Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kirjutaja" - 646 õppematerjali

kirjutaja

Kasutaja: kirjutaja

Faile: 0
thumbnail
4
doc

Juhtnööre riigikirjandi kirjutajale

JUHTNÖÖRE RIIGIKIRJANDI KIRJUTAJALE Osa teemasid lahti seletatud ­ ära lase ennast segada. Kaasa dokument, kirjutusvahend!!! 1. Kasuta maksimaalselt ära antud aeg töö lihvimiseks ja võimalikult paljude vigade otsimisele ning parandamisele ­ kasuta ÕSi. 2. Kasuta mitmekülgseid stiilivõtteid (kujundlik keel, mitmekülgne lausestus). Ära kirjuta valdavalt lihtlausetes, aga väldi ka liiga pikki monstrumlauseid. HEA STIIL SEISAB KOOS ERINEVATES LAUSEMALLIDES. 3. Kontrolli töö valmimisel, kas jutt haakub sissejuhatuses püstitatud väitega. 4. Lõpetus peab tegema kokkuvõtte, ei tohi esitada uusi andmeid, uusi probleeme 5. Töö peab olema arutlev(väide ­ tõestus), mis võib sisaldada mõõdukalt ka kirjeldavaid ja jutustavaid elemente (neil on näite, tõestuse roll). 6. Väldi kõnekeelsusi ja sobimatuid väljendeid. 7. Tekst ei tohi jääda üldsõnaliseks tuntud tõdede ülekordamiseks. 8...

Kirjandus → Kirjandus
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Minu lugejatüüp

Minu lugejatüüp Jaapani vanasõna ütleb, et inimene, kes usub iga raamatut, on hullem sellest, kes üldse ei loe. Ei saa küll väita, et ma üldse ei loeks, kuid kahjuks piirdub see tihti vaid kohustusliku kirjandusega. Kuna loen vähe, siis pole ma veel kindel oma lugejatüübis, kuid Helene Mugasto esitatud põhitüüpidest tunnen end ära. Naudin enese samastamist peategelasega ning seetõttu sobitun abstraktsete- assotsiatiivsete lugejate rühma. H. Mugasto ütleb nende kohta, et nad on elava kujutlusvõimega lugejad, kes otsivad raamatuist sidemeid saadud mulje ja enda kogemuste vahel. Kui olin 14-aastane, siis lugesin kohustuslikus korras Jan Guillou teost ,,Kurjus" ning nägin peategelases Erikus vaid iseennast. Teoses oli palju vägivalda, Erikul oli sadistist isa ning ka koolis oli vägivallaahel. Minul selliseid probleeme ei ole, kuid mitte ühtegi teist raamatut lugedes ei ole ma end nii sügavalt peategelase...

Eesti keel → Eesti keel
11 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mis on kirjandus?

haarata, viies meid rännakule, millel ekseldes kogume uusi teadmisi, tutvume teiste inimeste mõttemaailmaga ja õpime nende käitumisest. Tihti on nii, et me samastame end raamatutegelasega. Me elame neile kaasa, tunneme koos rõõmu ja kurbust. Me tunneme tihti raamatutes ära mõne tegelase, kelle saab samastada ka meile tuttava inimesega, samamoodi tunneme me ära ka iseend. Kirjanduse puhul ei olegi alati nii oluline see, mis on kirjapandud, vaid see, kuidas see jõuab lugejani. Kas kirjutaja suudab edasi anda oma sõnumi nii nagu ta seda algupäraselt soovis või jääb asi pigem segaseks. Samuti tuleb mõelda sellele, et raamatut kirjutades ei pressitaks lugejale midagi peale, vaid tehes kõike õigel määral. Kirjandus ei tohi lugejat solvata. Sõnum on see, mida peab kirjandus endaga kandma. Kui ma loen läbi raamatu, novelli, lühiteksti või midagi muud, tahan ma, et see peidaks endas mingisugust sõnumit. Ei peagi

Teatrikunst → Kirjandus- ja teatriteaduse...
37 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Jules Verne "20 000 ljööd vee all"

,,20 000 ljööd vee all" Jules Verne Nimi Perekonnanimi 6.Klass Saku Gümnaasium 2013 Kokkuvõte On aasta 1866 ning igalpool maailmas räägitakse suurest koletisest ookeanis, keda nimetatakse Narvaliks. Ta on hiigelsuur ning suudab tekitada suuri purustusi. Kutsutakse kokku seltskond, kuhu kuuluvad Ned Land, Pierre Aronnax, Conseil, kapten ja mõned meeskonnaliikmed. Nad on sõitnud juba päris pikka aega ning meeskond hakkab tüdinema, sest selle pika aja jooksul pole nad ühtegi narvali näinud. Kapten seab kuupäeva, kui nad hakkavad tagasi koju sõitma. Kuid siis nähti Narvalit ja hakati taga ajama. Järsku rammis Narval laeva ja pärast kukkumist vette ujusid kõik peale tööliste Narvali peale. Tuli välja, et see polnudki mingi loom vaid hoopis allveelaev, mida tollel ajal ei tuntud. Nad saavad tuttavaks ...

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Arvustus

Mis on arvustus? Arvustus on teost või sündmust analüüsiv ja hindav kindla ülesehitusega korrektselt sõnastatud tekst, milles kirjutaja tutvustab arvustatavat objekti, teenust või kohta ja põhjendab oma arvamust. Milline teema valida? Teema valik on arvustuse kirjutamisel üks olulisemaid aspekte. Arvustatavaks teemaks vali midagi, mille suhtes oled kirglik ja mis tekitab sinus entusiasmi ning püüa see ära siduda sellega, mida tahad saavutada. Kui sa tunned, et lihtsalt pisikesest tootekirjeldusest ja analüüsist ei piisa, alusta eksperimenteerimisega. Väga lihne on tootele arvustuse kirjutamine,

Eesti keel → Eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Inglise keele kirjand "Me and basketball"

ME AND BASKETBALL ,,I want to make my body more balanced trough sport." (Socrates) Basketball is one of the world's most popular and widely viewed sports. Basketball was invented 1891 in Springfield by the local university physical education teacher James Naismith. He was trying to keep his gym class active on a rainy day. He sought a vigorous indoor game to keep his students occupied and at proper levels of fitness during the long New England winters. After rejecting other ideas as either too rough or poorly suited to walled-in gymnasiums, he wrote the basic rules and nailed a peach basket onto a 3,05 m elevated track. In contrast with modern basketball nets, this peach basket retained its bottom, and balls had to be retrieved manually after each "basket" or point scored. In January 1892 there was also the first official competition with nine players which ended at 1-0; the shot was ...

Keeled → Inglise keel
7 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kasvatus eri kultuurides

Mõned lapsed õppisid oma vanematelt lugemise selgeks juba enne kooli. Kooli läks poiss nelja aastaselt. Algkoolis õpetati poisse kümne aastani. Tähtis sündmus noore juudi elus oli seaduse pojaks saamine. See teostus tavaliselt poisi 12-13 aastaseks saades. Laste õiget kasvatamist peeti elu tähtsamaks funktsiooniks. Tüdrukud said samasuguse alghariduse, kuid nende osalus avalikus elus oli tagasihoidlikum. Juutide juhtijaks ja õpetajaks olid preestrid ja kirjutajad e. kirjatundjad. Kirjutaja ametiga tegelesid ainult jõukad. Ema osaks pidasid juudid kõlbeliste aluste kujundamist. Tüdrukud said haridust kodust, aga mitte sünagoogis või algkoolis. Juudi naine oli oma lastega lähedane. Tänapäeval on juudid vist ainukesed maailmas, kes on säilitanud nii oma väga kaugete esiisade traditsioonid, kui ka palju igapäeva elu tegevust. Kõigi pereliikmete tugev kokkuhoidmine. Juudid suudavad elada judaismis ja nüüdisajas. Ka tänapäeval peavad sabatit(laupäeviti ei tööta)

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
187 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Vana-Idamaade haridusest

kopeerides olemasolevaid dokumente puust tahvlikestele, mis olid kaetud kipsikihiga nii, et teksti sai tahvlilt pühkida. Õpetaja parandas vead punase tindiga. Vanemad poisid said kasutada kirjutamiseks papüürust. Õppetöö käis istuvas asendis ning poisid hoidsid kirjutusvahendeid süles. Üleastumiste ja eksimuste korral ootas poisse karm karistus, didaktilise kirjanduse ümberkirjutamisest, peksmisest kuni lausa kinnisidumiseni. Koolis sai omandada eelkõige preestri, arsti või kirjutaja väljaõpet, mis tagas kindlustatad elujärje kui ka auväärse ühiskondliku positsiooni.. (http://historylink101.net/egypt_1/a-education.htm ja www.king-tut.org.uk/ancient- egyptians/ancient-egyptian-education.htm). Tavaliselt õppisid poisid koolis sama elukutset, mis oli nende isal, kuid kui noormehes avaldusid erianded, siis oli tal võimalik pürgida oma õpingutes kõrgemale või muuta suunda. (http://historylink101.net/egypt_1/a-education.htm)

Pedagoogika → Pedagoogika alused
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Uurimistöö metoodika arvestus

4. Objekt ei ole subjekt. VI Mitu objekti saab olla üldkogumis? Märgista vale vastus! 1. üks 2. kakssada kaks 3. üle tuhande 4. hulgaliselt, vastavalt püstitatud probleemülesandele VII Tunnuste tüüpideks on arvtunnus, järjestustunnus, nominaaltunnus ja binaarne tunnus. Too üks binaarse tunnuse näide ja kirjuta see punktiirjoonele! Sugu VIII Vali täpseim definitsioon miniuurimistöö (MU) jaoks! 1. MU on probleeme lahendav lühike praktiline uurimus, mille koostamisel kirjutaja toetub internetiallikatele. 2. MU on probleeme tekitav lühike empiiriline uurimus, mille koostamisel kirjutaja toetub isiklikele kogemustele. 3. MU on probleemi lahenduse otsimisel põhinev lühike teoreetiline uurimus, mille koostamisel kirjutaja toetub kirjandusallikatele. 4. MU on probleeme püstitav lühike kvantitatiivne uurimus, mille koostamisel kirjutaja teeb statistilise analüüsi ja toetub loogilisele mõtlemisele.

Kategooriata → Uurimistöö metoodika
110 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Jackie Chan

Ryo Saeba/kaskadöör/lavastaja Crime Story Inspector Eddie Chan/ kaskadöör Kin chan no Cinema Jack Produtsent Drunken Master II Wong Fei Hung/laulude kirjutaja/kaskadöör/tegevuse lavastaja Thunderbolt Chan Foh To/ Alfred Tung/kaskadöör/laulude kirjutaja Rumble in the Bronx Ma Hon Keung/tegevuse lavastaja Police Story 4: First Strike Chan Ka-Kui/ laulude kirjutaja Mr. Nice Guy Jackie/tegevuse lavastaja/laulude kirjutaja Rush Hour Detective Inspector Lee/tegevuse lavastaja/kaskadöör Hot War

Teatrikunst → Näitlemine
1 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Optilised seadmed arvutis ja andmekandjad

.....................................................................4 1.2 Ehitus................................................................................................................................4 1.2.1 CD-R plaat.................................................................................................................4 1.2.2 CD-RW plaat..............................................................................................................4 1.2.3 CD kirjutaja................................................................................................................4 1.3 Kasutusala ja kasutusmugavus..........................................................................................5 2. DVD........................................................................................................................................5 2.1 Ajalugu......................................................................................................

Füüsika → Kompuuterfüüsika
2 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Kuidas kirjutada nõuetele vastavat esseed?

Millised on tüüpilisemad vead essee ülesehituses? ● Ümber palava pudru. Selline töö on laialivalguv, hüplev, seosetu ega jõua kuhugi välja. Info peab olema esitatud asjakohaselt ja essee erinevad osad peavad olema loogiliselt seotud. ● Puudub sissejuhatus ja/või kokkuvõte. Sissejuhatus ja kokkuvõte näitavad, et oled võimeline sügavalt ja analüütiliselt mõtlema ning essee moodustab terviku. ● Liiga üksikasjalik. Sellisel juhul on kirjutaja tahtnud näidata kui palju ta on pähe õppinud või leidnud erinevaid fakte, ning unustanud näidata, kui paljust ta tegelikult aru on saanud. Teemaarendusel on äärmiselt oluline kriitiliselt mõelda ning eristada olulist ebaolulisest. Hea essee tunnused 1. Sisu vastab pealkirjale ja käsitleb pealkirjas esitatud ainevaldkonnaga liituvaid olulisi asju. 2. Essee näitab, et kirjutaja tunneb ainet, millest ta kirjutab. 3. Sisaldab väiteid ja seisukohti. 4

Eesti keel → Eesti keel
23 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Arvutikomplektid

0, Keybrd PS2 ,Mouse Optical PS2 Kolmandaks on Intel protsessoriga kast hinnaga 4460 kr. Saadaval Fauni kaubanduse arvutipoes. Intel Celeron 430 1.8 GHz 512KB LGA 775, 160GB SATA 7200rpm, 2024MB PC2-6400 800MHz DDR2 Monitor: Acer 17" LCD Celeron 1,8Ghz 512kb/800Mhz Intel G31M Motherboard 2Gb PC6400 DDRII 800Mhz 160GB 7200rmp 8Mb SataII 3Gb 400W ATX Midi Tower Case Video Intel GMA 3100 EST asetusega klaviatuur Optiline hiir High Definition audio Võrgukaart DVD Kirjutaja 16x+- Neljandaks on photopoindi mango XS arvuti Linuxi OP süsteemiga, mille hinnaks on 3490kr + LCD 17" monitor hinnaga 1335.- AMD Sempron 64 3000+ 1,6GHz 256KB Socket AM2, 80GB SATA 7200rpm, 512MB PC2- 5300 667MHz DDR2 Monitor: Acer 17" LCDLinux CD-kirjutaja: CD-RW/DVD Combo 52x32x52x 16x Võrgukaart: 10/100 integreeritud emaplaadile Lisad: PS2 EST klaviatuur, optiline hiir + hiirematt Mänguri komplekt Õpetaja poolt antud mängu ,,far cry2" nõuded kodulehelt: OS: XP/Vista CPU: 2

Informaatika → Arvutite riistvara alused
39 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kirjandi kirjutamise juhend

Erinevus ei väljendu mitte töö pikkuses, vaid käsitluslaadis. Lai teema eeldab üldisemat käsitlust, kitsas teema aga detailsemat kästitlust. Kergem on kirjutada kitsamal teemal juba sellepärast, et see eeldab vähem teadmisi. Laiemad teemad on raskemad ka sellepärast, et nad on abstraktsemad. Kitsad teemad on konkreetsemad. Teemad võivad olla ka kas avatud või suletud. Avatud teema on teema, mis annab kirjutajale vabad käed. Kirjutaja ise peab määrama lähtekoha, leidma probleemi ja idee. Suletud teemade puhul seda võimalust ei ole. Probleem on esitatud ühemõttelise väitena. Autoril jääb üle selle väitega nõustuda, mõnikord on võimalik sellele näitele vastu vaielda. Vahel on teema niivõrd lai, et seda tuleb kirjutajal endal piiritleda, kirjutajal endal valik teha, millest ta kirjutab. Tähelepanelik tuleb olla ka nende teemade suhtes, mis nõuavad võrdlemist, kõrvutamist või

Kirjandus → Kirjandus
196 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Referaat arvuti seadmetest

Ketta valmistamisel kaetakse polükarbonaatplastmass miljonite väikeste täketega. Polükarbonaatplastmass valatakse kettale spiraalsete radadena, alustades plaadi keskelt ja liikudes väljapoole. Seejärel kaetakse ketas õhukese alumiiniumi kihiga. CD plaat mahutab andmeid ligi 700MB 6.2.2 CD-RW plaat (rewriteable ehk ümberkirjutatav)plaat on samade mõõtmetega kui CD-R, kuid see on loodud materjalist millel on võime temperatuuri mõjul oma läbipaistvust muuta. 6.2.3 CD kirjutaja CD kirjutajal on samasugune liikuv laserpea komplekt kui CD plaadi lugejalgi. Kuid standardsele lugemislaserile on lisandunud kirjutamislaser. Kirjutamislaser on võimsam kui lugemislaser, mistõttu mõjub see CD plaadile teisiti. Andmete salvestamiseks kirjutaja lülitab kirjutamislaserit sisse ja välja sünkroonis 1 ja 0. Laser tumendab materjali et kodeerida 0 ja jätab selle läbipaistvaks et kodeerida 1. CD plaati on võimalik irjutada suurema kiirusega kui maha lugeda

Informaatika → Arvutiõpetus
32 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Arvuti komponendid ja funktsioonid

operatiivmälu (RAM) kasutavad hetkel töös olevad programmid vahemälu (cache) kiire sisemälu (nt protsessorite või kõvaketaste sees) Kõvaketas (HDD) - seade, kuhu on salvestatud arvutis vaja minevad programmid ja andmed pikemaks ajaks laserplaadiseade - optiline (laserkiirega) kettaseade andmete lugemiseks ja kirjutamiseks laserplaatidelt Erinevaid seadmeid: CD-ROM - ainult laserplaatide (700MB) lugeja DVD/CD-RW Combo - DVD-plaatide lugeja, CD-plaatide kirjutaja CD-RW - laserplaatide lugeja ja kirjutaja DVD-RW/DVD+RW - DVD-plaatide lugeja ja kirjutaja; võimalik ka CD-plaatidega opereerida kettaseade (flopiseade; disketiseade) - te lugemine disketilt ja kirjutamine disketile (3.5 tolline ketas) lisakaardid (võivad olla integreeritud emaplaadile) videokaart (graafikakaart) - ühendatakse monitoriga tv kaart: telekanalite vaatamiseks raadi0kaart (fm-kaart): raadio kuulamiseks

Informaatika → Arvutiõpetus
88 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Mis on arutlev kirjand?

Arutleva kirjandi eesmärk on arutleda püstitatud probleemi üle (nt Miks Andres ja Pearu tülitsesid?), anda oma kategooriline seisukoht ning seda tõestada. Et kirjand hästi õnnestuks, peab teadma põhilisi struktuurielemente ning kirjutamisega seotud töövõtteid. Pealkiri Kirjandi kirjutamisel tuleb lähtuda etteantud teemast. Teemat võib määratleda kui elunähtuste ringi, mis kirjandis käsitlemist leiab. Kirjandi teemad võivad olla avatud või suletud. Avatud teemades saab kirjutaja ainestiku käsitlemiseks vabad käed, autor peab ise määrama lähtekoha, leidma kirjandi probleemi ja peamõtte ("Aeg ja inimene"). Suletud teemade puhul on probleem esitatud ühemõttelise väitena ("Kergem on lammutada kui luua"). Ülesehituselt võib pealkirjad jagada kolme rühma: 1.Pealkirjad, milles on esitatud teksti idee ehk peamõte ("Ilus ja hirmus on inime"). Autori ülesanne on esitatud väidet põhjendada ja leida näiteid. 2

Eesti keel → Eesti keel
145 allalaadimist
thumbnail
36
docx

Alternatiivraha süsteemid Eestis ajalugu ja tulevik

Lisaks uuritakse, milline on alternatiivrahade ajalugu ja tulevik meie riigis. Antud referaadi teema ei ole tänapäeval väga aktuaalne ning seni on alternatiivrahadest üsna vähe räägitud. Seega vajab alternatiivrahade teema täpset lahtimõtestamist, et valgustada ka teisi sellest, et riigis ei pruugi kehtida ainult riiklik valuuta, vaid teatud piirkondades on võimalik maksta hoopiski mingil muul moel. Käesoleva referaadi teema valis kirjutaja vabatahlikult. Ta leidis, et antud teema ei ole hetkel väga aktuaalne ning seega peaks seda tutvustama ka enda kursusekaaslastele, et valgustada neid riigis kehtivatest asendusrahadest. Antud teema puhul on oluline suunata kursusekaaslaste tähelepanu Eestis praegu kehtivatele alternatiivrahadele, sest paljud ei pruugi nendest teadlikud ollagi ning võib-olla see ajendab neid rohkem oma kogukonna alternatiivrahade kohta uurima või hoopiski neid kasutama.

Majandus → Raha ja pangandus
18 allalaadimist
thumbnail
16
docx

KUIDAS KIRJUTADA KIRJANDIT?

• päevateemaline põige - leitakse teema ja sellest lähtuvate probleemidega seostuv näide; • ilukirjanduslik põige - leitakse teema ja sellest lähtuvate probleemidega seostuv näide ilukirjanduslikust teosest. Puhtaid tüüpe on väga harva. Sissejuhatuse RUSIKAREEGEL – 1. lause viib teema juurde, on üldisem; 2.- 4. lause seletavad teemat veidi täpsemalt; 5. lause esitab põhiväite või probleemi. Kirjandi põhiidee Põhiidee on kirjutaja sõnum, mida ta oma lugejale edastab, mille pärast autor teksti loob. Põhiideed sõnastades tuleb eneselt küsida:“Miks ma sellel teemal kirjutan?“ Sellise küsimuse vastus on lühike, kokkusurutud mõte, mille järkjärguline avamine moodustabki kirjandi tuuma. Et lugejad autorist aru saaksid, peab kirjutaja põhiidee loogiliselt välja arendama: põhiidee seletatakse lahti väidete, nende tõestuse, tõestuste põhjenduste ja järelduste kaudu.

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kokkuvõtte kirjutamine

6.5. Kuidas kirjutada kokkuvõtet? Kokkuvõtte kirjutamine (koostamine) on üks olulisemaid oskusi paljude inimeste, eriti õppurite elus. Peamised punktid, mida on vaja teada kokkuvõtte kirjutamisel on järgmised: 1. Kirjutamine algab sellest, et algtekst on korralikult läbi loetud ja leitud tuum, mõte ja olulised ideed. 2. Kokkuvõte on alati objektiivne ning ei sisalda kirjutaja oma hinnangut. 3. Kokkuvõte on kirjutaja oma sõnadega edasi antud sõnum, algteksti tuum peab jääma samaks, see ei tohi olla moonutatud. 4. Kui algtekstis esineb sõna- või mõttekordusi, siis püüa neid kokkuvõttes vältida. 5. Väldi pikki ja keerulisi sissejuhatusi, vaid asu kohe sisu edasi andma. 6. Kokkuvõtte stiil olgu lihtne ja neutraalne. 7. Kirjuta lihtsate ja arusaadavate lausetega, püüa vältida keerulisi ja pikki lauseid. 8

Eesti keel → Eesti keele lauseõpetus
18 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Mis on arutlev kirjand?

Arutleva kirjandi eesmärk on arutleda püstitatud probleemi üle (nt Miks Andres ja Pearu tülitsesid?), anda oma kategooriline seisukoht ning seda tõestada. Et kirjand hästi õnnestuks, peab teadma põhilisi struktuurielemente ning kirjutamisega seotud töövõtteid. Pealkiri Kirjandi kirjutamisel tuleb lähtuda etteantud teemast. Teemat võib määratleda kui elunähtuste ringi, mis kirjandis käsitlemist leiab. Kirjandi teemad võivad olla avatud või suletud. Avatud teemades saab kirjutaja ainestiku käsitlemiseks vabad käed, autor peab ise määrama lähtekoha, leidma kirjandi probleemi ja peamõtte ("Aeg ja inimene"). Suletud teemade puhul on probleem esitatud ühemõttelise väitena ("Kergem on lammutada kui luua"). Ülesehituselt võib pealkirjad jagada kolme rühma: 1. Pealkirjad, milles on esitatud teksti idee ehk peamõte ("Ilus ja hirmus on inime"). Autori ülesanne on esitatud väidet põhjendada ja leida näiteid. 2

Kirjandus → Kirjandus
70 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Piet modrian

TÖÖKÄIK * Alg ja põhikoolis koolis õppis vabakäe joonistust. * Õppis Amsterdami Kuninglikus Akadeemias 1892 kuni 1895 aastani * Elas Hollandis, Pariisis, Londonis ja New York'is. * Andis ma maalimise eratunde * Asutas ajakirja "De stijl", (Stiil) * Radikaalne samm kubismist geomeetrilisse abstraktsionismi. * Eesmärgiks oli maalides kaotada reaalsed kujundid * Suurel hulgal kirjutas artikleid kunstist, oli väljendusrikas kirjutaja 1. PERIOOD NATURALISM (1895 1905) * Maalib palju maastikku, ehitisi, kirikuid ja koduloomi * Huvitus vertikaalsusest ja vormide rohkusest * Külastab palju kuulsate kunstnkke muuseume * Hakkab eksperimenteerima värvidega * Arenemine toimub abstraktsiooni poole 2. PERIOOD ÕHTUSED MAASTIKUD (19061907) * Suurel hulgal kirjutas artikleid kunstist. * Oli väljendusrikas kirjutaja * Tugevad horisontaalsed jooned maalides * Kontrastid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Tõe ja õiguse I osa kokkuvõte

Nii pidi Mari võõra tüdruku tööle võtma, appi. Indrek pandi köstri juurde õppima, esimine köster suri ära, rätsep Taar sai tuhat rubla kokku, mida ta kogus ja siis pidi lahkuma esimese köstri juurest, kuid otsustas veel raha koguda. Indrek hakkas käima noore köstri juures, sai Juliuselt raamatu,mida ei osanud lugeda,tahtis ikkagi lugeda ja nii luges salaja õdede raamatuid, kus oli juttu armastusest ja seksist. Ta armus kirikumehe tütresse Millisse, kes kadus ära. Indrek läks kirjutaja juurde, enne seda aga ootas kaua luba Andreselt, kes ei teadnud kas lubada Indrekut linna,kirjutaja juurde ja küsis nõu Hundipalu Tiidult ja lõpuks otsustas lubada. XXXVIII Ants hakkas Vargamäel tööle, kuna Inderk läks kirjutaja juurde ja tööjõudu oli vähe. Tõrvaküla Mätliku Eedi leeris koos noore Andresega olid võrdsed vastased, kaklesid ning Andrese abiga lõpetas Eedi leerikooli pärast mitmeaastast istumajäämist seal. Noor Andres oli väga tugev, sebis

Eesti keel → Eesti keel
122 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kuidas kirjutada kirjandit.

Teemad võivad olla kas avatud või suletud. Avatud teema lubab kirjutajale vabadust. Autor peab ise määratlema oma stardipaiga, leidma probleemi ja idee. Suletud teemad esitavad probleemi ühemõttelise väitena. Kirjandi autor võib selle väitega nõustuda, mõnikord on võimalik ka vastu vaielda. Kui teema on liiga avar, tuleb autoril endal määratleda, millest hakata oma töös rääkima. Teema on valdkond, millest kirjutaja hakkab mõtisklema. Kirjadi teema võib olla väga ulatuslik, sisaldades piiritlemata nähtuste ringi, nt Inimene ja ühiskond. Millest seal juhul kirjutada? Väga lai teema tuleb piiritleda pealkirjaga. Oluline on pealkirjas olevaid märksõnu õigesti mõista ja nendest oma arutluses lähtuda. Kõige olulisem sõna pealkirjas on tuumsõna, mis annab mõttearendusele suuna. Tuumsõna abil saab hakata ka ainestikku koguma.

Keeled → Tekstiõpetus
67 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

9.klassi arvutiõpetus

1.Millistest komponentidest koosneb arvutisüsteem? * teeninduse juhtimisseadmed * tarkvara ehk programmid * andmesisestusseadmed * sisendseadmed * töötlusseadmed * väljundseadmed * välisseadmed * arvuti 2.Millised on arvutisüsteemi 3 põhiblokki? (S-T-V) * Sisendseadmed * Töötlusseadmed * Väljundseadmed 3.Nimeta sisendseadmeid ja väljundseadmeid. * Sisendseadmed - klaviatuur, hiir * Väljundseadmed - kuvar, printer, kõlarid 4.Mis on bait? Bait - 8 biti kogum (nt.01101100) 5.Nimeta andememahu ühikuid ja selgita nendevahelisti seoseid. 6.Nimeta välismäluseadmeid. * Kõvaketas * Flopiketas * USB mälupulk * Optilised kettad 7.Selgita kettaseadmete tähtistust (a:...) A ja B: pehmeketaste seadmed C: arvuti kõvakettaseade koos kõvakettaga D: CD-lugeja, CD-kirjutaja, DVD-lugeja, DVD-kirjutaja E: eemaldatakse mäluseade (USB pulk) Ülejäänud tähtedega mtähistatakse võrgukettaseadmeid koos võrguketastega lokaalses arvutivõrgus 8.Välismälude mälumahu...

Informaatika → Arvuti õpetus
75 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Kirjeldav, arutlev ja jutustav

Kõigil meil on vahel vajadus oma mõtteid kirja panna, olgu see siis blogi, essee, kirjand, jutt või kommentaar. Peale edasiantud mõtete iseloomustab kirjapandu vahel ka kirjutajat ennast. Kuidas hästi kirjutada? Riina Rotsan Kirjandite liigitus Jutustav kirjand Arutlev kirjand Kirjeldav kirjand 1.12.2013 Riina Rotsan Erinevaid jutte ja kirjandeid: Jutustav kirjand Teemaks on mingi sündmus, kirjutaja mõtted ja muljed sellest. (Jutt matkast, reisist vms) Arutlev kirjand Arutlevas kirjandis püstitatakse probleem ja kirjutaja püüab leida sellele lahenduse. (näiteks: "Kas spikerdada või mitte?") Kirjeldav kirjand Kirjutaja annab edasi kirjelduste kaudu nähtuse, olendi või eseme olemust, loob meeleolu. (näiteks: looduskirjeldus, looma kirjeldus jms) 1.12.2013 Riina Rotsan Teema valik Vabateemalise kirjutise puhul valida selline teema , millest on:

Eesti keel → Eesti keel
20 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Arvutikomponendid

1. tund Kirjeldus: Arvutikomponentide nimetused ja tähised. Oskus lugeda neid müügipakkumistelt. Arvuti kokkupanekul on suur hulk komponente, millede kokkusobivust tuleb jälgida. Olulisemad nendest on emaplaat, protsessor ja RAM-mälu. Lisaks määrab emaplaat ära ka teiste komponentide valiku, mida arvuti komplekteerimisel vaja läheb. Loetelu vajalikest komponentidest (sulgudes on toodud mõned parameetrid, mida tuleks nende valimisel jälgida): · emaplaat (kas on olemas pesad: USB, PS/2; kui suur ta on) · protsessor (AMD Athlon, Sempron; Intel Celeron, Pentium; kiirus 2.0-3.0 GHz) · RAM mälu (maht 256-1024 MB) · kõvaketas (maht 80-250 GB) · videokaart (ühendusvõimalused: VGA, TV-out, DVI-I) · CD kirjutaja/DVD-ROM · korpus (lisaks tuleb tavaliselt kaasa ka toiteplokk, mille võimsus võiks olla vähemalt 300W) · monitor (tüübid: CRT ehk kineskoop või ...

Informaatika → Informaatika
46 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Subkultuur futuristid

KUNST MAALIKUNST: liikumisillusioon, eeskuju kubismist, erksad värvid ESINDAJAD: Giacomo Balla, Umberto Boccioni, Primo Conti, Luigi Russolo ja Gino Severini. ARHITEKTUUR: looduse puudumine, tehiskeskkond ESINDAJA: Antonio Sant' Elia GIACOMO BALLA Itaallane, 1871 futurismi eestvedaja kunstis valguse levimine, liikumine ja kiirus ,,Koer keti otsas" ja ,,Tänavavalgus" UMBERTO BOCCIONI Itallasest maalikunstnik ja skulptor, 1882 futurismi manifestide kirjutaja, peamine teoreetik dünaamika, kiirus ja tehnoloogia "Visioni simultanee" 1912 "Unique Forms of Continuity in Space" 1913 KIRJANDUS ESINDAJAD: Filippo Tommaso Marinetti, David Burljuk, Jelena Guro, Velimir Hlebnikov TUNNUSED: - katkendlik ja keeruline - konsonantide kuhjamine ning matemaatika- ja muusikasümbolid - õigekirja eiramine

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
26
pptx

TSITEERIMINE JA REFEREERIMINE

 REFERAAT  UURIMISTÖÖ  Edastab  Olemasolevale olemasolevat teabele lisandub teavet autoripoolne uurimus  Toetub kirjandusallikatele  Koosneb algallikatele  Annab ka kirjutaja tuginevast oma arvamuse referatiivsest osast  EI OLE allikmaterjali ja autori loodud sõnasõnaline uurimuslikust osast ümberkirjutus  Analüüs, järeldused VIITAMINE  Viide: 1) võimaldab hoiduda plagiaadi süüdistusest, mis on peamine oht teiste autorite ideede või

Eesti keel → Eesti keel
27 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Eesti ajalugu 11 klass

- kabel- väikesed kirikud, mis asusid kihelkonna kaugemates punktides. Ajaloolised isikud - Lembitu- Sakala maavanem, kes juhtis eestlasi Vabadusvõitluses. - Kaupo- Liivlaste vanem, kes laskis ennast ristida ristiusu levitajate poolt ja õhutas rahvastki seda tegema. - Piiskop Albert-Bremeni toomhärra, kes määrati Liivimaa piiskopiks ja kelle algatusel hakati rajama Riia linna ja kes asutas Mõõravendade ordu. - Läti Henrik-kroonika kirjutaja, kelle kroonikast saab infot Muistse vabadusvõtluse kohta. - Balthasar Russow- ,,Liivimaa provintsi kroonika" kirjutaja. Oma kroonikas kirjutas palju Liivi sõjast - B.Hoeneke- kroonika kirjutaja , kajastas Jüriöö ülestõusu - Wolter von Plettenberg- Liivimaa ordumeister, kes suutis ära hoida Venemaa agressiooni. - Simon Wanradt- Niguliste kiriku õpetaja, kes koostas 1535a. Luterliku katekismuse

Ajalugu → Ajalugu
141 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Piet Mondrian

TÖÖKÄIK * Alg- ja põhikoolis koolis õppis vabakäe joonistust. * Õppis Amsterdami Kuninglikus Akadeemias 1892 kuni 1895 aastani * Elas Hollandis, Pariisis, Londonis ja New York'is. * Andis maa maalimise eratunde * Asutas ajakirja "De stijl", (Stiil) * Radikaalne samm kubismist geomeetrilisse abstraktsionismi. * Eesmärgiks oli maalides kaotada reaalsed kujundid * Suurel hulgal kirjutas artikleid kunstist, oli väljendusrikas kirjutaja Rühmitused Jan Tooropi kunstnike kogukond 1909 liitus usklikku kogukonnaga 1910 sai temast kunsti kogukonna ja kohtu täiskohaga liige. 1. PERIOOD - NATURALISM (1895-1905) * Maalib palju maastikku, ehitisi, kirikuid ja koduloomi * Huvitus vertikaalsusest ja vormide rohkusest * Külastab palju kuulsate kunstnkke muuseume * Hakkab eksperimenteerima värvidega * Arenemine toimub abstraktsiooni poole 2. PERIOOD - ÕHTUSED MAASTIKUD (1906-1907)

Kultuur-Kunst → Kunst
9 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Kriitiline lugemine ja kirjutamine

Tekstiloome eeldused Kirjutama õppimine on kogu elu kestev protsess. Kirjutamisoskust ei ole võimalik omandada mõne päevaga, toetudes vaid teoreetilistele teadmistele. Tekstiloome on kogemuslik tegevus, mille puhul ka vilunud kirjutajad tunnetavad iga teksti alustades ainestiku suuremat või väiksemat vastuseisu, tarvidust luua mõtetest korrastatud tervik, raskust mõtteid keeleliselt täpselt väljendada. Tekstiloomes puudub piir, millest alates võiks kirjutaja öelda, et ta on saavutanud täiuse ning tal ei ole enam midagi õppida. Tekstiõpetuses kehtivad paljud üldreeglid. Näiteks võib väita, et tekstiteooria tundmine aitab tekstiloomele kaasa, on hea teksti sündimise eeldus. Kuid teooria tundmine ei lahenda kirjutamise kõiki probleeme, sest on inimesi, kes suudavad häid tekste kirjutada ka vaistlikult, teooriat tundmata. Tekstiloomele aitab kaasa ka see, kui autor

Pedagoogika → Pedagoogika
96 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tõnu Õnnepalu "Piiririigi" analüüs

" Romaan "Piiririik" on kirjutatud kirja vormis, kellelegi, kes kõigub reaalsuse ja ebareaalsuse piirimail. Lugedes tekkis tunne, et seda erilist isikut, kellele kirja kirjutati, on võib-olla kuskil kohatud, ei tea siis, kas unenäos, unistustes või mõnes kohvikus, kus temast on looma hakatud kedagi erilist ja vajalikku, kedagi kellega rääkida ning keda mõnes mõttes oma kaitseingliks pidada. Ilmselt sellest ka kirjasaaja salapärane nimi Angelo. Angelo, ainuke kellele kirja kirjutaja oli usaldanud oma loo, ainuke, kes seda vääris või mõista tahtis. Kuid ka tema oli kirja kirjutaja võimuses, ka teda ei pidanud kirja kirjutaja igatsema või ootama, sest Angelo asemel oleks võinud see olla ükskõik kes, ükskõik kus ja ükskõik millise nimega. Kas pole mitte nii, et inimestel ongi vaja alati kellelegi oma lugu jutustada? Olgu ta siis mõni hea sõber, vihikust välja rebitud paberitükk, millele oma mõtteid ja tegusid kirja hakatakse panema, lemmikloom või keegi,

Kirjandus → Kirjandus
462 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Grafograafia

Grafoloogia 1. Slaid: Mis see on ja millal algas? Grafoloogia teadus, uurib ja analüüsib käekirja, et sellest välja lugeda kirjutaja iseloomujooni või isiksust. Käekirja põhjal on võimalik ära arvata kirjutaja tundeid, käitumist ja harjumusi. Samuti peegeldab käekiri nii inimese iseloomu, harjumusi, psüühilist seisundit kui ka potentsiaalsed võimed. Käekirjas peitub enam kui 400 erinevat iseloomujoont. (üle500 a tagasi)1609a. ilmus Pariisis esimene grafoloogiat käsitlev raamat autoriks kohtuekspert Demelle. Neid kolme inimest ja nende teoseid peetakse kaasaja grafoloogia alusepanijaks. Eestis on grafoloogiaga üsna palju tegeletud. Näiteks Eesti Vabariigi ajal oli

Psühholoogia → Psühholoogia
3 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Tööjõu maksustamine Eestis ja Euroopa Liidus

madalama maksukoormusega riigile. Antud referaadi teema on tänapäeval väga aktuaalne ning vajab täpset lahtimõtestamist, sest selleks, et ära elada, peavad inimesed töötama ning on väga oluline teada, kuidas tööjõudu maksustatakse, sest paljudel inimestel puudub täpne arusaam maksudest, mis nende palgast maha arvatakse või sellest, mida peab tööandja maksma riigile, kui inimese tööle võtab. Käesoleva referaadi teema valis kirjutaja vabatahlikult. Ta leidis, et antud teema on hetkel aktuaalne ning seda on väga hea ka enda kursusekaaslastele, kui tulevasele tööjõule, tutvustada. Antud teema puhul on oluline suunata kursusekaaslaste tähelepanu maksudele, mida töötaja peab riigile enda brutopalgast maksma. Samuti on oluline pöörata tähelepanu ka teisele, tööandja poolele, sest paljudest kursusekaaslasest võivad saada tulevikus tööandjad.

Majandus → Maksundus
16 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Ajaloo KT(Rooma) konspekt

Roomal edu suur. · Roomlased ei seganud ennast allutatud riikide siseasjadesse. · Rooma kehtestas erinevaid tingimusi, mille pärast polnud keegi Rooma peale vihane. Mis tähtsus on Rooma õigusel? · Pani aluse tänapäeva õigusteadusele. (12 tahvli seadused) · Kõik olid seaduse ees võrdsed. Pontifex- Tähtsaim preester. Augur- Riiklik ennustaja. Sibyll- Sibülliraamatud (ennustusraamatud tähtsateks puhkudeks). Roomlaste kuulsaim eeposte kirjutaja: · Vergilius ,,Aeneis'' Aeneas- Troojalane, kes põgenes trooja sõjast, minnes otsima Itaaliat. Tähtsaim ajaloo kirjutaja: · Titus Livius Ajaarvamine- 753 eKr. Rooma seos juutide ja Kristlusega: · Palestiina ala läks Rooma võimu alla. · Roomas on palju jumalaid, keisrid pidasid end ka jumalateks. Juudid keeldusid neid kummardamast. Miks Kristlus populaarne? · Kuna see levis vaeste hulgas. · Kristlus pidas kõiki võrdseks. · Saad taevasse, kui usud.

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Uuri ja kirjuta konspekt

uurimuse väärtuses: analüüsi ja tõlgenduste abil esile tõusnud kategooriate ning seisukohtade tähtsuses ja huviatvuses. Heas kvalitatiivse uurimuse raportis seondub tihe ainestiku kirjeldus teadusliku arutlusega, milles uurija on kirjandusest tehtud sünteese sobitanud oma teksti. Uurimuse tekstide peamiseks ajavormiks on olevik ja autor võib esineda mina- vormis. TEADUSLIK ARTIKKEL Teooria-artiklis püüab kirjutaja analüüsida nind edasi arendada juba olemasolevat teooriat või teooriaid ning esitada lõpuks oma ettepanekud teooriate täiustamiseks. Ülevaateartiklis püüab kirjutaja algupäraste uurimuste põhjal kirjutatud artiklites esitatud tulemusi üldistades luua kriitilise ülevaate mingist spetsiifilisemast küsimusest. Hea ülevaateartikkel pakub kirjutaja enese tõlgendusele lisaks kokkuvõtlikult ning hästi

Kirjandus → Kirjandus
100 allalaadimist
thumbnail
5
docx

''Kirjutamise kunst'' Martin Ehala küsimustik

Seejärel käitleksin läbi ajalooliselt selle fakti, et kuidas on surmanuhtlus mõjutanud inimesi ja ühiskondi ja mida halba see endaga kaasa on toonud. Ning siis kokkuvõtteks jõuangi järeldusele, kas asi tasub ära või mitte. 5.Anna hinnang kirjandile Leian, et kirjand oli liialt ühekülgne ning mõttevaene. Selle kirjandi mõte peitus tema viimastes ridades ning seega polnud sellel mingit mõtet. Palju oli ka kohti, kus kirjutaja oli väga segaselt kirjutanud, nii et pidi mitu korda enne üle lugema kui aru sai. Tema loogiline mõtlemine lonkab ka kohati, mis tegi lugemise jällegi raskemaks. Kuid mulle siiski meeldis tema keelekasutus. Kirjandis oli seda kunstilist poolt ka piisavalt, mis mulle väga meeldis. 6.Harjutus 38-39 1. Sissejuhatus on väga lühike ja leian et ühe külgne. Sissejuhatusse oleks võinud minu meelest panna ka seljuhul midagi vastandamiseks tänapäeva maailmast.

Eesti keel → Eesti keel
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Hegel ja Kant: Kes mõtleb abstraktselt?

Inimesele võib tunduda see pealesurutuna, kus talt võetakse võimalus oma mõtteid avaldada. 6)Mil moel (kultuurne) inimene, kes teab, mis on mõtlemine ja abstraktne, eraldub tavalisest seltskonnast või teeb end seal naeruväärseks (justkui kandes kas näruseid hilpe või vastupidi liiga kalleid riideid)? Ja mil moel saab see (kultuurne) inimene, kes suhtub abstraktsesse mõtlemisse eelarvamuse ja austusega, näha läbi ajaleheartikli kirjutaja madalad ajendid (kirjutada pelgalt preemia pärast)? Kultuurne inimene võib tavalisest seltskonnast eralduda, kuna ta kardab tavalise seltskonna ees targutajana näida või siis vastupidi liiga teadmatuna näida. Kultuurne inimene, kes suhtub abstraktsesse mõtlemisse eelarvamuse ja austusega näeb läbi ajalehe artikli kirjutaja madalate ajendite kuna ta vaatab asjadesse sügavamalt kui enamik inimesi,

Filosoofia → Filosoofia
14 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Bob Dylan

Bob Dylan Mille poolest tuntud? Ameerika muusik, laulja ja kirjutaja Mõjukas muusika ja kultuuritegelane Karjääri alguses sotsiaalse, poliitilise ja filosoofilise sisuga laulud Paljud tema laulud muutusid tsiviilõiguste ja sõjavastaste liikumiste "hümnideks" Stiil Folk, kanti, bluus, rock´n´roll kui ka dzäss muusikastiilide mõjutused Vastandas popkultuuri Lisaks laulmisele mängib enamasti kitarri ja vahest süntesaatorit 80ndate lõpus asus "igavesele tuurile" Suurimaks panuseks peetakse laulude kirjutamist Albumid

Muusika → Muusika ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Lühiülevaade 70ndate muusika Eestis

70ndad Biitmuusika rockmuusikaks Viimane moeröögatus ­ süntesaator Sven Grünberg Sven Grünberg Eesti helilooja ja klahvpillimängija Ansamblid Ornament, Mess Filmimuusika kirjutaja Ruja Andres Valkonen (Väntorel) ja Rein Rannap Tegutsemisaeg Koosseis Apelsin Apelsin loodi 1974. aastal Populaarsem ansambel Ivo Linna, Mati Nuude Vitamiin Vitamiin loodi 1978. aastal Üks kirevamaid ansambleid Marju Länik, Anne Veski Kukerpillid Loodi 1972. aastal Eesti folkansambel Repertuaari kuulub... Laule http://www.youtube.com/watch?v=HzYqYh6xu7M http://www.youtube.com/watch?v=WCS9MZj0YmE http://www.youtube.com/watch?v=k8buNFCXW1s

Muusika → Muusika ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Milleks meile luule?

See pole lihtsalt nende rida. Pole piisavalt töövahendeid ehk sõnu, pole oskusi ega annet. Kui keegi kirjutabki, siis kasutab selleks kuskilt kuuldut, loetut, heakskiidetut luulet. Kuid ei tajuta, et see on millegi võõra matkimine eesmärgiga väljendada endas olemasolevat. Vahel küll pole ka enda sees vastavat materjali olemas vaid püütakse loometeose kaudu see endas esile kutsuda. Tekstil on alati kaks otsa. Üks on selle kirjutaja, teine lugeja. Ei ole oluline, kui õilishingeline on luuletaja, ta vastutab alati, mis juhtub tema teksti lugejaga. Praeguse suure mulisemise ajastul ei tõuse nimetatud fakt küll esile, kui ei ole oma mõju kaotanud. Kui kirjutaja teab, et vastutab, siis ta ei pillu sõnu hooletult. Sõnades on jõud, see on fakt. Vormi abil võib lisada lihtsale tekstile nii mõnedki tähenduskihid juurde või mitmekordistada selle jõudu, mis juba olemas on

Eesti keel → Eesti keel
69 allalaadimist
thumbnail
6
ppt

Ärkamisaeg power point

ÄRKAMISAEG. Eesmärk:Tutvustada ärkamisaja tegelasi ning nende tähtsust eesti kirjandusele FR.R.KREUTZWALD 1803 1882 Ametilt arst Rahvuseepos ,,Kalevipoeg" looja Muinasjuttude kirjutaja. Reinuvader Rebase lugude autor Rahvavalgustuslik tegevus LYDIA KOIDULA 1843 1886 Luuletaja, hüüdnimeks Emajõe ööbik Viljeles isamaaluulet Koidula jutukirjanikuna (külajutud) Eesti näitekirjanduse looja 1. Eestikeelne näidend ,,Saaremaa onupoeg" J.V. JANNSEN 1819 1890 Laulu ja mänguseltsi,,Vane muine" asutaja ,,Perno Postimees" asutaja

Eesti keel → Eesti keel
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

WINTER WONDERLAND

„WINTER WONDERLAND“ „Winter Wonderland“ ehk eesti keeles „Talvevõlumaa“ on jõululaul, mis on avaldatud aastal 1934. Selle laulu muusika kirjutas Felix Bernard ja sõnad Richard B. Smith. Eestikeelsed sõnad on laulule kirjutanud Vello Salumets ja eesti keeles on seda laulu esitanud Birgit Õigemeel, Karavan, Meie Mees, Noorkuu, Kare Kauks. See laul on kirja pandud Londonis, Central Pargis. Laulu kirjutaja kujutas ette, et pargis on lumemehed ja seal sajab paksu lund. Ta pani oma mõtted kirja ja siis saigi sellest laul. Laulu sõnad loovadki maagilise nägemuse lumest jõulude ajal koos traditsioonilise lumemehe ehitamisega. Läbi aastakümnete on seda laulu salvestanud üle kahesaja erineva artisti. See on üks populaarsemaid jõululaule.

Muusika → Muusika
1 allalaadimist
thumbnail
1
docx

"Tõde ja õigus" III osa tegelased

TÕDE JA ÕIGUS III OSA Tegelased: Indrek emand Lohk Kristi Lohk ­ tütar Viidik ­ apteekrist koolivend Otsaavli Kustas ­ politseijaoskonnas kirjutaja, Indrek õppis temaga köstri juures vene keelt Hr. Lohk ­ korteri peremees Bõstrõi ­ proua Passelmann ­ proua Kuusik ­ söögimaja perenaine Viljasoo ­ Indreku semu, avaldas Indreku jutud raamatus Joosua ­ Rahva sõbra toimetuses Sillamäe ­ Rahva sõbra toimetuses Käba ­ poodniku töötaja Marie ­ lastega lesk, kelle eest Viljasoo hoolitsema hakkas Hildegard ja Kunigunde ­ Marie tütred

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Lugemiskontroll Tõde ja Õigus teine osa

Lugemiskontroll A. H. Tammsaare ,,Tõde ja Õigus" II 1. Miks oli Mäe Andres nõus saatma oma poja Indreku Tartusse õppima? Andres teadis, et Indrekust õiget töötegijat ei saa ning kui ta kuulis, et Indrekul läheb kirjutaja juures hästi, oli ta nõus Indreku linna õppima saatma. Samuti Indreku ema Mari arvas, et see on Indrekule endale kõige parem. 2. Kellega tutvus Indrek kuuris, kus ta mõtisklemas käis? Indrek tutvus kuuris Tiinaga, tüdruk, kes ei suutnud kõndida, kuid uskus, et teda ravitakse inglite poolt terveks. 3. Miks hakkas Indrek perekond Vaarmannide pool käima? Indrek hakkas aina sagedamini külastama perekond Vaarmannide kodu, sest talle meeldis seal vahelduseks käia

Kirjandus → Kirjandus
19 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kiri sõbrale

(Kirjutaja koht), den 7. Februar Liebe Jane, gestern habe ich deine Brief bekommen und ich möchte hier mehr wissen, könntest du nach Estland kommen? Ich habe auch denken, dass könntest du mit seine Schwester kommen, weil sie manche Jahren älter bist. Auch möchte ich wissen das, konntest sie mir im Tartu einen Besuch machen. Da wollen ich sie Tartu zeigen. Im Tartu können wir ins Museums gehen. Auch können wir im Theather gehen, weil du die Theathervorstellungen gern magst. Veil ich vonTheather sprechen bist auch die Theather Spielzeit beginnen. Für seinen Ankunft nach estland will ich natürlich auch eine großen Party machen mit Freunden und Bekannten. Kommen sie schnell, ich erwarte sie so sehr. Seine Eingaben geben sie ihre folgenden Brief, einmal mehr zu wissen! Von der nächste Brief. Alles Liebe, deine........

Keeled → Saksa keel
77 allalaadimist
thumbnail
24
rtf

SEMANTIC NETWORK

Selleks, et aru saada, mida tähendab semantic network, (e.k. semantiline veeb), on vaja aru saada mõistest „semantiline”. Võõrsõnade leksikon annab sellele järgmise seletuse - tähenduslik. (Võõrsõnade... 2000: 894) Veebi looja, sir Tim Berners-Lee on üks nendest, kes räägib Web 3.0 puhul semantilisest veebist, sellest, et internet saaks aru, mida talle usaldatud info tähendab, oskaks seda seostada ja konteksti panna. (Web...2009) Internetist mõistet otsides leidis töö kirjutaja järgmise mõiste semantic networki kohta: „Mõistepõhine teadmuse esitus, milles objektid või olekud esitatakse sõlmedena, sõlmi ühendavad sidemed aga näitavad eri sõlmede vahelisi seoseid”. (Semantiline...2013) Web 3.0 peetakse juba semantiliseks veebiks, mille aluseks on kaks põhilist tehnoloogiat:  ontoloogiad – hierarhilised mõistete süsteemid, mille abil esitatakse teadmisi;  agendid – programmid, mis suudavad neid teadmisi kasutada. (Kalda 2009)

Informaatika → Informaatika
6 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Eesti kirjandus 19.sajandil

Juturaamatud Johann Heinrich Rosenplänter Pärnu pastor Käsikirjade, päevaraamatute koguja Algatas eesti keele ja rahvaluule uurimise Kristjan Jaak Peterson 1801 - 1822 Esimene eesti luuletaja Luulepärand on väike Luuletused jäid eluajal avaldamata Friedrich Robert Faehlmann 1798 ­ 1850 Rahvaluule kasutaja kirjandusteostes Õpetatud Eesti Selts Rahvusmütoloogia Eepos "Kalevipoeg" Carl Robert Jakobson 1841 ­ 1882 Ajaleht "Sakala" Õpikute kirjutaja "Kooli Lugemise raamat" Käsiraamatud Noodikogud Johann Voldemar Jannsen 1819 - 1890 Ajalehed "Perno Postimees" ja "Eesti Postimees" "Eestlased kui rahvus" Eesti hümn Jakob Hurt 1839 ­ 1907 Rahvuslik liikumine Rahvaluule kogumine Teaduslikud väljaanded Friedrich Reinhold Kreutzwald 1803 ­ 1882 Rahvuseepos Folklorist ja etnoloog Tuntuim eesti literaat "Mihkel Põllupapp" Lydia Koidula 1843 ­ 1886 Esimene naisluuletaja

Kirjandus → Kirjandus
65 allalaadimist
thumbnail
1
odt

BÜTSANTSI KUNSTI MÕISTED

BÜTSANTSI KUNSTI MÕISTED Empoor - rõdu kirikus Tsentraalehitis - kõik hoone üksikud osad on üksteisest ühekaugusel Mos`ee - islami pühakoda, mille juurde kuulub üks või mitu minaretti ja kaev rituaalseks pesemiseks. Vikkel - sfäärilise kolmnurga kujuline arhitektuurne vorm võlvlae nurgas, kupli kandekonstruktsiooni element. Talum - dekoratiivselt kujundatud plaat, mis kapiteeli sarnaselt juhib kaare raskuse ühele toele (n: piilarile või liseenile) Ikoon - Kristust, jumalaema või pühakuid kujutav tahvelmaal kirikukunstis. Ikonoklastid - pildieitajad Tambuur - kuppelvõlvi kandev silindriline või hulktahuline müüritis Mosaiik - värvilistest klaasitükkidest koosnev ornamentaalne või figuraalne seinakaunistus. Fresko - seinamaal, selline tehnika. Fresko maalitakse märjale krohvile muldvärvidega. Miniaatuurimaal - raamatumaal, käsikirja figuraalne, ornamentaalne või muu kaunistus (sulejoonis või maal). Ka väike peenelt teostatud pilt, ka por...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun