Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

KEHAKEEL uurimistöö (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on kehakeel?
  • Millised on erinevad kehakeele kasutamisviisid?
  • Kuidas lugeda kehakeelt?
  • Kuidas kasutada kehakeelt?
  • Missugune on teie hoiak?
  • Mida võivad tähendada järgmised zestid?
  • Millise kehaosaga antakse edasi kõige täpsemaid ja avatuvamaid suhtlemissignaale?
  • Palju sagedamini vestluskaaslasele silma?
  • Palju sage damini ve stluskaaslasele silma?
  • Kui linnas kasvaval?
  • Mida võivad tähendada järgmised zestid?
  • Millise kehaosaga antakse edasi kõige täpsemaid ja avatumaid suhtlemissignaale?
  • Kui linnas kasvaval?

Lõik failist
















Uurimistöö
PEA, KÄED JA JALAD – IGAPÄEVASED SUHTLEMISVAHENDID







2009
Sisukord
Sissejuhatus 4
1. Kehakeele alused 5
1.1 Sõnadeta signaalide liigitamine 5
1.1.1 Geneetilised 5
1.1.2 Ümbrusest tingitud 5
1.1.3 Kultuurilised 5
1.1.4 Psühholoogilised 5
1.1.5 Ametialased 6
1.1.6 Kehakeele avaldumine kehahoiakutes 6
1.1.7 Kehakeele avaldumine žestides 6
1.1.8 Kehakeele avaldumine ilmetes 6
1.1.9 Kehakeele avaldumine märkides ja signaalides 7
1.2 Kehakeele võltsimine 7
1.3 Kehakeele rahvusvahelised ja kultuurilised aspektid 7
1.4 Sugu ja kehakeel 8
1.4.1 Naiste kehakeel 8
1.4.2 Mehe kehakeel 8
2. Kehakeelest üksikasjalikumalt 8
2.1 Pea 8
2.1.1 Näoilmed 9
2.1.1.1 Huuled 9
2.1.1.2 Silmad 9
2.1.1.2.1 Õigete silmsignaalide andmine 10
2.2 Käed 10
2.2.1 Käed kui tõkked 10
2.3 Jalad 11
2.4 Isiklik ruum 11
3.1 Uuringu iseloomustus 11
3.1.1 Uuringu analüüs 12
3.1.2 Uuringu kokkuvõte 23
Kasutatud materjal 26
Lisa 1 Ankeet 27
Lisa 2 Ankeedi punktisüsteemi tulemused 28



Sissejuhatus


Kehakeel on inimese lahutamatu osa, mis on suunatud väljapoole. Kehakeel võib asendada suulist suhtlemist ja annab inimesest usaldusväärset informatsiooni, seega on selle abil võimalik jälgida inimese mõtete ning tegude vastavust st. inimese ausust. Kehakeele abil väljendatakse oma suhtumist , meeleolu, seisundit , tundeid, mõtteid. Suhtlemises moodustab kehakeel oma osa-ligi 60%. Mõnel õnnestub see loomulikult, samas mõnel võltsina.
Antud teema on valitud, kuna autor tunneb huvi inimestevahelise suhtlemise ning mõjutamise vastu. Teema kohta on nii inglisekeelset kui ka eestikeelset kirjandust üsna palju ning selle tööga on soovitud õpetada inimesi kehakeelt kasutama ning lugema.
Teema kui selline Eestis ja mujal maailmas eriti aktuaalne ei ole, st. seda ei kajastata igapäevaselt eraldi teemana
Antud töös on püstitatud järgmised probleemid:
  • mis on kehakeel?
millised on erinevad kehakeele kasutamisviisid?
kuidas lugeda kehakeelt?
kuidas kasutada kehakeelt?
Töö eesmärgiks on:
  • uurida erinevaid kehakeele kasutamisviise;
uurida ja analüüsida õpilaste teadmisi kehakeele kasutamisest.
Uurimisobjektiks on Kuressaare Gümnaasiumi 10. klassi õpilased vanuses 16 – 17.
Töös on püstitatud järgmised hüpoteesid:
  • enamus õpilasi ei jälgi või ei oska lugeda inimese kehakeelt;
neiud mõistavad paremini teiste inimeste kehakeelt, kui poisid
Eesmärkide täitmiseks ja hüpoteeside tõestamiseks oli vaja lahendada järgmised
ülesanded:
  • viia läbi uuring Kuressaare Gümnaasiumi õpilaste seas;
  • tutvuda antud teemaga põhjalikult uurides läbi kirjandust sellel teemal;
  • analüüsida saadud tulemusi ning teha järeldused.

Töö on jaotatud kolme peatükki. Esimeses peatükis on välja toodud kehakeele liigitus. Teises peatükis on kehakeelt kirjeldatud üksikasjalikumalt, seletades erinevate žestide ning liigutuste tähendusi. Kolmandas peatükis antakse lugejale ülevaade autori koostatud uuringu tulemustest. Lisa 1 näidatakse õpilastele paberkandjal laiali jaotatud ankeeti. Lisa 2 on välja toodud autori koostatud punktisüsteemi tulemused, mille abil toodi kinnitus ühele püstitatud hüpoteesidest.

1. Kehakeele alused


Kehakeele teerajajaks peetakse Charles Darwinit, kelle uuringud tõestasid, et erinevate kultuuride esindajad väljendavad oma emotsioone suures osas sarnaselt (Nierenberg 1997: 22).
Kehakeelt võib psühholoogide arust võrrelda ükskõik missuguse keelega – ta koosneb nagu iga teine keel sõnadest ja lausetest. Iga liigutus sarnaneb sel juhul sõnaga, millel on olenevalt kontekstist erinev tähendus (Nierenberg 1997: 11).
Üle 50 % vestluses omandatavast infost kannavad žestid ja miimika . Eristatakse 135 kehakeele väljendit ning koguni 85 pea- ja näoliigutust (Nierenberg 1997: 3).

1.1 Sõnadeta signaalide liigitamine

1.1.1 Geneetilised


Nõnda suhtlemise võime on meile kaasa sündinud ja osa meie ellujäämise varustusest. Näiteks imikuna teame instiktiivselt, kuidas imeda. Teame sedagi, kuidas nutta, kui oleme näljased või vajame tähelepanu. Kui saame vanemaks , puhkeme spontaanselt nutma , kui
Vasakule Paremale
KEHAKEEL-uurimistöö #1 KEHAKEEL-uurimistöö #2 KEHAKEEL-uurimistöö #3 KEHAKEEL-uurimistöö #4 KEHAKEEL-uurimistöö #5 KEHAKEEL-uurimistöö #6 KEHAKEEL-uurimistöö #7 KEHAKEEL-uurimistöö #8 KEHAKEEL-uurimistöö #9 KEHAKEEL-uurimistöö #10 KEHAKEEL-uurimistöö #11 KEHAKEEL-uurimistöö #12 KEHAKEEL-uurimistöö #13 KEHAKEEL-uurimistöö #14 KEHAKEEL-uurimistöö #15 KEHAKEEL-uurimistöö #16 KEHAKEEL-uurimistöö #17 KEHAKEEL-uurimistöö #18 KEHAKEEL-uurimistöö #19 KEHAKEEL-uurimistöö #20 KEHAKEEL-uurimistöö #21 KEHAKEEL-uurimistöö #22 KEHAKEEL-uurimistöö #23 KEHAKEEL-uurimistöö #24 KEHAKEEL-uurimistöö #25 KEHAKEEL-uurimistöö #26 KEHAKEEL-uurimistöö #27 KEHAKEEL-uurimistöö #28 KEHAKEEL-uurimistöö #29 KEHAKEEL-uurimistöö #30 KEHAKEEL-uurimistöö #31
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 31 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-02-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 150 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor cba321 Õppematerjali autor
Uurimistöö räägib kehakeelest üldiselt,natuke konkreetsemalt, sisaldab ka küsitlust õpilaste seas, tulemusi.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
15
doc

Kehakeele referaat

...................................................................................................... 13 6. Kokkuvõte............................................................................................................ 14 Kasutatud materjal.................................................................................................... 15 1. Sissejuhatus Kehakeel on mitteverbaalse käitumise rikkalik allikas, mis aitab meil teiste inimeste tunnetest ja mõtetest paremini aru saada. Kehakeel moodustab umbes 60% meie suhtlusest. Selle teema valisingi just sellepärast, et paremini aru saada, mida inimene üritab selgeks teha just zestide teel. Tavaliselt räägib kehakeel oma loo, mida inimene ise tähele ei panegi. Eriti huvitab mind enda puhul kasutatav kehakeel, mida ma viimasel ajal olen rohkem jälgima hakanud ja samas meeldib mulle ka jälgida inimesi, kes üritavad valetada, aga nende kehakeel reedab nad nende enda teadmata. On nii

Suhtlemisõpetus
thumbnail
22
pdf

Kehakeel ja Tunded

Kilingi-Nõmme Gümnaasium Diana-Maria Vahtramäe 11 RL KEHAKEEL JA TUNDED Uurimistöö Juhendaja: õpetaja Pille Kadak Mõisaküla 2011 Sisukord Sissejuhatus................................................................................................................................................... 3 1.Üldine ettekujutus kehakeelest................................................................................................................... 4 1.1 Põhilised suhtlemiszestid ja nende päritolu ............................................................

Psühholoogia
thumbnail
10
doc

Kehakeel

Kool Nimi Kursus Kehakeel Referaat õppeaines ,,õppeaine" Juhendaja: Nimi Koht ja aasta Sisukord Sisukord...................................................................................................................................... 2 Sissejuhatus.................................................................................................................................3 Kehakeelest üldiselt..........................................................................................

Psühholoogia
thumbnail
16
doc

Kehakeel

Kommunikatsiooni liigid Kommunikatsiooni keskseks protsessiks on isiklike arvamuste, tunnete edastamine sümbolites, märkides või sõnades, mida teised vastu võtavad ning millest nad loovad oma ettekujutused ja ideed. Sõnumeid on võimalik edastada nelja kommunikatsiooni süsteemi abil: a) loomulik keel b) tehiskeeled (noodid, matemaatilised tabelid ja arvutused) c) visuaalne kommunikatsioon (pildid, diagrammid) d) mitteverbaalne kommunikatsioon e. kehakeel Mitteverbaalne kommunikatsioon ehk kehakeel hõlmab nii inimese liikumist (hoiak, zestid, naeratus, silmakontakt ja füüsikalise ruumi kasutamine) kui ka mittelingvistilisi keele omadusi (kõne kiirus ning valjus) (Zimbardo: 335). Kehakeele liigitamine Kehakeele teerajajaks peetakse Charles Darwinit, kelle uuringud tõestasid, et erinevate kultuuride esindajad väljendavad oma emotsioone suures osas sarnaselt. (Nierenberg 1997: 22)

Terviseõpetus
thumbnail
12
docx

Kehakeel

TALLINNA TEENINDUSKOOL Liis Pibre T11ME KEHAKEEL Referaat Juhendaja: Külliki Türi Tallinn 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS ................................................................................................................ 3 1 KEHAKEEL................................................................................................................ 4 2 ÜHISKONDLIK SEISUND JA ZESTIDE ROHKUS.................................................... 5 3 KEHAKEELE VÕLTSIMINE......................................................................................... 5 4 NÄOILMED.................................................................................................................... 5 5.PILKKONTAKT.............................

Psühholoogia
thumbnail
8
doc

KAUBANDUSLIKUD SEADMED

Tallinna Teeninduskool Thea Sester 011M Kehakeel Referaat Tallinn 2011 Sisukord Sissejuhatus....................................................................................................................3 Kehakeel ........................................................................................................................4 Isiklik ala ......................................................................

Kaubandus
thumbnail
38
doc

Kehakeel

................................................................................................................ 4 1 KEHAKEELE TÄHTSUS................................................................................................5 1.1 Kehakeele lugemine................................................................................................... 5 1.2 Kehakeele kasutamine............................................................................................... 6 1.3 Mis on kehakeel ?.......................................................................................................7 2 KEHAKEELE ALUSED..................................................................................................8 2.1 Teod............................................................................................................................. 8 2.1.1 Geneetilised...........................................................................................................8

Psühholoogia
thumbnail
13
doc

Inimese kehakeel

TALLINNA TEENINDUSKOOL Helen Kant 011MT Kehakeel Lõputöö Juhendaja: Mare Kiis Tallinn 2009 SISUKORD Sissejuhatus ...........................................................................lk 3 Suhtlemiszestid ja nende päritolu ................................................lk 4 Isiklik ala ...............................................................................lk 5 Peahoiak .....................................................................

Psühholoogia




Kommentaarid (2)

heidi1993 profiilipilt
Heidi Vares: huviatav töö, hea lugeda
15:17 14-04-2011
AnnikaM2gi profiilipilt
AnnikaM2gi: Oli huvitav lugeda!
11:43 23-04-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun