Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Turunduse olemus (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Turunduse olemus
Turunduse põhimõisted
Turundus  on sotsiaalne tegevus ja juhtimisprotsess , mil e abil üksikisikud ja grupid rahuldavad oma eesmärke teiste jaoks 
väärtust omavate ja nende vajadusi ning soove rahuldavate toodete loomise, pakkumise ja vahetusega. (P.  Kotler , 1997).
Turundus  on tegevus, mis on suunatud klientide vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu (P.Kotler, 
2002).
Turundus on ideede, toodete ja teenuste  kontseptsiooni , hinna­kujunduse, edustamise (s.h. reklaami) ja jaotuse 
planeerimise ning elluviimise protsess, et luua soodsaid vahetusi üksikisi­kute ja organisatsioonide eesmärkide 
rahuldamiseks ( Vihalem , 2003 (1988. aastal Ameerika Marketingiassotsiatsiooni poolt sõnas­tatud definitsiooni järgi)).
Turundus on juhtimisprotsess, mis uurib, prognoosib ja rahul­dab tarbijate nõudlust kasumi saamise eesmärgil (Mercer, 
1992) Defineeritud nõudluse  seisukohast )). 
Turustamine tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet „ turustuskanal “). Turundus on 
seega oluliselt laiem mõiste kui turustus ning võib öelda, et turustus on turunduse üks osa.
Turg  on toote tegelike ja potentsiaalsete ostjate kogum. Ostjateks võivad olla nii üksikisikud kui  organisatsioonid .
Toode on midagi, mida saab pakkuda turul vajaduste rahuldamiseks. Toode võib olla materiaalne, kuid tähtis pole mitte 
füüsilise toote  omamine , vaid sellega kaasnevad hüved.
Klient  on  organisatsioon või isik, kes võtab toote vastu või kasutab pakutavat teenust. Samuti on klient   ostja,  tellija  või 
teenuseid kasutav inimene.
 Tarbija on füüsiline isik, kellele pakutakse või kes omandab või kasutab kaupa või teenust eesmärgil, mis ei seondu tema 
majandus­ või kutsetegevusega
Turunduse olemus
Turundus on osategevuste  kompleks , mis hõlmab:
     ­  turuuuringuid, 
     ­  toote/teenuse kujundamist, 
     ­  turustuskanalite valikut, 
     ­  hinnapoliitikat, 
     ­  müügi toetamist ja 
     ­  müüki ennast. 
Turunduse eesmärgiks on tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende 
rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. 
Turundustegevus algab pikalt enne müügi  toimumist  ja jätkub ka pärast selle 
toimumist.
Turunduse olemus
Turunduse juhtimine on suunatud teatud 
Muutke teksti laade
sihtgruppidega tulusate vahetusprot­
Teine tase
sesside kavandamisele, kujundamisele ja 

Kolmas tase
tagamisele ettevõtte eesmärkide 

Neljas tase
saavutamise nimel. 

Viies tase
Turunduse rolliks on  mõjutada nõudluse 
suurust ja struktuuri.
Turunduse eesmärgiks ei ole mitte 
ühekordselt müügitehingult maksi­maalse 
kasu saamine, vaid vastastikku kasulike 
pikaajaliste suhete arenda­mine.
 
Turunduse olemus
Muutke teksti laade
Turunduse juhtimise juures on oluline 
Teine tase

Vasakule Paremale
Turunduse olemus #1 Turunduse olemus #2 Turunduse olemus #3 Turunduse olemus #4 Turunduse olemus #5 Turunduse olemus #6 Turunduse olemus #7 Turunduse olemus #8 Turunduse olemus #9 Turunduse olemus #10 Turunduse olemus #11 Turunduse olemus #12 Turunduse olemus #13 Turunduse olemus #14 Turunduse olemus #15 Turunduse olemus #16 Turunduse olemus #17 Turunduse olemus #18 Turunduse olemus #19 Turunduse olemus #20 Turunduse olemus #21 Turunduse olemus #22
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 22 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-05-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 19 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor roossameku Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
17
docx

TURUNDUS SPIKKER

1. Turunduse olemus ja turundustegevuse eesmärk. Turundus on kavandatud tegevuste kompleks, mille eesmärgiks on turul olevate tarbijate vajaduste tuvastamise, ergutamise ja rahuldamise läbi vahetusprotsessi kaudu saavutada oma eesmärke (missioonilisi, majanduslikke). Turundus on vahetusprotsess, mille käigus kaupu ja teenuseid vahetades luuakse väärtusi. Turundustegevuse eesmärgiks on muuta vahetusprotsess kergeks ja sujuvaks. 2. Turunduse 7 põhimõistet. Vajadus on inimeste poolt tunnetatav puudusseisund, millest saab vabaneda tarbimise teel. Vajadused tulenevad inimese loomusest. Liigitatakse füsioloogilised, sotsiaalsed ja individuaalsed. Soov on vajaduse erivorm, mis seostub inimese kultuuritaseme ja isiksuse-omadustega. Soovid võtavad nende objektide kuju, mis on võimelised rahuldama vajadusi, soovid on muutlikumad kui vajadused. Nõudlus: soovid ja vajadused, mis on tagatud ostujõuga, muutuvad nõudluseks. Vahetus on

Turundus
thumbnail
10
doc

Turundus

MAINORI KÕRGKOOL Disaini Instituut Disaini eriala TURUNDUS. TURUNDUSE OLEMUS JA TURUNDUSE JUHTIMISE VAJALIKKUS TÄNAPÄEVAL. TURUNDUS MAJANDUSLANGUSE TINGIMUSTES. Referaat Tallinn 2009 Turunduse olemus ja juhtimise vajalikkus. Turundus majanduslanguse tingimustes. 1. SISUKORD 1.SISUKORD...................................................................................................................... 2 2.TURUNDUSE OLEMUS.................................................................................................. 3 2.1 Turunduse ajalooline taust........................................................................................ 3 2.2 Turunduse mõiste.....................................................

Turunduse alused
thumbnail
3
doc

Turunduse alused

2.toode on midagi, mida saab kliendiga ­ rõhutatakse individuaalset lähenemist. pakkuda turul vajaduste rahuldamiseks. 3. turg ­ toote tegelike ja Väärtuspõhine kontseptsioon ­ põhirõhk firmaomanikel ­ potentsiaalsete ostjate kogum. väärtuste loomine. Toimub diferentseerimine. Turundus ei ole müümine! 4. Planeerimine Ettevõtted peavad turunduse abil otsustama, kas tootel on · Situatsiooni analüüs (põhineb turundusauditil ja SWOT- tulevikku. analüüsil, annab vastuse küsimusele, kus me praegu Turubarjäärid: Ruumiline ­ firm/tarbija eraldatud geograafiliselt. asume);

Turunduse alused
thumbnail
6
odt

Lühikonspekt turundus

pakkumise ja nõudluse ning saavutab ühiskonna eesmärgid P. Kotler defineerib viis tunnust, mis iseloomustavad turul vabatahtlikku vahetust:  Eksisteerib vähemalt kaks vahetusest huvituvat osapoolt;  Igal osapoolel on midagi, millel on teiste jaoks väärtus;  Kõikidel on vabadus oma teateid, reklaami edastada ja kaupa üle anda;  Igaühel on õigus pakkumisest keelduda või see vastu võtta;  Igaüks usub, et tema pakkumine on teiste poolt soovitud või vastuvõetav Samas on turundus majandusteaduse osa, mis käsitleb toodangu (nii kaupade kui teenuste) müügi võimalusi, nende laiendamist ja tegelikku müüki. Hõlmab turu-uuringuid, reklaami, turustust, müügikorraldust, müügipsühholoogiat jt harudistsipliine Turundus ehk turundamine on ka kunst, mille abil leitakse ja rahuldatakse kliendid kasumittootval viisil Turundus tähendab ka õigete toodete ja teenuste toimetamist õigel ajal õigetele inimestele õige hinna ja õige kommunikatsiooni-

Turundus
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSED 1. Turunduse olemus ja mõiste, turunduse objekt Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil ehk turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse olemus jaguneb kaheks: strateegiline ja taktikaline. Strateegiline – tarbijavajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turuvõimaluste hindamine (turu potentsiaal ja toote eluiga), konkurentide analüüs (konkurentsieelise leidmine) ning turundusstrateegia kujundamine. Taktikaline – keskendub valitud sihtrühmade kesksete turundusplaanide

Turundus
thumbnail
5
pdf

Turunduse eksam I

müüja eesmärgid. 2.Turunduse eesmärgid Turunduse ülesandeks on ületada tootmise ja tarbimise vahel eksisteerivad vastuolud ja lõhe ning luua tarbija jaoks järgmisi kasulikkusi: *vormikasu *kohakasu *ajakasu *omandikasu Funktsioonid: a) vahetusfunktsioonid ehk tehingulised-OST,MÜÜK b) füüsilised ehk logistilised- LADUSTAMINE,TANSPORT c) abistavad funktsioonid- FINANTSEERIMINE,RISKI KANDMINE,TURU TUNDMINE,STANDANDISEERIMINE 3. Turunduse kontseptsioonid Kontseptsioon tähendab vaatestikku, vaadete süsteemi, käsitusviisi, üldkujutlust, üldist ettekujutust, arusaama, plaani, tärganud mõtet, ideed. !! TOOTA SEDA,MIDA SAAB MÜÜA,MILLEKS LEIDA VAJADUS,MIDA SAAB RAHULDADA!! Tootmiskontseptsioon-Tarbija ostab seda, mida tootja pakub ja mis on suhteliselt odav.“Tooda!” oli ettevõtja motoks 100 aastat tagasi. Tootekontseptsioon-Tarbija ostab kvaliteetseid ja oma hinda väärt kaupu. Pakkuja suunab

Turunduse alused
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

1. TURUNDUSE MÕISTE, OLEMUS, KONTSEPTSIOONID Olemus: Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Mõiste: Turundus tähendab mõista kliendi soove ja vajadusi paremini, kui ta ise. Turundus on klientide vajaduste kindlaks tegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Turundus ühendab mitmeid erinevaid valdkondi: reklaam, bränding, internet/multimeedia, toote/teenus, uuringud, turundusmeetmestik. Turunduse funktsioonid: koha, aja, koguse, valiku, info, väärtuse, omandiõiguse vahetamise mugavus. Turundus kui süsteem: Turunduse eesmärk: tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine.

Turundus
thumbnail
18
odt

Turunduse kordamisküsimused

Turunduse I kontrolltöö küsimused 1.Turunduse ajalooline taust 2.Turunduse olemus ja definitsioonid. Vajaduse ja soovi mõiste. Turunduse definitsioonid: 1)Turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine 2)Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst 3)Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi Vajadused on inimese sisemised tungid millegi järele.

Turundus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun