● Strateegiline töö analüüs Töö analüüsi eelised: info kohustustes, riskidest, kompententsidest jm; töö ja töötaja sobivus; värbamise efektiivsus; alus soorituse hindamiseks; koolitus- ja arenguvajaduste määratlemine; kompensatsioonipaketi otsused. Töö analüüsi piirangud: ajakulu; hindaja kallutatus; andmeallikate vähesus; pingutust nõudev; analüüsija kompententside piiratus; vajalik jälgitavus/mõõdetavus. AMETIJUHEND Ametijuhend tugineb töö analüüsi tulemusel saadud töö kirjeldusele ja on vajalik personali organiseeritud tegevuse korraldamiseks: ● paraneb delegeerimine; ● selgus ametikoha eesmärkide, ülesannete, vastutuse ja pädevuse osas; ● ratsionaliseerib tegevust. Töö analüüsi tulemused / ametijuhendid on olulised ka ametikohtade plaani koostamisel. Töö kirjeldus. Ametijuhend: Ametijuhendi koostisosad tavapäraselt on: ● Ametikoha nimetus
Dokumente kasutatakse pidevalt juhtimises ja töökorralduses PERSONALI OTSINGU TEGEVUSED Värbamine on tegevuste kompleks kvalifitseeritud töötegijate hulga saamiseks. Üldiseloom: · üldine-massiline - eriline individuaalne · reklaamiga kaasnev, imagot loov - otsesihitud ühel eesmärgil toimuv · pikaajaliselt etteplaneeritud - situatiivne (tuleneb juhtimise iseärasustest) · reeglipärane - juhuslik 1. ANALÜÜS,TÖÖKIRJELDUS, AMETIJUHEND 2. OTSINGU KUULUTUS: FIRMA LOGO MILLISELE AMETIKOHALE KEDA OODATAKSE MILLISED OOTUSED KOMPETENTSUSE JM OSAS MIDA PAKUTAKSE ALLIKA VALIK: Kes mida loeb? Vaatab? Näeb? SÕLTUVUS AMETIKOHAST: juhi, spetsialisti, töölise otsingul erinev SISU: asjakohast- asjalikku informatsiooni, MITTE poolikut infot, üldist, üle-positiivset täpne nimetus, kompetentsuse aste, haridusjärk, töökogemus, lisaoskused, tasuskaala, töötingimused, piiravad tingimused. KUJUNDUS:
Järvamaa Kutsehariduskeskus E-kursuse „Koristustööde planeerimine ja arendamine“ materjalid Autor: Lia Padu Järvamaa KHK kutseõpetaja Õppematerjal valmis programmi VANKeR raames ja seda toetas Euroopa Liit. See töö on litsentsi all Creative Commons Attribution-Noncommercial- Share Alike 3.0 Unported License . Paide 2011 Sisukord Kursuse ainekava................................................................................................... 4 Kursuse tegevuskava ............................................................................................. 6 I. Töökorraldus.......................................................................................................... 8
Vastutus ja otsustus peavad olema kooskõlas. Töövahendid mida töötaja vajab, mida kasutada võib. Nt kas on vaja mingit eririietust, kas saab töötelefoni/auto jne. Ka see, et kes neid korras hoiab. Kompetentsid mida peab teadma,oskama. Vajalik haridustase ja töökogemus. Isikuomadused. Erinõuded (nt füüsilise vormi suhtes, spets keeleoskus) Ametijuhend on alati allkirjastatud ja avalik dokument. Personali nõudmise ja pakkumise vahekord töö- ja tööjõuturul - Võib juhtuda, et nõudlus on mingi ametikoha järele, aga pakkujaid ei ole. Või on, aga need pole need, keda vaja. Võib olla ka vastupidi kandidaate on palju, aga need pole need, keda vaja, või neid pole nii palju vaja. - Millest võib tingitud olla nõudlus? Hooajaline müük, masu, laienemine, tööjõu
Majanduse alused 1. Võimaliku tootmise piir VTP on kahe kauba tootmiskombinatsioonide jada, mis saadakse ühiskonna tootlikke ressursse omavahel kombineerides. Pareto-efektiivsuse kriteerium väidab, et kõik punktid võimaliku tootmise piiril on efektiivsed ning asudes ühes neist punktidest saab ühe hüvise tootmise suurendamiseks ressursse ümber jaotada vaid teise hüvise tootmise vähendamise arvel. Kui ressursse tuleb juurde või nende kvaliteet paraneb, nihkub VTP pikaajaliselt majanduskasvu tõttu koordinaattelgede nullpunktist kaugemale. 2. Alternatiivkulu printsiip See tähendab, et mida enam soovitakse tarbida teist hüvist, seda enam tuleb esimese hüvise tarbimist piirata. Saamatajäänud tulu parimast alternatiivsest kasutamata jäänud võimalusest. 3. Nõudmise üldine seadus- nõudlusfunktsioon ja selle nihked Nõudlusseaduse kohaselt: Muude tingimuste samaks jäädes, mida kõrgem on hind, seda väiksem on nõutav kogus. 4. Turutasakaal- tasakaaluh
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz PROJEKTIPERSONALI JUHTIMINE 3EAP Loengukonspekt Gerda Mihhailova Pärnu 2012 SISUKORD 1. PROJEKTIPERSONALI JUHTIMISE ERIPÄRAD ORGANISATSIOONIDES. .......... 3 1.1 Projektid ja projektipersonal organisatsioonikeskkonnas. ........................................... 3 1.2 Projektijuhi töö ning pädevused. ................................................................................ 13 1.3 Personalitöö korraldamise eripärad projektimeeskonnas. .......................................... 28 1.4 Stress ja stressijuhtimine ............................................................................................ 46 2. MEESKONNATÖÖ KASUTAMINE ORGANISATSIOONI PROJEKTIDES. ........... 50 2.1. Grupid ja meeskonnad organisatsioonis ning nende eelised. .................................... 50 2.2. Projektimeeskonna loomine, motiveerimine ja tööprotsessid ..........
1. ORGANISATSIOONI JA JUHTIMISE OLEMUS 1.1. Organisatsioon Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. Organisatsiooni loomise ning talitlemise peamine mõte on saavutada ühiselt tegutsedes rohkem ja väiksemate jõupingutustega kui eraldi tegutsedes. See tugineb nn sünergilisele toimele, kus 1+1>2. Oma laadilt võib sünergilist mõju liigitada järgmiselt: organisatsiooniline (inimeste otstarbekas rakendamine ühise eesmärgi, tööjaotuse, tegevuste ja toimingute kooskõlastamise teel); aineline (raha, teabe, seadmete, materjalide jm ressursside parem kasutamine); vaimne (soost, vanusest, haridusest, mõtteviisist jm faktoritest tingitud eripärasuste ärakasutamine). Organisatsioon ei ole eesmärk omaette, vaid on eesmärkide saavutamise keskkond ning selleks vajalike toimingute ja tööde täideviimise koht. Organisatsiooni tuleb vaadelda vahendina, mida kasu
1. Ettevõtte keskkond, mõjugrupid ja nende peamised huvid. Sisekeskkond: juhid, omanikud, töötajad. Väliskeskkond: mikrokeskkond ja makrokeskkond. Makrokeskkond: riik, ühiskond, rahvusvahelised mõjurid. Error! Reference source not found.Väliskeskkonna loovad peamised väljaspool organisatsiooni olevad jõud, mis potentsiaalselt võivad oluliselt mõjutada kaupade või teenuste edu. Väliskeskkond jaguneb omakorda kaheks mikro- ja makrokeskkonnaks. Makrokeskkond on laiem ja hõlmab faktoreid, mis mõjutavad kõiki organisatsioone võrdselt. Makrokeskkonna osad on rahvusvaheline, majanduslik, sotsiaalne, õiguslik- poliitiline ja tehnoloogiline keskkond. Organisatsiooni mikrokeskkond on konkreetsem ja organisatsioonile lähemal ning haarab konkurente, tarnijaid, kliente, strateegilisi liitlasi jm survegruppe. Organisatsiooni keskkonda tuleks käsitleda kui organisatsiooni suhtes erinevate huvide ja ootustega huvigruppide kooslust, kellega juhil organisatsiooni esindajana tule
Kõik kommentaarid