Valige ÕIGE väide. Relatsioonilistes andmebaasides (Näiteks MS Access) hoitakse andmeid Kaustades Vormides Tabelites Failides Raportites 2. Valige ÕIGE väide. Organisatsiooni eesmärgiks on: oma tegevuse kiire lõpetamine oma töötajate arvu suurendamine oma huvigruppide vajaduste rahuldamine oma huvirühmade vajaduste rahuldamata jätmine oma töötajate arvu vähendamine 3. Valige VALE väide. Iteratiivset ja inkrementaalset arendusmetoodikat iseloomustab: mini-kose metoodika korduv teostamine süsteemi "tükeldamine" väiksemateks osadeks programmeerijate arusaamine, et infosüsteemi nõuded on arenduse alguses täpselt teada 4. Valige ÕIGE väide. IT teenuste käitlemisel (Service Operation) toimub: IT teenustega seotud vajaduste analüüs uute IT teenuste väljamõtlemine IT teenuste kasutamiseks ligipääsude võimaldamine 5. Valige VALE väide. Infosüsteemi arenduse kontseptsioon sisaldab:...
17 2.2 KONTSEPTUAALMUDEL..................................................................................................................18 3.ANDMEMUDEL.................................................................................................................................20 4.TEGEVUSDIAGRAMM....................................................................................................................21 4.1 PILETI TRÜKKIMISE TEGEVUSDIAGRAMM .....................................................................................21 4.2 ARVE MAKSMISE TEGEVUSDIAGRAMM..........................................................................................22 5. OLEKUDIAGRAMM.......................................................................................................................23 5.1 BUSSIJUHI TÖÖLEVÕTMISE OLEKUDIAGRAMM.............................................................................23 5...
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Iseseisev töö aines 'Infosüsteemide projekteerimine': Kino infosüsteemi strateegilise arenduse dokumentatsioon Teostajad: Indrek Kempi (001546) Pärtel Lias (010617) Eero Ringmäe (010636) Õpperühmad: LAP51 ja LAP 52 Juhendaja: Lea Elmik Tallinn 2003 Autorideklaratsioon:...
Erialagrupid infojuht (Chief Information Officer) infotehnoloogia juht (Chief Technology Officer) infosüsteemi projektijuht infosüsteemi rühmajuht süsteemianalüütik süsteemiarhitekt ja -disainer süsteemi administraator andmebaaside spetsialist / administraator programmeerija 2. Süsteem on omavahel seotud osade (komponentide) organiseeritud kogum mis töötab ühise eesmärgi nimel teisendades süsteemi sisendeid väljunditeks millega toimub süsteemi soovitud eesmärgi saavutamine tervik, mis on midagi enamat kui selle elemendid eraldi võetuna Ntx: bioloogilised süsteemid: taim, loom, inimene, vereringe mehhaanilised süsteemid: auto, mootor ökoloogilised süsteemid: loodus sotsiaalsed süsteemid: organisatsioon, grupp, sõprus, pakkumine-nõudlus 3. Süsteemi üldine mudel organiseeritud ja koordineeritud inimeste grupp koos vastavate tööviiside, rutiinide j...
18 8. Dokumendi ajalugu......................................................................................................................... 19 TTÜ Informaatikainstituut Juhtimise infosüsteemid Infosüsteemide õppetool Näidisprojekt sügis 2008 23.10.2008 v 1.3 4 (19) 2. Diagrammid Joonis 1: Deklaratsiooni tegemise üldine tegevusdiagramm .................................................................6 Joonis 2: Deklaratsiooni koostamise ja esitamise diagramm................................................................7 Joonis 3: Deklareerimisperioodi tegevusdiagramm...............................................................................7 Joonis 4: Parandatud üldine deklaratsiooni koostamise tegevusidagramm..........................................9 Joonis 5: Parandatud deklaratsiooni koostamise tegevusdiagramm....
15 4.2. Andmemudel..................................................................................................... 17 4.3. Andmeobjektide ja atribuutide semantika.........................................................18 4.4. CRUD maatriks.................................................................................................19 3 Diagrammid Joonis 1: Treeningu üldine tegevusdiagramm ................................................................7 Joonis 2: Parandatud tegevusdiagramm....................................................................... 10 ......................................................................................................................................11 Joonis 3: Pääsme seisundidiagramm............................................................................11 Joonis 4: Spordiasutusprotsessiga seotud kasutuslugude diagramm...
10 4.2 OBJEKTIDE ja ATRIBUUTIDe semantika................................................................................................10 4.3 CRUD maatriks............................................................................................................................................13 5 Infosüsteemi ajaline vaade..................................................................................................14 5.1 Hoolduse teostamise tegevusdiagramm .......................................................................................................14 5.2 Hoolduseks vajaminevate osade hankimise tegevusdiagramm....................................................................15 5.3 Varuosade hankimise Seisundidiagrammid.................................................................................................15 2...
Arve tasumise kontroll r r r u 15 Infosüsteemi ajaline vaade 5.1 Tellimuse vastuvõtmise protsessi tegevusdiagramm 16 5.2 Tellimuse vastuvõtmise protsessi seisundidiagramm 17...
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines "Sissejuhatus infosüsteemidesse" Arvuti Tehnika e-pood Juhendaja: Evi Arais Tallinn 2010 Üldvaade Taust Klient valib omale AS Arvuti Tehnika e-poest sobiva kauba mida ta soovib osta, valib kauba kättesaamise aja ja viisi ning teostab makse internetipangas. Süsteemi administrator haldab ettevõtte infosüsteemi. Ta kontrollib, et paki ja kliendi andmed oleksid korrektsed ja et need saaksid automaatselt kullerile edastatud. Administraator ostab tooted tarnijalt välja ja ka sisestab seed infosüsteemi, või vastavalt vajadusele kõrvaldab sealt tooteid. Laohoidja võtab vastu ja väljastab kaupa kulleritele. Laohoidja haldab laoseisu jooksvalt. Tema vastutab laoseisu korrektsuse eest, et infosüsteemis kuvatavad andmed kaubaseisu koh...
8 4.2 Objektide ja atribuutide semantika.................................................................................9 4.3 CRUD maatriks............................................................................................................ 11 1.Infosüsteemi ajaline vaade.................................................................................................12 Süsteemi põhiprotsessi tegevusdiagramm ........................................................................12 5.2 Tellimuse seisundi diagramm......................................................................................13 Üldvaade Järgnevalt esitatakse organisatsiooni taust, lausendid, eesmärgid, põhiprotsesside, põhiobjektide, sündmuste, tegutsejate ja infovajaduste loetelu. Taust...
43 2.3.3.9 Registrite kasutus.......................................................................................44 2.3.3.10 Seosed teiste allsüsteemidega...................................................................44 2.3.3.11 Allsüsteemi mudelid Rational Rose'is.....................................................45 2.3.3.12 Use case'ide kirjeldused...........................................................................45 2.3.3.13 Tegevusdiagramm laenutamise protsessile..............................................48 2.3.3.14 Kontseptuaalne klassidiagramm...............................................................49 2.3.3.15 Klasside definitsioonid.............................................................................49 2.3.4 Tellimissüsteemi allsüsteemi spetsifikatsioon.........................................................50 2.3.4.1 Taust...
13 1.2.1 EESMÄRGID............................................................................................................................ 13 1.2.2 ALLSÜSTEEMI KASUTAVAD PÄDEVUSALAD............................................................................ 13 1.2.3 ALLSÜSTEEMI POOLT KASUTAVAD REGISTRID....................................................................... 13 1.2.4 ALLSÜSTEEMI PÕHIPROTSESSI TEGEVUSDIAGRAMM .............................................................. 14 1.2.5 ALLSÜSTEEMI KASUTUSJUHTUDE ESKIISMUDEL..................................................................... 15 1.2.6 TÄIENDAVAD NÕUDMISED...................................................................................................... 17 1.3 TELLIMUSE REGISTER............................................................................................................. 19 1.3.1 EESMÄRGID...
Kirjeldus: Klienditeenindaja teeb p2ringu olemasolevatest videodest, nende olukorrast ja andmed Tüüp:Primaarne, abstraktne Eeltingimus: Vajadus teostada päring Järeltingimus: Päring on teostatud Saavutatav väärtus: Päring on teostatud Olekudiagramm Järgnevalt on esitatud video olekudiagramm. Jadadiagramm Järgnevalt on esitatud video laenutamise jadadiagramm: Tegevusdiagramm Järgnevalt on esitatud video laenutamise tegevusdiagramm . Kontseptuaalmudel Ärireeglid Iga klienditeenindaja võib esitada ühe või mitu arvet. Iga arve peab esitama üks ja ainult üks klienditeenindaja. Iga klienditeenindaja saadab ühe või mitu meeldetuletuletust. Iga meeldetuletuse saabab üks ja ainult üks klienditeenindaja. Iga klient vaatab ühte või mitut meeldetuletust. Igat meeldetuletust vaatab üks ja ainult üks klient. Iga klienditeenindaja koostab ühe või mitu aruannet....
10 4.2 Andmete ja atribuutide semantika....................................................................................... 10 4.3 CRUD-maatriks................................................................................................................... 11 5. Infosüsteemi ajaline vaade.........................................................................................................13 5.1 Pileti ostmise tegevusdiagramm .......................................................................................... 13 5.2 Püsikliendiks registreerimise tegevusdiagramm..................................................................13 5.3 Seisundidiagrammid............................................................................................................ 14 2 1. Üldvaade 1.1 Taust Tegemist on lihtsustatud organisatsiooniga...
Kas äriprotsess on samal ajal ka tarkvara kasutusjuhtum (use case)? Joonige alla õige vastus. Võib olla küll, kuid kindlate tingimuste täidetuse korral Ei, kindlasti mitte Jah, kindlasti on 3. Millist loetletud diagrammitehnikatest ei kasutata põhimõtteliselt Eriksson-Penkeri ärimodelleerimise notatsioonis? klassidiagramm + ärikasutusjuhtude diagramm olekudiagramm tegevusdiagramm 4. Milliseid kasutusjuhtude mudelis identifitseeritud tegutsejaid (actors) ei ole vaja kasutusjuhtude diagrammis näidata? Valige pakutud vastusevariantide hulgast parim (s.t. täpne) vastus: toetavad tegutsejad vaadeldava süsteemi suhtes huvisid omavad tegutsejad +kõrvalseisvad (offstage) tegutsejad arvutisüsteemid inimtegutsejad primaarsed tegutsejad 5. Isikute haldamine on tavaline nn. CRUD (create, read, update,...
17 Joonis 6: Muudatuste kontseptuaalne klassidiagramm.............................................................19 Joonis 7: Üldine protsess deklareerimisperioodi algusest kuni deklaratsioonide kinnitamiseni ...................................................................................................................................................19 Joonis 8: Deklareerimisperioodi alustamise tegevusdiagramm ................................................20 Joonis 9: Deklaratsiooni loomise ja esitamise protsessi tegevusdiagramm..............................20 Joonis 10: Aine deklareerimise ja aine deklaratsiooni kinnitamise protsessi üldine tegevusdiagramm......................................................................................................................21 Joonis 11: Deklaratsiooni tagasi võtmise protsessi tegevusdiagramm....................................22...
Infotöötegevuste all mõistetakse andmetega tehtavaid tegevusi, seetõttu tegevuste nimetustesse ei kirjutata ,,andmed". Võttes aluseks tegevusdiagrammi , saab otsustada ja välja kirjutada, milliseid protsessi tegevusi hakatakse tegema kasutades tarkvara (poolautomatiseeritud tegevused) või milliseid tegevusi hakkab tarkvara ise tegema (automatiseeritud tegevused) Alljärgnevalt tööde planeerimisprotsessi tegevusdiagramm, kus nimetatud kasutusjuhud on numereeritud: · Kasutusjuhtude diagrammi notatsioon tarkvarasüsteemi kasutaja (System Actor). Keegi või miski, kes/mis otseselt või kaudselt suhtleb tarkvarasüsteemiga ning kasutab selle poolt pakutavaid teenuseid, et saavutada midagi. Inimene või teine süsteem (arvuti, seadeldis) tarkvarasüsteemi kasutamise lugu või juhtum, kuidas tarkvarasüsteemi...
Milline järgnevalt nimetatud analüüsitulemustest on objektorienteeritud analüüsis kõige tähtsam? (Objektorienteeritud analüüsi all on siin mõeldud mitte kogu analüüsitegevust UP nimelises protsessis, vaid objektorienteeritud mõtteviisi selles tegevuses) kasutusjuhtude mudel protsessi mudel eesmärkmudel domeenimudel 2. Kas äriprotsess on samal ajal ka tarkvara kasutusjuhtum (use case)? Joonige alla õige vastus. Jah, kindlasti on Võib olla küll, kuid kindlate tingimuste täidetuse korral Ei, kindlasti mitte 3. Kas RUP Äri Objektmudel (Business Object Model) võib sisaldada dünaamikavaadet? Valige täpselt üks õige vastus: Ei või Jah, võib küll Oleneb asjaoludest 4. Millise allpool nimetatutest võiks olla (ainekonspekti ning C. Larmani raamatu õpetuse järgi) korrektse ning kasuliku skoobiga tarkvara kasutuslugu (use case)? Ainult üks vastusevariantidest vastab korrektse kasutuslo...
Kas äriprotsess on samal ajal ka tarkvara kasutusjuhtum (use case)? Joonige alla õige vastus. Võib olla küll, kuid kindlate tingimuste täidetuse korral Ei, kindlasti mitte Jah, kindlasti on 3. Millist loetletud diagrammitehnikatest ei kasutata põhimõtteliselt Eriksson-Penkeri ärimodelleerimise notatsioonis? klassidiagramm + ärikasutusjuhtude diagramm olekudiagramm tegevusdiagramm 4. Milliseid kasutusjuhtude mudelis identifitseeritud tegutsejaid (actors) ei ole vaja kasutusjuhtude diagrammis näidata? Valige pakutud vastusevariantide hulgast parim (s.t. täpne) vastus: toetavad tegutsejad vaadeldava süsteemi suhtes huvisid omavad tegutsejad +kõrvalseisvad (offstage) tegutsejad arvutisüsteemid inimtegutsejad primaarsed tegutsejad 5. Isikute haldamine on tavaline nn. CRUD (create, read, update,...
3. Tööriista tutvustus (Enterprise Architect vms) 2. TEHTUD TÖÖ KIRJELDUS (faaside/iteratsioonide kaupa) 2.1. Algfaas (Visioon ehk terviku ülevaade) 2.1.1. Ärimodelleerimise tulemid Ärisüsteemi (-teenuse) määratlus ja lühikirjeldus, lausendid ja loetelud Eesmärkmudel ja ärikasutusjuhud, äriprotsesside struktuur Põhiprotsessi (äriteenuse osutamine) töövoog, tegevusdiagramm Üldine kontseptuaalne klassidiagramm 2.1.2. Tarkvara nõuete analüüsi tulemid Üldine tarkvara kasutusjuhtude diagramm ja lühikirjeldused Olulisemad funktsionaalsed ja mittefunktsionaalsed nõuded 2.1.3. Järgmise iteratsiooni (fookuse) planeerimine 2.2. Detailimisfaasi (Elaboration) esimene iteratsioon 2.2.1. Ärimodelleerimise tulemid...