Rakenduspsühholoogia õppesuund Personalijuhtimise eriala Lailo Halilova, Liis Peet INTEGREERITUD TURUNDUSKOMMUNIKATSIOONI OLEMUS JA EESMÄRK Referaat Integreeritud turunduskommunikatsiooni olemus ja eesmärk -2- Tallinn, 2008 SISSEJUHATUS Moodsa maailma turundus on mõjutatud ,,postmodernismist", mis tähendab, et kaob järjepidevus, olukordi pole võimalik ette ennustada, protsesside kontrollimine keeruline, kommunikatsiooniväli on kompleksne, vastuoluline. Turundus planeerib, kavandab, seab eesmärke, analüüsib, kontrollib, et tarbijateni jõuda. (K. Kerem). Oluliseks nähtuseks meediakeskkonnas on see, et aina enam ettevõtteid hakkab rakendama integreeritud turunduskommunikatsiooni põhimõtteid, mis tuginevad laiemale
TARTU ÜLIKOOL SOTSIAALTEADUSKOND AJAKIRJANDUSE JA KOMMUNIKATSIOONI INSTITUUT TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON JA TARBIJAKÄITUMINE II kodutöö Turukommunikatsiooni eri vormide kasutamine ja nende efektiivsuse analüüs Mayeri pesupulbri kampaaia näitel Koostanud: Elis Naumanis Reelika Ojakivi Nele Normann Juhendaja: Esta Kaal Tartu 2008 SISSEJUHATUS Meid ümbritsev loodus on ainulaadne. Loodus vesi, päike ja õhk mõjutab igapäevaselt meie kõigi elu ning kujundab ka inimeste harjumusi. Määrab, kui tihti pestakse riideid ja aknaid, kuidas hooldatakse põrandaid ja puhastatakse nõusid. Ainulaadset loodu
EESTI ETTEVÕTLUS KÕRGKOOL MAINOR Ettevõtluse õppesuund Raili Tiits, Paula-Liisi Nurm INTEGREERITUD TURUNDUSKOMMUNIKATSIOONI OLEMUS JA EESMÄRK Referaat 2012 Sisukord 1. Sisukord.......................................................................................2 2. Sissejuhatus..................................................................................3 3. Integreeritud turunduskommunikatsiooni definitsioon................3 4. Integreeritud turunduskommunikatsiooni eesmärgid ja tulemused.....................................................................................5 5. ITK Tööriistad............................................................................7 6. Bränd.........................................................................................9 7. Integreeritud
leheküljele. Joonis 1. Bännerreklaam 4.2 Pop-up reklaam ehk hüpikreklaam Hüpikreklaami aken ilmub mõne veebilehekülje külastamise ajal veebibrauseri akna peale. Tegemist on pealetükkiva reklaamiga, kuna ta katab teisi aknaid, eriti seda, mida kasutaja püüab lugeda. Selliseid aknaid kasutatakse enamasti veebireklaami edastamiseks, kuid reklaamimine ei ole nende akende peamine väljund (hoiatused, märguanded). Tänapäeval siiski sellised reklaamid enam nii tõhusad ei ole, kuna veebilehitsejatesse on sisse ehitatud hüpikakende kaitse. Küll aga on asemele leiutatud uus bännerite liik, mille puhul bännerid hüppavad lahti juba veebilehe sees kattes ära osa või kõik kodulehe sisust. Selline moodus reklaamimiseks on tõhus, sest nii kaua kui otsitakse võimalust reklaami sulgemiseks, jõuab selle sisu garanteeritult kodulehe külastajani. Joonis 2. Pop-up reklaamid
ja reaalselt kogetu/tajutu vahel. - Kui inimene sooritab ostu ja hiljem saab teada, et see kaubamärk on kahtlase väärtusega, siis ta kas on õnnetu või silub dissonantsi suhtumise muutmisega: hakkab ostu õigustama. 20.saj I pooles oli aktuaalseks reklaami toime mudeliks 3 taotluslikku etappi: 1. Kognitiivne (mõtlemist esilekutsuv) 2. Afektiivne (emotsiooni esilekutsuv) 3. Konatiivne (reaktsiooni esilekutsuv) 2009 Robert Heath – Emotsionaalse kaasatuse mudel: emotsioonid/tundedteadlik/tahtlik mõtleminehoiaku muutusotsus Mis on reklaam? ...on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. ...on tarbijale suunatud kaupade või teenuste tasuline avalikustamine. ..
ja reaalselt kogetu/tajutu vahel. - Kui inimene sooritab ostu ja hiljem saab teada, et see kaubamärk on kahtlase väärtusega, siis ta kas on õnnetu või silub dissonantsi suhtumise muutmisega: hakkab ostu õigustama. 20.saj I pooles oli aktuaalseks reklaami toime mudeliks 3 taotluslikku etappi: 1. Kognitiivne (mõtlemist esilekutsuv) 2. Afektiivne (emotsiooni esilekutsuv) 3. Konatiivne (reaktsiooni esilekutsuv) 2009 Robert Heath Emotsionaalse kaasatuse mudel: emotsioonid/tundedteadlik/tahtlik mõtleminehoiaku muutusotsus Mis on reklaam? ...on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. ...on tarbijale suunatud kaupade või teenuste tasuline avalikustamine. ..
), emotsioonidega seotud protsessid 3 (Meenutuseks: Aju, MacLeani mudel: Aju tüvi ja limbiline aju aktiviseeruvad instinktid (reproduktsioon/seks, ellu jäämine, nälg, janu), aktiviseeruvad emotsioonid, tungid, vajadused Ajukoor e neocortex ,,mõtlev aju", seal kognitiivsed protsessid (taju, tähendusloome)) · 2009 Robert Heath - Emotsionaalse kaasatuse mudel: Emotional Engagement Model, Low Involvement Model, Low Attention Processing Model Emotsioonid/tunded teadlik/tahtlik mõtlemine (conscious thinking) hoiaku muutus otsus Ja siit edasi on muutumas üha aktuaalsemaks ka alalävise mõjustamise mudelid ... Reklaam kui kommunikatsioon Mõiste ",,kommunikatsioon" tekkis 19 sajandil ning silmas peeti sõnumite või signaalide transporti mingite vahemaade taha.
"linnahõikajd" , kes andsid valjuhäälselt teada linna saabunud laevadest ning veini ja vürtsilaadungist, teatasid kaubanduslikke uudiseid, kutsusid rahvast kaupa ostma ja karjusid kaupade hindu. Linnahõikajatest saidki hiljem esimesed avalike teadete edastajad, kelle teenuseid kasutati mitmel pool Euroopas paljude sajandite jooksul. 6. Milliseid põhilisi Eesti tegutsevaid reklaamiagentuure te teate? Kuidas on nende töö korraldatud? Kontuur Leo Burnett, Kolm Karu, Idea AD, Inorek &Grey, Tank Grupi AS, Zoom, Zavod, Vatson & Vatson, Guvatrak, Kala Ruudus, Indigo Reklaam. Kliendile esitatakse arveid kulutatud töötundide eest. Kallimad on strateegilised tööd (uute toodete turule toomine, kaubamärkide väljatöötamine jne). Samuti saab tasuda protsendina kampaania mahust.. Kïge rohkem jahitakse superkliente (ôlletehased, poeketid, telefonifirmad jne), kes annavad tulu mitu miljonit aastas.Kunded ülemeelitamine käib kogu aeg. Eriti soodne vïmalus saada
Kulutõhusus Tööprotsessid on tõhusamad Klient saab kvaliteetsemat ja ühtsemat teenust Integratsioon eeldab laiemat vaadet: Sõnumitele (mitte ainult klassikalised kommunikatsiooni sõnumid; nt kas jalas on tossud või kingad). Sõnumiteks on reklaam, pressiteade, otsepostituskiri, fb postitus). Sihtrühmadele (mitte ainult kliendid) Vahenditele (mitte ainult kommunikatsioonivahendid; mitte ainult pressiteade, reklaamid, vaid ka toode ise) Mis on brändisõnumid Sõnumid, mida kliendid ja sidusrühmad saavad kokkupuutel brändiga Iga kokkupuude brändiga on kommunikatsioon Tarbija saab päevas 3000-5000 brändisõnumit Sõnumite liigid ITK-s (5) Planeeritud sõnumid- reklaam, müügiedendus, pakend, isiklik müük, sponsorlus jm Toote sõnumid- toote disain, hind, töökindlus, jaotuskanalid, maine jm
Edward Kellogg Strong, Jr. (1884 – 1963 -Peale Teist Maailmasõda Kuni tänaseni on kaks peamist teaduspõhist lähenemist: Sotsio-kognitiivne – toetus sotsiaalpsühholoogia ja kommunikatsiooniteooriatele: Scott, Hovland, Festinger, Petty, Cacioppo, Berelson, Lasswell, Lazarsfeld, Parsons, Heider, MacGuire jt -Psühhoanalüütiline, pertseptuaalne lähenemine S. Freud’i, Jung’i töödele (instinktid, tungid, vajadused, sümbolid ...) ning Heath, Feldwick, Damasio (emotsioonid) -Alates 20.saj. 2. poolest-intuitsiooni ja loovust puudutavad teemad, teemad, mille käsitlemisel toetutakse neurofüsioloogiale, reklaami efektiivsuse mõõtmise tematika. -Kas klient maksab selle eest, et tarbija näeb ja teadlikult töötleb reklaami sisu ja mäletab seda v. selle eest, et tarbija tunneb ära kunagi nähtud reklaami...? Ehk 2 suunda reklaami efektiivsuse mõõtmisel, suunamisel, kavandamisel. Ülevaade uuringusuundadest ja autoritest.
vitnud kikvimalikke rahvusvahelisi auhindu: "Meil pole oma ametis hetkegi igav olnud. See pole liinit. Iga pev ootavad meid uued vljakutsed, reklaamiri areneb ja muutub pidevalt. Eriti just praegu on reklaamis huvitavad ajad: kik vanad reeglid on kuu peale saadetud ning originaalse ja vrske mtlemisega loovttajaid vrtustatakse rohkem kui kunagi varem. Traditsioonilised meediakanalid pole enam kindel tee sihtgrupini judmiseks. Tnased reklaamid peavad lahutama vaataja meelt vi haarama ta muul moel tnapeval on ju nii lihtne reklaame vltida. Reklaamitegijale on see rohkem vimalus kui takistus. See nuab targemat, vaimukamat, vrskemat mtlemist. Ja thendab samas ka huvitavamat td. Vahel pame me pisut maailma muuta (vi vikest osa sellest) sotsiaalreklaamiga. Vahel saame maailma nha, sest selle tga kaasneb ka reisimist. Rahvusvahelises reklaamiagentuuride ketis ttamine annab vimaluse ttada koos inimestega, kes on prit maailma eri paigust
näidatakse teles, vastajasgrupp oli vanuses 13-63 ning kokkuvõtet on siis näha töö lõpus tabelitena. Kahju on inimestest, kes langevad reklaamide ohvriteks, mida teles näidatakse ja reklaamilehtedena laiali jagatakse. Olen rääkinud inimestega ning mõned üritavad mulle selgeks teha, et reklaame näidatakse nii tõestena ja huvitavalt, et tulebki kohe poodi minna ja proovida, et kas reklaamitav asi ongi nii hea. Sellest ka teooria, et reklaamid on korralik ajupesu. Kõik me oleme ju tegelikult päevast päeva mõjutamisobjektid: raadio, TV, ajalehed, ajakirjad, poliitikute esinemised, ülemuste etteasted, kolleegide kõnelused see kõik sisaldab äärmiselt suurel hulgal sihipärast psühholoogilist mõjustamist ning tihtipeale on inimene selle tulva ees küllaltki kaitsetu. Kui me nüüd natuke rohkem oskame läbi näha ja avastada psühholoogilist manipuleerimist, mis on planeeritud meie
Vajadused, mis on seotud ohutuse ja turvatundega( kui jätkusuutlik on minu eksistents) 3. Armastuse ja kaastundevajadus (jagada empaatiat lapsed vajavad lemmiklooma, sest neil pole elukaaslast või lapsi, kellele oma tundeid ja empaatiat väljendada) 4. Sotsiaalsed vajadused olla hinnatud, kuuluda kellegi hulka, saada tunnustust, saavutada positsioon,... 5. Eneseteostusvajadused loomine, eneseväljendus, vaimsed vajadused. Noortegruppides hierarhiad.(Noortele suunatud reklaamid, panustatakse sõprusele, populaarsusele). Reklaam ei loo uusi vajadusi, pigem aktualiseerib vajadusi ( sellekohase eelduse olemasolu korral), manipuleerib inimeste vajaduste rahuldamise viisidega. TÄHELEPANU KÖITMINE Aju kolm osa (MacLeani mudel) Aju tüvi aktiviseeruvad instinktid (reproduktsioon/seks, ellu jäämine, nälg, janu, energiavarustus) Limbiline aju aktiviseeruvad emotsioonid, tungid, vajadused (aju tüvi ,,tõmbab selle käima")