Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge
Diiselmootori kasulik ehk efektiivvõimsus Mootori väntvõllilt saadud võimsust nimetatakse efektiivvõimsuseks 3600Vk ρ k Kui soojushulgaks (Qk) võtta kogu soojus ,mis saadakse silindrisse antud kütuse põlemisel ühes tunnis ,siis Qk = BhQa ,kus Bh – on Ne. kütuse tunnikulu (kg/h),Qa - kütuse alumine kütteväärtus (kJ/kg). See on indikaatorvõimsusest mehaaniliste kadude ületamiseks kuluva võimsuse võrra väiksem.
Dünaamiline koormus - muutub ajas kiiresti (või inertsikoormus) Materjali piirseisund - materjali seisund koormuse mõjudes, mil koormuse edasine suurenemine põhjustab materjali töövõime kadumise (ja konstruktsiooni avarii) Tugevusvaru peab olema igal konstruktsioonil, et see püsiks ka äärmuslikes oludes.
Diferentsiaalvõrrand on leitud. Kahjuks ei ole aga selle lahendit lahendite tabelis (4.12), seetõttu tuleb see meil ise ära lahendada (3. grupi ülesanne). Paneme nüüd tähele, et siin ülesandes tuleb meil leida kiirus v argumendi x antud väärtuse puhul ( J. Kirs Loenguid ja harjutusi dünaamikast 33
Diferentsiaalvõrrandid on küll leitud, kuid sellisel kujul neid lahendada ei saa. Asi on nimelt selles, et meil on siin kahe võrrandi jaoks tervelt 4 ajast sõltuvat funktsiooni: x (t ) , y (t ) , v (t ) ja λ(t ) . Kaks funktsiooni on siin üleliigsed, neist  tuleb teisenduste abil lahti saada.
Djs - te “Tehnilise ekspluatatsiooni eeskirjades” soovitatakse pöördeid vähendada vastavalt valemile : Kus nnim - mootori nimipöörete arv, z – väljalülitatud silindrite arv, i - mootori kogu silindrite arv, ηmeh. – mootori mehaaniline kasutegur (0,8…0,9 %).
Diagrammilt on näha, et liikumapanev jõud, mis põhiliselt kujutab rõhujõud silindris, mis väntvõlli pöörlemisel on pidevalt muutuv raskuskeskme suhtes endast paisuvate gaaside rõhujõu ja üles-alla liikuvate inertsjõudude suurus ja sõltub väntvõlli pöördenurgast.
Diferentsiaalkolbpumbad on ühe silindriga nagu ühekordsed pumbad, kuid tööprotsess on erinev. Diferentsiaalpumadel toimub ühe kolvi käigu ajal imemine ja imikäigu ajal ühe silindrimahu vedeliku väljasurumine pumbast toimub kahe käigu jooksul.
Diagramm b - imiklapp sulgub aeglaselt, milleks kulub osa töökäigust (s2), ning avaneb raskesti , on vaja suurt lisahõrend (h 2), Diagramm c- surveklapp sulgub halvasti, mistõttu osa imemistaktist (s2) läheb kaduma ,
Vote UP
-1
Vote DOWN
Dempferi põhiosaks on kere, mille rumm (1) on jäigalt ühendatud Mootori töö ajal kantakse need “kõigutamised “ üle mootori väntvõlliga ja omab seega võlli võnkumise amplituudi . Kere sees vundamendile ja sealt laeva korpusele , põhjustades korpuse Väntvõlli pikkivõnkumised suurenevad proportsionaalselt silikoonõlis (räniorgaanilised vedelikud, mille voolavus säilib suures vibratsiooni.
Dekooder on lülitus, mis on ette nähtud etteantud sisendkoodi muundamiseks soovitud väljundkoodiks. Ta tunneb ära sisestatava kahendarvu ja annab signaali vastavasse väljundisse.
Diiselmootorites on kasutusel väga erinevad kütused mis mõlemad sisaldavad süsinikku (C) ja vesinikku (H). Peale selle on kütustes mõningaid lisaaineid ja oktaanarvu tõstjaid.
Din4 x8 on digital input nr 4, füüsiline klemm nr 8 sagedusmuunduri I/O terminalis (PCKIT paneeli all). Füüsilisest klemmist läheb juhe kasutatavasse START nuppu.
Dünaamiline hõõre - (keha liigub ühtlase kiirusega) 3) Kineetiline energia on liikuva keha energia, mis on võrdne poole ()antud keha massi ja tema kiiruse ruudu korrutisega.
Diiselmootori teooriast on teada ,et rõhk ja temperatuur Mootori indikaator võimsus oleneb silindrisse antud kütuse põlemisel kohta nimetatakse mootori kütuse erikuluks.
Diferentsiaalspoilerid – Kasutatakse pmst kallaku juhhtimiseks . Mingi nö plaat tuleb tiiva juures üles/alla ja takistab õhu liikumist .
Daltoni seadus - Üksikute gaasikomponentide partsiaalrõhkude summa võrdub gaasisegu kogurõhuga 25. Reaalse gaasi põhiomadused.
Dissipatiivseks jõuks nimetatakse sellist jõudu, mille töö oleneb rakenduspunkti poolt läbitud trajektoori kujust ja pikkusest.
Dünaamikaks nimetatakse mehaanika osa, milles uuritakse materiaalsete kehade liikumist neile rakendatud jõudude mõjul.
Deformatsioonimoodulid on erinevad. Tüüpilised on: 1- kaks kihti, millest millega piiratud alas pinnas on plastses olukorras.
Diiselefektiks nimetatakse õhu ja lisandeid, mis väldivad hapniku kiiret töövedeliku segu spontaanset süttimist.
Diislikütuses on rohkem aromaatseid süsivesinikke kui bensiinis, annab HC diisli heitgaasile iseloomuliku lõhna.
Diferentsiaal tagatiib – ehituslikus mõttes lihtsam . Lisatakse pmst mingi väike julla , et ehitusse sekkuma ei peaks.
Dihedral on tiibade V kuju kui seista lennuki ees . Anhedral on siis kui tiivad on pmst tagurpidi V kujuga.
Diagramm a - õhk silindris , kokkusurumisele kulub osa survetaktist s1, surveklapp avaneb raskesti ( h1 ) ;
Deformeeruvatel kehadel on tasakaaluvõrrandid tarvilikud, kuid mitte piisavad, vaja on ka deformatsioonivõrrandit.
Diferentsiaalv - de lahendamisele peab süsteemiline moment mingi punkti O suhtes on meh en konstantseks.
Deformeeritav element - manomeetri näidik ebatäpsusest, aga ka deformeeritava elemendi " väsimisest", teket.
Detailiks on 150mm pikk läbilöögi meisli pea, mille teine pool on ruudukujuline lame haamer.
Deformatsioonienergia - deformeerumisel koguneb hulk energiat, koormuse eemaldamisel see energia vabaneb.
Drosselid on reguleerimisseadmed, mille abil muudetakse täiturilt saadava liikumine kiirust.
Detaili tugevus on piisav = kõik varutegurid (ka väsimusvarutegur SF) on nõutavast varutegurist
Deltatiib – sellel on parimad omadused ülehelikiirustel ; tohutu suur induktiivtakistus.
Diferentsiaalvõrrand - > algebraline võrrand-> algebralise võrrandi lahend -> dif võrrandi lahend
Düüsseparaatoritel on trumli väliseina kõige laiemas osas kuni 18 ava, mis moodustavad düüsid.
Deformatsiooni saavutamiseks on otstarbekas suurema kogukoormise puhul kasutada suuremaid koormusastmeid.
Dsg - käigukasti hooldus oleneb konkreetselt käigukasti tüübist.
Difusioonivesi on mehhaanilise survega suhteliselt hõlpsasti eemaldatav.
Deformeerumine on väikse tähtsusega, millega arvestamine pole vajalik.
Depressioonilehter on seda järsem, mida väiksem on pinnase veejuhtivus.
Dempfer on Geislinger tüüpi vibratsiooni vastane dempfer.
Dünaamika aksioome on neli. Kolmeks esimeseks on Newtoni kolm seadust.
Detaili pikkus - 60h12(-0,3) mm, detaili laius- 130h12(-0,4) mm
Diagramm a - õhk silindris, vee kokkusurumisele enne klapi
Deformeerumise põhjuseks on peamiselt tema väike veejuhtivus.
Demferid – nende ehitus ja tööpõhimõte.
Dünamomeetri asendit on võimalik kruviseadme abil muuta.
Dünaamiline penetr – on veega täidetud.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Dünaamiline rõhk on rõhk , mis tekib voolu liikumiskiiruse pidurdamise tulemusena . Õhuliikumine on gaaside ja kehade vastastikmõju uurimine.
Vote UP
-4
Vote DOWN
Deformeeritavus on tuhandeid vōi isegi kümneid tuhandeid kordi suurem kui betoonil ja kivimaterjalidel, rääkimata metallidest.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun