Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"Rooliratas" - 25 õppematerjali

rooliratas on valmistatud terasest ja kaetud materjaliga, mis suurendaks mugavust sõites.
thumbnail
10
doc

ROOLIMEHHANISMID

..11 Roolisüsteemi otstarve Roolisüsteem on kogum mehhanisme ja ajameid, mis kindlustavad auto liikumise etteantud suunas. Roolisüsteemi ülesanne: Võimaldada juhil auto liikumise suunda muuta juhtrataste pööramise abil. Roolisüsteemi moodustavad: Roolimehhanism (vähendab rooli pööramiseks vajalikku jõudu) ja rooliajam (tagab juhtrataste pöördumise sobiva nurga võrra ning rooli häireteta töö tee- ebatasasustel). Roolisüsteemi põhikomponendid: rooliratas, roolisammas, roolilatt, roolivardad, käänmik ning roolivõimendi. Rooliratas Rooliratas on valmistatud terasest ja kaetud materjaliga, mis suurendaks mugavust sõites. Rooliratta sisse on nüüdisajal paigaldatud ka turvapadi ning erinevad mugavusseadmete lülitid(nupud). Roolisammas Roolisammas koosneb erinevatest liigenditest, et seda oleks võimalik ettenähtud kohtadest suunata

Auto → Auto õpetus
16 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Roolimehhanism ja rooliajam

Vähendab rooli pööramiseks vajalikku jõudu. Rooliratas Roolivõll Roolirdeuktor Rooliratas on valmistatud terasest ja kaetud materjaliga, mis suurendaks mugavust sõites. Rooliratta sisse on nüüdisajal paigaldatud ka turvapadi ning erinevad mugavusseadmete lülitid (nupud). Roolisammas koosneb erinevatest liigenditest, et seda oleks võimalik ettenähtud kohtadest suunata. Roolisamba kaldenurka saab ka manuaalselt ja elektrooniliselt liigutada nii ette, taha, üles kui ka alla vastavalt juhi vajadustele.

Auto → Auto õpetus
129 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Laeva Rooliseade

10.1.9. Rooliülekanne tüürtrossi ja sektoriga. 1- baller, 2- tüürtrossi kinnituskoht, 3-sektor, 4 ja 7- juhtrattad, 5- tüürtross, 6- roolitrummel, 8- puhvervedrud, 9- rumpli piirajad, 10- vintpinguti. Joon. 10.1.10. Tüürtrossi ja sektoriga rooliülekanne. 1- rooliratas, 2- reduktor, 3- roolimasina veoratas, 4- ketist tüürtross, 5- nurga pöördeplokk, 6- pinguti, 7- latt, 8- vedruamortisaator, 9- toetav ratas, 10- suunav plokk, 11- sektor, 12- pöörde piiraja, 13- laeva parras, 14- roolikamber. Joon. 10.1.11. Võllülekanne vabalt

Ehitus → Laevade ehitus
65 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Juhtimisseadmed ja veermik

See tagab sõiduki kere õige kõrguse iga koormaga. Neid komponente müüakse tavaliselt komplektidena, kuhu kuulub kaks amortisaatorit, painduv õhutoru, T-kujuline ühendus torudele ja manomeeter. 3. Rool 3.1 Roolimehanism 3.2 Rooliajam · hammaslattrool · tiguajam 3. Roolimehhanism Joonis 3. Roolimehhanism Roolisüsteem ­ Roolisüsteem võimaldab autot juhtida esirataste üheaegse pööramisega samas suunas teatud nurga võrra. Rooliratta vabakäik ei tohi ületada 10 kraadi; rooliratas peab vastama valmistajatehase juhendile; rooliseadme kõik detailid peavad olema kinnitatud ja splinditud. Roolisüsteemi riketele viitavad ebaühtlaselt kulunud rehvid, auto "ujumine" või rooliratta raske käsitsemine. Roolisüsteem on kogum mehhanisme ja ajameid, mis kindlustavad auto liikumise etteantud suunas. Roolisüsteemi ülesanne on võimaldada juhil auto liikumise suunda muuta juhtrataste pööramise abil. Roolisüsteemi moodustavad:

Auto → Autoõpetus
70 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Juhtimisseadmed ja vedrustus

Gaasi pidev surve õlile tagab kohese reageeringu ja kolviklappide väiksema müra. Lisaks kõrvaldab selline surve kavitatsiooni ja emulsiooninähtuse, mis võivad amortisaatori summutusvõimet vähendada. 3. Roolimehhanism Joonis 3. Roolimehhanism Roolisüsteem ­ Roolisüsteem võimaldab autot juhtida esirataste üheaegse pööramisega samas suunas teatud nurga võrra. Rooliratta vabakäik ei tohi ületada 10 kraadi; rooliratas peab vastama valmistajatehase juhendile; rooliseadme kõik detailid peavad olema kinnitatud ja splinditud. Roolisüsteemi riketele viitavad ebaühtlaselt kulunud rehvid, auto "ujumine" või rooliratta raske käsitsemine. Roolisüsteem on kogum mehhanisme ja ajameid, mis kindlustavad auto liikumise etteantud suunas. Roolisüsteemi ülesanne on võimaldada juhil auto liikumise suunda muuta juhtrataste pööramise abil. Roolisüsteemi moodustavad:

Auto → Auto õpetus
207 allalaadimist
thumbnail
60
ppt

Rataste suunangud

vaja esitelg ja selle juhtimismehanismid reguleerida tagatelje suhtes õigesti. Tartu KHK Kaido Voitra 27.12.12 50 Mõnedel autodel on võimalik tagatelje liikumissuuna muutmiseks reguleerida tagarataste asendit. Autodel milledel tagarataste asend ei ole reguleeritav tuleb tagatelje viltust asendit kompenseerida esirataste reguleeringuga. Tähtis on seejuures jälgida, et peale reguleeringut jääks rooliratas otsesõidul keskasendisse. Vastasel korral suurel kiirusel ja pidurdamisel paljudel autodel juhitavus halveneb. Tartu KHK Kaido Voitra 27.12.12 51 Geomeetriline kesksuunang Geomeetrilise kesksuunangu korral mõõdetakse ja reguleeritakse kummagi esiratta kokkujooksu lähtudes auto geomeetrilisest keskteljest. Geomeetriline kesksuunang on olnud kasutusel juba palju aastaid Ja see on hea suunangu liik auto tagatelje liikumissuuna ühtimisel

Auto → Auto õpetus
117 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Auto üldehitus

silindrit. See töötab bensiini abil. Silindrid panevad küttesegu rõhu alla ning see plahvatab. Pilet 3. 1. Väntmehhanism Väntmehhanismi ülesandeks on võtta vastu gaaside surve ning muuta kolvi sirgjooneline edasi-tagasi liikumine pöörlevaks liikumiseks. Väntmehhanismi olulisem osa on silindriplokk, millele kinnitub enamik mootori detaile. Keps, hooratas, väntvõll. 2. Auto juhtimisseadmed, nende paigutus, ülesanne, kasutamine. Valgustuse ja suunatule lüliti, süütelukk, rooliratas, kell, käigukand, käsipiduri hoob, mootorikatte lukusti, siduripedaal, piduripedaal, gaasipedaal, tahhomeeter. Pilet 4. 1. Gaasijaotusmehhanism Gaasijaotusmehhanismi ülesanne on klappide õigeaegne avamine vastavalt töötsüklile ja nende õigeaegne sulgemine. Ehitus: ajam ; nukkvõll ; nookurid, tõukur. 2. Sidur Sidur ühendab mootorit käigukastiga ja võimaldab neid ajutiselt teineteisest lahutada. Põhiosad: suruketas, veetav ketas ja lahutusmuhv. Siduri lahutamiseks on vaja pedaali.

Auto → Autoõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Laev

eemalseismisel. Ankruotsa läbimõõt n Ankruotsa materjaliks peaks olema polüamiid või polüester. Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level ROOLISEADE · Rooliratas · Hüdrauriline rumpel · Baller · Roolilaba · Ühe ja kahe juhtimispunktiga LAEVASÜSTEEMID Gaasisüsteem Tuletõrjesüseem Elektrisüsteem Fekaalsüsteem Ventilatsiooni- ja konditsioneerisüsteem Kütte- ja kütusesüsteem Mageda vee süsteem Kuivendussüsteem Laeva ujuvus Ujuvus on laeva võime püsida määratud asendis vee peal, kandes ettenähtud lasti. Ujuvuse tagab vabaparda kõrgusest sõltuv ujuvusvaru, laeva

Tehnoloogia → Tehnoloogia
34 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Meremuuseumi retsensioon

Näiteks seina peal oli kaart, millel oli märgitud Eesti asulakohad keskmisel ja nooremal kiviajal. Põrandal seisis ühepuupaat, mida sai lähedalt vaadata. Klaasi taga sai näha kivist võrguraskuseid, vasest süvavee tuukriülikonda ning mitmeid kaarte. Seina peal oli plaat, mis oli mälestuseks soomuslaeva Russalka hukkunutele inimestele. Laev oli suunaga Tallinn ­ Helsinki ning läks põhja tugeva tormi pärast. Seinal oli ka inglise auriku ,,Auk" rooliratas, barkantiin ,,Loviisa" ning klipper ,,Cutty Sark". Teisel korrusel oli palju erinevaid kaarte, tabeleid ning plaate. Klaasi tagant sai lugeda mitmeid erinevaid fakte. Näiteks laevad, mis võtsid osa Christoph Kolumbuse esimesest ekspeditsioonist : ,,Santa Maria", ,,Nina" ja ,,Pinta". Selle kõrval paiknesid kuulsad maadeavastajad, nagu Christoph Kolumbus (1451-1505), Vasco de Cama (1469-1527) ning Fernao de Magalhaes (1480-1521). Nende kõrval paiknesid pildid Eestist pärit meresõitjatest

Turism → Giidindus
14 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kliendi nõustamine

· Lisaseadmed ja kasutustõkis 2) Valgustusseadmed: · Lähi- ja kaugtule laternad · Päeva- ja seisutule laternad · Eesmised- ja tagumised udutule laternad · Eesmised, - külje- ja taga ääretule laternad · Piduritule laternad · Suunatule laternad ja ohutuled · Numbritule laternad · Tagurdustule laternad · Armatuurlaua märgulambid · Töötuled · Helkurid, vilkurid ja muud tuled 3) Juhtimisseadmed: · Rooliratas · Roolimehhanism · Roolihoovastiku liigendid ja esirataste pöördepiirikud · Koostude porikaitsed · Roolivõimendi · Ratta lõtk · Käänmik · Amortisaator ja muud juhtimisseadmed 4) Pidurid: · Sõidupidur, rikke- ja seisupidur, aeglusti · Piduritrummel- ja ketas, piduriklotsi kate · Piduri hoob, pedaal, trossid, vardad · Pidurivõimendi, - peasilinder ja ratta töösilinder · Piduritorustik 5) Rehvid ja veljed:

Auto → Auto õpetus
107 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pidurid spiker

siirdenurk > tagarataste oma. Ülejuhitavus: tagarattad libisevad kurvist välja, esirataste pöördenurk on väiksem kui sellele vastava auto pöördenurk kurvis. Roolisüsteemi ülesanne: võimaldada juhil auto liikumise suunda muuta juhtrataste pööramise abil. Roolisüsteemi moodustavad: roolimehanism(vähendab rooli pööramiseks vajaliku jõudu), rooliajam(tagab juhtrataste pöördumise sobiva nurga võrra ning rooli häireteta töö ebatasasustel). Roolisüsteemi põhikomponendid: rooliratas, roolisammas, roolivarras, roolivõimendi, roolilatt, käänmik. Hammaslattajami eelised: kompaktne, lihtne konstruktsioon, odav, lihtne toota, väike hõõrdumine ning lõtkud, lihtne piirata max. roolinurka. Kruvi-mutter ajami eelised: saab kasutada jäikade sildade puhul, suudab kanda suuri jõude, võimaldab suurt rataste pöördenurka. Roolivõimendi: parandab auto sõidumugavust ja teel püsivust. Liigid: hüdrauliline, elektrohüdrauliline, elektriline.

Masinaehitus → Kere ja alusvanker
76 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

John Deere 8R

Kabiiniga integreeritud välisvalgustus See suurepärane idee suurendab ohutust, muutes võimsa 360° ulatuses valgustusega öö päevaks. Nahkpaketti kuuluvad nahkkattega rooliratas ning soojendusega juhi- ja kõrvaliste. 8R seeria traktorid | 7 Võtke juhtimine üle

Põllumajandus → Põllumajandus
11 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Veermik ja juhtimisseadmed

2. kiire toimimine 3. suure pöördenurga korral raske Ülekande arv suureneb pööramisel: 1. hea rooli tundlikkus(suurtel kiirustel) 2. kerge pööramine suure pööramisnurga all. Rooli pööramise raskust mõjutavad tegurid: 1. esiteljele mõjuv koormus 2. väike rehvirõhk 3. rehvi libisemine teepinnal 4. rehvi laius 5. külgjõust tingitud ratast tagastav moment pööramisel 6. rooli väike ülekande arv 7. rooliseadistus ja laagrite suur haaede tegur 8. väike rooliratas Mehaanilised rooli seadised peavad olema: 1. väikese hõõrde teguriga 2. reageerima väiksemalegi rooliratta liikumisele 3. kulumisest tingitud lõtkude vältimiseks peab rooli reduktor olema reguleeritav 4. summutama teelt saabuvaid tõukeid Rooliajami ehitus: 1.hammaslatt 2.hammasratas 3.reguleerimisseade 4.leevendi 5.puhver 6.lõdvik 7.regullimis sammas 8.rooli ots 9.tolmukaitse 10.kapron kauss 11.vedru 12.kuulliigendi polt 13.kere,korpus 14.vasak,parem keere Sõltuv vedrustus 1

Auto → Auto õpetus
198 allalaadimist
thumbnail
25
pptx

Autode liigitus

Autode liigitus Kristjan Teearu Sõiduauto · Sõiduauto on väiksem reisijate ja nende vähese käsipagasi vedamiseks mõeldud auto. Eesti liiklusseaduse kohaselt loetakse sõiduautoks autot, milles on lisaks juhikohale kuni 8 kohta reisijatele; suuremad reisijaveoks mõeldud sõidukid klassifitseeritakse bussideks. · Eesti liiklusseaduse järgi võib sõiduauto olla ka ühissõiduk, kui see on ühistransporditeenuse osutamiseks ettenähtud. Sõiduauto juhtimiseks on nõutav b-kategooria juhiluba. · Sõiduautod on vanim autotüüp. Ehkki 19. Sajandi II poolel töötasid mitmed leiutajad autode kallal üheaegselt, nimetatakse esimeseks sõiduautoks sageli karl benzi 1885. Aastal ehitatud benz patent- motorwagenit, millega bertha benz tegi 1888. Aastal ka esimese pikamaasõidu (kokku 194 km). Esimeseks massiliselt levinud sõiduautoks sai ford model T, mida toodeti 1908-1927. Keretüübid · Sedaa...

Auto → Auto õpetus
6 allalaadimist
thumbnail
34
doc

Lao tehnoloogiad

http://e-ope.khk.ee/oo/tostukite_liigid_ja_ehitus/vastukaaltstukid.html http://www.baltic.toyota-forklifts.eu/Et/Products/electric-counterbalanced-trucks/toyota- traigo-80/Pages/Default.aspx 18. Kirjeldada neljarattalist sisepõlemismootoriga vastukaaltõstukit. Sisepõlemismootoriga vastukaaltõstuki juhthoovad ja mõõteriistade paneel 1. seisupiduri hoob 2. edasi- ja tagurpidi sõidu hoob Pilt 4.8. Vastukaaltõstuki osad 3. rooliratas 4. integreeritud näidikuteplokk 5. signaalinupp 6. suunatulede ja valgustuse lüliti 7. tõstmishoob 8. kallutushoob 9. juhthoova nupp 10. lisaseadme hoob 11. mootorikatte avamise hoob 12. gaasipedaal 13. aeglustus- ja piduripedaal 14. aeglustuspedaal 15. roolisamba kaldenurga muutmise hoob Gaasiga töötavaid sisepõlemismootoriga tõstukeid on võimalik kasutada nii väljas kui ka sisetingimustes, puudusteks on aga tülikam ja aeganõudvam tankimine ning

Logistika → Laonduse alused
58 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

Rooliratta pööramisjõud peaks olema vahemikus 3...8 N. Sõiduautode roolid Rool on vajalik sõiduauto suuna hoidmiseks ja muutmiseks. Ta koosneb roolimehhanismist ja rooliajamist. Mehhanism suurendab jõudu, ajam kannab selle esiratasteni. Kumbagi ratast pööratakse eri nurga võrra ­ seesmist rohkem, välimist vähem. Sellega saavutatakse libisemiseta veeremine. Rataste kergemaks pööramiseks võib rooli koosseisu kuuluda veel roolivõimendi. Roolimehhanismi suuremad osad on rooliratas, võll ja reduktor. Kui võlli ümbritseb toru, nimetatakse neid koos roolisambaks. Reduktori detailid paiknevad roolikarbis, mis on kinnitatud auto kere külge. Varem kasutati sõiduauto roolis peamiselt tigureduktorit, kuid koos küünalvedrustuse levikuga on valitsevaks muutumas hammaslattreduktor. Tigureduktori korral pöördub koos rooliratta ja võlliga tigu, mis hambub rulliga. Seetõttu nihkub rull piki teo keeret edasi ja pöörab roolihoovaga ühendatud võlli. Et see võll paikneb

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
90 allalaadimist
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

51) registriteljekoormus on registreerimisel määratud suurim teljekoormus, mis ei tohi ületada valmistaja poolt lubatud suurimat teljekoormust (Authorized axel weight); 52) «Roheline veoauto e Uauto» on veoauto, mis vastab müra tasemelt ja kahjulike ainete sisalduselt heitgaasides CEMT poolt kehtestatud nõuetele ja omab vastavat tunnistust (Green Lorry ); 53) roolimehhanism on seadmed ja osad, millega juht muudab sõiduki juhtrataste suunda: rooliratas, võll, reduktor, löögienergiat kokkupõrkel vähendavad vahendid, rooliamortisaator, võimendi, võimendi energiaallikas jms (Steering mechanism); 54) seisutuli on tuli, mis märgistab seisvat sõidukit. Seisutulede mõiste hõlmab ka ääretulesid, kui need asendavad seisutulesid (Parking lamp); 55) [Kehtetu] 56) suunatuli on tuli, mille süttimine informeerib teisi liiklejaid sõidukijuhi kavatsusest sooritada pööret ( Directionindicator lamp); 57) [Kehtetu]

Mehaanika → Masinamehaanika
33 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

õlipaagis või õhu sattumisest süsteemi. Tehnokontrollis pööratakse tähelepanu õli tasemele, voolikute korrasolule ja lekke puudumisele. Roolivõimendis kasutatakse automaatjõuülekannet ATF. Sõiduki liikumine omal jõul on keelatud, kui: · Rooli keeramine on takistatud või rool kiilub kinni · Roolikarp on lahti või purunenud · Rooliseadme ühendustes on suur lõtk ja esineb lahtioleku oht · Roolihoovastikus esineb pragusid või on murdumise oht · Rooliratas on purunenud Sõiduki erakorraline tehnoülevaatus on kohustuslik, kui: · Esinevad takistused või löögid rooli pööramisel · Rooliratta vabakäik on lubatust suurem, roolihoovastiku või ­varratse liigenditel on lubatust suuremad lõtkud · Roolihoovastikku on remonditud nõuetele mittevastavalt (kuumutamine, keevitamine) Pidurid, aeglusid Pidurid on autol kiiruse vähendamiseks ja peatamiskes ning auto paigalhoidmiseks seisu ajal.

Auto → Auto õpetus
110 allalaadimist
thumbnail
44
odt

Traktorid ja liikurmasinad

siibrile. Jaoturis paiknevad vedrudega kolvid viivad siibri neutraalasendisse. Sulgklapp hoiab vedeliku jõusilindri mõlemas ruumis, kui liikumissuunda ei muudeta. Kuluklapp hoiab vedeliku etteande jaoturi siibrisse ühtlasena igasuguse pöörlemissageduse korral. Õlirõhu tekitab hammasrataspump, millist on võimalik käitada ka traktori ratastelt seisva mootori korral. Jõusilinder kindlustab traktori poolraami pööramise. Traktori otseliikumise või muutumatu pöörderaadiuse korral on rooliratas paigal ja siiber neutraalasendis. Pumbatav vedelik läheb kuluklapi ja jaoturi kaudu paaki tagasi. Kuna sulgklapid on suletud, ei pääse vedelik jõusilindri ruumidest välja. Mahthüdrauliline rooliseade Mahthüdraulilise ülekandega roolidel on kaks tüüpskeemi: · Üheharuline · Kaheharuline. Üheharulisse kuulub ka dosaatorpump, mis võimaldab rooli kasutamist ka seisva mootori korral. Dosaatorpump on ühendatud rooliga. Mahthüdrauliline rool on kerge ja tal on vähe

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
103 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kodutöö liiklusjärelvalves

8. Hajutiklaas on puudu või purunenud. 9. Piduritule laternad ei lülitu või on töökõlbmatud. 10. Rehvi mustrisügavus on nõutavast väiksem. (http://www.mnt.ee/public/M1_N1_kategooria.pdf) 47. Loetle vähemalt kümme olulisemat eriti ohtlikku viga M1 kategooria sõidukil. 1. VIN-kood, andmesildid ja dokumentatsioonon võltstunnustega, ei ole sõiduki valmistaja või MA tehtud. 2. Turvavööde kinnitus ei ole nõuetele kohane või on kahjustatud või on kulutatud. 3. Rooliratas on kinnitusest lahti või loksub. 4. Roolimehhanism on lahti või purunenud. 5. Sõidupidur ei võimalda sõidukit peatada. 6. Velg on purunenud, pragunenud. 7. Velje kinnitusavad on kulunud. 8. Sõiduki ei ole komplektne. 9. Kere/kabiini uksed võivad ise avaneda. 10. Kütusepaak on katki, lekib. (http://www.mnt.ee/public/M1_N1_kategooria.pdf) 48. Järelvalve teostaja tegevus, kui sõiduki tehnoseisundi kontrollimisel avastati (ohtlik viga, eriti ohtlik viga).

Muu → Liiklusjärelvalve
1 allalaadimist
thumbnail
92
docx

Autod-Traktorid I kordamisküsimused 2013-2014

a) Esitelje rattad pööravad, jäiga kerega b)Esimene telg pöörab, liigendiga, rattad ei pööra c) mõlema telje rattad pööravad samale poole, jäik kere d) kummagi telje rattad pööravad erinevale poole, jäik kere e) tagumise telje rattad pööravad 78. Rooliseade ja sellele esitatavad nõuded Esijuhtratastega rooliseade, koosneb: - käändhoob, külgvarras, pendelhoob, keskvarras, rooliratas, võll, reduktor, roolihoob Nõuded · Suurim rakendusjõud 150 N · Raadius 12 m · Otseliikumiselt etteantud raadiusesse mineku aeg kiirusel 10 km/h on 4 s (pöördesse üleminekul) · Ackermanni põhimõte: vasaku ja parema juhtratta telgede pikendused peavad lõikuma tagatelje pikendusel. · Rooliülekanne peab summutama raputuste kandumise teekonarustelt roolirattale.

Auto → Autod-traktorid i
61 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Eksamipiletite küsimused ja vastused

kaalustatud e. balansseeritud kaksikplaadist roolilehega. Rooli sõrestik võib olla valatud või siis keevitatud plaatidest, mille mõlemale poole on kinnitatud katteplaadid. Voolujoonelisus vähendab rooli veetakistust ning parandab laeva juhitavust. Rool on kinnitatud roolipoltide ja rooliaasadega või siis ühe läbiva võlliga. Rooliseadme elemendid. Veolaeva rooliseade; roolileht, roolilehe ja balleri äärikühendus, balleri laagrid, balleri pea, sektor, roolimasin, rooliratas käsijuhtimiseks, rooliülekanne, baller, helmpordi toru ehk roolisaabas, roolilehe hing, ühenduspolt, ruderposti hing, ruderpost, ahtertäävi kand. Rooliseade koosneb: roolileht, ruderpis, baller, alumine laager, tugi-laager, ülemine laager, roolimasina vundament, roolimasin, helmpordi toru ehk roolisaabas, ahtri küün kaitsmaks roolilehte jää vigastuste eest tagasikäigul (kasutatakse jääs töötamiseks ette nähtud laevadel ja jäämurdjatel). Roolileht.

Ehitus → Laevaehitus
112 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Exami küsimused ja vastused laevaehituses

e. balansseeritud kaksikplaadist roolilehega. Rooli sõrestik võib olla valatud või siis keevitatud plaatidest, mille mõlemale poole on kinnitatud katteplaadid. Voolujoonelisus vähendab rooli veetakistust ning parandab laeva juhitavust. Rool on kinnitatud roolipoltide ja rooliaasadega või siis ühe läbiva võlliga. Rooliseadme elemendid. Veolaeva rooliseade; roolileht, roolilehe ja balleri äärikühendus, balleri laagrid, balleri pea, sektor, roolimasin, rooliratas käsijuhtimiseks, rooliülekanne, baller, helmpordi toru ehk roolisaabas, roolilehe hing, ühenduspolt, ruderposti hing, ruderpost, ahtertäävi kand. Rooliseade koosneb: roolileht, ruderpis, baller, alumine laager, tugi-laager, ülemine laager, roolimasina vundament, roolimasin, helmpordi toru ehk roolisaabas, ahtri küün kaitsmaks roolilehte jää vigastuste eest tagasikäigul (kasutatakse jääs töötamiseks ette nähtud laevadel ja jäämurdjatel). Roolileht.

Ehitus → Laevaehitus
277 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Laevade ehitus

kaalustatud e. balansseeritud kaksikplaadist roolilehega. Rooli sõrestik võib olla valatud või siis keevitatud plaatidest, mille mõlemale poole on kinnitatud katteplaadid. Voolujoonelisus vähendab rooli veetakistust ning parandab laeva juhitavust. Rool on kinnitatud roolipoltide ja rooliaasadega või siis ühe läbiva võlliga. Rooliseadme elemendid. Veolaeva rooliseade; roolileht, roolilehe ja balleri äärikühendus, balleri laagrid, balleri pea, sektor, roolimasin, rooliratas käsijuhtimiseks, rooliülekanne, baller, helmpordi toru ehk roolisaabas, roolilehe hing, ühenduspolt, ruderposti hing, ruderpost, ahtertäävi kand. Rooliseade koosneb: roolileht, ruderpis, baller, alumine laager, tugi-laager, ülemine laager, roolimasina vundament, roolimasin, helmpordi toru ehk roolisaabas, ahtri küün kaitsmaks roolilehte jää vigastuste eest tagasikäigul (kasutatakse jääs töötamiseks ette nähtud laevadel ja jäämurdjatel). Roolileht.

Merendus → Laevandus
101 allalaadimist
thumbnail
937
pdf

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

rinnasein ebastabiilne ja hingamisel piiratult kasutatav – hingamisel liigub muu rindkerega vastupidiselt Pneumotooraks – pleuraõõnes on vaakumi asemel õhk Pingeline pneumotooraks – ventiilimehhanismi tõttu tekib vigastatud pleuraõõnes hingamisel ülerõhk Hemotooraks – pleuraõõs on täitunud verega Näidisjuhtum Tööl raielangil kukub üks metsatööline traktoriga pöörates ümber. Seejuures murdub rooliratas ja roolirattarumm puurib läbi parema rinnakorviseina. Mobiiltelefonil puudub levi, kolleeg jookseb lähimase tallu, et abi kutsuda. Umbes 35 minutit pärast õnnetust saabub kiirabibrigaad. Meeskond sammub raskelt täisvarustusega mööda metsanõlva üles. Sündmuskohta jõudes leiavad nad eest uimase, respiratoorselt ja hemodünaamiliselt ebastabiilse patsiendi tugevate valudega. Mida te selle patsiendi heaks teeksite? Vigastus on potentsiaalselt eluohtlik

Meditsiin → Esmaabi
313 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun