11. klass SOTSIAALMEEDIAS POSTITUSTE LEVIMINE JA SELLE MÕJU Uurimistöö Juhendaja: Marjo Toomik Palamuse 2017 SISUKORD SISSEJUHATUS Minu teemaks on sotsiaalmeedias postituste levimine ja selle mõju. Teema valimisel mängisid suurt rooli noormehed Taanist. Nende postitust nähes tulin ideele neid järgida (vt. Lisa 1). Teema valimisel sai määravaks see, et olen ise sotsiaalmeedia kasutaja ning soovisin teada saada, kuidas levivad ning mõjuvad postitused. Uurimistöös kasutatud uurimismeetodiks on tegevusuurimus. Töös on kolm peatükki ja kolmteist alapeatükki. Töö teoreetilises osas uurisin sotsiaalmeedia liike ning kanaleid. Praktilise osa tarbeks postitasin sotsiaalmeediasse Facebook ühe pildi ja ühe video. Pildil ning videos palusin inimestel postitust jagada. Töö eesmärgiks oli uurida postituste mõju ning levikut
SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................2 1. SOTSIAALMEEDIA OLEMUS JA RAKENDAMINE TURUNDUSKANALINA.............3 1.1. Sotsiaalmeedia olemus..............................................................................................................3 1.2. Sotsiaalmeedia rakendamine turunduskanalina.....................................................................4 1.3. Sotsiaalmeediavõrgustik Facebook..........................................................................................6 2. FACEBOOK TURUNDUSKANALINA................................................................................8 2.1. Facebooki fännilehed................................................................................................................8 2.2
TARTU ÜLIKOOL Kehakultuuri osakond Kergejõustiku eriala Minu nimi College-students-social-networking-experiences-on- Facebook_2009_Journal-of-Applied-Developmental- Psychology ehk Kuidas tudengid kasutavad Facebooki? Mida seal tehakse, kui palju aega selleks kulub? Referaat Juhendaja: Jorgen Matsi Tartu 2009 Miljonid tänapäeva noored täiskasvanud kasutavad suhtlusvõrke. Vähe on teada, miks ja kui palju ja kuidas kasuatatakse suhtlusportaale. Georgetowni Ülikool USA on teinud uuringu, mida kajastas artiklis ,,College-students- social-networking-experiences-on-Facebook_2009_Journal-of-Applied-Developmental- Psychology". Uuringu eesmärgiks oli anda informatsiooni suhtlusvõrkude kasutamisest tudengite seas. Miks üldse tudengid kasutavad selliseid suh
siis nüüd on üks kiiresti arenevaid trende see, et paljud inimesed vaatavad internetilehekülgi ja e- kirju läbi mobiiltelefoni, mis tõstatab organisatsioonide jaoks olulise teemana oma lehekülgede 8 ja uudiskirjade optimeerimise selliseks, et soovitud sõnumid jõuaksid kasutajani sõltumata sellest, kas ta vaatab kodulehte või uudiskirja läbi arvuti või mobiiltelefoni. Lisaks toon ära sotsiaalmeedia definitsiooni, kuna see on e-turunduse üks viimasel ajal kiiremini kasvavaid valdkondi. ―Lihtsalt ja lühidalt: sotsiaalne meedia on kasutajate poolt loodav sisu ja selle jagamist võimaldavad keskkonnad ning lahendused. Sotsiaalne meedia põhineb inimeste suhtlus- ja väljendusvajadusel. Tuntuimad sotsiaalmeedia keskkonnad: Facebook, Twitter, Youtube, Orkut, Flickr, Digg, Linkedin jt. Samuti foorumid, blogid, kommentaariumid jms. Sotsiaalne meedia ja
EESTI INFOTEHNOLOOGIA KOLLEDZ FACEBOOK Ettekanne Kärolin Kiviste Tallinn 2010 SISU Sissejuhatus ............................................................................................................................................. 3 Ülevaade Facebook Inc-ist....................................................................................................................... 4 Statistilisi fakte .................................................................................................................................... 5 Mälestustahvlid ................................................................................................................................... 6 Grupid ja tugigrupid ............................................................................................................................ 6 Sotsiaalse võrgustiku netikett .........................................................
Ma uurisin lehtede stiili, milliseid värve, fonti ja pilte tuleks Instagrami lehe loomiseks kasutada, et see oleks meie kliendi jaoks äratuntav. Tutvusin disaineriga, kes töötas välja ettevõtte veebilehe ja tüpograafia (visiitkaardid, plakatid jne), sain temalt väga huvitavaid teadmisi, näiteks, kuidas töötada Photoshop-is ja Adobe Illustrator-is, see on väga kasulik. Terve praktikaaja jooksul töötasin Facebooki ja Instagrami-ga. Suhtlesin klientidega, kes kirjutasid sotsiaalmeedia teel, tegin erinevaid pilte, kirjutasin artikleid, jälgisin kuidas näevad välja Facebook, Instagram ja veeb meie konkurentidel. Samuti mina planeerisin ja tegin kampaaniaid sotsiaalmeedias, pärast raporteerisin nende tulemusi. 8 Alates viiendast nädalast hakkasin tegelema turundusplaanide koostamisega. Ma tegin kolm turundusplaani: 1
4. Holzschlag, M. (2004) Integrated Web Design: Social networking- The Realationship between humans and computers is coming of age. Loetud aadressil: http://www.peachpit.com/articles/article.aspx?p=170177 5. Luik, E (2008) E-turunduse alused. Tallinn 6. Mara, J. (2004). Burger King Hen Whets Chicken Yen. Loetud aadressil: http://www.clickz.com/clickz/news/1690908/burger-king-hen-whets-chicken-yen 7. WikiDot (2011) Sotsiaalmeedia kasutamine turunduses Loetud aadressil: http://sotsmeediaturundus.wikidot.com/wiki:osa-iii 13
...............................................................6 2.2 Tööaeg ja puhkeaeg..................................................................................................7 2.3 Puhkus.......................................................................................................................7 3. Noorte võimalused tööle asumiseks.....................................................................................9 3.1 Võimalused läbi sotsiaalmeedia................................................................................9 3.2 Võimalused läbi otsingumootorite ja tööportaalide..................................................9 3.3 Võimalused läbi messide ja ürituste........................................................................11 3.4 Võimalused läbi ajakirjanduse................................................................................11 4
Kõik kommentaarid