Turunduse olemus
Turunduse põhimõisted
Turundus on sotsiaalne tegevus ja juhtimisprotsess , mil e abil üksikisikud ja grupid rahuldavad oma eesmärke teiste jaoks
väärtust omavate ja nende vajadusi ning soove rahuldavate toodete loomise, pakkumise ja vahetusega. (P. Kotler , 1997).
Turundus on tegevus, mis on suunatud klientide vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu (P.Kotler,
2002).
Turundus on ideede, toodete ja teenuste kontseptsiooni , hinnakujunduse, edustamise (s.h. reklaami) ja jaotuse
planeerimise ning elluviimise protsess, et luua soodsaid vahetusi üksikisikute ja organisatsioonide eesmärkide
rahuldamiseks ( Vihalem , 2003 (1988. aastal Ameerika Marketingiassotsiatsiooni poolt sõnastatud definitsiooni järgi)).
Turundus on juhtimisprotsess, mis uurib, prognoosib ja rahuldab tarbijate nõudlust kasumi saamise eesmärgil (Mercer,
1992) Defineeritud nõudluse seisukohast )).
Turustamine tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet „ turustuskanal “). Turundus on
seega oluliselt laiem mõiste kui turustus ning võib öelda, et turustus on turunduse üks osa.
Turg on toote tegelike ja potentsiaalsete ostjate kogum. Ostjateks võivad olla nii üksikisikud kui organisatsioonid .
Toode on midagi, mida saab pakkuda turul vajaduste rahuldamiseks. Toode võib olla materiaalne, kuid tähtis pole mitte
füüsilise toote omamine , vaid sellega kaasnevad hüved.
Klient on organisatsioon või isik, kes võtab toote vastu või kasutab pakutavat teenust. Samuti on klient ostja, tellija või
teenuseid kasutav inimene.
Tarbija on füüsiline isik, kellele pakutakse või kes omandab või kasutab kaupa või teenust eesmärgil, mis ei seondu tema
majandus või kutsetegevusega
Turunduse olemus
Turundus on osategevuste kompleks , mis hõlmab:
turuuuringuid,
toote/teenuse kujundamist,
turustuskanalite valikut,
hinnapoliitikat,
müügi toetamist ja
müüki ennast.
Turunduse eesmärgiks on tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende
rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine.
Turundustegevus algab pikalt enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle
toimumist.
Turunduse olemus
Turunduse juhtimine on suunatud teatud
Muutke teksti laade
sihtgruppidega tulusate vahetusprot
Teine tase
sesside kavandamisele, kujundamisele ja
●
Kolmas tase
tagamisele ettevõtte eesmärkide
●
Neljas tase
saavutamise nimel.
●
Viies tase
Turunduse rolliks on mõjutada nõudluse
suurust ja struktuuri.
Turunduse eesmärgiks ei ole mitte
ühekordselt müügitehingult maksimaalse
kasu saamine, vaid vastastikku kasulike
pikaajaliste suhete arendamine.
Turunduse olemus
Muutke teksti laade
Turunduse juhtimise juures on oluline
Teine tase
1. Turunduse olemus ja turundustegevuse eesmärk. Turundus on kavandatud tegevuste kompleks, mille eesmärgiks on turul olevate tarbijate vajaduste tuvastamise, ergutamise ja rahuldamise läbi vahetusprotsessi kaudu saavutada oma eesmärke (missioonilisi, majanduslikke). Turundus on vahetusprotsess, mille käigus kaupu ja teenuseid vahetades luuakse väärtusi. Turundustegevuse eesmärgiks on muuta vahetusprotsess kergeks ja sujuvaks. 2. Turunduse 7 põhimõistet. Vajadus on inimeste poolt tunnetatav puudusseisund, millest saab vabaneda tarbimise teel. Vajadused tulenevad inimese loomusest. Liigitatakse füsioloogilised, sotsiaalsed ja individuaalsed. Soov on vajaduse erivorm, mis seostub inimese kultuuritaseme ja isiksuse-omadustega. Soovid võtavad nende objektide kuju, mis on võimelised rahuldama vajadusi, soovid on muutlikumad kui vajadused. Nõudlus: soovid ja vajadused, mis on tagatud ostujõuga, muutuvad nõudluseks. Vahetus on
MAINORI KÕRGKOOL Disaini Instituut Disaini eriala TURUNDUS. TURUNDUSE OLEMUS JA TURUNDUSE JUHTIMISE VAJALIKKUS TÄNAPÄEVAL. TURUNDUS MAJANDUSLANGUSE TINGIMUSTES. Referaat Tallinn 2009 Turunduse olemus ja juhtimise vajalikkus. Turundus majanduslanguse tingimustes. 1. SISUKORD 1.SISUKORD...................................................................................................................... 2 2.TURUNDUSE OLEMUS.................................................................................................. 3 2.1 Turunduse ajalooline taust........................................................................................ 3 2.2 Turunduse mõiste.....................................................
2.toode on midagi, mida saab kliendiga rõhutatakse individuaalset lähenemist. pakkuda turul vajaduste rahuldamiseks. 3. turg toote tegelike ja Väärtuspõhine kontseptsioon põhirõhk firmaomanikel potentsiaalsete ostjate kogum. väärtuste loomine. Toimub diferentseerimine. Turundus ei ole müümine! 4. Planeerimine Ettevõtted peavad turunduse abil otsustama, kas tootel on · Situatsiooni analüüs (põhineb turundusauditil ja SWOT- tulevikku. analüüsil, annab vastuse küsimusele, kus me praegu Turubarjäärid: Ruumiline firm/tarbija eraldatud geograafiliselt. asume);
pakkumise ja nõudluse ning saavutab ühiskonna eesmärgid P. Kotler defineerib viis tunnust, mis iseloomustavad turul vabatahtlikku vahetust: Eksisteerib vähemalt kaks vahetusest huvituvat osapoolt; Igal osapoolel on midagi, millel on teiste jaoks väärtus; Kõikidel on vabadus oma teateid, reklaami edastada ja kaupa üle anda; Igaühel on õigus pakkumisest keelduda või see vastu võtta; Igaüks usub, et tema pakkumine on teiste poolt soovitud või vastuvõetav Samas on turundus majandusteaduse osa, mis käsitleb toodangu (nii kaupade kui teenuste) müügi võimalusi, nende laiendamist ja tegelikku müüki. Hõlmab turu-uuringuid, reklaami, turustust, müügikorraldust, müügipsühholoogiat jt harudistsipliine Turundus ehk turundamine on ka kunst, mille abil leitakse ja rahuldatakse kliendid kasumittootval viisil Turundus tähendab ka õigete toodete ja teenuste toimetamist õigel ajal õigetele inimestele õige hinna ja õige kommunikatsiooni-
TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSED 1. Turunduse olemus ja mõiste, turunduse objekt Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil ehk turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse olemus jaguneb kaheks: strateegiline ja taktikaline. Strateegiline – tarbijavajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turuvõimaluste hindamine (turu potentsiaal ja toote eluiga), konkurentide analüüs (konkurentsieelise leidmine) ning turundusstrateegia kujundamine. Taktikaline – keskendub valitud sihtrühmade kesksete turundusplaanide
müüja eesmärgid. 2.Turunduse eesmärgid Turunduse ülesandeks on ületada tootmise ja tarbimise vahel eksisteerivad vastuolud ja lõhe ning luua tarbija jaoks järgmisi kasulikkusi: *vormikasu *kohakasu *ajakasu *omandikasu Funktsioonid: a) vahetusfunktsioonid ehk tehingulised-OST,MÜÜK b) füüsilised ehk logistilised- LADUSTAMINE,TANSPORT c) abistavad funktsioonid- FINANTSEERIMINE,RISKI KANDMINE,TURU TUNDMINE,STANDANDISEERIMINE 3. Turunduse kontseptsioonid Kontseptsioon tähendab vaatestikku, vaadete süsteemi, käsitusviisi, üldkujutlust, üldist ettekujutust, arusaama, plaani, tärganud mõtet, ideed. !! TOOTA SEDA,MIDA SAAB MÜÜA,MILLEKS LEIDA VAJADUS,MIDA SAAB RAHULDADA!! Tootmiskontseptsioon-Tarbija ostab seda, mida tootja pakub ja mis on suhteliselt odav.“Tooda!” oli ettevõtja motoks 100 aastat tagasi. Tootekontseptsioon-Tarbija ostab kvaliteetseid ja oma hinda väärt kaupu. Pakkuja suunab
1. TURUNDUSE MÕISTE, OLEMUS, KONTSEPTSIOONID Olemus: Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Mõiste: Turundus tähendab mõista kliendi soove ja vajadusi paremini, kui ta ise. Turundus on klientide vajaduste kindlaks tegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Turundus ühendab mitmeid erinevaid valdkondi: reklaam, bränding, internet/multimeedia, toote/teenus, uuringud, turundusmeetmestik. Turunduse funktsioonid: koha, aja, koguse, valiku, info, väärtuse, omandiõiguse vahetamise mugavus. Turundus kui süsteem: Turunduse eesmärk: tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine.
Turunduse I kontrolltöö küsimused 1.Turunduse ajalooline taust 2.Turunduse olemus ja definitsioonid. Vajaduse ja soovi mõiste. Turunduse definitsioonid: 1)Turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine 2)Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst 3)Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi Vajadused on inimese sisemised tungid millegi järele.
Kõik kommentaarid