Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Mis on juhtimine? (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on juhtimine?

Lõik failist


http://alvistorium.ghost.io
Mis on juhtimine?
Juhtimise  kohta  leidub  avalikus  inforuumis  hulganisti  erinevaid  definitsioone.  Vastavalt  valdkonnale 
võidakse  juhtimise  mõistet  käsitleda  väga  erinevate  nurkade  alt.  Käesoleva  materjali  raames  vaatleme 
juhtimist peamiselt organisatsiooni kontekstis, kuid püüame juhtimise käsitlust ka pisut laiendada. Pakun 
välja mitu erinevat definitsiooni mõistmaks juhtimise erinevaid tahkusid.
!I Juhtimist võib käsitleda kui teadlikku suunatud protsessi soovitud tagajärgede saavutamiseks 
teiste isikute kaudu. 
!Nii nagu jõul eksisteerib alati suund, ei saa ka juhtimist vaadelda ilma suunata. Juhtimine sisaldab endas alati 
dünaamikat  keskkonna  suhtes.  Kri tiliseks   eelduseks   on  juhi  kui  subjekti  teadlikkus  keskkonna,  eesmärgi, 
võimaldajate ja protsessi suhtes. Eesmärk ehk soovitud tagajärg tulevikus võib seisneda tulemuses, seisundis, mõjus 
või muutuses, mida soovitakse saavutada. Juhtimise juures on oluline eristada subjekti (juht), protsessi (juhtimine) ja 
juhtimisobjekti  (isikud,  isikute  grupid,   organisatsioon   ja  selle  üksikud  komponendid,  aeg,   ressursid ,  vahendid, 
tehnilised  seadmedfinantsid  vmt). Isikutena saab antud definitsiooni raames vaadelda nii üksikindiviide kui juriidilisi 
isikuid.  Samuti  on  oluline  mõista,  millist  mõju  soovitakse  juhtimisobjekti  puhul  saavutada,  millistele 
toimemehhanismidele see mõju tugineb ja mis on toimevahend.
Juhtimisobjektide   käsitlemisel   tuleb  mõista,  et  inimest  ei  saa  võrdsustada  masinate  või  seadmetega,  kuna  tal 
eksisteerib  vaba   tahe .  Seetõttu  tuleb  indiviidi  kohelda  subjektina,  võimaldades  talle  vaba  tahte  rakendamist 
tööalastes tegevustes.
Indiviidid  erinevad oma füüsiliselt ja psüühiliselt konstitutsioonilt, neil on erinev tunnetus, valmisolekud, võimed. Kui 
vaadelda   võimekust   rakendada  oma  isiksuslikke  ressursse,  subjektsust,  näeme,  et   subjektsus -objektsus   teljel  
jagunevad indiviidid kaheks, lihtsuse mõttes võiks neid nimetada  subjektideks  ja objektideks. Objektid ehk  objektile  
omase  passiivse  käitumisega  indiviidid  on  reeglina  vähese  algatusvõime  ja  entusiasmiga,   isiklikku   mugavustsooni 
klammerduvad, madala energiatasemega. Iseloomulikuks tunnuseks on ohvrimentaliteet, ennast ei nähta subjektina, 
ei usuta, et suudetaks oma olukorda muuta, peetakse ennast ebaõiglaselt kohelduks.
OBJEKTSUS
SUBJEKTSUS
!Subjektideks nimetatakse psühholoogias teadvustatud aktiivsuse kandjaid, kes oma isiklike ambitsioonide nimel on 
valmis panustama , võtma vastu otsuseid, vastutama, riskima. Subjektidele on lisaks loovusele omased  viis tunnust:
Mis on juhtimine #1 Mis on juhtimine #2 Mis on juhtimine #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-03-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 3 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Margus Alviste Õppematerjali autor
Lühikonspekt juhtimise olemusest. Annab vastuse küsimusele, mis on juhtimine.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
pdf

Juhtimisvigadest

http://alvistorium.ghost.io Juhtimisvigadest… Ausalt ja avatult Niisiis, te olete veendunud, et teie viletsate müügitulemuste taga on müügiinimeste kehvad müügioskused? Ja ei kahtle, et koostöö mittelaabumise põhjuseks on inimeste puudulikud koostööoskused? Mis siis ikka, ilmselt oleks teil mõistlik siinkohal lugemine pooleli jätta ja lasta olukorra lahendamiseks personaliosakonnal otsida mõni universaal-nahaalne koolitus. Aga kui olete jäänud edasi lugema ja on tekkinud isegi väike huvi selle vastu, mida autor käesoleva kirjatükiga öelda tahab, võime üheskoos jõuda ülaltoodud probleemide tegelike juurte juurde. See aga on eelduseks tõepoolest toimivate lahenduste ülesleidmiseks. ! Kõigi nende aastate jooksul, mil olen viinud läbi müügikoolitusi kümnetele firmadele, meeskonnakoolitusi sadadele meeskondadele, teeninduskoolitusi loendamatutele teenindusorganisatsioonidele ja juhtimiskoolitusi tervele armeele es

Juhtimine
thumbnail
26
docx

Muudatuste juhtimine

Tallinna Ülikool Loodus- ja terviseteaduste instituut Organisatsioonikäitumise õppekava Evelin Tomingas MUUDATUSTE JUHTIMINE Referaat Tallinn2017 SISUKORD Muudatuste juhtimine 2 MUUDATUSTE JUHTIMINE........................................................................................ 3 Muudatuste juhtimise protsess ja juhi roll...........................................................4 Muutusteks valmisoleku loomine.....................................................................4 Muudatuste protsess ja visioon........................................................................5 Muudatuste maksumus..............................................................

Juhtimine
thumbnail
161
pdf

Juhtimise alused

JUHTIMISE ALUSED Konspekt Koostaja: Ain Karjus 2012/2013. õa. SISUKORD Jrk. nr. Nimetus Lk. nr. Sissejuhatus 6 1. Juhtimine ja juht 7 1.1 Juhtimine ja juht: üldmõisted ja funktsioonid 7 1.1.1 Juhtimise (mänedzmendi) üldmõisted 7 1.1.2 Juhtimise koht ja roll 8 1.1.3 Põhilised juhtimisfunktsioonid 8 1.1

Juhtimine
thumbnail
22
docx

Juhtimise kordamisküsimused 2010

3. Kuidas võib jagada äriorganisatsiooni eesmärke? 7. tootmislikud eesmärgid - turgude hõivamine; toodangu sortimendi määratlemine; 8. finantseesmärgid - piisava likviidsuse tagamine; optimaalne kulude tase; 9. juhtimislikud eesmärgid - juhtimisstiil, tööjaotuse kindlaksmääramine; 10. sotsiaalsed eesmärgid - õiglane töötasustamissüsteem; head töötingimused; 4. Mida nimetatakse juhtimiseks? Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. Juhtimine on organisatsiooni eesmärkide saavutamine läbi nelja erineva juhtimisfunktsiooni, milleks on: planeerimine, organiseerimine, eestvedamine ja kontrollimine. 5. Mis mõjutab juhtimist organisatsioonis? 11. Organisatsiooni suurus

Juhtimine
thumbnail
10
doc

Ettevõttete ja asutuste edukas juhtimine ja selle mõjurid

enamjaolt kaasasündinud ning inimene ei saa just eriti palju nende arendamiseks teha. 2001 aastal viis Fontese personaliotsingu ja konsultatsioonifirma läbi uuringu, kus uuriti Eesti edukaid juhte. Milliseid kompetentse Eesti juhid peamiselt oma töös kasutavad. Kompetentsid eristavad juhte rohkem kui see, kui hästi ta ülikoolis õppis või kui hästi ta oma eriala tunneb või kui kõrge on tema üldine võimekus või intelligentsus. Eesti eduka juhi kompetensi mudel. Meeskonna juhtimine 14% Mõjutamine 11% Saavutusorientatsiooniv 10% Initsiatiiv 9% Koostöö 6% Info hankimine 6% Suhtlemistundlikkus 6% Direktiivsus 5% Äriline oreintatsioon 4% Analüütiline mõtlemine 4% Organisatsiooniteadlikkus 4% Eneseusk 3%

Majandus
thumbnail
30
docx

Otsustusprotsessi kordamisküsimused

geoloogilised tingimused; EL institutsioonide ja riigi valitsuse kujundatud JUHTIMISTASAND: Mida kõrgemal positsioonil on subjekt juhtimishierarhias, seda enam tegureid on (muudel võrdsetel asjaoludel) vaadeldavad tema poolt juhitavatena ja seda laiemaks muutuvad nende sihipärase muutmise piirid. Paljud tegurid, mis töökohal tootmises või alluksuse juhtimisel avalduvad etteantud tingimustena, on ettevõtte või kontserni juhtimistasandil juhitavad (reguleeritavad). Juhtimine hierarhiatasemeid mööda allapoole seisnebki madalama astme majandussubjektide tegevuse tingimuste teadlikus (eesmärgipärases) kujundamises, et suunata neid oma heaolu suurendamiseks tegutsema vastavalt kõrgema tasandi pustitatud eesmärkidele. AJAPERIOODI PIKKUS: Mida pikem on otsustuse elluviimise periood, seda laiemaks muutuvad tinglikult juhitavate tegurite võimaliku muutmise piirid. Kui kuu või ka aasta

Otsustusprotsessi alused
thumbnail
23
docx

Klassikalised, neoklassikalised ja kaasaegsed juhtimisteooria

Mass tootmine, vahetatavad osad, töö spetsialiseerimine kõik see nõudis suure hulga inimeste juhtimist ühel ajal ühe ruumis. Et töökohtadel ei tekiks tõelist kaost, oli vaja hakata looma juhtimispõhimõtteid. Aja edenedes tekkis omanikel ja juhtidel vajadus tõsta efektiivsust ja tootlikkust, mistõttu tuli hakata arendama juhtimise põhimõtteid ja praktikaid , mis aitaksid seda teha. Te a d u s l i k j u h t i m i n e · Teaduslik juhtimine püüdis rakendada teaduslikke põhimõtteid tööülesannete täitmisel efektiivsuse tõstmiseks. Keskenduti tootlikkuse tõstmisele, mitte töötajate heaolule. Uuriti üksikuid töid, täiustati tööriistu. Tööliste ja töötajate vahelist majanduslikku vastuolu püüti lahendada tehniliste lahendustega. Põhitähelepanu oli käsitööl, juhtimist ennast uuriti vähem. Uurimise suunad olid: o töö korraldamine

Juhtimise alused
thumbnail
116
pdf

Otsustusprotsesside alused kordamisküsimuste vastused alternatiiv

Otsustusprotsesside küsimuste vastused jaanuar, 2013 Vastused võetud Janno Reiljani loengukonspektist „Majanduslike otsuste analüütiline põhistamine“ (2012), natuke on toetutud ka eelmise aasta tudengite poolt tehtud vastustefailile. Punase kaldkirjaga märgitud osad on päris puudu, puudulikud või minu subjektiivse arvamuse kohaselt kahtlased. Paremini ei osanud. Enjoy! 1. peatükk 1. Millised on majandusprotsesside komplitseerumise sisemised ja välised põhjused? - Sisemised põhjused peituvad tööjaotuse arengus, mille tulemusena jaotub ettevõttemajanduslik protsess üha spetsialiseeritumateks allosadeks. Riigi majanduslik arengutase ehk töö ühiskondlik lõpptulemus sõltub juhtide oskusest kujundada parimal võimalikul viisil inimtegevuse spetsialiseerunud osadest soovitud hüve näol tarbija poolt nõutud ühtne tervik. Pakutavas hüves tuleb tasakaalustada ühelt poolt kvaliteet ja teiselt pool

Majandus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun