· uurimisobjektide/uuritavate valimine eesmärgiga koguda võimalikult rikkalikku andmestikku uuritava nähtuse või protsessi kohta. · valimi koostamise kriteeriumid tulenevad sisulistest kaalutlustest · valimi moodustamise põhimõtteid on võimalik uuringu käigus korrigeerida, lähtudes esmase analüüsi tulemustest Valimi moodustamise põhimõtted on alati seotud uurimuse eesmärgiga ja sellega, millist üldistatavust taotletakse. Sagedasemad üldistamise viisid kvalitatiivse uurimuse puhul: · Teoreetiline / analüütiline üldistatavus tulemuste kasutamine süvitsi minevate teadmiste täiendamiseks väheuuritud nähtuste kohta ja/või teoreetiliste mudelite täiustamiseks · Tulemuste ülekantavus teadmiste loomine, mis on ,,ülekantavad" ehk kasutatavad teiste analoogsete situatsioonide, protsesside või organisatsioonide analüüsimiseks Oma olemuselt ei püüdle kvalitatiivne uurimus statistilisele üldistatavusele.
Väited tulenevad andmetest; Võrreldakse kirjandusega. Leitakse intervjueeritavate põhiprobleem; Väldi lugemist alguses Loe palju! Diskursus on tekstitöötlus, ridade vahelt lugemine, tegeliku tähenduse aimamine. Diskursus- kuidas reaalsus luuakse Teised meetodid – reaalsusest arusaamine *Uurija ei kogu vaid loob andmeid; Varasem kogemus on oluline; Uurija enda interpretatsioon. Enne analüüsi ei teata mida otsitakse. Longitudinal uuring tähendab kas kvantitatiivse või kvalitatiivse uuringu läbiviimist läbi pikema ajaperioodi, mis tähendab andmete kogumist läbi pikema ajaperioodi. Sügavam pilt nähtusest läbi korduvate lähenduste ja arusaamise katsete. Probleem – läbilõike andmed ei sobi muudatuste uurimiseks Juhtumiuuringud: *Action Research tüüp - tihedas koostöös ettevõttega ettevõttes • Uurija alustab tööd organisatsiooniga ainult siis kui keegi organisatsioonist seda palub.
Fenomenide uurimine loomulikus keskkonnas Väikeste arvude juhtumite uurimine ja süvaanalüüs Pigem verbaalne kui statistiline andmeanalüüs Keskendumine tekstiliste andmete analüüsile Mida võib, tasub uurida kvalitatiivsel meetodil? Tooge mõni näide teemades, mille puhul sobib kvalitatiivne uurimisviis. Sõnastage uurimisteema, mida sobib uurida kvalitatiivsel meetodil. Põhjendage, kuidas see teema on seotud kvalitatiivse traditsiooniga. Kasutage kvan/kval erinevuste tabelit 5 3. Kvalitatiivsete meetodite arengu üheksa momenti (Denzin & Lincoln) Kvalitatiivsete meetodite praktika ja metodoloogia arengulugu Kvalitatiivse uurimuse üheksa momendi on verstapostid metodoloogia arengus Nad on osaliselt seotud konkreetse ajaga, kuid pigem märgistavad teatud traditsioone Tänapäeval võime rääkida erinevate traditsioonide kooseksisteerimisest 1
....26 Uurimustulemuste kvaliteedi hindamine ja esitamine.............................................................. 27 1. loeng - sissejuhatus · Mida tean kvalitatiivsetest meetoditest? Lähenemine, mis lähtub pigem üksikutest juhtudest kui arvukast statistikast. Uurimused põhinevad nt intervjuudel, üksikjuhtude analüüsil. Ei looda nii suuri ja mastaapseid üldistusi see on rohkem kvantitatiivse uurimuse rida, mis hõlmab uurimisalustena suurt hulka objekte/uuritavaid. Kvalitatiivse uurimuse puhul pole nii jäika metodoloogiat. Teistelt: Arvuline erinevus. Sõnalise väljenduse roll. Uurija positsioon sisemine/väline. Tähenduste uurimine, analüüs. Uurija ei distantseeru andmestiku suhtes, vaid osaleb, tihti ka näost näkku. PS! Ei ole mitte uurimisobjektid, vaid uurimissubjektid. Miks uurida ühiskonda teaduslikult? Argielu tunnetamisel on puudused. · Piiratud kogemus, puudub maht ja sügavus · Teoreetiliste teadmiste puudumine
kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete andmete kogumise ja Majandusalased uurimismeetodid analüüsi meetoditest; teadmisi erinevatest andmete kogumise meetoditest; teadmisi kvantitatiivse ja kvalitatiivse andmeanalüüsi läbiviimisest, sissejuhatust analüüsitulemuste TMO0140 tõlgendamisest ning nende üldistatult esitamisest/raporteerimisest
Võtan ta teooria, kogun vastavad andmed inimestevahelise usalduse ja kodanikuük. liikmesoleku kohta. Analüüsin andmeid ja ei leia mingit seost võimude usalduse ja sotsiaalse kapitali vahel. Panen Putnam'i teooria kahtluse alla (ja pakun uue seletuse) Hüpoteesidest taas Hüpoteesid seostuvad: kvantitatiivse uurimisstrateegia ja deduktiivse lähenemisega Miks kasutatakse hüpoteese just kvantitatiivis? Kvalitatiivse uurimisstrateegia puhul eriti hüpoteese ei kasutata Kvalitatiiv tihti induktiivne, vahel ka deduktiivne (kuid enamasti ilma hüpoteesideta) Kvantitatiiv enamasti deduktiivne ja hüpoteesidega 5. LOENG KVANTITATIIVSE UURIMISTÖÖ ALUSED Märksõnad Palju uuritavaid juhtumeid Üldistamine suure pildi nägemine, Üldiste mustrite ja seoste välja toomine Teooriate testimine läbi hüpoteeside
vaatekoht ja lähedus andmetele · Hüpoteetilis-deduktiivne; fookus · Avastuslik suunitlus hüpoteeside kontrollimisel · Protsessile suunatud · Tulemusele suunatud · Terviklik perspektiiv · Üksikasjalik ja analüütiline · Üldistamine individuaalse · Üldistamine populatsiooni organismi omaduste ja kontekstite liikmeskonnale võrdluse teel Valiku tegemine kvantitatiivse ja kvalitatiivse uurimismeetodi vahel sõltub muuhulgas sellest, milline on uurimisobjektiks võetav nähtus oma iseloomult. Uurimisobjektiks võib olla kas singulaarne või genereeriv nähtus. Singulaarne nähtus on mingi kindel individualiseeritav nähtus või sündmus või sündmuste ahel. Genereeriv nähtus viitab omakorda mingile nähtuseklassile. Kvantitatiivne 19
Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus Soovitusi ja näiteid loovtööde läbiviimiseks põhikooli III kooliastmes Tallinn 2011 SISUKORD SAATEKS ........................................................................................ 3 SOOVITUSI JA NÄITEID LOOVTÖÖDE LÄBIVIIMISEST PÕHIKOOLI III KOOLIASTMES Anne Ermast, Gled-Airiin Saarso, Kristi Teder Loovtöö korraldamine koolis ..............................................................4 Loovtöö teema valimine ....................................................................5 Loovtöö liigid ................................................................................5 Loovtöö juhendamine .......................................................................8 Loovtöö esitlemine ...........................................................................9 Loovtöö hindamine ...............................................................
Kõik kommentaarid