Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Andmebaasipõhiste veebirakenduste arendamine Microsoft Visual Studio ja SQL Server’i baasil - sarnased materjalid

string, writeline, void, class, käsk, massiiv, käsklus, takisti, muutuja, salv, kellaaeg, return, temper, salve, double, tervitus, programme, troll, rakendus, eksemplar, oomi, koosta, projects, katseta, erind, names, juku, endid, trüki, isend, takistit, konstruktor, attribute, teata, liides, eesnimi, length, array, komponent, microsoft, täisarv
thumbnail
85
doc

C# materjal

......................................................................................17 Ülesandeid.........................................................................................................................17 Massiivid...............................................................................................................................17 Tsükkel andmete kasutamiseks.........................................................................................18 Massiiv ja alamaprogramm...............................................................................................19 Algväärtustamine, järjestamine.........................................................................................19 Osutid ja koopiad.............................................................................................................. 20 Massiiv alamprogrammi parameetrina..............................................................................21

Programmeerimine - c sharp
121 allalaadimist
thumbnail
575
docx

Nimetu

detektiivi roll ning püüda asuda tõestama, et mõni stantardne koodikäsklus toimib vigaselt. Kõige kindlam võimalus midagi tööle saada on tõestada, et seda pole olemasolevate vahenditega võimalik teha. Enamasti selgub süstemaatilise läbiproovimise käigus siiski, et soovitud lahendus on tehtav - kuigi mõnikord küllaltki pikka teed pidi. Paratamatult aga leidub kohti, kus ka programmeerimiskeele enese käsklus käitub vähemasti mõningates olukordades kõhutunde pakutust erinevalt. Vahel aitab sellistel puhkudel manuaali lugemine. Välistatud pole aga ka olukord, kus on võimalik tehnoloogia autoritele saata uhkusega kiri, kus kirjeldada leitud viga ning selle esinemise olukordi - enne muidugi mitmel moel selle esinemist ise läbi katsetades. Kui raamistik pole surnud, vaid elab järgmiste versioonide tekkimise näol edasi, siis sellised teated on arendajatele igati

Informaatika
32 allalaadimist
thumbnail
16
doc

C# Progammeerimise keel

nimega Main. Plokke võib vahel tunduvalt rohkem olla. Omaette terviklikud toimingud paigutatakse üldjuhul alamprogrammidesse. Nende sees võivad olla plokid tingimuste ja korduste tarbeks. Lihtne tervitus Näited C C++ C# #include #include using System; using namespace std; class Tervitus{ int main(void){ public static void printf("Teren"); int main () Main(string[] arg){ return 0; { Console.WriteLine("T } cout << "Tervist" << ere"); endl; } return 0; }

Arvutiõpetus
56 allalaadimist
thumbnail
49
doc

Java programmeerimise konspekt

parameetritega vastavusse meetodi poole pöördumisel. Javas seostatakse parameetrid positsiooni järgi, s.t. oluline on täpne parameetrite järjestus. Ka võtmesõna this võib käsitleda formaalse parameetrina, millele vastab pöördumisel punkti ees olev objekt. Lisaks sellele määratakse meetodi defineerimisel alati nn. tagastustüüp (s.t. mis tüüpi väärtus on meetodi töö tulemuseks). Tagastusväärtuse puudumisel on tagastustüübiks void. Tagastusväärtuse määrab meetodis täidetava return- lause järel olev avaldis (void-meetoditel on return-lause ilma avaldiseta). Sisendparameetrid on meetodile algandmeteks, mida ei muudeta. Väljundparameetrid (Java korral on ainsaks väljundparameetriks tagastusväärtus) on meetodi töö tulemuseks. Sisend-väljundparameetrid on korraga mõlemas rollis (s.t. neid muudetakse meetodi töö käigus), olles Javas siiski süntaktiliselt samaväärsed sisendparameetritega.

Java programmeerimine
283 allalaadimist
thumbnail
40
odt

Objektorienteeritud programmeerimise loengutekst

1 Loeng. Sissejuhatus Võtmesõnad: abstract assert boolean break byte case catch char class const* continue default double do else enum extends final finally float for goto* if implements import instanceof int interface long native new package private protected public return short static strictfp super switch synchronized this throw throws transient try void volatile while NB! Tunduvad võtmesõnadena, aga on literaalid: false null true Algtüübid: Täisarvud · byte(8-bitiline), short(16-bitiline ), int(32-bitiline), long(64-bitiline) Ujukomaarvud · float(32-bitiline), double(64-bitiline) Tõeväärtused · boolean(true, false) Sümbolid · char(16-bitiline Unicode-sümbol, 'u0000'(0) kuni 'uffff'(65535)) Nimi: · on tõstutundlik · võib sisaldada tähti, numbreid, _ , $ · ei tohi alata numbriga

Programmeerimine
79 allalaadimist
thumbnail
212
docx

Veebistuudium arendus ASP.NET

vastutajad.html. Osa kujundust on mugav disainivaates teha. Et tulemuseks aga HTML-kood, siis ei saa disainivaates teha midagi sellist, mida otse koodi sisse kirjutada ei saa. Vastupidi aga küll. Üheks selliseks mooduseks on definitsiooniloend ­ sõna ja tema seletus. Ehk siin on sõna ehk definitsiooni rollis klassi number, selgituseks aga nende roll peol. Kogu selle loo ülesmärkimiseks on vaja kolme eri HTML-käsklust. Käsk dl ehk definition list teatab, et nüüd loetelu algab, nüüd lõpeb. Definition term ehk dt märgib seletatava termini, dd ehk definition määrab termini vaste. Ning nende abil saab iga klassi koos oma rolliga kirja panna. Kood: Peo vastutajad

Veebiprogrammeerimine
26 allalaadimist
thumbnail
61
doc

Ekspertsüsteem erialase spetsialiseerumise valimiseks

küsimustes teadmist, mida enamus ei pruugi enese kohta tõeselt evida (olen üsna alluva iseloomuga). Küsimuste-hinnangute selgitus: Ekspertteadmiseks ongi vastusevalikute puhul tingimused muutujate väärtuste kohta (näiteks see, et 'juht/strateeg' peab kindlasti olema domineeriv ja initsiaator, ent pole oluline, et ta oleks detailidesse süüviv või pedantne). Igale lõppvastusele on küsimuste erinevate väärtuste varieerumisel erinev mõju ­ selle mõju suurust näitab muutuja kindlusteguri (ingl. k. 'confidence') suurus ning muutumine reeglibaasis. Küsimuste/väidete vastusevariandid on antud kolme-valentsel skaalal (soovisin teha viievalentset, ent aja ja arendusvahendi testiversiooni limiteerituse tõttu piirdusin kolmega) tähendustega 'pigem ei', 'ei nii ega naa', 'pigem jah'. Selle skaala ning vastusevalikutele esitatud kriteeriumite alusel jagatakse vastusmuutujatele punkte ­ valitud erialaks saab see, mille kriteeriumitele

Ekspertsüsteemid
22 allalaadimist
thumbnail
39
pdf

Java algajatele

0 2011a) See on juhend kiireks Java õppimiseks, esialgsete teadmiste omandamiseks. Näited teen eclipse'iga. Koostanud Alex. Email: [email protected]. Tänud Roelile, kes leidis kirja- ja muid näpuvigasid ning tegi huvitavaid soovitusi manuaali redigeerimiseks/täiendamiseks! I. Valmistumine programmi kirjutamiseks. Alustame kõige lihtsamast asjast ehk põhimõttest. Programm koosneb pakettidest. Pakett koosneb klassidest, millest üks on alati main class, mis jooksutab teisi klasse. Main klassi all mõtlen ma seda, et meil on üks suvalise nimega klass, mis hoiab endas staatilist main nimega funktsiooni (sellest veidi hiljem). Klassid on selleks, et hoida erinevaid programmi osi eraldi. Näitena võib tuua maja. Maja puhul on klassideks näiteks sein, aken, uks, katus, vundament jne. Maja elamiskõlblikuks muutumiseks on vaja Main klassi. Klassid koosnevad funktsioonidest. Java programm koosneb pakettidest, pakid aga klassidest

Programmeerimine
256 allalaadimist
thumbnail
78
docx

Tarkvara kvaliteet ja standardid projekt

asendada sellest n tähte tähestikust tagapool oleva tähega. Teksti tagastamiseks on vaja võtta krüpteeritud tekst, seesama nihkenumber n, ja asendada krüpteeritud tekstis iga täht sellest n tähte tähestikust tagapool oleva tähega. Kui krüpteerimisel või dekrüpteerimisel valitud täht osutub tähestikust väljapoole, tuleb hakata teiselt poolt tähestikku edasi lugema. Programmi kood: public class EX03 { /** * Given text and a rotation, encrypts text. * @param plainText plain text, readable by humanoids * with relative ease. * @param rotation * @return encrypted text */ public static String encrypt(String plainText, int rotation) { if (plainText == null) return null; if (plainText.isEmpty()) return plainText; String encrypted = ""; //plainText = minimizeText(plainText);

Tarkvara kvaliteet ja...
34 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Programmeerimine 2. esimene kodutöö

Ülesande püstitus Vastavalt oma matrikli viimasele numbrile valitakse ülesande variant. Koostada tuleb C-keelne programm. Tingimused: 1) failist F1 sisestatakse kirjed struktuuriga: Nimi - string Vanus ­ naturaalarvuline Palk ­ reaalarvuline 2) faili F2 väljastatakse keskmisest madalama vanusega kirjed; 3) faili F3 väljastatakse keskmiset suurema palgaga kirjed. Programmikood #include #include #include #include int i=0; // Globaalne indeksmuutuja int n; // Ridade ehk isikute arv failis double keskm_vanus,keskm_palk,sum_palk=0,sum_vanus=0; #define DEBUG 0 // Silumisinfo kuvamiseks peab muutuja olema 1

Informaatika 2
69 allalaadimist
thumbnail
134
pdf

Programmeerimine PHP

meelde tuletada. Aga kui kommentaarid on olemas piisab selleks ~5 minutist. Kommentaarid peavad kirjeldama loodava koodi eesmärke, kasutatud muutujaid, funktsioone ja algoritme. PHP parser ei loe teksti, mis asub kommentaaride vahele. Ta lihtsalt ignoreerib seda. PHP programmeerimiskeeles on 2 tüüpi kommentaare: 1. / voi # - üherealiste märkuste jaoks 2. /* ... */ - mitmerealised kommentaarid comments.php muutuja $a lühikirjeldus $b = 8; // muutuja $b lühikirjeldus # kaivitame funktsiooni sum() # ja kirjutame tulemuse väljundisse echo $a.' + '.$b.' = '.sum($a, $b); /* Funktsioon summa leidmiseks. Sisendiks on 2 argumenti ja tulemuseks on nende summa */ function sum ($x, $y) { return $x + $y; } ?> Näide 1.3.2 Eraldajad PHP programmid on põhimõtteliselt käskude kogumid. Käskude eraldamiseks kasutatakse programmeerimiskeeltes spetsiaalseid sümboleid - eraldajaid. PHP's seda tehakse semikooloniga: separators.php

Allika?petus
54 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Objektorienteeritud JAVA 2.kontrolltöö konspekt

 Vastuvõttev klass ei pea ise mõtlema, millist tüüpi objekti luua või kasutada Näide :  Klass DataParser töötleb andmeid  Andmed tulevad ja kirjutatakse tagasi DataService-tüüpi teenusega  Olemas on mitu erinevat DataService teenust – millist kasutada? Sõltuvuse sisestamine (dependency injection): klass kasutab mingit teenust, mis on spetsifitseeritud liidesega. Klassi kasutaja/looja tarnib sellele liidesele vastava teenuse. public class DigiDocContainer { private CryptoAlgorithm cryto; public DigiDocContainer( CryptoAlgorithm crypto) { this.cryto = crypto; } } DigiDocContainer kasutab krüpteerimiseks mingit liidesele CryptoAlgorithm vastavat algoritmi objekti Konkreetne realisatsioon (algoritm) sisestatakse nt konstruktoris 13. Mis on race condition (konkurentsiolukord)? Programmi korrektne täitmine sõltub tegevuste järjestusest.

Objektorienteeritud...
97 allalaadimist
thumbnail
230
pdf

Programeerimise algkursus 2005-2006

.........................18 Identifikaator..........................................................................................18 Andmetüüp.............................................................................................19 Väärtus...................................................................................................19 Konstant.................................................................................................19 Muutuja..................................................................................................20 Andmemudel..........................................................................................20 Arvutiga seotud mõisted............................................................................21 Protsessor...............................................................................................21 Mälu....................................................

Programmeerimine
31 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

Java algtõed

töötab veebilehitseja juhtimisel veebidokumendi aknas. · Midlet (Midlet) -- piiratud võiimalustega spetsialiseeritud programm, mis töötab mobiilseadmel. · Servlet (Servlet) ­ piiratud võiimalustega spetsialiseeritud programm, mis töötab veebirakenduse serveri poolel. · Serveripoolne rakendus (Enterprise Application) ­ on määratud mitmekordsele kasuamisele serveri poolel. · Java klasside teek (Java Class Library) ­ on ettenähtud mitmekordseks kasutamiseks Java keeles kirjutatud programmides. C++ vs Java · Süntaks. Kuivõrd see võimalik on, C++s püütakse hoida järjepidevust ja ühilduvust C keelega. Java on pealtvaadates sarnane C ja C++ keeltega, sest võttis nendelt üle suure osa põhikonstruktsioone, jättes samas kasutamata vahendid, milleta läbi saab ja mis kirjutamise keerulisemaks või veaohtlikumaks teevad

Programmeerimine
91 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Objektorienteeritud JAVA konspekt esimeseks kontrolltööks

1. Milles seisneb static typing ja dynamic typing erinevus? Static- Muutuja tüüpi on teada kompileerimise ajal ning seda muuta ei saa. See vähendab vigade hulka programmi töö ajal. Dynamic – Muutuja tüüp selgub programmi töö ajal. 2. Milliseid piiranguid seavad nähtavusele proteced ja package-private (default) nähtavused? Public – nähtav kõigile Package private- nähtav paketi sees Private – nähtav klassi sees Protected – nähtav paketi sees ja alamklassidele 3. Mis on Oracle Java virtuaalmasina (JVM) nimi? Kes ei tea, kukub ainest läbi :) JRE Java Runtime Environment – java programmi käivitamiseks JDK – Java Development Kit - arendusvahend java programmi arendamiseks

Objektorienteeritud...
86 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Arvutid II teooria eksam

SW a.out / .exe / .com Kõik ülesanded töötavad, kuni on lõpetanud. language: OS-i poolt mällu laetav programmi "toorik" OS ülesanded Reageerimine välistele C++ class library including required functions. Sisaldab Rakenduste juhtimine sündmustele võib võtta kaua aega Concurrency: via processes, controlled by programmi initsialiseerimine & sisu mäluhaldus sensivity lists* algväärtustatud andmed (muutujad & rakendustele tööaja eraldamine and calls to wait primitives

Arvutid ii
86 allalaadimist
thumbnail
89
doc

Loogika ja programmeerimine

......................................................................36 SUUNAMISLAUSE..............................................................................................................38 VALIKULAUSE...................................................................................................................39 ÜLESANDED....................................................................................................................... 39 STRUKTUURSED ANDMETÜÜBID: JADA, MASSIIV, KIRJE, FAIL. .............................39 ............................................................................................................................................... 39 Sissejuhatus ...........................................................................................................................39 Jada. Massiiv. Massiivi mõõtmed .........................................................................................40 Massiivi deklareerimine ..........

Arvutiõpetus
210 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Algoritmi ajaline keerukus

võrdlemist. Algoritmi ajaline keerukus halvimal juhul W(n)=n võrdlemist. Asümptootiline hinnang f(n)=O(n). Ülesanne: koostada skeemprogramm ja C++ kood kogu probleemi lahendamiseks. Esialgu teha kõik töö main funktsioonis (lihtsuse mõttes) hiljem teha alamfunktsioon otsingu realiseerimiseks. Lähteandmetena kasutada juhuslike arvude massiivi (pikkus valida niit et aeg ei tuleks null). 2.4 GHZ AMD-l osutus piisavalt suureks juhuslike arvude massiiv pikkusega 1 miljon elementi. Programmi tööaja leidmine Uurime kui kaua kulub aega algoritmi täitmiseks (C++ kood): #include #include #include using namespace std; int main() { time_t algusaeg, lopuaeg; double tooaeg; algusaeg=clock(); // algoritm lopuaeg=clock(); tooaeg=(double)((lopuaeg - algusaeg) / CLK_TCK); cout <<"tooaeg oli: "<

Matemaatika ja statistika
51 allalaadimist
thumbnail
238
docx

PHP ALUSED RAAMAT

kommenteerimine nõuab liiga palju resurssi. ? 1 Muutujate loomine Muutujad on nimelised mälupesad, millele on omistatud mingi väärtus. Põhimõtteliselt võiks seda kirjeldada kui konteinerit, mille sisuks võib olla näiteks tekst või number. Ja kuna tegemist on muutujaga, siis selle sisu võib alati muutuda. Meie võimuses on määrata ise muutujale nimi ja määrata, mis on selle sisuks - oluline on et muutuja algaks dollariga ($). Näiteks: mul on vaja hoida mälus eesnimesid. Selleks pean välja mõtlema muutujale nime, millel võiks olla mingi tähendus. Valin selleksks $enimi. Nüüd omistan (=) sellele tekstilise väärtuse näiteks "Karin". PHP's tuleb see kirja panna nii: $enimi="Karin". NB! Kõik tekstid lisatakse jutumärkide vahele! Kasutusel on nii ühekordsed (' ') kui ka kahekordsed (" ") jutumärgid. Mis on nende vahe, vaatame kohe allpool. Muutuja nime andmine

Informaatika
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Exami spikker

Aristoteles (470-399 e.m.a) : väidete struktuur kui iseseisev uurimisobjekt 1967- IBM builds the first floppy disk Süllogism (Aristoteles): 1967 - Seymour Papert designed LOGO as a computer language for children. 1. eeldus: iga x on y. 1968 - Robert Noyce and Gordon Moore found Intel Corporation 2. eeldus: mõni z on x. 1968 - Douglas C. Engelbart, of the Stanford Research Institute, demonstrates järeldus: mõni z on y. his system of keyboard, keypad, mouse, and windows at the Joint Computer Iga b on a Conference in San Francisco's Civic Center. He demonstrates use of a word Mitte ükski b pole a

Sissejuhatus...
199 allalaadimist
thumbnail
138
docx

Sissejuhatus infotehnoloogiasse konspekt

Sissejuhatus infotehnoloogiasse 1. Loeng Algoritm on täpne samm-sammuline, kuid mitte tingimata formaalne juhend millegi tegemiseks. Näited: a. Toiduretsept. b. Juhend ruutvõrrandi lahendamiseks Algoritmiline probleem - probleem, mille lahenduse saab kirja panna täidetavate juhendite loeteluna. Programm on formaalses, üheselt mõistetavas keeles kirja pandud algoritm. Arvutid suudavad täita ainult programme. Analoogsüsteem  andmeid salvestatakse (peegeldatakse) proportsionaalselt  Näit: termomeeter, vinüülplaat, foto Digitaalsüsteem  (pidevad) andmed lõhutakse üksikuteks tükkideks, mis salvestatakse eraldi  Näit: CD, arvutiprogramm, kiri tähtede ja bittidena Ühelt teisele: digitaliseerimine  The three major comparisons of computers are:  Electronic computers versus Mechanical computers  Gen

Sissejuhatus...
241 allalaadimist
thumbnail
55
pdf

Google App Engine

Joonis 1. Google App Engine SDK graafiline liides programmide haldamiseks Windows ja Mac keskkondades sisaldab SDK graafilist töökeskkonda, mis võimaldab mugavalt luua uusi aplikatsiooniprojekte, neid serverisse laadida ning lokaalses veebiserveris testida. Linux keskkonnas graafiline liides (hetkel) puudub, selle asemel tuleb kasutada tekstilisi käsklusi. SDK käsud Run - Aplikatsiooni käivitamine GAE emulaatoris (lokaalne veebiserver) Linuxis asendab käsklus dev_appserver.py aplikatsiooni_kaust Stop - Lokaalse veebiserveri töö lõpetamine Linuxis tuleb sulgeda programm dev_appserver.py (klahvikombinatsioon ctrl+z) 8 / 55 Google App Engine ­ Andris Reinman Browse - Veebilehitseja avamine aplikatsiooni aadressiga lokaalses veebiserveris

Veebiprogrammeerimine
53 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Javascript objektid,näited

................................................................................................... 12 Meetod parse..............................................................................................................12 Loetava kuupäeva loomine........................................................................................13 Kellaaeg.................................................................................................................... 13 Objekt string...................................................................................................................14 String meetodid..........................................................................................................14 Näited.........................................................................................................................15 Brauseri objekt..................................................................................................

Informaatika
55 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Pascali põhitõed

õpetav, kergesti loetavad programmid. Struktuurprogrammeerimise klassikaline keel. - Standardis puuduvad madaltaseme vahendid jms. -> suhteliselt aeglane programm, arvutist "viimast võtta" on raske/võimatu. Enamlevinud IBM PC-tüüpi arvuteil (Turbo Pascal, Object Pascal (Delphi) jm), kuid ka UNIX ja VAX süsteemides. SUN-i Pascal (meie töövahend) - üldiselt standard-Pascal. Märkus edasijõudnutele. moodulitehnika (UNIT) sellisel kujul ei tööta. andmetüübid - standardsed + string ja alpha. (string - 255 sümbolit, alpha - 10 sümbolit ) Üldised juhised: ·programm koosneb lausetest. Iga lause on soovitav kirjutada eraldi reale, rea lõpus vajutada -klahvi. ·Üldiselt iga lause lõpus semikoolon (;), esineb erandeid. ·Suur- ja väiketähed on erinevad märgid: 'A' ja 'a' on kaks ise asja. Programmilaused (võtmesõnad) - program, begin, end, write jne - väike- tähtedega, mujal võivad ka suured olla. Pascal-programmi üldkuju: program < nimi >;

Informaatika
30 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Programmeerimise kodutööd

Kinnitan, et kõigi tööde koodid on minu poolt kirjutatud ning on vabalt kasutatavad kõigile. Ei soovita otse maha kopeerida koodi, sest Tartu Ülikoolil on programmid, millega nad saavad võrrelda sinu koodi sarnasust teiste tudengite koodidega. Ei vastuta, kui panete sellega toime akadeemilise petturluse! Edu! :) 1. Nädala kodutöö 1. Maja Kirjuta programm, mis joonistab kilpkonnaga lihtsa otsevaates maja (võib olla ka pseudo- 3D vaatega). from turtle import * from math import * laius = 200 kõrgus = 200 uksePikkus = 100 ukseLaius = 50 aknaKõrgus = 50 aknaLaius = 50 #Maja forward(laius/2) right(90) forward(kõrgus) right(90) forward(laius) right(90) forward(kõrgus) right(90) forward(laius/2) right(180) forward(laius/2) right(90) right(45) forward((laius/2)/cos(pi/4)) #Trigonomeetriaga saadud katuse diagonaali pikkus right(90) forward((laius/2)/cos(pi/4)) #Ukse joonistamine right(45) forward(kõrgus) right(90) forward(20) right(90) forward(uksePikkus) left(90) forward(uk

Programmeerimine - python
182 allalaadimist
thumbnail
80
pdf

Algoritmid ja andmestruktuurid eksamiks kordamine

• Lihtsaim füüsiline struktuur andmete mälus hoidmiseks on masiiv(id). Algoritmid ja andmestruktuurid 2015 7 • Loogiliseks struktuuriks on andmete jada – andmed on järjestatud, lineaarsed, igale andmeelemendile eelneb ja järgnev alati üks element. On oluline, kes või mis on jadas esimene ja viimane jne. • Ühemõõtmeline massiiv, kus on üliõpilaste nimekiri (loend): seoseks võib olla järjestus tähestistiku alusel. Oluline on vahet teha andmestruktuuri kahel aspektil: loogilisel ja realisatsiooni tasemel. Andmestruktuuri elemendi jaoks kasutatakse tavaliselt järgmisi mõisteid: • Sõlm (node) – andmeelement tabelis, üldisemalt struktuuris (ka kirje, objekt, element). Koosneb ühest või mitmest infoväljast ja ühest või mitmest viidaväljast.

Informaatika
296 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Sissejuhatus infotehnoloogiasse spikker

I 625 S(hirl(rfll l6-lr) Bl;ilsc Pn$.il1-:lntltecliliilc illitslt ebmgqav: Fortran, C (portaabel assembler), ALslrgKse[-ia r Pakkudaprogrffimeedjalevalmisehtudstandardtiikke- 1616-11 I6

Sissejuhatus...
198 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Visual Basic

Sub jmt), mida käsutatakse ainult kindla lause kindlas köhas. Toodud protseduur koosneb viiest lausest. Esimene ja viimane lause moodustavad omavahel seotud paari: esimene määrab protseduuri alguse ja selle nime, viimane protseduuri lõpu. Teise lause täitmisel kuvatakse Visual Basicu sisendboks, milles on esitatud lauses toodud küsimus. Boksi tekstivälja saab sisestada vastuse ning pärast klõpsatust nupule OK võetakse vastus muutuja aasta väärtuseks. Järgnev IF-lause võrdleb muutuja aasta väärtust konstandiga 1976, kui need on võrdsed, siis võetakse muutuja teade väärtuseks tekst Õige!, vastupidisel juhul Vale!. Eelviimane lause kuvab teateboksi, milles on esitatud muutuja teade väärtus. VBA rakendustes võib käsutada kahte liiki protseduure: · funktsioone ehk Function-protseduureja · alamprogramme ehk Sub-protseduure Funktsioon võimaldab määrata eeskirja ühe väärtuse (arv, string jm) leidmiseks ja tagastamiseks

Arvutiõpetus
60 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Andmebaasisüstemide võrdlus

Tuleb varuda veidike kannatust ning oodata. Jälgides tarkvara järgmistes versioonides planeeritud funktsionaalsusi, ähvardab mäng minna veelgi põnevamaks. Olles ühel päeval SQL­92/SQL­99 nõudmistega ühtiv ning arendades kasutajatoe­ ning müügivõrku, tuleb küll tõdeda, et Oracle'i, IBM­i ja Microsofti kõrvale on andmebaaside vallas tekkimas ääretult huvitav konkurent. Andmete liigid: rida CHAR (suurus) Püsipikkus string (võib sisaldada tähti, numbreid ja erimärke). Fikseeritud suurus sulgudes. Saate salvestada kuni 255 märki VARCHAR (mõõt) Mahutab kuni 255 märki. TINYTEKST Mahutab kuni 255 märki. TEKST Mahutab kuni 65.535 tähemärki. BLOB Mahutab kuni 65.535 tähemärki. MEDIUMTEKST Mahutab kuni 16777215 tähemärki. MEDIUMBLOB Mahutab kuni 16777215 tähemärki.

Andmebaasid
63 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Sissejuhatus infotehnoloogiasse eksami sooritamiseks

Esimestel koduarvutitel oli ka 4-16 Kbaiti (umbes sama hulk mälu) Olulist: protsessori sees on väike hulk spetsiaal-mälupesi (registrid) Tehteid saab teha ainult nende registrite vahel. Ei ole näiteks võimalik liita otse kahte mälus olevat arvu: enne tuleb nad registritesse kopeerida, siis seal liita, siis tulemusregistrist (nn akumulaator) mäll kirjutada. Koha, kust mälust loetakse/kirjutatakse näitab ADDR register. Koha, kust lugeda järgmine käsk, näitab PC (program counter) register. Kaks tsuklit uksteise sees:Valimine tsukkel suurendab igal ringil PC-d (program counterit), st igal ringil voetakse taidetav kask jargmisest malupesast. Sisemine tsukkel toimub iga kasu sees. Sisemise tsukli jooksul taidetakse kasu sisemisi pisi-samme. Uks pisisamm vastab mingile juhtmele voolu peale andmisele, mispeale kaivitub vastav loogika-ahel protessoris ja selle tulemus salvestatakse monda registrisse.Masina taktsagedus on see

Sissejuhatus...
421 allalaadimist
thumbnail
555
doc

Programmeerimiskeel

tutvu lausearvutuse keskkonnaga: http://logik.phl.univie.ac.at/~chris/gateway/formular-uk-zentral.html Millistel muutuja väärtustel on lause (Av(B&A))v(-A&(Cv(B&-C))) väär? Panna tuleb results only, 0 on väär 1 on õige Tutvu ajalooga saidis kuni II maailmasõda: http://www.maxmon.com/history.htm Loe läbi jutt ja proovi andmetega mängida: http://math.hws.edu/TMCM/java/DataReps/index.html Kahend süsteemi arvu(101101001) ->kümnend süsteemiks. Nr sisse ja bianarile punkt, ja vaatan base ten integeri kümnendarvudest annab Ecki appletis juuresoleva graafilise kujutise, teen kujundi ja vaatan base

Infotehnoloogia
148 allalaadimist
thumbnail
108
pdf

Andmebaaside struktuur, andmehalduskeskkonnad, tabelid, andmetüübid ja avaldised

GO BOTTOM – tabeli viimase kirje aktiveerimine GO - Etteantud numbriga kirje aktiveerimine SKIP - liikuda edasi või tagasi LOCATE FOR - tingimusele vastava kirje aktiveerimine CONTINUE - tingimusele vastav järgmine kirje Väärtuse või loetelu kuvamine ekraanil ? LIST FOR DISPLAY ALL ? käsk sobib hästi avaldiste testimiseks käsurealt. Selle käsuga saab vaadata avaldiste väärtuseid. Näiteks: ? '1+1','=',1+1 LIST on veidi vananenud käsk, aga selle abil on võimalik lihtsasti andmeid tabelist tavalisse tekstifaili kopeerida (vt. HELP LIST) Arvutused andmebaasi kirjete põhjal COUNT FOR SUM FOR AVERAGE FOR CALCULATE FOR Calculate on eraldi käsk, kus avaldisteks

Andmetöötlus
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sissejuhatus infotehnoloogiasse itv0010 (eksami spikker)

1625 - Schickard väitis,et tegi I liitev, lahutav, korrutav, juhitav), GNU(Stallman)tasuta op.s, windows 1.0. (if (fn (car lst)) käsurida (CLI), graafika (GUI);Olemasolevad jagav masin. (every? fn (cdr lst)) rakendused, teenused,Vajalik riistvara, 1986 ­ NNTP ­ uudised liiguvad TCP/IP (interneti) Haldusvahendid, #f)#t)) kaughaldus,Stabiilsus,Skaleeruvus,Tugi,Hind). 1640 - Blaise Pascal-aritmeetiline masin ­ kaudu;inteli 80386.

Sissejuhatus...
368 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun