· Üldistatavus · Pikaajaline stabiilsus · Normid Uurimistöö meetodid- konspekt Uurimustöö etapid. Pane järjekorda: Kirjanduse läbitöötamine (seda läheb vaja eri etappides, mistõttu on sellel erinev tähendus) Teema valik Juhendaja leidmine Uurimisküsimuse/eesmärgi püstitamine Töö alapunktide/kondikava sõnastamine Mõõtmisvahendi valik, uuringu protseduur, uuritavad isikud- metoodika Teemaprojekt Andmete kogumine Analüüs, järeldused Vormistamine Juhendajaga vahetärminite kokkuleppimine
) Materjalide valik ja läbitöötamine Kava/plaani koostamine Andmete kogumine, uurimine, vaatluste läbiviimine Andmete töötlemine, tõlgendamine Töö teksti kirjutamine Töö vormistamine ja korrektuur Töö esitlus, kaitsmine ja retsenseerimine Teema Aktuaalne Eluline Teaduslikkus ja mitteteaduslikkuse eristamine Huvi tekitamine Lahendatav Mis peaks olema eesmärk? Tulemus? Sobiv metoodika Arendab ainevaldkonnale omaseid pädevusi Kuidas leida sobivat teemat? Milline õppeaine või teema sind huvitab? Mida tahaksid selle kohta täpsealt teada saada? Kuidas seda saaks uurida? Uurimistöö liigid Kvalitatiivne uurimus (kitsas teema aga põhjalik uurimine ja analüüs) Kvantitatiivne uurimus (küsitlused, loendamised, vaatlused)
See on võimalik, kui teiste autorite alusteksti(de)le on korrekstselt viidatud. Teema valik ja piiritlemine Aktuaalne eluline teadusliku/mitteteadusliku eristamine peab pakkuma huvi ja vastama võimetele lahendatav püstitades eesmärgid ja küsimused mõeldakse läbi, kuhu tahetakse jõudaerialase kirjanduse ja muu materjali kättesaadavus varem kirjutatud samal või sarnasel teemal kirjutatud uurimistööd teemal peab olema vettpidav metoodika arendab ainevaldkonnale omaseid pädevusi Uurimistöö teema (pealkiri) peab olema väga hoolikalt läbi mõeldud lühike ja konkreetne, aga samas informatiivne ja ammendav pealkiri sõnastab töö põhitulemuse(d), ja/või osundab antud uurimistöö põhieesmärgile ja/või põhiküsimus(t)ele tihti kasutatakse kahelauselist kooloniga eraldatud pealkirja: esimene osutab laiemale probleemile, teine püstitab konkreetse kitsama küsimuse või
.5 1.1. Esimese peatüki alapealkiri.........................................................7 2. TEISE PEATÜKI PEALKIRI (suurte tähtedega).......................................10 2.1. Teise peatüki esimene alapealkiri................................................10 2.2. Teise peatüki teine alapealkiri.....................................................14 2.2.1. Teise peatüki teise alapealkirja esimene alapealkiri.....................16 3. UURIMISTÖÖ METOODIKA (suurte tähtedega).......................................17 KOKKUVÕTE.....................................................................................20 VÕÕRKEELNE KOKKUVÕTE...............................................................22 KASUTATUD KIRJANDUS...................................................................24 LISAD Lisa 1. Pealkiri.............................................................................26 Lisa 2. Pealkiri.........................
1) Mis on teaduslik uurimistöö? Nimeta koolis läbi viidavaid uurimistöö liike. - Uurimus, mis rahuldab teadusliku tunnetuse põhitunnuseid: *Teaduslike meetodite kasutamine * Metoodika täpsus ja järjepidevus * Uuringu põhjalikkus, tõepäraste faktide küllaldane hulk * Objektiivselt esitatud faktid ja tulemused - Liigid: * Referaat * Essee * Miniuurimistöö * Praktikatöö *Kursusetöö *Diplomitöö/Lõputöö 2) Millistest etappidest koosneb uurimistöö läbiviimine? - Probleemipüstitus, hüpoteesi püstitus - Töö allikatega, ülevaade vanematest uuringutest, kirjanduse analüüs
•Uurija manipuleerib ühte või enamat sõltumatut muutujat, et teha kindlaks kas manipulatsioonil on tagajärg EKSPERIMENDID Eel-eksperiment (pilootuuring) -katse ilma kontrollrühmata •Quasi-eksperiment(quasi = “peaaegu”) –faktori ja kontrollrühmaga kuid ilma juhuvalikuta katse (probleemiks on –kas tulemused kehtivad ka väljas pool antud gruppi?) •Individuaalne(ühe subjekti) katse–vaadeldakse indiviidi(de) (erakordne indiviid, kallis metoodika, kitsas huvigrupp jmt.) •Puhas eksperiment–olemas kõik tunnused: faktori saajad, kontrollrühm, esinduslik juhuvalik suuremast populatsioonist, jaotus rühmadesse on randomiseeritud 2) Vaatlus – andmete kogumine (ajas, läbi populatsiooni jne) kasutades ankeete, küsitlusi ja intervjuusid, et teha üldistav järeldus (mitte oletus ega teooria) • Kvalitatiivne: 1)Etnograafia – tervikliku kultuurigrupi uurimine selle loomulikus keskkonnas pikema aja jooksul korjates
Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Ruth Murakas Uurimis- ja Arendustöö metoodika iseseisev töö Artikli analüüs Juhendaja: Ülle Ernits Tallinn 2018 Artikli analüüsimise skeem Uurimis ja Arendustöö metoodika iseseisev töö Artikli analüüsi eesmärgiks on analüüsida ühte rahvusvahelises õendusteaduse ajakirjas avaldatud artiklit või uurimistöö raportit, mis ei tohi olla vanem kui kolm aastat. Analüüs esitatakse Moodle keskkonnas avalikult kõikidele tutvumiseks ja kommenteerimiseks. Artikli analüüs tuleb koostada kõikidest järgnevatest punktidest lähtuvalt: 1.Artikli autor(id), originaalkeeles pealkiri, avaldamise koht (ajakirja nimi ja
põhjal ülevaade uurimisprobleemiga tegelemise seisust, üldistatakse senisaavutatut ja näidatakse edasise uurimise võimalusi. Uurimuste korral kogutakse mingile probleemile vastuse leidmiseks andmeid, analüüsitakse neid ja esitatakse järeldused. Ülesehituse alusel võib eristada nn. väitekirjapõhiseid ja artiklipõhiseid uurimistöid. Artiklipõhine töö on ülesehitatud sarnaselt teadusartiklile ja koosneb järgmistest osadest: a) lühiülevaade tööst (eesmärk, kasutatud metoodika, põhilised tulemused ja järeldused); b) sissejuhatus (probleemi taust, eesmärgid ja ülesanded, hüpotees); c) materjal ja metoodika (uuringu korraldus, kasutatud meetodite ja protseduuride kirjeldus; d) tulemused- töö käigus kogutud andmed töödeldud kujul, tabelid, skeemid, joonised jms. e) arutelu e. diskussioon- tulemuste tõlgendamine, võrdlemine seniteatuga, ettepanekud edasiseks uurimiseks;
Kõik kommentaarid