Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Muusikaajalugu I kursus (10kl) (11)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
MUUSIKAAJALUGU 1
Egiptus
  • Esialgu oli muusika väärika ja piduliku ilmega
  • Kõik pillid on seotud jumalatega ja neil on kultuslik tähtsus. Enamasti musitseerisid naised. Tänu Aasia mõjudele muutus muusika meelelisemaks ja elavamaks ning toimus templimuusikareform  visati välja kõik üleliigsed pillid. Alles jäi vaid Isise kultuspill sistrum .
  • Muusikateooria oli Egiptuse preestrite salateaduseks
  • Esines palju pille: flööt(otseflööt, põikiflööt); harf ; šalmei-> aulos-> oboelaadne pill; trompetilaadsed pillid; lauto ; sistrum; ; tsitter; raamtrumm; lüüra
  • Hironoomia-> meloodiakaare näitamine käe abil
  • Egiptuse muusika aluseks oli esialgu laskuv 5-astmeline helirida e. pentatoonika . Hiljem kasutatakse 7-astmelist helirida, mis jaguneb 17-ks veerandtooniks.

Mesopotaamia
  • Kõik pillid, mis Egiptuses
  • Olid ka ansamblimuusika ja orkestri alged . Templites lauldi antifooniliselt e. vastamisi laulsid 2 koorigruppi või 2 solisti.
  • Tunti ka intervalle.

Hiina
  • Hiina muusikakultuur – rangete reeglitega keisrite maailmamuusika Muusika oli tihedalt seotud riigiga. Muusika oli kõikide teaduste allikaks, mille abil filosoofid õpetasid rahvast.
  • Muusika aluseks oli pentatoonika e. 5-astmeline helilaad , pooltoonideta. Igal keisril oli oma noot . Fa( keiser ), sol(minister), la(truu alamlik rahvas), do(ühiskondlikud asjad, riigi olukord, re(riigi asjaajamine, üldpilt).
  • Hiina kammertoon – Meisterdatud 2700 eKr. Ling -Luni poolt. Bambustoru, kuhu mahtus 100 identsed hirsitera, andis f1.
  • Muusika oli tavaliselt ühehäälne, meloodiat võis toetada burdoon – meloodiaga katkematult kaasa helisev basshääl.
  • Hiina kuulsaim filosoof Kong Fuzi väitis: „Kui tahad teada, kuidas valitsetakse maad ja milline on selle kultuur, kuula selle maa muusikat.“
  • Hiina vanasõna ütleb: „Sõnad võivad petta, inimesed võivad valetada, aga muusika mitte kunagi.“
  • Teateer: Dirigendi rolli täitis trummimängija. Löökriistad saatsid lavalist liikumist, keel- ja puhkpillid olid laulusaateks ja vahemänguks. Lauldi kõrge nasaalse häälega. Igal karakteril oli oma tämber.
  • Õukonnas tegutses oma orkester .
  • AariaSoololaul , ühe tegelase(näitleja) esitus. Laulja laulab aariat, kui tema tundeseisund on jõudnud kulminatsiooni. Annab orkestrile märku ääle kõrgendamise või sõna pikendamisega.
  • Trummid – Gong(kõige tähtsam), king , kellad , taldrikud,
  • Keelpillid – Kin(7- keeleline , tsitrilaadne, siidist keeltega), pipa (lautosarnane, 4 keelt), san- xian (bandžolaadne, kõlakorpus on kaetud maonahast membraaniga), er-hu(2 keelega poogenviiul)
  • Puhkpillid – trompet , flööt, topeltaulos , sheng(suuorel kõrvitsast põhjaga)

India
  • Muusikat peeti kõigist kunstidest kõige olulisemaks.
  • Veeda – India püha ilmutusraamat sanskriti keeles. Veeda hümne (vanimad muusikanäited, u. 3000 a.) kanti ette retsiteerides e. lauldes lugedes .
  • Rigveda – Esimene teadaolev kirjalik allikas muusikast, milles oli lisaks hümnidele ka muusikateooria.
  • Muusika aluseks oktaav , mis jagatud 22-ks tooniks. Tavaliselt ühehäälne, improviseeriti noodikirja tundmata. Vokaalmuusikas kasutati saatepilli, mis toetas meloodiat helilaadi üksikute astmetega või burdooniga.
  • India muusika esitab nii kuulajale kui ka muusikule kõrged tingimused, vaja oli suurt teadmiste hulka. Oliline oli meloodiamudel e. raaga – helide rühm, mille piirides muusik improviseerides teemat arendab. Raagale vastab teatud emotsionaalne seisund e. rasa . Igal raagal on oma kindel rütmimudel e. taala . Raaga alusel improviseeritav toes võib kesta paarist minutist paari tunnini. Osaleb kolmik  solist ( helilooja ), löökpillimängija ja keelpillimängija (burdoonpill tampura).

1) Sissejuhatus – vaikne ja aeglane, solist+tampura
2) Põhiosa – lisandub löökpillimängija, kes paneb paika taktimõõdu. Kiireneb tempo, dünaamika valjeneb
3) Lõpp – lõpeb järsult kulminatsioonis
  • Keelpillid –
1) vina – keelpillide kuninganna, kõrvitsast kõlakastiga
2) sitar – vanim keelpill , 4-7 põhikeelt, -19 resonaatorkeelt
3) sarod – lautotaoline näppepill, 7 põhikeelt, 2 burdoonkeelt, 17 res-keelt, pealt kaetud boanahast membraaniga
4) tampura – burdoonpill
  • Puhkpillid –
1) pungi – kaks toru, millest üks mängib meloodiat, teine on burdoontoru
2) flöödi-, trompeti - ja oboelaadsed
  • Löökpillid –
1) taldrikud
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Muusikaajalugu I kursus-10kl #1 Muusikaajalugu I kursus-10kl #2 Muusikaajalugu I kursus-10kl #3 Muusikaajalugu I kursus-10kl #4 Muusikaajalugu I kursus-10kl #5 Muusikaajalugu I kursus-10kl #6 Muusikaajalugu I kursus-10kl #7 Muusikaajalugu I kursus-10kl #8 Muusikaajalugu I kursus-10kl #9 Muusikaajalugu I kursus-10kl #10
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-04-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 229 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 11 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor saalu Õppematerjali autor

Lisainfo

Egiptus, Mesopotaamia, Hiina, India, Vana-Kreeka muusika, Varakristlik muusika, Ilmalik laul, Mitmehäälne muusika keskajal, Renessanss, 14. sajandi muusika, Muusika 14. sajandil Itaalias, Paroodia missa, Madalmaade koolkonnad & põlvkonnad, Hilisrenessansi kirikumuusika, Ilmalik laul ja seltskonnamuusika, 16. sajandi madrigal, Instrumentaalmuusika

Mõisted


Kommentaarid (11)

Cornelia profiilipilt
Cornelia Kotto: Koduse töö sain korralikult tehtud selle põhjal :D
23:46 18-10-2010
mukkel profiilipilt
mukkel: Väääga kasulik!! Soovitan kõigile!
17:12 11-11-2008
Tarmoriivo profiilipilt
Tarmoriivo: hea, kuid paljud asjad ka puuduvad
18:26 11-11-2012


Sarnased materjalid

7
doc
Muusikaajalugu 5 -16 saj
3
docx
Muusikaajalugu konspekt
4
docx
Muusikaajalugu - Keskaeg
3
doc
Muusikaajalugu keskaeg
2
docx
MUUSIKA AJALUGU
38
pptx
Muusikaajalugu - klassitsism
10
doc
Muusikaajalugu
17
doc
ÕHTUMAADE MUUSIKALUGU I konspekt





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun