docstxt/14434413680798.txt
docstxt/14572735834211.txt
oma 17-aastage joonistanud. Kustutada ära pahad mälesutesed, kellegi surmad, õnnetused ja paljud muud kurvad ning ebameeldivad asjad, kuid ei saa. Ma ei saa hakkama sellega, et kustutan midagi ära. Ma võin proovida seda kustutada oma mälust aga uuesti joonistada ma seda ei saa. Aga mulle sobib, et mul on asju mille üle rõõmustada ja ka asjad mille üle ma kahetsust tunnen. Paljud inimesed kindlasti sooviks öelda, et ''elu on kui joonistamine koos kustukummiga'', kuid mina seda nii ei ütleks ega sooviks öelda. Meie elatud aeg ei peagi olema täis perfektsust ja kiiduväärt, mida taevani tõsta, meil peab olema ka kurbi ning kahetsevaid hetki. Hetki millal me saame ennast voodisse kerra tõmmata, aega maha võtta ja mõelda kõigele ning ka tahtmisel pisaratel voolata lasta. Kui meil poleks kurbasid ega kahetsevaid hetki, siis kuidas saame me öelda, et me oleme näinud ja elanud õiget elu? Ei saagi. Kuna me poleks näinud
docstxt/1381846841648.txt
Graafika ja arhitektuur · Sakraalarhitektuur · Profaan · Joonistamine · Paljundusgraafika · Reproduktsioon · Kõrgtrükk trükkivad osad asetsevad kõrgemal · Sügavtrükk trükkivad osad on trükivormi süvistatud · Lametrükk trükkivad ja mittetrükkivad osad asetsevad samal tasandil
Exceli exami materjal Exceli töövihik - Exceli faile nimetakse töövihikuteks. Exceli tööleht - Tööleheks nimetataksegi seda suurt tabelit, mis "laiutab" suuremal osal ekraanil. Aktiivne lahter Lahter, mis on aktiivseks tehtud. Lahter või pesa rea ja veeru ristumiskoht. Igal lahtril on aadress, mille moodustavad veerutäht ja reanumber (A1, C5 jne.). Lahtri aadress A1 jne Lahtriplokk Märgistatud lahtrid Aktiivne lahter kus sa praegu asetsed Valem - on Exceli eriline moodus teha arvutusi, kasutades seejuures teistes lahtrites asuvaid andmeid. Funktsioon Funktsioon on lühidalt öeldes eeldefineeritud valem teatud kindlat tüüpi tegevuse (enamasti arvutuste) sooritamiseks. Liigendtabel risttabel. Risttabelite abil saad teha algandmete alusel mitmesuguseid koondeid, analüüse ja aruandeid Makro - makro on käskude järjend, makro käivitamisel täidetakse ükshaaval makrosse kitjutatud käsud Iseloomusta ...
vesinikhalogeniididega, reageerimine veega – hüdraatumisreaktsioon (saaduseks alkohol), reageerimine vesinikuga – hüdrogeenimisreaktsioon (saaduseks alkaan), polümerisatsioon. reageerimine hapnikuga e. põlemine (saaduseks CO 2 ja H2O) 10. Alkeeniahelate omavaheline sidumine väävli abil – vulkaniseerimine ja kummi 11. Alkeenide nomenklatuur – cis/trans isomeeria, ühendite nimetused struktuuri järgi, struktuurvalemi joonistamine nimetuse järgi. 12. Alküünide mõiste küllastumata süsivesinikud, mille molekulides esineb kovalentne kolmikside 13. Tuntumad alküünid: etüün - keevitusgaas propüün – keevitusgaas, majapidamisgaas 14. Alküünide nomenklatuur. Alküünide süstemaatilised nimetused struktuuri järgi ning struktuurvalemi joonistamine nimetuse järgi. 15. Alküünide keemilised omadused. Hüdrogeenimisreaktsioon (Alküün -> alkeen -> alkaan)
Katrin Tomberg-Tohter Kodutöö aines ,,Visuaalkunstiteraapia meetodid ja tehnikad". Visuaalkunstiteraapia erinevad tehnikad Juhendaja: õppejõud Ka-Liis Gramakovski Tallinn 2013 Visuaalkunstiteraapia erinevad tehnikad 2 1. Sissejuhatus Visuaalkunstiteraapia tehnikad jaotuvad vastavalt vormi erisusele: · Kahemõõtmelised - joonistamine, maalimine, kollaazi valmistamine(võib olla ka kolmemõõtmeline). · Kolmemõõtmelised - voltimine, skulptuurid, savitööd, maskid, nukud. · Kolmemõõtmelised liikuvad pildid - kaasaegset visualiseerimistehnikat kasutavad tehnikad (nt. videod, kus seotud iseenda liikumine väljamõeldud keskkondadega). Visuaalkunstiteraapiat tehnikate jaotus materjali iseloomu alusel: · Kuivad - pliiatsid, markerid jne. Nende vahenditega saab olla detailne, nende kasutamine
2. nägid vahendit inimese vabastamiseks kaotamine. 2. nägid vahendit inimese vabastamiseks kaotamine. 2. nägid vahendit inimese vabastamiseks ühisk survest. 3. ühisk lammutamise soov viis koostööle ühisk survest. 3. ühisk lammutamise soov viis koostööle ühisk survest. 3. ühisk lammutamise soov viis koostööle ühisk survest. 3. ühisk lammutamise soov viis koostööle kommunistidega. 4. Automaatne joonistamine kommunistidega. 4. Automaatne joonistamine kommunistidega. 4. Automaatne joonistamine kommunistidega. 4. Automaatne joonistamine maalimine ja kollektiivne joonistamine. 5. Asjade, maalimine ja kollektiivne joonistamine. 5. Asjade, maalimine ja kollektiivne joonistamine. 5. Asjade, maalimine ja kollektiivne joonistamine. 5. Asjade, situatsioonide jne
abstraksteid ehitusi 2)rõhutatud perspektiivi ja valguse-varju kontraste 3)klassikaline joonistamine, terav plastiline modeleering ja (lineaar)perspektiivile 4)vahel pilt pildis(Chirico). Rajas teed sürrealismile. G de Chirico- kujutab ajatust, sinnavaated või siseruumid. SÜRREALISM 1920-ndad ja 1930-ndad. Isel: 1)elu ja kunsti piiri ähmastamine või kaotamine 2)vahend inimese vabastamiseks ühiskonna survest 3)ühiskonna lammutamise soov 4)automaatne joonistamine-maalimine, kollektiivne joonistamine 5)ajsade,situatsioonie meelevaldne ühendamine 6)alateadvuse jälgede otsimine unenägudest, hallutsinatsioonidest 7)enamasti realistlik 8)illusionistlik 9)salapärane tardunud elutu valgus Esin: J.Miro(hisp)- huumor,fantaasia,lürism,amööbitaolised kujundid S.Dali(hisp)-realistlik maal+fantaasia, kriitiline vaimne seisund, paranoiline psühho. ,,Lenini 6 ilmutust klaveril" ,,Sõja nägu" ,,Püha antoniuse kiusatused" ,,Kristus ristil" ,,Põlevad kaelkirjakud" ,,aeg voolab" ehk ,,pehmed
diagramm. Kokkuvõtteks arutatakse mis on vahemaa, kelle konn hüppas kõige kaugemale jne. LÕIMIMINE TEISTE TEGEVUSTEGA: Keel ja kõne · Arutelu : mis on vahemaa. · Eesti kaardi vaatlus, kodulinna otsimine. · Lood Eestimaa tekkest. · Mõni muistend/lugu/luuletus/laul konnadest. · Kirjutamine (enda nime kirjutamine paberribale). Kunstiline tegevus · Paberriba lõikamine piirjoonte järgi. · Konna joonistamine ja voltimine. · Eestimaa joonistamine (kontuur, kodulinna märkimine). Liikumine · Hoota kaugushüpe. · Laulumäng ,,Konnad ja sääsed" (Konnad ajavad muusika saatel hüpates sääski taga. Võitjaks osutub see konn, kes püüab kinni kõige rohkem sääski). Muusika · Laulumäng ,,Pardike ja konnake" (Inga Rand ,,Präänik-Väänik"). · Laul ,,Konnad" (Ave Kumpas, Maie Vikat "Midli-Madli") Mäng · Reis ümber maailma. · Konnahüppemäng. · Kirbumäng.
_Raamatu „Väike Prints“ analüüs_ 1. Miks pühendas autor selle raamatu täiskasvanule? Autor pühendas raamat täiskasvanule selle pärast, et Leon Werth oli ta parim sõber, kes suutis kõike mõista, sealhulgas lastele kirjutatud raamatuid. Ta elas Prantsusmaal, kus pidi kannatma külma ning nälga. Teda oli vaja lohutada. 2. Kas lahtise boamao joonistamine mõjus täiskasvanud inimestele paremini kui kinnise joonistamine? Kuidas inimesed sellesse suhtusid? Lahtise boamao joonistamine mõjus täiskasvanud inimestele halvemini kui kinnise joonistamine. Täiskasvanud inimesed soovitasid tal mõlema joonistamisest loobuda ning pigem maateaduse, ajaloo, matemaatika ja grammatika vastu huvi tunda. 3. Mille röövis kahe esimese joonistuse ebaõnnestumine raamatu autorilt? Mida ta otsustas peale seda tegema hakata? Kahe joonistuse ebaõnnestumine röövis autorilt julguse midagi joonistada. Ta otsustas
(1826 1899). Lõpetas Peterburi kunsti akadeemia kuldmedaliga. Mida annab meile tegelemine kujutava kunstiga Tegelemine kujutava kunstiga arendab meis järgmisi vaimsed ja tehnilisi võimeid: 1. Nägemist 2. Käte osavust 3. Loogilist mõtlemist 4. Looduse ilu ja avaruste tunnetamist. 5. Kujutlusvõimet 6. Lisab tahtejõudu ja enesealgatust 7. Heaolu tunnet, kunsti meelt ja tundmist. Et tegeleda kujutleva kunstiga tuleb teada joonistamine on kõikide kujutava kunsti aluseks. Mida nimetame joonistamiseks ? Joonistamiseks nimetatakse oskust joonte ning valguse ja varjude kaudu tasapinnal edasi anda kujundeid edasi anda kujundeid esemetest, loodusest, inimestest, fantaasiast. Kunst ürgajal. Joonistamine oli kunsti loomingu algmeks juba ürginimesel. Tegeledes jahipidamisega leidis ta oma põhiliseks kujutamis objektiks looma. Joonistus kraabiti või maaliti rasva või verega
Aja jooksul süvenes ka kooli põllumajanduslik kallak. 4.Õpetajad Kooli esimene inspektor Anton Anson andis ka aritmeetika, geomeetria, ajaloo, maateaduse, loodusloo ja vene keele tunde nooremates klassides. Anson pidas süstemaatilist nimekirja kooli lõpetanute käekäigust, kuhu kandis andmeid nende hilisema tegevuse kohta. Õpetajad: Vassili Hink, usuõpetus, vene keel (töötas õpetajana 18881906) Mihhail Nikolajev, vene keel, ajalugu, maateadus, joonistamine, ilukiri, puutöö (18881902) Ilja Ivanov, aritmeetika, geomeetria, looduslugu (18891890) Dimitri Rutsjev, matemaatika, looduslugu (18901891) Pjotr Goveino, looduslugu, vene keel (18911897) August Riikmann, matemaatika, usuõpetus, ilukiri (18971905) Tõnu Rähn, aritmeetika, looduslugu, joonistamine (18981899) Jakob Lind, vene keel, looduslugu, võimlemine (19031905) Abiõpetajad: Julius Erlemann, usuõpetus (luteriusulistele), eesti keel, saksa keel, laulmine (1888
Õnnetuse korral kutsub appi täiskasvanu. Motoorne areng Varane ja eelkooliealiste iseloomustab olulisi muutusi, mitte ainult füüsiliselt, vaid ka mootori arengut. Füüsiline areng on seega kaalu, pikkuse ja vastupidavuse lisandumine, motoorne areng aga liigitusvilumuste areng (jämemotoorika – suured liigutused nagu roomamine, kõndimine ja peemotoorika ehk peenlihaste koordinatsiooni eeldavad liigutused nagu asjade hoidmine, pliiatsiga joonistamine, nööpimine jne.). Motoorsed tegevused jaotatakse kahte alarühma: jämemotoorika ja peenmotoorika. Jämemotoorika all mõeldakse suurte lihasrühmade tegevust nagu seismine,kõndimine jne. Peenmotoorika alla kuuluvad peente lihaste tegevus - sellised tegevused nagu haaramine ja joonistamine. Jämemotoorika areng väikelapseeas jaguneb: 1-2 kuud - pea tõstmine kõhuli olles, selili olles pea keeramine 3-4 kuud - kätele tõusmine, hoiab peab üleval kõhuli olles
Skeemid · Lihtsamaid vooluringe saab koostada taskulambipatareid ja lampi juhtmetega ühendades. Suhteliselt lihtsad on mänguasjade vooluringid, palju keerukamad on korterite elumajade, veelgi keerukamad autode ja muude masinate vooluringid. · Vooluringide koostamisel on aluseks skeemid. · Skeemidel kasutatakse tingmärke, sest vooluallikate, tarbijate ja muude komponentide tegelike kujutiste joonistamine on keerukas ja tülikas2 . Lüliti Allikas: http://www.1728.com/project2.htm Skeemi joonistamine Allikas: http://www.kpsec.freeuk.com/cdiags.htm Ahti Pent 2010 Tallinna Reaalkool Üldlevinumate elementide kujutamine skeemidel/tingmärgid elektriskeemidel
ARHITEKT 7.klass Õpingute pikkus: Vähemalt 4 aastat ülikoolis. Õpingute maksumus: 0-40000 eek aastas Omandatavad oskused: Matemaatika, projekteerimine, detailplaneerimine, konstrueerimine, haljastus ning joonistamine- maalimine,võõrkeeled ja arvuti programmide õpitavad oskused. Omandatav haridustase: Kõrgharidus Eelnev haridus: Gümnaasiumiharidus Vajalikud isiksuseomadused: Loomingulisus, täpsus, ruumiline kujutlusvõime, loogiline mõtlemine, hoolikus, vastutusvõime, Oskus oma aega planeerida pingetaluvus ja hea suhtlemisoskus. Eeldatav palk: max. umb 100 000 kõigub väga palju projektidest.
üleloomulikku realismi. Alateadlikke jõude püüti vabastada otsese spontaansuse ja juhuse abil, ebareaalsus, unenäod, hallutsinatsioonid, patoloogiliste seisundite jms. Breton(kirjanik, ideoloog) koondas enda ümber sürrealistide koolkonna, elu ja kunsti piiri ähmastamine või kaotamine. nägid vahendit inimese vabastamiseks ühisk survest, lääne ühiskonna lammutamise soov viis koostööle kommunistidega, Automaatne joonistamine maalimine ja kollektiivne joonistamine, asjade, situatsioonide jne. meelevaldne ühendamine, 20-30ndail otsiti alateadvuse jälgi unenägudes, hallutsinatsioonides, vaimuhaigetes, enamasti realistlik, veristlik, illusionistlik ruumilisus salapärane tardunud elutu valgus. Joan Miro (Hisp) huumor, fantaasia, lürism, amööbitaolised kujundid. ,,Arlekiini karneval". Salvador Dali (Hisp) realistlik maal + fantaasia, kriitiline vaimne seisund (sexkompleksid), paranoiline psühhopaat. Eeskujuks
Direct3D eesmärk on kokku võtta suhtlus graafika kohaldamise ja graafika riistvara draiverite vahel. See on esitatud nagu õhuke abstraktne kiht GDI tasandil (vt lisatud skeemi). Lisaks COM-i põhisel arhitektuuril on veel peamine erinevus GDI ja Direct3D vahel see, et Direct3D on otseselt seotud kuvadraiveritega ja saab paremaid tulemusi renderdamisel kui GDI. Direct3D 3 põhilist üldistust: seadmed, vahendid ja swap ketid (vt lisatud skeemi). Näidised Kolmnurga joonistamine Direct3D-s : // A 3-vertex polygon definition D3DLVERTEX v[3]; // Vertex established v[0]=D3DLVERTEX( D3DVECTOR(0.f, 5.f, 10.f), 0x00FF0000, 0, 0, 0 ); // Vertex established v[1]=D3DLVERTEX( D3DVECTOR(0.f, 5.f, 10.f), 0x0000FF00, 0, 0, 0 ); // Vertex established v[2]=D3DLVERTEX( D3DVECTOR(0.f, 5.f, 10.f), 0x000000FF, 0, 0, 0 ); // Function call to draw the triangle pDevice->DrawPrimitive( D3DPT_TRIANGLELIST, D3DFVF_LVERTEX, v, 3, 0 ); Kolmnurga joonistamine Direct3D 9:
Arhidektuur Alaliigid: Sakraalarhidektuur Profaanarhidektuur usuga seotud minarett Profaan* - ilmalik loss, villa, teater, kino Mõisted: Interjöör siseruum Eksterjör hoone väljaspoolt Fassad välisilme Famous Hindu Akshardham temple in South Delhi Monterrey Mexico, this is modern and luxury hotel Graafika Alaliigid: Joonistamine Paljudusgraafika: Trükigraafika (15saj. Kui Saksamaal leiutatid trükipress) Arvutigraafika, Gutenberg, originaal teoseid rohkem kui üks. Mõisted: Originaal Kunstniku ainuteos Reproduktsioon trükitõmmis, plakat, poster. Koopia Järele tehtud originaal Trükigraafika tehnikad: Kõrgtrükk Linoollõige, papitrükk. Trükitavad osad asetsevad trükialusel kõrgemal. Sügavtrükk Trükitavad osad asetsevad trükivormi süvistatult. Lametrükk Trükitav...
laagriplatsi ümbrusest, laagri ja selle ümbrusega, õhtuks valmis. lipu heiskamine. 13:00 Lõunasöök Lõunasöök Lõunasöök 13:30 Siesta Siesta Siesta 15:00 Gruppide moodustamine ja Joonistamine, Aliase mängimine ja vabateemaliste asjade hõõrumistehnika, pantomiimid valmistamine, looduslikust klaasimaal. materjalist. 16:30 Eesti kaardi tegemine Stiiliõhtuks valmistumine,
roomamine, istumine, püsti tõusmine, kõndimine, jooksmine, hüppamine. Peenmotoorsete oskuste all mõeldakse käeliste oskuste arengut nagu haaramine, haarde vabastamine, söömine, riietumine, kirjutamine-joonistamine Lapse jäme ja peenmotoorsed oskused kujunevad koos, sest paljud tegevused sõltuvad nende koostööst. Peenmotoorika on käte ja silmade koostöö, sõrmede liikumise nõtkus ja täpsus: esmalt haaramine, siis söömine, lõikamine, riietumine ning hiljem kirjutamine ja joonistamine. Motoorset arengut saab hinnata lapse saavutuste järgi, mis näitavad, kui kaugele areng jõudnud on. Aastane laps tõuseb ise seisma ja laskub tagasi istuma. Aasta vanune laps hakkab iseseisvalt kõndima. Selleks peab olema lapsel tugevad lihased, osata tasakaalu hoida , julgust ja koordineerida kogu keha tööd. Lapse areng 0-3 elukuul Vastsündinul on üsasisene e. fleksoorne asend. Ei hoia pead ega haara esemeid,
Pane koondlausesse kirjavahemärgid: 1. Sahvris olid purgid pannid potid. 2. Garaazis leidus kõike naelu mutreid polte. 3. Uhke sile kollane koer istus ukse taga. 4. Mulle meeldib joonistamine maalimine värvimine kui ka joonestamine. 5. Mati on andekas aga rumal. 6. Mari läheb reisile 18 juunil Võrust. 7. Annile ei meeldi koerad ning kassid. 8. Eduard Vilde on sündinud 4. märtsil 1865 Pudiveres Avanduse vallas surnud 26 detsemberil 1933 Tallinnas. 9. Kaelakeed käevõrud sõrmused kõiki neid leidus tema ehtekarbis. 10. Vikerkaar on punane oranz kollane roheline sinine tumesinine ja violetne. 11. Tema aadress on Puidu 7-12 Rakvere Rakvere vald Lääne-Viru maakond Eesti. 12
MUUSIKA KESKAJA MÕISTED 10.KLASS 1.huglaarid- ringirändavad alamast seisust muusikud 2.Leoninus- keskaja silmapaistev muusik 3.Rolandi laul- tuntuim kangelaslaul keskajal 4.troop- pikk kaunistus 5.müsteerium- salajane jumalateenistus 6.responsoorium- keeruline kaunistatud laul 7.retsiteerimine- kõnelaulu esitamine 8.Agnus dei- JumalaTall, missa 5. Osa 9.proprium- muutuv jumalateenistus 10.früügia- keskaegne helilaad 11.rapsood- rändlaulik Vana-Kreekas 12.dionüüsia- Dionysuse auks tehtud laul või etendus 13.auoidid- kutselised laulikud 14.musikeel- muusade kunst 15.kinnor- keskaegne muusikainstrument 16.perotinos- keskaja helilooja 17.organum- keskaegne kirikulaul 18.vagandid- rändavad üliõpilased ja teenistuseta vaimulikud 19.liturgiline draama- teatraalne stseen jumalateenistuses 20.antifoon- vastulaul 21.sekvents- vaimulik luulevorm 22.sanktus- püha, missa 4. osa 23.ordinaarium- muutumatu jumalateenistus 24.lüü...
Veidike minust Liis Tsebotnikova Õppeained, mis on minu meelst head ja miks kunsti õpetus: · joonistamine · ajalugu kehaline kasvatus: · korvpall · võrkpall eesti keel: · erinevate raamatute lugemine Mis mulle meeldib · Meeldib tegeleda fotograafiaga · Vabal ajal mängin võrkpalli · Suviti meeldib mulle päikese käes mõnuleda · Kui aega ja tahtmist meeldib ka kokata Meie perekond ema isa Liina Aleksandr
Kira Plastinina Helena Kärm 101 RSg Elulugu Kira Plastinina- kõige noorem vene modeljeer on sündinud 1 juunil 1992 aastal Moskvas, Venemaal. Lapsepõlves talle meeldis joonistamine, samuti teda huvitas määratamatult moemaailm. Ta unistas tulevikkus moedisaineriks saada. Kira Plastinina unistust moedisaineriks saada teostas tema isa. Esimesed sammud selles suunas olid tehtud 2006 aastal. Sergei Plastinin kutsus kokku professionaal konda, mis moodustas kauplustevõrgu ja nendes kauplustes hakkati müüa neid rõivaid, mis olid välja mõeldud tema tütrega. Looming Kira Plastinina loominguline biograafia algas 14 märtsis 2007 aastal.
ÜLESANNE Teema: Tabeli loomine ja vormindamine 1 Tabeli loomine. Veergude ja ridade lisamine. Veergude ja ridade mõõtmete muutmine. Lahtrite joonistamine. Lahtrite ühendamine. Teksti joondamine lahtris. Teksti suuna muutmine lahtris. Tabeli vormindamine. Kustutamine. 1. Looge tabel: veergude arv 7, ridade arv 4. Tabelit saab luua mitmel viisil: tabelimallide kasutamine; menüü Tabel kasutamine; käsu Lisa tabel kasutamine; tabeli joonistamine; teksti teisendamine tabeliks. Klõpsake kohta, kuhu soovite tabeli lisada. Klõpsake menüü Lisa jaotise Tabelid nuppu Tabel ning klõpsake seejärel käsku Lisa tabel.
Eriti meeldib mulle teha asju ise, mitte teiste ettekirjutuste järgi. Olen säilitanud pea kõik oma tööd lasteaiast alates. Ma õpin Kuressaare Ametikoolis, dekoraator-stilisti eriala. Mulle meeldib Kuressaare Ametikool. Õpetajad on toredad ja abivalmid ning õpilased on seltskondlikud ja sõbralikd. Ametikooli õppima tulles lootsin saada palju uusi kogemusi, teadmisi ja arendada veelgi oma käelisi oskusi. Minu lemmikõppeaineteks olid maalimine, joonistamine, keraamika ja kalligraafia. Nüüd, kui õppimine Ametikoolis hakkab lõpusirgele saama, tunnen, et olen omandanud palju uusi teadmisi, eriti fotograafia ja arvuti alal, kuid pean end siiski parimaks peamiselt käelistes tegevustes. Ametikool pakkus mulle palju uusi ja huvitavaid kogemusi. Sain kaasa teha paljudes projektides, mis tulevad tulevikus igati kasuks. Edaspidi loodan selle erialaga kindlasti veel tegeleda.
Kira Plastinina Elulugu Kira Plastinina- kõige noorem vene moedisainer on sündinud 1 juunil 1992 aastal Moskvas, Venemaal. Lapsepõlves talle meeldis joonistamine, samuti teda huvitas määratamatult moemaailm. Ta tahtis ka tulevikkus moedisaineriks saada. Kira Plastinina unistust moedisaineriks saada teostas tema isa Sergei Plastinin tuntud vene ärimees. Esimesed sammud selles suunas olid tehtud 2006 aastal. Sergei Plastinin kutsus kokku professionaal seid inimesi ja nad moodustasid kauplustevõrgu ja nendes kauplustes hakkati müüa neid rõivaid, mis olid välja mõeldud tema tütrega. Looming
lähenemisele, mis on (ka meditsiinis) suunatud ainult lühiajalisele edule. Kunstiteraapiad on uus paradigma nii meditsiini kui ka üleüldse meie ühiskonna jaoks, nõudes inimestelt aktiivsust, mis paneks neid tegutsema, elust rõõmu tundma ja ahvatleks uusi projekte alustama. Kõik see ergutab kujutlusvõimet ning tugevdab vaimujõudu ja kehatunnetust nagu ka tundlikkust inimsuhetes. (Petersen,P;2004) 1.1 Kunstiteraapia meetodid · Joonistamine: Võimaldab väljendada mõtteid, tundeid, hirme ja soove. Joonistades tuleb nähtavale see, mis oli varjatud, sealhulgas ka alateadlik materjal. Joonistamine on turvaline meetod ärevate laste puhul, sest pliiatsiga tõmmatud joon ei valgu laiali, seda on võimalik kontrollida, nii tekib ka kontroll situatsiooni üle. Vajadusel on võimalik pliiatsiga tõmmatud joont kustutada. Sobib hästi laste puhul, kes vajavad rohkem raame, struktuuri ja kontrolli. · Maalimine:
.. jne) Mõisted: lahkus, sõprus, abivalmidus, kavalus, ihnus, töökus, ahnus. Kiidusõnad: AITÄH, PALUN Matemaatika Võrdlemine (kõrgem – madalam, suurem – väiksem ...) Öö ja päev Kiire-aeglane Mõiste: ühekaupa Loendamine, nädalapäevade järjestamine (5-6 aastased) Eelnev – järgnev nädalapäev (5-6 aastased) Kunst Joonistamine antud jutu põhjal Prossi meisterdamine Maja (talu) joonistamine Liikumine ja muusika Laulud nädalapäevadest Tantsud, rahvatants Liikumismängud Ringmängud Teemad, mis haakuvad Vaeslaps ja Talutütar põhjal tehtava draamatööga: vanade eestlaste kombed, eluviis ja uskumused; vana aja riietuse erinevad liigid; vastandsõnad: all- üleval; vaene- rikas; maapealne ja maaalune elu; suhted: kavalus, teise ärakasutamine, lahkus. Tööprotsessi sobivad mängud ja jutustused:
pea üles ja viskab kaika eemale. Seejärel hakkab ta parema käega muusika rütmis käega lehvitama. Juba väikesest peale oskavad lapsed suunata tähelepanu olulisemale. Arvan, et Debora hakkas käega lehvitama, et saada minu tähelepanu ja et ka mina kuulaksin kitarri mängu. Kui muusika on vaiksemaks jäänud, annan ma lapsele paberi ja pliiatsi - Debora vaatab mind ja hakkab joonistama või õigemini lihtsalt kritseldama. Kritseldamine ehk spontaanne joonistamine on lapse esimene kunstilise arengu etapp (Jalongo & Stamp, 1997). Spontaanne joonistamine on tähtis, arendamaks ladusaid ja rahulikke liigutusi ning loomaks elementaarseid kujutisi. Kritseldused ehk esimesed joonistused on aluseks lapse käe koordinatsiooni edaspidiseks arenguks. (Kikas, 2008) Deboral on kritseldamine pooleli, kuid võtan ta sülle ja teen talle suure kalli. Tüdruk kilkab ja naeratab mulle. Panen ta maha ja laps jätkab joonistamisega
Funktsioonid Mida tähendavad järgmised mõisted? Milles seisneb mõistepaari erinevus ja milles sarnasus? 1. funktsioon ja protseduur Alamprogrammid jagunevad protseduurideks ja funktsioonideks. Funktsioonina saab vormistada üksnes sellist algoritmi, mis leiab täpselt ühe lihttüübi, viidatüübi või stringväärtuse. Protseduur on mõeldud mistahes töödeks: struktuursete väärtuste leidmine, joonistamine (graafikas) vms. Protseduur kutsutakse välja protseduurilausega, funktsioon aga funktsiooniviitega. Protseduur ja funktsioon on konstruktsioonilt sarnased: mõlema põhiosa on nn. plokk, mis koosneb kirjelduste osast ja lauseosast. 2. parameeter ja argument Parameeter esindab mingit väärtust, mida sa protseduuri välja kutsumisel peaksid andma. Ühte protseduuri saab defineerida kas mitte ühegi, ühe või enama parameetriga. Argument väljendab seda väärtust, mis antakse
1935 - Tarbekunstide Ühingu auliige 1939 - Õpetatud Eesti Seltsi auliige 1940 - Nimetati Kristjan Raua nimeliseks kunstiaastaks Looming Kristjan Raud jumaldas joonistamist Põhiliselt kasutas ta sütt või pliiatsit, vahel ka tussi, guassi ja muid värve Tema loomingu aluseks oli rahvakunsti mõttelaad ja ilumeel Tähtsamas loominguallikaks on ,,Kalevipoeg" Ta tõestas, et realism ei ole ainult maha joonistamine Ta kujutas loodust, külaelu, inimeste igapäeva toimetisi ja suhtlemisi ning lähtust nende meeleolust, mõtetest ja tunnetest Tema loomingutest on alles umbes 900 teost ,,Kalevipoja surm" ,,Pesu" ,,Inimene ja öö" Tänan kuulamast!
3)Skulptuur.Kust võeti eeskuju?Materjal.Kuidas kujutati inimesi(ka kaasaegseid)?. Eeskuju võeti antiigist.Materjaliks oli marmor.Keha kujutati hästiarenenuna,harmoonilisena,eelistatult alastifiguuridena.Kaasaegsete portreid püüti lahendada kreekapäraselt-neile anti vastav näoilme,poos ja isegi riietus. 4)Maalikunst.Kust on pärit maalide süžeed(mida kujutati?),maalide ülesehitus,kuidas kujutati inimesi? Eeskuju võeti antiikskulptuuridest(eriti reljeefidest).Domineeris silueti joonistamine,värv jäi tagaplaanile.Süžeed valiti sageli antiikajaloost ja mütoloogiast ja seostati kaasaja sündmustega.Inimestele anti tardunud ja teatraalsed poosid. 5)Pildimaterjal ja kunstnikud,mida tuleb ära tunda! Arhitektuur:USA Kapitooliumi hoone Tähe võidukaar Pariisis,Pariisi Pantheon Brandenburgi väravad Berliinis Kaasani peakirik Peterburis Helsingi Suurkirik Tartu Ülikooli Peahoone-arhitekt Johann Wilhelm Krause
kaart, millel on kujutatud kolm eset. Kunst Hammaste Puu- ja Joonistava voolimine juurviljade d etenduse plastiliinist. joonistamine. põhjal pilte. Muusika Õpitakse etenduses esitatud laule. Kasutatakse erinevaid rümipille. Liikumine Õpetaja Sööbiku ja peidab Pisiku
.................................................4 3. Mis kunsti siin õpetatakse?...............................................................................................................5 4. Tere tulemast vabaaja kunstiõpetuse tundi.......................................................................................6 4.1. Alustame põhitõdedega. ...........................................................................................................6 5. Alustame lihtsaimast. Joonistamine..................................................................................................7 5.1. Esemele kuju andmine. (Pildid tehtud küll küll arvutiga, kuid ma usun, et arusaadav on. Kui ei ole, andke märku ja ma parandan õpetust.) .................................................................................7 6. Graafika. Akvarellpildid...................................................................................................................9 6.1
Koolieelik hakkab mõistma, mis on lubatud, mis mitte. Lapsel arenevad tahtejõud, fantaasia ja iseloom. Kui lapsel on võimalus ise jõudu proovida ja tegutseda, leiab ta, et maailm on tore paik. 1 1 http://www.miksike.ee/documents/main/referaadid/inimese_elukaar.htm Koolieeliku eas laste motoorne areng täiustub, paraneb liigutuste kordinatsioon. Saab sooritada keerukaid tegevusi nt. nagu pommil kõndimine, ühel jalal seismine, paeltse sidumine ja joonistamine. Domineerib mäng, mängu kaudu laps realiseerib, oma tahet, õppib sotsiaalseid suhteid. Täiustub silma ja käe koostöö (kujundite joonistamine), mis paneb aluse kirjutamisoskusele. Selle aia jooksul muutuvad teised lapsed järjest tähtsamaks. Nii on koos keele arenemisega lapsel kergem suhelda teiste laste ja oma vanematega. Nad õpivad paremini küsima ja saavad enda eest seistes selle, mida tahavad. Nad harjutavad enesekontrolli. Nende keel, mängud ja joonistused on katsetused
Edgar Degas (18341917) Sünninimi: Edgar Hilaire Germain de Gas Sündinud: 19.juuli 1834 Pariis, Prantsusmaa Surnud: 27.setsember 1917 Pariis, Prantsusmaa Rahvus: prantslane Tegevusala: maalimine, skulptuur, joonistamine Kunstivool: impressionism Elukäik Viielapselise pere esiklaps 18aastaselt asus õppima õigusteadust 20aastaselt katkestas juuraõpingud, asus õppima maalimist Külastas tihti Itaaliat 1860. aastatel avas oma maalistuudio Elukäik 1861 tutvus impressionistide loominguga Ta ei pidanud ennast impressionistik 1872 reisis Usasse, New Yorki ja New Orleansi Pariisi naasis 1873. aasta veebruaris 1880. aastatel nägemine halvenes Looming 18541859 perioodil renessanssstiilis portreed 1860
edasiarendus. Kujunes Range rutiini Vastandub Tähendab välja kujutamine. klassitsismil valguse ja õhu romantismis Kipskujude e. Oluline on kaudu t. Kujutati joonistamine. ilu ja kujutamist. Olulised tavalist, Vanade värvikirevus. Lühikesed tunnused, lihtsat elu. meistrite Tundeline erivärvilised ajaperioodi Tõetruu. Ei kopeerimine, kujutamine. pintslitõmbed, d ilustatud. tavalise elu
Väga kõrge koht loodusmotiividel (poeetilised pealkirjad). Helikeel on lähedane impressionistlikule laadile. ELUKÄIK Sündis Tartus 12-aastaselt alustas viiuliõpinguid, 1907. aastal oli Peterburi konservatooriumi viiuliklassis, kuid loobus sellest. Proovis õppida ka õigusteadust. 1919. -1940. aastatel oli Tartu Kõrgema Muusikakooli õppejõud. 1940. aastast tegutses Tallinna konservatooriumi muusikaprofessorina. Hobid: Joonistamine (must-valged, kuna ta oli osaliselt värvipime), vanemas eas tegeles jalutuskeppide meisterdamisega. TEOSED Heino Elleri heliloomingu suuruseks on umbes 300 teost, muu hulgas on ta loonud ka mitmeid sümfoonilisi teoseid. Sümfooniline poeem ‘’Koit’’ (väljendab tärkava päeva loodusmeeleolusid, teos on vabas vormis), ‘’Videvik’’ ja ’’5 pala keelpilliorkestril’’. Klaveripalad ‘’Kellad’’ ja ‘’Liblikas’’. Viiulipaladest ‘’Männid’’.
Olulisemad eriained Üld-ja alusainetes on olulisel kohal ühiskonna- sotsiaalteadused, filosoofia, esteetika, arhitektuuri- ja kunstiajalugu ning praktilised kunstiained nagu joonistamine, maalimine, kompositsioon, värvi- ja vormiõpetus, 3D projekteerimine. Insenertehnilised põhiained on matemaatiline analüüs, kujutav geomeetria, ehitusmehaanika ja ehitusfüüsika, energiatõhusus ja sisekliima, ehitusökonoomika, geodeesia. Kes õpetavad? Arhitektuuriõppe läbiviimisse on integreeritud kompetentne akadeemiline personal nii Tallinna Tehnikaülikoolist kui teistest Eesti ja välisülikoolidest. Külalislektoriteks on praktiseerivad tipparhitektid ja spetsialistid.
! ? ! ! ? ! ! ? ? ? . 10 min. 1.Laulu kordus: ,,Kus on minu koduke" · Laulu ettekandmine Laulavad ,,rollides". 2 esimest rida ühed, 2 teist teised. 2. Muusika kuulamine · Kuulamine Kuulamise jooksul joonistavad vabal · Joonistamine teemal. Muusika analüüsimisel kasutavad · Analüüsimine omadussõnu, mis iseloomustavad muusikat. Räägitakse meeleolust. Õpetaja tutvustab muusikat lõpus, et
ärrituvad, kurnatud, huvi õppimise vastu kahaneb, usk oma võimetesse nõrgeneb, sageneb haigestumine nakkushaigustesse, tekib koolihirm, halvemal juhul viib popitegemine ja õppimisele käega löömine koolist lahkumiseni ja kriminaalsete tegudeni. Ülepinge leevendamise ja enesetunde parandamise võtteid ja meetodeid on mitmeid. Esiteks tuleb osata keskenduda, nii füüsilist kui vaimset koormust reguleerida ja ka lõõgastuda. Loovtegevused nagu joonistamine, laulmine, tantsimine ja käsitöö rahustavad ja muudavad meeleolu. Pingetest aitab vabaneda omaette ümisemine ja iseendaga rääkimine või vastupidi sõpradega aja veetmine, näiteks muusika kuulmine ja sportimine. Samuti aitab lugemine, filmi vaatamine, teatris käimine ja muu meeldiva planeerimine. Tahaksin veel ära mainida, et alati ei ole stress halb. See jaguneb kaheks: düstress, mis on inimese tegevust pärssiv pingeseisund ja eustress, mis aktiveerib tegevust. Inimesed on
Õppisime selgeks uusi rütmisalme ja luuletusi. Jutustavas osas kuulsid lapsed jutteVanast Testamendist ja lugusid vana aja töödest ning elust-olust. II epohhi põhiteemaks oli selgeks õppida ja esitada jõulunäidend, milles oli ühendatud muusika, laulud ning tekstid. Sellest sündis paljude õpetajate, õpilaste ja ka lastevanemate koostöös etendus, mis oli toredaks elamuseks kõigile vaatajatele ning pälvis kiidusõnu. Vormijoonistamine. Jutustamisainestiku joonistamine nõuab üha enam ruumi- ja proportsioonitaju. Tegelesime topeltsümmeetria ja vormide teisendamisega. Joonistasime vorme ja täitsime neid värvidega. Õppisime värvi hajutamist, üleminekuid heledalt tumedale. Matemaatika 3.klassis lõppeb peastarvutamise iga ja õpilased saavad nüüd ka ülesandeid, mis nõuavad kirjaliku arvutustehnika valdamist. Arvutatakse kõigis neljas tehtes. Omaenese käsi on lapsele esimeseks pikkusmõõduks ja sealt edasi jõudsime meetersüsteemi tundmaõppimiseni
keskendus Amandus Adamsoni õpilasena puunikerdusele ja modelleerimisele 19031905 Peterburi parun A. Stieglitzi kunsttööstuskool, vabakuulaja 19051906 Jakob Goldblatti ateljee 1906 Helsingi, Soome Kunstiühingu kool 1907 Pariis, Filippo Colarossi vabaakadeemia ja Académie de la Grande Chaumière'i, joonistamine Pärast õpinguid 19081910 Norras. Esimene personaalnäitus Oslos 19101912 Esineb Sõltumatute Salongi näitusel Pariisis 1912 Sügisest Eestis tagasi (Tartu ja Mõniste) 19131914 Maalib Saaremaal Kihelkonnal ja Vilsandil 19141919 Elab Tartus, maalib Kesk ja LõunaEestis 1920 Kuressaares ravil 19211922 Reis läbi Saksamaa Itaaliasse 1923 Viimane esinemine näitusel 19241925 Talvel ravil Schwarzwaldis
REALISM PRANTSUSMAAL Cristhel Kraav 10.a Eemaldumine romantismist Realism tekkis Prantsusmaal pärast 1830. aasta revolutsiooni romantism leidis üha enam ametlikku tunnustust Teaduse tormiline areng hakati märkma ka väljaspool teadlaste kitsast ringi Tõde aitab ühiskonda paremkas muuta kunst peab teenima tõde Jean-François Millet ,,The Man with the Hoe" Realismi tunnused Kujutab ümbritsevlt tõetruult ehk realislikult ei ilusta Romantismi vastand Maaliti seda, mida nähti looduses nähtavaid toonid Populaarsed olid ühiskonnakriitilised maaild Honore Daumier, karikatuur Victor Hugost Barbizoni koolkond 1830ndatel Barbizoni koolkonna moodustasid maatikumaalijad, kes käisid suvel maailmas Fontainebleau metsas ja elasid Barbizoni külas Maatikumaal Piltide valmismaalimine vahetul...
hea välja näeks. Kuna paljud tehnikad omavahel kõrvuti kokku ei sobinud, tuli ülemineku kohti veidike kohendada. Näiteks värvisin viltpliiatsiga tehtud alale veidike ka vesivärvi, et ülemineku koht nii järsk ei oleks. Kõige raskem oli värvida akvarellidega. Kuna paber oli juba küllaltki märg, oli sinna peale varju tegemine üpriski keeruline ning seda tuli mitmeid kordi üle teha. Võrreldes teiste tehnikatega läks kõige kergemini harilikuga joonistamine. Harilikule ei pidanud teisi värve juurde lisama ning mitmeid kordi üle värvima. Kõige rohkem meeldis mulle teha aga guassdega. Seda on näha ka tööl, kuna see on kõige ilusamalt ja huvitavamalt tehtud. Mida mulle üldse ei meeldinud teha, oli vesivärv. Nagu juba ennist öeldud, oli see ka kõige raskemini teostatav ning võttis palju aega. Tulemuseks sain aga vapustavalt ilusa ja huvitava puu, millel puuduvad lehed. Töös kasutasin järgmisi värve: tumesinine, lilla,
olema piltilus, pigem peab ta olema omapärane. Lisaks sellele peab mees olema viisakas, tark, naljakas, stiilne ja hoolitsev. Piret ei tegele eriti spordiga ning ta ise ütleb, et ta on selle koha pealt vägaväga laisk. Pireti ankeet Täielik nimi: Piret Järvis Hüüdnimi: Pirks, Pirku, Piraat Tähtkuju: veevalaja Kaal: 5052 kg Pikkus: 170 cm Juuste värv (originaal): kartulikoore värvi Silmade värv: sinine Hobid: lugemine, joonistamine Huvi: kunstiajalugu Lemmiktoit, jook: tomatisupp, kana wrap ja vesi. Lemmikauto: Jaguar Lemmikraamat: "Meister ja Margarita" Lemmikloom: koer Lemmikriietus: teksapüksid Lemmikvärv: sinine ja kollane Lemmikmaa: Eesti Pilte Aitäh kuulamast!
vahendusel. Põhilised meetodid ja tehnikad, mida kasutatakse teraapiliste eesmärkideni jõudmiseks, on seotud muusika aktiivse kuulamise, improviseerimise ja muusika taasesitamisega. Lisaks muusikale leiavad muusikateraapias sekundaarse rakenduse ka teised kunstimeediumid, nagu liikumine, tants, rollimängud narratiivid, lugulaulud, poeesia, kirjandus, joonistamine, maalimine jt. käelised tegevused. Muusikateraapias pakutakse kliendile turvalist keskkonda, milles tegevused ja muusika kohandatakse kliendi võimetele ja oskustele. Püütakse vältida kõike, mis tekitab mittevajalikku kahju või valu. Nii teraapilistes tegevustes, muusikastiilides kui väljendusvahendi valimisel jäävad alati esikohale kliendi eelistused ja muusikalised maitsed.