Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"valiktooted" - 11 õppematerjali

valiktooted - tooted, mida ostetakse harvem ning nende ostmisel kaalub tarbija hoolikalt toote sobivust, kvaliteeti, hinda ja välimust.
thumbnail
6
pdf

REKLAAMITEOORIA EKSAMIKS KORDAMINE

vajadusi; ostetakse sageli ja vähese ajakuluga. Peaks olema lai, paljude müügipunktidega. Jaguneb omakorda: A. Regulaarkaubad — ostetakse korrapäraselt (nt. seep, hambapasta). B. Impulsskaubad — ostetakse planeerimata. Neid tarbijad ei otsi, paigutatakse võimalikult nähtavasse kohta (nt. korgitser või küpsised). C. Hädaabikaubad — ostetakse äkilise vajaduse korral (nt. vihmavari, vihmakeep). 2. Valiktooted (nt. majapidamismasinad, mööbel, delikatessid) — valitakse põhjalikult; hinnatakse sobivuse, kvaliteedi, hinna ning moe seisukohalt. Ost kavandatakse eelnevalt, külastatakse mitmeid poode. Tähtsal kohal on kaupade kojutoomine ja kokkupanek, ostujärgne teenindus, garantiid või järelmaks. Kauplused peavad olema mugavates kohtades, suurus ja väljapanek peab pakkuma mugavaid tingimusi valiku tegemiseks. Eelistatakse kindlale kaubagrupile spetsialiseeritud kauplusi. 3

Majandus → Turundus
7 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Turunduse mõisted

1. Turundus- klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil (vajaduste kasumlik rahuldamine) 2. Vajadus- inimese sisemine tung millegi järgi 3. Nõudlus - sisaldab nii soovi kui maksevalmidust. Kui inimesel on soov, kuid ta ei ole nõus selle rahuldamise eest maksma, siis nõudlust ei ole. Kui aga on olemas soov ja ollakse nõus ka selle rahuldamise eest tasuma, on nõudlus turul olemas. 4. Toode- füüsilised tooted hõlmavad suurema osa turundusest ja need võivad olla väga erinevad, alates toiduainetest ja lõpetades masinate ja muu sellisega. On mingi vajaduse rahuldamiseks valmistatud ese või osutatud teenus. Eristatakse pooltooteid (vajavad edasist töötlemist) ja valmistooteid. 5. Kaup - toode, mida on võimalik turul pakkuda, rahuldamaks tarbijate soove või vajadusi. Kaup on toode, mida pakutakse müügiks. 6. Teenus- tegevus mida pakutakse müügiks, mis on olemuselt mittemateriaalne ja millega ei kaasne mi...

Majandus → Turundus
10 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Turunduse eksamiks kordamine

Kordamisteemad 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus: Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Lihtsaim definitsioon: turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Tänapäeval rõhutatakse järjest rohkem pikaajaliste kliendisuhete loomise ja arendamise tähtsust. Näiteks: turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Strateegiline turundus Analüüsile orienteeritud protsess. Tarbijavajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turundusvõimaluste hindamine, konkurentide analüüs, turundusst...

Majandus → Turundus
41 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Turunduse seletatud mõisted

Turundus - on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine Vajadus - on inimese sisemine tung millegi järele. Nõudlus - sisaldab nii soovi kui ka maksevalmidust. Kui inimesel on soov, kuid ta ei ole nõus selle rahuldamise eest maksma, siis nõudlust ei ole. Kui aga on olemas soov ja ollakse nõus ka selle rahuldamise eest maksma, on nõudlus turul olemas. Toode - pakkumine, mis on tehtud turule hankimiseks, kasutamiseks, tarbimiseks või tähelepanu saamiseks. Kaup - toode, mida on võimalik turul pakkuda, rahuldamaks tarbjate soove või vajadusi. Teenus - tegevus, mida pakutakse müügiks, mis on oma olemuselt mittemateriaalne ja mille osutamisega ei kaasne mingi asja omandiõigust ( nt. hotellindus, transport, remonditööd, juuksur jne. ) Turundusmeetmestik- kujundatakse lähtuvalt ettevõtte majandustulemusest ja edukusest nii lühiajalises kui pikaajalis...

Majandus → Turundus
225 allalaadimist
thumbnail
24
docx

TURUNDUSE KONSPEKT

· Hädaostutooted ­ ostetakse pärast tugeva vajaduse tekkimist. Pole aega uurida alternatiive nt kui vihma hakkab sadama, ostab vihmavarju, lambipirn põleb läbi ostab uue lambi Valiktooted · Ostetakse harvem ja mõeldakse hoolikalt läbi nende kvaliteet, sobivus ja tooted · Inimesed kulutavad aega ja energiat ja kaaluvad alternatiive nt riided, mööbel, autod · Jaotus on väiksem, aga abistatakse ostmisel et protsess oleks lihtsam · Homogeensed valiktooted ­ tooted tunduvad tarbijale ühesugused ja määravaks saab hind. Ettevõte peab rõhutama seepärast toote erilisust et tarbija ei vali ainult hinna järgi. · Heterogeensed valiktooted ­ tarbija tunneb toodete erinevust ja stiil ning välimus saavad määravamaks kui hind. Näiteks mööbel ja riided. Müüjate abi on väga oluline Spetsiaaltooted · Unikaalsete tunnustega või brändidega nt ehted, luksustooted, brändirõivad

Majandus → Turundus
89 allalaadimist
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

toodet lisanditega, kuna seal annab kõige rohkem varieerida ja mängida. 25. Toodete klassifikatsioonid Tooteid võib liigitada lühiajalise- ja pikaajalise kestusega. Võib öelda, et levinuim toodete liigitus on toote kasutaja järgi. Ehk siis selle järgi, kas tegu on toodetega, mis on mõeldud lõpptarbijale kasutamiseks või ettevõttele – vastavalt tarbekaubad ja tootmiskaubad. Tarbekaubad jagunevad: mugavustooted (esmatarbetooted, hädaostud), valiktooted (ostetakse harvem, tähtis hind ja kvaliteet), spetsiaaltooted (unikaalsed tunnused või bränd), mitteotsitavad tooted (tarbija ei tea või ei mõtle ostule), tabutooted. Tootmiskaubad jagunevad: materjalid ja koostisosad, kapitalitooted, abimaterjalid, teenused äriturul. 26. Toote turu elutsükkel ja selle rakendused Toote turu elutsükkel koosneb neljast faasist: sisenemisfaas, kasvufaas, küpsusfaas ja langusfaas. Toote turu elutsükli pikkus ja faas sõltuvad

Majandus → Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
24
docx

KORDAMISKÜSIMUSED TURUNDUSE EKSAMIKS

- Pikaajalise kestusega tooted kestavad tavaliselt aastaid, nt mööbel, televiisor jmt. Kasutaja järgi liigitamine Tarbekaupu saab vastavalt tarbija hoiakutele ja ostuharjumustele klassifitseerida veelgi täpsemalt. TARBEKAUBAD Mugavustooted-Esmatarbekauba d - - Homogeensed Valiktooted Impulssostutoote tooted d - Heterogeensed - Hädaostutooted tooted Spetsiaaltooted - Uued Mitteotsitavad mitteotsitavad

Majandus → Turundus
65 allalaadimist
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

1. TURUNDUSE MÕISTE, OLEMUS, KONTSEPTSIOONID Olemus: Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Mõiste: Turundus tähendab mõista kliendi soove ja vajadusi paremini, kui ta ise. Turundus on klientide vajaduste kindlaks tegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Turundus ühendab mitmeid erinevaid valdkondi: reklaam, bränding, internet/multimeedia, toote/teenus, uuringud, turundusmeetmestik. Turunduse funktsioonid: koha, aja, koguse, valiku, info, väärtuse, omandiõiguse vahetamise mugavus. Turundus kui süsteem: Turunduse eesmärk: tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turunduse areng: Kaubanduslik ajastu Tootmis ajastuMüügiTurundus-osakonna ajastu ...

Majandus → Turundus
55 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Turunduse alused eksam

Turunduses vaadeldakse toodet kolmel tasandil: 1) tuumtoode – põhiline hüve, mida tarbija ostab; 2) konkreetne toode – bränditunnused, omadused, kvaliteet, stiil, pakend; 3) laiendatud toode – kaasnev lisateenus: paigaldus, garantii, krediit. Tarbetooted omakorda jaotatakse ostuharjumuse põhjal: 1) esmatarbetooted – tooted, mis rahuldavad esmaseid vajadusi ja neid ostetakse tihti ja väikese ajakuluga (leib, piim, hambapasta, seep, bensiin), 2) valiktooted – tooted, mida tarbija põhjalikult valib ja hindab (auto, rõivad, mööbel, teler), 3) eritooted – tooted, mis on bränditunnusega ja eriliste omadustega (Hugo Bossi ülikond, Rolexi kell), 4) võõrtooted – tooted, mida tarbija ei tunne ega kavatse osta (kes ei suitseta, sellele on sigaret võõrtooteks). 11.Toote elutsükkel Iga toode läbib elutsükli talle omase kiirusega. Elutsükli pikkus sõltub tarbija vajadustest

Majandus → Turundus
69 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Turunduse alused

Turunduses vaadeldakse toodet kolmel tasandil: 1) tuumtoode ­ põhiline hüve, mida tarbija ostab; 2) konkreetne toode ­ bränditunnused, omadused, kvaliteet, stiil, pakend; 3) laiendatud toode ­ kaasnev lisateenus: paigaldus, garantii, krediit. Tarbetooted omakorda jaotatakse ostuharjumuse põhjal: 1) esmatarbetooted ­ tooted, mis rahuldavad esmaseid vajadusi ja neid ostetakse tihti ja väikese ajakuluga (leib, piim, hambapasta, seep, bensiin), 2) valiktooted ­ tooted, mida tarbija põhjalikult valib ja hindab (auto, rõivad, mööbel, teler), 3) eritooted ­ tooted, mis on bränditunnusega ja eriliste omadustega (Hugo Bossi ülikond, Rolexi kell), 4) võõrtooted ­ tooted, mida tarbija ei tunne ega kavatse osta (kes ei suitseta, sellele on sigaret võõrtooteks). 11.Toote elutsükkel Iga toode läbib elutsükli talle omase kiirusega. Elutsükli pikkus sõltub tarbija vajadustest

Majandus → Turunduse alused
11 allalaadimist
thumbnail
120
docx

TURUNDUSE ALUSED

4) puhas mittekombatav toode – psühholoogi vastuvõtt. Tarbija tüübi järgi jaotatakse tooted: 1) tarbetoodeteks – lõpptarbija ostab isiklikuks tarbimiseks, 2) tootmisvahenditeks – neid omandatakse edasiseks töötlemiseks või äritegevuseks. Tarbetooted omakorda jaotatakse ostuharjumuse põhjal: 1) esmatarbetooted – tooted, mis rahuldavad esmaseid vajadusi ja neid ostetakse tihti ja väikese ajakuluga (leib, piim, hambapasta, seep, bensiin), 2) valiktooted – tooted, mida tarbija põhjalikult valib ja hindab (auto, rõivad, mööbel, teler), 3) eritooted – tooted, mis on bränditunnusega ja eriliste omadustega (Hugo Bossi ülikond, Rolexi kell), 4) võõrtooted – tooted, mida tarbija ei tunne ega kavatse osta (kes ei suitseta, sellele on sigaret võõrtooteks). 6.2 TEENUS Teenus on tegevus, mis ei ole kombatav ja mis leiab aset kliendi ja teenindaja vahelises suhtluses.

Majandus → Turunduse alused
128 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun