Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

TURUNDUSE KONSPEKT (1)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millist hinnastrateegiat kasutada?
  • Kust nägite kuulsite?
  • Mis tundeid sõnum tekitas?
  • Millist infot täpselt vaja on?

Lõik failist

TURUNDUSE EKSAM
Peatükk 6 „ Toode“
Toode – pakkumine, mis on tehtud turule hankimiseks, kasutamiseks ja tähelepanu äratamiseks. Võib olla nii toode, teenus, inimene, organisatsioon , kogemused või idee.
TARBEKAUBAD
Mugavustooted

  • Tarbija ostab tihti ja kohe, kulutades minimaalselt aega ja energiat ostu sooritamiseks.
  • Toote teisi alternatiive ei kaaluta
  • Madala hinnaga ja neid on saadaval igal pool nt seep , ajalehed ja muud majapidamistarbed
  • Esmatarbetooted – tarbitakse tihti, rutiinselt ja igas leibkonnas
  • Impulsstooted – ostetakse kiiresti ja planeerimata impulsi ajel. Kui toode pole hetkel saadaval siis seda tavaliselt ei osteta
  • Hädaostutooted – ostetakse pärast tugeva vajaduse tekkimist. Pole aega uurida alternatiive nt kui vihma hakkab sadama, ostab vihmavarju, lambipirn põleb läbi ostab uue lambi
Valiktooted
  • Ostetakse harvem ja mõeldakse hoolikalt läbi nende kvaliteet, sobivus ja tooted
  • Inimesed kulutavad aega ja energiat ja kaaluvad alternatiive nt riided, mööbel, autod
  • Jaotus on väiksem, aga abistatakse ostmisel et protsess oleks lihtsam
  • Homogeensed valiktooted – tooted tunduvad tarbijale ühesugused ja määravaks saab hind. Ettevõte peab rõhutama seepärast toote erilisust et tarbija ei vali ainult hinna järgi.
  • Heterogeensed valiktooted – tarbija tunneb toodete erinevust ja stiil ning välimus saavad määravamaks kui hind. Näiteks mööbel ja riided. Müüjate abi on väga oluline
Spetsiaaltooted
  • Unikaalsete tunnustega või brändidega nt ehted, luksustooted, brändirõivad
  • Tarbijatel on veel rohkem raha ja aega nendele kulutamiseks
  • Ostjad ei kaalu alternatiive pigem kulutavad energiat müügipunktidesse jõudmiseks
Mitteotsitavad tooted
  • Tarbija ei tea või teab ja ei mõtle selle ostmisele
  • Uued mitteotsitavad tooted – uued ideed mida tarbija veel ei tea. Toote väärtus näidatakse promotsiooniga
  • Regulaarsed mitteotsitavad tooted – võivad olla vajalikud aga tarbijad ei vaevu otsima ja ostma nt doonorlus , elukindlustus, turvateenused majale

Tabutooted
Vasakule Paremale
TURUNDUSE KONSPEKT #1 TURUNDUSE KONSPEKT #2 TURUNDUSE KONSPEKT #3 TURUNDUSE KONSPEKT #4 TURUNDUSE KONSPEKT #5 TURUNDUSE KONSPEKT #6 TURUNDUSE KONSPEKT #7 TURUNDUSE KONSPEKT #8 TURUNDUSE KONSPEKT #9 TURUNDUSE KONSPEKT #10 TURUNDUSE KONSPEKT #11 TURUNDUSE KONSPEKT #12 TURUNDUSE KONSPEKT #13 TURUNDUSE KONSPEKT #14 TURUNDUSE KONSPEKT #15 TURUNDUSE KONSPEKT #16 TURUNDUSE KONSPEKT #17 TURUNDUSE KONSPEKT #18 TURUNDUSE KONSPEKT #19 TURUNDUSE KONSPEKT #20 TURUNDUSE KONSPEKT #21 TURUNDUSE KONSPEKT #22 TURUNDUSE KONSPEKT #23 TURUNDUSE KONSPEKT #24
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 24 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-03-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 89 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor 1rt1 Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSED 1. Turunduse olemus ja mõiste, turunduse objekt Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil ehk turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst

Turundus
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

eelmisele kolmele kontseptsioonile selle poolest, et siin ei seata tähelepanu keskmesse mitte tootmine, toode ega müük, vaid tarbija. · Sotsiaalne turundus peegeldab ühiskonnakeskset lähenemist. Püsib seisukoht, et organisatsioon peab määratlema oma sihtturgude soovid ja vajadused. Seejärel peab ta neid rahuldama konkurentidest paremini viisil, mis parandab nii tarbijate kui ka ühiskonna kui terviku heaolu. · Tervikliku turunduse tähtis komponent on sisemine turundus, mille põhimõtteks on "müü oma toode kõigepealt maha oma töötajatele ja küll nemad aitavad seda siis ka klientidele müüa". Sisemise turunduse- nii nagu ettevõte tahab oma kliente kaasata, informeerida ja lojaalseks muuta, tahab ta seda ka oma töötajate puhul. Integreeritud turundus- kõik turundustegevused - toode, hinnakujundus, kommunikatsioon, jaotuskanalid

Turundus
thumbnail
82
pdf

Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused

INTERAKTIIVNE TURUNDUS    Põhimõisted:   ● Vahetus, tehing (exchange, transaction)  Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud  toode teiselt subjektilt hüvituse vastu.  Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks.    Eristatakse nelja vahetuse vormi:  ­ Turu vahetus  ­ Suhte vahetus  ­ Ümber jagav vahetus  ­ Vastastikune vahetus    ● Turu vahetus (market exchange)  Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud.   Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata.    ● Suhte vahetus (relationship exchange)  Pikaajaline orienteeritus.   Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest.    ● Ümber jagav vahetus (redistribution)  Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena.   Üksuse li

Turundus
thumbnail
5
docx

Turunduse seletatud mõisted

tühjendusmüügid jne. * Turunduskontseptsioon - ettevõtte eesmärkide ning konkurentsieelise loomiseks on tarvilik kõrgema tarbjaväärtuse loomine, kohaletoimetamine ning kommunikatsioon valitud sihtturgudel. Turunduskontseptsiooni aluseks on tarbjavajaduste väljaselgitamine, mõistmine ning rahuldamine. Turunduskontseptsiooni kohaselt peavad vahetuse aluseks oleva pakkumise puhul kokku saama tarbjate soovid ja vajadused ning ettevõtte eesmärgid ja sihid(kasum). * Sotsiaalse turunduse kontseptsioon - tuntud ka kui sotsiaalselt vastutustundlik turundus. Lisaks turunduskontseptsioonile (tarbjavajadused + ettevõtte eesmärgid) pööratakse selles oluliselt tähelepanu ka eetilisele, keskkonna-, juriidilisele ja sotsiaalsetele aspektidele. Turunduse mikro- ja makrokeskkond * Mikrokeskkonna teguritena käsitletakse tarnijaid, tarbijaid, konkurente ja konkurentsisituatsiooni ning huvigruppe. nt. kui maakonnas tegutseb kaks väikest ehituskaupade

Turundus
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

ning kliendid ei pruugi mõista toote väärtust.  Müügikontseptsioon – seda iseloomustab agressiivne müük. Ettevõtte eesmärk on toote müümine. Ohud ja probleemid rakendamisel: tarbijad eemalduvad, brändi negatiivne maine.  Turunduskontseptsioon – seda iseloomustab tarbijate vajadused. Ettevõtte eesmärk on kõrgema tarbija väärtuse loomine (kohaletoimetamine ja kommunikatsioon) ja ettevõtte kasum.  Sotsiaalse turunduse kontseptsioon – seda iseloomustab tarbija ühiskonna kui terviku heaolu. Ettevõtte eesmärk on keskkonnasäästlik tootmine, rõhumine mõistlikele tarbimisharjumustele, mõtlemine pikemas perspektiivis ja ühiskonna heaolu parandamine. Ohud ja probleemid rakendamisel: ettevõtte kasum väheneb. 2. Turunduskeskkond Väliskeskkond (mikro- ja makrokeskkond) Mikrokeskkonna tegurid:  Tarnijad- teevad ettevõttele kättesaadavaks ressursid tarbijatele vajalike

Turundus
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

ostuharjumus ne, ümber- segmentimin s ed, proovi- ja positsioonimi e, ümber- korduvostud, ne, positsioonimi turundusmiks turustruktuur ne, tarbijate , suhtumine , eluviis, reklaami, turundusmik turundusmik ettepanekud s s toote täiustamisek s Turundus kokkuvõte 1. Turunduse alusmudelid 4P mudel (enne seda oli Bordeni mudel) - keskendub tootele:  Price - Hind  Product - Toode  Place - Turustus  Promotion - Toetus 6P mudel:  Price - Hind  Product - Toode  Place - Turustus  Promotion - Toetus  People/personnel - töötajad  Process - protsess 7P mudel:  Price - Hind  Product - Toode  Place - Turustus  Promotion - Toetus  People/personnel - töötajad

Turundus
thumbnail
17
docx

Turunduse eksamiks kordamine

Kordamisteemad 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus: Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Lihtsaim definitsioon: turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Tänapäeval rõhutatakse järjest rohkem pikaajaliste kliendisuhete loomise ja

Turundus
thumbnail
22
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

 Turundusvõimaluste hindamine  Konkurentsi analüüs  Turundusstrateegia väljatöötamine 8. Mis on taktikaline turundus? Konkreetse tegevuskava paika panemine.  Sihtsegmentide valik  Eesmärkide täpsustamine  Turundusmeetmestik  Turunduseelarve ja ajakava  Teostus ja kontroll 9. Mis on turundusaudit ja millistest osadest koosneb ning milleks kasutatakse? Turundusaudit on turunduse hetkeolukorra analüüs, hõlmastes nii tegevusvaldkonna, kliendi-, konkurentsi- kui ka tooteanalüüsi. Kasutus:  Detailne ettevõttesisene ja –väline situatsioonianalüüs  Minevikus püstitatud eesmärkide saavutatuse hindamine ja praegused turundustegevused  Tuleviku võimaluste ja ohtude analüüs Ülesehitus: SWOT Ettevõtte väline analüüs (ohud ja võimalused)  Äri- ja majanduskeskkond

Turunduse alused




Meedia

Kommentaarid (1)

minaolensee profiilipilt
Liisi R.: Rahul!
11:21 11-12-2017



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun