2013 Dünaamilise veebidisaini aasta Dünaamilise ehk kohanduva veebidisaini (responsive desgin) tähtsust oleme me juba korduvalt rõhutanud. Oleme jaganud soovitusi, kuidas uudiskirju optimeerida mobiiliga lugemiseks (http://mailbow.net/ee/blog-kogemus/e-maili-optimeerimine-mobiiliga- lugemiseks/) rõhutanud mobiilsete seadmete kasvu (http://mailbow.net/ee/blog- kogemus/nutitelefonis-avatavate-kirjade-kiire-kasv/) Ometi ei ole see aktuaalsus kuhugi kadunud. Mashable.com on käesoleva aasta 2013 kuulutanud dünaamilise disaini aastaks. Miks? Sest oleme jõudnud PC-järgsesse ajastusse, eelnev 2012. aasta tõi personaalarvutite müüki üle aastakümne langustrendi. Tahvelarvutid ja nutitelefonid aga naudivad jätkuvat tõusulainet. Millionid eri suuruses ekraani on meie jaoks valla. Suur turg, millele tuleb osata lähendeda. Meieni on jõudnud mitmeid klientide poolseid küsimusi. Leidsime, et teema väärib veel süüvimist ning teile rohkem tutvustamist....
Millised on peamised veebilehtede trendid? Veebidisain on kiiresti liikuv ja muutuv tööstus, kus trendid tulevad ja lähevad. Samas kasutavad disainerid ka trende, mis ulatuvad mitmete aastate taha. Alati ei ole vajalik hakata leiutama jalgratast uuesti. Üheks näiteks võiks siinkohal tuua login mudeli. Login mudel jääb login mudeliks ning siin jääb innovatsioonile vähe ruumi. UI mustrid peaksid läbi sujuva kogemuse kasutajaid suunama, mistõttu on veel palju, millega disainerid peavad vaeva nägema, et saavutada täiuslik kasutajakogemus. Kasutajakogemused ongi määravaks, kuhu poole edasi minna, seda enam, et praegusel ajal kasutatakse veebi palju ka läbi nutiseadmete. Järgnevalt toon ma välja oma uurimuse tänapäeva veebilehtede trendidest. Toon välja mõned huvitavamad veebilehed, kus uusi ja trendikaid mustreid on kasutatud ja lisan juurde enda poolsed kommentaarid. Ikka veel käib eksperimenteerimi...
Veebileht kui firma suhtlemisvahend Mida ütleb veebilehe disain ettevõtte kohta? Ikka veel jääb internetis kolades silma aegunud ja mitte just eriti kena disainiga veebilehti. Sellest kehvem on vaid see, kui ettevõttel polegi oma kodulehte. Muidugi on variant praegu kogu oma firma internetitegevus Facebooki fännilehele koondada, kuid igal soliidsel ettevõttel peaks ikkagi olema oma spetsiaalne veebileht. Koduleht ei pea olema loomulikult tipptasemel multimeedialehlihtne navigeerida. Keegi ei taha ju endale kohutava välimusega reklaamsilti, milleks siis omada koledat veebilehteekülg, kuid veebileht on siiski osa ettevõtte kuvandist ja seega olema silmale kena vaadata ja lihtne navigeerida. Keegi ei taha ju endale kohutava välimusega reklaamsilti, milleks siis omada koledat veebilehte. Ka infolehekülg võib olla huvitav Loogiline on, et suurem osa veebilehti sisaldab põgusat infot firma asukoha ja telefonide/e-mailide...
VEEBIDISAIN Mis on üldse veebidisain? on pisidetailideni läbimõeldud Teie kodulehe välisvaade. See pole ainult ilus vormistus, vaid ka funktsionaalsus. VEEBIDISAINI ESIMENE PÕLVKOND (1991-1994) Veebilehed olid staatilised, kujunduselt lihtsad, sisaldasid pealkirju ja tekstilõike Blogid Turvalisus ja privaatsus olid suureks probleemiks Veebilehtede loomine käis sõna otseses mõttes käsitsi arvutitele arusaadavat HTML koodi kirjutades, veebilehitsejaid oli aga mitmeid erinevaid ning puudusid koodistandardid, mis tagaksid veebilehtede ühtse väljanägemise kõikjal. Microsofti esimene koduleht Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level VEEBIDISAINI TEINE PÕLVKOND Veebilehed hakkasid enam keskenduma sisule ja...
EESTI INFOTEHNOLOOGIA KOLLEDŽ Rigden Aunapuu KOHANDUV DISAIN ehk RESPONSIVE DESIGN Referaat IT sotsiaalsed, eetilised ja professionaalsed aspektid Tallinn 2016 SISUKORD 1. KOHANDUVA DISAINI RAAMISTIKUD ...................................................................................... 4 1.1 Bootstrap raamistik .................................................................................................... 5 2. KOHANDUVA VEEBIDISAINI AJALUGU ..................................................................................... 6 3. KOHANDUV VEEBIDISAIN SEADMETEL .................................................................................... 7 4. KOHANDUVA VEEBIDISAINI ALTERNATIIV ............................................................................... 9 KOKKUVÕTE ...........................
Arvustus: huvitav interjöör Minu jaoks on huvitav interjöör minu lemmikkohvikus UpUp'is ,mis asub kesklinnas, kaubamaja vastas. See on minu lemmikkohvik, sest seal on head toidud, meeldiv õhkkond ja hea teenindus. 2007. aastal sai kohvik preemia "Hõbelusikas" parima kohviku kategoorias. Upup'i ei saa tegelikult vaid kohvikuks nimetada, sest see on ka lounge, restoran ning nädalavahetustel klubi. Igal neljapäeval, reedel ja laupäeval toimuvad seal erinevad üritused ning esinevad paljud artistid ja DJd. Kohviku külastajateks on enamjaolt noored inimesed ja just sellepärast on seal väga moodne ja trendikas disain. Kohvik on 2-korruseline: esimene korrus, kus asub restoran on ametlikum, teine korrus on rohkem aga hea ajaveetmise koht. Istumiseks pakutakse tavapäraseid toole, minimalistlikke tugitoole ja mugavaid diivaneid. Sisekujunduses on kasutatud rohkesti pruune, musti ja rohelisi värve, sa...
Nimi:Kairi Laur Õpperühm: IK12 AÜ Praktiline töö nr. 3: otsing teemakataloogides, portaalides ja veebiringides Teemakataloog Open Directory http://dmoz.org/ 1) Leidke eelnimetatud teemakataloogist sirvides materjale, kuidas teha paremat ja kasutajasõbralikumat veebilehekülge. Palju ja mida leiate? Pange kirja teemakataloogis liikumise tee ehk millised on läbitud sammud allikani jõudmiseks. Art Media Agency - sisuhaldustarkvara AMA CMS, veebilahendused, intranet- ja extranetlahendused, veebidisain, programmeerimine. eHouse - e-turundus, e-jõulukaardid, spetsiaaltarkvara, reklaamkingitused, trükiteenused ning 2D ja 3D teleklipid. Idee Disain - Internetilahenduste loomine, koduleheküljed, andmebaasid, sisuhaldustarkvara Idee CMS. Programmeerimine, disain, konsultatsioon. Ultima Design - Kodulehe valmistamine ning portaali loomine, reklaam. ...
Internetiturundusest Mille poolest erineb internetiturundus traditsioonilisest turundusest ● Kõik käib kiirelt ● Turundust internetis saab mõõta (paremini) ● Personaale massiturundus ● Kahepoolne kommunikatsioon ● Dünaamilisus ● Usaldusväärsus ● Odav võrreldes teiste reklaamikanalidega AIDA- turunduskommunikatsiooni mudel- a- attention i- interest d- desire- ( soodukas, ainult nüüd, kuni kaupa jätkub) a- action- inimene peab tegutsema- paneb tegutsema( broneeri siin, leia lähimast poest) s- satisfaction CTA- call to action Millest koosneb internetiturundus? ● Koduleht ● Emailiturundus ● Bännerid – s.h retargeting ● Sisuturundus ● Blogid ja foorumid ● Sotsiaalmeedia ● Otsingumootoriturundus ● Partnerturundus jpm Inbound- uuem asi, töötab läbi võlu omaduse, mina ootan ja teie tulete- reklaami otsija on aktiivne pool Outbound- traditsioonilisem, teadaandmine- mina ettevõtjana ...
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL TARKVARATEADUSE INSTITUUT Ainetöö õppeaines "Kasutajamugavus ja kasutajakogemus" Autor, üliõpilaskood, õpperühm: Jelena Turbina 153396, IABM Savva Mirosnikov 178819, IABM20 Konstantin Burdakov 164846, IAPB Juhendaja: Jekaterina Tsukrejeva TALLINN 2018 Ülesande püstitus Antud projekti põhieesmärgiks on veebilehe www.apotheka.eedisaini analüüs. Apotheka Netiapteek pakub võimalust osta ravimeid ja tervisekaupu mugavalt just seal, kus klient parasjagu viibib. Siin saab kiirelt ja mugavalt otsida huvitavat ravimit nime, toimeaine või ise märksõna abil. Nõu saab küsida ka apteekrilt reaalajas. Projekti töö struktuur 1. Projekti käigus analüüsivad projekti tegijad veebilehe disaini 2. Projekti käigus tuvastavad projekti tegijad puudused disa...
E-turunduse ja e-kaubanduse alused 2016, kordamisküsimused 1. Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Kui jah, siis kuidas, kui ei, siis miks. E-turundust peetakse laiemaks mõisteks kui Internetiturundust. Viimane tähendab kitsalt just Internetile (veeb, elektronpost) orienteeritud meetmeid. Internetiturunduse puhul on kasutatavaks meediumiks Internet. E-turundus aga hõlmab lisaks ka mobiilse ja muu traadita meediumi kasutamist ning digitaalset kliendiandmete haldamist ja kliendisuhete juhtimist. Digitaalne keskkond ei koosne enam ammu ainult klassikalistest veebirakendustest ja elektronpostipõhisest kommunikatsioonist. Lisandunud on mitmesugused mobiilsed personaliseerimise (NFC, QR-koodid) tehnoloogiad ning asukohapõhised (GPS) teenused. Nende puhul on Internet käsitletav vaid puhtalt andmevahetuskanalite komplektina, turundustegevus ise toimub kommunikatsioonimudeli järgmisel, kõrgemal kihil. Seetõttu on mõistlik...
E-turunduse ja e-kaubanduse alused 2016, kordamisküsimused 1. Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Kui jah, siis kuidas, kui ei, siis miks. E-turundust peetakse laiemaks mõisteks kui Internetiturundust. Viimane tähendab kitsalt just Internetile (veeb, elektronpost) orienteeritud meetmeid. Internetiturunduse puhul on kasutatavaks meediumiks Internet. E-turundus aga hõlmab lisaks ka mobiilse ja muu traadita meediumi kasutamist ning digitaalset kliendiandmete haldamist ja kliendisuhete juhtimist. Digitaalne keskkond ei koosne enam ammu ainult klassikalistest veebirakendustest ja elektronpostipõhisest kommunikatsioonist. Lisandunud on mitmesugused mobiilsed personaliseerimise (NFC, QR-koodid) tehnoloogiad ning asukohapõhised (GPS) teenused. Nende puhul on Internet käsitletav vaid puhtalt andmevahetuskanalite komplektina, turundustegevus ise toimub kommunikatsioonimudeli järgmisel, kõrgema...
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Infotehnoloogia teaduskond Thomas Johann Seebecki elektroonikainstituut Eksoskeletid Referaat Egert Pärna 100279IAEMM Tallinn 2011 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................................................................................... 3 1.1 Mis on eksoskelett? [1] ................................................................................................................... 3 1.2 Eksoskelettide ajalugu ........................................................................................................................ 4 2.1 Enimteatavad [1][3] .............................................................................................................................
Inimese suhtlemine arvutiga Info edastamine Kasutajaliidese disain on seotud selliste mõistetega nagu „kommunikatsioon“ ja „info edastamine“. Põhieesmärgiks on võimaldada kasutaja koostöö arvuti ja teiste kasutajatega. Kommunikatsiooniprotsess meenutab postiteenust: saatja peab saatma saajale teate; teade edastatakse saajale arusaadavas kontekstis; saaja on võimeline teadet lugema (dešifreerima); teade saatjalt saajale edastatakse „vahendaja“ ehk serveri kaudu, mis täidab postiljoni rolli. Informatsiooni võib edastada erinevalt: tekstina; heli ja pildina. Kommunikatsiooni peetakse edukaks, kui info edastati saatjalt saajale, saaja sai aru, mida saadeti ja dešifreeris selle korrektselt. See väide kehtib nii tehnoloogilises mõttes (näiteks raadiosaade), kui ka psühholoogilises (inimestevaheline suhtlemine). Tähtis on veenduda, et saaja omab teate lugemiseks piisavaid tehnilisi vahendeid. Näi...
AINE E-TURUNDUS (TMM1060) KORDAMISKÜSIMUSED KOOS VASTUSTEGA Kordamisküsimused Sisukord Kordamisküsimused ................................................................................................................................................ 1 Mis on e-turundus ja milline on selle roll ettevõtte turundusmeetmestikus .............................................. 2 Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Põhjenda ........................................................ 2 Milline on turunduse ja infotehnoloogia rollijaotus e-turunduses .............................................................. 2 Milles seisneb e-turunduse projektide tüüpiline valdkondadevaheline kommunikatsiooniprobleem ja kuidas seda lahendada? ................................................................................................................................. 2 Olulised murdepunktid Interneti arengus turundusk...
Tallinna Tehnikaülikool ÄRIMUDEL aines „Ettevõtluse alused“ Teemal URBAN SMARTLOCK Üliõpilased: Õppejõud: Martin Toding Tallinn 2017 SISUKORD 1.Customer Segments................................................................................................................. 2 2.Value Proposition...................................................................................................................... 3 3.Channels................................................................................................................................... 5 4.Customer Relationships............................................................................................................6 5.Revenue Streams.........................................................................................................
Sissejuhatus integreeritud turunduskommunikatsiooni (IMC) Turundusmeetmestik (marketing mix) – nende abil jõutakse kliendini 4P-d Product Price Place Promotion (info viimine kliendini) Selle mudeli probleem: Ei kasutatud ära kõiki võimalikke viise klienditega suhtlemisel ITK on kanali suhtes neutraalne- mis iganes kommunikatsioon, mis on mõeldud selleks, et müüa klientide abil oma toode või idee Organisatsioonikommunikatsioon- üks osa on turunduskommunikatsioon. On mõeldud klientide mõjutamiseks, ehk raha sisse toomiseks Kommunikatsiooniprotsess Saatja sõnum meedia vastuvõtja (kes – mida ütleb – kus – kellele – mis mõjuga) Kommunikatsiooni mudel MÜRA (raskus sõnumi vastuvõtmisel, nt inimene räägib, sina oled telefonis, eelmises loengus kuulsid midagi, mis on vastuolus hetkel räägitavaga) TAGASISIDE (vastus, abi, tunnustus). Saatja saab infot, kas tema sõnum mõjus, jõudis pärale, mil viisi...
Rapla Vesiroosi Gümnaasium SOTSIAALMEEDIA Arvestuslik töö Koostas: Marten Merila Klass: 10MÜ Juhendaja: Kersti Luik Rapla 2015 SISSEJUHATUS Sotsiaalvõrgustike kasutajate üha suurenev kogukond ja voogmeedia on olnud ajendiks uute toodete ja teenuste arendamisel digiTV valdkonnas, sest Internetist kättesaadav multimeedia on piisavalt mõjuvõimas, et televisiooni vaatajaskond veebi suunata. Interneti kättesaadavus ei ole tänaseks enam probleem ja see on saanud osaks meie igapäevaelust. Seetõttu on sotsiaalmeedia rakendused saavutanud olulise rolli digiTV arendusprojektides. Teema valikul sai määravaks autori varasem töökogemus digiTV valdkonnas ja isiklikud huvid digiTV arenguvõimaluste vastu. Teema aktuaalsust põhjendab asjaolu, et digitaaltelevisiooni ja sotsiaalmeedia rakendustega integreeritud lahendused on saanud lähiaas...
TARKVARATEHNIKA KORDAMISKÜSIMUSED 1. Mis on tarkvaratehnika? Software engineering ! “Engineers Australia” definitsioon: Tarkvaratehnika on tiimide poolt rakendatav distsipliin tootmaks kõrgekvaliteedilist, suuremastaabilist ja hinnaefektiivset tarkvara mis rahuldab kasutajate nõudmisi ja mida saab hooldada teatud ajaperioodi vältel. IEEE definitsioon: Tarkvaratehnika on süstemaatilise, distsiplineeritud ja mõõdetava lähehemisviisi rakendamine tarkvara arendamisele, käitamisele ja hooldamisele, see tähendab, inseneriteaduste rakendamine tarkvarale. Tarkvaraarendus on nõrgem termin, kus tingimata ei kasutata protsesse, tööriistu, standardeid, jne. Tarkvaraarendus on progemine + konfigursatsiooni haldus. Tarkvaratehnika ei ole ainult programmi kirjutamine, vaid teemad hõlmavad ka kvaliteeti, ajakavasid, tasuvust ning põhimõtete ja korra tundmist ja rakendamist. Tar...
1. milles seisneb rahvusvahelistumise olemus ja vajalikkus? Olemus: ● Väliskaubanduse vajalikkus ja roll riigi majanduses ● Suhteline ja absoluutne eelis ● Ettevõtjate „ahnus“ ● Riikide erinev roll ● Riikide majanduslik võimsus ● Riikide võimalused Vajalikus: ● Tööjaotus ja spetsialiseerumine ● Ressursside optimaalne jaotamine ja kasutamine ● Hindade võrdsust ● Mitme valiku kättesaadavus ● Tõstab inimeste elatustaset 2. andke lühike ülevaade rahvusvahelistumise ajaloolisest ülevaatest? Merkantilismi peetakse esimeseks rahvusvahelist majandust käsitlevaks teooriaks ning merkantilismi domineerimine rahvusvahelistes suhetes kestis Lääne-Euroopas kuni 18- sajandi viimaste kümnenditeni, kuid ta hakkas oma mõjuvõimu kaotama. Merkantilistide põhiargument on, et riigile on majanduslikult kasulik võimalik suur eksport ja minimaalne import ning seega tuleb eksportida rohkem kui imporditakse. Ta peab oluliseks ...
Tarbijakäitumine 1. TARBIJAKÄITUMISE OLEMUS JA PÕHIMUDELID 1.1. Tarbijakäitumise ja tarbija olemus Tarbija on lõpptoote või teenuse kasutaja. Tarbija ei ole alati toote ostja ja kasutaja. Isik, kes ostab toote endale või oma perele tarbimiseks. Inimesed erinevad üksteisest vanuse, sissetuleku, hariduse, elulaadi jm alusel ning see mõjutab nende ostutoiminguid. Tänapäeva tarbijale iseloomulikud käitumistunnused: x valib teadlikult, esitab kõrgeid nõudmisi x soovib tooterühmast parimat x nõudlik toote suhtes ja teadlik kvaliteedist x ostab maitsest lähtuvalt x ostab ehtsaid tooteid x kaubanduse suhtes kriitiline x nõudlik teeninduse suhtes x soovib proovida uusi asju x skeptiline reklaami suhtes x hindab isikupära. Tarbijakäitumise all mõistetakse toodete ostmise ja tarbimisega seotud nähtusi. Tarbijakäitumise mõistmist on vaja toodete segmentimisel ja positsioonimisel, t...
Tarkvaraprojekti esialgne kavandamine Tarkvaraprojekti esialgsel kavandamisel koostatakse tarkvaraarenduskava. See hõlmab järgmisi tegevusi: · Projekti visiooni määratlemine, · Põhiotsustaja määratlemine, · Projekti eesmärkide määratlemine, · Riskihaldus, · Efektiivsete personalikasutuse strateegiate kujundamine, · Ajaarvestus. Nagu eelmisest punktist nähtub, peab ka Tarkvaraarenduskava suhtes rakendama muudatuste juhtimise skeemi. Käsitleme järgnevas lühidalt tarkvaraarenduskava iga alajaotust. Projekti visioon. Enne mistahes projekti käivitamist peab projektimeeskond projekti põhieesmärgi suhtes kujundama ühised arusaamad ja need ka kirjalikult lühidalt formuleerima. Põhieesmärk peab olema kõrge, kuid reaalne. Halvim on, kui projekti täitjad saavad aru eesmärkide ebareaalsusest, kuid projekti juhtkond mitte; sellisel juhul täitjate motivatsioon langeb kiiresti. Visioonist peaks lähtuma, määratlemaks, mida loodav tarkvara peab võimalda...
Andmebaasipõhiste veebirakenduste arendamine Microsoft Visual Studio ja SQL Server'i baasil ASP.NET Tallinn 2011 ASP.NET ASP.NET on .NET raamistiku moodul, mis võimaldab sul luua veebirakendusi, kasutades sealjuures minimaalselt koodi. ASP.NET ei ole mitte ASP (Active Server Pages) uus versioon, vaid täiesti uus lähenemine veebirakenduste loomisele. Erinevalt ASPist ja ka PHPst, mis on peamiselt skriptimise keeled, on ASP.NET lehtede taga olev kood täielikult objektorienteeritud. Seega tuleks ASP.NETi võrrelda mitte PHP vaid JAVA rakendustega. Kasutaja saab, kuid ei pruugi täpselt mõelda HTMLi eripärade peale. Pigem määrab ta, milliseid komponente ta soovib veebilehel näha ning need näidatakse, arvestades vajadusel kasutaja veebilehitseja eripäradega eriti kehtib see mobiilseadmete kohta. Koodi ASP.NET lehtede tarbeks võib kirjutada ükskõik millises .NET keeles. Lisaks ...
Andmeturve Meelis Roos Kursiivis tekst on Meelis Roosi loengukommentaaride põhjal lisatud. Kollasega märgitud osa kohta on Meelis Roos öelnud, et seda on ta tavaliselt eksamil küsinud. Kava · Turvaeesmärgid, ohud, riskianalüüs, turvapoliitika, turbestrateegiad, turvatasemed, turvastandardid · Mitmekasutajasüsteemide turve, DAC & MAC, usaldatavad süsteemid · Autentimismeetodid, paroolid, NIS(+), Kerberos, NT domeenid, LDAP kataloogid, Active Directory, single signon · PKI (avaliku võtme infrastruktuuride) idee, rakendamine autentimisel ja signeerimisel, hierarhiad · Ohud võrgus, tulemüürid, krüpto rakendamine · Rünnakute avastamine: IDS (Intrusion Detection System), logimine; taasteplaanid; turvaprobleemide PR · Viirused, ussid, trooja hobused, tagauksed, ... · Privaatsus ja anonüümsus Internetis · Pöördkodeerimine, seadused, kopeerimiskaitsed, ... Kirjandus · Infosüsteemide turve 1: turvarisk. Vello Hanson, Märt Laur, Monika Oit, Kr...
Sisukord Eessõna Hea õpilane! Microsofti arenduspartnerid ja kliendid otsivad pidevalt noori ja andekaid koodimeistreid, kes oskavad arendada tarkvara laialt levinud .NET platvormil. Kui Sulle meeldib programmeerida, siis usun, et saame Sulle pakkuda vajalikku ja huvitavat õppematerjali. Järgneva praktilise ja kasuliku õppematerjali on loonud tunnustatud professionaalid. Siit leid uusimat infot nii .NET aluste kohta kui ka juhiseid veebirakenduste loomiseks. Teadmiste paremaks omandamiseks on allpool palju praktilisi näiteid ja ülesandeid. Ühtlasi on sellest aastast kõigile kättesaadavad ka videojuhendid, mis teevad õppetöö palju põnevamaks. Oleme kogu õppe välja töötanud vabavaraliste Microsoft Visual Studio ja SQL Server Express versioonide baasil. Need tööriistad on mõeldud spetsiaalselt õpilastele ja asjaarmastajatele Microsofti platvormiga tutvumiseks. Kellel on huvi professionaalsete tööriistade proovimiseks, siis tasub lähe...
· 1953 Karl Hovland's model Exposure Attention Comprehension Acceptance Retention (talletamine, mäletamine) (Behavioral) Change (Communication and Persuasion, 1953) Hovland: "uinumisefekt" 1949, sõnumi "allika usaldusväärsus" kui olulisim tegur Hoiaku muutmisel/muutumisel 1951 · 1961 R. J. Lavidge, G. A. Steiner'i mudel: teadlik/tahtlik mõtlemine (conscious thinking) emotsioonid/tunded hoiaku muutus otsus · 1957 Festinger'i kognitiivse dissonantsi teooria: Inimene püüdleb/taotleb tunnetuslikku kooskõla/järjepidevust (cognitive consistency) ja satub segadusse, kui ebakõlad ilmnevad tema uskumuste/tõekspidamiste ja reaalstelt kogetu/tajutu vahel. Kui inimene sooritab ostu ja hiljem saab teada, et see kaubamärk on kahtlase väärtusega, siis ta kas on õnnetu v silub dissonantsi suhtumise muutmisega: hakkab ostu õigus...