ALEKSANDER IGNATJEVIT VERININ alampolkovnik, patareikomandör NIKOLAI LVOVIT TUSENBACH parun, leitnant VASSILI VASSILJEVIT SOLJONÕI staabikapten IVAN ROMANOVIT TEBUTÕKIN . sõjaväearst ALEKSEI PETROVIT FEDODIK alamleitnant VLADIMIR KARLOVIT RODE alamleitnant FERAPONT semstvovalitsuse valvur, rauk ANFISSA lapsehoidja, 80 aastane eit Tegevus toimub ühes kubermangulinnas. Tegevus algab Prozorovite majas, kus kolme õde isast on mööda saanud täpselt üks aasta. Olga (tütarlastegümnaasiumi õpetaja, 28 aastane) filosofeerib, Irina (20 aastane) tähistab oma nimepäeva ning Masa, kes on veel endiselt leian, kannab musta kleiti. Mõisas läheb käima äge nimepäeva pidu. Irinale tehakse igasugu kingitusi ja asju. Aruteldakse sügavalt elumõttest. Õdede arvates on elu mõtte kõvasti tööd teha, nii et peale töölt koju jõudes, saaks rahus sügavasse unne vajuda
Retsensioon Kolmapäeval, 17. aprillil, aastal 2013 käisin Tallinnas Eesti Draamateatris vaatamas etendust ,,Kolm õde" neljas vaatuses. Näidend kestis kogupikkuses umbes kolm tundi ning sellel oli üks vaheaeg. ,,Kolme õe" autor on Anton Tsehhov, kes sündis 1860. aastal 29. jaanuaril Taganrogis. Ta on kirjutanud kuus näidendit ning hulgaliselt jutustusi ja novelle. 1884. aasta detsembris haigestus mees tuberkuloosi. 1904 suri Tsehhov 44-aastaselt juues sampanjat oma abikaasa kõrval. Näidend valmis 1900. aastal ja esietendus 31. jaanuaril 1901 Moskva Kunstiteatris. Eesti draamateater tõi etenduse lavalaudadele juba viiendat korda
nende armastus keelatud.Versinin lahkub koos sõjaväega linnast. Tusenbach armastab Irinat (kes teda vastu ei armasta) ning nad on peagi abiellumas kui Soljonõi kutsub Tusenbachi duellile, kus viimane surma saab. Andrei ja Natalja armastavad teineteist, teose alguses nad abielluvad.Nad saavad ka lapse, kuid tundub, et teose lüpu poole hakkavad nende tunded jahtuma ning nad ei mõista teineteist enam. Suhted: Kolm õde Irina, Olga ja Masa on väga lähedased, nad toetavad ja armastavad teineteist. Natalja ja õdede suhted on teose alguses keerulised, sest õed ei võtnud teda ega ka Andrei ja Natalja suhet tõsiselt.Natalja tundus neile imelik, kuid teose lõpus on nad üksteisega harjunud. Kulõgin on teoses kõige naljakam tegelane, sest ta käib pidevalt oma kallist Masakest otsimas, aga ei leia teda peaaegu kunagi siis kui vaja.Samuti
Inimene ei võitle oma ideaalide eest. Ei proovinud elu paremaks muuta, leppis sellega. Olesklesid mõisas, mõtetelt hallid. Ideaale pole, leppisid oma olukorraga. Tuleb edasi unistada ja edasi püüelda. Kas ilu või mõistus? ,,Inimeses peab kõik kaunis olema: nii nägu kui riided, hing kui ka mõtted." ,,Kolm õde" tegevus toimub väikeses provintsilinnas, mille prototüübiks Taganrog hall, üksluine. Seal elavad 3 õde: Irina, Olga, Masa, kelle suurimaks unistuseks kolida Moskvasse, sest seal on teistsugune, täisvereline elu. Kuid see unistus ei täitu, nad ei tee midagi selle täitumiseks ning kui võimalus antakse, siis nad ei julge seda realiseerida. Muutust ei too ka Masa armumine ohvitseri, kes oma sõjaväeosaga seal peatus. Mees kutsub teda küll kaasa, aga Masa ei julge minna. Tsehhov ütles selle loo kohta: ,,Asjatult närbuva inimliku ilu nukker lugu". Ta tõdeb kurbusega, et isegi kui õed oleks
KAJAKAS KOMÖÖDIA NELJAS VAATUSES TEGELASED: IRINA NIKOLAVEJNA ARKADINA mehe järgi Trepleva, näitlejanna KONSTATIN GAVRILOVIT TREPLEV tema poeg, noormees PJOTR NIKOLAJEVIT ZARETNAJA Arkadina vend NIINA MIHHAILOVNA ZARETNAJA noor neiu, rikka mõisniku tütar ILJA AFANASJEVIT AMRAJEV eruporutik, Sorini mõisa valitseja POLINA ANDREJEVNA tema naine MAA nende tütar BORISS ALEKSEJEVIT TRIGORIN kirjanik JEVGENI SERGEJEVIT DORN arst SEMJON SEMJONOVIT MEDVEDENKO õpetaja JAKOV töömees KOKK TOATÜDRUK Tegevus toimub Sorini mõisas. Kolmanda ja neljanda vaatuse vahet on kaks aastat. Esimene vaatus saab alguse Medvedenko armuavaldusest Masale, mil nad mõisa pargis jalutades filosofeerisid, et kas vaene saab ka õnnelik olla. Treplev valmistub valmistub oma etenduseks. Peaosa ning ka ainukest osa mängib Niina Zaretsnaja, kellesse Treplev ka kohutavalt armunud on. Treplev ise kirjutas selle näidendi ning tal on probleeme uskumise
Sonja ja Nikolai ühepoolne armastus Sonja poolt. Nikolai ja Marja Bolkonski. ,,Sõja ja rahu" põhiprobleemid: 1. Mis on elus tähtsaim? 2. Milliseks on inimene loodud õnnetuks/õnnelikuks? 3. Milline on sõjaeetika? 4. Kuidas sõda inimestele mõjub? 5. Kas sõda on vajalik? 6. Kas abieluks on vaja armastust või peavad inimesed sobima? 10. 3 aadlikihti ,,Sõjas ja rahus" iseloomustus Romaanis toob Tolstoi välja kolm aadlikihti: 1. pealinna ehk Peterburi aadel Kuraginid, Schereri seltskond rahaahned, lõbujanudlised, omakasupüüdlikuid, võltsid, väliselt haritud ja kombekad suhtlejad. 2. provintsi ehk Moskva aadel Rostovid perekesksed, ühtehoidvad, siirad, ausad, nad ei ajanud taga raha, perekond oli oluline, ideaalid tähtsad, isamaa-armastus. Nad olid lihtsa käitumisega, rahvakultuuri ja armastuselembelised. 3
Kas tahaksin rohkem tutvuda Sonja või Dunjaga? Teose sõnum minule TSEHHOV NOVELLID ,,Jonõts" ,,Vaenlased" ,,Daam Koreakesega" Lõpp jutule ,,Daam Koerakesega" ,,Inimene Vutlaris" ,,Karusmarjad" ,,Palat nr 6" ,,Maja Ärklitoaga" Tsehhovi novellide küsimused TSEHHOVI NÄIDENDID ,,Kajakas" ,,Kirsiaed" ,,Kolm Õde" Kodune kontrolltöö Tsehhovi looming TOLSTOI LEV TOLSTOI ELU ,,Sõda ja Rahu" ,,Anna Karenina" Kolm lõiku Tolstoi kohta KOKKUVÕTE Dostojevski Dostojevski elu kahekordne lugemispäevik 1. Ladina keele tundides karistas isa oma poegi vähemagi eksimuse eest Kommentaar: Selline rangus mõjus kindlasti hästi Dostojevski ja ta vendade teadmistepagasile, kuid siiski arvan ma, et väikseid lapsi ei tohiks eriti karmilt karistada, sest see paneb neid kahtlema nende vanemate armastuses nende vastu 2
kõik selle, mis on temaga juhtunud. Sellest ajast peale, et kurtnud ta enam oma seisukorra üle ning ei kartnud teha rõõmsaid tulevikuplaane. Kuid pierrest rääkis ta vähe ja kui marja temast juttu tegi , siis süttis ta silmades ammukustunud sära. Natasa andus uuele tundele nii täielikult, et ei kavatsenudki varjata, et ta pole enam kurb. Siin polnud mitte mingisugust kahtlust, natasa armastas pierret. Nende pulmad toimusid 1813 aastal. Seitsme aasta pärast oli natasal juba kolm tütart ja üks poeg, keda ta oli soovinud ja nüüd ise imetas. Natasa oli läinud täidlasemaks ning tema näo jooned olid kujunenud välja, nendel oli rahulik pehmuse ja selguse ilme. Endisest natasast oli vähe järgi, väga harva süttis temas see endine tuli. Peale abielu, ei armastanud ta enam eriti laulda. Seltskonnas nähti noor krahvinna bezuhhovat väga harva ja need kes teda nägid, ei jäänud temaga rahule. Natasast sai eeskujulik naine ja ema.
Kõik kommentaarid