Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Rahvusliku helikeele kujunemine instrumentaalmuusikas (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Muusika 22.05
Rahvusliku helikeele kujunemine instrumentaalmuusikas
  • Rahvuslikkuse väljendamiseks saab teose loomise aluseks võtta ehedad rahvaviisid
  • Rahvuslikkust saab väljendada ka rahvamuusikale omaseid intonatsioone kasutades

Heino Eller
1887-1970
  • Eesti rahvuslik sümbol
  • Tema loomingus ei kohta rahvalaulude kasutamist või töötlusi
  • Rahvuslikkus seisneb folkloorsete intonatsioonide loomises
  • Pedagoog ja helilooja
  • Sündis 7. märtsil 1887 Tartus poepidaja peres
  • Õppis viiulit ; muusikateooriat Rudolf Tobiase juures
  • Astus Peterburi konservatooriumisse algul viiuli-, pärast kompositsioonierialale
  • Edasine elu seotud Tartuga – tegeles pedagoogitööga Tartu Kõrgemas Muusikakoolis
  • 1920.-1930. tekkis tema ümber nn Tartu Koolkond ( Eduard Tubin)
  • 1940 kolis Tallinasse, et õpetada Tallinna konservatooriumis (Uno Naissoo , Arne Oit, Valter Ojakäär, Arvo Pärt, Lepo Sumera jt)

Looming
Valdavalt instrumentaalne:
  • Klaverimuusika (u 200 teost) - ,,Kellad’’, ,, Liblikas ’’
  • Viiulimuusika - ,,Männid, ,,Avarused’’, viiulikontsert
  • Keelpillikvartetid
  • Sümfooniline muusika – tuntuim ,,Kodumaine viis’’ tsüklist ,,Viis pala keelpilliorkestrile’’
  • Teosed detailideni viimistletud nagu filigraanne gravüür
  • Kõla kammerlik, impressionistlikult varjundirikas, lüürilise karakteri ja eepilise väljenduslaadiga

Eduard Tubin
1905-1982
  • Rahvusvaheliselt tuntumaid eesti sümfoonikuid
  • Kasutanud nii ehedaid rahvaviise kui ka rahva temperamenti väljendavaid meloodiaid
  • Helilooja ja dirigent
  • Esimene eesti rahvuslik ballett ,, Kratt ’’
  • Sündinud 18. juunil 1905 Kallaste lähistel
  • Õppis Tartus Elleri juures – üks andekamaid õpilasi
  • 1944 põgenes Rootsi ja sai tööd Drottingholmi Kuningliku Lossiteatri arhiivis
  • Sõprussidemed Eestiga jäid, eeskätt Elleri, Neeme Järvi ja Vardo Rumesseniga

Looming
  • Sümfooniad (10, tuntuim nr 5)
  • Muusikalised lavateosed
  • Kontserdid ,,Kontrabassikontsert’’, ,,Kontsert balalaikale’’
  • Kammermuusika
  • Tubina looming on väga hea vormidramaturgiaga, laialdaselt arendatud muusikalise materjaliga
  • Sageli on teose keskmes inimese ja saatuse konflikt
  • Dramaatiline veenvus

Rahvusliku helikeele kujunemine instrumentaalmuusikas #1 Rahvusliku helikeele kujunemine instrumentaalmuusikas #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-05-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 1 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor marisz Õppematerjali autor
Rahvusliku helikeele kujunemine instrumentaalmuusikas
• Rahvuslikkuse väljendamiseks saab teose loomise aluseks võtta ehedad rahvaviisid
• Rahvuslikkust saab väljendada ka rahvamuusikale omaseid intonatsioone kasutades

Heino Eller
1887-1970
• Eesti rahvuslik sümbol
• Tema loomingus ei kohta rahvalaulude kasutamist või töötlusi
• Rahvuslikkus seisneb folkloorsete intonatsioonide loomises
• Pedagoog ja helilooja

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
doc

Heino Elleri elu ja looming.

instrumentaalmuusikat - sümfoonilisi teoseid ja palju kammermuusikat. tööle Tartu Kõrgemas Muusikakoolis: Heino Eller kompositsiooni- ja muusikateoreetiliste ainete ning Anna Eller klaveriõpetajana. Tartu * Tema "Kodumaine viis" keelpilliorkestrile on omamoodi eesti muusika muusikakoolis pani Eller aluse eesti heliloomingu nn. Tartu visiitkaart. koolkonnale, kuhu kuulusid Eduard Tubin, Eduard Oja, Olav Roots, Alfred Karindi, Johannes Bleive, muusikateadlane Karl Leichter jt. * Heino Eller sündis 17.03.1887 Tartus muusikalembeses peres. Emal oli

Muusikaajalugu
thumbnail
3
doc

Heino Eller

tutvuda uute muusikasuundadega, mis teda tugevasti mõjutasid. I maailmasõja päevil mängis ta sõjaväeorkestris, õpinguid jätkas 1919. a. Konservatooriumi lõputööks 1920. aastal oli 1. klaverisonaat, mille eksamil esitas Artur Lemba. Õpinguaastaist pärinevad ka Elleri esimesed tuntud helitööd ("Videvik" 1917, "Koit" 1918-1920). Heino Eller on üks eesti sümfoonilise ja kammermuusika rajajaid ja silmapaistvamaid esindajaid. Tema valdavalt instrumentaalne muusika on stiilipuhas, helikeelelt rahvuslik ja kargelt põhjamaine, olles samas avatud 20. sajandi uutele vooludele. Sümfooniline poeem "Koit" ja sümfooniline pilt "Videvik" on eesti sümfoonilise muusika tähtteoseid. Üks mängitavamaid teoseid on "Kodumaine viis" tsüklist "5 pala keelpilliorkestrile". Heino Eller on kirjutanud 3 sümfooniat, 5 sümfoonilist poeemi ("Öö hüüded" 1921; "Viirastused" 1924), 3 sümfoonilist süiti, viiulikontserdi, sonaate viiulile, klaverile ja 29

Muusika
thumbnail
3
docx

Aav, Eller, Tubin konspekt

Samal ajal alustas ta ka klaveriõpinguid, astus Tallinna Kõrgemasse Muusikakooli ning lõpetas selle 1926. aastal kompositsiooni erialal (professor Artur Kapi klassis). Kiiresti sai Aavast silmapaistev dirigent: aastatel 1924-1927 juhatas ta Tallinna Sõjakooli koori ja orkestrit, 1929-1936 Ülemaalise Noorsoo Ühenduse Tallinna osakonna segakoori, 1934-1939 meeskoori "Eesti Laulumehed" ning 1937-1939 Tallinna Koolinoorsoo Muusika Ühingu segakoori. Väga edukas oli Aav laulupäevade juhina, XI üldlaulupeol oli ta meeskooride üldjuht. Aav osales silmapaistva organisaatorina väga paljude muusikaelu puudutavate küsimuste lahendamisel: aastatel 1932-1939 töötas ta Autorikaitse Ühingus, 1930-1939 ajakirja "Muusikaleht" toimetuses, 1932-1936 Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali kirjastusfondis ning kuulus 1930-1939 Eesti Lauljate Liidu juhatusse. Aava tunti kui

Muusikaajalugu
thumbnail
7
docx

20.- 21. sajandi Eesti heliloojad ja lavamuusika.

Heino Eller (1887-1970) Helilooja ja pedagoog. Eesti rahvusliku instrumentaalmuusika rajaja. Eller sündis Tartus, tema muusikaõpetaja Tartu Reaalkoolis oli Rudolf Tobias. Astus 1970. a Peterburi Konservatooriumi viiuliklassi, katkestas aga õpingud, kuna "mängis käe üle". Seejärel õppis Eller Peterburi ülikooli õigusteaduskonnas(1908-1911). 1913. astus uuesti Peterburi Konservatooriumisse, nüüd juba kompositsiooni erialale. Vahepeal alanud I Maailmasõda katkestas jällegi mõneks ajaks õpingud, kuid 1920. aastal Eller siiski lõpetas

Ajalugu
thumbnail
14
doc

Heino Eller (1887-1970 )

Ei tea, kas olnuks harmooniavahendite valik nii rikkalik, kui Elleril polnuks seljataga nii intensiivset otsingute perioodi. Selle harmooniaga realiseeris Eller oma kujutluse iga töödeldud rahvaviisi olemusest, millele aitas kaasa ka vormi ja rütmi leidlikkus. Suur vahendite valik ilmneb ka teistes tema Tallinna perioodi teostes. See on selginemise ja kirgastumise periood. Kogetu ja läbielatu valgust on tema viimastel töödel nii kammer- kui ka sümfoonilise muusika valdkonnas, tema Neljandal klaverisonaadil ja Viiendal kvartetil, tema Kolmandal sümfoonial ja Sümfonietil. Heino Elleri Elust Lapsepõlv, St. Peterburg Heino Eller sündis 17.03.1887 Tartus muusikalembeses peres. Emal oli hea lauluhääl, isa meisterdas nooruses ise viiuleid ning mängis külapidudel ja pulmades, laulis "Kalevala" meeskvartetis, tegeles aktiivselt "Vanemuise" seltsis jne. Ka pere kõik lapsed olid

Muusikaajalugu
thumbnail
6
pptx

Artur Kapp ja Heino Eller

köstri perekonnas. Tema isa Joosep Kapp (1833­1894) oli saanud oma muusikalise hariduse Valgas Zimse seminaris ning pööras suurt tähelepanu ka noore Arturi Click to edit Master text s muusikalisele haridusele. Tegutsedes Suure-Jaanis köstrina, oli Joosep Kapp laialt tuntud oma rahvavalgustusliku tegevusega. Kodus valitseva muusikalise õhkkonna mõjul hakkas väike Artur juba Second level varakult tundma huvi muusika vastu ning isa juhendamisel alustas ta 7- aastaselt muusikaõpinguid. Koos klaverimänguga õpetas isa talle ka orelit, Third level mis kujunes edaspidi tema lemmikinstrumendiks. Fourth level

Muusika
thumbnail
8
doc

Muusika arvestus

1. Regilaulu komponendid: Regilaulul on kolm tähtsat komponenti: sõnad, viis ja esitus.Regilaulus on esikohal sõnad, muusika lisab tekstile ilmekust. Regilaulu teksti iseloomustab algriim ja mõttekordus ehk parallelism. Värsivormiks on regivärss - lõppriimita neljajalaline kvantiteeriv trohheiline värss. 2. Regilaulu liigid: Lüroeepilised laulud ­ tundelised, jutustava sisuga, fantaasiateemalised, muistenditele toetuvad (Loomise laul) · Töölaulud (karjaselaulud, lõikuslaulud jt) · Kommetega seonduvad tavandilaulud (pulmalaulud, mardi- ja kadrilaulud jt)

Muusika
thumbnail
26
docx

Eesti muusika ajaloo kordamisküsimused ja vastused

Pean laulupidude ja tantsupidude traditsiooni väga tähtsaks. Kuna Eestis on olnud laulutraditsioon ning laulmine üldse juba ammusest ajast au sees ja meil on väga kuulsaid laulukirjutajaid ning heliloojaid. Nii laulmine kui tantsimine toob rahva kokku. Tekib selline ühtekuuluvuse tunne ja ühtehoidmine. Nagu on öeldud, et me oleme end vabaks laulnud ja laulame edasi. Kõik koonduvad ühte. Samuti on see ka tantsuga. 6. Millised olid hoiakud muusika rahvuslikkuse suhtes 20. sajandi I poolel? 1.Rahvuslikkus oli esmalt seotud professionaalsusega 2.Rahvuslikkus oli esmalt seotud rahvaviiside kasutamisega 3.rahvuslikkus pole midagi välist, vaid sisemine kriteerium, rahvaviisi autentsus pole tähtis. 4.Rahvuslikkus on seotus eesti rahvaviisi ja rahvusromantilise helikeelega. 8. Anna ülevaade tähtsamatest eesti koorilaululoojatest. Aleksander Saebelmann Kunileid-eesti rahvusliku koorimuusika rajajaid. Esimese

Muusikaajalugu




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun