Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Robert Bolton "Igapäevase oskused" (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millegi suhtes mis on saanud pidevaks mureks?

Lõik failist

Igapäevased oskused 
Robert Bolton 
« Sotsialiseerumise  tulemusena omandab inimene juba mõningaid  suhtlemisoskused . Kuid 
inimese toimetuleku taset saab nende oskuste osas tõsta. Igaüks suudab olla inimsuhetes 
määratult mõistvam, aupaklikum, soojem, ehedam, avatum, otsesem ja konkreetsem. 
Korralike teoreetiliste teadmiste, paslike eeskujude ja rohkete isikliku kogemuse võimaluse 
abiga on võimalik inimlikumaks saamise protsessi veelgi kiirendada» (G. Gazda). 
1
Oskused, mis aitavad ehitada silda inimeste vahele 
«Inimese suurim saavutus maailmas on isikute vaheline  suhtlemine » (K.  Jaspers ). 
Meie ühiskonnas on harv  juhus , et inimesed jagavad seda, mis on tõesti oluline - õrnu, 
arglikke, tõrksaid tundeid, hapraid, tundlikke, tugevaid avaldusi. 
Üksikolekud: 
1) Loominguline,  rõõmus  ja terviklik üksiolemine. 
2) Valus, surnud ja tühi üksiolek. 
Gabriel Marcel «The  Mystery  of Being». 
Paljusi meist on agaviletsalt  suhtlema  õpetatud, kuna meie heade kavastustega õpetajatele 
endile on õpetatud puudlikke suhtlemisviise. 
Õppeprotsessid: 
1)  mitteverbaalsed  (nt  naeratamine
2)  verbaalsed  (nt mossitamine - надувать губы) 
Mida lapsed tavaliselt õpivad (- G. Egan): 
1) Kuida olla  pealiskaudne  (hindab välimuse kaudu, mitte iseloomu). 
2) Kuidas teeselda (подражать). 
3) Kuidas enda ja teise eest  peitu  pugeda. 
4) Kuidas riski inimsuhetes mitte tähtsaks pidada. 
5) Kuidas teisi  manipuleerida  (või taluda endaga manipuleerimist). 
6) Kuidas teistele vajaduse korral haiget teha ja neid  karistada
Muutumise seadus: «asjad ei jää samasuguseks. Kui need ei muutu paremaks, lähevad nad 
halvemaks». Kui suhed ei saa  tugevaks , siis muutuvad nad nõrgemaks; kui nad ei vii 
läheduseni, viivad nad kaugemiseni; kui nad ei muutu produktiivsemaks, muutuvad nad 
vähem produkstiivsemaks. 
Üks võtmeküsimusi suhtlemisoskuse õppimisel ona vastada, kuidas ennast adekvaatselt 
kaitsta ja samas vähendada tarbetut kaitsehoiakut. 
Inimsuhete  kordaminekuks tarvilike oskuste liiki: 
1) Kuulamisoskused - aitavad inimesel mõista, mida tiene tegelikult öelda tahab. 
2) Kehtestamisoskused - verbaalsed ja mitteverbaalsed käitumised aitavad säilitada ausust, 
rahuldada oma vajadusi ja kaitsta oma õigusi ilma, et peksite domineerima, 
anipuleerima, kedagi halvasti kahtlema või kontrollima. 
3) Konfliktilahendusoskused. 
4) Koostöö põhinevad probleemilahendusoskused - kõiki pooli rahuldavad lahendused. 
5) Oskuste valik. 
2
Suhtlemistõkked  
«Imestama (удивиться) ei peaks panema mitte see, et suhtlemine on nii keeruline nagu ta 
on, vaid et seda tuleb elus ette nii palju» (R. Howe). 
Inimesed tavaliselt igatsevad paremaid suhteid, kui nad suudavad saavutada. 
Suhtlustõkked  - kõrge riskiastmega reaktsioonid, mille mõju suhtlemisele on sageli 
negatiivne. 
Ebasoovitavad reaktsioonid: 
/kohtumõistmine/ 
1)  Kritiseerimine
2)  Sildistamine  - teise inimese  alandamine  või stereotüüpiseerimine. 
3) Diagnoosi panek -  iniese  käitumise analüüsimine, amatöörpsühhiatri  mängimine
4) Kiitmine. 
/lahenduse pakkumine/ 
5) Kamandamine. 
6) Ähvardamine. 
7) Moraali lugemine - teise inimese  õpetamine , mida ta peaks tegema, ja teisele epistli 
lugemine. 
8) Ülekuulamine - küsimused, millele saab vastata väga lühidalt. 
9) Nõu andmine. 
/teise murede  vältimine
10)Kõrvalepõikamine - muu  juttu  tehes teise probleemide juurest eemale triivimine. 
11)Loogiline  argumenteerimine
12)Rahustamine - püüd takistada teist inimest negatiivseid tundeid tundmast. 
Kui kahel inimesel on mingi tugev vajadus või nad maadlevadkeeruka probleemiga, 
suureneb tõenäosus, et teesulgude mõju on negatiivne. 
Kalduvus  reageerida mis tahes emotsionaalselt olulisele väitele oma vaatevinklist lähtuva 
hinnanguga, on peamine tõke inimestevahelises suhtlemises. 
Inimesed, keda pidevalt kamandatakse, võivad muutuda väga järeleanlikeks ja 
allaheitlikeks. 
Vasakule Paremale
Robert Bolton-Igapäevase oskused #1 Robert Bolton-Igapäevase oskused #2 Robert Bolton-Igapäevase oskused #3 Robert Bolton-Igapäevase oskused #4 Robert Bolton-Igapäevase oskused #5 Robert Bolton-Igapäevase oskused #6 Robert Bolton-Igapäevase oskused #7 Robert Bolton-Igapäevase oskused #8 Robert Bolton-Igapäevase oskused #9 Robert Bolton-Igapäevase oskused #10 Robert Bolton-Igapäevase oskused #11 Robert Bolton-Igapäevase oskused #12 Robert Bolton-Igapäevase oskused #13 Robert Bolton-Igapäevase oskused #14 Robert Bolton-Igapäevase oskused #15 Robert Bolton-Igapäevase oskused #16 Robert Bolton-Igapäevase oskused #17 Robert Bolton-Igapäevase oskused #18 Robert Bolton-Igapäevase oskused #19 Robert Bolton-Igapäevase oskused #20 Robert Bolton-Igapäevase oskused #21 Robert Bolton-Igapäevase oskused #22 Robert Bolton-Igapäevase oskused #23 Robert Bolton-Igapäevase oskused #24
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 24 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-03-14 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 43 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Jeksy Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
docx

Suhtlemispsühholoogia konspekt

Suhtlemispsühholoogia konspekt „Igapäevaoskused“ Robert Bolton OSKUSED, MIS AITAVAD EHITADA SILDA INIMESTE VAHELE Kuigi suhtlemist peetakse inimsuse suurimaks saavutuseks, ei ole keskmine inimene kuigi osav suhtleja. Viletsatasemeline suhtlemine lahutab meid lähedastest ning viib üksilduseni, samuti ebaeduni töös. Ebaedu tööl – nad ei ole osavad suhtlejad. Ennast saab muuta! Ja muutus tõepoolest toimub. Üks võtmeküsimusi suhtlemisoskuste õppimisel on avastada, kuidas ennast adekvaatselt kaitsta ja samas vähendada tarbetut kaitsehoiakut.

Suhtlemispsühholoogia
thumbnail
5
pdf

Ärisuhtlus ja läbirääkimised raamatute kokkuvõtted

erinevustega ning leida üles interkultuurilises suhtlemises tekkinu probleemide põhjused. x Tunnete tasandil on oluline teatud enesekindlus, et tulla toime interkultuurilises suhtlemises vältimatu ebakindlustundega ning raskustega, ja sallivus teistsuguste inimeste suhtes. x Oskuste hulka kuulub interkultuurilise stressiga ja pingega kohanemine. Igapäevaoskused Robert Bolton Suhtlustõkked on kõrge riskiastmega reaktsioonid, st reaktsioonid, mille mõju suhtlemisele on sageli negatiivne. Suhtlustõkked kahandavad teise eneseväärikust, nad kalduvad esile kutsuma kaitsehoiakut, vastupanu ja pahameelt. Suhtlustõkked on: x Kritiseerimine ­ teise inimese, tema tegude või hoiakute negatiivne hindamine. x Sildistamine ­ teise inimese alandamine või stereotüpiseerimine. x Diagnoosi panek ­ inimese käitumise analüüsimine, amatöörpsühhiaatri mängimine

Ärisuhtlus ja - läbirääkimised
thumbnail
5
docx

R. Bolton „Igapäevaoskused“

R. Bolton ,,Igapäevaoskused" Tähtsad oskused: Kuulamisoskused Kehtestamisoskused Konfliktilahendusoskused Koostööl põhinevad probleemilahendusoskused Suhtlemistõked: Kohtumõistmine - Kritiseerimine: paljud meist leiavad, et tuleb olla kriitiline, muidu ei paranda teised inimesed end ilmaski. - Sildistamine: sildistamine kannab tavaliselt negatiivset alatooni nii selle panija kui saaja jaoks. Sildistamine takistab meid ennast ja

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
4
docx

Kehakeele olulisus

R. BOLTON IGAPÄEVAOSKUSED Kehakeele olulisus Inimene ei saa elada suhtlemata. Tema käitumine, näolimed, zestid annavad hea võimaluse kehakeele lugemiseks, mis on kuulamise olulisemaid oskusi. Teadlased on kindlaks teinud, et enamuse infost annab suhtlemisel edasi mitteverbaalne suhtlemine ehk kehakeel, mis on olnud inimestevahelise suhtluse vahendiks inimkonna algusest peale. Kaasaegsed teaduslikud katsed ja läbi ajaloo kogunenud tähelepanekud pakuvad abi teiste inimeste mõistmist kehakeele kaudu. Mitteverbaalsed signaalid: Tunnete keel Iga sõnumitüübi edastamiseks kujuneb välja parim võimalik väljendus, mida edastatakse verbaalselt või mitteverbaalselt. Faktilist infot (näit raamatu pealkiri, eseme hind) on kõige parem edastada verbaalselt. Ka emotsioonide väljendamiseks kasutatakse sõnu, kuid sageli kombineeritakse neid kehaliste väljendustega. Mitteverb

Koolipedagoogika
thumbnail
11
doc

Kuulamise liigid

Sisukord 1 SISSEJUHATUS.........................................................................................................3 1.1 Aktiivne kuulamine.............................................................................................. 4 1.1.1 Vaikne kuulamine..........................................................................................4 1.1.2 Peegeldav kuulamine.....................................................................................5 1.1.3 Empaatiline kuulamine..................................................................................5 2 KUULAMISTÕKKED............................................................................................... 6 3 KUULAMISTEHNIKAD........................................................................................... 8 KASUTATUD KIRJANDUS..................................................................................... 11

Suhtlemispsühholoogia
thumbnail
17
doc

Suhtlemispsühholoogia

SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ÜLDKURSUSE LOENGUTE MATERJALID SUHTLEMISE OLEMUS, PROTSESSID, FUNKTSIOONID Kursuse eesmärk: anda teadmisi suhtlemispsühholoogiast, mõista iseenda kui suhtleja iseärasusi, seostada õpitu tulevase erialase tegevuse vajadustega. Seostub teistest ainetest sotsioloogia, juhtimispsühholoogia, ka filosoofiaga. Gümnaasiumis õpitust toetub psühholoogiaalastele teadmistele ja perekonnaõpetusele. Suhtlemise definitsioon Käesolevas kursuses defineeritakse suhtlemist kui inimestevahelist infovahetusprotsessi, mille käigus toimub partnerite vastastikune tajumine, vastastikune mõjutamine ja suhete loomine. Lisaks eeltoodule esineb ka teisi suhtlemise määratlusi sõltuvalt sellest, milliseid aspekte inimese käitumises tähtsustatakse. Kursuses pöörame peatähelepanu suhtlemise järgmistele allstruktuuridele: 1) teabevahetus ehk kommunikatsioon 2) sotsiaalne pertseptsioon- suhtlejate vastastikune tajumine, t

Suhtlemispsühholoogia
thumbnail
22
pdf

Suhtlemine ja kuulamistõkked

SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ÜLDKURSUS SUHTLEMISE OLEMUS, PROTSESSID, FUNKTSIOONID Kursuse eesmärk: anda teadmisi suhtlemispsühholoogiast, mõista iseenda kui suhtleja iseärasusi, seostada õpitu tulevase erialase tegevuse vajadustega. Seostub teistest ainetest sotsioloogia, juhtimispsühholoogia, ka filosoofiaga. Gümnaasiumis õpitust toetub psühholoogiaalastele teadmistele ja perekonnaõpetusele. Suhtlemise definitsioon Käesolevas kursuses defineeritakse suhtlemist kui inimestevahelist infovahetusprotsessi, mille käigus toimub partnerite vastastikune tajumine, vastastikune mõjutamine ja suhete loomine. Lisaks eeltoodule esineb ka teisi suhtlemise määratlusi sõltuvalt sellest, milliseid aspekte inimese käitumises tähtsustatakse. Kursuses pöörame peatähelepanu suhtlemise järgmistele allstruktuuridele: 1) teabevahetus ehk kommunikatsioon 2) sotsiaalne pertseptsioon- suhtlejate vastastikune tajumine, tunnetamine, tundmaõppimine, mõistmine ja

Suhtlemine
thumbnail
10
docx

Kuulamine

SISSEJUHATUS Valisin selle teema kuna arvan, et kuulamine on suhtlemisel üks väga olulistest osadest. Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja hoidmisel väga vajalik. Kui inimene oskab kuulata, siis saab ta aru mida teised inimesed tahavad ja mis neid ärritab või haavab. Ka teisel inimesel on hea rääkida, kui teab, et teda kuulatakse. Nende inimestega, kes ei oska kuulata, on väga ebameeldiv rääkida. Jääb mulje nagu neid ei huvitakse üldse mis teine inimene räägib ja nagu nad mõtleksid ainult enda peale. Sellised inimesed peletavad endast eemale ka teisi inimesi. Kuulamine on praegu väga tähtis ja aktuaalne teema. Kuna noored inimesed veedavad järjest rohkem aega sotsiaalvõrgustikes, ei oska nad enam õigesti suhelda ega ka mitte teist inimest kuulata. Ilma kuulamisoskuseta võib jääda väga palju olulist informatsiooni saamata ning inimesed ei pruugi märgata lähenevaid probleeme. Kuulamine on enesele võetud kohustus mõista teiste inimeste tundeid ja nen

Suhtlemine




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun