Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Java algajatele (5)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas deklareerida?
  • MILLEKS MUUTUJAD?
  • Kuidas leida kogu sõna pikkus?

Lõik failist

Java algajatele (v1.0 2011a)
See on juhend kiireks Java õppimiseks, esialgsete teadmiste omandamiseks. Näited teen eclipse 'iga. Koostanud Alex. Email : [email protected]. Tänud Roelile, kes leidis kirja- ja muid näpuvigasid ning tegi huvitavaid soovitusi manuaali redigeerimiseks/täiendamiseks!
I. Valmistumine programmi kirjutamiseks.
Alustame kõige lihtsamast asjast ehk põhimõttest. Programm koosneb pakettidest. Pakett koosneb klassidest, millest üks on alati main class , mis jooksutab teisi klasse . Main klassi all mõtlen ma seda, et meil on üks suvalise nimega klass, mis hoiab endas staatilist main nimega funktsiooni (sellest veidi hiljem). Klassid on selleks, et hoida erinevaid programmi osi eraldi. Näitena võib tuua maja. Maja puhul on klassideks näiteks sein, aken, uks, katus, vundament jne. Maja elamiskõlblikuks muutumiseks on vaja Main klassi. Klassid koosnevad funktsioonidest.
Java programm koosneb pakettidest, pakid aga klassidest. Maja näite puhul on pakiks maa- ala, millel maja asetseb.
Programm kasutab erinevate tüüpidega muutujaid, ühed hoiavad endas numbreid , teised sõnu (stringe), kolmandad jah või ei väärtust (boolean) jne.
Alustame projekti tegemisest. Teeme uue projekti.
Anname sellele nime. Otsime selle kataloogi puust üles ja leiame source'i (src). Lisame sinna uue paketi ja paketi sisse ühe uue klassi. Nõnda loome aluse lihtsa ühe klassiga programmi kirjutamiseks. Paketile ja klassile tuleb anda nimi. Anname paketile nimeks näiteks ,,paki" ja klassile ,,Program". Paketi loomine:
Klassi loomine:
Nüüd, kui klass pole veel avanenud, teeme kataloogipuus sellele topelt klõpsu, meile avaneb selline pilt: Et meie ühe klassiga programm töötaks, peame me tegema sellest klassist Main klassi, sest nagu eelnevalt öeldud, iga programm peab sisaldama Main klassi. Kirjutame main juurde järgneva funktsiooni. Funktsioonidest konkreetsemalt teeme juttu pärast poole. Seega näeb asi peale muutmist välja nii: II. Lihtsa programmi kirjutamine, muutujad. 1. Nagu igas teiseski keeles, on programmi lahutamatu osa informatsiooni väljastamine. Javas , kui me tahame midagi väljastada, on olemas lause System.out.println(), kus sulgudesse läheb informatsioon, mida tahame väljastada konsoolile. Konsool avaneb programmi käivitamisel (Näites on see vasakul üleval olev roheline nupuke). Konsool ei pruugi avaneda paremal, nagu näites, aga seda saab liigutada soovitud kohta. 2. Iga koodirida lõpeb semikooloniga, et käskudel vahet teha. Käsud täidetakse alati järjekorras. Väljastame tervituse konsoolile.
3. Õppime kasutama muutujaid. Alustame kõige enam kasutatavatest muutujatest. Deklareerime muutuja ja anname talle algse väärtuse. Väljastame muutujad konsoolile.
Kuidas deklareerida? See käib üldise reegli järgi:
Tüüp nimi = algväärtus;
Peame meelde jätma, et: a) teksti kirjutame alati jutumärkidesse! b) Numbri kirjutame jutumärkidesse vaid siis, kui tahame, et see oleks tekstilise tähendusega. Üldjuhul on see ilma jutumärkideta. c) Jah-ei väärtuse korral kirjutame algväärtuseks kas true(jah, tõde) või false (ei, vale), muid
Vasakule Paremale
Java algajatele #1 Java algajatele #2 Java algajatele #3 Java algajatele #4 Java algajatele #5 Java algajatele #6 Java algajatele #7 Java algajatele #8 Java algajatele #9 Java algajatele #10 Java algajatele #11 Java algajatele #12 Java algajatele #13 Java algajatele #14 Java algajatele #15 Java algajatele #16 Java algajatele #17 Java algajatele #18 Java algajatele #19 Java algajatele #20 Java algajatele #21 Java algajatele #22 Java algajatele #23 Java algajatele #24 Java algajatele #25 Java algajatele #26 Java algajatele #27 Java algajatele #28 Java algajatele #29 Java algajatele #30 Java algajatele #31 Java algajatele #32 Java algajatele #33 Java algajatele #34 Java algajatele #35 Java algajatele #36 Java algajatele #37 Java algajatele #38 Java algajatele #39
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 39 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-09-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 256 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 5 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor VaresPuuOtsas Õppematerjali autor
Näidetega Java algajatele. Näited eclipse põhjal.
Materjal Java programmeerimiskeelega tutvujale.

Materjalis on juttu:
Uue projekti tegemine eclipses, hello world, muutujad, funktsioonid, tsüklid, IF-laused, massiivid ja arraylistid, stringitöötlus, try-catch errorite töötlemine, threadid, graafiline liides.
39 lk.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
40
odt

Objektorienteeritud programmeerimise loengutekst

NB! Tunduvad võtmesõnadena, aga on literaalid: false null true Algtüübid: Täisarvud · byte(8-bitiline), short(16-bitiline ), int(32-bitiline), long(64-bitiline) Ujukomaarvud · float(32-bitiline), double(64-bitiline) Tõeväärtused · boolean(true, false) Sümbolid · char(16-bitiline Unicode-sümbol, 'u0000'(0) kuni 'uffff'(65535)) Nimi: · on tõstutundlik · võib sisaldada tähti, numbreid, _ , $ · ei tohi alata numbriga · ei tohi olla Java võtmesõna, · ei tohi olla true, false, null Ühiksuurendamine, ühikvähendamine ++muutuja : Muutujat suurendatakse ühe võrra ja seejärel arvutatakse avaldise väärtus kasutades muutuja uut väärtust muutuja++ : Avaldise väärtus arvutatakse kasutades muutuja vana väärtust ja seejärel suurendatakse muutujat ühe võrra --muutuja : Muutujat vähendatakse ühe võrra ja seejärel arvutatakse avaldise väärtus kasutades muutuja uut väärtust

Programmeerimine
thumbnail
49
doc

Java programmeerimise konspekt

Meetod (alamprogramm) Java rakendus sisaldab põhiprogrammi (main), millest tõenäoliselt pöördutakse ka mingite alamprogrammide poole. Javas nimetatakse alamprogramme meetoditeks (tulenevalt selle keele objektorienteeritusest) ning meetodid on rühmitatud klasside kaupa. Meetodid võivad olla kas programmeerija enda poolt loodud või Javasse sisse ehitatud (nn. API meetodid, mille kirjelduse leiab Java dokumentatsioonist). Sõltumata sellest, kust meetod pärineb, võib see olla kas klassi- või isendimeetod. Klassimeetod (class method) , mida Javas kirjeldab võtmesõna static, on kasutatav n.ö. "igas olukorras", s.t. ei ole vajalik objektorienteeritud paradigma järgimine (esialgu püüame oma kursuses läbi ajada klassimeetoditega). Täpsemalt öeldes - klassimeetodi poole pöördumiseks ei ole vajalik objekti olemasolu. Klassimeetodi poole pöördumiseks kirjutatakse reeglina:

Java programmeerimine
thumbnail
85
doc

C# materjal

C# õppematerjal 2006 Sisukord Sisukord...................................................................................................................................... 2 Sissejuhatus.................................................................................................................................5 Põhivõimalused...........................................................................................................................6 Käivitamine.............................................................................................................................8 Ülesandeid...........................................................................................................................9 Suhtlus arvutiga.......................................................................................................................9 Arvutamine................................................................................................

Programmeerimine - c sharp
thumbnail
184
docx

Andmebaasipõhiste veebirakenduste arendamine Microsoft Visual Studio ja SQL Server’i baasil

Andmebaasipõhiste veebirakenduste arendamine Microsoft Visual Studio ja SQL Server'i baasil C# Tallinn 2011 C# Mõnigi võib ohata, et jälle üks uus programmeerimiskeel siia ilma välja mõeldud. Teine jälle rõõmustab, et midagi uut ja huvitavat sünnib. Kolmas aga hakkas äsja veebilahendusi kirjutama ja sai mõnegi ilusa näite lihtsasti kokku. Oma soovide arvutile selgemaks tegemise juures läheb varsti vaja teada, "mis karul kõhus on", et oleks võimalik täpsemalt öelda, mida ja kuidas masin tegema peaks. Loodetavasti on järgnevatel lehekülgedel kõigile siia sattunute jaoks midagi sobivat. Mis liialt lihtne ja igav tundub, sellest saab kiiresti üle lapata. Mis esimesel pilgul paistab arusaamatu, kuid siiski vajalik, seda tasub teist korda lugeda. Ning polegi loota, et kõik kohe lennult külge jääks!? Selle jaoks on teksti sees koodinäited, mida saab kopeerida ja arvutis tööle panna. Ning mõningase muu

Algoritmid ja andmestruktuurid
thumbnail
230
pdf

Programeerimise algkursus 2005-2006

õppematerjalides puuduvad vastavad näited keeles Basic. Näidete puudumine on aga põhjustatud sellest, et keeles Basic puuduvad vastavad vahendid, mistõttu polegi võimalik näiteid kirjutada. Lisaks sellele on Basicul veel miinuseid (eriti programmeerimisega alustajate jaoks), mistõttu seda me teil õppimiseks valida ei soovita. Basic on lisatud kursusesse rohkem silmaringi laiendamiseks. Kuidas valida C ja Pascali vahel? Mõlemal keelel on oma eelised. Algajatele sobib Pascal oma lihtsuse ja inglise keele sarnasusele kahtlemata paremini. Lisaks sellele on ta teatud ülesannete lahendamiseks mugavam (mõningaid nendest eelistest näete ka selle kursuse jooksul), kui C-s. Samas on C-s kirjutatud programmid sageli kiiremad ja loomulikult on C-l olemas ka teisi eeliseid. Näiteks on ekraanil väljundi vormistamine mõnevõrra mugavam 8 / 115 (samas nõuab see märksa rohkem õppimist)

Programmeerimine
thumbnail
134
pdf

Programmeerimine PHP

programmi, mis mõistis spetsiaalseid makrosid. Aja jooksul programmi modifitseeriti, laiendati, integreeriti andmebaaside ja uute tehnoloogiate toega ning lisati objekt-orienteeritud kontseptsiooni jne. Tulemuseks on PHP viies versioon. Kui vaatame programmeerimiskeelte populaarsust, siis näeme, et PHP on praegusel hetkel kolmandal kohal (eelmisel aastal aga viiendal). Arvestada tuleks ka sellega, et PHP on põhimõtteliselt serveripoolne skriptikeel. Java, C, C++ ja Visual Basic – neid kasutatakse rohkem tarkvara loomiseks aga see ei tähenda seda, et neid ei või kautatada ka veebiinfosüsteemide loomisel. Koht Programmeerimiskeel Reiting 1 Java 18.718% 2 C 16.891% 3 PHP 10.390% 4 C++ 9.911% 5 (Visual) Basic 8

Allika?petus
thumbnail
575
docx

Nimetu

vajadus. Eks edasijõudnud suudavad juba ise sobivaid teemasid leida ning ka veebist ja suurematest targematest raamatutest juurde otsida. Siin aga peaksid siiski nii veebirakenduste, andmebaaside kui ka ,,puhta" programmeerimise kohta olema sees põhitõed, mille abil on enamik ettetulevatest olukordadest võimalik ära lahendada ning nende oskuste põhjal olla piisavalt tasemel, et suuta soovi korral arvutifirmasse praktikale minna ja mõne ajaga sealsesse töösse sulanduda. Päris algajatele on valida kaks sisendpunkti, kust peaks saama alustada ,,tavainimese" arvutialaste teadmiste ­ ehk siis teksti kirjutamise ja failide salvestamise oskusega. Lihtsam, ilusam ja värvilisem on ASP.NETi peatüki algusosa, kus saab enesele veebilehe kokku panna ja seda soovide järgi kujundada. Edasi sealt juba oskused andmete lugemiseks ja salvestamiseks. Kel aga tahtmist kohe tõsisemalt programmeerimismaailma siseneda, nende algajate jaoks peaks ka C# peatükk täiesti õpitav olema

Informaatika
thumbnail
18
pdf

Objektorienteeritud JAVA 2.kontrolltöö konspekt

3. Kas peale erindi kinnipüüdmist on võimalik programmi normaalse tööga jätkata? Checked exceptions ehk kontrollitud erindid Informeerivad kasutajat olukordadest, kus normaalse töö taastamine on võimalik, seega on võimalik normaalse tööga jätkata. printStackTrace() :  kuvab informatsiooni vea esinemise kohta – nn veapinu – leiate vea allika getMessage() :  kuvab veateate Enda erindite loomine:  Esmalt püüa kasutada Java erindeid  Loomise eesmärgiks võib olla pakkuda spetsiifilisemaid meetodeid vea põhjuste kohta 4. Mida teeb throws võtmesõna? Mitte kunagi ärge kasutage seda main meetodis, oma programmi sisendpunktis  Erindit ei ole sealt ju mitte kuskile edasi suunata!  throw new StudentException();  meetod peab informeerima kontrollitud erindi võimalikkusest: throws StudentException  Kui veaolukord tekib – loo kõige sobivamat tüüpi erind

Objektorienteeritud programmeerimine JAVA




Meedia

Kommentaarid (5)

visahing1 profiilipilt
Georg Sander: Super Tutorial.Suured tänud sulle!
13:48 06-08-2013
VaresPuuOtsas profiilipilt
VaresPuuOtsas: Aga palun! :)
02:48 26-09-2013
anetejalakas profiilipilt
anetejalakas: Väga kasulik materjal algajatele!
13:52 10-01-2012
virgok profiilipilt
virgok: Algajale sobilik, väga hea!
12:13 30-08-2013



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun