktiivsus ( huvi ümbr. maailma vastu). Õppimine aitab kohaneda elukeskkonnaga. Õppimisteooria liigid ­ biheivioristlik ja kognitiivne. Biheiv.- väliskeskkonna märguannetele reageeringu kujunemine. Kognit. ­ õppimine on inimese sisemise aktiivsuse produkt. (Biheiv.) Klassikaline tingitus ja rakendused. Esimesena uuris Pavlov. (koeraga) B. Watson (lapsega ja rotiga). Õpetaja võib muutuda õpilase jaoks baasemotsiooni vallandavaks sümboliks. Emotsioonid võivad oll

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
50
pdf

Pedagoogiline psühholoogia

1. Sissejuhatus pedagoogilisse psühholoogiasse Ped.psühh. olemus ja seos teiste ped.distsipliinidega Pedagoogilise psühholoogia eesmärk on pedagoogiliste situatsioonide analüüsivahendite omandamine ja kasutamine, et langetada põhjendatud otsuseid. Peale kiire otsustamise ja valmis lahenduste rakendamise nõuab õpetajatöö ka tegevuse tulemuste ettenägemist. Õppe-kasvatustöö mõistmisele aitavad kaasa teadmised inimkäitumise seaduspärasustest. Pedagoogilise psühholoogia uurimisobjektideks on õpilane, õppimine ja õppimise tingimused. Pedagoogika ehk üldine kasvatusteooria koosneb tavaliselt üldpedagoogikast, kasvatusteooriast ja didaktikast. Üldpedagoogika ehk pedagoogika üldised alused annavad enamasti ülevaate kasvatuse ajaloost, ped.uurimismeetoditest, kasvatuse eesmärkidest ja hariduskorraldusest. Didaktika ehk õpetamisteadus vastab küsimusele mida ja kuidas õpetada, käsitleb õppesisu ja –meetodite küsimusi. Kasvatusteooria käsitleb üldjuhul kas

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Viire Sepp Andekusest ja andekatest lastest Tartu 2010 Toimetanud Kairit Henno Kaane kujundanud Maarja Roosi Küljendanud Kairi Kullasepp Autoriõigus: AS Atlex ja autorid, 2010 Kõik õigused kaitstud. Igasugune autoriõigusega kaitstud materjali ebaseaduslik paljundamine ja levitamine toob kaasa seaduses ette nähtud vastutuse. Käsikirja valmimist on toetanud Euroopa Liit ja Euroopa Sotsiaalfond AS Atlex Kivi 23 51009 Tartu Tel 734 9099 Faks 734 8915 [email protected] www.atlex.ee ISBN: 978-9949-441-73-0 Sisukord 3 Sisukord Eessõna 5 Mis on andekus 7 Intelligentsus ja erivõimed 14 Kuidas andekad lapsed mõtlevad 25 Andekus ja loovus 31 Motivatsioon 40 Eesmärgi ja tasu mõju motivatsioonile

Psühholoogia
thumbnail
70
docx

Arengupsühholoogia

Arengupsühholoogia 04.02. Arengupsühholoogia tegeleb vanusega seotud käitumuslike ja kogemuslike muutuste teadusliku seletamisega. Püütakse näha arengu kujunemist läbi mõtestamise. Peab olema loogiline süsteem, mis peab põhinema reaalsusele. Meetodid on need instrumendid, mida me kasutame teooria paika panemiseks (kvalitatiivne/kvantitatiinve). Kui meetod ei sobi, siis pole mõtet edasi tegutseda (nt: koolis tehakse õpetajate ees kooli hindamist ja tulemuseks on, et kool on väga hea = tulemus võib olla väär). Tööstusrevolutsioonist alates võib rääkida arengupsühholoogia tähtsuse kasvust. Paljud uuringud on sellised, kus ennustatakse inimeste käitumist. Arengupsühholoogiaga seonduvad teadusharud: meditsiin, filosoofia, pedagoogika, ajalugu. Arengubioloogia (põhineb evolutsiooniteoorial) – tuumaks on kolm põhiprobleemi: 1 Eristumine ehk differentseerumine – toimub areng; muutub kuju, suurus (nt rakk) 2

Psühholoogia
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

..)! Sõbrad (...)!“ või „Poisid tavatsetakse piiritleda õpetaja otsesest kontrollist (näiteks teatud kehtestava distsiplineerimise (...)!“ või lihtsamini nende nimesid (juhul, kui neid teame). Taktikaline paus (...) otseses kõnes vormid) mittedirektiivsete lähenemisteni (näiteks „õpetaja tõhususkoolitus“). väljendab meie püüdlust saada ja hoida mõningast tähelepanu ja keskendumist. Need hoiakud sel skaalal on osalt filosoofilised, osalt pedagoogilised ja osalt psühholoogilised Klassiruumis kasutame taktikalisi pause sageli siis, kui oleme ametis juhtimise ja distsiplineerimi- ning kõigil on omad järelmid meie väärtustele ja tegevusele õpetajana. See raamat ei ole aru- sega. Mitmed õpilased lobisevad omavahel sel ajal, kui õpetaja püüab klassi tunni alustamiseks telu erinevate teoreetiliste lähenemiste, hoiakute või mudelite üle. Kui „minu“ lähenemist on rahustada

Psühholoogia
thumbnail
106
pdf

PSÜHHOLOOGIA ALUSED

AAVO LUUK PSÜHHOLOOGIA ALUSED LOENGUKONSPEKT ESIMENE OSA TARTU 2003 Psühholoogia alused 2 SISUKORD 1. Sissejuhatus psühholoogia probleemidesse 3 2. Psühholoogia valdkonnad ja uurimismeetodid 6 3. Psüühika bioloogilised alused I. Närviraku ehitus ja funktsioneerimine 11 4. Psüühika bioloogilised alused II. Närvisüsteemi makrostruktuur 14 5. Aistingud I. Aistingute teooria ja mõõtmine 18 6. Aistingud II. Aistingud eri modaalsustes 21 7. Taju 26 8. Mälu I. Mälu liigid ja mudelid 30 9. Mälu II. Mälu struktuurid ja protsessid 35 10. Õppimine I. Käitu

Psühholoogia alused
thumbnail
198
doc

SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID

SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID Sisukord 1. Sotsioloogia alused........................................................................................................4 1.1. Mis on sotsioloogia?...............................................................................................4 1.2. Sotsiaalsed institutsioonid...................................................................................... 6 1.3. Sotsiaalsed faktid....................................................................................................7 1.4. Sotsioloogiline kujutlus..........................................................................................7 1.5. Sotsioloogia ja teadus............................................................................................. 8 1.6. Sotsioloogia funktsioonid.....................................................................................11 1.6.1. Kokkuvõte.....................................................

Sotsioloogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun