Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"tiziani" - 79 õppematerjali

tiziani - poolseks uuenduseks oli mütoloogiliste maalide dekoratiivsus, idealismi ja realismi kooslus aristokraatlikus portreekunstis, erakordne koloriiditunnetus.
thumbnail
2
docx

Tiziano Vecellioco

Tiziano Vecellioco sündis 1477 või umbes 1490 aastal Itaalias. Ta oli Itaalia maalikunstnik, kõrgrenessansi suurmeistreid. Tiziani õpipoisiaastatele Giovanni Bellini juures järgnes koostöö Giorgionega. Isegi veel mõned aastad pärast Giorione surma 1510. aastal identifitseerus Tizian peaaegu täielikult Giorgione stiili javaatepunktiga ning ta lõpetas mitmed Giorgione pildid. Pärast aga ilmus välja Tiziani enda geeniuse hiiglaslik jõud ning pärast Giorgione ja Giovanni surma, polnud Tizianile enam võrdset. Teda määrati riigikunstnikuks, kellel oli kindel sissetulek ja avalikud tellimused. 1530. aastal algas Tizani pikka aega kestnud side läänemaade suurima monarhi, Karl V-ga. Temast sai õukonna maalikunstnik ja ta maalis keisrist rohkesti portreid paljudes rollides. Vastutasuks tõsteti ta aadliseisusesse ja räägiti isegi et keiser olevat tõstnud pintsli, mille Tizian oli maha pillanud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Tiziano Vecelli

Lühidalt Tiziano Vecelli või Tiziano Vecellio (circa. 1485 ­ August 27, 1576), paremini tuntud nime all Titian, oli 16. sajangi Itaalia Renessansi Veneetsia koolkonna juht. Tiziani õpilaste hulka kuulusid: El Greco, Tintoretto, Paris Bordone, Parrasio Micheli, Damiano Mazza ja Polidoro Lanzani. Ta sündis Pieve di Cadore's, Belluno lähedal Veneetsias. Tema elu jooksul kutsuti teda ka Da Cadore-iks, tema sünnikoha järgi. Tema aja kunstiinimesed nimetasid teda "päikseks väikeste tähtede kõrval", Titian

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
12
odp

Tizian

Tizian Koostaja: Meeri Kuustemäe Elulugu 1477 või 1488 Veneetsias Dolomiidi mägedes Gregoorio Vecellio (isa) 10 aastaselt onu juurde Gentili ja Giovanni Bellini/ Veneetsia tuhatkülgne ja -värviline elu Tiziani ja Giorgio Fondaco dei Tedeschit Judith Tagasi Veneetsias Taevalik ja maine armastus Doozide saali kaunistamine? Tunnustus ja maalritöö Senjoora kannatus katkes 20 aastat 1800 tukatit Kesrinna Isabella ,,Maarja templisse minek" Veenus Peegliga Perekond 1523/ 1524 abiellus Tütar Lavinia ja 2 poega Lavinia Väljakutse Märtsi Peetruse Vendluse kiriku altaripilt

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Tizian

pidurõõmus palazzo ( Märt Laarman , Mina kõnelen kunstist). (Palazzo on üks kõige kuulsamaid maneristlikke losse. ) Tizian oli juhtiv kunstnik Veneetsias 16. sajandil. Ta oli üks mitmekülgsem Itaalia maalija, kelle võimed olid võrdsed nii portreede, maastiku ( ­ need olid ka kaks põhilist zanri, tänu millele saavutas ta oma kuulsuse), mütoloogiliste ja religioossete maalide joonistamisel. Teda peetakse 16. sajandi parimaks portretistiks. Tiziani maalimis meetodid, eriti tööde pealkirjastamine ning värvide kasutus avaldas sügavat mõju ka teistele renessanslikkus Itaalias tegutsenud kunstnikke. Tema pikka eluaja jooksul muutus tema artistlik laad drastiliselt, kuid huvi värvide vastu ei kadunud kuskile. Värv sai tema käes kõigi vaimsete sügavuste väljendamise vahendiks. Tizian suri 27.augustil 1576.aastal. Ta oli ainuke katkuga hukkunud inimene, kellele tehti

Ajalugu → Ajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Tiziano Vecellio

Tiziano Vecellio Tizian [t'iitsian] (1447 või umbes 1490 Pieve di Cadore ­ 27.august 1576 Venezia) ·Ta oli vanim laps kuue liikmelises peres. ·Tema isa oli kõrgem politseiohvitser Pieve di Cadore lossis samuti kohalike kaevanduste omanik ja ema oli Lucia. ·Paljud sugulased, sealhulgas Tiziani vanaisa oli notarid pere oli hästi tuntud ·1012 aastaselt saadeti Tizian koos venna Francescoga Veneetsiasse maalija õppispoisteks. Gentile Bellini võttis vastu mõlemad poisid , hiljem siirdusid nad Giovanni Bellini juurde. Sellel ajal olid Bellinid eriti Giovanni valitsevad kuntsnikud Veneetsias. Tema kaasõpilaste seas olid Lorenzo Lotto, Sebastiano Luciani ja Giorgione. ·Tizianist sai Giorgione assistent. Kriitikud ütlesid et nende koostöö oli muljetavaldav.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kunstnikud

3 Erootilised mõistaandmised on tulenenud Venuse tõstetud käest ning seda peetakse kogu teose aluseks. Parem käsi on muundunud just seetõttu, et see kujutaks endast seksuaalsuse sümbolit nagu ka vasaku käe asetsemine kubemel. Linad on maalitud hõbedase varjundiga, pigem külmades toonides, mis on vastuoluline tavalisele pesu kujutamisele. Tiziani ja Diego Velázquezi maalidega võrreldes paistavad Giorgione linad väga range ja jäigana. Inimkeha orgaanilisusele, naturaalsusele ning maalähedusele viitab maapinna reljeefi ning naisekeha kurvide miimika ja vastavus. Looduse ja figuuri ilu mõtisklev olek on Giorgionele omased. Maali kompositsioon on mõjutanud hilisemaidki kunstnikke nagu Ingres ja Rubens. Giorgione ja Tiziani Venused on oma olemuselt otseselt ühendatud Manet' Olympiaga.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kultuurilugu (renessanss)

Rooma võimud kõrvaldasid terve rea evangeeliume ja koostasid Uue Testamendi oma suva järgi. Dan Brown usub, et Leonardo loomingusse on peidetud palju sõnumeid, mis kinnitavad tema teooriaid. Tizian, Raffael, Michelangelo. Ülevaade loomingust Tizian ­ esindab Veneetsia koolkonda. Veneetsia jaoks polnud kompositsioon nii oluline. Veneetslaste kaks lemmikvärvi ­ sügavsinine ja ­punane. Tiziani kuulsus algas 19 sajandil. ,,Maarja taevaminek" ­ võrdhaarne kolmnurk, spiraal. Punased toonid, sinakad sambad. ,,Kristuse kroonimine" ­ kibuvitsakroon. Sünge. Sinised-mustad toonid. Tsentrisse suunatud valgus. ,,Urbino Venus" ­ pani aluse renessansi aktimaalile. Mitmeplaaniline. Jõukas daam, taustal teenijatüdrukud. Sülekoer. Taustal tükk loodust. Teemad ­ kristlus, aktimaalid, portreemaal. ,,Karl V portree" ­ mitmeplaaniline. Aitab mõista rõivaajalugu.

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
15 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Jacopo tintoretto

Jacopo Tintoretto (15181594) Pärisnimega Jacopo Robusti Koostas:Kadi Vildersen Elulugu Itaalia maalikunstnik. Sündis Veneetsias ja oli kõige vanim laps peres. Juba lapsepõlves näitas Jacopo oma andekaid maale,mis inspireerisid isa nii väga,et viis poisi Tiziani juurde õppima. Seal saiJacopo olla vaid kümme päeva, kui Tizian ta koju saatis,põhjuseks oli kadedus. Oli aastaid tavaline õpipoiss. Ta aitas paljusid teisi kunstnike ja sai tänu sellele komisjonitasusid. Tintoretoga oli väga meeldiv koos töötada. Maalis palju seinamaale. Oli arvatavasti üks viimaseid renessanssi ajastu maalikunstnikke. Pärast "Paradiidi" maalimist ta puhkas mitu aastat. 1550.aastal abiellus ta Faustina de Vesrcoviga. Neli sündis viis tütart ja kaks poega.

Kultuur-Kunst → Kunst
17 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Kunstiajalugu

lk79. 1. Michelangelo esindab kõige äärmuslikumal viisil kõrgrenessansile tüüpilist usku kunsti väärtuste ja kunstniku erilisusse. 3.Suuremahulisem töö oli Vatikanis asub Sixtuse kabeli lagi ja altarisein. 4.Veneetsia maalikunstnikud keskendusid värvile. Firenze ja Rooma maailjate peapüüdluseks oli kompositsioon , matemaatiline täiuslikkus ja kehade joonistuslik ning plastiline ilu . Lk. 79 6. Milliseid värve hakati eriti Tiziani mõjul laiemalt kasutama? Mida tead veel selle kunstniku värvikasutusest ja pintslitööst? (TIZIAN u. 1490-1576) Tiziani mõjul muutus õlivärvidega lõuendile maalimine uueaegse maalikunsti peamiseks tehnikaks. Tema teosed on tihti kontrastsed, aga alati varjundirohked ning värvipinnad ei ole siledaks viimistletud, vaid näha on pintslitõmmete jälgi. Tema vanaduses maalitut teostes on värvi tihti väga paksult ja seda on lõuendile kantud mitte ainult pintsliga, vaid vahel ka sõrmedega

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Veneetsia koolkond

teemat Iseloomulik T. koolkonnale "BACKHOS JA ARIADNE" o KARL V PORTREE ­ tema õukonnas ,,KARL V NÜHLBERGI LAHINGUS" ­ suur võit GER protestantide üle o PAAVST PAULUS III ­ lõpetamata sest paavstile need ei meeldinud kunagi o Natüürmordi tõi ITAsse Madalmaadest ­ eluta esemed ,,PUUVILJAVAAGEN" o Tiziani POEG matkis hästi oma isa stiili ja ilmselt lõpetas ka isa viimased tööd kui too suri o Õpilaste seas mitmed tuntud kunstnikud, kes on üldiselt maneristid. Kopeerivad T. stiili. Kuulsaimad P. VERONESE ja TINTORETTO V. tuntud suurte söömaaegadega. "PIDUSÖÖK LEVI MAJAS" ­ algselt Püha õhtusöömaaeg. Ka "KAANA PULM". Maalinud Doodzide palees suuri seinamaalinguid.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kõrgrenessanss

piiblist). 10. Mille poolest on eriline Giorgione looming? Giorgione toob koos figuuridega esile ka suurepärase maastiku. Tema maalides õhkab lüüriline meeleolu, soe pehme koloriit. Tema kuulsaimaid töid on ,,Äike" ­ seal on inimfiguure ja ehitisi, valitseb pildil loodus - puude rohelus, niiske õhk, pilved, välgusähvatus, valguse peegeldus veel. Teiseks tähtsaimaks tööks on tal ,,Veenus" ­ kujutas Veenust pehme ja ümara kehaga. 11. Võrdle Giorgione ja Tiziani maalitud töid Venusest. Giorgione ,,Venus" on pehme ja ümara kehaga. Kujutab Veenust looduse taustal. Silmside puudub ja käsi on asetatud pea taha. Juuksed on kujutanud kinnisena ja Veenus on lamavas asendis. Giorgione pöörab ka tähelepanu riide voltidele. 3 Tiziani Venus toetub küünarnukiga valgetele patjadele ja tema pea ei tunne uneraskust.Tiziani

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Micelangelo ja Veneetsia kuntsnikud

Kunst Õp lk 79 küs. 4 - 9 vastused: 4. Veneetsia maalikunstnikud keskendusid oma töödes värvile. 5. Giorgione töödes valitseb unistuslik, lüüriline meeleolu ja soe koloriit, tema tuntuim töö on ,,Magav Venus". ,,Äike" on oluline sellepoolest, et seal valitseb loodus ­ puude rohelisus, niiske õhk, pilved, välgusähvatus jne. 6. Tiziani mõjul hakati laiemalt kasutama õlivärve. Maalitud teostes on värvi tihti väga paksult (pastoosselt) ja seda on lõuendile kantud mitte ainult pintliga, vaid vahel ka sõrmedega 7. Tizianie tõi kuulsuse hiigelpannoo ,,Maarja taevaminek" , kus kolmnurkne kompositsioon moodustub Maarja ja pühakute punastest rüüdest. 8. Tizian oli kõrgelt hinnatud hingeelu eritlejana, niihästi piibliteemades kui ka kaasaegsete portreedes. Tizian sai palju tellimusi .............

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Renessanss ja selleaegsed kunstnikud

-Ülev rahulolu ja harmoonia, tasakaa keha, vormi, värvi ja vaimu vahel. „Püha Cecilia” ekstaas, „Naine looriga” Sixtuse Madonna 16.Nimeta Michaeangelo tähtsamaid skulptuure.-„Taaveti figuur”, „Moosese figuur”, „Bacchus” 17.Nimeta ja kirjelda Girogione töid.-„Magav Venus”, töös valitseb unistuslik, lüüriline meeleolu ja soe koloriit. „Äike”, seal avaldub inimese vahetu side loodusega, idülliline 18.Mida tead Tiziani pintslitööst ja värvikasutusest, nimeta mõni töö?-Värvis õlivärvidega, värvi oli tihtipeale paksult, maalis ka näpputega. „Flora”, „tüdruk puuviljadega” 19.Mida tead El Greco elukäigust?- 19. El Greco- renessansiajastu maalikunstnik, skulptor ja arhitekt. Ta sündis kreetal, töötas seejärel Veneezias, Roomas Toleidos. Toleidos valmisid tuntumad maalid El Grecot nimetanud nii omapäraseks kunstnikuks, et teda ei saa paigutada ühessegi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Renessansi- ja gootiaeg

-Ülev rahulolu ja harmoonia, tasakaa keha, vormi, värvi ja vaimu vahel. ,,Püha Cecilia" ekstaas, ,,Naine looriga" Sixtuse Madonna 16. Nimeta Michaeangelo tähtsamaid skulptuure.-,,Taaveti figuur", ,,Moosese figuur", ,,Bacchus" 17. Nimeta ja kirjelda Girogione töid.-,,Magav Venus", töös valitseb unistuslik, lüüriline meeleolu ja soe koloriit. ,,Äike", seal avaldub inimese vahetu side loodusega, idülliline 18. Mida tead Tiziani pintslitööst ja värvikasutusest, nimeta mõni töö?-Värvis õlivärvidega, värvi oli tihtipeale paksult, maalis ka näpputega. ,,Flora", ,,tüdruk puuviljadega" 19. Mida tead El Greco elukäigust?- 19. El Greco- renessansiajastu maalikunstnik, skulptor ja arhitekt. Ta sündis kreetal, töötas seejärel Veneezias, Roomas Toleidos. Toleidos valmisid tuntumad maalid El Grecot nimetanud nii omapäraseks

Ajalugu → Ajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

TIZIAN

meisterid. Maaliõpinguid alustas ta juba 9-aastasena. Kümneaastasena alustas õpinguid Venezias Sebastian Zuccato juures. Viis aastat hiljem õppis ta Giovanni Bellini juures. Tema kaasõpilaste seas olid Lorenzo Lotto, Sabastiano Luciani. Aastal 1516, peale Bellini surma, määras Venezia valitsus ta amatlikuks riigikunstnikuks. Selles ametis tuli tal jäädvustada riigielu sündmusi ja juhtida kohalikku kunstielu. Aastal 1533 nimetas Saksa-Rooma keiser Karl V Tiziani oma õuemaalijaks. Aastal 1543 sai Tizian paavst Paulus III-lt kutse tulla Rooma. Seal tutvus ta Michelangeloga. Tizian suri 1576. aastal katku. Tizian viljeles usu- ja mütoloogiaainelist kompositsiooni ning portreemaali. Ta on jäädvustanud Karl V, Paulus III, Prantsusmaa kuninga Francois I ka Hispaania kuninga Felipe II. PAAVST ALEKSANDER VI ESITLEB PEETRUSELE JACOPO PESARO'T MUSTLASMADONNA FLORA VEENUSE KUMMARDAMINE MEES KINDAGA KARL V PORTREE KOERAGA NÜMF JA KARJANE

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Anthony van Dyck

Anthony van Dyck Pille Võro 11a Elulugu (1) Sündis 22. märtsil 1599. aastal Antverpenis Hakkas varakult kunstiga tegelema 10-aastaselt Hendrick van Baleni juurde 14. eluaastaks omandatud väga meisterlikud maalimisoskused ( autoportree ) 16-aastaselt Peter Paul Rubensi ( Põhja-Euroopa kuulsaima kunstniku ) juurde parim õpilane Elulugu (2) 1618.a. lisati kodulinna meistrite nimistusse ( vaid 19-aastaselt ) Rubensi abiline kuni 1620. aastani 1620.a. esimest korda Inglismaale James I õuemaalija 1623. a. sõitis Rubensi soovitusel Itaaliasse Genovasse edasi õppima Itaalias viibides jäljendas Veneetsia meistreid Tiziani, Tinterettot ja Veroneset Elulugu (3) Teenis elatis portreede maalimisega 1632. a. Charles I soovil tagasi Inglismaale õuekunstnikuks lõi rüütliks, kinkis maja, kindlustas sissetuleku, jagas kingitusi, nimi sir Anthony Vandyke'iks 1640.a...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Renessanssiaegne kunst

Kuulsaimad olid sealsetest kunstnikest noorena surnud Giorgione (1478-1510) ja tema õpingukaaslane Tizian (1477-1576). Hele-tumedus ja värvide erinevad varjundid olid nende peamised väljendusvahendid. Giorgione kuulsaim töö on "Magav Veenus" - lüürilise meeleolu ja sooja koloriidiga. Tiziani kuulsaimad tööd: "Taevane ja maine armastus"; "Flora"; "Tüdruk puuviljadega"; "Maksuraha".Tizian tegi ka häid portreepilte: "Paavst Paulus III portree" ja "Püha Sebastian". Tiziani hilisemate tööde pintslitehnika on järjest vabam ja liikuvam ning kergem, kaovad kontuurid ja detailid, värvimaali hakkab asendama toonmaal. Teistest Veneetsia maalijatest on tähtsamad Jacopo Tintoretto (1518-1594) ja PaoloVeronese (1528-1588). Tizian-Tüdruk puuviljadega Renessanss teistes Euroopa maades Peamised maad, kus renessanss levis, olid Madalmaad, Saksamaa ja Prantsusmaa. Madalmaade kunstis oli väljapaistvaid saavutusi maali alal. Prantsusmaal aga arenesid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Tizian

Kümneaastasena alustas õpinguid Venezias Sebastian Zuccato juures Viis aastat hiljem õppis ta Giovanni Bellini juures Tema kaasõpilaste seas olid Lorenzo Lotto, Sebastiano Luciani ja Giorgione Aastal 1516, peale Giovanni Bellini surma, määras Venezia valitsus ta ametlikuks riigikunstnikuks elukäik Selles ametis tuli tal jäädvustada riigielu sündmusi ja juhtida kohalikku kunstielu Aastal 1533 nimetas SaksaRooma keiser Karl V Tiziani oma õuemaalijaks Aastal 1545 sai Tizian paavst Paulus IIIlt kutse tulla Rooma Seal tutvus ta Michelangeloga Aastal 1547 sai Tizian kutse ilmuda Karl V õuemaalijana Augsburgi riigipäevale Teist korda viibis ta Augsburgis aastatel 1550­1555 looming Tizian viljeles usu ja mütoloogiaainelist kompositsiooni ning portreemaali Tema portreede põhjal tolleaegsetest valitsejatest ja teistest tuntud isikutest saame otsustada nende välimuse üle

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
21
pptx

EL GRECO

El Greco sündis Kreetal. El Greco stiili peetakse. nii ekspressionismi kui ka kubismi eelkäijaks. Lapsepõlv ja perekond El Greco sündis 1541. aastal kas Fodele või Candia külas. Pärines jõukast linnaperekonnast, El Greco isaoli kaupmees ja maksukoguja. Tema emast ega esimesest abikaasast ei ole midagi teada. El Greco vanem vend Manoússos Theotokópoulos oli jõukas kaupmees ning veetis oma elu viimased aastad El Greco Toledo kodus. Elulugu 26 aastasena suundus ta Veneetsiasse Tiziani õpilaseks. 1570 aastal siirdus El Greco Rooma, kus ta tutvus Micelangelo loominguga. Suhtus itaalia maalikunstnikesse suheliselt havalasti. Micelangelo kohta olevat ta öelnud- " Nähtavasti oli ta hea mees aga maalida ta ei osanud". 1576. aastal rändas kunstnik Hispaaniasse, kuningas Filipp II teenistusse. Kohtus Jeromina de las Cuevasega, kellesse mees armus "Naine karusnahaga" 1577. a asus El Greco Toledosse. Toledos leidis kunstnik igavese sõprusringi. Toledos elas ta elu lõpuni

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Renessasni ajastu kunst

aastal rooma ja miks? ­Julius 2. kutsel. Ta sai temalt ja tema perekonnaliikmetelt palju tellimusi maali,skulptuuri ja arhitektuuri alal. 22. mis on michelangelo suurima fresko nimi, kus asub? ­ sixtuse kabeli viimane kohtupäev, vatikanis 23. nimeta michelangelo 3 skulptuuri ­ Taavet firenzez, medicite hauakabel, mooses. 24. kes on maalinud zixtuse kabeli fresko ,,viimane kohtupäev"? ­ michelangelo 25. kes avas veneetsia maakooli ­ Giorgione 26. milline oli tiziani maalide koloriit? ­ hiljem muutb säravamaks ja küllastumaks. 27. mis on manerism? ­renessansi ja baroki vaheline suund kujutavas kunstis.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kunst - Renessans

Kahetsev Maarja Tizian. Danae Tizian. Autoportree Magdaleena Kõrgrenessansi ajal töötas Itaalias kolm suurt meistrit, kelle elutöös peegeldub kogu see huvitav kunsti ja kultuurijanune ajastu. Need meistrid on Leonardo da Vinci, Michelangelo ja Raffael. Kaks esimest neist olid niivõrd mitmekülgsed, et nende puhul on raske otsustada millisel kunstialal nende saavutused kõige suuremad. Ka võib suurmeistrite kilda arvata veneetslase Tiziani tema tohutu mõju tõttu järgneva, barokiajastu kunstile Kõige tüüpilisemad kõrgrenessansi maalid on väga tasakaalustatud ülesehitusega, neist hoovab väärikat rahu ja enesekindlust. Tihti on tegelased paigutatud püramiiditaolise grupina ning nende taustaks olevad või läbi mõne ümarkaarelise aknaava paistvad maastikud nagu upuvad sinendavasse kaugusse.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

AMEDEO MODIGLIANI

tugevate kontuuridega ning värvidega toonitatud. Aktide maalimisel ja joonistamisel saavutas Modigliani plastilise ja emotsionaalse meisterlikkuse. Alasti diivanil. 1917. KOKKUVÕTE Kunstniku loomingul oli palju erinevaid mõjutajaid, kuid ometi kujundas Modigliani välja isikliku, omapärase ja üsna kergesti äratuntava stiili. Itaalias õppides huvitasid teda Bellini, Botticelli ja Tiziani tööd. Pariisis jagas kunstnik Picasso, Conteau, Soutine, Matiss`i, Cezanne püüdlusi ja ideid. Modigliani stiili omapäraks on joon, mis loob töödesse sügavuse, reljeefsuse ning plastilisuse. Modigliani figuurides ja portreedes puudub ilustamine. Kunstiteadlasi võlub tema tööde juures meisterlik lõpetamatus. Oma eluajal elas ta suures vaesuses. Tema maalid said kuulsaks alles pärast kunstniku surma. Tööd kirjutades sain ülevaate Modigliani elust ja loomingust.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
13
doc

ANTHONY VAN DYCK

1620. aastal sõitis van Dyck, Buckinghami hertsogi vanna õhutusel, esimest korda Inglismaale. Seal töötas ta James I õuemaalijana. Ent isa surm tõi ta 1623. aastal tagasi Antverpeni. Peale isa matuseid otsustas ta viivitamatult Itaaliasse sõita nagu Rubens oli soovitanud. Itaaliasse peatus ta peamiselt Genovas. Seal viibides uuris ja jäljendas ta Veneetsia meistreid Tinterettot, Veroneset ja ennekõike oma suurimat inspiratsiooniallikat Tiziani. Tutvumine Tiziani töödega avaldas suurt mõju tema kunstnikuisiksuse väljakujunemisel. Elatist teenis van Dyck enamasti portreede maalimisega, mis panid aluse tema kuulsuseleportreemaalijana. Kõige täiuslikumad ja meisterlikumad pildid loob van Dyck viie aasta kestel mis ta kodumaal veedab. Oma nii-öelda flaami perioodil loob ta rea suuri altarimaale, millest võib esile tõsta ,,Madonna põlvitavate annetajatega". Ta eelistab kujutada madonnade kujutisi ja Kristuse taganutmise stseene

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Urbiino Veenus

[redigeeri] Elukäik Maaliõpinguid alustas ta juba 9-aastasena. Kümneaastasena alustas õpinguid Venezias Sebastian Zuccato juures. Viis aastat hiljem õppis ta Giovanni Bellini juures. Tema kaasõpilaste seas olid Lorenzo Lotto, Sebastiano Luciani ja Giorgione. Aastal 1516, peale Giovanni Bellini surma, määras Venezia valitsus ta ametlikuks riigikunstnikuks. Selles ametis tuli tal jäädvustada riigielu sündmusi ja juhtida kohalikku kunstielu. Aastal 1533 nimetas Saksa-Rooma keiser Karl V Tiziani oma õuemaalijaks. Aastal 1545 sai Tizian paavst Paulus III-lt kutse tulla Rooma. Seal tutvus ta Michelangeloga. Aastal 1547 sai Tizian kutse ilmuda Karl V õuemaalijana Augsburgi riigipäevale. Teist korda viibis ta Augsburgis aastatel 1550­1551. Tizian suri 1576. aastal katku. [redigeeri] Looming Tizian viljeles usu- ja mütoloogiaainelist kompositsiooni ning portreemaali. Tema portreede põhjal tolleaegsetest valitsejatest ja teistest tuntud isikutest saame otsustada nende välimuse üle

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Renessanssi üldiseloomustus, kunstnikud

15. Giorgione: (u. 1490-1576) kuulsaim töö on ,,Magav Venus". Teoses valitsevad unistuslik, lüüriline meeleolu ja soe koloriit. Giorgione maalide maastikulised taustad on tähtsaks etapiks maastikumaali arenguloos ja samm edasi maastiku kui iseseisva teema poole. 16. Tizian: (u. 1490-1576) pühendas oma pika elu kunstile ja eriti tema mõjul muutus õlivärvidega lõuendile maalimine uusaegse maalikunsti peamiseks tehnikaks. Tiziani maalide temaatika on väga mitmekesine. Kuulsuse tõi talle hiigelpannoo ,,Maarja taevaminek", kus kolmnurkse kompositsioon moodustub Maarja ja pühakute punastest rüüdest. Tiziani teoste tihti kontrastsed, aga alati varjundirohked värvipinnad ei ole siledaks viimistletud, vaid näha on pintslitõmmete jäljed. Tisian sai palju tellimusi ning ta võis nautida edu ja loominguvabadust. Tema vanaduses maalitud teostes on värvi tihti väga paksult (pastoosselt) ja seda in

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
66 allalaadimist
thumbnail
2
odt

El greco

El Greco Elulugu. El Greco oli kreeka päritoluga kuntsnik, arhidekt ja skulptor. El Greco (õige nimega Domenios Theotokopulos) sündis 1541. aastal ja suri 7. aprillil 1614. aastal. Ta oli üpris noor (26 aastane)kui ta läks Veneetsiasse, et õppida maalikuntsti kuulsa meistri Tiziani käe all ja õppida kuidas elada maailma kõige kõlvatumas linnas. 1570. aastal kolis ta Rooma. Seal avas ta oma tääkoja ja korraldas seal oma tööde näituseid. Roomas olles jõudis ta oma loomevõime tippu, elu tegi tema jaoks, aga manöövri ja ta asus elama Hispaaniasse kus tema kärjäär sai tõelise hoo sisse. 1577. aastal kolis ta siis Hispaaniasse, Toledosse. Seal ta elas ja töötas terve oma ülejäänud elu. Kuigi ta

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Renessanss

Manerismiaja kunstnikud loobusid harmooniast, vormide selgusest. Figuurid moondusid, Maneristlikud pildid mõjuvad rahutult, inimesed on neil tihtipeale pikaksvenitatud. Tähtis oli ilutsemine, elegantsus. Ebatähtsad olid harmoonia ja sümmeetria. Kasutati väga ebatavalisi värve ning valgus ja varjud oli ebaloogilised. Tintoretto ­ (1518-1594) ­ tegutses Veneetsias. Pani aluse manerismile. Tiziani õpilane. Taotles naturalismi, dramaatilisust ja dünaamilisust. Teoste meeleoli oli sünge, tume koloriidi kasutus, valguse rahutu käsitlemine, rõhk asus maali serval, diagonaalsed kompositsioonid. Maalis palju seinamaale. Usulised ja mütoloogilised teosed. ,,Püha Markuse ime,, , Veneetsia Scuola di San Rocco 56 suurt seinamaali.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Renessansskunst

Palladio teostel on tohutu mõju hilisemate aegade arhitektuurile, eriti klassitsismile. Suurmeistrid Kõrgrenessansi ajal töötas Itaalias kolm suurt meistrit, kelle elutöös peegeldub kogu see huvitav kunsti ja kultuurijanune ajastu. Need meistrid on Leonardo da Vinci, Michelangelo ja Raffael. Kaks esimest neist olid niivõrd mitmekülgsed, et nende puhul on raske otsustada millisel kunstiajal nende saavutused kõige suuremad. Ka võib suurmeistrite kilda arvata veneetslase Tiziani tema tohutu mõju tõttu järgneva, barokiajastu kunstile. Kõige tüüpilisemad kõrgrenessansi maalid on väga tasakaalustatud ülesehitusega, neist hoovab väärikat rahu ja enesekindlust. Tihti on tegelased paigutatud püramiiditaolise grupina ning nende taustaks olevad või läbi mõne ümarkaarelise aknaava paistvad maastikud nagu upuvad sinendavasse kaugusse. Leonardo da Vinci (1452-1519) huvideringi kuulusid peaaegu kõik tolleaegsed teadused, samuti muusika ja kirjandus

Ajalugu → Ajalugu
101 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Itaalia renessanss

Püha Peetruse kirik Roomas ITAALIA KÕRGRENESSANSI SUURMEISTRID Kõrgrenessansi ajal töötas Itaalias kolm suurt meistrit, kelle elutöös peegeldub kogu see huvitav kunsti ja kultuurijanune ajastu. Need meistrid on Leonardo da Vinci, Michelangelo ja Raffael. Kaks esimest neist olid niivõrd mitmekülgsed, et nende puhul on raske otsustada millisel kunstialal nende saavutused kõige suuremad. Ka võib suurmeistrite kilda arvata veneetslase Tiziani. Kõige tüüpilisemad kõrgrenessansi maalid on väga tasakaalustatud ülesehitusega, neist hoovab väärikat rahu ja enesekindlust. Leonardo da Vinci (1452--1519) huvideringi kuulusid peaaegu kõik tolleaegsed teadused, samuti muusika ja kirjandus. Ta oli oma ajast väga palju ees, näiteks püüdis ta konstrueerida isegi lennuaparaati, temalt pärineb ka esimene jalgratta joonis samuti oli ta esimesi, kes söandas inimese keha tundmaõppimiseks ette võtta lahkamist.

Ajalugu → Ajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Renessansiajastu kokkuvõttev ülevaade

tõetruu. Donatello ja Verraccio ,,Taavetid" aga lapsiku kehaga, pronksist ja ei ole nii tõetruud. 21. Michelangelo siirdus rooma 1505. Aastal, sest Julius II kutsus ta endale monumenti tegema, samuti tegi ta seal ka ,, Sixtuse laemaali". 22. Michelangelo suurim fresko on ,, Maailma loomine" ja asub Sixtuse kabelis. 23. Michelangelo 3 skulptuuri: Taavet Mooses Pieta 24. ,, Viimne kohtupäev" ­ Michelangelo 25. Veneetsia maalikooli avas Tizian. 26. Tiziani maalide koloriit on soojad ja hõõguvad toonid( so kullakarva toonid) 27. Manerism- 16. Saj keskel Itaalias. Ei jälgitud enam loodust, vaid hakati matkima tuntud meistrite viise ja nõkse, nende maneeri. Magusad toonid. Sellest sai alguse aga barokk 28. See väide on vale. Religioon oli tunduvalt sügavamalt madalmaades juurdunud ning kandus gootiikastiilist edasi renessansi omasse. 29. Madalmaade maalikooli rajajad olid vennad Jan van Eyck ja Hubert van Eyck. 30

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Renesanssi kunst

a. Rooma ja miks? - 1505. aastal kutsuti Michelangelo Rooma paavst Julius II hauamonumenti looma 22) Mis on Michelangelo suurima (ligi 500m ja 350 figuuriga) fresko nimi ja kus ta asub? - Maailma loomine, asub Vatikanis 23) Nimeta Michelangelo kolm skulptuuri? - Pieta, Taavet, Mooses, Maailma loomine, Viimne kohtupäev 24) Kes on maalinud Sixtuse kabeli altariseina fresko Viimne kohtupäev? - Michelangelo 25) Kes avas Veneetsia maalikooli? - Jan ja Hubert van Eyck 26) Missugune oli Tiziani maalide koloriit? - Soojad, kullakarva värvitoonid 27) Mis on manerism? - Manerism tähendab, et ei jälgitud enam loodust, vaid püüti jäljendada tuntud kunstnike maneeri (nt Michelangelot). Renessanss Madalmaades, Saksamaal ja Eestis 28) Kas see väide on õige?: Religiooni mõju inimese teadvusele oli madalmaades tunduvalt väiksem kui Itaalias. (pärast vastamist põhjenda). - Jah, tunduvalt suurem. antiikkunsti mõjud peaaegu puudusid või olid üsna tagasihoidlikud

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessanss

a. Rooma ja miks? - 1505. aastal kutsuti Michelangelo Rooma paavst Julius II hauamonumenti looma 22) Mis on Michelangelo suurima (ligi 500m ja 350 figuuriga) fresko nimi ja kus ta asub? - Maailma loomine, asub Vatikanis 23) Nimeta Michelangelo kolm skulptuuri? - Pieta, Taavet, Mooses, Maailma loomine, Viimne kohtupäev 24) Kes on maalinud Sixtuse kabeli altariseina fresko Viimne kohtupäev? - Michelangelo 25) Kes avas Veneetsia maalikooli? - Jan ja Hubert van Eyck 26) Missugune oli Tiziani maalide koloriit? - Soojad, kullakarva värvitoonid 27) Mis on manerism? - Manerism tähendab, et ei jälgitud enam loodust, vaid püüti jäljendada tuntud kunstnike maneeri (nt Michelangelot). Renessanss Madalmaades, Saksamaal ja Eestis 28) Kas see väide on õige?: Religiooni mõju inimese teadvusele oli madalmaades tunduvalt väiksem kui Itaalias. (pärast vastamist põhjenda). - Jah, tunduvalt suurem. antiikkunsti mõjud peaaegu puudusid või olid üsna tagasihoidlikud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Prantsuse Lütseumi maalid 09

FRIEDRICH ­ ,,Rändaja udumere kohal" ; maastiku- ja merevaated, romantsimi eelkäija CLAUDE MONET ­ ,,Mulje. Tõusev päike" (impression. Soleil levant) ; ,,Daam aias" ; ,,Moonid" ; ,,Londoni parlamendihoone" ; ,,Sirelid" ; ,,Roueni katedraal" ; ,,Argenteuil" ; ,,Vesiroosid" EDGAR DEGAS ­ ,,Tantsijanna sinises" ; ,,Täht ehk tantsijatar laval" ; ,,Ooperihoone tantsufuajees" ÉDOURD MANET ­ ,,Nana" (Zola romaani prostituut), ,,Olympia" (Urbino Venuse paroodia) ; ,,Eine roheluses" parodeerib Tiziani ,,Kontsert vabas õhus" EDVARD MUNCH ­ ,,Karje" ; ,,Madonna" EUGÈNE DELACROIX ­ ,,Vabadus juhtimas rahvast" FRANCIS GOYA ­ ,,Alasti maja" ; ,,Riietatud maja" FRANCISQUE POULBOT ­ ,,Gavroche" kits FRANÇOIS BOUCHER ­ ,,Diana pärast suplemist" ; lambuririietuses aadlikud ; ,,Marquise de Pompadour" Louis XV kallim G.MOREAU ­ ,,Ilmutus" (Salome) GUSTAV KLIMT ­ ,,Juudit Olovernese peaga" vapper juudi naine kes surmas assüürlaste väepealiku ja päästis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Itaalia Renessanss

Sebastian". Maalide taga on kujutatud maastikku. Siseelundid. Raffael ­ maalija. Tema lemmikmotiiviks oli madonna, maalidel kolmnurkne kompositsioon, heledad toonid. Maalid: ,,Ateena kool"; ,,Sixtuse madonna"(kuulsaim). Suured kunstnikud töötasid 16.sajandil ka Veneetsias. Kuulsaimad maalikunstnikud on Giorgione ja Tizian. Mõlemad on teinud maali ,,Magav Veenus". See on Giorgione kuulsaim töö, kus valitseb unistuslik, lüüriline meeleolu ja soe koloriit. Tiziani maalid: ,,Maine ja taevane armastus", ,,Paul III portree". Tal on arvukalt portreesid(Karl V), pintslitehnika on hoogsam, vabam, kergem. Manerism(16.saj II pool) ­ otsitakse dramaatilisi stseene, maalidel on palju punast, kasutatakse erksaid värve, ka lillat. Inimese keha on pikaks venitatud, poosid ebaloomulikud, miimika kunstlik. Kunstnik ­ El Greco ­ sündis Kreekas, elas, töötas Hispaanias, Toledos. Tuntumad maalid: ,,Toledo äikeses", ,,Krahv Orgari matus".

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
31
doc

Rembrandt Harmenszoon van Rijn

ulatuslikku kuulsust, mis tema järgiste töödega veelgi laienes ning kasvatas kiiresti tellijate ringi. Tolleaegse tähtsa kunstasjatundja Constantijn Huyghensi kaudu sai Rembrandt tellimusi Hollandi valitsejalt Stadtholderilt viie suure Kristuse kannatusi kujutava maali valmistamiseks. Keskmine periood Paljudes Rembrandt´i 1640-ndate aastate maalides on näha klassitsismi mõjusid. Ühes tema 1640. aasta autoportrees on selgelt näha Rafaeli ja Tiziani mõjutusi, see maal peegeldab tema sulandumist klassitsismi nii vormilise kujunduse kui ka sisemise rahu kujutamise poolest. Maalist " Mennonite pastor koos naisega" 1642 lõpetas Rembrandt oma suurima (3,6 × 4,4 m) ja kuulsaima teose "Öine vahtkond", mis märkis ühtlasi pöördepunkti tema loomingus, mille tõid kaasa armastatud naise surm, populaarsuse langus ja majandusliku olukorra halvenemine. 1640ndail ja 1650ndail tegeles Rembrandt peamiselt ofortide valmistamisega. Ta kujutas

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Ürgajast tänapäevani

GOOTI 13.-14.sajand teravkaar kirik: kõrge, roidvõlvid, tugikaared, roosaken, H-kujuline 3 lööviline fassaad ( 3 portaali ), 2 torni Notre- dame Pariisis VARARENESSANSS 15.sajand Boticelli ,,Veenuse sünd" ja ,, Kevad". Perspektiiv: ruumilisus Lause: ,,Eesmärk pühitseb abinõu!" KÕRGRENESSANSS Michelangelo: Rooma Peetri kiriku kuppel Vatikanis, Sixtuse kabeli lae freskod, ,,Taavet". Leonardo da Vinci ,,La Gionconda" Raffael, Tiziani Kolmnurkne paigutus, kompositsioon MADALMAAD,SAKSA leiutati õlivärvid graafik: Dürer BAROKK 17.sajand Velasquez ,,Õuedaamid", Hispaania Paksud väänlevas poosis põgenevad naised, heleda nahaga Närvilisus, diagonaalsus Rubens Carvaggio ,,Peetruse ristilöömine" ROKOKOO Fragonard ,,Kiik" Inglise park, Amor, peenutsevad roosas-sinises naised, armukesed, lodevus. Lause: ,,Pärast meid tulgu või veeuputus!" KLASSITSISM

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
135 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Manerism

See õnnestus tal suurepäraselt maalil ,,Püha Markuse säilmete leidmine". Esimese pilguna tundub maal segane ja korrapäratu, kuid tegelikult on maalil kujutatud episoodi, kui Püha Markuse säilmed toodi Aleksandriast Veneetsiasse, kus need asetati tema auks ehitatud kuulsasse Püha Markuse kirikusse. Maalil ei luba pühak haudade läbiotsimist jätkata, kuna õige keha on leitud. Maalil puudub mahe värviilu, mis on Veneetsia maalikunstnike Giorgione ja Tiziani üks suurimaid saavutusi. Samuti on valguse ja varju, läheduse ja kauguse järsk vastandamine ning igasuguse harmoonia puudumine liigutustes ja poosides maalile ainult plussiks. Agnolo Bronzino pilt "Armastuse allegooria" ehk "Allegooria Venuse ja Cupidoga" kirjeldab magusa maneerlikkusega verepilastuslikku kirge Venuse ja tema poja Cupido vahel. Venuse abikaasa, vihase pilguga Vulcanus jääb kõrvaltegelaseks, kelle muskliline käsivars ei suuda peatada armastajate külgetõmmet ega

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Renessanss - trükikunst, seos gootikaga

ja Tizian. Tiziano Vecelli (1477-1576) Kuulub kõrgrenessanssi maalikunstnike hulka ja on ühtlasi Veneetsia maalikooli väljapaistvamaid esindajaid. Tõi maalikunsti dramaatilisuse, süvendas ilmalikku elutunnetust.Suurema osa loomingust moodustasid portreed. Tuntuim "Mees kindaga". 1540ndatel oli Veneetsias majandus- ja kultuurielus langustendents. Humanismi põhialuseid hakati lämmatama, katolismi surve tugevnes. Tiziani süüdistati ketserluses.1545 sõitis Rooma, kus tutvus Itaalia kõrgrenessansiga ja kohtus Michelangeloga. Kui 1576 aastal möllas Veneetsias järjekordne katkutaud, leiti Tizian ühel päeval oma kodust surnuna. Ta maeti suure pidulikkusega Frari kirikusse, vaatamata sellele, et seaduse kohaselt ei lubatud katku surnuid kirikusse matta. Tiziani looming on mõjutanud paljusid silmapaistvaid meistreid. LEONARDO DA VINCI (1452-1519)

Ajalugu → Ajalugu
100 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Õlivärvid

krunt sellest läbi kumas, tekitades hallika värvitooni nn. optilise halli. Edasises tööprotsessis kasutas Tizian rohkesti lasuurimist. Teatakse rääkida, et erinevate kihtide arv olevat ulatunud 30 - 40 ning Tizian kandis nad maalile ei millegi muu kui näpuga. Tizian maalis õlivärvidega, kuhu oli lisatud vaike ja palsameid ning varasemas loomeperioodis ka rasvast munatemperat. Pintslid, mida ta tööks kasutas, olevat olnud hämmastavalt suured, lausa luuataolised. Tiziani maalide kuldses üldtoonis võib tabada palju peeni värelevaid värvinüansse. Asjatundjale on nende avastamine tõeliseks maiuspalaks. Rembrandti jaoks oli peamine maalitehniline probleem valguse ja varju kasutamine. Ta alustas hallika varjundiga alusmaalist ning lisas sinna peamiselt kollaseid ja pruunikaid toone. Pintslid ja pahtlid, mida Rembrandt kasutas, olid jämedad ja valguspinnad maalis ta nendega väga pastoosselt. Isegi niivõrd, et kaasaegsete teravmeelitsejate arvates võis

Kultuur-Kunst → Kunst
27 allalaadimist
thumbnail
122
ppt

BAROKK HISPAANIAS

pärlitest pisarad ning vahel isegi riided selga. MAALIKUNST  Hispaania maalikunsti arengu tipule viinud meistrite arv on suhteliselt väike.  Temaatika on võrdlemisi ühekülgne ja piiratud – viljeletakse SAKRAALMAALI ja PORTREED, muud žanrid jäid tahaplaanile. Kuid nendel kahel alal olid hispaanlased ületamatud. EL GRECO (1541-1614) Hispaania maalikunsti suurajastu teerajaja.  Õppis lühikest aega Tiziani ateljees, sai mõjutusi ka Tintorettolt.  1577. aastal asus Toledosse töötama.  El Greco looming on omapärasemaid nähtusi kunstiajaloos. Tormilise temperamendiga on ta oma töödes ühte sulatanud hilisbütsantsi ikoonimaali traditsioonid, maneristliku vormikäsitluse ja veneetsia koloriidi. Ta lõi äärmiselt ilmeka vormikõne, millel on palju ühist moodsa ekspressionismiga. El Greco maalilaadi iseloomulikumad jooned:

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
11
doc

El Grecost - Referaat

osa oma elust, hüüti lihtsalt El Grecoks ehk Kreeklaseks, oli veneetslase Tinoretto kõrval üks 16.sajandi teise poole silmapaistvamaid maalikunstnikke. Nad mõlemad tahtsid luua midagi uut. Kuid nende maalid ei olnud kõigest peen mäng uute kunstiliste vahenditega. Ennekõike soovisid nad anda oma töödele vaimset sisu, näidata silmale nähtamatut (Krausse 2006:24). 1567 saabus ta Veneetsiasse, kus olevat õppinud Tiziani juures (Corrain 1999:59). Siis veetis ta lühemat aega Roomas, kus ta väidetavalt solvas kohalikke arvates, et ta võiks Michelangelo teoseid paremaks muuta (,,Hea mees,aga maalida ta ei osanud.") (Piper 2006:174). 1576. aastast elas ta Hispaanias, esialgu Madridis, kus teda paelus võimalus osaleda tolleaegse Euroopa peamise suurehitise Escoriali kaunistamises maalidega. Peatselt suundus ta elama Toledosse, kus ta maalis uue katedraali jaoks altarimaali ,,Kristuse lahtiriietamine"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
7
docx

RENESSANSS

Kuulsaimad olid sealsetest kunstnikest noorena surnud Giorgione (1478-1510) ja tema õpingukaaslane Tizian (1477-1576). Hele-tumedus ja värvide erinevad varjundid olid nende peamised väljendusvahendid. Giorgione kuulsaim töö on "Magav Veenus" - lüürilise meeleolu ja sooja koloriidiga. Tiziani kuulsaimad tööd: "Taevane ja maine armastus"; "Flora"; "Tüdruk puuviljadega"; "Maksuraha".Tizian tegi ka häid portreepilte: "Paavst Paulus III portree" ja "Püha Sebastian". Tiziani hilisemate tööde pintslitehnika on järjest vabam ja liikuvam ning kergem, kaovad kontuurid ja detailid, värvimaali hakkab asendama toonmaal. Teistest Veneetsia maalijatest on tähtsamad Jacopo Tintoretto (1518-1594) ja PaoloVeronese (1528-1588). Powerpoint'i fail kõrgrenessansi maalikunstist RENESSANSS EUROOPA TEISTES MAADES (1500-1630) Peamised maad, kus renessanss levis, olid Madalmaad, Saksamaa ja Prantsusmaa

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kõrgrenessanss 1500-1530

Kõrgrenessanss 1500-1530 Itaalia langus: 15.sajandi lõpus saabusid Itaaliasse rasked ajad ­ rikkusest ligimeelitatud prantslased ja hispaanlased tulid Itaaliasse sõjaretki tegema ning seeläbi sai Itaalia kannatada. Võimuvõitluse tagajärjel kaotas Itaalia, eriti Firenze oma juhtpositsiooni. Itaalia majandus ja tööstus langesid ning seoses suurte maadeavastustega, hakkasid peamised kaubateed Itaaliast mööda minema. 16.sajandil sai uueks Itaalia kultuurikeskuseks sai Rooma. Sel ajal olid üksteise järel paavstiks mitmed tuntud suurnikuperekondade esindajad, kellele paavstitroon tähendas au-ja kasuahnete plaanide täitumist. Paavsti huvides oli koondada enese alluvusse parimad kunstnikud. Paavstid üritasid kunsti ja kultuuri abil õigustada kirikuvõimu tugevdamist ja laiendamist, mistõttu kutsuti lisaks arhidektidele ka Rooma mitmeid kunstnikke paavsti teenistusse (näiteks Michelangelo ja Raffael). Kunstnikud: ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Pariisi referaat

Sinna maeti omal ajal Pariisi vaeseid. Ja just sellesse kalmistu ossa on maetud kuulus Pariisi koolkonna kunstnik Amedeo Modigliani. 2.3. Silmapaistavad ehitised Seine'i paremal kaldal asub endine kuningaloss Louvre (ehitatud 12. sajandil). 1793. aastal avati osa paleest muuseumina. Tänapäeval asub kunstuimuuseum kogu lossis. 1989. aastal ehitati juurdeehitis teenindusruumide tarvis, mida katab klaaspüramiid. Louvre muuseumis eksponeeritakse Tiziani, Rubensi, Raffaeli, Rembrandti ja paljude teiste kuulsate kunstnike taieseid. Seal võib näha maailma kalleimaks maaliks hinnatud Leonardo da Vinci tööd ,,La Gioconda", mida tuntakse ka ,,Mona Lisa" nime all, antiikajast Milose Venust. Pariisis asub kuulus varieteeteater Moulin Rouge, mis ehitati 1889. Pariisi peatänav on Champs-Élysée. Arc de Triomphe Charles de Gaulle'i väljaku

Geograafia → Geograafia
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessansskunst

Reness. jagunes: 1) 14 saj ­ eelrenessanss 2) 15 saj vararenessanss 3) 16.saj kõrgrenessanss 4) (16.saj teine pool- manerism )- seda perioodi käsitletakse sageli eraldi. Vararenessanss tähendab harilikult Itaalia kunsti Toscanas 1400-1500, mis oli keskendunud Firenze linnriiki, ning Giotto, Masaccio, Donatello ja Botticelli teoseid. Kõrgrenessanss ühendab kunsti paavstide Roomas, Firenzes ja Veneetsias, 1500-1540, peamiselt Michelangelot, Leonardo da Vincit, Raffaeli ja Tiziani. Põhjamaade renessanss haarab Põhja-Euroopa maade kunsti 1400-1550, hõlmates nii erinevaid kunstnikke nagu Dürer Nürnbergist Saksamaalt ja van Eyck Madalmaadest. 1 Reness suurmeistrite loomingu jäljendamisest kasvas 16.saj teisel poolel välja manerism. Kunsti tunnusjooned: Maalikunst Arenes freskotehnika. Tahvelmaalis hakati puutahvli kõrval kasutama aluspinna raamile

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
57 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kunsti konspekt 11. klassi õpikust, 7 teemat piltidega

desperate man). Courbet oli üks esimesi, kes korraldas nn kontranäituse e korraldas oma töödest eraldi näituse, millega protesteeris suure näituse korralduse/zürii vastu. Hiljem muutusid kontranäitused üsna sagedaseks. Courbet ei kujutanud linnelu. É. MANET hakkas kujutama kaasaegset linnaelu ja Pariisi. Ta sai skandaalselt tuntuks kuulsate kunstnike teoste matkimisega. Ta ei küll ei kopeerinud, kuid võttis eeskujuks kompositsiooni. Ta maalis Tiziani ,,Urbino Venuse" järgi samas poosis ja sarnases ümbruses aktimaali tavalisest Pariisi tüdrukust ,,Olympia". Tiziani järgi maalis ta ka ,,Eine murul", millel on kujutatud kaasaegseid pariislasi väljasõidul piknikule. Paljusid jahmatas ka ,,labaste" tüüpide asetamine klassikalise kunsti konteksti. Manet vähendas varjudega ruumi kujutamist ­ vähenes sügavuseillusioon. Tema maalid lakkasid olemast ,,aknad" ja muutisid pinnaks,

Varia → Kategoriseerimata
27 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Rembrandt

Rembrandt lõi endast enam kui 100 autoportreed oma eri eluetappidel ja neid portreesid võib vaadata, kui omalaadset autobiograafiat. Tema varasemad autoportreed olid tihti ainult visandid ja käeharjutused ning püüdsid tabada kiirestmööduvaid hetki. Esimestel Amsterdamis veedetud aastatel ilmus portreedesse aga ka oma jõukuse eksponeerimist ja mõningast rahulolu (näiteks "Autoportree Saskiaga"). Hilisemalt lisandus portreedesse rohkem väärikust (näiteks autoportree, mis sarnaneb Tiziani maalile "Ariosto"). Oma viimastel autoportreedel kujutab Rembrandt ennast aga rahulikus poosis, kuid endiselt väga elavate värvidega. Rembrandti varasemad tööd olid signeeritud kas tähega "R" või monogrammiga "RH" (Rembrandt Harmenszoon ehk Rembrandt Harmeni poeg). Alates aastast 1629 olid teosed signeeritud tähekombinatsiooniga "RHL", kus "L" tähendas arvatavasti Leidenit. Üks Rembrandti ofort aastast 1632 on signeeritud ka "RHL-van Rijn", kuid järgnevad teosed kandsid

Kultuur-Kunst → Kunst
29 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Kunst

ajaloo tipptegijate teostega. Näiteks Rubens "Kolm graatsiat", Hironymus Bosch "Lõbude aed", Fra Angelico "Maarja kuulutus", El Greco "Karjaste kummardamine" , Veronese, Tiziani, Düreri jt teoseid. Klassitsistlikus stiilis hoone on projekteeritud Carlos III käsul 1785.a. Muuseumina avati see 1819, eksponeerimaks kuninglikku maali-, skulptuuri- ja tarbekunstikogu. Hispaania Kodusõja ajal viisid muuseumitöötajad 353 maali, 168 joonistust ja muid kunstiaardeid muuseumist ära Valenciasse, hiljem edasi Gironasse ning lõpuks Genfi. Kunstikogud toodi tagasi peale Teise

Kultuur-Kunst → Kultuur
9 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Renessanss muusikas

Õppis Veneetsias Sebastiano Zuccato, seejärel Gentile ja Bellini juures. Alates a-st 1508 töötas ta koos Girgionega Fondaco di Tadeschi välisfreskode kallal, mis on säilinud vaid osaliselt. Oli tugevalt mõjutatud Giorgione lüürilisest koloriidist ja tema maalide humanistlikust mitmetähenduslikkusest. Pärast Giorgione surma muutus üheks tähtsamaks tegelaseks Veneetsia kunstipoliitikas. Pärast kohtumist keiser Karl V sai Tizianist keiserlik õuemaalija. 1530.a-st alates muutus Tiziani loomelaad rahulikumaks ja ta sai juhtivaks portretistiks. Hilisloomingus komponeeris Tizian eelkõige värvustest lähtuvalt. Täiendavate sideainete lisamisel pikendas ta kuivamisprotsessi ja maalis lõpuks "rohkem sõrmede kui pintsliga". looming: Flora Urbino Veenus Keiser Karl V Autoportree Kibuvitsakroon Assuanta e. Maarja taevaminek Madonna Pesaro perekonnaga 5. Giorgione (teg. Giorgi Zorzi v. Giorgio da Castelfranco) - sund. 1477 - surnud 1510.a.; kõrgrenessansi perioodi maalikunstnik

Muusika → Muusika
48 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vana-Kreeka kunst

Salisburys Suurbritannias3. Sugugi vähem pole kunstnikke paelunud EUROPE röövimise motiiv. Europe oli Väike- Aasias paikneva Foiniikia kuninga tütar. Moondunud taltsaks sõnniks, ilmus Zeus merekaldal mängiva Europe juurde, röövis ta ning viis mere taha Kreetale. Seal sünnitas naine Minose, Rhadamanthyse ja Sarpedoni. Europe röövimist on sageli kujutatud antiikaja seina- ja vaasimaalidel. Hilisemaist Europet kujutavaist maalidest on tuntuimad Veronese, Tiziani, Rembrandti, Tieppolo ja Serovi teosed. Hoopis erakordne armusuhe oli Zeusil Argose kuninga Akrisiose tütre DANAEga. Delfi oraakel oli kuningale ennustanud surma lapselapse käe läbi. Mees sulges tütre maa- alusesse vaskkambrisse. Zeus aga tungis kullavihmana Danae juurde ja sigitas temaga PERSEUSe. Isa lasi tütre koos pisipojaga kasti panna ja merele saata. Nad randusid Seriphose saarel, kus poiss ka täisealiseks sirgus. Hiljem täituski oraakli ennustus. Zeusi ja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
46 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun