Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"näitega" - 221 õppematerjali

thumbnail
1
doc

Ajalugu 20. ja 21. saj. Kontrolltöö

E Eesti kuulus 20.saj alguses Venemaa koosseisu, 20.saj alguses on Eesti iseseisev vabariik. S Mõlemal ajal toimub urbaniseerumine 2. 1) sport ­ moodne jalgpall võeti olümpiamängude kavasse 2) ideoloogia ­ viha juutide vastu kasvas, tekkis antisemitism; Naised hakkasid oma õiguste eest seisma (sufrasettid)+sionism ­ koondas juute 3)kindel teadusharu(füüsika) ­ einsteini relatiivsusteooria (kõik on suhteline); sündis kvantmehaanika 3.Tõesta 2 hästi sõnastatud näitega, et 20.saj maailm oli Euroopa-keskne *Enamus koloniseerituid asumaasid kuulusid Euroopa suurriikidele ning väljaspool Euroopat oli ainult 2 iseseisvat riiki (USA, Jaapan) *Maailmas tungisid igale poole euroopalikud tarbeesemed, rõivad ja mood. 4.Vali 1 imperialistlik riik ning tõesta sobivate ja võimalikult erinevate näidetega, et see riik oli 20.saj. alguses jõudnud imperialismi. Suurbritannia Tunnus: palju koloniaalvallutusi, võim, maailma valitsemise püüdlused, vallutuspoliitika

Ajalugu → 20. sajandi euroopa ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Maailm maailmasõja järel

KOMMUNISTLIK DIKTATUUR VENEMAAL 1. 1922 aastal ühendati nõukogude sotsalistlikud vabariigid Nõukogude Sotsialistlike Vabariikide Liiduks, kõrgeim võim kuulus kommunistide parteile. 2. Kes olid eriti rahulolematud kommunistide võimuga? Miks just nemad? Talupojad, sest neil oli toiduainete andmise kohustus. 3. Mis aastal hakati ellu viima uut majanduspoliitikat? Kuida seda nimetati? Ieloomusta uut majanduspoliitikat kolme näitega. Aasta 1921 Nimetus NEP Näited: · Toiduainete andmise kohustus asendati kindla suuruse maksega. · Rahareform, mis taastas raha väärtuse. · Kauplemisvabadus ning eraettevõtlus võis tegutseda. 4. Kes ja kuidas sai kompartei juhiks pärast Lenini surma? Jossif Stalin 1. Iseloomusta Stalini isikukultust kolme näitega. 1) Ta kuulutati maailma töörahva ,,juhiks ja õpetajaks" 2) Kompartei ajalugu kirjutati tema pärast ümber.

Ajalugu → Ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
2
docx

INTERVJUU KOOSTAMINE

häiri“ Postimehe portaalis Majandus24. http://majandus24.postimees.ee/1193344/facebook-kasulikud-reklaamid- kasutajaid-ei-hairi 1. Loe intervjuu läbi. 2. Millest see räägib? Formuleeri ühe-kahelauseline ülevaade. 3. Millega intervjuud alustatakse/millega see lõpeb? Kas inervjueerija suhestub intervjueeritavaga/lähtub uue küsimuse esitamisel tema vastusest? ESITA LÜHIKE HINNANG, KASUTADES KA EELMISE TUNNI MATERJALI. 4. Loe läbi tunnis saadud käsileht ühe näitega, kuidas sellist intervjuud kriitiliselt analüüsida võiks. 5. Mis on põhiline, mida ette heidetakse? Kas nõustud või tahaksid midagi ümber lükata? INTERVJUU KOOSTAMINE. TÖÖLEHT NR 2 Leia üles Kalev Aasmäe intervjuu „Facebook: kasulikud reklaamid kasutajaid ei häiri“ Postimehe portaalis Majandus24. http://majandus24.postimees.ee/1193344/facebook-kasulikud-reklaamid- kasutajaid-ei-hairi 1. Loe intervjuu läbi. 2. Millest see räägib

Eesti keel → Eesti keel
18 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Mittemetallid

väga erinev Mittemetallid: • halb soojus- ja elektrijuhtivus • rabedad • erinev värvus • st. väga erinev 2. Milliseid oksüdatsiooniastmeid omavad: IVA mittemetallid – -IV, IV, II (-4, +2, +4) CH4, CO2,CO VA mittemetallid – -III, III, V (-3, +3, +5) NH3, HNO2, HNO3 VIA mittemetallid – -II, IV, VI (-2, +4,+6) H2O, H2SO3, H2SO4 VIIA mittemetallid – V, -I (-1, +5, +7) CaCl2, ( ), HClO VIIIA gaasid – VI (+6) Selgita mõned elemendi konkreetse näitega ja elektronvalemi ja ruutskeemi näitega. 3. Vesinik. Kasutusalad, omadused. Mis on isotoop? Nimeta vesiniku isotoobid ja võrdle neid. Vesinik - H2 Isotoobid on erineva massiarvuga keemilise elemendi teisendid, mis erinevad aatomituumas olevate neutronite arvu poolest. Isotoobid: prootium 1p,1e (aatommass u 1amü = 1 prootoni massiga) deuteerium 1p,1n,1e (aatommass u 2) triitium 1p,2n,1e (radioaktiivne, looduses vähe, aatommass u 3) Omadused:

Keemia → Mittemetallid
46 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ajaloo kontrolltöö „Antiik-Kreeka“ kordamisküsimused

jumalad) 27 Millised muutused toimusid riigivalitsemises hellenismiajastul polistega võrreldes? Tooge kaks näidet. 28 Milline uus kreeka kultuurikeskus kujunes välja hellenismiajal? Millega see tuntuse saavutas? 29 Millised olid kõige suuremad muutused kreeka kultuuris hellenismiajastul? Tooge kaks näidet ja põhjendage oma valikut mõne lausega. 30 Miks peetakse Aleksander Suurt silmapaistvaks valitsejaks maailma ajaloos? Põhjendage vastust kahe näitega tema valitsemisajast. 31 Kes nad olid, millega tuntuks said? (Perikles, Philippos II, Homeros, Pindaros, Aischylos, Sophokles. 32 Tooge kaks näidet Vana-Kreeka kultuuri mõjust tänapäeva Euroopa kultuurile. 33 Kinnitage kolme näitega, et Euroopa kultuur põhineb Vana-Kreekas loodul. Vaadake ka õpikus kaarte ja lk.149 sammaste ülesehitust. Õpik lk.91-154 +konspekt+ tööleht. Töös on ka ülesanne allikatega, seega tehke omale poliste valitsemiskorraldus hästi selgeks.

Ajalugu → Ajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
1
doc

EESTI KEELE KÄÄNETE TABEL KOOS NÄITEGA

EESTI KEELE KÄÄNETE TABEL KOOS NÄITEGA Käänded Küsimused Ainsuses Mitmuses Nimetav kes?mis? pähkel pähklid Omastav kelle?mille? pähkli pähklite Osastav keda?mida? pähklit pähkleid kellesse?millesse? Sisseütlev kuhu? pähklisse pähklitesse Seesütlev kelles?milles?kus? pähklisse pähklites Seestütlev kellest?millest?kuhu? pähklist pähklitest Alaleütlev kellele?millele?kuhu? pähklile pähklitele Alalütlev kellel?millel?kus? pähklil pähklitel Alaltütlev kellelt?millelt?kust? pähklilt pähklitelt Saav kelleks?milleks? pähkliks pähkliteks Rajav kelleni?milleni? pähklini pähkliteni Olev kellena?millena? pähklina pähklitena Ilmaütlev kelleta?milleta? pähklita pähkliteta Kaasaütlev kellega?millega? pähkliga pähklitega ...

Eesti keel → Eesti keel
58 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Suured maadeavastused - reformatsioon

avastusteks ette . · veneetslase Marco Polo kirjutatud reisikirjeldused Mongooliast ja Hiinast tekitasid suurt uudishimu kaugete maade vastu. · taasavastati Maa kerakujulisus. · Hispaania ja portugali meresõitjad olid tänud poolsaare kauaaegsele araabia asustusele saanud tutvuda araablaste geograafia ja matemaatikaga. 3. Kuidas laiendasid suured maadeavastused euroopaste geograafilisi teadmisi maailmas? Selgitatage kolme näitega. Eurooplastele oli varauusaja lõpuks teada ligi 4/5 maakera pinnast. Tundsid 90% maailmamerest ja 60% maismaast. Maadeavastuste mõjul nihkus kaubanduse raskuspunkt vahemerelt läänemerelt atlandi ookeanile. Geograafiast sai kiiresti arenev teadus, zooloogia ja botaanika täienesid pidevalt uute andmetega. 4. Kuidas suhtusid eurooplased suurte maadeavastuste käigus avastatud kõrgkultuuridesse? Tooge kaks näidet.

Ajalugu → Ajalugu
84 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Seksuaal vähemused ja õigused

 Maailmas on palju inimesi kes ei armasta enda vastas sugu ehk kui sa oled naine siis sa ei armasta meest vaid hoopis naist selle näitega tõin ma esile lesbid.  Siukeseid seksuaal vähemusi on erinevaid näiteks mina tean ,et on olemas geid, lesbid, biseksuaalid, transseksuaalid, zoofiilid ja pedofiilid.  Seksuaalne suundumus ehk orientatsioon on seksuaalne ja emotsionaalne külgetõmme endaga samast soost, erinevast soost või mõlemast soost isikute suhtes.  Näiteks geidel on seksuaalne ja emotsionaalne külgetõmme meeste suhtes kuigi nad on ise mehed.

Ühiskond → Ühiskond
6 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

Päikesesüsteem

Päikesesüsteem Airi Timps Paistu kool 9.Klass Päikesesüsteem Päikesesüsteem koosneb Päikesest ning sellega seotud objektidest ja nähtustest, sealhulgas planeet Maa, millel me elame. Tegemist on kõige paremini tuntud näitega planeedisüsteemist, mis üldjuhul koosneb ühest või mitmest tähest ning nendega gravitatsiooniliselt seotud ainest (planeedid, meteoorkehad, tolm, gaas). Päike Läbimõõt 109 Pindala: 1000000 rohkem kui maa Täispööre: 26 ööpäeva Süsteemi tsentriks on Päike ­ hõõguv kuum gaasikera läbimõõduga 1,4 miljonit kilomeetrit ja massiga 2 * 1030 kg. Päikese mass on üle tuhande korra suurem suurima planeedi Jupiteri

Füüsika → Füüsika
35 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Muutused Prantsusmaal peale revolutsiooni.

1) Millised muutused toimusid Prantsusmaa usuelus seoses revolutsiooniga? V: Kaotati kirikukümnis, müüdi kiriku maid, võeti kirkute varad ära, kirikute maa anti talupoegadele ilma välia ostuta, kirikutlet võeti ära mitmed ühiskondlikud funktsioonid, suleti enamus kloostreid, toimus vaimulikkonna lõhenemine, 2) Kinnita kahe näitega väidet, et Prantsusmaal vähenes revolutsiooni ajal katoliku kiriku roll. V: Püüti luua ülemaalist moraali kultust. Anti korraldus maha võtta ja hävitada religioosed sümbolid. Vaimulike aktiivne revolutsioonivastane tegevus tõstis päevakorrale usu väljajuurimise. 3) Miks oli vaja kõrgema olevuse kultust? V: Kuna dekristianiseerimine oli poliitiliselt kahjulik ja ohtlik. Robespierre ründas

Ajalugu → Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

AJALOO eksam 2002

................................................................................... ............................................................................................................................................ ............................................................................................................................................ 1.2. Nimetage katkendis toodule lisaks kolm nõukogulikule majanduspoliitikale iseloomulikku joont. Kinnitage igaüht neist näitega. (3 p) 3p 1) ........................................................................................................................................ 2 ............................................................................................................................................ ................................................

Ajalugu → Ajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mare Hallik

elas koos oma õe ja vennaga ühes toas, seega polnud päris oma tuba. Ei ole näinud oma vanaisa, aga vanaema nägi ainult mõni kord. Sünnipäeva tal ei peetud. Aga samas teisi pühasi peeti nagu jõulud. Kuusk tuppa, lauldi jõululaule, söödi verivorste nagu kombeks. Lihavõtte pühi peeti ka, munad värviti ära sibula koortega. Kleit mis talle väga meeldis oli punane ja peal valged mummud. Lõppetuseks: lõpeta tekst nii et, võtad kõik taas kokku ja lisa oma loomingut. ( õpetaja näitega.) Väga kurb lapsepõlv, kuna vanemaid ei olnud. Peamine soov oleks. Tahaks ema ja isa, sõja ja küüditamise pärast tal vanemaid ei olnud.

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Filosoofia 7. loeng

arhetüübid, milles nähtavad asjad imiteerivad oma arhetüüpe. Neid arhetüüpe on võimalik mõtlemise (meenutamise või siis taasmäletamise) teel näha. 3. Mis on essentsialism? Õpetus asjade olemusest endast, eeldades neilt eelnevat ontoloogilist staatust. Mis teeb asjast asja? Selle õpetusega jõuab vastuseni küsimusele "Mis see on?" 4. Mis on substants? Substants on olev asi, enesele ja enesekohaselt. 5. Selgitage Aristotelese substantsi-teooriat ühe näitega. Substants tekib (või kaob), siis kui mateeria võtab vormi (või kaotab selle). Näiteks maja tekib alles siis kui kokku panna tellised, puit, segu jne. 6. Millised on ja mida tähendavad küsimused oleva olemusest? Sõnastage mõni oleva olemust puudutav küsimus ja tooge näiteid võimalikest vastustest. Mis on olev? - Olev on see millest kõik tekib (algaine) ja milleks kõik muutub või siis see, mis on iseenesest lähtudes / tänu iseendale. Mis on substants

Filosoofia → Filosoofia
134 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kõne: Ma saan hakkama

Ma saan hakkama! Lugupeetud kuulajad, komisjon, klassikaaslased. Olen siin selleks, et teiega jagada oma mõtteid teemal, ma saan hakkama. Alustaksin oma kõne ühe näitega. Olid tulemas 9nda klassi matemaatika eksam. Vana klassivend oli täiesti kindel, et ta kukub selles läbi ning ei mõelnudki sellele, et äkki siiski ta saaks sellega hakkama. Tal oli peas ainult üks mõte, läbi kukkumine. Nädal, enne eksamit, võttis ta ennast kokku ning tegi eksami ilusti ära. Ta sai sellega hakkama. Tavaliselt on inimestel nii, et kõik on mõtlemises kinni. Kui midagi väga tahta, siis see ka saadakse

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Karl Ristikivi "Hingede öö" Peategelase iseloomustus.

asetleidvatest sündmustest osa saada. Oluliseks aspektiks on kindlasti ka peategelase (seejuures tahan tähelepanu juhtida ka autori samastamisele peategelasega) läbielatavate sündmuste sidumine ja selle kaudu järelduste tegemine mineviku ja mälestusega seoses. Ka nendes peatükkides tuleb tal ette olukordi, mis panevad teda mälestustes heietama, näiteks seik, kus ta selgitab vaba tahte olemuslikkust, interpreteerides seda koolipõlvest toodud näitega valida iga päev kooliminekuks erinev tee. Mineviku sedavõrd oluline ja lõputu eksisteerimine tema elus, nimetagem seda kui mälestuste labürinti, sümboliseeriks sel juhul ta igavest võõra seisundit, kohanematust ja seejärel üksindust, mis on tingitud pagulase läbielamistest ja selle najal kujunevast hingeseisundist. Antud olukorras leiab ta endas ärkavat ka mässumeelsuse. Käsitletavas tekstis on kuigipalju tegeletud ka eksistentsi küsimusega. Peategelase

Kirjandus → Kirjandus
639 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Missugune poliitiline ideoloogia on kõige lähedasem minu maailmavaatele?

Indiviidil on vabadus ja lõpmatud võimalused. Nagu vanarahvas ütleb ­ pole halba ilma heata, siis ka siin on mõned negatiivsed küljed. Sotsiaaldemokraatias näen mina ebavõrdsena seda, kui inimesed, kes saavad rohkem palka, peavad maksma rohkem makse, et ära toita õpitud abitusega inimesi. Haritud, intelligentsed inimesed peavad toetama rahaliselt algharidusega alkohoolikuid ja see pole minu arvates õiglane. Tegemist on väga äärmusliku näitega, aga kui seda ei oleks, siis ei pruugitaks mind mõista. Liberalismis on negatiivseks aspektiks see, et liiga kõrged maksud pärsivad ettevõtluse arengut, näiteks FIE maks, firmat luues on vaja palgata lisatöölisi ning maksud selleks on kõrged, ainus võimalus, kuidas ettevõte püsib konkurentsis on hoida palgamäär madal, see viib aga töötajate rahulolematuseni. Minu ettekujutus ideaalsest ühiskonnast on veel kujunemisprotsessis ja

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
110 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

AJALOO eksam 2002 II OSA ÜLESANDED

1 1.2. Millist kriisi suurriikide suhetes karikatuuril kujutatakse? Sündmus ja dateering aastaga. (1 p) 1p .............................................................................................................................................. 2 1.3. Selgitage kahe näitega, millele tuginedes vastasite eelmisele küsimusele? (2 p) 2p .............................................................................................................................................. 3 .............................................................................................................................................. ................................................................................

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eesti loodusgeograafia

Geograafia töö konspekt 1. Eesti piirid ja suurus, äärmuspunktid ja naaberriigid 2. Platvorm, kilp, aluskord, pealiskate, pinnakate 3. Pinnakate ( moreen, rändrahnud, kivikülvid) 4. Pinnamood ja pinnavormid: kõrgustikud, lavamaad, madalikud, nõod ja orundid, koos näitega. 5. Kõrgja madaleesti erinevus. 6. Mandrijää tekkelised pinnavormid. 7. Muud pinnavormid. 8. Maavarad SELETUSED 1. Atlas ­ kaartide kogu 2. Platvorm suur maakoore osa, mis koosneb kurrutatud kristalsete kivimitega aluskorrast ning kurrutamata kivimitega pealiskorrast. Kilp aluskorra paljand Aluskord on tard ja moondekivimeist koosnev pealiskorra alune kivimkeha Pealiskord on setendeist koosnev maakoore ülemine osa, mis lasub aluskorral.

Geograafia → Geograafia
98 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Relvakonfliktidega kaasnevad sotsiaalsed ja keskkonnaprobleemid.

probleem või mitte. Nii mõnedki arvavad, et see siiski on sotsiaalne probleem, kuna seda arutatakse üle kogu maailma. Samuti on paljud inimesed välja toonud väite, et neil on õigus kaitsa iseennast ja oma pereliikmeid ning siia juurde on toodud jõhker näide: ,,Kui meile öeldakse, et me ei või kasutada relvi enda kaitseks, on see sama nagu valitsus ütleks meile, et nemad ei saa maksta oma makse." Ei saa just väita, et oleksin nõus nii äärmusliku näitega, kuid inimesed tõepoolest usuvad seda. Siiski peab kahjuks välja tooma palju juhtumeid just nimelt Ameerikast, kus peaaegu et iga päev juhtub õnnetus relvadega ja tavaliselt on ohvriteks süütud inimesed, eriti lapsed. Seega on levinud ka arvamus, et relvade pooldamine toob just halba ning pole vaja, et keegi ära keeraks ja pool maakonda maha tulistaks. Inimestel pole ju võimu, mida kõike tehakse relvadega.

Geograafia → Maailma majandus- ja...
16 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Vana-Rooma

Vana-Rooma 1. Mis tähendust omasid Rooma ühiskonnas järgmised nähtused? Selgitage ühe näitega kummagi kohta. a) Sugukondlik traditsioon ­ Roomlased hindasid perekonda ja traditsioone väga kõrgelt. Esivanemate kujud olid paljudes majades aukohal. b) Klienteelsuhe - Uhendas rikkaid ja vaeseid. Vaesem roomlane andis end sõltlasena rikka ja mõjuka kodaniku eestkoste ja kaiste alla. Pooled aitasid teineteist vastastikku. Patroon

Ajalugu → Ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Turunduse olemus, põhimõisted

kasumit. 2. Kuidas on turundus seotud geograafiaga? Selgita lühidalt. 2p Näiteks elavad erinevates geograafilistes paikades erineva kultuuri ja harjumustega inimesed, kelle puhul tuleb rakendada erinevaid turundustaktikaid. Kui ühel pool maakera loetakse vasakult paremale ning teisel pool paremalt vasakule, siis ei toimi vaid ühele sihtgrupile arusaadav reklaam mõlema sihtgrupi peal. 3. Turunduse objektid. Lisa skeemile 4 erisisulist objekti koos konkreetse näitega. 4p Tooted Teenused - Aknapaigaldus Nt Telefonid TURUNDUSE OBJEKTID Kohad - Turistilõksud: Üritused ­ Retrobest, Laulupidu Nt Munamägi 4

Majandus → Turundus
1 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Filosoofia 6.kodutöö Aristoteles

Kunst ongi osa selle kogemusest ja on tulnud selle läbi. Kunst tekib kogemuse arusaamisest ja mõistmisest, kui jõutakse ühe mõtlemiseni. Kogemus erineb kunstist sellega, et kogemus on ainult arusaam mõnedest asjadest, aga kunst on arusaam üldisest ja selle arusaamise, selle kogemuse õige kasutus. 4. Mis mõttes need (inimesed), kes on kogenud, on edukamad kui need, kel on üldise teadmine (logos)? Selgitage seda ravimise näitega. Mis mõttes üldise teadjad on targemad kui kogenud? Selgitage seda näitega. Inimesed, kes on kogunenud midagi oma töö käigus, on edukamad kui need, kes on õppinud, kuid ei ole praktiseerinud selles. See on niimoodi selle pärast, et nad oskavad üksikasju, isegi vaatamata sellele, et nad ei tea palju. Teistpidi, need, kes teavad palju, sageli isegi ei oska oma teadmisi kasutama üksikasjades. Aga kõik mis toimub meie ümber sageli puudutab üksikut. Seda saab

Filosoofia → Filosoofia
59 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Tükeldused

Tükeldused: Milliste omadustega relatsioon on ekvivalentsisuhe? Binaarushet ehk relatsiooni nimetatakse ekvivalentsisuhteks, kui ta on refleksiivne, sümmeetriline ja transitiivne. Mis on ekvivalentsiklass? Ekvivalentsisuhte alushulga sellist osahulka, mille kõik elemendid on omavahel relatsioonis, nimetatakse ekvivalentsiklassiks. Mis on hulga tükeldus? Hulga tükeldus on selle hulga mittelõikuvate osahulkade hulk, millel on kindlat omadused. Millest tükeldus koosneb? Tükeldus kui hulkade hulga elementideks ehk mittelõikuvateks osahulkadeks on ekvivalentsisuhte kõik ekvivalentsiklassid. Mis on tükelduse plokk? Tükelduse koosseisu kuuluvaid ekvivalentsiklasse nimetatakse ka tükelduse plokkideks ehk tükelduse tükkideks. Millisel juhul on kaks hulgaelementi ekvivalentsed? Ühte ekvivalentsiklassi kuuluvad hulgaelemendid on ekvivalentsed. Millised omadused on tükelduse osahulkadel? Hulga tükelduseks pole mitte iga tema suvaline mittelõ...

Matemaatika → Diskreetne matemaatika
26 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Artikli analüüs „Kungla mehed“

Artikli analüüs „Kungla mehed“ 1. Millisele ajakirjanduse kahele olulisele ülesandele viitab kolumnist A. Lobjakas? Selgita kahe näitega tekstist. 14. märtsil 2014 a. Postimehes avaldatud A. Lobjakase arvamusartikkel „Kungla mehed“ kirjeldab ajakirjanduse kahte olulist ülesannet ühiskonnas. Esiteks, võimu kritiseerimine, millele viitab järgnev lauseosa 1. lõigus: „/…/ kehvalt töötavat silindrit (poliitikuid) materdab oma igapäevast leiba ausalt teeniv ajakirjandus ning kokkuvõttes võib mootor nii päris kokku joosta.“ Teiseks, ühiskonna infoga

Kirjandus → Kirjandus
8 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kinemaatika küsimused ja vastused

Mis on/mida näitab kiirendus? Kiirendus on vektorsuurus, mida mõõdetakse kiiruse muutumisega ajaühikus. (Näitab kiiruse muutumise kiirust.) 9. Mis on trajektoor? Trajektoor on joon, mida mööda keha liigub. Nt: maantee, mida mööda sõidab auto. 10. Mida näitab keskmine kiirus? Keskmine kiirus näitab kogu läbitud teepikkuse ja selleks kulunud kogu aja suhet. Nt: l1=30km, t1=20min, l2=20km, t2=25min. Vkeskmine=lkogu jagatud tkoguga 11. Selgita liikumise suhtelisust näitega. 12. Kiiruse valem, tähtede tähendused, ühik? V=s(l)/t v- kiirus, s(l)- läbitud teepikkus(nihe), t-aeg (nihkeks kulunud aeg), ühik: m/s, km/h, km/s. 13. Kiirenduse valem, tähtede tähendused, ühik? a=v-vo/t, a- kiirendus, v-kiirus, vo- algkiirus, t- aeg, ühik: m/s2, km/h2. 14. Lõppkiiruse valem ühtlaselt muutuva liikumise jaoks. v=vo +at 15. Teepikkuse valem ü.m.l-i jaoks? s=vo*t-+gt2/2 16. Vabalangemise kiirendus, tähis? g=9,8m/s2 17

Füüsika → Füüsika
45 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kuidas kirjutada arutlevat kirjandit?

(nagu novellis) Probleem, peamõte, pealkiri Arutlev kirjand ei saa olla ilma probleemi ja peamõtteta. Mida sa öelda tahad? Kirjandi probleemi ja mõtte juurde juhib pealkiri. Arutlemise 5 põhivõtet Analüüsimine - nähtuste (ideede, probleemide, sündmuste, protsesside) liigendamine osadeks. Tuuakse välja tervik, selle osad ja nendevahelised suhted. Kirjeldatakse ja põhjendatakse neid. Illustreerimine - millegi väitmine ja selle näitega tõestamine. Näiteid on vaja arutlemisel selleks, et iseloomustada üldist läbi üksiku. Näide peab täpsustama, konkretiseerima väidet või nähtust, mille juurde ta kuulub. Näidetega ei tohiks liialdada. Defineerimine - definitsiooniga mõiste sisu loogiline ja täpne avaldamine. Mõiste lahti seletamine. Defineerida võiks neid mõisteid, mille tähendust lugeja ei pruugi teada või kui mõiste on mitmeti tõlgendatav. Klassifitseerimine - nähtuste jagamine rühmadeks

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Lermontov „Meie aja kangelane“

05.2011 Lermontov ,,Meie aja kangelane" 1.Lugude tegeliku toimumise järjekord on teoses segamini. Järjesta pealkirjad nii, nagu nad ajaliselt üksteisele järgnevad. Lugude tegelik järjekord peaks olema järgmine: Petsorini päeviku osad Taman,vürstitar Mary,fatalist. Siis tulid Bela ja teos lõpeb pealkirjaga Maksim Maksimõts. 2.Too välja kolm Petsorinile iseloomulikku joont, tõesta iga omadust vähemalt kahe konkreetse näitega teosest. Kirjuta vastuse lõppu omapoolne järeldus toodud näidete põhjal, milline noormees oli sinu meelest Petsorin. 1.Teda võib pidada väga julgeks noormeheks,sest ta läks hutti, kus oli joodik oma noa ja püssiga ning tegi ta kahjutuks. 2.Petsorin Vahel istus toas, kus käis tuulehoog ning ta rääkis,et ta on külmetanud. Vihma ja külmaga oli ta päev otsa jahil, teised külmetavad aga temal ei ole sellest midagi 3

Eesti keel → Eesti keel
15 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Lermontov „Meie aja kangelane“

03.2011 Lermontov ,,Meie aja kangelane" 1.Lugude tegeliku toimumise järjekord on teoses segamini. Järjesta pealkirjad nii, nagu nad ajaliselt üksteisele järgnevad. Lugude tegelik järjekord on järgmine: Petsorini päeviku osad Taman,vürstitar Mary,fatalist. Järgmiseks olid Bela ja teos lõpeb pealkirjaga Maksim Maksimõts. 2.Too välja kolm Petsorinile iseloomulikku joont, tõesta iga omadust vähemalt kahe konkreetse näitega teosest. Kirjuta vastuse lõppu omapoolne järeldus toodud näidete põhjal, milline noormees oli sinu meelest Petsorin. 1.Petsorin oli veidi imelik noormees, sest vihma ja külmaga oli ta päev otsa jahil, teised külmetavad aga temal ei ole sellest midagi. Teinekord istus toas, kus käis tuulehoog ning ta rääkis,et ta on külmetanud. 2.Petsorin oli suur naistemees, ta oskas väga hästi loba juttu ajada ning sellepärast meeldis ta naistele. 3

Eesti keel → Eesti keel
25 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kas Eestisse tuleks rajada tuumajaam

Veelgi suurem osa inimestest on vastu tuumajaama rajamisele suure hirmu tõttu. Nagu me kõik ajaloost mäletame, toimus 1986.ndal aastal Tsernobõli tuumakatastroof, mis kujutas endast tuumaelektrijaama 4. energiaploki reaktori plahvatust. Plahvatuse põhjustas tuumajaama ebastabiilsesse olekusse viimine turvasüsteemide katsetuse tõttu. Ma arvan, et ligi 30 aastat tagasi aset leidnud sündmus ei tohiks olla niivõrd määrav roll tulevuku plaanidele, eriti kui tegu on vaid ühe halva näitega. Vastukaaluks võiks tuua selllele näiteks fakti, et USAs asub üle saja tuumaelektrijaama, ning seal olev majandus on korralikult üle keskmise, rääkimata sellest, et puuduvad ka tuumareaktorite plahvatused. Samuti on ka reaalsete õnnetusjuhtumite tõenäosus tuumajaamas peaaegu, et nullilähedane, eriti võttes arvesse seda, et masinate vallas on toimunud ning toimub tänapäevani suur areng.

Füüsika → Füüsika
33 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kellest koosneb ühiskond?

Abort Esimese lapse sünni edasilükkamine 2. Mis lisaks madalale sündimusele põhjustab rahvaarvu vähenemist Eestis? Nimeta kolm põhjust. Väljaränne, väike sisseränne Kõrge suremus Lühike eluiga 3. Too kolm näidet, kuidas Eesti riik toetab perekonda laste kasvatamisel. Lastetoetused Tasuta haridus Vanemapalk, emapuhkus 4.Miks on riigil poliitika teostamisel vaja teada rahvastiku vanuselist koosseisu? Põhjenda kolme näitega. Siis riik teab milliseid muudatusi on vaja teha. Kui sündide arv on suur, peab riik planeerima lasteaedu ning koole. Kui on palju tööealisi inimesi, peab olema piisavalt töökohti Kui on palju vanureid, pead riik arvestama, et pensionite maksmiseks jätkuks raha Nimeta lisaks vanusele veel üks tunnus, mille alusel on võimalik Eesti rahvastikku analüüsida. Sugu 5. Rahvastikku võib jaotada vaga erinevate tunnuste alusel. Diagrammil on esitatud Eesti rahvastiku vanuseline struktuur

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ülesanne Aristotelese juurde

Toon siinkohal sinna iseenda näite. Kui kogenu oskab ravida inimeselt depressiooni, sest tal on kogemus, ta on seda enne teinud siis kunsti valdajad teavad põhjust, kuid ei ole kindel kas nad tulevad toime ka depressiooni lahendamisega. Seda võtab hästi kokku järgnev: ,,Kogenud teavad 'et', kuid ei tea 'miks', kunsti valdajad aga tunnetavad 'miks' ja põhjust." 4. Mis mõttes need (inimesed), kes on kogenud, on edukamad kui need, kel on üldise teadmine (logos)? Selgitage seda ravimise näitega. Mis mõttes üldise teadjad on targemad kui kogenud? Selgitage seda näitega. Nagu eelpool välja toodud siis kogemus tuleneb nii mälust kui meeltetajust. Kui arst ravib haiget siis tal on vaja spetsiaalselt ravida seda üksikut. Tal tuleb kasuks kogemus st ta on enne meeltega tundnud seda olukorda ja mäluga ta mäletab seda. Järelikult tal pole vajadust endas kõhelda ja ta tuleb ravimisega toime. Raske oleks hakkama saada ainult teadmisega (logos), kuna

Filosoofia → Filosoofia
105 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Metafüüsika I raamat

Enamasti peame me targemaks neid, kes valdavad kunsti kui neid, kes on kogenud. Nimelt kõik tegevused ja protessid puudutavad üksikut ehk siis kogemust ja kunst on üldine teadmine. Kogemused on need, mis annavad meile teadmised üksikisikutasandil ja nad üldjuhul ei kehti üldsuse jaok. Kunst on aga üldine ja seega on laiem mõiste. 4. Mis mõttes need (inimesed), kes on kogenud, on edukmad kui need, kel on üldise teadmine (logos)? Selgitage seda ravimise näitega. Mis mõttes üldise teadjad on targemad kui kogenud? Selgitage seda näitega. Inimesed, kes on kogenud on edukamad kui need, kel on üldised teadmised. Arst ravib inimesi õnnestunult juhul, kui tal on logos ehk teadmised olemas koos kogemustega. Ja ta küll suudab tunnetada üldist (kunsti) , aga kogemust ise ei tea, siis ravib ta ebaõnnestunult. Seda seepärast, et ravitav on üksik ja järelikult on seepuhul vaja kogemusi mitte üldisi teadmisi.

Filosoofia → Filosoofia
60 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Dokumendihalduse vajalikkust organisatsioonis

eelmises töökohas. Tekkis segadus minule lubatud puhkuse kuupäevades samal ajal, kui olin paar päeva juba töölt eemal reisil. Olin teinud korrektse avalduse ning saanud selge vastuse, et firmale minu soovitud aeg sobib. Samuti oli puhkuseplaan kõigi töötajate poolt allkirjastatud. Õnneks lahenes pakiline situatsioon mõistlikult, kui ettevõtte direktori nõudmisel tehti dokumentatsioonis põhjalik kontroll ning viimaks leiti vajalikud failid. Kahjuks ei olnud siinkohal tegu positiivse näitega, vaid hoopis puuduliku järelvalvega andmete säilitamisel ja töötlemisel. Tänapäeva kiirelt arenevas maailmas on oluline järjepidev lepingute ja dokumentide inspekteerimine. See aitab tagada juriidilised tõestusmaterjalid kohtuvaidlustes, organisatsiooni jätkusuutliku arengu ning töötajate-klientide heaolu ja kindlustunde. Samuti on korrektne asjaajamine ja andmete säilitamine vajalik probleemide vältimiseks Maksu- ja Tolliametiga, üldises mõttes terve riigiga

Õigus → Asjaajamine ja dokumendihaldus
51 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Relatiivsusteooria

taustsüsteemis sirgjooneliselt kiirusega v1 ja süsteem ise kiirusega v2, siis keha kiirus u juhul v1 = c on c. Knemaatiline tegur näitab aja aeglustumist. Kui kiirus kasvab, kasvab ka piiramatult. Aja aeglustumiseks e. dilatatsiooniks nimetatakse nähtust, mille tõttu igale vaatlejale tundub, et teistes süsteemides on aja kulg aeglustunud. Omaaeg t0 korrutatud kinemaatilise teguriga annab ajavahemiku t, mis suureneb. Pikkuse suhtelisus e. kontraktsioon e. lühenemine on tõestatav näitega, et 100 m pika rongi liikumisel kiirusega 100 km/h lüheneb ta 4*10-15 mm. Seisumass m0 on keha mass inertsiaalsüsteemis, kus keha seisab paigal. Kineetiline mass mkin on kehale lisandunud kineetiline energia Ekin keha liikumisel suurel kiirusel. Kui keha kineetiline energia kasvab, siis kasvab tema mass piiramatult, kuid kiirus läheneb c-le. Valguskiir levib kosmoses kiirusega 300 000 km/s. Kui kiir möödub tähest, siis ta muudab oma suunda, tingituna tähe suurest gravitatsioonist

Füüsika → Füüsika
268 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mis on hea Aristotelese eetika järgi?

Aristotelese järgi on loomutäius selle aluseks, mis paneb iga asja hästi tegutsema -- nii on silm täiuslik siis, kui ta näeb hästi, inimene on loomuselt täiuslik hästi tegutsedes. Ta nimetab ebatõenäoliseks, et näiteks ebaõiglaselt toimiv inimene ei taha olla ebaõiglane. Toimingud muudavad inimesi -- igaühe võimuses on midagi teha või tegemata jätta. Just tegutsemine näitab, missugune inimene ollakse. Aristoteles selgitab seda põhimõtet näitega lenduvisatud kivist: seda ei saa küll enam kätte, kuid viskamine ise oli enne enda otsustada -- seega tegevuse lähtealus on inimeses endas. Seega vaatab Aristoteles uutmoodi ka vastutuse küsimust, seostades selle inimese endaga. Inimest ei halvustata ega häbistata nende keha-- ja hingepuuduste pärast, mis temast ei sõltu (näiteks kui inimene on sünnilt või õnnetuse tõttu vigane või pime) -- siis tuntakse pigem kaasa

Filosoofia → Filosoofia
63 allalaadimist
thumbnail
8
xlsm

VBA Kt_K

helmi-adele VÄÄR #NAME? helmi-irene VÄÄR #NAME? helmi-marie TÕENE #NAME? hilda-adele VÄÄR #NAME? hilda-alide VÄÄR #NAME? hilda-maria TÕENE #NAME? b, kas tekst vastab etteantud maskile. mis asendab ühte suvalist märki. maskile Kä??a, aga Kärdla ei vasta. gune. etab funktsiooni töö. s Boolean ge ja vaadake, kas saite näitega samad Keskmine pikkus hanna 9,875 hanna-liisa hanna-maria Koostada VBA-programm (makro), mis arvutab täidetud lahtrite piirkonda hanna-stina rasvase kirjaga sisestatud nimede keskmise pikkuse. hannaliisa Makro siduda mingisuguse graafilise objektiga. helga-marie Piirkond algab lahtrist nimega nimed. helgi-maie Keskmine pikkus väljastada vabalt valitud lahtrisse. helgi-maret

Informaatika → Informaatika
37 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ühiskonna sidusus KT. 12 klass

Heaolu eest vastutab tööandja, Heaolu eest vastutab igaüks ise Heaolu eest vastutab riik töövõtja ja pere Toetusi ei maksta Toetused vaid vaestele ja Toetused on tagatud kõigile pensionäridele Järjepidev heaolipoliitika Põhiväärtus indiviidi vabadus, Sotsiaalsed muudatused võrdsed võimalused 14. Millist heaolu mudelit järgitakse Eestis? Põhjenda oma arvamust kahe näitega. Eestis järgitakse sotsiaaldemokraatlikku heolumudelit. Haridus on kõigile tasuta. Arstiabi saavad kõik, hoolimata oma sissetulekust. 15. Mis on sotsiaalne tõrjutus? Millised on 3 peamist sotsiaalse tõrjutuse põhjust? Sotsiaalne tõrjutus ­ seisund, kus inimene peamiselt vaesuse tõttu ei saa ühiskonna elust osa võtta, on eemale tõrjutud. PÕHJUSED: · Töötus · Erivajadus (invaliidsus) · Kuulumine vähemusrühma (rahvus, nahavärv) · Piirkondlikud erinevused

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
42 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Raha ja õnn käivad käsikäes

õnnelik. Kui me kogu oma elu pühendame üksnes rahale- nii nagu tarbimisühiskond meile igapäevaselt sisendab, võib meil märkamata jääda põhjus, miks me üldse elame ning mille poole püüdleme. Selline teadmatus võib inimese muuta väga õnnetuks ning tekitab raskusi oma koha leidmisega elus. Robert Kiyosaki on öelnud oma raamatus „Rahavoo kvardant“: „Õnn on see kui sul on piisavalt raha, et tegeleda meelepärasega.“ Nõustun selle näitega täielikult, sest tegelikult nõuab selline elu, mida tahetakse nautida, mingisugust ressurssi. Ei ole võimalik elada ainult õhust ja armastusest. Arvan, et raha on kindlasti tähtsal kohal ning ilma selleta ei saa olla ka inimväärset elu, kuid tõeliselt õnnelik saab inimene olla vaid siis, kui teatakse, et raha on vaid vahendiks oma eesmärkide saavutamiseks Teiselt poolt võib aga raha inimesi pimestada. Kui omatakse palju raha, aga ei osata sellega toime tulla ega

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

LINNADE VALITSEMINE JA MAJANDUS

Millised on tuntumad teosed? Pilastati inimtüüpe, eri ühiskonnakihte ja elukutsete esindajaid; ,,Rebaseromaan'' 9. Millised olid keskaegse kaubanduse riskid? 10. Mis oli Hansa Liit, milliseid kaupu veeti idast läände, milliseid läänest itta? Hansa liit oli kaubalinnade liit; idast läände viidi karusnahku, mett ja vaha; läänest itta viidi luksuskaubad, Flandria tekstiilitooted ja sool. 11. Kas linnaõhk tegi vabaks? Põhjendage vastust vähemalt 3 näitega Arvan, et linnaõhk tegi vabaks, sest kui talupoeg oli linnas elanud vähemalt aasta, sai ta isiklikult vabaks ning seal ei ,,kuulunud'' talupoeg kellelegi, kelle põldudel ja majapidamises ta pidi töötama. TEADUS JA ÜLIKOOLID KESKAJAL Õpik " Inimene,ühiskond, kultuur ­ keskaeg" lk 180-187 1. Mis oli järgmiste koolide õpetuse eesmärk: 1) Kloostrikool 2) Põhikool 3) Abakusekool 2

Ajalugu → Ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Küsimused ontoloogia loengu kohta

Anamnesis ­ meenutamine. Oluline küsimus ­ kas on olemas ideed? 3. Mis on essentsialism? Õpetus asjade olemisest endast, eeldades et neil on mingi kindel ontoloogiline staatus. 4. Mis on substants? Olev asi, mis on olemas tänu iseendale. On olemas asjad, mille juures on aine, idee, liikumine, eesmärk. Aitiion kui asja põhjus. 5. Selgitage Aristotelese substantsi-teooriat ühe näitega. Kappi on valmis, kui on kokku pandud selle osad (puulauad, nupud, riiulid jne). 6. Millised on ja mida tähendavad küsimused oleva olemusest? Sõnastage mõni oleva olemustpuudutav küsimus ja tooge näiteid võimalikest vastustest. Kuidas olev on? -olev on alati liikuv (Herakleitos). Milles oleva olemus seisneb? (Platon) Mis on olev? Algus, millest kõik tekib. 7. Milliste filosoofia tegemise tehnikatega te selle kursuse jooksul kokku puutusite?

Filosoofia → Filosoofia
21 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Aristoteles

Kunst tekib, kui arvukatest kogemuse arusaamadest saab üks üldine arusaam sarnastest asjadest. Kui kogemused on arvukad mälestused ühest ja samast asjast, siis kunst oskab üldistada ning vaadata ka teiste sarnaste kogemuste poole ning seetõttu tekitab tal arusaam sarnastest asjadest. Kogemus teab, et midagi toimus, kuid kunst suudab aru saada selle põhjustest. 4. Mis mõttes need (inimesed), kes on kogenud, on edukmad kui need, kel on üldise teadmine (logos)? Selgitage seda ravimise näitega. Mis mõttes üldise teadjad on targemad kui kogenud? Selgitage seda näitega. Omada arusaama, et seda ja seda haigust põdevat Kalliast aitas see ja see, ning samuti Sokratest ja samamoodi paljusid üksikuid , on kogemuse (asi), aga määratleda, et (see) aitas nii- ja niisuguseid üht laadi inimesi, kes põdesid seda ja seda haigust, nagu näiteks fleg- maatikuid või koleerikuid sapise vahelduva palaviku korral, on kunsti asi. Ehk, me oskame

Filosoofia → Filosoofia
10 allalaadimist
thumbnail
10
docx

10. klassi tähtsamad aspektid ajaloost.

EESTI VABARIIK 1920-1939 1. Ülesanne-Millest oli tingitud Eesti sisepoliitikas aastatel 1921-1931 pidev valitsuse vahetumine(10 aasta jooksul 11 valitstust)?Kase see oli sinu arvates positiivne või negatiivne?Põhjenda. Valiti 6 erakonda,koalitsioonis 2-3 erakonda.Erinevad huvid.Ei suudetud olla ühel nõul. 2. Ülesanne-Aastiad 1920-193 on Eesti sisepoliitikas iseloomustatud mitmeparteilise demokraatiana.Iseloomusta seda väidet kahe näitega. Erinevad huvid,mitu erakonda,11 valitsust. 3. Ülesanne.Tutvu diagrammiga ja vasta seejärel küsimustele. a)Missugune erakond oli esindatud kõikides Riigikogu koosseisudes? Põllumeestekogud b)Mitu kohta oli Riigikogus?Oli Eestis ajavahemikul 1920-1934 võimalik moodustada üheparteivalitsust?Põhjenda. Ei oska vastata c)Missugune erakond oli sinu avates sel ajavahemikul Eestis kõige mõjukam?Põhjenda

Ajalugu → Ajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Vene kultuurilugu

1. Millest koosnes vene talupojakultuur? 2. Too viis näidet Peterburi erilisusest 17. saj. Venemaal. 3. Mille algatas 1812. aasta sõda Venemaal? 4. Too viis näidet Moskoovia eripäradest 17. saj. Venemaal. 5. Kirjelda Moskoovia aadliku kodu nelja näitega. 6. Miks ei mängitud Moskoovias instrumentaalmuusikat? 7. Mille poolest sai kuulsaks krahv Seremetev? 8. Mis oli suurim takistus vene rahvuskirjanduse arengule? 9. Nimeta vene klassikalise koolkonna rajaja muusikas ja tema tähtsam loominguzanr. 10. Nimeta Võimsa rühma viis liiget ja nende teine tegevusvaldkond muusika kõrval. 11. Nimeta viis eesti heliloojat, kes on õppinud Peterburi konservatooriumis. 12. Nimeta VÕIMSA RÜHMA viis tegutsemise eesmärki 1

Muusika → Muusikaajalugu
75 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Inglise keele eessõnad

PEAMISED EESSÕNAD KOOS NÄITEGA ABOUT: He told us about his trip. (Ta rääkis meile oma reisist.) ABOVE: The plane flew above the clouds. (Lennuk lendas pealpool pilvi.) ACROSS: He ran across the street. (Ta jooksis üle tänava.) AFTER: They arrived after supper. (Nad saabusid pärast õhtusööki.) AGAINST: I am against the proposal. (Ma olen ettepaneku vastu.) ALONG: They walked along the shore. (Nad kõndisid mööda kallast.) AMONG: Divide the sweets among the boys. (Jaga maiustused poiste vahel ära.) AT: We met at a party. (Me kohtusime ühel peol.) BEFORE: I'll be back before 3 o'clock. (Ma olen tagasi enne kella kolme.) BEHIND: He sat behind me. (Ta istus minu taga.) BELOW: He signed his name below mine. (Ta kirjutas oma nime minu nime alla.) BESIDE: He likes to sit beside Mary. (Talle meeldib Mary kõrval istuda.) BESIDES: I have three other hats besides this. (Mul on peale selle veel kolm kübarat.) BETWEEN: She sat between Harry and Toby....

Keeled → Inglise keel
77 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kas õnn ja raha käivad käsikäes

Iga inimese tegelik soov on olla õnnelik. Kui me kogu oma elu pühendame üksnes rahale- nii nagu tarbimisühiskond meile igapäevaselt sisendab, võib meil märkamata jääda põhjus, miks me üldse elame ning mille poole püüdleme. Selline teadmatus võib inimese muuta väga õnnetuks ning tekitab raskusi oma koha leidmisega elus. Robert Kiyosaki on öelnud oma raamatus ,,Rahavoo kvardant": ,,Õnn on see kui sul on piisavalt raha, et tegeleda meelepärasega." Nõustun selle näitega täielikult, sest tegelikult nõuab selline elu, mida tahetakse nautida, mingisugust ressurssi. Ei ole võimalik elada ainult õhust ja armastusest. Arvan, et raha on kindlasti tähtsal kohal ning ilma selleta ei saa olla ka inimväärset elu, kuid tõeliselt õnnelik saab inimene olla vaid siis, kui teatakse, et raha on vaid vahendiks oma eesmärkide saavutamiseks Teiselt poolt võib aga raha inimesi pimestada. Kui omatakse palju raha, aga ei osata sellega

Kirjandus → Kirjandus
26 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ajalugu: Rooma riik

Rooma linnas, aga ka kirjamehi, et need oma loomingut jäädvustaksid. Augustusel olid rikkad sõbrad, kes aitasid tal taotlusi ellu viia ja kes kutsusid lähikonda tuntuid autoreid ning toetasid neid rahaliselt, et neil oleks kõik olemas loomingu valmistamiseks. 6. Kuidas kajastuvad Rooma riiklus, elulaad ja mõtteviis Rooma kultuuris? Sõnasta kaheksa seostatud paari, kus iseloomulik joon riikluse, elulaadi või mõtteviisi kohta oleks ühendatud sobiva kultuurialase näitega. 1. Rooma vabariiklik korraldus tõi kaasa kohustusliku poliitikute kõnekunsti oskuse. 2. Rooma kui keisririik, hakkas toetama rahaliselt kultuuri. 3. Roomlaste agressiivne meelelaad väljendus gladiaatorite võitlusega. 4. Roomlaste vallutused tõid kaasa segunenud kultuuri. 5. Roomlaste jõukatsumised ja agressiivsus ­ hobukaarikute kasutamine. 6. Riik+religioon ­ preestrid on riigiametnikeks. 7

Ajalugu → 10.klassi ajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ühiskonna mõisted + muu

inimesed. 11)MitteaktiivsedMittetöötavad pensionärid, õpilased, kodused jms. 12)Sotsiaalne kihistusInimeste hierarhiline jagunemine eri kihtidesse. 13)Sotsiaalne mobiilsusInimeste liikumine ühest kihist teise. 2) Millised iseloomulikud jooned on omased Eesti rahvastikule? Sõnasta kolm iseloomulikku joont, suundumust. a) Eesti kodanikud b) Heledanahalised c) Eesti keelt kõnelevad inimesed 3) Miks on riigil poliitika teostamisel vaja teada rahvastiku vanuselist koosseisu? Põhjenda kahe näitega. Põhjus: Et arvestada inimeste vajadustega. Näide : Lasteaedade ja lasteaiakohtade arv. Näide : Vanadekodude ja kohtade arv. 4) Vt rahvastikupüramiid http://www.stat.ee/public/rahvastikupyramiid/ Mida saame järeldada rahvastikupüramiidi põhjal? 1) Rahvastiku vananemine 2) Väljarände suurenemine 3) Vähe noori 4. Inimeste mitmekesised huvid. 1) Too EV põhiseadusest näiteid, et Eesti on pluralistlik ühiskond.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

Päikesesüsteemi esitlus

Päikesest ning sellega Second level seotud objektidest ja Third level Fourth level nähtustest, sealhulgas Fifth level planeet Maa, millel me elame. Tegemist on kõige paremini tuntud näitega planeedisüsteemist, mis üldjuhul koosneb ühest või mitmest tähest ning nendega gravitatsiooniliselt seotud ainest (planeedid, meteoorkehad, tolm, PÄIKE Päike on meie päikesesüsteemi täht. Tema läbimõõt on 1.392 miljonit kilomeetrit ( 109 maa läbimõõtu) Päike teeb ühe tiiru ümber oma kujutletava telje 2536 päevaga. Päike on umbes 4.5 miljardit aastat vana. MERKUUR

Geograafia → Geograafia
9 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Mihhail Lermontov ja "Meie aja kangelane"

2. MAK on portree autori sugupõlve pahedest. Autori eesmärk on kirjeldada tema aja inimest. Ta räägib seal endast. Üks tegu viib järgmiseni. 3. MAK tegevus toimub Kaukaasias, kus on palju mägesid ja orgusid. Keskkond on seal väga ilus. Samas on seal palju erinevaid rahvuseid ja neil kõigil on omad seisukohad. Linn peegeldab inimeste elu. Nt. Tamari. 4. Petsorin põhjustab valu ja kannatusi selle näitega kui ta tahab saada endale naiseks Belat. Selles ajal kui ta Belat tahab ja lõpuks kätte saab saavad mitmed inimesed kannatada. Nt. Bela isa, Kazbits ja Bela ka ise. Kui Maksim ja Petsorin jälle kokku said üle aastate, siis Petsorin ei tahtnud Maksimiga tegemist teha ja oli kinnine. 5. Mina tahaksin olla Petsorini süüdistaja, sest ta käitus teistega väga halvasti ja vedas teisi alt. Ta pidas ennast teistest paremaks. Ta manipuleeris teistega

Kirjandus → Kirjandus
18 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Filosoofia KT parandus

Jorgen Alasoo IATB113080 Mis on tunnetus a priori ja a posteriori; analüütiline ja sünteetiline otsustus ning nende erinevus ­ koos näitega. Posteriori tunnetus on sõltuv kogemusest, ta algab kogemusega, ta on empiiriline. A priori tunnetus on puhtast arust, ilma meeli kasutamata. A priori ei eelda kogemusi. Analüütiline otsustus mõtestab millegi lahti, kuid ei lisa midagi, ta on a priori. Selline objekt, mille mõismiseks pole vaja eelnevat kogemust. Näiteks ,,keha", see sõna ütleb ära et tegemist on ulatuvusliku objektiga(Kanti järgi on kõik kehad ulatuvuslikud). Sünteetiline

Filosoofia → Filosoofia
44 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun