DISAIN -MOOTORRATTAD EESTIST
– RENARD MOTORCYCLESREFERAAT
Õppeaines: AUTO KÄITLUSE
ALUSED
Transporditeaduskond
Õpperühm: AT 22
Juhendaja:
lektor Sven
Andresen
Esitamiskuupäev:…………….
Üliõpilase allkiri:……………..
Õppejõu allkiri: ………………
Tallinn 2014
SISUKORD
SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 3
1.ETTEVÕTTE RENARD MOTORCYCLES AJALUGU 4
2.RENARDI TAASELUSTAMINE 6
3.RENARD
GRAND TOURER 7
3.1.Tutvustus 7
3.2.Tehniline info 9
3.3.Detailid 10
3.3.1.
Monokokk raam 10
3.3.2.ATL bensiinipaak 10
3.3.3.Elektrisüsteem 11
3.3.4.
Veljed 12
3.3.5.
Amordid 12
KOKKUVÕTE 13
Viidatud allikad 14
SISSEJUHATUS
Referaadis
keskendun ühe Eesti tuntuima ja hetkel
ainsana Eestis tsikleid
tootva ettevõtte, Renard Motorcycles, ajaloole, taaselustamisele.
Pikemalt uurin Renard Motorcycles tippmarki Renard Grand Tourer. Kes
oli ettevõtte taaselustajaks? Kuidas käis Renard GT disainimine ja
projekteerimine ? Millised on tsikli tehnilised näitajad? Mida on
kasutatud tsikli valmistamisel? Kes tsikli projekteerisid, disainisid
ja valmistasid? Mis teeb tsikli nii
eriliseks ja kalliks? Ja palju
muud selle mootorrattaga seonduvat.
ETTEVÕTTE RENARD MOTORCYCLES AJALUGU
Renard
Motorcycles on praegusel hetkel ainus reaalselt tsikleid tootev Eesti
ettevõte. Ettevõte on väga tuntud välismaal. Renard Cycles
nimeline ettevõte on alguse saanud Tallinnast, Kivimurru tänavalt
1938 a. Asutajaks oli ettevõtja J. Lään. [1]
Renard tähendab
prantsuse keeles rebast ning Renardi raamiembleemil oligi kujutatud rebase pead (Foto 1. Renard Cycles logo ja raami tähis.). Esimesed
Renardid olid oma olemuselt lihtsad toruraamiga mootorjalgrattad
millele paigutati 98 cc Sachsi mootor. Väliselt sarnanesid
Renardid oma kaasaegsetele Wandereridele, kuid mõningad sõlmed olid
lihtsustatud, raam, porilauad ja bensiinipaak mustaks värvitud ning
Kõik kommentaarid