Reklaamiteooria I
Eksam
Iseseisvate küsimuste läbitöötamine
5.09 SLIDESHOW
I. Mis on mis?
• CONTENT MARKETING = SISUTURUNDUS
• Tarbija käitumise ja lojaalsuse mõjutamine.
• Eesmärk kasvatada müüki.
• BRAND JOURNALISM = BRÄNDI IMIDŽI LOOMINE
• Kasvatab klientide teadlikkust.
• Levitab brändi filosoofiat ja tõekspidamisi.
II. Kuidas rakendub seadus präegustele turunduskommunikatsiooni võtetele?
• Sisuturunduse puhul on seaduses märgitud, et tarbijat ei tohi mõjutada ebaeetilistel
viisidel, nagu näiteks eakama sihtgrupi kergeusklikkuse ärakasutamine ning väitmine,
et toode on loodussõbralik, teatud eriliste omaduste ning teaduslikult tõestatud
faktidega, kui see pole tegelikult tõsi.
• Brändi imidži loomise puhul on seaduses sätestatud, et kaubamärk ei tohi enda
imidži huvides teist isikut, kaubamärki või toodet halvustada.
III. Kas reklaam põhjustab kõrgemat müügihinda või pigem langetab seda?
Reklaami ja kauba hinna vahelise suhte puhul on huvitavaks näiteks Apple 'i taktika
tarbija kulutusi pidevalt suurendada. Apple’i uute toodete puhul piisab väikestest
muudatustest ning nende reklaamimisest hinna tõstmiseks, sest Apple on teinud
tarbijad endast sõltuvaks. Lojaalne Apple'i toodete tarbija ei vaataks reeglina naljalt
kunagi mõne teise brändi toodete poole, sest talle on sisendatud, et just Apple’i tooted
on parimad! Ehe näide sellest on uuest iPhone 7-st, mille hind küündib kuni $1000.
IV. Kas intensiivselt reklaamitud kaubad suruvad väiksemad kaubamärgid turult välja?
Suurte kaubamärkide intensiivne reklaamitaktika on minu arvates väiksematele
tootjatele pigem motivaatsiooniks ning eeskujuks, sest see paneb neid rohkem
pingutama suurte eesmärkide saavutamise ning kaubamärgi arendamise nimel.
V. Kas reklaam soodustab turu monopoliseerumist ja piirab konkurentsi, põhjustades uutele
tulijatele kõrged barjäärid?
Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Pärineb inglise keelsest sõnast: MARKET ehk eesti keeles TURUL TEGUTSEMA Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu. Kõik turundustegevused on vajalikud selleks, et õppida tundma tarbijate vajadusi, neid rahuldada ning samaaegselt realiseerida organisatsiooni eesmärke HINNAPOLIITIKA, LOGISTIKA, MÜÜK, REKLAAM, TURUUURINGUD, TOOTE/TEENUSE KUJUNDAMINE, TURUSTUSKANALITE VALIK - Kõik need tegevused on vajalikud tarbija vajadustetundmaõppimiseks, nende rahuldamiseksning samal ajal ka ettevõtte eesmärkide saavutamiseks. Võrdlus: Vana ja uus turundus 2. Turunduse funktsioonid Ruumilõhe (Tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise tarbija jaoks sobilikus kohas, luues sellega ostmise kohamugavuse.)
INTERAKTIIVNE TURUNDUS Põhimõisted: ● Vahetus, tehing (exchange, transaction) Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud toode teiselt subjektilt hüvituse vastu. Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks. Eristatakse nelja vahetuse vormi: Turu vahetus Suhte vahetus Ümber jagav vahetus Vastastikune vahetus ● Turu vahetus (market exchange) Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud. Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata. ● Suhte vahetus (relationship exchange) Pikaajaline orienteeritus. Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest. ● Ümber jagav vahetus (redistribution) Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena. Üksuse li
Turunduse põhifunktsioonid: keskkonna analüüsimine, turu uurimine, tarbijate eristamine, toote ja brändi arendamine, hindade kujundamine, soodustuste pakkumine, turustuskanali ja vahendaja valimine, müügi- ja reklaamitöö, suhete korraldamine, kliendiinfosüsteemi loomine ja kasutamine jne. Turunduse ülesanded: Otsesed - turu-uurimine, brändi juhtimine, reklaam, müük. Kaudsed - allahindluse arvutamine, laovarude kontrollimine, tootearendus, müügijärgne teenindamine. Turunduse eesmärgid Müügieesmärgid: • Absoluutsed: käive rahas, müük koguseliselt • Suhtelised: turuosa Vahe-eesmärgid: • Turundusmiksi osade eesmärgid: toote-, hinna-, turustus-, toetuseesmärgid Raameesmärgid: • Tasuvuseesmärgid: kulu- ja tulueesmärgid Turunduse juhtimine
TURUNDUSE ALUSED Sisukord 1.TURUNDUSE OLEMUS...................................................................................................1 2.TURUNDUSE JUHTIMINE (PLANEERIMINE).............................................................5 3.TURU SEGMENTIMINE JA TOOTE POSITSIOONIMINE.........................................13 4.TARBIJAKÄITUMINE....................................................................................................16 5.SUHTLUSTURUNDUS...................................................................................................26 6.TOODE JA BRÄND.........................................................................................................28 7.TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON.............................................................................37 8.HIND.................................................................................................................................54 9.TURUSTUS.......
pikaajalises perspektiivis. Samuti on vajalik luua tarbijatega pikaajaline vastastikune kasumlik suhe. Turundusmeetmestik sisaldab 4 P-d: Produkt (toode), Price (hind), Place (koht), Promotion (edustus), mida võib käsitleda ka eraldi strateegiatena. Näited: Toode (sortiment, kvaliteet, disain, lisad, pakend, suurus), Hind (baashind, allahindlus, makseperiood), Jaotus (jaotuskanalid, kindlustus, sortiment), Edustus (müügiedendus, reklaam, suhtekorraldus). 5. Turunduse areng ajas ja põhilised kontseptsioonid: tootmiskontseptsioon, tootekontseptsioon, müügikontseptsioon, turunduskontseptsioon, sotsiaalse turunduse kontseptsioon Ettevõtte turundusfilosoofia väljendub turunduskontseptsioonis. Nende erinevus seisneb ettevõtte, tarbija ja ühiskonna eesmärkide osatähtsustes. Tootmis-, toote ja müügikontseptsioon on passiivsed. Tootmiskontseptsioon - Kaup peaks olema tarbijate jaoks odav ning kättesaadav
suhtlevad tarbija ja üldsusega. Ka kliendid suhtlevad teineteisega ning kõik osapooled annavad teineteisele tagasisidet. · WOM( Word of mouth) suusõnaline ja verbaalne suhtlus inimeste vahel. Inimesed teevad järeldusi toote tarbimise kohta selle põhjal kuidas teised nendest rääkinud on. Samuti soovitamine teistele. · Suhtlemine ettevõtte ja selle sihtgruppide vahel koosneb viiest promotsioonivormist: o Reklaam - makstud, mitteisiklik ideede, toodete või teenuste esitlus, kus tellija on identifitseeritav o Isiklik müük müügipersonali poolt läbi viidud toote tutvustus, eesmärgiks luua kliendisuhtlus ja müük. o Müügitoetus lühiajaline tegevus, millega püütakse inimesi tooteid ostma o Suhtekorraldus ühiskonnaga heade suhete hoidmine avalikkuse positiivse
mudelinimega. Seda varianti kasutatakse ka siis kui brändi eelnev märgistus muutub. 14.Toetus Toetus on turunduskommunikatsioon, mis reguleerib müüjate ja ostjate omavahelist suhtlemist, info edastamist ning vastuvõtmist. Toetusega antakse inimestele mingi sõnum ja sellele oodatakse adekvaatset vastust: kas teadmist tootest, hoiaku muutust, ostu sooritamist vms. Toetusmeetmestiku ehk toetusmiksi osad on: 1. Reklaam see on toodete tasuline ebaisiklik tutvustamine tellija ülesandel. Kasutatakse raadiot, televisiooni, internetti, ajalehti, ajakirju, postitavaid prospekte, bussiplakateid, katalooge jmt. 2. Isiklik müük müüja isiklik suhtlus ostjaga toote müümise eesmärgil. Oluline siin on müügipersonal, selle valik ja väljaõpe. 3. Müügi soodustamine lühiajalised müügiprotsessi elavdavad tegevused, mis
mudelinimega. Seda varianti kasutatakse ka siis kui brändi eelnev märgistus muutub. 14.Toetus Toetus on turunduskommunikatsioon, mis reguleerib müüjate ja ostjate omavahelist suhtlemist, info edastamist ning vastuvõtmist. Toetusega antakse inimestele mingi sõnum ja sellele oodatakse adekvaatset vastust: kas teadmist tootest, hoiaku muutust, ostu sooritamist vms. Toetusmeetmestiku ehk toetusmiksi osad on: 1. Reklaam – see on toodete tasuline ebaisiklik tutvustamine tellija ülesandel. Kasutatakse raadiot, televisiooni, internetti, ajalehti, ajakirju, postitavaid prospekte, bussiplakateid, katalooge jmt. 2. Isiklik müük – müüja isiklik suhtlus ostjaga toote müümise eesmärgil. Oluline siin on müügipersonal, selle valik ja väljaõpe. 3. Müügi soodustamine – lühiajalised müügiprotsessi elavdavad tegevused, mis
Kõik kommentaarid