Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

12. klassi lõpukõne - sarnased materjalid

küllap, lennule, kasvatatud, püüelda, tarkuse, nuttu, naeru, tegusid, söönud, võite, armsad, hingata, saime, tujud, aitäh, meeldejääv, sisimas, lahkub, killuke, tunnevad, lennud, sellegipoolest, enesekindel, parima, huvidega, haritus, vist
thumbnail
1
doc

12. klassi lõpukõne

Vastu suve lastakse jälle üks lend vabaks. Kas 71. lennule on koolis kasvatatud tiivad, et saaks kõrgustesse püüelda? Usun, et on. 12 aastat õppimist on möödas ja olen kindel, et oleme valmis koolist saadud teadmisi elus-töös-kodus edasi arendama. 12 aastat tarkuse otsimist on loomulikult liiga lühike aeg, et seda kinni püüda. Kuid eks me kõik ole vähemalt jäljed üles leidnud. Oleme koos jaganud nuttu ja naeru. Teinud koos uskumatuid tegusid. Ning paljude õpetajate närvid ühisel jõul ära söönud. Kuid siin, nüüd ja praegu võite teie, armsad õpetajad, sisse hingata ja öelda „me saime sellega hakkama“, sest just täpselt seda te tegitegi. Kannatades välja meie tujud ja nähes ränka vaeva et meile üldse midagi õpetada. Suur-suur aitäh teile selle eest. Aga ma usun, et vaatamata kõigele, peab iga õpetaja tunnistama, et me ei olnudki nii halb lend, pigem meeldejääv

Eesti keel
33 allalaadimist
thumbnail
2
docx

12. klassi lõpukõne

Lugupeetud direktor, õpetajad, lapsevanemad, külalised, armsad lõpetajad! Vastu suve lõpetab järgmine lend selle kooli. Kas 83. lennule on koolis kasvatatud tiivad, et saaks kõrgustesse püüelda? Usun, et on. Mul on siiralt hea meel, et te kõik täna siin minu ees istute ­ Tallinna Nõmme Gümnaasiumi värsked lõpetajad, rõõmsad ja rahulolevad, kuid kui silma vaadata, siis pisut mõtlikud ja nukravõitu. Tänane päev paneb punkti järgmisele lõppenud etapile eluteel ja mis on ühtlasi ka uute võimaluste algus. Kui kasutada tööõigusest pärit väljendeid, siis on täna lõpuks jõudnud kätte teie palgapäev ja tunnistuse näol

Kirjandus
98 allalaadimist
thumbnail
17
doc

VÄÄRTUSKASVATUS

edastatava info tõesust. Ka tuleks juba õige varakult õpetada, et internetis üleval rippuvad tekstid on kaitstud samasuguse omandiõigusega nagu raamatutes ja ajakirjades trükitud tekstid. (Sutrop M. 2008 Margit Sutrop: kool kui noorte väärtuste kujundaja URL (http://arvamus.postimees.ee/40019/margit-sutrop-kool-kui-noorte-vaartuste-kujundaja/) Kooli eesmärgiks ei tohiks olla üksnes teadmiste ja tarkuse jagamine õpilastele, vaid õpetamise taga peaks peituma väärtused. Mina pean enda jaoks tähtsaks selliseid väärtusi nagu: õiglustunne, abivalmidus, austus, kohusetunne, sallivus, lojaalsus, järjekindlus ja pühendumine, kannatlikkus. Kui väärtuste õpetamine jäetakse juhuse hooleks, siis sellega kaasneb risk kaotada oluline osa omaenda kultuurist. Õpetajad õpetavad küll väärtusi, kuid sageli tehakse seda alateadlikult, nt, kui

Kasvatusteadus ja...
153 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Minu LÜG mälestusraamat

Kallis lugeja! See mälestusraamat on kirjutatud ning koostatud seoses minu selle aastase praktilise tööga ning on pühendatud Läänemaa Ühisgümnaasiumi viiendale juubeliaastale. Ma loodan, et kõik kes Te seda loete, saate kooli ajalugu ja sündimise lugu veidikene rohkem teadma ning ehk need toredad mälestused kattuvad veidigi Teie enda omadega. Sooviksin väga tänada oma juhendajat Monika Undot tema kannatlikkuse eest ning kõiki vilistlasi, kes olid nõus oma mälestusi minuga jagama. Mul on olnud väga lõbus Teie lugusid lugeda ja ma loodan, et ka kõigile teistele toovad need lood naeratuse näole. Suur aitäh! Palju õnne Läänemaa Ühisgümnaasium! Loodan, et neid rõõmsaid ja lõbusaid aastaid tuleb veel sadu! 2 Natuke ajaloost.. Koolireform gümnaasiumivõrgu korrastamiseks tõi rohkelt vastukaja nii õpilaste kui linnakodanike seas. Omavalitsusjuhid polnud nõus koole sulgema, samas õpilasi meelitas mõte har

Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

5. peatükis arutletakse käitumise juhtimise üle käitumuslike tagajärgede ja „karistuse“ mõis- tagasisidet, julgustust ja toetust pakkusid. tes. Kujundatakse välja tagajärgede kavandamise ja kohaldamise raamistik. Arutletakse ka Ma tänan oma sõpra ja kolleegi doktor John Robertsoni nõuannete, tarkuse ja toetuse eest ülekooliliste tagajärgede, näiteks peale tunde jätmise ja aja mahavõtmise meetodite üle ning läbi aastate. kirjeldatakse põhjalikumalt soovitatud tegevusi. Palju tänu ka Felicia Schmidtile, kes kannatlikult mu käsikirjad (jah – käsikirjad) loetavateks 6

Psühholoogia
99 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Minu kirjandite analüüs

ajastule omane. Mitte et mehed kehvemad oleks, nende ajastu on lihtsalt möödas ja nendega samale pulgale on kerkinud eevatütred. Ütlevad ka laulusõnad, mis tulevad esitamisele tänavusel laulupeol: ,,Eal ei lõppe aasimine, kes on tähtsam, kes on ees. Kas on naine olulisem või on tähtsam hoopis mees?" Kõik inimesed, kes spordiga tegelevad, sellega seotud on olnud või lihtsalt huvi tunnevad, teavad, et mis tahes alaga võib kaasneda nii nuttu kui naeru. Kindel võib olla, et mängijatel on emotsioonid alati laes, tunda ja näha saab nii nuttu, naeru, pettumust, valu kui ka viha. Igal sportlasel on oma mentor, kes teda õpetab ja julgustab, kiidab, kui läheb hästi, ning toetab, kui ei olnud just kõige parem päev. Mina ise olen juba üksteist aastat tegelenud võrkpalliga ning tunda saanud nii võidurõõmu kui ka kaotusvalu. Kõige suuremad õnnetunded jäävad siiski aega, kui olime alles väikesed, sest lapsele on

Eesti keel
74 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Haridusest Eestis Nõukogude võimu ajal- uurimustöö

Iisaku Gümnaasium HARIDUSEST EESTIS NÕUKOGUDE VÕIMU AJAL Uurimuslik töö tasemeeksamina Koostas: Anu Järvepera Juhendas: Karin Voist Iisaku 2009 1 Sisukord 2 1. Sissejuhatus.......................................................................................................... ....4 2. Eesti hariduse ajalugu (keskkoolid ja gümnaasiumid).............................................5 3. Ideoloogiline surve õpikute näol..............................................................................9 3.1. Lugemik kui mõjutusvahend..............................................

Ajalugu
116 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Mõtteterad/aforismid

- Mark Twain Kalmistud on täis asendamatuid inimesi. Charles de Gaulle Sündides nutame, sest oleme tulnud sellele suurele narride näitelavale. Shakespeare Paljud inimesed on üksikud , kuna nad ehitavad sildade asemel seinu *Ma võin küll ingel olla , aga kui mu tiivad murtakse , istun luua selga* *Me elame vaid hetkes ja ei saa teha olematuks seda mis on olnud , vaid saame õppida oma vigadest * Kuskil pole kirjas, et inimene peab alati lollakalt rõõmus olema. Tarkuse esimene samm on see, kui sa tunnistad, et oled loll Elu ilusamaid hetki ära unusta, sest nii haruharva leidub neid! Kuni inimene elab meie sydames,on ta elus. Võib-olla on see maailm mõne teise planeedi põrgu. Armastus on nagu Kuu - kui ta ei kasva,siis ta kahaneb. Elu Maal on kallis,aga see eest ta sisaldab tasuta reisi ymber (#). Kui pöörad näo päikese poole,siis jäävad varjud selja taha! Me kõik oleme ERANDJUHTUMID :D

Kirjandus
224 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Mõtteterad

Kui arvad, et õnne ei saa osta, siis shoppad lihtsalt vales kohas Õnne suurusest saad aru alles siis kui oled selle kaotanud. Olen nagu meri- vaikne, tormine ja ilus. Tunnen end nagu tuul- tühi ja täis rääkimata asju. Säran nagu päike ­ pärast kõike paha, oskan ikka olla õnnelik. Kui sinult on varastatud idee, siis ole õnnelik - see oli midagi väärt. Sa oled õnnelik - kui sul on siht, mida mööda minna. Kui sul on eesmärk - mille poole püüelda. Kui sul on unistused - mille nimel elada. Isegi muinasjutud ei lõppe hästi, sest kui prints ja printsess õnnelikuks saavad, on nõid ikkagi õnnetu. Õnnelikud inimesed on elu mustkunstnikud, igast asjast võlutakse välja ime nimega rõõm ja õnn. Ma olen vastik,õel ja ülbe, ma võin olla armas. Ma võin käituda Sinuga nii, nagu käitud Sina minuga. Ma olen selline nagu ma olen, ma ei pea kõigile meeldima. Ma ei muuda end kellegi teise pärast

Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
36
doc

laste eripära

Sel ajal, kui teie püüate tuld kustutada, seavad nemad vahukommid pliidile küpsema ning lipsavad siis vannituppa, et näha, kas kuldkala kuumas vees ellu jääb.... (Natasha Kern, indigolapse ema, tsiteeritud Nancy Gibbs`i poolt ajakirjas Time) Teie lapsed pole mitte Teie lapsed Nad on Elu enese igatsuse pojad ja tütred. Nad sünnivad läbi Teie, aga mitte Teist. Ja kuigi nad on Teiega, ei kuulu nad Teile. Oma armastust võite Te neile anda aga mitte oma mõtteid. Sest neil on nende eneste mõtted. Nende kehasid võite Te varjata oma katuse all aga mitte nende hingi. Sest nende hinged elunevad homses kojas. Mida Teie ei või külastada isegi mitte oma unedes. Te võite püüda nendega sarnaneda. Aga ärge üritage muuta neid endi sarnasteks. Sest elu ei voola vastupäeva ega viivita eilses. Te olete vibud, millelt Teie lapsed nagu elavad nooled lendu lastakse.

Psühholoogia
201 allalaadimist
thumbnail
54
doc

Tsitaadid

vaid ka seda, mida ma saan laenata Woodrow Wilson - USA president 1913-1921 Ebaõnn ei saa Sind iialgi kätte, kui Sa oled kindlalt otsustanud edu saavutada Og Mandino Kõik, mida me teame, on lõpmatult palju vähem sellest, mis jääb veel teadmata. William Harvey Selleks, et suuri tegusid teha, pole tarvis olla suurim geenius; pole tarvis olla inimestest kõrgemal on tarvis olla nendega koos! Montesquieu Kui teil on õun ja mul on õun ja kui me vahetame neid õunu, siis jääb nii teile kui mulle üks õun. Aga kui teil on idee ja minul on idee ja me vahetame neid ideid, siis on meil mõlemal kaks ideed. George Bernard Shaw

Kirjandus
772 allalaadimist
thumbnail
223
docx

Aforismid

Inglid on olemas , aga vahel pole neil tiibu ja me kutsume neid sõpradeks Me kanname oma sõpru südames ja nad ei ole kordagi öelnud, et neil on seal kitsas. Sõpruse ja armastuse tuum on selles, et tahame osa saada ka sõbra kannatustest, mitte üksnes tema rõõmudest. Mul võib olla vähe sõpru , aga tean , et nad on tõelised . Sõbrad on nagu tähed. Sa ei pruugi neid tihtilugu näha,kuid tead, et nad on ikka ja alati olemas. Olgem ettevaatlikud: palju lubades võite kaotada ka kõige vähenõudlikumagi sõbra !! Sõber on sinu kõrval ka siis, kui ta tahaks olla kusagil mujal. Ilma sõppruseta pole elu midagi väärt. Parim, mis sõber teha võib, on sõbraks jääda, Tõelised sõbrad ei hooli su puudustest ja ei kadesta su edu. Sõbrad teevad õnne suuremaks ja kurbuse väiksemaks, korrutavad rõõmu ja jagavad mure pisemaks. Sõber kuuleb su südame laulu ja kui sa peaks selle unustama, siis laulb ta sulle seda ise.

Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
84
odt

Mõtteterad.

Kõige hullem viis kedagi igatseda on olla tema kõrval ja teada, et sa ei saa teda kunagi. Selle asemel, et igatseda vanu aegu, tuleks võtta kõik praegusdest aegadest, sest ka need muutuvad ajapikku vanadeks aegadeks ja siis on meil mida mäletada. Igatsus armsa sõbra vastu tunned alles siis, kui olete lahkunud. Vahepeal igatsen Sind nii palju, et mul hakkab paha. Inimesed, kes tõeliselt igatsevad on hoopiski teistsugused, nemad ei ütle välja seda, just nemad istuvad keskööni üleval, just need püüavad sõprade juures naerda, käivad mälestustemaal ning tänu sellele on igatsus nii tohutult valus neile! Igatsen sind hoolimata sellest, et sa murdsid igaveseks mu südame. Igatsedes ei suuda olla Mina ise, pole isu, ei maga, ei taha midagi... nagu oleks haigus keha vallutanud. Keegi ei saa minna tagasi ja alustada uuesti algusest, kuid igaüks saab alustada täna ja teha uue lõpu. Mäletad, kuidas sa naeratasid mulle esimest korda? Mina istusin pingil, sina istusid uk

Kirjandus
135 allalaadimist
thumbnail
117
doc

Aforismid

77. Vb ma tõesti armastaksin sind, aga sorri,sa pole piisavalt täiuslik, mu ego palus edasiöelda ! 78. Kogu meie olemus on meie mõtete tulemus 79. Elu on nagu teater, sest kõige suuremad kelmid istuvad sageli kõige parematel kohtadel 80. Elu on kibe tablett, mida mitte ükski meist ei suuda magustamata alla neelata 81. Elu on teater, ainult ilma proovideta 82. Elu on lill, lõhnab ja pakub silmailu, kuid kasvab igasuguse sita peal 83. Elu kõrgeimaks vormiks on olend, kes juhib ise oma tegusid 84. Elu on justkui raha. Sa võid seda kulutada nii nagu tahad, kuid sa saad seda kulutada ainult ühe korra 85. Sometimes I wanna go to sleep and NEVER wake up again 86. Elu on nagu golfipallsee saab pidevalt lööke ja lõpetab augus. 87. Kõik, mis ei tapa teeb väga tugevaks 88. Elu on hea õpetaja, kuid kahjuks ta tapab kõik oma õpilased 89. Elus on nagu väikese lapse särklihtne ja sitane 90

Kirjandus
115 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

Õpetaja koolis ja ühiskonnas. Elukestev õpe. Kogu elu jooksul läbitav õpe, mille eesmärgiks on süvendada oma teadmisi ja oskusi ning tõsta kompetentsi taset vastavuses isiklike, kodaniku, ühiskonna ja/või tööturu huvidega. Euroopa Komisjon, 2001 Elukestva õppimise eesmärgid EL-i dokumentides * enesearendamine * aktiivse kodanikkonna kujunemine/kujundamine * sotsiaalse tõrjutuse vähendamine * konkurentsivõime suurendamine ja kohanemine muudatustega tööjõuturul Lissaboni strateegia üldeesmärgid hariduses. 1.tõsta hariduse kvaliteeti(õpetajahariduse parandamine). 2.Lihtsustada õppimisele ligipääsu(kaasata õppimise laiem elanikkond ja muuta õppimine atraktiivsemaks). 3.Teadmusõhiskonnas vajalike baasoskuste määratlemine(eelkõige IKT ja isikuomaduste osas). 4.Avada haridus nii lokaalselt (vanemad, ettevõtted...) kui globaalselt (võõrkeeleõpe ja koostöö välismaiste institutsioonidega). 5.Suurendada ressursside (sh inimressu

Õpetaja koolis ja ühiskonnas
139 allalaadimist
thumbnail
64
pdf

Inuaki – reptiil minu sees

D: Ei, need jäävad sinna nagu oleks käsi alles. A: Mis juhtub nendega surmamomendil? D: Enne nööri katkemist hakkavad need tasapisi taanduma. Alguses kätest ja jalga- dest, siis õlgadest ja puusadest, siis maost ja peast ja kõige viimasena südamest. A: Kuhu need lähevad? D: Alguses koonduvad need kanalisse lülisambas ja südames. Sinna jäävad need kolmeks päevaks, seejärel nöör katkeb ja kera võib ära lennata. A: Kas see on tõsi, et inimesed võtavad endaga kaasa oma teod? D: Tegusid mitte. Võimed, kvaliteedid ja puudused ­ jah. A: Kuhu jäävad teod? D: Maatriksisse. Sinna need sattusid kui olid teostatud, sinna ka jäävad. A: Me nimetame seda Akasa Kroonikateks. D: See on Loomise Universaalne Maatriks. A: See meenutab ülisuurt andmepanka, midagi üliarvuti taolist? D: Jah, seda võib nii nimetada. Kuid, arvuti peaks olema kellegi loodud aga Maatriks on olnud alati. See pole loodud. See on unikaalne. A: Kas kutsud seda Jumala Maatriksiks? D: Ei

Geograafia
4 allalaadimist
thumbnail
281
docx

M.Twain Tom Sawyeri seiklused, terve raamat

Tom Sawyeri seiklused EESSÕNA Suurem osa siin raamatus kirjapandud seiklustest on tõesti juhtunud; mõned nendest on mu enda elamused, teised poiste omad, kes olid mu koolivennad. Huck Finn on võetud elust; Tom Sawyer samuti, kuid mitte üksikisiku järgi; ta on kombinatsioon kolme poisi karakteristikast, keda ma tundsin, ja kuulub seepärast arhitektuuri segastiili. Ebausk, mida siin on puudutatud, valitses läänes üldiselt laste ja orjade hulgas selle loo ajajärgul, see tähendab, kolmkümmend või nelikümmend aastat tagasi. Kuigi mu raamat on mõeldud peamiselt poiste ja tüdrukute meelelahutuseks, loodan, et seda ei lükka tagasi ka mehed ja naised, sest minu plaani kuulus püüda täisealistele meeldivalt meelde tuletada, mis nad olid kord ise, kuidas nad tundsid, mõtlesid ja rääkisid ja missugustest kummalistest ettevõtetest nad mõnikord osa võtsid. 1. P E A T Ü K K «Tom!» Ei mingit vastust. «Tom!» Mingit, vastust. «Huvitav, kus see poiss peaks olema. Kuule, To

Kirjandus
184 allalaadimist
thumbnail
291
doc

Tõde ja Õigus II Terve tekst

suuremat ilmas enam ei ole. Universiteet ehk oleks pisut kõrgem, aga ega see ju enam päris kool olegi, sest sääl on ju ainult tudengid, sõidavad tsveispenneriga linnas ringi, õllekorvid pääl. Aga mis teeb üks koolipoiss õllekorviga! temale aitab pudelist või paaristki küll. Nii et tudeng ei ole enam koolipoiss ja universiteet pole enam kool. See on muidu niisuke asutus, kus on prohvessorid ja tudengid... Nojah, valge kivimaja, küllap leiate, paistab pimedaski. Enne oli teine hall, aga vana Maurus lasi teise valgeks teha. ,,Nii valgeks, kui vähegi saab, sest see on üks valguse asutus," öelnud vana Maurus maalritele, ja kui need on küll valgeks teind, siis pärind ta mitmel korral, et kas enam valgemaks ei saa, ja kui maalrid vastand, et ei saa, siis öelnud ta: ,,Noh, hää siis küll, kui ei saa; aga mina oleks taht veel palju valgemaks. Sest mis valguse asutus see on, kui ta ise pole küllalt valge ja ei torka silma

Eesti keel
31 allalaadimist
thumbnail
16
rtf

Seneca moraalikirjad Luciliusele

Seda ei arva ma lunaraha hulka, kuna see pärineb sinult. Jää terveks. XVI. 1 SENECALT LUCILIUSELE TERVITUS. Tean, Lucilius, sulle on täiesti selge, et keegi ei saa isegi mitte talutaval määral õnnelikult elada tarkuse poole püüdlemata, sest õnneliku elu võimaldab täiuslik tarkus, talutava aga selle alged. Kuid seda, mis selge on, peab tugevdama ja igapäevase mõttetööga sügavamalt kinnistama; raskem on juhiseid järgida kui üllaid juhtmõtteid esitada. Tuleb püsivaks jääda ning visa püüdlusega jõudu kasvatada, kuni hea tahe on kujunenud heaks iseloomuks. (2) Seepärast pole sul minult tarvis rohkeid sõnu ning põhjalikke kinnitusi; tean, et sa kaugele oled jõudnud

Haridus
53 allalaadimist
thumbnail
65
rtf

Mõtteterad

sest leiad temas palju oma enese puudusi." "Kõige närusem näriline on inimene: talle ei ole püha isegi oma liigikaaslase kõri! " "Igatsust armsa sõbra järgi tunned alles siis, kui olete lahkunud. " "Andesta, kui seda sult palutakse, sest andestus on parem kui kättemaks! " "Paljusid inimesi aitame ja toetame juba sellega, et jätame avaldamata oma arvamuse ja otsuse nende tegude kohta, mis meile ei meeldi!!" "Olgem ettevaatlikud: palju lubades võite kaotada vähenõudlikugi sõbra. " "Sõbrast on vaid samm vaenlaseni, sest ta teab meist palju. " "Sõprus on vastastikune suhe, kus üks ei põlga teist, kuigi teise nõrkused on käegakatsutevad. " "On olemas sõpru, kes tulevad tõusuga ja lähevad mõõnaga" "Kord tuleb tuul, mured minema viib, tänast päeva olnud iial poleks kui siis." "Kõver puu ei jäta sirget varju!" "Kes askeldab meega, see lakub sõrmi! "

Eesti keel
433 allalaadimist
thumbnail
152
docx

KASVATUSE KLASSIKA

bioloogilised protsessid, mis kujunevad välja oma sisemise arenguseaduse alusel ning on kasvatuse suhtes paindumatud. Kuigi ka Liisa Keltikangas-Järvinen (2009) kinnitab, et inimesed ei muuda oma olemust, ei eita ta kasvatuse olulist rolli inimese elus. Kutsikate puhul on asi selge - kui me ei õpeta oma armast väikest karvakera kuuletuma, oleme mõni aeg hiljem püsti hädas lärmaka ja pöörase koeraga. Ka lapsi on aegade algusest peale kasvatatud. Mis on kasvatus ja mis on haridus? Meie tänapäevases keelepruugis on kasvatuse ja hariduse selgepiiriline erisus kadunud, sest ingliskeelne education tähendab nii ühte kui ka teist. Seepärast pole midagi imestada, kui on kuulda arutlusi a la "koertekooli on vaja selleks, et koer oleks haritud". Loomulikult mõeldakse, et koeri tuleb dresseerida, et nad kuuletuksid korraldustele, kuid see ei ole koerte haritus! Haridust ja kasvatust ei saa ühte patta panna

Sotsiaalpedagoogika teooria ja...
68 allalaadimist
thumbnail
98
rtf

tom

) MIHHAIL: Tata, Tata, kullakene, ära nuta. Ma loobun kogu armastusest peale puhta filosoofilise armastuse, teie armastuse, selle armastuse, mida ma tunnen oma õdede vastu. See kõnelevate loomade niinimetatud armastus kaugendab kahte inimest ainsast õnnevõimalusest, milleks on kaunite hingede sõprus. TATJANA: Ei-ei, mis see meie asi on ­ küllap sa kohtad ühel päeval kedagi. MIHHAIL: See ei ole minu jaoks. Ärge olge Natalie' peale pahased. Tema arvab, et see on teie süü, et ma ei saanud... et ma ei saa olla... ALEKSANDRA: Mida? (Aleksander ilmub verandale ja märkab neid.) ALEKSANDER: Vaprus puudub ­ nii lihtne see ongi! (selgitades) Teie vend on desertöör!

Kirjandus- ja teatriteaduse...
39 allalaadimist
thumbnail
168
pdf

KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6.-7.-AASTASTELE LASTELE

Stengel 2005). Tänaseks on ökokülade liikumine muutunud üle-maailmseks kodanikualgatuslikuks liikumiseks, mille eesmärgiks on elada koos inimgrupina, toetudes õiglasele maailmavaatele, konsensuslikule juhtimisele, loodussõbralikkusele ja sotsiaalsele mitmekesisusele. Globaliseeruva majanduse vastukaaluks tekkinud liikumist saab nimetada postmodernseteks kogukondadeks, sest nad ühendavad endas traditsiooniliste kogukondade ja põlisrahvaste tarkuse, vaimsuse, ökoinnovaatiliste tehnoloogiate ja sotsiaalsete praktikatega, mida kasutatakse ka moodsates juhtimisteadustes. Ökokülad on väikse ökoloogilise jalajäljega, jätkusuutlikud ja inimestele rahulolu pakkuvad inimkogukonnad. Oma jalajälge vähendavad nad läbi vabatahtliku lihtsuse ja ökoloogilise disaini põhimõtete rakendamise. (GEN Europe 2010). GEN International’i endine president Jonathan Dawson toob välja, et ökokülad on ilmselt

Eelkoolipedagoogika
27 allalaadimist
thumbnail
57
doc

UUDISTE GEOGRAAFIA

25. emakeeleolümpiaad ,,Meedia keel" UUDISTE GEOGRAAFIA Uurimistöö Kaili Olgo Jõgeva Ühisgümnaasium 11.B klass Juhendaja: õp Helge Maripuu Jõgeva 2010 SISUKORD Sissejuhatus........................................................................................................................................... 3 1. Uudis................................................................................................................................................. 4 1.1. Mis on uudis?............................................................................................................................. 4 1.2. Uudise pealkiri........................................................................................................................... 6 1.3. Uudisväärtused.........

Eesti keel
14 allalaadimist
thumbnail
31
doc

aforismid

unustad, siis tea kannatab see, kes sulle selle andis. · Elu sarnaneb raamatuga, mida rumal pealiskaudselt lehitseb, tark aga loeb järelemõtlikult, kuna ta teab, et seda on võimalik lugeda ainult üks kord. · ära mõtle et sa ei vääri elamist, sest saatus kuuleb su mõtteid. · Life ends when you stop dreaming. Hope ends when you stop believing. Love ends when you stop caring. So DREAM, BELIEVE AND ALWAYS CARE! · Ära usu mu ilusaid sõnu, enne kui pole näinud tegusid.Ära usu mu süütuid silmi, enne kui pole näinud neis pisaraid. Ära usu mu meelast naeratust, enne kui pole näinud mu mossis suud. Ära usu kõike, mida minust räägitakse, enne kui pole mind ise tundma õppinud . · Kui sa haige oled, siis on sõber see, kes saabub kotitäie apelsinidega, krimkaga, mida lugeda tahtsid ja kimbu lilledega. Ta sätib lilled vaasi, teeb sulle kuuma jooki, peseb nõud ja läheb. · Naerata väikestele lastele alati vastu

Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Kriminoloogia loeng

Saartel on elanikkond paiksem, isikud teavad üksteist, Harjumaal ja Ida-Virumaal aga dünaamiline elanikkond ning sotsiaalselt kontrolli on raske teostada. Põhilised kuriteoliigid 2003-2010 Kõige enam on vargusi, väärteokohtlemisi, joobesjuhtimine, kelmus, avaliku korra raske rikkumine. Kehalised väärkohtlemised ei pruugi olla selline raske kuriteo koosseis (see on valu tegemine põhimõtteliselt) ­ Ginter ei pea seda kuriteoks. Kahtlemata on seal ka selliseid tõsisemaid tegusid, mille puhul on kohe näha, et tegemist on kuriteoga (mingi raskem peksmine jms). Joobes juhtimisega on vaja võidelda. Tapmised ja vägistamised on 100 juhtumiga aastas. 2011 a. ­ 81 tapmist ja 19 mõrva. Vangid Kuidas me kuritegevusele reageerime ja kuidas me kõige rangemat ja karmimat karistust kohaldame. Praegu on vanglates kokku 3400 isikut. Kaks rühma vange, ühed on süüdimõistetud ja teised, kes peetakse kinni eeluurimises juba. See arv on meil vähenenud kuni 2007 a

Kriminoloogia
196 allalaadimist
thumbnail
62
rtf

Hamlet, Terve Raamat

Pea meeles, see on käsk. Võid minna nüüd. OPHELIA: Ma kuulan sõna, isa. Lahkuvad. 3. stseen Tulevad HAMLET, HORATIO, MARCELLUS, BERNARDO. BERNARDO: Kes on? MARCELLUS: Elagu kuningas! BERNARDO: Marcellus, sina? MARCELLUS: Mina. BERNARDO: Sa tuled õige täpselt. MARCELLUS: Kas oli vaikne su vahikord? BERNARDO: Ei krabistanud hiirgi. HAMLET: Mis kell on? HORATIO: Küllap varsti saab kaksteist. MARCELLUS: Ei, juba lõi. HORATIO: Kas tõesti? Ma ei kuulnd. Siis ligi on see tund, mil vaimul tavaks saand on kõndida. Trompetite hüüud ja kaks kahuripauku. Mis tähendab see, prints? HAMLET: Öö läbi prassib täna kuningas, peab pillerkaari, joob ja uhab tantsu;

Kirjandus
824 allalaadimist
thumbnail
132
doc

DEPRESSIOON

ja nõuannete järgi. Vahel on madal enesehinnang ajutine nähtus - näiteks töökaotuse või armusuhte purunemise tagajärg. Kuid pahatihti koormab see inimest kogu elu.  Apaatia on huvipuudus asjade vastu, seltskonnast tagasitõmbumine, aktiivsuse vähenemine ja/või tegevusväljade piiramine. See sümptom võib juba ise viia palju tõsisemate probleemideni. Näiteks võite apaatiat tundes mõelda: "Ah, ma ei viitsi teiste seltsi minna, sellest pole mingit kasu." Kuid sõpradest ja meelelahutusest lahti öelnu elu muutub järjest üksluisemaks. Rõõmutu elu aga võib omakorda depressiooni põhjustada. Aktiivsuse vähenemine tingib ka füüsilisi muutusi, näiteks väsimust ja kõhukinnisust, mis suurendab ebamugavustunnet veelgi.  Suhtlusprobleemid: Kui inimesed on depressioonis, muutuvad nad kriitika ja

Arengupsühholoogia
22 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Raamat Nullpunkt

"- kisendab hüsteeriline Zaiid ,,Miks? Miks sa mu alla kiskusid?" J ei oska midagi vastata, et ta sattus lihtsalt siia. ,,Mis ma nalja pärast ennast riputan puu otsa või?" karjub Zaiid ja lööb J nii tugevalt J jalaga kõhtu, et see hingetuks jääb. Zaiid istub ja hakkab nutma. J küsib miks siis, vastust saamata võtab köie ja hakkab ära minema. Zaiid oigab, et ei saa edasi elada. Selgub, et politsei pakkus välja, et kui ta tahab vabaks saada, siis tunnistagu oma isa tehtud tegusid üle ja see et ta ifot annab ei tule välja, aga isa sai teda. Zaiid ütleb, et tal oleks vanglas kergem olnud, sest kodu tal enam pole, isa on kõik kontod sulgenud, tema sõpru ähvardanud, tal pole kuhugi minna sest kõik kardavad, et kui ta sisse lasevad lööb ta isa nad maha. J ütleb, et tulgu kaasa, et siia ta jääda ei saa. J ärkab hommikul vara ja avastab, et Zaiid teeb köögis midagi pannkoogilaadset. J on veidi ärritunud ja küsib mis siis edasi saab kas ta isaga leppida ei saa.

Kirjandus
80 allalaadimist
thumbnail
0
docx

A.dumas Kolm musketäri terve raamat

jätkas alustatud uurimist ja pöördus aknale kogunenud kuulajate poole, ega märganud üldse d'Artagnani ülimat vihasööstu, kuigi ta seisis kuulajate ja võõra aadlimehe vahel. «Botaanikas tuntakse seda värvi vägagi hästi, hobuste juures aga on see tänini suureks harulduseks.» «Ainult see naerab hobuse üle, kes ei julge naerda isanda enda üle!» hüüdis maruvihaselt tulevane Treville'i võistleja. 13 «Ma ei naera sageli, härra,» jätkas tundmatu, «mida te võite näha mu näost. Ja ma jätan endale õiguse naerda siis, kui see mulle meeldib.» «Mina aga ei taha, et naerdakse siis, kui see mulle ei meeldi!» hüüdis d'Artagnan. «Kas tõesti, härra?» küsis tundmatu rahulikumalt kui kunagi varem. «Noh, selleks on teil täielik õigus.» Ta pööras kannal ringi ja tahtis astuda kõrtsi peaukse kaudu, mille ees d'Artagnan oli saabudes näinud saduldatud hobust. D'Artagnani iseloom aga ei lubanud niisama lihtsalt lasta käest meest, kes oli

Kirjandus
123 allalaadimist
thumbnail
82
docx

Suhtlemispsühholoogia konspekt

Sotsiaalne soodustamine •Mõju, mis väljendub teiste kohalolekus •enamasti positiivne (sooritus paraneb) • vahel ka negatiivne (sooritus kehvem) •R. Zajonc: teiste juuresolek tõstab ärevust, mis soodustab dominantsete reageeringute ilmnemist. Lihtsate ülesannete puhul on need õiged ning sooritus paraneb, raske ülesande puhul aga ei pruugi dominantne reageering automaatselt õige olla, ning see pärsib sooritust. Käitumine rahvahulgas •Inimene võib rahvahulgas sooritada tegusid, mida ta üksinda kunagi ei teeks: - kaob enesekriitika, - väheneb analüüsivõime, - tekib solidaarsustunne teistega, - tunnetatakse emotsionaalsest pingest tulenevat jõu suurenemist. Sotsiaalne looderdamine •Teiste juuresolek vähendab inimese individuaalse panuse suurust lõpp-tulemusse. •Vastutuse hajumine •Anonüümsus Konformsus •Konformne käitumine – olukorras, kus indiviidi ja grupi arusaamad lähevad lahku, annab indiviid järele grupi survele

Suhtlemispsühholoogia
65 allalaadimist
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Samuti tegi kohanemise raskeks õpilaste omavaheline terav konkurents. Esimesel aastal uues koolis oli poiss ka palju haige. Koos keeleoskusega are- nes enesekindlus, samuti on ta ümber olnud väga hoolivad täiskasvanud. Kuigi poiss oli ka varem lastekonkurssidel silma paistnud, on ta uues koolis õppides saavutanud rohkelt võite juba rahvusvahelistel konkurssidel. Andekus on indivi- Oma raamatus “Talendi areng läbi elu” tõdevad Van Lieshout ja Heymans duaalne potentsiaal (2000), et andekust ei käsitata enam kui kaunis stabiilset individuaalset saavutada silma- erinevust eeldustes või soorituse tasemes, vaid pigem vaadeldakse andekuse paistvat edu ühel või mitmel alal. arengut seoses muutustega toetuses, takistustes ja ülesannetes – andekus

Psühholoogia
112 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Anna Karenina

kasuks; tema suurim unistus saab teoks ­ algavad Vargamäe jõe süvendustööd. Siingi jääb A. H. Tammsaare realistiks, lastes teostamisrõõmul seguneda resignatsiooniga. Mõtte algatajad ja eestvõitlejad unustatakse kiiresti. Pühapäevameeleolude jõe äärde tõtanud Andres peab kuulma oma suureks meelehärmiks külakulaku praalivaid sõnu: Mina ise lasen Vargamäe jõe alla, mina oma poegadega. Indrek püüab oma vanale isale õpetada lohutavat naeru inimeste väikluse üle. Ta lausub: Ühtedel on tegemise, teistel saamise rõõm. Päris õnnelikud on need, kes teevad midagi ja kes maitsevad oma tegude vilja. Meie oleme teinud, isa, ja sellest rõõmust aitab meile. Selles hinnangus on tõetruult väljendatud ausate tõe ja õiguse püüdlejate rõõm ning elutraagika omandiühiskonnas. Kõigile vaatamata sureb Andres õndsa tundega ­ ta on elanud õigesti, armastanud oma maalappi ja töötanud väsimatultelu edasiviimise eest

Kirjandus
36 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun