1 MESOPOTAAMIA ARHITEKTUUR....................................................................................................................4 EGIPTUSE ARHITEKTUUR...................................................................................................................................9 KREETA-MÜKEENE e.EGEUSE ARHITEKTUUR............................................................................................17 KREEKA ARHITEKTUUR...................................................................................................................................20 ETRUSKI ARHITEKTUUR...................................................................................................................................27 ROOMA ARHITEKTUUR...
DOORIA: pärit 7. saj., seda iseloomustab raskepärasus ja kohmakus. Sambal pole baasi ja tüves on kaetud kannelüüridega ( samba vertikaalne liigendus ühtlaste süvenditega, joonisel on need jooned samba peal), kapiteel on kaunistusteta, friis on jagatud vertikaalsete vahelduvate plaatidega - metoopide ja triglüüfidega. Metoope kaunistavad värvitud reljeefid ja triglüüfidel on süvendid nagu sammastel. 2. JOONIA: pärit 5. saj. Väike-Aasiast ehk Iooniast, seda iseloomustab kergus ja elegants , sammas toetub baasile ning on sihvakam ja tihedamate kannelüüridega, kapiteelil on stiilile iseloomulik abakus, mis kõverdub spiraalselt, meenutades oinasarvi, arhitraav jaguneb pikuti kolmeks võrdseks talaks ja friis kulgeb ühtlase lindina, mida kaunistati ka reljeefiga. 3. KORINTOS: pärit 5. Saj. Korintoselt, seda iseloomustab dekoratiivsus, kannelüüritud sammas toetub baasile ja kapiteel on suurem, kui teistes stiilides. Kapiteeli katab hästi plastiliselt raiutud...
saj. Silmapaistvaim pianist, andekas helilooja, pedagoog, dirigent, muusika publitsist. Sündis saksakeeltkõnelevas Ungari piirkonnas. Isa=harrastusmuusik. Juba 9-aastaselt esines esimest korda klaveril publiku ees. Ei saanud akadeemilist kõrgharidust, õppis eraviisiliselt nii Viinis kui Pariisis. Avaldab nii klaveris kui orkestrimuusikas erinevaid väljendusvahendeid ja muusikalisi võimalusi. Kasutab klaverit orkestraalselt, äärmuslikke registreid, kiire topet oktave ja tehniliselt väga nõudlikud. Elu teisel poolel laseb end preestiks pühiteda. Paganini oli temast vaimustes, utsitas teda takka harjutama klaverit ja Liszt soovis saavutada sama meisterlikkuse klaveril nagu Paganini viiulil. Rännates ühest riigist teie kolib ta 1861 Rooma. Sõbruneb sealse paavstiga. Üks Buthapesti Muusikaakadeemia asutajatest ja veel mõnede muusikakõrgkoolide asutajatest. Andis ka klaveritunde. Armastas mängide suur...
Sellest vöib järeldada, et klassikuuluvus on spordiharrastuse määramisel olulisem kui sooline kuuluvus. Siiski eksisteerivad veelgi sellised spordialad, mida eelistatumalt harrastavad kas naised vöi mehed. Agressiivsed kehalised kontaktid kuuluvad tavaliselt meeste poolt harrastatavate spordialade juurde. Naised eelistavad spordialasid, mida iseloomustab graatsia ja elegants .Viimastel aastatel on eriti arenenud ühiskondades hakanud spordialade harrastusele omased soolised erinevused kaduma. See tendents on iseloomulik ka spordiklubide juhtimise ja ametipositsioonide osas ning mitmed varem küllaltki levined pöhjendused meeste eelistatuse osas kas spordis vöi sellega seonduvas juhtmismajandamisetegvuses ei pea enam paika. Üks pöhilisemaid argumente sooliste erinevuste pöhjendamisel spordis olid bioloogilised tegurid...
Hildebrand oma maadel eraldatud elu. Oma maameheliku oleku juures oli säilitanud siiski palju härrasmehelikku. · Percival Osbaldistone, Thorncliff Osbaldistone, John Osbaldistone, Richard Osbaldistone, Wilfred Osbaldistone- Nad kõik on Francki onupojad. Kõik olid pikakasvulised, tugevad ja hea kehaehitusega. Neil näis puuduvat väline lihv ja elegants . Aga tundusid olevat heasüdamlikud. Ja nende elumõte tundus olevat jahipidamine, milles nad olid väga osavad. · Rashleigh Osbaldistone- ka Francki onupoeg, mitte just meeldiva välimusega, väga väikest kasvu, võrreldes oma pikakasvuliste vendadega. Rashleigh oli kehaehituselt kuidagi kõver, härjakaela ja lapsepõlves saadud vigastuse tõttu ebakorrapärase, lonkava kõnnakuga. Ebakorrapäraste näojoontega, teravate tumedate silmadega ning...
nii poliitilise tarkuse õppetunnid, mida talle Louis XIV jagas uus kardinal Mazarin, kui ka humanitaarsed teadmised, mida ta sai oma kasvatajalt, silmapaistvalt kirikuajaloolaselt ja oraatorily piiskop Bossuet'lt. Lois'il oli kaasasündinud hea maitse ja elegants , kogu õukonna rituaali oli ta ise läbi mõelnud ja teostas selle grandioosse etendusena. Sel ajal tulid õukonda need, kes tegid oma sajandi kirjanduse kuulsaks ja kujundasid selle stiili Francois de La Rochefoucauld, Jean de La Fontaine jm. Lavastati Molière'i komõõdiaid ja Corneille'i tragöödiaid, nooremate kirjanike seast tõusis aga esile Jean Racine. Kõiki klassitsistliku draama põhimõtted võtis aga kokku ajastu autoriteetseim kriitik...
Adamson-Eric, 1967, Tallinn Adamson-Eric (1902-1968) oli silmapaistev kultuuritegelane ja loominguline isiksus eesti kunstis. Eelkõige pühendus ta maalimisele, aga tegeles ka peaaegu kõigi tarbekunstiharudega. Adamson-Ericu isikupärast maali-ja tarbekunstiloomingut iseloomustab elegants , peen värvivalik ja kohati ka vaimukus. Maalijana kujunes ta välja ning arendas end Pariisi vabaakadeemiates, ent samas oli ta sügavalt seotud koduse põhjamaise keskkonnaga ja Eesti rahvusliku kunstitraditsiooniga. Mis peegeldub ka tema teostes. Adamson-Ericu loodud tarbekunstiesemed olid unikaalsed, ent samal ajal funktsionaalsed kunstiteosed. Tema loomingus peegeldub Eesti kujutava ja tarbekunsti areng enam kui nelja aastakümne vältel....
Sageli maaliti lambureid, kuid nad ei olnud päris lamburid, vaid lamburi riietuses aadlikud. Maalidel kujutati veel meelelahutuslikku kunsti. Välditi traagilisi, tõsiseid teemasid. Jean-Antoine Watteau (1684-1721). Tüüpilisem esindaja, teemadeks teatriteemad ning kõrgseltskonna elu. Maalis küll kauneid stseene, kuid meeleolu, oli alati melanhoolne. Väljendas igatust õnne ja armastuse järele. Rokokoolik elegants , maitsepelgus ja prantsuspärane vaimukus. Elu lõpus oli ta haige ja üksildane. Sõit Khytera saarele Tants Pierrot Francois Boucher(1703-1770). Oli Louis XV aunimetusega "Kuninga esimene kunstnik." Kui Watteaud huvitas psühholoogilisus, siis Boucher taotles vaid välist efekti. Tema maalid on pealiskaudsed ja magusavõitu. Hiljem loobus modellidest ja töötas oma poolpaljaste daamide kujutamisel mälu järgi. M...
peatükk Rokokoo maalikunst Prantsusmaal · pastelsed värvid · maaliti salapäraseid maastikke · maaliti aadlikke karjaste riietes · armastati maalida meelelahutust - koosviibimised, tõsisemaid teemasid välditi Jean-Antoine Watteau 1848-1721 · armastas maalida teatri teemasid ja kõrgseltskonna elu · oma maalidel püüdis välja tuua kurbust ja armastust ja armastuse järele igatsevat õnne · tema maale iseloomustab rokokoolik elegants , prantsuspärane vaimukus ja maitsepeenus · "Tants" tagataustal kiviehitis · "Pierrot" elu on kui seiklus · "Seik Khytera saarele" Francois Boucher 1703-1770 · "M. de Pompadour" Louis XV esimene armuke. · kuninga esimene kunstnik · taotles väliseid efekte - pealiskaudsed maalid · vananedes ei kasutanud modelle vaid maalis poolpaljaid akte peast · "Puhkav tüdruk" · "Tualett" 14 peatükk Rokokoo maalikunst Jean-Honore Fragonard (1732-1806)...
Enim mõjutatud olid Ants Laikmaa, Aleksander Värdi, Adamson-Eric, Kristjan Raud ja Paul Burman. Ants Laikmaa maalis peamiselt pastelltehnikas. Tema lemmikteemaks oli maastik, mida ta maalis enamasti erksate värvidega. Tuntumad on tema protreed Eesti haritlastest. Olen näinud tema pastellmaali ,,Lääne neiu". Aleksander Vardi koloriidi nüansirikkus ja elegants on köitnud nii kunstikriitikuid kui ka publikut. Kunstniku palett muutus hiljem hõbedasest rohekaks ja roosakaks tooniks. Tema ampluaasse kuulusid maastiku- ja linnavaated, lillemaalid ja natüürmordid. Ma olen näinud Aleksander Vardi maali ,,Pojengid koerakesega". Adamson-Ericu maalide valitsevaks zanriks oli natüürmort, hiljem maalis ka maastikumaale ning akte. Kristjan Raud on tuntud pliiatsi- ja söejoonistustega. Ta illustreeris ka ,,Kalevipoja" eepose...
Anni Ruugla 8.klass Juhendaja: õp. Liivi Vassar Retla 2007 Sissejuhatus. Kuidas olla ilus? See on küsimus, mis on vaevanud inimesi aegaade algusest. Alljärgnevas uurimuses püüangi vastust leida sellele küsimusele, mida on teinud inimesed selleks, et olla ilusad. 2 Sisukord. Muinas Egiptus .........................................................................................................................lk 4. Kreeta....
Meeste riietus: 17.sajandi alguses oli meestemood mõõdukas. Louis XIV tõi aga kaasa priiskava meestemoe, mis sai tõelise hoo sisse. Mehed kandsid brokaadist ja kallitest siidkangastest meistriteoseid, mida ehtisid kuld ja hõbetikandid. Rõivaste eest maksti hiigelhindu, hea maitse ja elegants asendusid toretsemisega. Et küll ei tee küllale liiga, näitab tõsiasi, et kuue küljes võis olla kuni 300 lehvi. Meeste ehtimishimu muutus nii pööraseks, et valitsus pidi kulla ja hõbeda kasutamist seadusega piirama. Seadusest polnud aga kasu. Rõivameistrid tõstsid nii ägedat protesti, et valitsus pidi järele andma. Kangad: Meeste ja naiste moes tekkis 17. sajandil üha uusi lahknevusi, kuid eelistatud olid samad materjalid. Kangas sai omaette väärtuseks...
aasta Pariisi maailmanäitusel esitleti uudseid rõivaid pärastlõunakleite ja kasukaid. Glamuur tähendas sel kümnendil kindlalt karusnahka ja selle vastu ei saanud miski ka moodne naine mitte. Juuksemood muutus sel kümnendil vähe. Peamiseks trendiks olid endisest vähem säbrulised, kuid lopsakamad soengud. Pea näis rikkaliku juuksepahmakaga ja tolle aja tohutute kübaratega hiiglasuur. Lopsakad lained ja üleskuhjatud elegants erinesid vaid selle poolest kui palju oli soengusse lisatud kunstjuukseid ja kui suur oli polsterdus, mille umber juuksed koguti, et peanupu otsa stiili jaoks vajalik kõrgus kätte saada. Tukad olid lisand, mille lõikamist paljud kaalusid, kuid oma põhikujult jäi soeng siiski rangelt endiseks. Juuste harjamine oli juuksehoolduses nüüdsest tähtis rituaal ja säravaid ning läikivaid kiharaid pesti sagedamini kui ühelgi varasemal ajastul...
Püsiekspositsioon teise korruse näitustesaalides annab ülevaate kunstniku rikkalikust loomingust. Esimesel korrusel ja keldriruumides, samuti suviti romantilises siseõues toimuvad vahetatavad näitused. Adamson-Eric (1902-1968) oli silmapaistev kultuuritegelane ja loominguline isiksus eesti kunstis. Eelkõige pühendus ta maalimisele, aga tegeles ka peaaegu kõigi tarbekunstiharudega. Adamson-Ericu isikupärast maali-ja tarbekunstiloomingut iseloomustab elegants , peen värvivalik ja kohati vaimukus. Maalijana kujunes ta välja Pariisi vabaakadeemiates, ent samas oli ta sügavalt seotud koduse põhjamaise keskkonnaga ja eesti rahvusliku kunstitraditsiooniga. Adamson-Ericu loodud tarbekunstiesemed olid unikaalsed, art deco sugemetega, ent samal ajal funktsionaalsed kunstiteosed. Tema loomingus peegeldub eesti kujutava ja tarbekunsti areng enam kui nelja aastakümne vältel. Adamson-Eric 1967. aastal Tallinnas Adamson-Eric. Tulbid. 1939...
esile tõsta suupilliste, kes otseselt antud kategooriasse ei kuulu. Tuubameestega tasub veidi ette vaadata, aga muidu pole viga. Eraldi kategooria moodustavad dzokid, kes kohtlevad sind kui oma lemmikhobust, on peal kerged ja ületavad takistusi elegantselt . Lisaks on veel tantsijad. Kui õnnestub leida nende seast mõni mittehomo, tasub proovida! Puusade töö on fantastiline ja fantaasiast kah puudu ei tule. Lisaks veel see elegants! Vahet suurt pole, millise valiku Naine teeb, asi kipub ikkagi minema loodusseaduslikku, mitte muinasjutupõhist rada. Elus kehtib reegel, kui printsi piisavalt pikalt suudelda, muutub ta konnaks: hakkab kudema või hüppab ära. Ja Mehe tõotatud kuningriik asetseb nagunii soisel pinnasel ja kuu, mis taevast alla toodud, on peegeldus laukaveel...»...
Tema madonnapiltidest hoovab õrna emaarmastust. Arhitektina näitas Raffael ennast Rooma Püha Peetri kiriku ehitusel. 1. 1500-1504 töötas koos koos õpetaja Peruginoga, kellelt pärines kogu Raffaeli loomingut märgistav nõtkus ja meeldivus. Kindel iluideaal, mitte niivõrd realistlik kujutamine. Figuuride peen elegants ja naiste nägude mahedus ja leebus 2. 1504-1508 saabus Firenzesse, kus Leonardo ja Michelangelo teosed avaldasid otsustavat mõju, millest võttis väga palju üle. Samas säilitas oma ideed ja isikupära, kindlapiirilisuse ja selguse ja vahetu karakteritabamise võime. Sel perioodil alustas madonnade maalimist. Nelja aastaga saavutas Firenzes edu ja siirdus Rooma. Kolm Graatsiat 1505 Kristuse haudapanek....
3 Puudel................................................................................................................................................3 Taks...................................................................................................................................................4 Kollid.................................................................................................................................................5 Inglise mastiff....................................................................................................................................7 Setter...
Aga see esmaspäevahommik on eriti halb. Miski ei tööta, ei midagi muud kui mured. Ajalehte ei ole postkastis, kohvikarp on tühi ja röster on katki. Ja nüüd on isegi Nofretete läinud. Nofretete, Berliini Egiptuse muuseumi suurim atraktsioon. Muuseumi direktsioon on helistanud ja öelnud, et Murf peaks kohe tulema. Murf ei ole ainult detektiiv, ta on ka tõeline kultuurisõber ja.. Nofretete suur fänn. Ta on tihti muuseumis ja seisab siis pool tundi kuju ees. See ilu, see elegants , see salapärane naeratus; Nofretete pidi olema suur naine. Ja nüüd on mingi põhimõttetu gangster selle pühapäeva õhtul lihtsalt varastanud. Muidugi läheb Murf kohe ilma hommikusöögita Muuseumisse ja külastab kuriteopaika, Skulptuurisaal number 13. Ta märkab et, alarm on katki, aken on lahti ja põrandal lihtsalt uskumatu on pikniku jäänused: tühi veini pudel, tükk leiba, veidi juustu. Milline ülbus....
teiste raamatute seas ka ühte enda oma "A book of filty drawings". Kahjuks tema tervis järjest halvenes ja halvenes ja ta suri 25-aastaselt märtsis 1898. Beardsley sai just kuulsaks täna oma mustvalgetele, väga ornamentaalsetele ja rütmilistele illustratsioonidele raamatutele üle maailma. Tema joonistused on tihti väga erootilised ja perverssed. Tema tähtsamad illustratsioonid on Alexander Pope'i ja Ben Johnsoni raamatutele. Tema loomingule on iseloomulik stiliseering dekoratiivsus ja elegants . Tema looming on suuresti mõjutanud ka raamatugraafikat väljaspool Inlglismaad....
Kuninga sünge ilme tähendas, et ta ei olnud vastsündinu isa. Nimelt Louis XIV joontes oli võimatu leida midagi ühist Louis XIII-ga. Louis XIV meenutas väga oma ema kiindumuse poolest pitside, tikandite ja muude ehetega rõivastesse ning kübarasulgedesse. Kuid selles polnud midagi ühist baski maitsega mille oli Louis XIII pärinud oma isalt Henri IV-lt. See oli lihtne maitse, mille puhul elegants peitus heas rühis. 6 Louis XIII otse püüdles lahinguväljadele; Louis XIV poseeris ka pärast tühisematki võitu. Louis XIII sarnanes niivõrd oma kolme õega, et tarvitses kunstnikul vaid vurrud ja habe kõrvaldada, et saada ühe printsessi pea. Kuid Louis XIV-ga võrreldes näib Louis XIII kuuluvat mitte üksnes teise perekonda, vaid isegi teise rahvusesse. Tervikuna kuulub Louis XIII iseloomulikku baski tüüpi...