Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"tootmiskontseptsioon" - 41 õppematerjali

tootmiskontseptsioon - Tarbija ostab seda, mida tootja pakub ja mis on suhteliselt odav. “Tooda!” oli  ettevõtja motoks 100 aastat tagasi.
thumbnail
22
pptx

Turunduse olemus

ka turunduskontseptsioonid. Majandusliku arengu käigus on kasutatud viit turunduse kontseptsiooni, mida omakorda võib jagada klassikalisteks ja kaasaegseteks turunduskontseptsioonideks. I klassikalised turunduskontseptsioonid: tootmiskontseptsioon, tootekontseptsioon, müügikontseptsioon. II kaasaegsed turunduskontseptsioonid: turunduskontseptsioon, sotsiaalse turunduse kontseptsioon, tervikliku turunduse kontseptsioon. Tootmiskontseptsioon Tootmiskontseptsioon on üks vanemaid turundustegevuse kontseptsioone, mida hakati innukalt rakendama juba möödunud sajandi algusaastate tööstusrevolutsiooni ajal. Selle edukaks praktiseerijaks oli Henry Ford (pildil), kes võttis esimesena kasutusele autode valmistamise "liikuva töölindi" meetodi, kus konveieri funktsioone täitis odav tööjõud. Uudse meetodi rakendamisega õnnestus tal tööviljakus tõsta niisugusele

Majandus → Turundus
19 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Turunduse kordamisküsimused

kliendisuhete arendamise teadus ja kunst 3)Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi Vajadused on inimese sisemised tungid millegi järele. Soovid on vajaduste kohandatud väljendused. 1.Mis vahe on turunduskontseptsioonil ja turundustegevusel? 2.Milles avaldub tootmiskontseptsioon ja millises majandussituatsioonis saab seda rakendada? 3.Milles avaldub tootekontseptsioon ja millises majandussituatsioonis saab seda rakendada? 4.Milles avaldub müügikontseptsioon ja millises majandussituatsioonis saab seda rakendada?. 5.Milles avaldub turunduskontseptsioon ja millises majandussituatsioonis saab seda rakendada?. 6.Milliseid tegevusi eeldab turunduskontseptsioon? ????Turunduskontseptsioon realiseerub 5 elemendi koosmõjus (pikemalt õpik

Majandus → Turundus
79 allalaadimist
thumbnail
17
docx

TURUNDUS SPIKKER

1. Turunduse olemus ja turundustegevuse eesmärk. Turundus on kavandatud tegevuste kompleks, mille eesmärgiks on turul olevate tarbijate vajaduste tuvastamise, ergutamise ja rahuldamise läbi vahetusprotsessi kaudu saavutada oma eesmärke (missioonilisi, majanduslikke). Turundus on vahetusprotsess, mille käigus kaupu ja teenuseid vahetades luuakse väärtusi. Turundustegevuse eesmärgiks on muuta vahetusprotsess kergeks ja sujuvaks. 2. Turunduse 7 põhimõistet. Vajadus on inimeste poolt tunnetatav puudusseisund, millest saab vabaneda tarbimise teel. Vajadused tulenevad inimese loomusest. Liigitatakse füsioloogilised, sotsiaalsed ja individuaalsed. Soov on vajaduse erivorm, mis seostub inimese kultuuritaseme ja isiksuse-omadustega. Soovid võtavad nende objektide kuju, mis on võimelised rahuldama vajadusi, soovid on muutlikumad kui vajadused. Nõudlus: soovid ja vajadused, mis on tagatud ostujõuga, muutuvad nõudluseks. Vahetus on akt, kus soov...

Majandus → Turundus
199 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Turunduse eksami põhiküsimused

1.Turunduse mõiste turundus on ideede, kaupade ja teenuste kontseptsiooni, hinna, reklaami ja jaotuse planeerimise ning teostamise protsess loomaks VAHETUSI, mis realiseerivad individuaalseid ja organisatsiooni eesmärke. 2.Turunduse eesmärgid Turunduse ülesandeks on ületada tootmise ja tarbimise vahel eksisteerivad vastuolud ja lõhe ning luua tarbija jaoks järgmisi kasulikkusi: *vormikasu *kohakasu *ajakasu *omandikasu Funktsioonid: a) vahetusfunktsioonid ehk tehingulised-OST,MÜÜK b) füüsilised ehk logistilised- LADUSTAMINE,TANSPORT c) abistavad funktsioonid- FINANTSEERIMINE,RISKI KANDMINE,TURUTUNDMINE,STANDANDISEERIMINE 3. Turunduse kontseptsioonid Kontseptsioon tähendab vaatestikku, vaadete süsteemi, käsitusviisi, üldkujutlust, üldist ettekujutust, arusaama, plaani,...

Majandus → Turundus
238 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Rahvusvaheliste suhete ajalugu

Sissejuhatus turundusse Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsesside kaudu, saavutamaks ettevõtte eesmärke. Tootmiskontseptsioon (production concept) lähtub sellest, et tarbija eelistab odavamat toodet Tootekontseptsioon (product concept) eeldab, et tarbija eelistab kvaliteetsemat toodet. Muugikontseptsioon (selling concept) eeldab, et tarbijad ostavad ettevõtte toodangut vaid siis, kui neid muuki toetavate meetmetega ergutatakse. Turunduskontseptsioon (marketing concept) on seisukohal, et ettevõte peab uurima konkreetselt määratletud sihtturu vajadusi ja soove ning pakkuma välja nende vajaduste paremaid rahuldamisvõimalusi kui tema konkurendid Sotsiaalse turunduse kontseptsioon (societal marketing concept) peegeldab uhiskonnakeskset lähenemist - kontseptsiooni aluseks on taotlus uhitada uhiskonna huvid tarbija huvidega. Suhtlusturunduse kontseptsioon - tarbija on asendunud kliendiga, st ...

Politoloogia → Rahvusvahelised suhted
3 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Turunduse eksam I

1.Turunduse mõiste Turundus on tegevuste süsteem, mille eesmärk on viia kokku ostjate soovid ja vajadused ning müüja eesmärgid. 2.Turunduse eesmärgid Turunduse ülesandeks on ületada tootmise ja tarbimise vahel eksisteerivad vastuolud ja lõhe ning luua tarbija jaoks järgmisi kasulikkusi: *vormikasu *kohakasu *ajakasu *omandikasu Funktsioonid: a) vahetusfunktsioonid ehk tehingulised-OST,MÜÜK b) füüsilised ehk logistilised- LADUSTAMINE,TANSPORT c) abistavad funktsioonid- FINANTSEERIMINE,RISKI KANDMINE,TURU TUNDMINE,STANDANDISEERIMINE 3. Turunduse kontseptsioonid Kontseptsioon tähendab vaatestikku, vaadete süsteemi, käsitusviisi, üldkujutlust, üldist ettekujutust, arusaama, plaani, tärganud mõtet, ideed. !! TOOTA SEDA,MIDA SAAB MÜÜA,MILLEKS LEIDA VAJADUS,MIDA SAAB RAHULDADA!! Tootmiskontseptsioon-Tarbija ostab seda, mida tootja pakub ja mis on suhteliselt odav.“Tooda!” oli ettevõtja motoks 100 aastat taga...

Majandus → Turunduse alused
73 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Lühikonspekt turundus

spetsialistid ettevõtte juhid Kaasatud üksus Turundus, müük Ettevõtte kõik üksused Turundaja Loominguline, intuitiivne Analüütiline, sünteesiv Turunduse vajadus: Turundus stimuleerib nõudlust Turundus toetab nii tootmist, vahendamist kui ka tarbimist Turundus mõjutab inimeste tarbimist, hoiakuid, elustiili ja elukvaliteeti Turundus mõjutab ettevõtte kasumlikkust Turunduse kontseptsioonid  Tootmiskontseptsioon: 1. Tootja 2. Tootja võimalused 3. Kättesaadavus, madal hind 4. Kasum mastaabisäästult  Tootekontseptsioon: 1. Toode 2. Toote omadused 3. Tootearendus ja kvaliteet 4. Kasum kvaliteedilt  Müügikontseptsioon: 1. Firma 2. Tooted 3. Müük ja reklaam 4. Kasum käibe kasvult  Turunduskontseptsioon: 1. Turg 2. Tarbija vajadused 3. Juhitud turundus (4P mudel) 4. Kasum kliendi rahulolult  Suhteturunduse kontseptsioon: 1. Klient 2. Kliendivajaduste tundmine 3.

Majandus → Turundus
0 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kordamisküsimused eksamiks Turundus

1. Mis on turundus Turundus on kasulie klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. 2. Turunduse funktsioonid Kaks põhilist mõõdet ­ strateegiline ja taktikaline. Strateegiline turundus koosneb tarbijavajaduste analüüsist, turu segmenteerimisest, turundusvõimaluste hindamisest, konkurentide analüüsist ja turundusstrateegia kujundamisest. Taktikaline turundus keskendub valitud sihtrühmade kesksete turundusplaanide koostamisele, mille käigus täpsustatakse eesmärgid, pannakse paika turundusmeetmestik (toode, hind, jaotus, edustus), turunduseelarve ja ajakava. Samuti tuleb need turundusplaanid ellu viia ja kontrollida nende edukust. 3. Turunduse põhiprintsiibid Vajadused (Maslow vajaduste hierarhia), soovid ehk kuidas turundus inimeste soove rahuldab. Nõudlus ehk kui inimesel on soov ja nõusoleks toote või teenuse eest maksta. Turg ehk see, kus tarbija ettevõtte tooteid või teenuseid ostab....

Majandus → Turundus
249 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Turundussõnaraamat

TURUNDUSSÕNARAAMAT 1LOG(e)g, Mairo Küünarpuu turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. turustamine tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet „turustuskanal“). vajadus on inimese tarve, soov selle tarbe teadvustus mingi toote suhtes. Turunduskontseptsioon väidab, et turundaja ülim eesmärk on teenida kasumit tarbija vajaduste rahuldamise (kliendi rahulolu) läbi toote on kõik see, millel on võime rahuldada kellegi soove ja vajadusi Need võivad olla füüsilised objektid, teenused, protsessid, ...

Logistika → Logistika alused
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Turunduse mõisted

1. Turundus- klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil (vajaduste kasumlik rahuldamine) 2. Vajadus- inimese sisemine tung millegi järgi 3. Nõudlus - sisaldab nii soovi kui maksevalmidust. Kui inimesel on soov, kuid ta ei ole nõus selle rahuldamise eest maksma, siis nõudlust ei ole. Kui aga on olemas soov ja ollakse nõus ka selle rahuldamise eest tasuma, on nõudlus turul olemas. 4. Toode- füüsilised tooted hõlmavad suurema osa turundusest ja need võivad olla väga erinevad, alates toiduainetest ja lõpetades masinate ja muu sellisega. On mingi vajaduse rahuldamiseks valmistatud ese või osutatud teenus. Eristatakse pooltooteid (vajavad edasist töötlemist) ja valmistooteid. 5. Kaup - toode, mida on võimalik turul pakkuda, rahuldamaks tarbijate soove või vajadusi. Kaup on toode, mida pakutakse müügiks. 6. Teenus- tegevus mida pakutakse müügiks, mis on olemuselt mittemateriaalne ja millega ei kaasne mi...

Majandus → Turundus
10 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

Kordamisküsimused 1) Mis on turundus? Defineeri mõiste. Selgita turunduse rolli organisatsioonis, milliseid eesmärke täidab turunduse funktsioon (ülesanne)? Turundus on tegevuste süsteem, mille eesmärk on viia kokku ostjate soovid ja vajadused ning müüja eesmärgid. Turunduse roll on orienteerida kõik organisatsiooni tegevusvaldkonnad tarbija vajaduste rahuldamisele. Turunduse funktsioon organisatsioonis on uurida konkreetselt määratletud sihtturu vajadusi ja soove ning pakkuda välja nende vajaduste paremaid rahuldamisvõimalusi kui tema konkurendid. 2) Mis on turundusjuhi ja turundusspetsialisti roll organisatsioonis? Kuidas need erinevad, kuidas need täiendavad teineteist? Turundusjuhi roll on turundusstrateegiate väljatöötamine ja nende täitmise kontrollimine. Turundusspetsialisti roll on turundusmeetmestiku väljatöötamine – taktikaline, operatiivne tasand. Lisa, kuidas nad üksteist täiendavad. 3) Mis on strateegiline turundus? De...

Majandus → Turunduse alused
50 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Turunduse seletatud mõisted

hotellindus, transport, remonditööd, juuksur jne. ) Turundusmeetmestik- kujundatakse lähtuvalt ettevõtte majandustulemusest ja edukusest nii lühiajalises kui pikaajalises perspektiivis. Samuti on vajalik luua tarbjatega pikaajaline vastastikune kasumlik suhe. Turundusmeetmestik sisaldab 4 P-d: Produkt(toode), Price(hind), Place(koht), Promotion(edustus) Kontseptsioon - strateegia, kuidas ettevõte seab oma sihid ja eesmärgid. Turunduskontseptsioone on 5: * Tootmiskontseptsioon - Kaup peaks olema tarbjate jaoks odav ning kättesaadav. Kogu ettevõtte eesmärgiks on võimalikult efektiivne tootmine, madalad kulud ning massturundus. See kontseptsioon saavutab edu suurtel ning vähearenenud turgudel või seda kasutatakse lühikest aega, kui ettevõtte eesmärgiks on turu suurendamine. * Tootekontseptsioon - keskendub tootele ning eeldatakse, et tarbija hindab toote juures kvaliteeti, tulemust ning innovaatilisust. Ettevõtted, kes seda kontseptsiooni kasutavad,

Majandus → Turundus
225 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Turunduse alused

1. Turunduse alused hinnatakse pidevalt ning tehakse vajadusel muudatusi. Osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote Turunduskontseptsiooni omaks võtnud organisatsioonides on kõik kujundamis, turunduskanalite valikut, hinnapoliitkat, müügi tegevusalad integreeritud turu vajaduste rahuldamisele. Kasumi toetamist, müüki ennast. saamist nähakse eelkõige tarbijate vajaduste rahuldamise kaudu. Eesmärk: tarbijavajaduste tundmaõppimine ja rahuldamine, Ühiskondlik turunduskontseptsioon ei lähtu ainult tarbija ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. vajadustest, vaid võtab arvesse ka ühiskonna vajadusi. Seda Tegevus: algab enne müügi toimumist ning jätkub pärast selle kontseptsiooni on nimetatud ka sotsiaal-eetiliseks, humaansete toimumi...

Majandus → Turunduse alused
112 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Turundus

MAINORI KÕRGKOOL Disaini Instituut Disaini eriala TURUNDUS. TURUNDUSE OLEMUS JA TURUNDUSE JUHTIMISE VAJALIKKUS TÄNAPÄEVAL. TURUNDUS MAJANDUSLANGUSE TINGIMUSTES. Referaat Tallinn 2009 Turunduse olemus ja juhtimise vajalikkus. Turundus majanduslanguse tingimustes. 1. SISUKORD 1.SISUKORD...................................................................................................................... 2 2.TURUNDUSE OLEMUS.................................................................................................. 3 2.1 Turunduse ajalooline taust........................................................................................ 3 2.2 Turunduse mõiste..................................................................................................... 3 ...

Majandus → Turunduse alused
135 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Turunduse eksami küsimuste vastused

tamise protsess loomaks soodsaid vahetusi individuaalsete ja organisatsiooniliste eesmärkide saavutamiseks.Turundus jaguneb: praktiliseks tegevuseks ja teoreetiliseks käsitluseks. 2.Turunduse tuummõisted (vajadus, soov, nõudlus, toode, vahetus, tehing, turg) Vajadused- tarbed, soovid- nõudlus- tooted- vahetus- tehingud- turg 3. Turunduse arenguprotsess: põhilised kontseptsioonid (tootmiskontseptsioon, tootmiskontseptsioon, müügi-kontseptsioon, turunduskontseptsioon, ühiskondliku turunduse kontseptsioon).Tootmiskontseptsioon: tarbijad on soodsalt meelestatud nende kaupade suhtes, mis on massiliselt levinud ja odavad. Fookusesse tõuseb kulude kontroll, mille poole püüeldakse läbi tootmisprotsessi täiustamise.Tootmiskontseptsioon: tarbijad on soodsalt meelestatud ja nõus rohkem maksma nende kaupade eest millel on teistest parem kvaliteet

Majandus → Turundus
505 allalaadimist
thumbnail
13
docx

I Kontrolltöö Konspekt turunduses - Turunduse olemus ja turunduse planeerimine

Turunduse mõjutavad trendid · Muutuv tehnoloogia · Globaliseerumine · Tarbijate võimu suurenemine · Kohandamine · Teravnev konkurents · Tööstusharude koondumine/konvergents · Jaemüügi transformatsioon · Vahendusvajaduse kadumine Turunduskontseptsioonid ¤ Ettevõtte turundusfilosoofia väljendub turunduskontseptsioonis. ¤ Turunduskontseptsioone saab klassifitseerida passiivseteks ja aktiivseteks. · Tootmiskontseptsioon ­ kaup peaks olema tarbijate jaoks odav ning kättesaadav. · Tootekotseptsioon ­ keskendub tootele ning elldatakse, et tarbija hindab toote juures kvaliteeti, tulemust ja innovatiivsust. · Müügikonseptsioon ­ iseloomustab agressiivne müügitegevus ja reklaam. · Turunduskontseptsioon ­ aluseks on tarbijavajaduste väljaselgitamine, mõistmine ja rahuldamine. Turunduskontseptsioon realiseerub viie elemendi koosmõjus: 1

Majandus → Turundus
122 allalaadimist
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

vastastikune kasumlik suhe. Turundusmeetmestik sisaldab 4 P-d: Produkt (toode), Price (hind), Place (koht), Promotion (edustus), mida võib käsitleda ka eraldi strateegiatena. Näited: Toode (sortiment, kvaliteet, disain, lisad, pakend, suurus), Hind (baashind, allahindlus, makseperiood), Jaotus (jaotuskanalid, kindlustus, sortiment), Edustus (müügiedendus, reklaam, suhtekorraldus). 5. Turunduse areng ajas ja põhilised kontseptsioonid: tootmiskontseptsioon, tootekontseptsioon, müügikontseptsioon, turunduskontseptsioon, sotsiaalse turunduse kontseptsioon Ettevõtte turundusfilosoofia väljendub turunduskontseptsioonis. Nende erinevus seisneb ettevõtte, tarbija ja ühiskonna eesmärkide osatähtsustes. Tootmis-, toote ja müügikontseptsioon on passiivsed. Tootmiskontseptsioon - Kaup peaks olema tarbijate jaoks odav ning kättesaadav. Kogu ettevõtte eesmärgiks on võimalikult efektiivne

Majandus → Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Turundus eksam

Edasi tuleb see toode anda tarbijale. Ja ka siin ei lõppe see protsess, vaid edasi tuleb muuta, kohendada, arendada toodet vastavalt sellele, kuidas muutuvad tarbija soovid ja eelistused. Tehingud toimuvad turul. Turunduses vaadeldakse müüjaid kui tootmisharu ja turu moodustavad ostjad. Müüjad ja ostjad on omavahel ühendatud nelja vooga. Müüjad suunavad kaubad, teenused ja kommunikatsiooni turule ning saavad vastu raha ja informatsiooni. Turunduskontseptsioonid: 1. TOOTMISKONTSEPTSIOON: tarbijad ostavad kaupu, mis on massiliselt levinud ja odavad. Üks vanemaid turundustegevuse kontseptsioone. 2. TOOTEKONTSEPTSIOON: tarbijad on nõus rohkem maksma nende kaupade eest, millel on parem kvaliteet. 3. MÜÜGIKONTSEPTSIOON: ettevõte võib suurendada oma müügikäivet ja kasumit, kasutades paremaid müügivõtteid. 4. TURUNDUSKONTSEPTSIOON: toote arendamist tuleb alustada tarbijate vajaduste uurimisest. 5. SOTSIAALSE TURUNDUSE KONTSEPTSIOON: ettevõte peab saavutama oma

Majandus → Turundus
211 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Turunduse alused kontrolltöö

Soovid on muutlikumad kui vajadused. 4. Mida mõistame turunduses toote all? Tooteks nimetatakse kõike, mida saab pakkuda turul funktsionaalsete vajaduste ja soovide rahuldamiseks. Turunduses toodete hulka kuuluvad ka teenused, s.o. hüved või tegevused, mida samuti pakutakse turul, kuid neil pole esemelist väljendust ja nad ei vii millegi omamisele. 5. Millises situatsioonis väljendus tootmiskontseptsioon? Millele on suunatud tootmiskontseptsiooni peatähelepanu? Tootmiskontseptsioon realiseerub situatsioonis, kus turg vajab massiliselt tooteid, mida seni nende kõrge hinna tõttu ei suudetud osta. See eeldab kogu turundustegevuse taandamist efektiivselt funktsioneeriva tootmise loomisele ja selle pidevale täiustamisele. Ostustiimuliteks on madal hind ja toodete kerge kättesaadavus. Peatähelepanu suunatakse masstootmisele ja jaotuse paremale organiseerimisele. 6

Majandus → Turunduse alused
213 allalaadimist
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

Oluline on Turundusel müük Turundusel on toetav on kogu roll ettevõtet hõlm Turunduse kontseptsioonid:vaadete süsteemi, käsitusviisi, üldettekujutust, arusaama, plaani. Tootmiskontseptsioon lähtub sellest, et tarbija eelistab odavamat toodet. Peaeesmärk on efektiivsemalt toota ja hinda alandada. Eeldatakse, et pakkumine loob ise endale nõudluse. Selle edukaks praktiseerijaks oli Henry Ford, kes võttis esimesena kasutusele autode valmistamise "liikuva töölindi" meetodi, kus konveieri funktsioone täitis odav tööjõud. · Tootekontseptsioon eeldab, et tarbija eelistab kvaliteetsemat toodet. Tähelepanu on suunatud toote täiustamisele

Majandus → Turundus
55 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Turundus juhtimine

Aine "Turunduse juhtimine" (MJJV.02.083) kordamisküsimused 1. Turunduse olemus ja areng. Tänapäevase turunduse eesmärk. Turunduse definitsioone on palju: · on juhtimisfilosoofia, kus ettevõte saavutab oma eesmärgid tarbijate vajaduste rahuldamisega. · on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi, sh klientide vajaduste kindlakstegemine, kasulike klientide hoidmine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. · kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. (M.Porter) Turunduse üldmõisteteks on vajadused, soovid, nõudlus, toode, vahetus, tehingud ja turud. Vajadused on inimese sisemised tungid millegi järele. Nt söök, jook (A.Maslow vajaduste hierarhia)Turundus saab mõjutada kuidas vajadusi ra...

Majandus → Turundus
277 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtluse konspekt

1. "Ettevõtlus" ja "ettevõtja" ­ põhimõisted ja nende areng. (Orienteeruvalt tunda vähemalt Schumpeteri, Stevensoni ja Jarillo ning Burnsi määratlusi.) ``Enterpreneur'' PRS päritolu (15. Saj), tähistati isikut kes on aktiivne ja saavutab midagi. Kasutati ka vahendaja tähenduses kelleks olid maadeuurijad, kes sõlmisid kaupmeestega lepinguid nende kaupade müümiseks. Keskajal nimetati ettevõtjateks ürituste organisaatoreid ja aga ka suurte ehitusprojektide juhte. Eesti keeles ``antreprenöör''17.saj oli ettevõtja see, kes sõlmis riigiga igasuguseid lepinguid Läbivad jooned erinevates definitsioonides: firmaheaolu, isiklik huvi, kasumi motiiv, organiseerimine, planeerimine, initsiatiivi ülesnäitamine, riski ja vastutuse võtmine. Schumpeter ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid Stevenson ja Jarillo ettevõtlus on protsess, mille abil indiviidid, kes omal käel või organisatsioonide sees, püüdlevad v...

Majandus → Ettevõtlus
141 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Ettevõtlus

investeeringuid, kasutamata väliseid investeerimisallikaid. Põhitegevuse varasemate rahavoogude komponente käsitlev informatsioon on koos muu informatsiooniga kasulik ka põhitegevuse tulevaste rahavoogude prognoosimisel. 2. Milliseid tegevusi eristatakse turunduses ? · Turunduskotseptsioon · Ühiskondlik turunduskontseptsioon · Müügikontseptsioon · Tootmiskontseptsioon · Tootekontseptsioon · Ründestrateegia ja ­taktika · Otserünnak · Tiibrünnak · Piiramisrünnak · Kõrvaltrünnak · Partisanirünnak · Kaitsestrateegia ja kaitsetaktika · Erinevad kaitsestrateegiad · Turuliidri strateegiad · Väljakutsuja strateegiad · Järgija strateegiad · Nisiturunduse strateegia Kokkuvõtteks:(Turutegurid

Majandus → Ettevõttlus
55 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Turunduse alused

eesmärke palju efektiivsemalt kui konkurendid. 1.2 Turunduse ajalugu Turundusilminguid võib leida juba 19. sajandist. Esimene reklaamiasutus loodi Inglismaal 1800. a. ja USAs 1840. a. (kuulutused, plakatid, vaateaknad jne). Turunduse tegelikuks sünniajaks loetakse 20. sajandi algust ja sünnikohaks USAd (osakonnad ettevõtetes, kursused õppeasutustes). Aegade jooksul on turunduse sisu pidevalt muutunud: 1865 ­ 1929 tootmiskontseptsioon (production orientation) 1930 ­ 1945 turustuskontseptsioon (sales orientation) 1945 ­ 1975 turunduskontseptsioon (marketing orientation) 1976 - ühiskondlik turunduskontseptsioon (societal marketing orientation) 1995 - political/ecological/logistic system 1950-ndad ja 60-ndad olid masstoodangu ja massturunduse kõrgaeg. 1970-ndatel oli võtmesõnaks segmentimine, 1980-ndatel laienes nisiturundus. Peale 1950-ndaid on

Majandus → Turundus
526 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUS

TURUNDUS 1. TURUNDUSE OLEMUS TURUNDUS on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu (P.Kotler). Inimeste VAJADUSED (needs) tekitavad NÕUDLUSE (demand), kui soovile lisandub OSTUJÕUD (buying power). KLIENT (customer) - organisatsiooni või isik, kes võtab toote vastu või kasutab pakutavat teenust. Samuti on klient (alaline) ostja, tellija või teenuseid kasutav inimene. TARBIJA (user) - füüsiline isik, kellele pakutakse või kes omandab või kasutab kaupa või teenust ees-märgil, mis ei seondu tema majandus- või kutsetegevusega TURUSTAMINE (selling) tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet ,,turustuskanal"). Turundus on seega oluliselt laiem mõiste kui turustus ning võib öelda, et turustus on turunduse üks osa. TURG (market) on toote tegelike ja potentsiaalsete ostjate kogum. Ostjateks võivad olla nii üksikisikud kui organisatsioonid....

Majandus → Turundus
121 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

geograafiliselt; · ajaline ­ toode tuleb toimetada tootja juurest tarbijate asukohta, selleks kulub teatud aeg; · tajuline ­ tootja ei pruugi tunda tarbijaid ning tarbijad firmat ja tema toodet; · omandiline ­ toode on selle müümiseni tootja omanduses, kui tarbijad selle ära ostavad, saab toode nende omaks; · väärtuseline ­ tootja ja tarbija võivad toodet erinevalt väärtustada. o o Turunduse juhtimine · Tootmiskontseptsioon - Klient ostab seda, mis on kergesti kättesaadav ja odav. (Ettevõtja: Arenda masstootmist ja ­ müüki). · Tootekontseptsioon - Klient ostab seda, mis on kvaliteetne ja teistest erinev. (Ettevõtja: Diferentseeru, eriti toote/ teenuse poolest). · Müügikontseptsioon - Klient ostab seda, mille vastu õnnestub meil huvi äratada. (Ettevõtja: Müü, planeeri vajadusel müügitoetust). · Turunduskontseptsioon - Klient ostab seda, mida ta vajab

Majandus → Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

Järvamaa Kutsehariduskeskus Turunduse alused VASTUSED KORDAMISKÜSIMUSTELE Paide 2014 Sisukord Sisukord...................................................................................................................... 2 1.Turunduse olemus.................................................................................................... 3 2.Turunduskeskkond................................................................................................... 8 3.Toode ja kaubamärk............................................................................................... 10 4.Ostukäitumine....................................................................................................... 13 5.Turu segmenteerimine........................................................................................... 14 6.Turundusuuringud...................................................................................

Majandus → Turundus
51 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turundus

probleemid, toode võib olla ka ainult kollektiivseks või individuaalseks tarbimiseks. 2. Väärtuseline-firma ettekujutus toote väärtusest võib suuresti erineda tarbija ettekujutusest ja arvamusest. 2.TURUNDUSKONTSEPTSIOONID Kontseptsioon (ld conceptio)-tähendab vaatestikku, vaadete süsteemi, käsitusviisi, üldist ettekujutust. Järgnevate kontseptsioonide analüüsimiseks on kasutatud nelja pidepunkti: lähtealust, fookust, vahendeid ja eesmärki. 1. TOOTMISKONTSEPTSIOON Lähtealuseks on tootjafirma, fookuseks selle firma tehniline ja majanduslik suutlikkus, vahenditeks unifitseerimine ja madal hind ning eesmärgiks kasum mastaabiefektist. Kõigest väest püütakse toota madalate kuludega ja see toodang võimalikult paljudele inimeste maha müüa. 2. TOOTEKONTSEPTSIOON Lähtealuseks on toode, fookuseks toote funktsionaalsed omadused, vahenditeks innovatsioon, tootearendus ja eesmärgiks kasum kvaliteedilt. Firma rõhutab tootearendusse, kuid turundus ja

Majandus → Turundus
732 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turunduse konspekt

probleemid, toode võib olla ka ainult kollektiivseks või individuaalseks tarbimiseks. 2. Väärtuseline-firma ettekujutus toote väärtusest võib suuresti erineda tarbija ettekujutusest ja arvamusest. 2.TURUNDUSKONTSEPTSIOONID Kontseptsioon (ld conceptio)-tähendab vaatestikku, vaadete süsteemi, käsitusviisi, üldist ettekujutust. Järgnevate kontseptsioonide analüüsimiseks on kasutatud nelja pidepunkti: lähtealust, fookust, vahendeid ja eesmärki. 1. TOOTMISKONTSEPTSIOON Lähtealuseks on tootjafirma, fookuseks selle firma tehniline ja majanduslik suutlikkus, vahenditeks unifitseerimine ja madal hind ning eesmärgiks kasum mastaabiefektist. Kõigest väest püütakse toota madalate kuludega ja see toodang võimalikult paljudele inimeste maha müüa. 2. TOOTEKONTSEPTSIOON Lähtealuseks on toode, fookuseks toote funktsionaalsed omadused, vahenditeks innovatsioon, tootearendus ja eesmärgiks kasum kvaliteedilt. Firma rõhutab tootearendusse, kuid turundus ja

Majandus → Majandusõpetus
39 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

,,õige (farmaatsiatööstuses, meditsiinis), innovatsioonivõimelisus tootmisprotsesside toode, õigel ajal, õige hinnaga, õiges kohas" või toodete alal. JUHTIMISFILOSOOFIAD · Tootmisega seotud tegurid ­ nt madalad tootmiskulud, tootmise kvaliteet, 1. Tootmiskontseptsioon ­ lähtub sellest, et tarbija eelistab odavamat toodet. põhivarade kõrge tkasutusaste ( kapitalimahukad tegevusharud), odav või Peaeesmärk on efektiivsemalt toota ja hinda alandada. oskustega tööjõule, kõrge tööviljakus ( tööjõumahukates harudes), paindlik 2. Tootekontseptsioon ­ tarbija eelistab kvaliteetsemat toodet. Tähelepanu tootmiskorraldus ( võimalus toota erinevaid mudeleid/suurusi jne)

Majandus → Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
69
doc

TURUNDUS

eesmärke palju efektiivsemalt kui konkurendid. 1.2 Turunduse ajalugu Turundusilminguid võib leida juba 19. sajandist. Esimene reklaamiasutus loodi Inglismaal 1800.a. ja USAs 1840.a. (kuulutused, plakatid, vaateaknad jne). Turunduse tegelikuks sünniajaks loetakse 20. sajandi algust ja sünnikohaks USAd (osakonnad ettevõtetes, kursused õppeasutustes). Aegade jooksul on turunduse sisu pidevalt muutunud: 1865 ­ 1929 tootmiskontseptsioon (production orientation) 1930 ­ 1945 turustuskontseptsioon (sales orientation) 1945 ­ 1975 turunduskontseptsioon (marketing orientation) 1976 - ühiskondlik turunduskontseptsioon (societal marketing orientation) 1995 - political/ecological/logistic system 1950-ndad ja 60-ndad olid masstoodangu ja massturunduse kõrgaeg. 1970-ndatel oli võtmesõnaks segmentimine, 1980-ndatel laienes nisiturundus. Peale 1950-ndaid on pakkumine kasvanud nõudlusest kiiremini, enamus turgusid on

Majandus → Turunduse alused
91 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Eksami kordamisküsimuste vastused aines ettevõtte majandusõpetus

o hulgikaubandusettevõtted, o turunduse spetsialistid (spetsialiseerunud organisatsioonid, isikud). · Eristatakse järgmisi turge: o tootmisvahendite, o tarbekaupade, o teenuste, o infoturgu. · Või isiku-, o asukohtade, o ideede-, o organisatsiooniturundus. 11. Turunduskontseptsioonid. (lk 45-47, Turundus) · Kontseptsioonide analüüsimisel aluseks 4 elementi: lähtealus, fookus, vahendid, eesmärk) o Tootmiskontseptsioon (tootja võimalused, madal hind, mastaabisääst) lähtub sellest, et tarbijad eelistavad hinnalt odavat laia levikuga kaupa. o Tootekontseptsioon (toote omadused, tootearendus ja kvaliteet, kasum kvaliteedilt) seisneb selles, et tarbija eelistab kaupa, mille kvaliteet on parem ja mis pakub uusi kasutusvõimalusi. Käibe kasv saavutatakse toote pideva täiustamisega.

Majandus → Ettevõtte majandusõpetus
949 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Nimetu

o turunduse spetsialistid (spetsialiseerunud organisatsioonid, isikud). · Eristatakse järgmisi turge: o tootmisvahendite, o tarbekaupade, o teenuste, o infoturgu. · Või isiku-, o asukohtade, o ideede-, o organisatsiooniturundus. 11. Turunduskontseptsioonid. (lk 45-47, Turundus) · Kontseptsioonide analüüsimisel aluseks 4 elementi: lähtealus, fookus, vahendid, eesmärk) o Tootmiskontseptsioon (tootja võimalused, madal hind, mastaabisääst) lähtub sellest, et tarbijad eelistavad hinnalt odavat laia levikuga kaupa. o Tootekontseptsioon (toote omadused, tootearendus ja kvaliteet, kasum kvaliteedilt) seisneb selles, et tarbija eelistab kaupa, mille kvaliteet on parem ja mis pakub uusi kasutusvõimalusi. Käibe kasv saavutatakse toote pideva täiustamisega.

Varia → Kategoriseerimata
77 allalaadimist
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

Tooteelutsükli mudel (faasid) Tunnus Juurutus Kasv Küpsus Langus Turundus- Turu Turu Turuosa Saagikoristus eesmärk loomine, hõivamine, kaitsmine, , rentaabluse tarbija eeliste brändilojaals tõstmine, teavitamine, rõhutamine use toote poolehoiu säilitamine kõrvaldamine võitmine Käive Väike, Kiiresti Stabiliseeruv, Kahanev kasvav kasvav kahanev Kasum Negatiivne,v Kasvav, Kahanev Kahanev, äike suurim väike, 0, negatiivne Konkurents Puudub Suureneb Suur Kahanev Tarbijad Liidertarbijad Esmastarbija Hilinenud Mahajäänu...

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
54
doc

“Ettevõtte majandusõpetus” kordamisküsimused

o turunduse spetsialistid (spetsialiseerunud organisatsioonid, isikud).  Eristatakse järgmisi turge: o tootmisvahendite, o tarbekaupade, o teenuste, o infoturgu.  Või isiku-, o asukohtade, o ideede-, o organisatsiooniturundus. 11. Turunduskontseptsioonid. (lk 45-47, Turundus)  Kontseptsioonide analüüsimisel aluseks 4 elementi: lähtealus, fookus, vahendid, eesmärk) o Tootmiskontseptsioon (tootja võimalused, madal hind, mastaabisääst) lähtub sellest, et tarbijad eelistavad hinnalt odavat laia levikuga kaupa. o Tootekontseptsioon (toote omadused, tootearendus ja kvaliteet, kasum kvaliteedilt) seisneb selles, et tarbija eelistab kaupa, mille kvaliteet on parem ja mis pakub uusi kasutusvõimalusi. Käibe kasv saavutatakse toote pideva täiustamisega.

Majandus → Ettevõtluse alused
71 allalaadimist
thumbnail
108
pdf

RAAMATUPIDAMINE

Turundusajastud Turunduse kontseptsioonid Igale ajastule on iseloomulik mõttelaad, lähenemine, millest lähtuvalt ettevõte tegutses või tegutseb. Erinevaid võimalikke lähenemisi käsitletakse kontseptsioonis. Kontseptsiooni kasutamine ettevõttes sõltub, majanduse üldisest arengutasemest, turukonjunktuurist, konkurentsist, tarbijatest, innovatsioonist. Kontseptsioon (ld contseptio) tähendab vaadete süsteemi, käsitusviisi, üldettekujutust, arusaama, plaani. 1. Tootmiskontseptsioon (production concept) lähtub sellest, et tarbija eelistab odavamat toodet. Peaeesmärk on efektiivsemalt toota ja hinda alandada. Eeldatakse, et pakkumine loob ise endale nõudluse. Arenenud riikides oli selline lähenemine valdav 18. ja 19. sajandil ja kuni 1930-ndate aastateni. 2. Tootekontseptsioon (product concept) eeldab, et tarbija eelistab kvaliteetsemat toodet. Tähelepanu on suunatud toote täiustamisele. Tarbija teeb valiku võrreldes samalaadsete

Majandus → Raamatupidamine
24 allalaadimist
thumbnail
82
pdf

Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused

INTERAKTIIVNE TURUNDUS    Põhimõisted:   ● Vahetus, tehing (exchange, transaction)  Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud  toode teiselt subjektilt hüvituse vastu.  Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks.    Eristatakse nelja vahetuse vormi:  ­ Turu vahetus  ­ Suhte vahetus  ­ Ümber jagav vahetus  ­ Vastastikune vahetus    ● Turu vahetus (market exchange)  Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud.   Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata.    ● Suhte vahetus (relationship exchange)  Pikaajaline orienteeritus.   Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest.    ● Ümber jagav vahetus (redistribution)  Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena.   Üksuse liikmed astuvad vahetusse, sest soovivad omavahel ressursse jagada.   Maks...

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
68
docx

Turunduse juhtimine - eksamikonspekt

1. SISSEJUHATUS TURUNDUSE JUHTIMISSE Põhimõisted: 1) Turundus - kavandatud tegevuste kompleks, mille eesmärgiks on turul olevate tarbijate vajaduste tuvastamise, ergutamise ja rahuldamise läbi vahetusprotsessi kaudu saavutada oma eesmärke (missioonilisi, majanduslikke). Turundus on vahetusprotsess, mille käigus kaupu ja teenuseid vahetades luuakse väärtusi. Turundustegevuse eesmärgiks on muuta vahetusprotsess kergeks ja sujuvaks. Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete rekl...

Majandus → Turunduse juhtimine
97 allalaadimist
thumbnail
120
docx

TURUNDUSE ALUSED

lähenemine klientidele, püsiklientide hoidmine, kliendisuhete arendamine, erinevate tarbijate sarnasuste leidmine. 1.2 TURUNDUSKONTSEPTSIOONID Kontseptsioon - vaadete süsteem, üldkujutlus, arusaam, plaan, idee. Turunduskontseptsioon tuleb paika panna enne äri alustamist, töö käigus võib seda muuta. Erinevaid kontseptsioone saab ka miksida, aga nad peavad olema tasakaalus ja sobima ettevõtte ja tema keskkonnaga. 1. Tootmiskontseptsioon Selle kontseptsiooni aluseks on tootjaettevõte, tema tehnoloogilised ja majanduslikud võimalused. Vahendiks on madal hind ja eesmärgiks suur kasum mastaabisäästult (tarbija ostab seda, mida tootja pakub ja mis on odav, tootja ei pööra tähelepanu tarbija vajadustele ja valiku rikastamisele). 2. Tootekontseptsioon Siin on aluseks toode ja tema funktsionaalsed omadused. Vahendiks on tootearendus ja

Majandus → Turunduse alused
128 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Logistika ja transport ärilogistika konspekt

Tellimused koormamise plaanid Materjalide tarned Tootmise Tarnijate kontrollisüsteem: kontrollsüsteem lepingutingimuste täitmise jälgimine Joonis 7. Tootmisetegevuse ja ressursside planeerimisel põhinev tootmissüsteem (MRP–II) See tootmiskontseptsioon formuleeriti 1950-ndate lõpus, kui Toyota Motors ja seejärel teised Jaapani autovalmistajad hakkasid aktiivselt juurutama Kanban tootmissüsteemi, mis on nõudluse dünaamikal baseeruv logistiline süsteem. Kanban süsteem kasutab nn “kan” ja “ban “ kaarte, kus “kan” kaardid tähistavad tarnitud ja “ban” kaardid tootmisse läinud tooteid. “Just– in –Time” väljendi võtsid mõni aeg hiljem kõnepruuki ameeriklased, kes üritasid

Logistika → Baaslogistika
121 allalaadimist
thumbnail
110
docx

Turunduse alused konspekt

Turunduse alused I INNOVE õpiku konspekt 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1. Turundusega seotud põhimõisted Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil. Konkurentsi tihenedes ja turgude arenedes on turunduse roll muutunud järjest olulisemaks. Seda ka Eesti konte...

Majandus → Turundus
50 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun