Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"bachist" - 37 õppematerjali

thumbnail
9
pptx

Johann Sebastian Bach

JOHANN SEBASTIAN BACH BACH · Sünniaeg: 31. märts 1685 · Surmaaeg: 28. juuli 1750 · Stiil: Barokkmuusika · Ametid: helilooja, organist, klavessinist, viiuldaja LAPSEPÕLV · Sündis Saksamaal, Eisenachis · Sündis muusikute perre · Ta isa õpetas talle viiuli ja klavessiini mängimist · 4 venda, kes olid ka muusikud · Muusikalise hariduse sai oma vennalt LOOMING · Barokiajastu suurkuju · Arendas kõrgpunkti polüfoonilise muusika · Avas uue ajastu harmoonilisele muusikale · Loomingus on sügav emotsionaalsus ühenduses konstruktiivse mõtlemisega ning julge fantaasia karmi mõistuslikkusega. · teostele on iseloomulik isikupärane stiil ja loogika eri häälte juhtimisel. · Bachi muusikast on säilinud umbes 200 vaimulikku ja 20 ilmalikku kantaati, 4 lühimissat, 2 oratooriumi ning motette ja laule. PEREELU ...

Muusika → Muusika ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
31
pptx

Bach ja Händel

J.S. BACH & G.F. HÄNDEL Heili Õiesaar 11B Johann Sebastian Bach Lapsepõlve ja õpingu aastad Lapsepõlv Eisenachis (1685­1695) Sündis 21.märts, Eisenachis. Bachi isa ja kõik onud olid proffesionaalsed muusikud. 8-aastaselt hakkas Bach õppima Eisenachi ladinakoolis. Bachi ema suri 1694. ja isa 1695. aastal. Pärast seda kolis Ohrdrufi. Lapsepõlv Ohrdruf (1695­1700) Johann Christoph võttis üle 14 aastat noorema venna Johann Sebastiani muusikalise harimise. Bach õppis tasuta Ohrdrufi Lütseumis, kus ta võeti kooli juures tegutsenud tänavalaulikute hulka. Õppeedukuselt oli Johann Sebastian alati parimate hulgas. Lapsepõlv Lüneburg (1700­1702) Bach enam tasuta haridust lütseumis. Ohrdurfi lütseumi kantor soovitas tal minna kloostrisse, andes selleks isegi stipendiumi. Õppimisvõimalused Lüneburgis olid Bachile head. Tänu kloostri rikkusele anti talle tasuta haridust, tänu ilusale poiss-soprani häälele sai Bach ...

Muusika → Muusika
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Helilooja Johann Sebastian Bach

Johann Sebastian Bach 31.3.1685-28.7.1750 Johann Sebastian Bach [j'oohan seb'astian bahh] oli saksa helilooja ja organist, Bachide suguvõsa kõige väljapaistvam liige. Oma eluajal ja ka veel 18. sajandi lõpul oli Bach tuntud vaid võrdlemisi kitsas ringkonnas, heliloojana hakati teda laialt tunnustama alles 19. sajandi esimesel poolel. Praegu peetakse teda üheks põhiliseks heliloojaks barokiajastul ning üheks suurimaks terves muusikaajaloos. Tema loomingut on peetud saksa klassikalise muusika kõrgaja alguseks. Elulugu: Johann Sebastian Bach sündis vana kalendri järgi 21. märtsil 1685 Eisenachis organisti Johann Ambrosius Bachi ja Maria Elisabetha Bachi noorima pojana. Bachi isa ja kõik onud olid professionaalsed muusikud. Isa õpetas talle juba lapsena viiuli- ja klavikordimängu ning onu Johann Christoph Bach tutvustas noorele sugulasele orelimängu. 8-aastaselt hakk...

Muusika → Muusikud
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Johann Sebastian Bach

õukonnakapellis viiuldajana. Tema kuulsus muusikuna levis ning Bach kutsuti Arnstadti, kus ta töötas linnaorganistina. 1705. aastal tegi ta aga jalgsi õppereisi Lübeckisse. Bach viibis Lübeckis kolm kuud kauem, kui lubatud ning seetõttu lahkus ta töölt. Bach töötas ühe aasta organistina ka Mühlhausenis, kus ta abiellus Maria Barbara Bachiga. Neil oli seitse last, kellest neli jäid ellu. Kahest neist, Wilhelm Friedemann Bachist ja Carl Philipp Emanuel Bachist, said olulised rokokoo stiili heliloojad. Vähem kui aasta pärast Mühlhauseni sai Bachist õukondlik orelimängija ja kontsertmeister hertsogi õukonnas Weimaris. Weimaris oli Bachil võimalus mängida ja luua orelile ning esitada varjeeruva repertuaariga kontsertmuusikat hertsogi ansambliga. Bach hakkas taas uut, stabiilsemat töökohta otsima. Aastal 1717 läks Bach Kötchenisse, kus ta töötas AnhaltKötcheni printsi Leopoldi õuekapellmeistrina

Muusika → Muusika
45 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Georg Friedrich Händel

Georg Friedrich Händel (1685 ­ 1759) 10. klass Erinevalt Bachist oli Händel ajastuga kooskõlas Tema heliloomingut tunnustati Bach ja Händel seisavad ajateljel kõrvuti, kuid esimene vaatab seljataha, teine ette Oli I vabakutseline helilooja Elust Sündis Halles Saksamaal (Eisenachi lähistel) On nii saksa kui inglise rahvushelilooja, sest alates 1712 elas Londonis 1719 ­ 1723 oli Londonis ooperiteatri juht Sünnimaja Looming I helilooja, kes ühendab Euroopa eri muusikakeeled

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Barokkheliloojad - Johann Sebastian Bach ja Georg Friedrich Händel

Õppereis ooperiteatris, varsti aga istus ta Lübeckisse Dietrich Buxtehude klavessiini taga ja juhatas orkestrit juurde jättis väga selge jälje Bachi ning 1705 tulid lavale ta esimesed loomingusse. ooperid ­ ,,Almira" ja ,,Nero". II Weimar(1708-1717) II Itaalia ja Hannover (1706-1712) 1708. sai Bachist Weimari hertsogi Roomas ja Napolis puutus ta kokku õukonnaorganist ja Corelli ja Scarlattiga, kes teda kammermuusik, kus puutus kokku muusikaliselt tugevalt mõjutasid F. Couperini ja A. Vivaldi teostega ning aitasid kaasa ka ta karjäärile. ja see mõjutas tema käekirja. 1710 võttis ta vastu kapellmeistri 1714

Muusika → Muusikaajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Bach'i eluperioodid

Bachi eluperioodid · Lapsepõlv (1685-1703) · Arnstadti periood (1703-1707) · Weimari periood (1708-1717) · Kötheni periood (1717-1723) · Leipzigi periood (1723-1750) Lapsepõlv (1685-1703) Johann Sebastian Bach sündis Eisenachis 1685.a astal. 8-aastaselt hakkas õppima Eisenachi ladinakoolis.1694-95.aastal surid ema ja isa - Bachi kasvatas edasi tema vanem vend, kes andis talle ka muusika tunde. 1700-1703 õppis ta Lüneburgi Michaelikoolis ning laulis sealses kooris. Arnstadti periood (1703-1707) Bach oli ametis linnaorganistina. 1705.a.õppereisil Lübeckisse võttis Johann Sebastian Bach tunde heliloojalt ja organistilt Buxtehudelt. Weimari periood (1708-1717) Bach oli hertsogi kammermuusik ja organist. Weimaris on kirjutatud paljud tema oreliteosed ja kantaadid. Kötheni periood (1717-1723) Bach töötas õuekapellmeistrina vürst Leopoldi teenistuses. Sel perioodil suri Bachi esimene naine. Poolteist aastat peale esi...

Muusika → Muusika
14 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Maria Listra kontserdiretsensioon

Ta on võitnud Eesti Televisiooni laste lauluvõistluse Laulukarussell aastatel 1996 ja 1998. Aastal 2000 ilmus 11- aastase Maria sooloplaat "Anno Domini 2000". Maria on korduvalt esinenud Rapla Kirikumuusika Festivalil, laulnud kontserdisarjas "Ave Mariad läbi aegade" Eesti suuremates kontserdisaalides. Tema sooloesinemised on toimunud paljudes Eestimaa linnades ning ka Soomes ja Inglismaal. Siioni kirikus esitati klassikalist muusikat alates Bachist kuni Mozartini. Maria laulis enamasti ladina keeles, kuid võis kuulda ka prantsuse- ja saksa keelseid laule. Üheks meeldivaimaks lauluks etendusel kujunes ,,Ave Maria" 1. versioon. Mulle meeldis etendusel esitatud muusika esitus ja teostus. Iseenesest polnud etendusel viga midagi, kuid see muusika ei olnud kahjuks minu maitse. Pean tõdema, et etendust oli kuulamas suhteliselt palju rahvast, enamus neist vanurid. Seega võib arvata, et pensionieas

Muusika → Muusika
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Georg Friedrich Händel

Georg Friedrich Händel Georg Friedrich Händel [friidrihh hendel] (Briti alamana George Frideric Handel; 23. veebruar 1685 Halle ­ 14. aprill 1759 London) oli saksa helilooja, kes suurema osa oma elust veetis Inglismaal. Händel on Bachi kõrval teine hilisbarokkmuusika suurkuju. Ta väljendas ennast peamiselt ooperizanris, mis jäi Bachist puutumata. Bach esindab veel vana tsunftikunstniku vaimu[viide?], Händel uusaegse karjäärikunstniku mudelit Elukäik Händel sündis Saksamaal Halle linnas 1685, töötas 1702 Halles organistina ja 1703­1706 Hamburgi ooperiteatris viiuldaja ja orkestrijuhina.Aastatel 1706­1710 reisis ta Itaalias ja oli 1710. aastast Hannoveri kuurvürsti Georg Ludwigi (hilisem Suurbritannia ja Iirimaa kuningas George I) õukonnas kapellmeister. Aastast 1712 elas ta Londonis ja 1726 võttis Suurbritannia

Muusika → Muusikaajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Johann Sebastian Bach

Kuni 1707. aastani oli Bach organist Mühlhausenis.1708 tuli tagasi Weimarisse, kus teda võeti vastu kapellimeistriks ja organistiks.Tekkis tüli, ja sellepärast lahkus sealt.Sattus isegi vangi, sest muutis koraale kaasaegseteks. ­Grahvi sõber polnud sellega rahul. Aastatel 1717 - 1723 oli Bach Kötheni õukonnas kammermuusikadirigent.Käis oma kapelliga igal pool ringi.Bach polnud oma eluajal kuulus, ainult meistrid hindasid teda- Aastal 1723 sai Bachist Thomaskirche kooli kantor Leipzigis.Kogu muusika juhtimine oli tema peal.Ta töötas ka kooliõpetajana, andes tunde ladina keeles.Pidi muretsema 4 kiriku eest.Bach moodistas erineva raskusastmega koore, kirjutas neile iga nädal uus kantaat.Varustas linnakirikuid muusikaga. Isiklik elu-Esimese naise, Maria Barbaraga oli tal 7 last. Aasta pärast esimese naise surma abiellus Bach Anna Magdalenaga, kes laulis ja mängis ka klavessiini (13 last). Elu lõpuks jäi Bach pimedaks

Muusika → Muusikaajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Johann Sebastian Bach

Ta oli saksa helilooja ja organist. J. S. Bach oli Bachide suguvõsa esileküündivaim esindaja. Ta omandas koolihariduse Ohrdrufis ja Lüneburgis. Bach alustas muusikutegevust 1703. aastal Weimaris hertsog Johann Ernsti õukonnakapellis viiuldajana, sai samal aastal organistikoha Arnstadis, läks sealt 1705. aastal jala D. Buxtehudet kuulama. Johann Sebastian Bach oli 1707. aastast organist Mühlhausenis, 1708. aastast õukonnaorganist ning aastast 1714-kapellmeister Weimaris. 1723. aastal sai Bachist Thomaskirche kooli kantor Leipzigis. Ta põdes viimastel eluaastatel silmahaigust ning kaotas nägemise. Teenistuslikult sõltus Bach õukonnast ja kirikust. Eluajal tunti teda rohkem organistina, kes hämmastas võrratu improviseerimisoskusega; tema muusika demokraatliku suunitlust, mis väljendus tugevas seoses rahvaloominguga, ei hinnatud. Alles 19. sajandi alguses, kui muusikateadlane J. N. Forkel avaldas Bachi eluloo ja kui F.

Muusika → Muusika
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Barokiajastu - Kas ilmalik või vaimulik

Barokiajastu- kas ilmalik või vaimulik? Barokiajastul tegutses mitmeid heliloojaid. Nende hulgas olid ka Johann Sebastian Bach (1685-1750) ja Georg Friedrich Händel (1685-1759). Händel avaldas end põhiliselt ooperis- ainsas zanris, mis jäi Bachist puutumata-, samas pole Händeli loominugs ühtki olulist kirikumuusikateost. Bachi muusika toetus paljude põlvkondade perekonnatraditsioonile ja esindas vanaaegset tsunftikunstniku vaimu. Händel seevastu jäi järgnevaile põlvkondadele uusaegse karjäärimuusiku mudeliks. Kuid kas barokiajastu muusika on ikkagi vaimulik või ilmalik? Sellele küsimusele vastust otsides võib kohata erinevaid arvamusi. Vaadeldes Bachi loomingut võib öelda, et peaaegu kõik on kirjutatud jumalale

Muusika → Muusika
5 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Johann Sebastian Bach(poverpoint)

1717) Bach oli hertsogi kammermuusik ja organist. Weimaris kirjutas Bach palju oreliteoseid ja kantaate. Kötheni periood (1717-1723) Bach töötas õuekapellmeistrina vürst Leopoldi teenistuses ­ õukonnas puudus orel. Sel perioodil suri tema esimene naine. Teine abielu Anna Magdalenaga, kes laulis ja mängis ka klavessiini. Heliloomingus keskendus Bach peamiselt orkestri- ja klavessiinimuusikale. Leipzigi periood (1723-1750) Bachist sai Leipzigi Toomkiriku kantor ja linna muusikadirektor ­ õppetunnid, töö Toomakooriga, solistide ja ansambliga, esinemised igal pühapäeval kirikutes. Loomingus esikohal kantaadid ja teised vokaal instrumentaalteosed. Bach suri 28. Juulil. Pimedana. Orkestriteosed 4 süiti e. uvertüüri 6 Branderburgi kontserti Kontserdid soolopillidele orkestriga Teosed klahvpillidele Klahvpillideks olid klavessiin, klavikord ja pedaalideta orel

Muusika → Muusika
36 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Baroki ajastu muusika - ilmalik või vaimulik?

iseloomustada: kummaline, teatraalne, liialdav, dünaamiline ning rahutu. Barokiajastu kõige tähelepanuväärsemad meistrid olid Johann Sebastian Bach ja Georg Friedrich Händel. Oma muusikalise hariduse pärisid nad kirikust, mis oli ilmselt ka nende edaspidise loomingu aluseks. Bach ja Händel ei olnud üksteist kunagi kohanud, kuid muusikaajaloos võrreldakse neid tihti, kuna mõlemad on hilisbarokiajastu suurmeistrid ning Händel tegutses ooperizanris, mis jäi Bachist puutumata. Bach esindas tsunftikunstniku vaimu, Händel aga uusaegse karjäärikunstniku mudelit. Johann Sebastian Bach'i looming jaguneb kaheks: vanamaailm, kus ta teenis Jumalat ning uusmaailm, kus looming jagunes ameti- ning elukoha järgi. Kuid Bach pühendas end vaimulikule muusikale ja mõned kesised aastad ka ilmalikule, luues umbes 300 vaimulikku kantaati, missasid, oratooriume, passioone ning oreliteoseid ning ilmalikust muusikast vaid

Muusika → Muusikaajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KontserdNoor pianist Mihkel Poll Paide Ühisgümnaasiumis

Phiharmooniaorkestriga, Lincolni Sümfooniaorkestriga, Pärnu Linnaorkestriga ja EMTA Sümfooniaorkestriga, dirigentideks Neeme Järvi, Eri Klas, Paul Mägi, Anu Tali, Olari Elts, Mikk Murdvee, Richard Laing, Matt Andrews, Jüri Alperten, Toomas Vavilov, Toomas Kapten, jt. Kokkuvõtvalt võib öelda, et Mihkel Polli repertuaar on zanriliselt ja ajastuliselt väga lai, hõlmates nii suurvorme kui miniatuure, ning meistriteoseid Bachist Ligetini. Ma . Ma arvan, ka, et nii andekas ja noor pianist jõuab elus väga kaugele ja aina rohkem inimesi soovib teda kuulata ning ta saab ülemaailma kuulsaks. Kontserdiarvustus nr. II

Muusika → Muusika
6 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Retsensioon Simon Steen-Andreaseni teosele „Dark Dreams“

laia spektriga on nende kavad ja tegelikult sooviks ise teinekord mõne muusiku käest küsida, et milline zanr või helilooja on nende lemmik. Selle kontserdi juures oli ka üks hea ,,asi", kogu orkester oli mul nagu peo peal ja vaade rõdult imehea, just näha kogu ühtsust ja dünaamikat kuidas üks orkester oskab teose kokku mängida, kuidas neil on üks hingamine ja täielik usaldus dirigendi vastu, kes muide, oli saksa päritolu Michael Wendeberg, kelle repertuaari kuulub muusika Bachist nüüdisteosteni. Lõpetuseks võin öelda, et olen käinud (kui nii võib öelda, ja seda just muusika mõttes) kontsertidel, aga see kõik on ju maitse asi, eriti muusikamaitse. Ja ehk olen ise teadlikult vältinud nüüdismuusika kontserte, sest tean, et ei saa sellest muusikast aru, aga kunagi ei tea, ajad ja arusaamad võivada ajaga muutuda. Sten Ander Sepp 12c

Muusika → Muusikaajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Bach

Töökohad: Bach alustas muusikutegevust 1703. aastal Weimaris hertsog Johann Ernsti õukonnakapellis viiuldajana. Samal aastal sai Bach organistikoha Arnstadtis. 1705. aastal läks Bach jala Arnstadtist Lübekisse selleks, et kuulata D. Buxtehudet. Kuni 1707. aastani oli Bach organist Mühlhausenis, alates 1714. aastast kapellmeister Weimaris. Aastatel 1717 - 1723 oli Bach Kötheni õukonnas kammermuusikadirigent. Aastal 1723 sai Bachist Thomaskirche kooli kantor Leipzigis. Looming: Bachi muusikast on säilinud umbes 200 vaimulikku ja 20 ilmalikku kantaati, 4 lühimissat, 2 oratooriumi ning motette ja laule. Instrumentaalloomingus on J. S. Bach osutanud suurt tähelepanu klaverimuusikale. Et välja tuua tempereeritud helisüsteemi võimalusi, lõi ta ainulaadse “Hästitempereeritud klaveri”, mille esimene osa ilmus 1722. aastal ja teine osa 1744. aastal

Muusika → Muusika
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

J.S. Bach ja G. F. Händel

G.F. Händel ja J.S. Bach Georg Friedrich Händel oli saksa helilooja, kes suurema osa oma elust veetis Inglismaal. Händel on Bachi kõrval teine hilisbarokkmuusika suurkuju. Ta väljendas ennast peamiselt ooperizanris, mis jäi Bachist puutumata. Bach esindab veel vana tsunftikunstniku vaimu, Händel uusaegse karjäärikunstniku mudelit. Händel sündis Saksamaal Halle linnas 1685, töötas 1702 Halles organistina ja 1703­ 1706 Hamburgi ooperiteatris viiuldaja ja orkestrijuhina. Aastatel 1706­1710 reisis ta Itaalias ja oli 1710. aastast Hannoveri kuurvürsti Georg Ludwigi (hilisem Suurbritannia ja Iirimaa kuningas George I) õukonnaskapellmeister. Aastast 1712 elas ta Londonis ja 1726 võttis Suurbritannia kodakondsusse.

Muusika → Muusikaajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Muusika kt 3 - barokk

concerto grosso, fuuga. v.a ooper. 13) Võrdle Bachi ja Händeli vokaalsümfoonilist loomingut! Bachi vokaalmuusika on sügav filosoofiline arutlus elust, õnnest, kannatustest, üksildustest. Sunnib kuulajat mõtisklema sõnade tähenduse üle. Händel keskendus rohkem rahvale, vabadusepüüetele. Tal olid võimsad koorinumbrid. Händel oli ajastuga kooskõlas, heliloomingut tunnustati. 14) Millistes zanrides kirjutas muusikat Händel? Milles seisneb erinevus Bachist? Kontserdid, concerto grossod, süidid, ooperid, oratooriumid. Keskendub väljaspool kirikut toimuvale, rahvale jne. Bach aga sügavate sõnade tähendusele. 15) Iseloomusta Händeli muusikat! Majesteetlik, pidulik, suurejooneline.

Muusika → Muusikaõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Johann Sebastian Bach

ja fuuga", kogu "Klaveriharjutused", inventsioonid, sümfooniad, sonaadid, fantaasiad jm. Orelimuusikas lisanduvad fuugad, prelüüdid, passakaljad, tokaadod ja koraalieelmängud. Orkestrimuusikast on tuntumad 4 süiti ja "Brandenburgi kontserdid", mis on kirjutatud concerto grosso vormis. Samuti on J. S. Bach kirjutanud viiuli- ja klaverikontserte ning kammermuusikat. Lisa Pilte Johann Sebastian Bachist Kokkuvõte Bachi surma ajal oli muusikaline mood kiires muutumises ning tema loomingut peeti vanamoeliseks. Eluajal on ta tuntust kogunud orelikunstnikuna, mitte heliloojana. Võrreldes Beethoveni ja Mozardiga oli tal peale surma vähe mõju, kuni Mendelssohn 19. sajandil taasavastas Bachi geniaalsed kooriteosed ning tema helitööd said tuntuks. Praegu austatakse ja räägitakse temast kui ühest suurimast kõigist heliloojatest.

Muusika → Muusika
57 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Georg Friedrich Händel- muusika referaat

..................................................................................................... 8 2 SISSEJUHATUS Georg Friedrich Händel (23. veebruar 1685 ­ 14. aprill 1759) oli saksa helilooja, kes suurema osa oma elust veetis Inglismaal. Händel on Bachi kõrval teine hilisbarokkmuusika suurkuju, kes väljendas ennast peamiselt ooperizanris, mis jäi Bachist puutumata. Bach esindab vana tsunftikunstniku vaimu, Händel uusaegse karjäärikunstniku mudelit. (1) Georg Friedrich Händel 3 1. KARJÄÄRI ALGUS Helilooja sündis Saksamaal Halles. Tema isa, õukonnakirurg, oli siis juba 63-aastane ja suri 12 aasta pärast. Poiss ilmutas varakult huvi muusika vastu, isa soovis talle aga paremat tulevikku ja õhutas noort Händelit õigusteadust õppima

Muusika → Muusika
36 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Muusika KT kordamisküsimused klassitsism

Kordamisküsimused klassitsismiajastust. 1 Millal oli klassitsismiajastu? U 1730 – 1820. Bachist Beethovenini (?) 2 Miks nimetatakse klassitsismi ka valgustusajastuks? Milles seisnes „valgustamine“? Valguse all on siin mõeldud mõistuse ja tõe valgust. Valgustusajastul võideldi vaimupimeduse vastu, kunst pidi olema kasvatav ja valgustatud. 3 Nimeta klassitsismiajastu kultuuritegelasi (kirjanikke, filosoofe, kunstnikke, teadlasi) - Voltaire, Jean – Jacques Rosseau, Schiller, J.W. Goethe, Descartes, J.L. David

Muusika → Muusikaajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
4
doc

10. klassi töö baroki kohta- kordamiseks

Ooper "Kevad" -Muusiku-, vaimulikuharidus. Vaeslastekodus viiuliõpetaja, orkestrijuht ja muusikadirektor. -Rajas õpilastest kuulsaima orkestri euroopas. - "Aastaajad" 2. J. S, Bach ­elu, looming, tähtsamad teosed -Elas 1685-1750 -Töötas eluajal mitmetes Saksamaa kirikutes, ei lahkunud kordagi saksamaalt. -Mängis mitut pilli : klavessiin, orel, klaver -3 poega said ta eluajal Bachist kuulsamaks -hinnati organistina -2 naist /Maria Barbara oli suur armastus -Viimane töökoht Leipzigi Tooma kirikus -Teda hakati heliloojana tunnustama alles peale ta surma - sai kuulsaks saksamaal, hinnati kui pillimeest, sügavalt usklik, vaene, tal oli pere -jäi elu lõpus pimedaks, surem osa elust lühinägelik, ebaõnnestunud silmaopp -vanemad surid, muusikahariduse sai 4 aastat vanemalt vennalt, elas tolle hooleall -hea haridus

Muusika → Muusika ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Elton John

Gustav Adolfi Gümnaasium Referaat Elton John Koostas: Getter Lage Klass: 6.a Juhendaja: Tallinn 2014 Sisukord Sisukord......................................................................................................................................2 1. Elton Johni üldinfo..................................................................................................................4 1.2 Elton John ja sport.............................................................................................................4 Elton John mängib Austraalias kriketit (1987).......................................................................4 2.Elton Johni bänd.......................................................................................................................5 2.1 Eltoni muusikakarj...

Muusika → Popkultuur ja popmuusika
3 allalaadimist
thumbnail
16
docx

George Frideric Handel

ülemaailmselt tuntuim ilmselt aga hoopiski 1727. aastal kuningas George II kroonimispidustusteks loodud "Zadok the Priest", mida on küll mängitud sellest alates kõikidel Suurbritannia kroonimispidustustel, aga tuntum on see hoopiski kui UEFA Meistrite liiga tunnusmeloodia. Georg Friedrich Händeli teosed on HWV järgi nummerdatud Händel-Werke-Verzeichnis. Händel on Bachi kõrval teine hilisbarokkmuusika suurkuju. Ta väljendas ennast peamiselt ooperižanris, mis jäi Bachist puutumata. Bach esindab veel vana tsunftikunstniku vaimu, Händel uusaegse karjäärikunstniku mudelit. Viited:Wikipedia

Muusika → Muusika
4 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Johann Sebastian Bach

vennalt, kooliharidust omandas Ohrdrufis ja Lüneburgis. Bach alustas muusikutegevust 1703. aastal Weimaris hertsog Johann Ernsti õukonnakapellis viiuldajana. Samal aastal sai Bach organistikoha Arnstadtis. 1705. aastal läks Bach jala Arnstadtist Lübekisse selleks, et kuulata D. Buxtehudet. Kuni 1707. aastani oli Bach organist Mühlhausenis, alates 1714. aastast kapellmeister Weimaris. Aastatel 1717 - 1723 oli Bach Kötheni õukonnas kammermuusikadirigent.Aastal 1723 sai Bachist Thomaskirche kooli kantor Leipzigis. Viimastel eluaastatel põdes Bach rasket silmahaigust, mille tagajärjel ta kaotas lõpuks nägemise. Johann Sebastian Bach suri 28. juulil 1750. aastal Leipzigis. Oma eluajal sõltus Bach teenistuslikult õukonnast ja kirikust. Kui Bach elas tundis rahvas teda rohkem organistina, kes hämmastas inimesi oma võrratu improvisatsioonioskusega. Johann Sebastian Bachi looming:

Muusika → Muusikaajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Johann Sebastian Bach

tee ette võttis. Küllap ka Bach oli huvitatud vananeva Buxtehude`i ametikoha endalesaamisest, aga jällegi sai takistuseks vanameistri "läbi lillede" mõista antud tingimus- kosid mu tütre, saad koha. Miks asi katki jäi? Äraolek Arnstadtist lõppes aga skandaaliga ja kuna sealne kirik oli üsna vanameelne, siis siirdus Bach 1707.a. organistiks MÜHLHAUSENISSE. Sinna ei jäänud ta kauaks, sest Mühlhauseni kirikut vaevasid hoopis sisetülid. II WEIMAR 1708-1717 1708 sai Bachist Weimari hertsogi õukonnaorganist ja kapelli pillimees. Hertsog Wilhelm Ernst kuulus oma aja haritumate valitsejate hulka ja oli muusikast sügavalt huvitatud. Tal oli tolle aja kohta suur, umbes 20-liikmeline kapell ja väga hea raamatukogu, kuhu telliti noote prantsuse ja itaalia uusima muusikaga. Bach, kelle elu möödus ainult Saksamaal, puutus just seal kokku kuulsa prantsuse klavessiinimuusika helilooja Couperini ja Vivaldi teostega. Küllap see mõjutas ka tema muusikalist käekirja

Muusika → Muusikaajalugu
107 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Barokk muusika ning uued žanrid

kirikumuusika valdkonnas. Tema orkestrimuusika, kontserdid ja klaveriteosed on enamasti ilmalikku, paljudel juhtudel tantsulist laadi. Mõned tema teostest: Anna Magdalena noodivihik", "Väikesed prelüüdid ja fuugad", "Inventsioonid" Georg Friedrich Händel (23.vebruar 1685 Halle ­ 14.aprill 1759 London) oli saksa helilooja, kes suurema osa oma elust veetis Inglismaal. Händel oli Bachi kõrval teine hilisbarokkmuusika suurkuju. Ta väljendas ennast peamiselt ooperizanris, mis jäi Bachist puutumata. Händel esindas uusaegse jarjäärikuntsniku mudelit. Händel on loonud: 40 ooperit, millest kuulsamad on "Rinaldo", "Julius Caesar", "Orlando", "Xerxes", "Tamerlan", "Ariodante" ja "Alcina". 30 oratooriumi millest kuulsamad on "Iisrael Egiptuses", "Juudas Makabeus", "Saul" ja "Jefta" 20 orelikontserti millest kuulsamad on ,,Veemuusika" , ,,Tulevärgimuusika". Sammuti on ta loonud ka koorihümne, sonaate ja kantaate. Barokkooper

Muusika → Muusika
58 allalaadimist
thumbnail
3
txt

Barokk - heliloojad, muusika, mõisted

12. Bachi instrumentaallooming. Kuulsaim teos on Tokaata ja fuuga d-moll. Kuulsam klavessiinikogumik on Hsti tempereeritud klaviir, mis koosneb 2-st osast. 3 sidikogumikku Inglise sidid, Prantsuse sidid, Partiitad. Peamiselt on tema kammermuusika kirjutatud soolopillidele ja viksematele koosseisudele. 13. Mille poolest erinesid Bach ja Hndel? Bach oli sgavasisuline ja tema muusika ja kompsatsioon on sisuline ja hsti lbimeldud, Hndel elas vljapoole ja teenis oma muusikaga palju raha. Erinevalt Bachist kis ta ka vlismaal muusikat ppimas ning seetttu tegi ta seda muusikat, mis parasjagu rahvale meeldis. Hndel avaldas end ooperi ~#a n r i s , k u i d B a c h e i k i r j u t a n u d e l u j o o k s u l a i n s a t k i o o p e r i t . H n d e l e l a s 6 a a s t a t I t a a l i a s , p p i s s e a l t u u s i t e a d m i s i j a l k s e d a s i I n g l i s m a a l e , k u s t a s a i o m a o o p e r i t e g a k u u l s a k s

Muusika → Muusikaajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
10
doc

BAROKKMUUSIKA ÜLDISELOOMUSTUS

Esimest neist võib pidada tema peateoseks. Bachi tunti tema eluajal eelkõige orelivirtuoosina. Tuntuim sailinud oreliteos on tokaata d-moll. Bach kirjutas ka klaviirimuusikat („Hästitempereeritud klaviir I ja II ) ning orkestrimuusikat ja kammermuusikat. Georg Friedrich Händel (1685-1759) Sündis 23.veebruaril 1685 õukonnakirurgi jõukas peres.Poiss ilmutas juba varakult suurt muusikuannet. Händel avastas ennast põhiliselt ooperis (ainuke žanr, mis jäi Bachist puutumata), seevastu kirikumuusikal on Händeli loomingus väga väike roll. Händel kirjutas kokku üle 40 ooperiteose. Nendest hinnatuim on „Julius Caesar“, kuulus on ka ooper „Xerxes“. Händel lõi kokku ka üle 30 oratooriumi ning rajas inglise oratooriumižanri, mida esindas omal ajal üksi. Kuulsaim tema kirjutatud oratoorium on „Messias“. Händel kirjutas ka palju orkestriteoseid, millest kuulsaimad on

Muusika → Muusikaajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Uurimistöö J. S. Bach

Tabasalu Ühisgümnaasium JOHANN SEBASTIAN BACH Uurimistöö Koostaja: Avelin Altosaar 8.D Juhendaja: Kristi Bauman Tabasalu 2014 Sisukord Sissejuhatus Minu töö räägib suurest muusikfilosoofist J. S. Bachist. Ta sündis, elas, töötas ja ka suri Saksamaal. Tema kaasaegsed ei mõistnud ,ega hinnanud tema loomingut. Isegi sada aastat peale tema surma, kui tuli tema hilinenud kuulsus, jäi Bachi looming kogu oma mitmekesisuses, kogu oma sügavuses lahti mõtestamata. Seda ei mõistetud. Minu teema valikul on väga lihtne põhjus. Ma valisin Bachi, sest minu jaoks tundub Bach juba ainuüksi inimesena köitev ja lisaks veel tema teosed. Ma sattusin paar kuud tagasi raadiost kuulama

Muusika → Muusika
10 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Barokkmuusika

Bach kirjutas rohkem passioone ja missasid, Händel rohkem oratooriume. Händel oli oma eluajal Euroopas tuntud helilooja, Bach sai tuntuks alles pärast enda surma. Bach tundis vähe huvi moesuundade vastu, muusika kirjutamisel kasutas varem väljakujunenud vorme, Händel seevastu eelistas uusi moesuundi. ErinevaltBach sattus elu jooksul tihti konflikti ametivõimudega. Bachist oli Händel reisihimuline ja nii ta veetiski suurema osa oma elust reisides. Händel alustas ülikoolis juuraõpinguid, kuid jättis need pooleli, et pühenduda muusikale.

Muusika → Muusika ajalugu
60 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Andekas laps- probleeme ja lahendusi

Neil lastel on hea keskendumisvõime, suurepärane mälu, tähelepanuvõime ja ruumitaju. Nad taotlevad kõiges süsteemi ja korda. Üsna varakult hakkavad nad esemeid kokku lugema, peagi ka liitma ja lahutama. Rääkima hakkavad üsna vara, nagu ka keeleliselt andekad lapsed. Matemaatilisel andekusel on täheldatud tihedat seost musikaalsuse, samuti proportsioonitunnetuse ja perioodilisusetajuga. Püüd korrapära poole on läbi ajaloo iseloomustanud paljusid heliloojaid Bachist Schumannini. Muusikaliselt andekas laps tunneb varakult huvi muusika vastu. Sageli ilmneb see kõigist annetest varem: juba imikuna on ta altim omandama muusikalisi helisid kui kõnet. Ta võib õppida kiiremini laulma kui rääkima. Erakordsele muusikalisele kuulmisele ja mälule viitab võime tajuda varakult muusika struktuuri, tonaalsust ja rütmi. See võimaldab lapsel kergesti ära tunda, meelde jätta ning korrata ja elamuslikult kogeda kuuldud intonatsioone.

Pedagoogika → Eripedagoogika
218 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Muusikaelu ja ooper 19. sajandil. 19. sajandi üldiseloomustus

Bachi-renessanss.1829. aastal esitas Berliini lauluakadeemia oma saalis Mendelssohni 11 dirigeerimisel Bachi Matteuse passiooni (1729). Vaimustav sündmus mõjus muusikaliselt, religioosselt ja ka isamaaliselt. Aga Bachi-austusest hoolimata ei võetud teda 19. sajandi kirikumuusika eeskujuks ­ selleks jäi ka protestantlikule kirikule ikkagi Palestrina. (NB! Siin võiksime erandina välja tuua Mendelssohni ja ta ,,Pauluse" -- miks?) Mitte Bachist, vaid Palestrinast hoovas ,,rahu", ,,õilsat lihtsust", mida sooviti. Selle asemel, et nüüd jumalateenistusel Bachi kantaate laulda, varustati Palestrina ja Lassuse motetid saksakeelse tekstiga ja lauldi neid. Bachi jäid laulma lauluakadeemiad ja teised kooriühingud, kes tegutsesid enamasti väljaspool kirikut. 19. sajandi lõpupoole küll valitses seisukoht, et Bachi muusika on ,,tõeline" kirikumuusika, aga selleks ajaks oli Bach muutunud vaieldamatuks klassikuks

Muusika → Muusika ajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
11
rtf

Popkultuuri teooriate konspekt

primaarne. Uue mõiste on kultuuritööstuse poolt juba eos meie jaoks rüvetatud. Adorno jaoks ei ole korduse idee tegelikult midagi religioosset: ta otsib uut mõtlemist, mis oleks vaba uudsuse janust ja millel oleks mingisugune hingeline parameeter. Adorno muusikast: "Bachi kaitsmine tema järgijate eest". Adorno ei meeldinud see, et muusikat originaalikeskselt kopeeritakse. Ta leidis, et Bachist saab sellise tegevuse kaudu mingi müstifitseeritud teoloogiline objekt. Adorno nägi Schönbergis midagi mida ta iseloomustas sõnadega "Die immanente Stimmigkeit", mis tähendavad sisemist struktuurilist sidusust, koherentsust. Selles peitus tema meelest autentsus. Sidusus jagunes Adornol kaheks: 1) sidusus kui tõde 2) sidusus kui ideoloogia. Ideoloogia midagi mis teenib valitseva klassi huve (ja omab kasulikke majanduslikke suhteid). Muusika oli Adorno jaoks tihtipeale ideoloogiline.

Kultuur-Kunst → Kultuur
42 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kokkuvõte Toomas Siitani muusikaajaloo õpikus.

Kuulub kolmanda suurmehena Viini klassikute triaadi, arenes heliloojana aeglaselt, viljakas looming uue saj. algusaastail. Kui Mozart ja Haydn olid klassikalise stiilinormide loojad ,siis B. alustas keskonnas kus olid väljakujunenud kindel stiil ja zanrid. Muutunud oli ka aeg-(sotsiaalsed muutused) prantsuse revolutsioon, USA iseseisvusdeklaratsioon. Sündinud muusikaelu uued alusstruktuurid: kodanlikud muusikaühingud, avalik kontsertelu, muusika-ajakirjandus, muusikaharidus jne. Erines Bachist ja Haydnist ka eluvaadetelt: ideaaliks isiklik vabadus, individualism, eetilise ideed. Loominguprotsess raskepärane, suhteliselt väike teostehulk, pidev töö teema kallal, suuremate teostega töötab aastaid. Sündis Bonnis flaami päritolu muusikuperekonnas, 13 aastasena aldimängija, asendusorganist õukonnas; 1787.a. esimene reis Viini, ettemängimine Mozartile. 1792.a. kolib õppimise eesmärgil Viini, õpetajaks Haydn, Salieri. Viinis algul

Muusika → Muusika
139 allalaadimist
thumbnail
17
doc

ÕHTUMAADE MUUSIKALUGU I konspekt

kool, Ohrdurfi gümnaasium ja Lüneburgi Michaeli kool. Bachi elukäik on tavaks elukohtade ja ametite järgi jagada 4 perioodi. I Arnstadt ja Mühlhausen(1703-08) 1703 sai viiuldaja koha Weimeris, kuid lahkus sealt kiiresti Arnstadti, kus vabanes organisti koht. Sel perioodil käis Bach Lübeckis Buxtehude juures õppimas. 1707 vahetas organisti koha samasuguse vastu Mühlhausenis, kus tauniti kunstmuusikat ning seega see polnud Bachile vastuvõetav. II Weimar (1708-1717) 1708 sai Bachist Weimari hertsogi õukonnaorganist ja kammermuusik. Seal puutus kokku ka Vivaldi teostega ning see mõjutas tema käekirja. Weimari aastatel sündis enamik tema oreliteostest. 1714. ülenadati ta õukonnakapelli kontsertmeistriks. Ilmselt lahkus ta Weimarist konflikti tõttu hertsogiga. (ilmselt väljendas ta oma lahkumissoovi teravalt, sest enne lahkumist pidi Weimaris kuu aega arestis olema) III Köthen(1717-1723) Selle perioodi alguses kolis Bach Köthenisse, kus sai kapellmeistri koha

Muusika → Muusika ajalugu
24 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun