Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Aspergeri sündroom (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


ASPERGERI SÜNDROOM
Ajaloost
Hans Asperger oli Viinis lastearst ja ilmutas varakult huvi
niisuguste laste vastu, kelle areng kuidagi normist kõrvale kaldus.
Tema kliinikus oli domineeriv pedagoogiline ravi meetod, eelkõige
sotsiaalsete suhtlemisraskuste ja käitumishälvetega noorte ravis.
1944.a. avaldas ta uurimuse autistlikust isiksusehäirest, teadmata,
et 1943.a. oli Kanner samuti välja andnud artikli autistlikest
häiretest. Tagantjärele on teada, et Kanner kirjeldas lapsi,
kellest enamik oli üldiselt madala intellektiga, samal ajal kui
Aspergeri kirjeldatud patsiendid olid enamasti normaalse ja kohati
isegi kõrge intellektiga.
Sõjajärgselt oli huvi saksakeelsete tööde vastu väike, mistõttu
jäid Aspergeri tööd kaua lugemata Inglismaal ja USA-s. Alles
1981.a. avaldas autismiekspert L. Wing ühe suure artikli, käsitledes seisundit , mida ta nimetas Aspergeri sündroomiks. Väga hilja hakati
Aspergeri sündroomile tähelepanu pöörama USA-s, kus sündroom sai
diagnoosi staatuse 1994.a.
Aspergeri sündroomi definitsioon
Tänapäeval on Aspergeri sündroomil neli definitsiooni, mis kõik
on aktsepteeritud, kuid kõikidega on seotud teatud probleemid.
Esimesed diagnoosikriteeriumid esitasid 1988.a. Carina ja Christopher
Gillberg. Peter Szatmari avaldas diagnoosikriteeriumid 1989.a., mille erinevus oli see, et Szatmari järgi ei saa diagnoosi panna, kui
kriteeriumid autismidiagnoosiks on täidetud. 1993.a. esitas WHO
Aspergeri sündroom #1 Aspergeri sündroom #2 Aspergeri sündroom #3 Aspergeri sündroom #4 Aspergeri sündroom #5 Aspergeri sündroom #6
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-12-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 144 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Abian Õppematerjali autor
ülevaatlik referaat antud sündroomist, sisaldab ajalugu, arengut, prognoosi, ravi jne.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
7
docx

PERVASIIVSED ARENGUHÄIRED

Kõiki kaasnevaid haiguslikke seisundeid tuleb siiski täiendavalt eraldi kodeerida. Vaimne alaareng ei ole pervasiivsete arenguhäirete üldine tunnus. Pervasiivsete arenguhäirete jagunevad laiemas laastus kahte rühma: lapsed, kellele esineb eelnimetatud kõrvalekaldeid eakohases arengus vähesel määral (Aspergeri sündroom) ja lapsed, kelle pervasiivsed arenguhäired ja erivajadused on ulatuslikumad (autism). Samas kuuluvad pervasiivsete arenguhäiret alla veel Retti sündroom, lapse muu desintegratiivne häire, Aspergeri sündroom, hüperaktiivsus motoorsete stereotüüpiate ja vaimse alaarenguga ja täpsustamata pervasiivne arenguhäire. RHK-10 alusel kuuluvad pervasiivsete arenguhäirete hulka lapse autism, atüüpiline autism, Rettsündroom, lapse muu desintegratiivne häire, hüperaktiivsus motoorsete stereotüüpiate ja vaimse alaarenguga ning Aspergeri . Autism Autism (Autismus ld. k.; Autism ingl. k.) ehk endassesulgumus tuleneb kreekakeelsest sõnast

Inimeseõpetus
thumbnail
44
docx

Rehabilitatsiooniprogramm i vorm koos vormi täitmise juhendiga

Rehabilitatsiooniprogrammi vorm koos vormi täitmise juhendiga Arvutipõhine COGPACK treening Aspergeri sündroomiga lastel ___________________________________________________________________________ 2015 Dokumendi ülesehitus ja struktuur tugineb UEMSi (ingl European Union of Medical Specialists) rehabilitatsiooni sektsiooni akrediteeringu ankeedile, mis on läbinud kaheaastase proovietapi. Lisainfo http://www.euro-prm.org/ Struktuuri on kohandatud Eesti oludele ESF programmi „Töölesaamist toetavate rehabilitatsiooniprogrammide

Sotsioloogia
thumbnail
28
docx

18 kuu kuni 5 aasta vanuste laste erivajaduste ja puuete analüüs

Stereotüüpsed liigutused või kõne võib sisaldada järjekindlat või sobimatute sõnade või fraaside kordamist ja žeste ning käitumist. Kõne kordamist ja jäljendamist defineeritakse kui stereotüüpset kõne, milles indiviid kordab, mida teised on öelnud, sisaldades ka kuuldud intonatsiooni. Autismispektri häiretel on mitmeid põhjuseid, peamine probleem on aju struktuuri ja funktisoneerimise ebanormaalsus. Kõik põhjused on bioloogilised. (Smart, 2012, lk 249) Aspergeri sündroom Aspergeri sündroom oli esimene, mis kirjeldas võrdlemisi leebet autismispektri häiret, kus lapsel on üsna hea verbaalne kõne, leebemad mitteverbaalsed suhtlemisoskused ja ranged eelistused huvide ja suhete valdkonnas. Aspergeri diagnoosimise keskmine vanus on 8 aastaselt. Aspergeri sündroomi kirjeldavad kindlad piirid sotsiaalses suhtluses; piiratud ja korduvad huvialad, käitumismustrid ja tegevused; olulised

Rehabilitatsiooni teooriad, meetodid ja korraldus
thumbnail
11
doc

Autismiga laps

1 Autismiga laps Põhjused (autismi etioloogia) 1. Perekondlik autism - 8,5 % 2. Autism, seostatav mõne muu haigusega - 37 % 3. Autism peaaju mittespetsiifilise düsfunktsiooni ilmingutega - 46 % 4. Autism ilma ülaltoodud faktoriteta - 8,5 % (Gillberg&Gillberg, 1991) Geneetilised põhjused: · väga kõrge konkordantsus MZ kaksikuil, puudub konkordantsus DZ; · 9%-l autismiga lastest on isa Aspergeri sündroomiga või joontega; · -60 %- l autistidest võib oletada geneetilist põhjust. Kromosoomide muutused: · fragiil-X; XYY jt. Ema rasedusaegsed infektsioonid (viirused), ravimid, toksilised seisundid (alkohol, rasedustoksikoos, suitsetamine, puudulik või ebaõige toitumine. Neurofibromatoos, tuberoosne skleroos, Ito hüpo-melanoos jt. närvisüsteemi haigused. 2 http://autismeesti

Meditsiin
thumbnail
36
doc

Erivajadustega õppija

Motoorne püsimatus Käitumise impulsiivsus + Kõnearengu pidurdus Kogelus Motoorikahäired Enurees Tikid Noorem kooliiga Kontsentratsiooniraskused ja hüperaktiivsus + Düsleksia ja düsgraafia Kohanemisraskused Mitteküllaldane kooliküpsus Enurees ­ voodi märgamine Tikid Prepuberteet ja puberteet Kontsentratsiooniraskused + Düsgraafia Gilles de la Tourette sündroom ­ tahtmatute asjade välja hüüdmine Madal enesehinnang (vale pedagoogika tagajärg) Ärevusseisund Pingepeavalud (nõudmiste tase ei vasta lapse võimetele) Mõnuainete tarvitamine Antisotsiaalne käitumine Sekkumine Koolieelne iga ­ Tolerantsus; kasvatusviis peaks olema suunav, mitte autoritaalne; lapsele on oluline piirid panna; laps vajab palju tähelepanu ja individuaalseid jutuajamisi Noorem kooliiga ­ Tolerantsus,

Pedagoogika
thumbnail
48
docx

ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1

kordi. Sellised kordused kinnistavad hääliku õiget hääldamisoskust. Õpetaja loeb jutukese teksti ning hääldab silbid lapsele õigesti ette. Seejärel hääldab laps neid kas iseseisvalt või koos õpetajaga. Kui laps ei suuda silpe õigesti hääldada, on mõistlik logopeediga nõu pidada. http://www.teatoimeta.ee/Logopeedilised_jutukesed_1091.htm b. Epilepsiahaige lapse toetamisvõimalused igapäevaelus. Üks raskemaid vorme lastel on Lennox – Gastaut sündroom. Need lapsed vajavad erilist hoolt ja järelvalvet. Uurimused on näidanud, et epilepsiaga lapsed on enam hüperaktiivsed, agressiivsed, madala enesehinnanguga ja neil napib sotsiaalseid oskusi. Õpetajad on omandanud teadmisi, kuidas nende lastega käituda, kuid nad tunnistavad, et ka nemad tunnevad ebakindlust. Õpetaja ülesandeks on kindlasti aidata lapsel leida oma võimed ja võtta end sellisena nagu ta on. Õpetamise meetodid peavad olema kohandatud lapse võimetele, sinna kuulub ka

Alushariduse pedagoog
thumbnail
24
docx

AUTISMI OLEMUS NING KSG ÕPILASTE TEADLIKKUS SELLE KOHTA

Seda sellepärast, et paljud autismiga inimesed eelistavad olla omaette.1 Autismiga erialaselt kokkupuutuvad inimesed võivad haigusele viidata mitme nime all: seda tuntakse autismina, autismispektri häirena (ASD), klassikalise ehk Kanneri autismina, pervasiivse arenguhäirena (PDD) ja kõrgfunktsionaalse autismina (HFA).2 ,,Eesti autismiühingu kodulehel on välja toodud, et normaalseid, kuid autistlike joontega inimesi esineb 1000 kohta kümme, Aspergeri sündroomi ja atüüpilise autismiga viis ja raskeid autismijuhtumeid üks."3 Autismi diagnoositakse Eestis igal aastal umbes 150 inimesel. Autismi esineb kõigist rahvustest ja kõigi erinevate kultuurilise, usulise ja sotsiaalse taustaga inimeste seas. Meestel esineb autismi tunduvalt rohkem kui naistel. Autism on ravimatu häire: autistlikest lastest saavad enamasti ka autistlikud täiskasvanud. Autism on tavaliselt olemas

Psühholoogia
thumbnail
30
odt

Erivajadustega laste psühholoogia alused (TÜ baka eksami kordamisküsimused)

kirjutatud. Intellektipuude põhjused  Anatoomia/ füsioloogia tasandil  Difuusne (laiaulatuslik, üle kogu aju) ajukahjustus, mistõttu on psüühika kui terviku toimimine häiritud. Sümptomid haaravad kõiki oskusi.  Geenid/keskkond tasandil 12  Prenataalsed: geneetilised (nt Downi sündroom, fragiilne X, ainevahetushäired); keskkondlikud (nakkused, traumad, teratogeenid)  Perinataalsed: traumad (hapnikuvaegus); nakkused  Postnataalsed: nakkused, traumad (raputatud lapse sündroom); mürgistused (narkootiliste ainete varane tarbimine); äärmiselt vaene kasvukeskkond (ei ole tüüpiline põhjus) ÕPIVILUMUSTE SPETSIIFILISED HÄIRED Õpiraskused Probleemid on omavahel sarnased intellektipuudega, aga leebemad.

Eripedagoogika




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun