Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Prantsuse kunst 16. sajandil (2)

3 KEHV
Punktid

Lõik failist

Prantsuse kunst 16. sajandil
  • renessansskunst arenes põhiliselt kuninga, õukonna ja suuraadlike tellimusel → ehitati uhkeid losse
  • Loire'i oru lossid
  • kuninga ja kõrgaadli residentsid, kus pole lihtrahvast ja saab jahti pidada
  • François oli mitmete losside ehitaja või täiendaja → Blois ' lossi õue trepp tema nimega
  • uutest lossidest tähtsaim Chambord
  • esindab segastiili → linnused ja palazzod
  • peahoone on 3-korruseliste tornide ja hoonetiivaga, tagumised nurgatornid on 1-korruselised
  • peahoone keskel on omapärane keerdtrepp, kus ülesmineja ei kohtu allatulijatega
  • linnus → ümartorne meenutavad vormid ja kõrge katus
  • palazzo → lossil pole sõjalist välimust → fassaadil akende read ja dekoratiivdetailid
  • Fontainebleau loss
  • seal kujuned arhitektide, sisekujundajate, skulptorite ja maalijate koolkond → sh ka itaalia maneriste
  • siseruumid on rikkalikult kaunistatud värvilisest stukist ja marmorist ornamentika ja figuuridega
  • ebaloomulikult pikad jäsemed, saledad kehad, väikesed pead → poosides näha gooti traditsioonide püsimist
  • Louvre 'i loss Pariisis
  • linnus lammutati ja sinna ehitati loss → alusmüürid on praegu keldrikorrusel näha
  • ehitatud mitme sajandi jooksul → 16. sajandist on säilinud vaid mõned osad
  • selle tähtsaim arhitekt oli PIERRE LESCOT → kavandas osa läänetiiva hoovipoolsest fassaadist (atikakorrusega ülal)
  • kasutas ainult Itaaliast pärit detaile, pole kindluslikku iseloomu
  • paviljonid ja kitsad kõrged aknad toonitavad vertikaalset suunda
  • fassaadid on vaheldusrikkalt ja rütmiliselt liigendatud:
  • alakorrus → poolsambad , pilastrid
  • teine korrus → akende kohal 3nurksed ja kaarjad viilud, rohkelt reljeefe (atikakorrusel ka reljeefe)
  • detailid teevad ühtse terviku
  • JEAN GOUJON
  • Louvre'i fassaadi skulptuuride üks autor
  • nümfide reljeefid ''Süütute kaevul'' Pariisis
  • purskkaev , mida on korduvalt ümber ehitatud ja tõstetud → 5 reljeefi
  • kaev on taastatud, kui reljeefid on Goujoni tööde koopiad
  • nümfide poosid ja proportsioonid on maneristlikud → rohkem elavust ja värskust kui Fontain. Koolkonnas
  • imetlusväärne on nümfide läbipaistva ja voolava riietuse voldistiku mäng
  • osa reljeefe praegu Louvre'i muuseumis
  • sagedased tööd olid hauamonumendid
  • GERMAN PILON
  • andis hauamonumentidele uue lahenduse
  • kuningas Henri II ja kuninganna Caterina de' Medici hauamonumendid Saint- Denis ' kirikus
  • kujutas kunigapaari lebavad marmorkujud portreelistena
  • näitab lahkunute ilu ja väärikust
  • marmorgrupp '' Diana hirvega'' → antiikjumalannat kujutas graatsilise kaunitarina
  • maalikunstis järgisid itaalia eeskuju → iseseisvad portreekunstis
  • parimad olid JEAN CLOUET ja tema poeg FRANÇOIS
  • töötasid õukonnas ja portreteerisid sealseid tegelasi
  • tegid ka realistlikke ja täpseid õlimaale
  • säilinud palju portreesid → kujutatud tundlikult iseloomu ja seisundit
  • François Clouet → ''François I hobusel '' ja ''Austria Elisabethi portree''
  • Jean Clouet → ''François I''
Prantsuse kunst 16-sajandil #1
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-05-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 69 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor saalu Õppematerjali autor
Ülevaade Kangilasti 11 klassi õpiku peatükist Prantsuse kunst 16. sajandil. Autorid koos teostega ja teoste iseloomustused.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

Prantsuse kunst 16. sajandil

Prantsuse kunst 16. sajandil Pr.-maale tulid renessansi ideed sõjakäikudelt Itaaliasse. Prantsusmaale hakati kutsuma itaallastest kunstnikke ja arhitekte, sh. ka Leonardo. Siiski ei toimunud tavaline kunsti matkimine, vaid prantsuse kunstnikud lõid oma, kauni, selge ja peene renessansskunsti, mis aga algusest peale teenis ainult valitsejaid. Loire'i oru lossid o François [Fra(n)ssoo] oli mitme lossi ehitaja või täiendaja · Blois' loss

Kunstiajalugu
thumbnail
2
doc

Prantsuse kunst 16 saj

Prantsuse kunst 16.saj. Renessanssi jõudmine: tellijaks kuningas, õukond, suuraadlikud. Mõjutasid prantsuse sõjakäigud Itaaliasse. Tänu nendele gootikast loobumine ja uue maitse omaksvõtmine. François I, renessanslik valitseja, püstitati uhkeid losse, kunstide esindaja. Loire'i oru lossid: püstitati kuningale ja kõrgaadlile, olid residentsid. Vaja, et olla eemal lihtrahvast ja seda ümbritses jahipidamiseks sobiv maastik. Chambord'i loss: esindab 16. saj. Alguse segast stiili. Ühinevad keskaegsete linnuste

Kunstiajalugu
thumbnail
5
doc

Prantsuse renessanssi kokkuvõte

Sisukord: · Prantuse renessanss · Lossid · Louvre · Louvre'i algus.. · Chambordi loss · Fontainebleau loss Prantuse renessanss Väga omapäraseks kujunes renessansskunst Prantsusmaal. Sõjaretkedel Itaaliasse nägid Prantsuse kuningad seal uuelaadilist kunsti ning soovides ka omal maal midagi selletaolist saavutada, kutsusid nad Prantsusmaale itaallastest kunstnikke ja arhitekte. Nii jõudis sinna ka Leonardo da Vinci, kes veetis oma viimased eluaastad kuningas Francois I õukonnas. Siiski ei suudetud Prantsusmaale "ümber istutada" itaalialikku kunsti, vaid prantsuse kunstnikud lõid oma, kauni, selge ja peene renessansskunsti, mis aga algusest peale teenis ainult valitsejaid. Lossid

Kunstiajalugu
thumbnail
35
docx

Egiptusest Futurismini

Õue taga asus sammassaal, seal paiknesid jumalakujud. Templi väravaehitist nimetatakse pülooniks, see koosneb kahest kõrgest müüriplokist. Omaette tüübi moodustasdi nn. Päikeseetmplid, mille tährtsaimaks osaks oli kõrge obelisk müüriga piiratud õuel. Obelisk oli tavaliselt samuti hieroglüüfidega kaetud. Templeid raiuti ka kaljusse, kusjuurs imiteeriti vabalt seisvate ehitiste detaile, eriti sambaid. 2. Madalmaade maalikunst 15 sajandil Madalmaades olulisimaks maalitehnikaks tahvelmaal /altarimaal.Madalmaade maalijad kasutasid 15 sajandi jooksul õlivärve, aga itaalias levisid need alles sajandi lõpul. Leiutised: ÕLIVÄRVID, PEENMAALITEHNIKA Õlivärvide segamine võimaldab saada lõpmatu arvu värvivarjundeid, mis paremini vastavad looduses nähtavaile. Õlivärvide mahlakus ja erksus andsid edasi ülipeeni detaile.. Õlivärvid erksamad ja sarnased loodusele. Looduse kujutamiseks puudusid reeglid

Kunst
thumbnail
38
docx

kunstiajalugu renessansist romantismini

Itaalia renesanssarhitektuur 15 saj 36-40 ((15.-16. sajandil toimunud vaimne ja kultuuriline murrang. Renessansi ja uusaja majanduslik alus oli varakapitalistlike, st rahaliste suhete kujunemine linnades. Esirinnas olid Itaalia jõukad kaubalinnad, kus 14.-15. sajandil tekkisid esimesed pangad.)) Firenze kunstikeskus Filippo Brunelleschi (1377-1446) esimene renessanssi “suurmeister” mitmekülgne menu ehitaja ja kunstiteoreetikuna 1419 - Firenze toomkiriku kaheksatahuline kuppel - kuulsus arhitektina Firenze Leidlaste Kodu - fassaadi ilmestab peentele korintose sammastele toetuv kaaristu Medicide tellimusel San Lorenzo kirik - lameda puulaega basiilika,

Kategoriseerimata
thumbnail
23
doc

Romaani stiilist Flandria kunstini

Profaanarhitektuur: 1. Linnused · Eelduseks võimsad kaitsetornid ja ­müürid · Veekogude ja nõlvade lähedus · Suuris Süürias Crac des Chevalier 2. Donjon ehk Bergfried · Ümmargune või neljakandiline London Tower 11 saj lõpp, Windsor Visby kaitsemüürid 12 saj Romaani kujutav ja tarbekunst Ottode kunst: Püha Keisririik Gero rist: · Puuskultuur ristilöödud Kristusest · Krutsifits ümarskulptuur Hildesheimi toomkiriku pronksuksed · Kujutavad stseene Piiblist · Haarav jutustus, nt Paradiisist väljaajamine, Aadam ja Eeva Valitsevad reljeefid uste juures palestikul, tümpanonil, nt Apostlite teod, ka tervel fassaadil nt Notre-Dame-la-Grande, kujutati Viimset kohtupäeva Ornamentika kasutus, seinamaalid erksavärvilised piiblistseenidega, vähe säilinud. Miniatuurmaalid

Kunstiajalugu
thumbnail
52
docx

kunstikultuuri ajalugu 11 klass

Mohenjo-Daro: reeglipärane planeering, eeskujulikult heakorrastatud, kaevud ja kanalisatsioon. Puudusid templid ja valitseja paleed, peamised elamud, osa 2-3 korruselised. Ehitusmaterjaliks põletustellis. Keraamilised ja pronksist esemed nappide kaunistustega, kuid otstarbeka vormiga. Kunst ja religioon: looduses suured kontrastid: kõledad kiltmaad ja rohelised orud. Kontrastide seosele rajatud kõik valitsevad usundid: hinduism, budism, džainism – põimuvad omavahel. Kunst religiooni teenistuses. Mütoloogia tohutult fantaasiarikas. Hinduism – keerukas fantaasiaküllane mütoloogia, peajumalad Brahma, Višnu, Šiva, veel jumalaid, pooljumalaid jms. Budism – levis 3. saj. E.m.a. valitses Ašoka, rahuarmastaja, rasked monoliitsed Buddha mälestussambad, tipus budistlike sümbolitega kapiteelid. N: Lõvidega kapiteel India vabariigi vapil. 3. saj. E.m.a. ka stuupade ehitus – poolkerakujulise kupliga kaetud ehitised Buddha mälestuseks

Kultuuriajalugu
thumbnail
39
doc

Kunstiajalugu 13-18 sajand

Towerit kasutatud ka vanglana aristokraatidest vangide kinnihoidmiseks, tänapäeval muuseum Windsor tuntud Shakespeare'i komöödia kaudu "Windsori lõbusad naised", kasutatakse tänapäevani kuningalossina Crac des Chevaliers Kõige suurem ja võimsam romaaniajastu kindlus ehitatud Süüriasse Esimese ristisõja järel Seal 7-8 donjoni Asub kõrgel mäetipul Prantsusekeelne nimetus tähendab Kotka Pesa ja tähendas vallutamatust Kujutav kunst: Omapärane skulptuurtöö (ümarstruktuuri meenutab) GERO RIST puidust, kõrgus on umbes 2 meetrit Hoitakse Kölnis Tuntud on ka Saksamaal Hildesheimi toomkiriku pronksuksed, mis on kaunistatud pronksist reljeefidega. Seal on kujutatud suurelt ihualasti ka Aadmat ja Eevat Tarbekunst: BAYEUX VAIP Tehtud villasest ja linasest kangast Kujutab prantslaste suurt kangelastegu Inglismaa vallutamist Tohutult pikk (ca 70 m) aga väga kitsas (ainult 0,5 m)

Kunstiajalugu




Kommentaarid (2)

TriinRast profiilipilt
TriinRast: ei ole väga hea...
02:29 23-01-2012
merli1991 profiilipilt
merli1991: Väga hea
16:20 26-01-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun