ja seitsmendas on kirjutatud kahest tolle aja suurimast moeloojast: Gabrielle ,,Coco" Chanel ja Elsa Schiaparellist. Lisadesse on ära toodud fotosid selle ajajärgu riietumisest, soengutest, kübaratest. Aastatöö kirjutamisel on kasutatud ainult internetilehekülgedel toodud materjale. Selle ajastu kohta on küll palju lehekülgi, kuid väga paljudel toodud info on ebaoluline ning teemast kõrvaline. Suurema osa materjalist on saadud fashion-era.com artiklitest millel puuduvad autorid. Eesti keeles pole ilmunud raamatuid, mis käsitleksid seda ajastut kokkuvõtvalt ega pole ka internetilehekülgi, kust kokkuvõtvat informatsiooni võtta. 4 1. Kleidid Naiste kleidid tegid läbi palju muudatusi alates Esimesele maailmasõjale eelnenud ajast, kuni Teise maailmasõjani. Suur roll selles oli just tingimustes, milles naised elama pidid. Samuti
b ****** 2009 · Naistemood Kui suur sõda asendus suure rahuga, andis ühiskond naisele vabaduse ja kõik lõbutsesid nagu ei kunagi varem. Dzässiajastu oli tunnistajaks, kuidas kaasaegne naine sai lõplikult kätte talle õigusega kuuluva koha. Tühjusetunne ja üleüldine kurbus asendusid arusaamaga, et kui ollakse noor, tuleb võtta, mis võtta annab. Kuna nii paljud noored inimesed olid kadunud, siis tähistasid 1920. aastad täiesti uue maailmakorra sündi, ja paljud ajaloolased nimetavad seda 20.sajandi tegelikuks alguseks. Kuna palju mehi oli hukkunud või invaliidistunud, siis ei lootnud paljud naised enam kunagi abielluda ning algas fläpperite vabameelsete noorte naiste ajastu. Naiste motoks oli elupõletamine ja nad trotsisid kõiki tavasid: meikisid end avalikus kohas, suitsetasid sageli pika sigaretipitsiga, mis oli ülimalt sokeeriv. · ·
.......22 2.7.Organza pael, kantimine ning peiteluku õmblemine....................23 Kokkuvõte............................................................................... 25 3.Lisad.................................................................................... 26 3.1.Lisa 1 (1910nda aasta mood).....................................................26 3.2.Lisa 2 (1930nda aasta mood).....................................................27 3.3.Lisa (1940ndate aastate mood).................................................30 3.4.Lisa (1960ndate aastate mood).................................................31 3.5.Lisa (1970ndate aastate mood).................................................36 3.6. Lisa (1980ndate aastate mood)................................................40 Kasutatud kirjandus.................................................................45 3 Sissejuhatus
Inglise vabrikandi, Arthur Cappeliga avas ta oma esimese butiigi 1913. aastal Deauville ja juba järgmise butiigi Couture House'i avas ta aastal 1915. Aastal 1921 esitles Coco oma esimest ja hinnatuimat parfüümi Chanel No. 5. See oli esimene parfüüm, mida müüdi kogu maailmas. Praegugi müüakse seda parfüümi üks pudel igal kolmekümnel sekundil. Isiklikku Chanelil oli palju armusuhteid, kuid ta jäi vallaliseks. Sel aastal peaks Eesti kinodesse jõudma vähemalt üks COCO CHANELi elust pajatav film. Chaneli pärandi muljetavaldavaim osa on kahtlemata tema panus ilusse ja moodi, mis ei ole kaotanud grammigi oma tähtsusest ka täna, sada aastat hiljem. Kübarad Gabrielle Chaneli tee moe juurde algas kübaratest. Samal ajal, kui teised naised kandsid dekoratsioonidest ülekuhjatud peakatteid, ilmus Coco seltskonda enda kujundatud lihtsate, samas maitsekate kübaratega
maailmas meeste ja naiste moeloojate vahel. Esimeseks disaineriks sai 1986.aastal David Cameron, hiljuti said selle auhinna veel Zac Posen 2004.aastal, Derek Lam 2005.aastal ja Trovata 2006.aastal Aastal 2002, Ellis auks loodi valge pronksist mälestus tahvel New Yorgi kõnniteel seitsmenda "Fashion" Avenüül (East Side kõnniteel 41. Tänava ja 35.tänava vahel), nn ,,Fashion Walk of Fame". Perry Ellis võitnud kaheksa Coty Auhinda 1979 ja 1984. aastate vahel Romain de Tirtoff Romain de Tirtoff (Roman Petrovich Tirtoff) ehk ERTE, kes on sündinud 23. novembril 1892. aastal venemaal ja surnud 21. aprillil 1990. aastal oli Prantsuse kunstnik ja disainer. Ta oli mitmel viisil andekas 20. sajandi kunstnik ja disainer, kes sealhulgas tegeles moe, ehete, graafika, kostüümide, lavakujunuse (film, teater, ooper) ja sisustuse loomisega. Tema isa, Pjotr Ivanovits Tirtoff oli Vene laevastiku admiral.
Tallinna Gustav Adolfi Gümnaasium Moeleksikon Kärt Reedi 9b 2009 1950ndad - Glamuuriajastu See oli aeg, kui juba 18-aastased tüdrukud lõid end üles, et näha välja nagu oma ema. Moes toimusid võrreldes sõjaajaga dramaatilised muutused. Christian Dior tuli lagedale pihta rõhutavate jakikeste ning puhvis seelikutega. Dior võimutses moemaailma kõrgeimal positsioonil, seda tublisti tänu õigele ajastusele ja vapustavatele ideedele. Mood muutus naiselikumaks ning sai alguse periood, mida kutsutakse senini „50ndate glamuuriks“. Ajastu märksõnad: * Jacques Fath’i suured mantlid, mille alla oli võimalik puhvseelikuid mahutada * A-kujuline siluett * Trapetslõikega kleidid * Noorte seas said populaarseks hobusesabad * Aksessuaariderohkus – kindad, ehted, vööd ja kotikesed * Dusty Springfieldi kõrge beehive (mesilastaru) soeng * Teenagers ja Teddy boys * Varbaid paljastavad kingad (peeptoe shoes) ning s
Karksi-Nuia 2013 SISSEJUHATUS Mood on väga lai valdkond,edastades teavet inimeste või inimgruppide elukutse, sotsiaalse positsiooni, soo, päritolu, seksuaalse valmisoleku, jõukuse ja muude kuuluvusnäitajate kohta.Lisaks riietusele saame moevaldkonda lisada ka aksessuaarid, ehted, soengud ja kehamaalingud. Mood väljendab inimeste stiili ja maitsetunnetust. Minu uurimustöö käsitleb moodi.Teemat piiritledes valisin uurimisalaks 60-nendate aastate naiste-moe Eestis.Idee sain ma läbi enda hobi, milleks on modellindus. Peale Tallinna Fashion Weeki üritust, teadsin, et mood on mulle südamesse pugenud ning tahan ka ise midagi oma kätega luua. Antud töö eesmärgiks on tutvustada 60-nendate aastate moodi,anda ülevaate sellest aastakümnest. Töö koosneb 2 osast- teoreetilisest ja praktilisest.Ma ei kasuta enda fantaasiat, vaid näitan lõigete abil populaarset rõivastust sellest aastakümnest, mis kunagi hiilgas, et luua
sõnade järgi suurstilisti – tunne ära oskusest jääda iseendaks isegi pidevalt muutuvas moemaailmas 5 20.sajandi algaastate mood 20 sajandi esimese kümnendi algus oli väga naiselik ja graatsiline aeg, millel oli külluslikust visuaalsusest hoolimata palju ühist 18. saj. stiiliga. Selle ajastu mood oli ülinaiselik, siluett oli lopsakas, ideaaliks küps naine. 1900 aastate alguses oli S-figuur populaarsuse tipul, 1908 tutvustas Poiret aga uut ampiirmoodi ning tasapisi saadeti figuuri moonutav korsett viimsele teekonnale. Sel ajal pandi isegi lapsed korsettidesse, sest see pidi tulema neile kasuks. Need tervisekorsetid olid eelkäijaks vabama joonega pihikule, millest sai uus lastealuspesu ese ning millele järgnes taljepihik. Poret sõnade järgi nägi korsetiga naine välja nagu koormavedaja. Poiret 1904
Kõik kommentaarid