Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Ujumisstiilid (10)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milleks on ujumine hea ?
 
Säutsu twitteris

SISUKORD
SISSEJUHATUS 3
1. RINNULIUJUMINE 4
2. KROOLIUJUMINE 5
3. SELILIUJUMINE 6
4. LIBLIKUJUMINE 7
5. UJUMISOSKUS 8
6. UJUMISE AJALOOST 9
KOKKUVÕTE 11
KASUTATUD KIRJANDUS 12
SISSEJUHATUS
Ujumine on üks liikumisvormidest, mida on võimalik harrastada aastaringselt . Vaatamata suhteliselt kõrgele basseinikülastamise tasule, võib ujumist siiski pidada üheks odavamaks tervisespordialaks, mille harrastamiseks on vaja ainult trikood või ujumispükse, ujumismütsi ning soovi korral spetsiaalseid ujumisprille. Ujumine parandab hingamist ja verevarustust . Ujumine arendab nii kõhu-, selja-, kaela-, käte-, jala-, kui ka rindkerelihaseid. Samal ajal koormab ujumine vähem südant ja liigeseid ning horisontaalasendis on südamel kergem korraldada vereringe tegevust.
Igasugune ujumine aitab olla terve ja püsida heas füüsilises vormis kõrge eani, kuna tervist aitab paremini säilitada koormusevaba ujumine. Ujumine on üks kõige harmoonilisemaid spordialasid. Ujumisel kui spordialal on põhiliselt neli erinevat ujumisstiili ehk tehnikat – krooliujumine, seliliujumine, rinnuliujumine ning liblik - ehk delfiiniujumine .
1.RINNULIUJUMINE
Rinnuliujumine on ujumisstiil, mida rahvapäraselt nimetatakse ka konnaujumiseks. Rinnuliujumine on võistlusalana kasutusel ka ujumisvõistlustel.
Rinnuliujumine on tehniliselt küllaltki raske ja suhteliselt aeglane edasiliikumise viis. Tehniliselt õige rinnuliujumine nõuab näiteks väga head põlvede liikuvust. Rinnuliujumine on üks põhilisi viise ujumistehnikast ja seepärast tervisesportlased seda ka tavaliselt kasutavad
Asend on sirge, õlad ühekõrgusel, rütm on õige, hingamine , tõmme ja jalgade löök ajastatud. Jalalöögid on sümmeetrilised ja teravad . Käed ja õlavöö tuleb hästi ette sirutada. Käelabad on pööratud väljapoole tõmbe alguses. Tõmme on kaarjas, käelaba juhib kogu liigutust. Küünarnukid on kõrgel kogu tõmbe vältel. ettesirutuse alguseks.
Käed viiakse ette korraga kas veepinnal või selle all. Kõige tähtsam on õige rütm, käelabade õige asend, käte sirutus ette, jalgade löögitaoline liigutus.

2.KROOLIUJUMINE
Krooliujumisel on oluline painduvus – sel juhul saab ujuja end õlgade abil pisut väiksemaks teha ja niimoodi vees kiiremini
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Ujumisstiilid #1 Ujumisstiilid #2 Ujumisstiilid #3 Ujumisstiilid #4 Ujumisstiilid #5 Ujumisstiilid #6 Ujumisstiilid #7 Ujumisstiilid #8 Ujumisstiilid #9 Ujumisstiilid #10 Ujumisstiilid #11 Ujumisstiilid #12
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-10-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 162 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 10 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Karet Õppematerjali autor

Mõisted


Kommentaarid (10)

TR profiilipilt
TR: Sisu poolest suhteliselt mahukas ning sain sellest palju abi:)
19:13 28-05-2009
destiny profiilipilt
destiny: Veidi vähe informatsiooni 5 lehekülje kohta.
20:00 08-12-2008
Trinzy91 profiilipilt
Trinzy91: aitäh see materjal oli mullle väga abiks :)
22:05 24-03-2009


Sarnased materjalid

6
doc
Erinevad ujumisstiilid
1
odt
Ujumisasendid
18
docx
Ujumissport
9
doc
Pekingi OM ujumine-ujujad
2
doc
Krool ja liblikujumine
6
doc
Referaat - Ujumine
5
doc
Ujumine
2
doc
Krooli ujumine





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun