kordades edukam kasutajavaenulikust keskkonnast. Hea kasutatavus tähendab, et veebilehte on lihtne kasutada ja raske unustada, sest puuduvad loogikavead. Hea kasutatavus on märkamatu, mis tähendab, et inimesed märkavad kasutatavust just siis, kui sellega kaasneb negatiivne kogemus. (nt kui leiad veebilehelt kiiresti vajamineva info ülesse, ei mõtle eriti kasutatavuse peale, samas kui pead vajaminevat infot otsima väga kaua, siis hakkad juba vaikselt mõtlema, et veebileht on halvasti ülesse ehitatud) Kasutajasõbralikkust saab mõõta läbi järgnevate mõõdikute: Intuitiivsus ehk esmakasutamise lihtsus Eesmärgi saavutamise kiirus Meeldejäävus: taaskasutamisel vajalike võtete meeldetuletamise kiirus Vead: kui palju ja millise tõsidusastmega vigu kasutamisel tehakse ja kui kiiresti need lahendatakse Rahulolu: kui meeldivaks peab kasutaja keskkonna kasutamise kogemust
...........................................3 Klikipõhine reklaam........................................................................................................................3 Bännerreklaam.................................................................................................................................4 Suhtearendus ja usalduse loomine...................................................................................................4 Müügile orienteeritud veebileht.......................................................................................................5 Müügikontaktide loomine................................................................................................................5 Eestis enim levinud suhtlusvõrgustike tutvustus..................................................................................5 FACEBOOK...............................................................................................................
6. Millised on levinumad turundusmeetodid? Too näiteid. Otsingumootoritele optimeerimine Klikipõhise hinnaga tekstireklaamid (nt Google AdWords) Sotsiaalmeedia kampaaniad. Otsingumootoritele optimeerimine on kogum võtteid, mille eesmärk on veebilehe nähtavuse tõstmine otsingumootorite (eelkõige Google'i) kaudu. Edukalt optimeeritud veebilehte näidatakse Google'i otsingutulemuste seas eespool. 7. Nimeta SEO kuldreeglid. Põhjenda. 1) Veebileht peab olema lihtne ja mugav kasutada. Google ei anna plusspunkte kiirele veebile, aga võib lükata vähem tähtsaks aeglasemad veebid, mis kuvavad sama või sarnast sisu, kui kiiremad lehed. 2) Veebilehel peavad olema selged ja sisupõhised pealkirjad ning kirjeldused, kui otsingutulemustes Google vastet sisust ei leia. 3) Google paneb suurima rõhu veebilehe algusesse ning esimestele paragrahvidele ja pealkirjadele. Tuleks title parameetrid panna.
E-turunduse ja e-kaubanduse alused 2016, kordamisküsimused 1. Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Kui jah, siis kuidas, kui ei, siis miks. E-turundust peetakse laiemaks mõisteks kui Internetiturundust. Viimane tähendab kitsalt just Internetile (veeb, elektronpost) orienteeritud meetmeid. Internetiturunduse puhul on kasutatavaks meediumiks Internet. E-turundus aga hõlmab lisaks ka mobiilse ja muu traadita meediumi kasutamist ning digitaalset kliendiandmete haldamist ja kliendisuhete juhtimist. Digitaalne keskkond ei koosne enam ammu ainult klassikalistest veebirakendustest ja elektronpostipõhisest kommunikatsioonist. Lisandunud on mitmesugused mobiilsed personaliseerimise (NFC, QR-koodid) tehnoloogiad ning asukohapõhised (GPS) teenused. Nende puhul on Internet käsitletav vaid puhtalt andmevahetuskanalite komplektina, turundustegevus ise toimub kommunikatsioonimudeli järgmisel, kõrgemal kihil. Seetõttu on mõistlik Inter
AINE E-TURUNDUS (TMM1060) KORDAMISKÜSIMUSED KOOS VASTUSTEGA Kordamisküsimused Sisukord Kordamisküsimused ................................................................................................................................................ 1 Mis on e-turundus ja milline on selle roll ettevõtte turundusmeetmestikus .............................................. 2 Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Põhjenda ........................................................ 2 Milline on turunduse ja infotehnoloogia rollijaotus e-turunduses .............................................................. 2 Milles seisneb e-turunduse projektide tüüpiline valdkondadevaheline kommunikatsiooniprobleem ja kuidas seda lahendada? ................................................................................................................................. 2 Olulised murdepunktid Interneti arengus turunduskanaliks ..................................
...........................................................................13 2. Realisatsioon......................................................................................... 14 2.1 Veebisaidi vaadete loomine..............................................................14 2.1.1 Läbivad elemendid.....................................................................14 2.2 Avaleht „Meist“................................................................................. 16 2.3 Veebileht „Huvitavat“.......................................................................17 2.3.1 Vasakpoolne menüüriba.............................................................18 2.4 Veebileht „Galerii“............................................................................ 19 2.5 Veebileht „Trennid“...........................................................................19 2.5.1 Kalender..............................................................................
reklaamija soovitud paika. Harilikult on banner nelinurkne graafiline kujund, mis moodustab graafilise lingi teisele interneti vörguleheküljele.bännerid sisaldavad teksti, graafikat, animatsiooni, heli ja videot. Bännerit kasutavad uued , alles turule tulevad firmad, kes loodavad suurele ja kasvavale turule.See aitab neil väheste ressurssidega saavutada tuntust ja rajada ärile kindle alus. Bännerreklaami funktsioonideks on firma või toote emane tutvustamine ja tähelepanu tõmbamine erakordsele: kampaaniale, sündmusele, üritusele.Iseäranis kasulik on kui 1 1.Ann Vihalem, Turunduse alused lk.232 2 1. Ann Vihalem turunduse alused, lk.231 5 reklaamitavat toodet saab kohe internetist tellida või osta, sest vaatajale ei anta aega reklaami unustamiseks. 2.Koduleht
Näiteks internetis näidatav videoreklaam tõi keskmiselt tagasi investeeringutelt 81%, mis on pea kaks korda kõrgem tavalisest telereklaamist. (gfkps.com) Üheks argumendiks miks internetis reklaamida on kindlasti interneti mahukuse kiire ja dünaamiline kasv. Internetireklaami puhul on interneti kasutajad reklaami sihtgrupina kõige lihtsamini määratletavad ja väga lihtsalt on ka kättesaadav tagasiside ning reklaami efektiivsus. Klikkimine reklaambännerile ja firma kodulehe külastamine annavad võimaluse otsustamiseks, kas reklaam oli efektiivne või mitte. Statistika andmetest on võimalik ka välja tuua erinevaid seoseid ning klienti on lihtne määratleda. Võrreldes teiste reklaamikanalitega (televisioon, raadio) on internetireklaami kontakti hind praeguseni Eestis kõige odavam. Kuna internet on paljude inimeste töökeskkond, siis seal viibivad inimesed otsivad midagi konkreetset ehk neil on millegi järgi vajadus
Kõik kommentaarid