Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Barokk ja rokokoo - kunstiajalugu (küsimused) (0)

1 Hindamata
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Mis oli iseloomulik barokk arhitektuurile?
  • Mis vahe on sisekujunduses barokil ja rokokool?
  • Mille lasi Louis XIV rajada väikese jahilossi kohale?
  • Mis vahe on inglise ja prantsuse pargil?
  • Mille kaunistamiseks kasutas barokk sisearhitektuur maalikunstnike teeneid?
  • Millises Eesti linnas oli enne II Maailmasõda ilusat barokkarhitektuuri miks?
  • Millise linna rajas Peeter I Neeva kaldale miks?
  • Mis rahvusest oli enamus arhitekte?
  • Kus on Eestis ilus hilisbarokk loss?
  • Kellele see ehitati miks Eestisse ja kes oli arhitekt?
  • Milline Eesti mõis on barokk stiilis?
  • Kes oli see flaami kunstnik ja spioon kes töötas prantsuse kuningale?
  • Kes oli see flaamlane kes töötas inglise kuningale?
  • Mille alusepanijaks teda peetakse?
  • Mille kõrgaeg oli Hollandis ja mida uut tuli sealt kujutavasse kunsti?
  • Mille poolest erines Hollandi portreemaal ülejäänud Euroopa omast?
  • Kelle töö on Pärl kõrvarõngaga tüdruk"?
  • Millised uued maalizanrid on pärit 17 sajandi Hollandist?
  • Kes oli esimene kuulus maastikumaalija?
  • Kes oli kuulsaim barokk-kunstnik mida tead tema elust?
  • Mida püüdis Rembrandt oma portreedes esile tuua?
  • Mida uut andis 17 sajandi Holland köögile?
  • Milline oli 17 ja 18 sajandi hügieen?
  • Mis vajalikud ruumid puudusid paleedes?
  • Mis oli iseloomulik rokokoo stiilis maalile?
  • Mis riigi mõjud olid moes?
  • Mis vabrik loodi Meissenis?
  • Mis motiive armastati kasutada rokokoo kujunduses?
  • Mida uut on rokokoo värvikasutuses?
  • Kes viisid edasi van Dycki pärandit?

Lõik failist

Barokk ja rokokoo – Kunstiajaloo kontrollküsimused
  • Barokk (itaalia k. barocco – „eriskummaline“, „veider“)
  • Rokokoo (prantsuse k. rocaille – „ orvand “) [merekarbi poolmikku meenutav motiiv ]

  • Mis oli iseloomulik barokk arhitektuurile?
    Dünaamilisus, liikuvus, õhulisus, looduslähedus, elu tõepärane kujutamine, pidulik rahu, sümmeetria, stiihiline torm , rahvalikkus.
  • Mis vahe on sisekujunduses barokil ja rokokool?
    Rokokoo ruumide sidekujunduses loobuti välisarhitektuuri detailide(nt poolsammaste, pilastrite, karniiside jne) kasutamisest. Selle asemel kaeti seinad pannoodega, mida üksteisest eraldasid liistud või raamid . Barokk-ruum oli sümmeetrilisem ja rokokoos tuli moodi ornamentika motiividena taimevarred, lehed ja orvand(merekarp). Rokokoo seinad olid väga pastelsed ja ruumid luksuslikud.
  • Kes oli see Itaalia skulptor ja arhitekt , kelle tööd on Peetri kiriku esine kolonnaad ja „Püha Teresa ekstaaz“?
    Lorenzo Bernini
  • Mille lasi Louis XIV rajada väikese jahilossi kohale?
    Versailles lossi, mida ümbritses prantsuse park.
  • Milline barokk palee sai üle Euroopa eeskujuks, kirjelda seda.
    Versailles loss on pikergune hoone kahe eenduva tiivaga, mille vahel on avar õu. Parki iseloomustab reeglipärane teedevõrk, sümmeetriliselt paigutatud skulptuurid , geomeetrilisteks kujunditeks
  • Barokk ja rokokoo - kunstiajalugu-küsimused #1 Barokk ja rokokoo - kunstiajalugu-küsimused #2
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2018-11-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor AnnaAbi Õppematerjali autor
    Vastatakse küsimustele:
    1. Mis oli iseloomulik barokk arhitektuurile?
    2. Mis vahe on sisekujunduses barokil ja rokokool?
    3. Kes oli see Itaalia skulptor ja arhitekt, kelle tööd on Peetri kiriku esine kolonnaad ja „Püha Teresa ekstaaz“?
    4. Mille lasi Louis XIV rajada väikese jahilossi kohale?
    5. Milline barokk palee sai üle Euroopa eeskujuks, kirjelda seda.
    6. Mis vahe on inglise ja prantsuse pargil?
    7. Mille kaunistamiseks kasutas barokk sisearhitektuur maalikunstnike teeneid?
    8. Millises Eesti linnas oli enne II Maailmasõda ilusat barokkarhitektuuri, miks?
    9. Millise linna rajas Peeter I Neeva kaldale, miks? Mis rahvusest oli enamus arhitekte?
    10. Kus on Eestis ilus hilisbarokk loss? Kellele see ehitati, miks Eestisse ja kes oli arhitekt?
    11. Milline Eesti mõis on barokk stiilis?
    12. Kes oli see flaami kunstnik ja spioon, kes töötas prantsuse kuningale? Mis oli tema töödele iseloomulik?
    13. Kes oli see flaamlane, kes töötas inglise kuningale? Mille alusepanijaks teda peetakse?
    14. Kes oli kuulus hispaania kunstnik, nimeta tema töid.
    15. Mille kõrgaeg oli Hollandis ja mida uut tuli sealt kujutavasse kunsti?
    16. Mille poolest erines Hollandi portreemaal ülejäänud Euroopa omast? Kes oli tuntuim selle žanri esindaja?
    17. Kelle töö on „Pärl kõrvarõngaga tüdruk“?
    18. Millised uued maaližanrid on pärit 17. sajandi Hollandist?
    19. Kes oli esimene kuulus maastikumaalija?
    20. Kes oli kuulsaim barokk-kunstnik, mida tead tema elust?
    21. Iseloomusta ja nimeta Rembrandti töid.
    22. Mida püüdis Rembrandt oma portreedes esile tuua?
    23. Mida uut andis 17. sajandi Holland köögile?
    24. Milline oli 17. ja 18. sajandi hügieen? Mis vajalikud ruumid puudusid paleedes?
    25. Mis oli iseloomulik rokokoo stiilis maalile?
    26. Mis riigi mõjud olid moes?
    27. Mis vabrik loodi Meissenis?
    28. Mis motiive armastati kasutada rokokoo kujunduses?
    29. Mida uut on rokokoo värvikasutuses?
    30. Kes viisid edasi van Dycki pärandit?

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    2
    pdf

    Kunsti Kordamine

    1. Barokkarhitektuurile olid iseloomulikud suured lossiansamblid (nt Versailles Prantsusmaal), ehitiste üldilme oli suurejooneline, ilutsev, rikkalikult kaunistatud, samuti skulptuurid ja kullatud detailid. Iseloomulikud detailid olid ümarkaared, kõverjooned, ovaalsed aknad, karniisid, etteulatuvad hooneosad, viiludega aknad. 2. Rokokoo siseruum püüdis olla intiimne ja võluv, kasutati palju õrnu toone, lillelisi mustreid, sagedaseks motiiviks oli orvand. Moodi tulid nipsasjad, mööbel muutus väiksemaks ja elegantsemaks. Baroki Interjööris olid ruum, skulptuurid ja maalid ühendatud ühtseks tervikuks, kasutati hinnalisi materjale, rohkesti kulda, ruum näib jätkuvat laemaalil ja lõppevat taevaga. 3. Itaalia skulptor ja arhitekt - Lorenzo Bernini. 4

    Ajalugu
    thumbnail
    38
    docx

    kunstiajalugu renessansist romantismini

    ● LEONARDO da VINCI – kunstnik, teadlane, insener, arst, I kõrgrenessansi suurmeister * vähe lõpetatud teoseid (ehtsaid maale ca 20 tk) * palju kavandeid, ideid, jooniseid * skulptuure pole säilinud * nägemistaju, visuaalse kujundi enda jõud ja veenvus (ei jälgi matemaatikat ja reegleid nagu varem - kõrgrns) kunst üldistav ja suurejooneline, tugineb kogemusele * lahkas salaja laipu, et uurida anatoomiat ( ⟶ mõjutas Euroopa arhitekte → palladionismsüüdistused, põgenemine Pr.le) * inimese anatoomia ja hingeelu täiuslik kujutamine; lähtus hingeelust * “Madonna kaljukoopas” õrn heletumedus, esiplaanil olevad esemed

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    5
    docx

    Konspekt barokk ja rokokoo kunsti kohta

    Barokk. Küsimused (barokk ja rokokoo) Muutused, mis toimusid Itaalia 17.saj kunstis võrreldes 16.saj?Baroki eesmärk? 16. sajandil e kõrgrenessansi perioodil keskenduti loomutruule kujutlemisele, kuid barokk tõi endaga kaasa idealiseerimise. Euroopa oli poliitiliselt killustunud, ususõjad, jesuiitide ordu loomine, priiskavad õukonnad. Populaarseks said paraadportreed, toretsevad kaunistused hoonetel. Maadeavastustega avardus inimeste maailmapilt, tuldi tagasi rohkem antiikkunsti juurde, maaliti ideaalmaastikke ning antiikmütoloogilisi kangelasi. Renesanssi rahulikkus ja piiritletus unustati, keskenduti kunstile, mis oleks meelelahutuslik. Missugune oli barokk üldiselt erinevates maades17., 18

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    3
    doc

    Barokk

    nimeliselt arhitektilt. Arhitektuur Prantsusmaal: Prantsuse arhitektuuri kuulsaim mälestis on Versailles' loss Pariisi lähedal. Oma tohutute mõõtmete ja mõjukusega pidi see endast kujutama Louis XIV võimu võrdkuju. Lossi tuumikuks on kolmekorruseline küllaltki madal pikaksvenitatud ehitis, mis kolmest küljest piirab suurt esindusõue. Peahoonest hargnevad külgtiivad. Loss on paljude andekate arhitektide. 9.Rokokoo arhitektuuri- Rokokoo õitseajal ehitati suhteliselt väheldasi ja väliselt lihtsaid hooneid- eralosse ja üheperekonnaelamuid. Loobuti sammastest ja teistest rasketest elementidest. Rõhku oli pandud poolsammastele. Pikuti ja laiuti tulid liistud, millel olid kullatud ornamendid. Nendeks olid seintel asetsevad ohtrad kaunistused. Need olid kumerad puuliistud, mis olid hargnenud ja on keerdus. Akende ja uste läheduses võis sageli näha kujukesi. Tavaliselt olid nendeks inimeste kujutised

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    8
    rtf

    11. klassi kunstiajalugu kokkuvõtva töölehena

    Ei jälgitud enam loodust, vaid püüti jäljendada tuntud meistrite laadi, nende maneeri. Siit pärineb ka sellise kunsti nimetus - manerism. Maneristlikud pildid mõjuvad kuidagi rahutult, inimesed on neil tihtipeale pikaksvenitatud ning värvid magusad. Moodi läks kõrgrenessansi eri suurmeistrite nõksude matkimine ja kokkusegamine. Väga oluliseks peeti tunnete ülevoolavat kujutamist. Manerismist sai alguse järgmine kunstistiil - särav ja jõuline barokk. Madalmaade kunst 15. sajandil 14. Iseloomusta Madalmaade 15. sajandi kunsti suurmeistri Jan van Eyck nn. maali Genti altar. Traditsioonililsed piiblistseenid on siin peenmaalitehnika abil muudetud käegakatsutavalt reaalseks ja elavaks. Van Eycki värvide kalliskivitaolist sära ja nagu sisemist hõõguvust on peetud järeleaimamatuks. 15. Millega see teos haarab vaatajat? Mida saab edasi anda värvi perspektiiviga?

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    16
    doc

    Üldkunstiajalugu - I ÕA - II semester

    saj teisel poolel välja manerism. Kunsti tunnusjooned: Maalikunst Arenes freskotehnika. Tahvelmaalis hakati puutahvli kõrval kasutama aluspinna raamile pingutatud lõuendit. Vararenessanssi teosed olid enamasti loodud temperavärvidega. Freskomaalide õitseng oli Itaalias. Õlivärve kasutasid Madalmaade kunstnikud (Jan van Eyck, Hubert van Eyck), juba 15 saj alguses, Itaalias levisid, need sajandi lõpus (Messina, Bellini, eriti Veneetsia kunstnikud, paljuski niiskuse tõttu). Arenes ilmalik kunst, mis ülistas vürstide ja linnade elulaadi. Inimesekultus väljendus portreemaalis, keerukates allegoorilistes teemades ning ajaloolistest maalides. Religioosne kunst rikastus uute teemadega. Jumala kuju inimesestus, teema valikus oli rõhk Jeesuse sündimisel, elul ja surmal, Neitsi Maarja emadusel. Loodi maale antiikmütoloogia teemadel, antiigi eeskujul 1

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    9
    doc

    Renessans-Barokk

    Kui varem oli peetud ainult Jumalat loojaks, siis nüüd hakati kasutama sama mõistet ka seoses geniaalsete kunstnikega ning viidati sellega kunstniku inspiratsiooni jumalikule päritolule või koguni tema enda jumalasarnasusele. Selline mõtteviis soosis kunstnike individualismi, auahnust ja eneseteostuse otsinguid. Leonardo da Vinci on pärandanud meile suhteliselt vähe lõpetatud teoseid, see-eest aga uskumatult rikkaliku kogu kavandeid ja ideid kunstide, teaduse ja tehnika vallas. Tema kunst on üldistav ja suurejooneline, kuid selle loomisel toetub ta rohkem kogemusele ja nägemistajule kui matemaatikale. Maalimisel arvestas ta erinevalt varakristlikest kunstnikest õhuperspektiiviga- õrn heletumedus aitab luua kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu. ,,Madonna kaljukoopas". 2 ,,Püha õhtusöömaaeg" (8. pilt)- iga nägu on omaette psühholoogiline portree, Kristuse esiletõstmiseks

    Kunstiajalugu
    thumbnail
    9
    docx

    18 saj. Kunst

    maalis keskklassi igapäevaelu. Maalis mitmeid natüürmorte, andis edasi asjade materjali ja iseloomu. Lihtsate inimeste töökus, ausus ja perekonnaõnne. Ta austas madalmaade kunsti. Itaalia Põhiliselt levis maalikunst, tähtsaimaks keskuseks oli Veneetsia, veduudimaalijad. Tuntuim Canaletto. Tiepolo töötas saksamaal, tegi würzburgi lossi sisekujunduse, oli barokne. Tema maalide temaatika oli juhuslik, see sidus teda rokokooga. Inglismaa kunst 17-18 saj 17. saj esimesel poolel oli tugev kuningavõim, kuningate mõju on arhitekruutile väga väike. Õukonna maitse oli baroklik klassitsism. Lähtekohaks arhitektuuril oli kõrgrenessanss. Mille maaletoojaks oli kunstnik Inigo Jones, kes oli reisinud Itaalias ja oli vaimustunud balladio loomingus, teda peetakse inglismaa balladionismi rajajaks. Temalt telliti ka Whitehalli loss inglismaal, kuid see tema eluajal valmis ei jõudnud. Kunstnikud olid peamiselt mandri euroopast

    Kunstiajalugu




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun