Osalustasud Lisatasud ja isikustatud soodustused 43.Millest koosneb töötasu? 44.Palgapoliitika mõiste ja selle sõnastamise eesmärk. …… toetab organisatsiooni strateegiat ja personalipoliitikat eesmärgiga kindlustada organisatsiooni strateegiline areng …….. eesmärgiks on ligi tõmmata, säilitada ja motiveerida organisatsioonile vajalikke töötajaid suurendades nende rahulolu tööga organisatsioonis ………määratleb kesksed põhimõtted, eesmärgid ja meetodid, millele toetub organisatsiooni palgakorraldus …….. Põhimõtted lähtuvad ettevõtte võimalustest, organisatsiooni ja töötajate vajadustest ning tuginevad analüüsidele ning uuringutele (tasuanalüüs, rahulolu-uuring, tööanalüüs ine) ……… korraldab tasuõiglust organisatsioonis 45.Millised peaksid olema palgapoliitika olulisemad põhimõtted? Avatud, avalikud tasuandmed? Ametikohtade vahel tasakaalustatud?
eesmärkide nimel) · Õigluse väärtustamine. Töötajaid tasustatakse vastavalt nende väärtuse järgi organisatsiooni jaoks · Konkurentsivõime tagamine tööjõuturul. Võimaldab tööle võtta vajalike oskuste ja teadmistega inimesi · Töötajate oskuste parandamine - võimaldab töötajate arendamist ettevõttele soovitud suunas · Toodete ja teenuste kvaliteedi paranemine · Meeskonnatöö arendamine 2. Palgapoliitika põhikomponendid Kirjelda ühte põhjalikumalt. · Rahaline · Mitte rahaline · Soodustused · Tegevuste juhtimine 3. Palgasüsteemi koostamise alused Strateegia-personali strateegia-motivatsiooni poliitika-motivatsioonisüsteemi põhimõtted 4. Palgasüsteemi mõjutavad põhitegurid (5 vaja, Kirjelda ühte) · Tingimused tööjõuturul · Riigi tööjõupoliitika · Inflatsioon, elatustase
1. Mõisted: personalijuhtimine vs inimressursijuhtimine, erisuse põhjendus Inimressursijuhtimine - (strateegilise) juhtimise valdkond, mille sisuks on inimeste kui (strateegilise) ressursi juhtimiseks efektiivsete süsteemide loomine eesmärgiga rakendada organisatsiooni kasutuses olev inimpotentsiaal ettevõtte eesmärkide teenistusse. Kõigi juhtide vastutus ja kohustus. Personalijuhtimine - organisatsiooni funktsionaalse juhtimise valdkond, mis tegeleb töötajate leidmise, koolitamise, arendamise ja motiveerimise süsteemide ja meetodite loomise ning rakendamisega. Moodustab osa üldjuhtimisest. Personalijuhtimise ja inimressursi juhtimise erinevus on pigem rõhuasetuses: · Inimressursi juhtimine lähtub eelkõige juhtimislikust ning äriliselt orienteeritud filosoofiast ja
· küsimustik, intervjuu · vaatlus, intervjuu · dokumentide analüüs, intervjuu 12. Mis on organisatsiooni struktuur? Organisatsiooni struktuur on organisatsiooni ametikohtade vaheliste suhete mudel eesmärgiga luua tõhus tööjaotus. Selleks määratakse iga ametikoha ülesanded ja seos teiste ametikohtadega. 13. Milles avaldub organisatsiooni struktuuri otstarbekus? Organisatsiooni struktuuri otstarbekus avaldub järgmises: · ettevõtte efektiivsuse tagamine · organisatsiooni eri osade talitluse koordineerimine tegevusalade järgi · organisatsiooni paindlikkuse ja keskkonnaga kohanemisvõime tagamine (kuivõrd organisatsioon suudab kohaneda keskkonna tingimustega; keskkonna tingimustele paindlik reageerimine). 14. Kuidas toimub ametikohtade kavandamine? Selleks, et kavandada uusi ametikohti peab mõtlema sellest: Mis ülesanded peavad olema organisatsioonis täidetud?
Osalevad organisatsiooni tulevikunägemuse loomises ja muudatuste elluviimises. Seesmine konsultant: kuulaja, selgitaja, abistaja, nõustaja Äripartner: analüüsija, planeerija strateeg, otsustaja, probleemide ennetaja Teenindaja: värbaja-valija, intervjueerija, organiseerija, info vahendaja (hea ja halva) ,,Käehoidja": õhkkonna looja, kontakti hoidja, pingemaandaja (emotsionaalne puhver) 3. Personalipoliitika valdkonnad ja koostamise põhimõtted Valdkonnad: Personali värbamine ja valik Töö tasustamine Töötajate karjaari planeerimine Personali koolitus Suhtlemine ametiühingute ja kutseorganisatsioonidega Töötervishoid ja töökaitse Organisatsioonisiseseid töösuhteid reguleerivad normatiivaktid ja dokumentatsioon Põhimõtted: Iga töötaja saab aru ettevõtte missioonist ja põhiväärtustest ning oma
2. Personalijuhtimise eesmärgid Personalijuhitmise eesmärk on tagada töö suurim võimalik efektiivsus nii töötajate, firma kui ka ühiskonna seisukohalt. A. Efektiivselt töötava personali ligimeelitamine personali planeerimine töö analüüs personali värbamine personali valik B. Efektiivselt töötava personali säilitamine · töötasu ja palgapoliitika · karjääri planeerimine · organisatsiooni arendamine · töösuhted C. Personali efektiivsuse suurendamine o personali hindamine o personali koolitus o personali arendamine 3. Personalijuhtimise valdkonnad töö analüüs personali koolitus ja arendamine personali planeerimine karjääri planeermine
4. Personalijuhtimise areng erinevates riikides USA Tootlikus, tööohutus, töö efektiivsus, individuaalsed erinevused, ametiühingud, sotsiaalsed tagatised, inimestevahelised suhted, töötajate osalus protsessides, töörahulolu, ümberõpe, produktiivsus, kvaliteet, töörahulolu. Euroopa personaliarvestus, personali planeerimine, värbamine ja valik, tööandjate ja töötajate vahelised suhted, personalipoliitika. 5. Personalipoliitika koostamise põhimõtted Iga töötaja saab aru firma missioonist ja järgib eesmärke. Iga töötaja vastutab oma tööülesannete täitmise eest ja oma isikliku arengu eest. Töötajad tagavad ettevõtte arengu enda arengu kaudu. Juhid vastutavad töötajate ees oma pädevuse ja tegevuse tagajärgede eest. Juhid peavad reeglipäraselt levitama infot. Organisatsiooni tugisambaks on lojaalne ja stabiilne personal. Organisatsiooni juhtimist iseloomustab eesmärgipärasus, töötajate teovõime ergutamine ja motiveerimine
valdkonnaks; 7. juhtimisprotsessi jagunemine erinevateks funktsioonideks ja nende kirjeldamine; 8. juhtide õpetamine; 9. katsed süstematiseeritult käsitleda organisatsiooni ja juhtimist. 7. Millised on juhtimise klassikaliste ja kaasaegsete koolkondade põhierinevused? 8. Milliseid klassikaliste koolkondade põhimõtteid järgitakse ka kaasaegsetes organisatsioonides? 9. Millised on süsteemikoolkonna põhimõtted? Kirjelda organisatsiooni kui avatud süsteemi. Organisatsiooni võib vaadelda kui süsteemi, mis saab oma sisendid keskkonast ning muudab need sisendid väljundiks keskkonda. Kuna avatud keskkonda ei saa töötada autonoomselt, kuna ta ei suuda ise toota kõike, mida vajab sõltub ta otseselt väliskeskkonna mõjutustest. 10. Millised omadused on vajalikud paindlikule juhile vastavalt situatsioonilise koolkonna põhimõtetele? Paindlik juht peab: 10
Kõik kommentaarid