„Minu Kolumbia “
Lend
papagoi nokal
Jolanta
Jõerand 11A
Raamat
räägib naisest nimega Ave Ungro, kes oli tudeng Tartu Ülikoolis.
Avele räägiti tudengiorganisatsioonist, mis tegeleb töövahetusega.
Talle tehti pakkumine Kolumbiast Manizalesest, kuhu teda kutsuti
inglise keele õpetajaks ühte katoliikliku kooli. Hetkegi kahtlemata
võtab ta pakkumise vastu, ning vana-aasta õhtul algab tema teekond Kolumbiasse.
Ave
kirjeldab seda, kuidas tal teel Manizalesesse paha hakkas ja ta
Minu Kolombia LEND PAPAGOI NOKAL Ave Ungro PETRONE PRINT 2010 Sündmused leiavad aset aastatel 2003-2006 Kolumbias. Kolumbia asetseb põhjapoolkera ja lõunapoolkera piirimail, Lõuna-Ameerikas.Kolumbiat ääristavad 2 ookeani, Vaikne ja Atlandi, naaberriigid on Venetsueela, Ecuador, Peruu, Brasiilia ja Panama. Joonis 1. Ave teekond oli järgmine: Joonis 2. Kõigepealt jõudis ta lennukiga Bogotasse, Kolumbia pealinna. Seal Veetis ta 3 päeva ja sõitis edasi Manizalesesse.Manizaleses oli ta aasta
saada maad juurde. Samal perioodil läksid paljud Peterburi tööd otsima. Teise maailmasõja ajal põgeneti sõja eest läbi Rootsi laia maailma. Peale sõda mindi kommunistliku režiimi eest läände. Samal perioodil toimus ka sunniviisiline väljaränne küüditamise teel Siberisse. Tänapäeva Eestimaa on keerulises olukorras, kuna väga palju noori inimesi rändab välja. Siia jääb vanem generatsioon, rahvastik vananeb ja see toob kaasa mitmeid probleeme. Ka minu tutvusringkonnas on noori, kes on siirdunud mujale elama. Kuna tulemas on kooli aastapäev, siis seoses sellega tekkis mõte uurida, kui paljud meie kooli vilistlased on asunud elama väljaspoole Eestit ja kui paljud on käinud või käivad võõrsil tööl. Huvitav on teada saada, kuhu ja miks on mindud, kuidas neil võõrsil läheb, kas minu töös uuritud väljaränne ja Eesti väljarände pilt on sarnased või mitte. Suur osa eestlasi käib mujal tööl, kuid elupaik on Eestis.
,,Kuidas kohaneda lasteaiaga?" (lühendatult ajakirjast "Pere ja kodu" 8/2004) * Loo lapsel positiivne hoiak lasteaia suhtes. Seleta talle arusaadavas keeles, mida lapsed lasteaias teevad ja miks seal on tore käia. Samas ära koorma last informatsiooniga üle, * Teadvusta iseendale, kas sul on lasteaiaga seoses hirme või negatiivseid kogemusi. Vanema ebakindel hoiak lasteaia vastu võib mõjutada lapse suhtumist. Tuleb ennast positiivselt häälestada: "Minu kogemus on minu oma. Minu lapsel on teine elu ja teine kogemus miks peaks see halb olema?" * Püüa juba ette uurida, milline on lasteaia päevakava, et saaksid veidi enne lasteaeda minekut lapse koduse ajagraafiku lasteaia omaga kokku viia. Nii jääb vähemalt ajakava osas päev endiseks. Kuid eelharjutustega ei tohi üle pingutada. Vale on hakata lapsele rääkima, et kui sa kohe magama ei lähe, riidesse ei pane vms, kuidas sa siis lasteaias hakkama saad! Tegelikult tuleb palju asju, mida laps
tänu oma üleloomulikele võimetele, mis aitavad tal oma vangistajad tormist päästa. 5 nirk peab seda paralleeli ebaveenvaks (nirk 1961: 31). 6 Bornhöhe ajal olid telli lood Eestis tuntud ka Friedrich schilleri draama kujul ja mats kirseli 1876. aastal ilmunud töötluses. 7 Et saksakeelset versiooni ei ole õnnestunud leida, siis on minu võrdlusaluseks „rei- simuljete” prantsuskeelne originaal. Vt dumas 1922. abi eest võrdlemisel tänan Heete sahkaid. 485 Laanes, avaartikkel_Layout 1 29.06.12 12:32 Page 486 Osa salu poolt välja toodud kõnekaid sarnasusi puudutab üksikuid detai- le,8 kuid neist olulisemad tunduvad olevat süžeemotiivid, mille Bornhöhe on
peatükk "Ma tean, et see on Robert Burnsi luuletus." Tal oli siiski õigus. Seal on tõepoolest "Kui sa kohtad rukkipõllul, keda armastad". Olin unustanud. "Mina arvasin, et see oli "Kui sa püüad rukkipõllul ..."," ütlesin ma. "Igatahes ma kujutlen, kuidas väikesed lapsed mängivad suurel rukkipõllul mingit mängu. Tuhanded lapsukesed - aga lähedal pole hingegi, tähendab ühtki täiskasvanut - peale minu. Mina aga seisan mingi järsu kuristiku kaldal, ja minu ülesandeks on püüda lapsi, et nad ei kukuks üle kaljuserva - tähendab, kui nad mänguhoos ei märka, kuhu nad jooksevad, siis ma tulen oma valvepostilt ja püüan nad kinni. Teeksin seda hommikust õhtuni. Valvaksin lapsi kuristiku kaldal rukkipõllul. Ma tean, et see on rumal, aga see oleks ainus asi, mida ma tõesti teha tahaksin. Kuigi ma tean, et see on rumal." Phoebe ei lausunud tükil ajal midagi. Siis kordas ainult: "Issu tapab su ära."
ilma topelt-kontrollimata saavad meie jaoks faktid. Raamat oli kaasakiskuv ning huvitav, usun ,et üheks teguriks, miks see mulle nii meeldis, oli see, et raamatus arutleti päevakajalisi noorteprobleeme. Samuti meeldis mulle see, et teoses oli palju nalju ning noorte slängi. Mõned näited (huumorimeelest): Johannes: ,,Nike on vist moes praegu, kõigil kuttidel on Nike'id seljas" Riina: ,,Peale sinu jah." Johannes: ,,Peale minu jah, ma ei teadnud dresscode'i." Riina: ,,Või olid sa ainus, kes koos Zaiidiga ladu tühjendamas ei käinud." Õpetaja: ,,Mida te mälute noormees?" Kerli : ,,Mopsukene, pole hullu. Ikka juhtub, et sööd oma vihiku vahel ära, ikka juhtub." Johannes: ,,Sorry meil maal võis kõike mäluda, mis mokkadeni ulatus. Kasutatud kirjandus: https://sites.google.com/site/12klkirjandus/ http://meeldiblugeda.blogspot.com.ee http://www.rahvaraamat.ee/p/nullpunkt/29124/en? isbn=9789949453696
Sellepärast on patt tappa laulurästast." 25.peatükk. Mister B.B Underwood võrdles Tomi surma laululindude mõttetu tapmisega laste ja küttide poolt. 30.peatükk Atticus näis vajavat lohutust. Ma jooksin tema juurde ja kallistasin ning suudlesin teda kõigest väest. "Jah, sir,saan küll,"kinnitasin ma talle. "Mister Tate'il oli õigus" Atticus vabastas end ja vaatas mulle otsa . "Kuidas nii?" "Noh, see oleks ju sama nagu tappa laulurästast, eks ole?" Minu jaoks avardus maailm ehk mille üle pani raamat mõtlema. Mulle meeldis see raamat väga, sest selles oli väga hästi kajastatud inimeste olemust. Vaadates inimesi läbi Jeani (Nirksilma)silmade saavad lugejad aru, et tegelikult on meie ühiskond ju rikutud. Peategelane puutub kokku vägivallaga, salakavalusega, pettusega, rassismiga ja tapmisega. Mind pani mõtlema see miks mr.Radley alati majas istub ja kunagi väljas ei käi, kuid
Palun põhjenda. Raamat kutsub lugema. Arvan seda sellepärast, et raamatu tekst on kirjutatud trükitähtedega, suure kirjaga ning selgelt väljatoodud. See tähendab, et tekst on valgel taustal, mitte pildil. 3. Millest raamat räägib? Raamat räägib kuidas peategelane Karli päevast. Kõigepealt ärkab, toidab loomad ning siis korraldab kanaemale peo, sest tal on sünnipäev. 4. Raamatu sisu (kas on arusaadav, kas on õpetlik?) Kohati tundus mõni lause minu jaoks veider või natuke keerulisemalt sõnastatud. Samas see ehk on hea, sest siis areneb lapse sõnavara. Otseselt õpetlikku raamatus ei ole. Samas kui Õpetaja või keegi täiskasvanu seletab lapsele juurde, et loomi tuleb toita ja nende eest hoolitseda, siis saab teha raamatu sisu õpetlikuks. 5. Milliste teemade juures saaks seda raamatut lasteaias kasutada? Koduloomad. 6. Kellele on raamat suunatud? Raamat on suunatud väikelastele. 7. Kas raamat on sihtgrupile huvitav
Kõik kommentaarid