Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Minu õpioskused - sarnased materjalid

ppimise, udude, ppej, arvamusi, hese, rkused, arendamist, paluda, lugemisp, kasutan, armastan
thumbnail
6
doc

ÕPIOSKUSTE TÕHUSTAMISE ARUANNE

Õppimine on minu jaoks teadmiste ja oksuste omandamine kui ka tegelikult enamus inimeste jaoks. Muidugi õppimine võib olla ka kellegi jaoks suurt pingutust nõudev kohustus või vastupidi, võib pakkuda suurt avastamisrõõmu, kus uued teadmised ja oskused innustavad otsima üha uusi arenguvõimalusi.Mina isiklikult katsun endas leida motivatsiooni õppimiseks. Mulle meeldib õppida ja uusi teadmisi saada. Raskuste või probleemide korral julgen abi paluda kaaslaste käest ja usun, et nad aitavad mind. Olen seadnud endale reaalsed eesmärgid. Loodan, et suudan neid ka täide viia. Õpin tasa ja targu. Katsun oma testide ja ülesannetega hakkama saada. Ma arvan, et minu õpimotivatsioon ja oskused vajavad veel kõvasti lihvimist ja arendamist. Nii enda kui ka minu vanemate abiga olen ma tunduvalt arenenud oma erialas (treenerina).Kuigi tänapäeval on enamus konspektid internetis, mulle isiklikult meeldivad siiski rohkem paberkandjal konspektid

Pedagoogika
43 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Minu tõekspidamised õpetajana

Minu tõekspidamised õpetajana Õpetaja töö kogemuse olen omandanud ühes pisikeses lasteaias maakohas. Lasteaias tegutseb kokku kolm rühma: sõimerühm ja kaks liitrühma. Õpetaja ametit olen nüüdseks kokku pidanud kolm aastat. Alustasin sõimerühmast, kus lapsed olid alles 1,5 aastased. Sõimerühmas töötades panin õpetajana rõhku sotsiaalsele arenemisele, et laps õpiks isendaga paremini hakkama saada, seda kõike läbi mängu. Siia hulka kuuluvad sellised tegevused nagu potil käimine, iseseisvalt riidesse panemine ja teiste rühmakaaslastega arvestamine. Sõimerühmas õppetööd on minu enda arvamuse põhjal suhteliselt keeruline teha ja piirduda suuretsi vaid nende endi fantaasiatest. Kuna väikeste laste käed alles arenevad tuleb neid kõvasti suunata, samas peaks tehtav töö olema siiski isikupärane. Praeguseks töötan pool aastat liitrühmas, kus on ka kaks erivajadusega last. See kogemus on ka mulle uus ja seega kohanen last

Alusharidus
35 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Enesehinnang ettevõtjana

Maailmas elab umbes 6,9 miljardit inimesi ning tore on see, et kõik nad on täiesti erinevad. Üks tahab tõestada oma tööandjale kui püüdlik ta on, teine soovib töötada vaid suures meeskonnnas, kolmandale meeldib aga tegutseda iseseisvalt, olla iseendale peremees. Kumb rolli valida ­ kas palgatöötaja või ettevõtte juhataja? Vastata sellele küsimusele pole nii kerge asi. Mis minusse puutub, ei saaks ma öelda, et olen ettevõtliku inimese tüüp. Lapsepõlves polnud ma kunagi ,,äriga" tegelnud ning isegi niisugust mõtet ei olund mu peas. Mitte keegi minu perekonnaliikmetest ega sugulastest ettevõtlusega ei tegele ja seepärast ei oska mulle selles valdkonnas eeskujuks olla. Analüüsides oma iseloomu testide abil, sain ma aru ka sellest, et olen pigem introvert. See aga omakorda tähendab seda, et minu jaoks pole sugugi lihtne uute inimestega tutvuda ning uusi kontakte luua. Kui mul tuleb minna kusagile, kus mina kedagi ei tea, siis tunnen ma end täiesti kaotuna

Ettevõtluse alused
90 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Mina Õppijana

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST12KÕ1 MINA ÕPPIJANA Essee Õppejõud: MÕDRIKU 2013 Ma alustasin oma õppija staatust 1996-st aastast, kui astusin esimesse klassi aimamata hariduse ja selle vajalikkuse tegelikku tähendust. Sel ajal tundus kõik kuidagi kerge ning jäi kiiresti meelde. Mida rohkem aega edasi seda raskemaks kõik muutus. Kui põhikool sai lõpetatud oli kindel eesmärk saada kätte keskharidust tõendav dokument, mida paljud tööandjad kangesti nõuavad. Nii läksingi ma edasi keskkooli, seal oli kõik hoopis raskem, vahepeal tuli isegi mõte, et milleks mulle kõik see, võinuks minna parem kutsekooli nagu osad põhikooli klassikaaslased oleks saanud veel lisaks keskharidusele ka ameti. Aga mulle on lähedased inimesed alati öelnud, et ma ise otsin endale väljakutseid. Ma pean ise ka ennast õppijana üsna tolerantseks, sest m

Kirjandus
69 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eneseanalüüs

Ma mõtlen küll kiiresti ja võtan infot vastu kiiresti, kuid vajan aega selleks, et informatsioon töödelda ja asjad läbi mõelda. Mulle meeldib mõtisklemine, unistamine, fantaseerimine ja arutlemine. Mulle meeldib jälgida olukordi ja inimesi, lahendada probleeme, kuulata, vajadusel nõu anda ja lohutada. Püüan probleemidesse süveneda, mitte lahendada pinnapealselt, suudan saavutada enese üle kontrolli ja ennast kohandada vastavalt situatsioonidele. Kus vähegi võimalik kasutan õppimises ja muudes situatsioonides piltlikku ettekujutamist, mälu. Nii jääb paremini meelde ning püsib mälus pikka aega. Raamatuid või tekste lugedes tekivad pähe sündmuste ahelad nagu oleksin ise peategelane sündmuste keerises. Lugedes saan emotsionaalse kogemuse, et pikka aega on raske uut asja või raamatut käsile võtta. Istudes tundides või nüüd loengutes ei meeldi mulle kuulata lektoreid, kes räägivad kuiva teooriat, kasutavad raskeid termineid

Psüholoogia
659 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Minu tugevad ja nõrgad küljed suhtlemises

Minu tugevad ja nõrgad küljed suhtlemises Öeldakse, et suhtlemine on inimeseks olemise alus. See, kuidas me teiste inimestega ümber käime, määrab me elus kõik. Usun, et suhtlemisoskusi on võimalik elu jooksul õppida, kuid palju on ka lihtsalt kaasa sündinud. Arvan nii, sest kuigi minu suhtlemisoskus on aastatega palju muutunud, on tuum siiski samaks jäänud. Mäletan nii selgesti oma lapsepõlve, kui olin arg, vaikne, endassetõmbunud, eriti midagi ei rääkinud, küsimusi esitada ei julgenud. Ka minu vanemad on olnud ja on praegugi väga tagasihoidlikud. Samas on minu tagasihoidlikkuse taga alati varjus olnud sõbralik inimene – isegi tahaplaanile hoides oli mul palju sõpru. Pärast põhikooli lõpetamist asusin õppima suures linnas. Olin vanematest eemal ja muutusin enesekindlamaks. Ma ei oleks suutnud muutuda, kui suhtlemisind poleks kuskil minus juba olemas olnud. Nüüd oli lihtsalt selle aeg pinnale kerkida. Hakkasin rohkem oma arvamust avaldama, kritiseerima,

Pedagoogika
37 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Paremasse homsesse viivad meid.

Paremasse homsesse viivad meid... Homme on juba tulevik ja seda kujundab igaüks endale omamoodi. Mõni keskendub oma väljanägemisele, mõni sisemusele, aga homsest mõtleme me kõik, sina ka. Kes teab, mis kõik veel juhtuda võib? Kas tekib katastroof, saame teada parimatest uudistest või on lihtsalt üks tavaline päev? Kõik tahavad, et nende tulevik oleks hea ja õnnelik, paremuse poole liikumiseks teeme omad valikud. Kui ma tahan saada maailma rikkamaks inimeseks, sest ma arvan, et siis olen ma kõige õnnelikum, püstitan endale eesmärgid ja pürgiksin nende poole. See tundub muidugi väga utoopiline idee, aga mida kõrgemad sihid, seda suurem potensiaal oleks üldse midagi saavutada. Ma ei teagi, kas raha teeb õnnelikuks, ma lihtsalt loodan seda, sest praegu tunnen päris paljudest asjadest puudust, mis on just raha taha kinni jäänud. Raha ei asenda muidugi kõike, aga enesetunnet mõjutab küll. Rikkana, tunnen, et mul on midagi ol

Eesti keel
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mis tähendus on jõuludel minu jaoks

Mis tähendus on jõuludel minu jaoks? Sügise lõpu poole kisuvad ilmad külmaks ja talvarmastajad teevad algust lumeootamisega. Talv on küll minu jaoks tunduvalt meeldivam kui sügis, kuid siiski paigutaksin ta neljasel poodiumil alles kolmandale kohale. Kuid nagu igal aastaajal, on ka talvel oma head küljed. Tegelikult saab talvest välja noppida ühe parima aja aastast- jõulud. Jõuludel on minu jaoks suur tähtsus. Mulle meeldib tohutult midagi oodata ning jõulud on ootamist väärt. Võib-olla on ootamisrõõm minus isegi liiga suur, sest sellega sean ootused väga kõrgele. Mul on suur nö nälg siirate tunnete, kaunite elamuste ning millegi erilise järele ja ma ei taha, et see jääks rahuldamata. Seega pean ka ise minema ja otsima kohti, mis seda kõike mulle pakuks. Erilisi tundeid tekitab juba see, kui näen ja kuulen, et väikesed inimesed usuvad päkapikkudesse või kui inimesed pusklevad viimaste soodushinnaga verivorstide pärast.

Kirjandus
45 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mis on elus tähtis?

Mis on elus tähtis ? Iga inimese elus on midagi olulist. Nad tõstavad seda esile ja pööravad sellele rohkem tähelepanu, kui millegile muule. Inimesed peavad oluliseks erinevaid asju ­ tervist, raha, tundeid, haridust või mistahes eluvaldkonda. Inimese väärtushinnangud võivad olla nii materiaalsed kui ka vaimsed. Kuid alati ei ole kõige tähtsam see, mis esmapilgul tähtsana paistab. Mida mina oma elus tähtsaks pean? Loomulikult ei saa ma minna üle ega ümber materiaalsetest väärtustest. Selleks, et elada, on ju eelkõige vaja sooja kodu, voodit kus magada ja sööki lauale. Kuigi vaadates enda ümber ringi, peame tihti nägema, et paljud inimesed peavad ja saavad hakkama ilma kindla koduta ja tihtipeale ka ilma söögita. Kindlasti on elus tähtsal kohal raha, sest just rahaga saamegi me omale lubada kodu ja muud, mis eluks vajalik. Kuid selleks, et meil oleks raha, peame me ise selle nimel pingutama. Praegu, kui ma veel koolis käin, elan ma kü

Kirjandus
80 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Janeli Aavik - Enesetutvustus

Enesetutvustus Minu nimi on Janeli Aavik. Olen 19-aastane noor neiu ja elan Saaremaal. Olen siin elanud kogu oma elu. Ma armastan oma kodu, see on mulle kõige kallim koht, ning vabal ajal veedan meelsesti aega kodus. Kunstiga olen tegelenud juba väikesest tüdrukust peale. Kooli minnes läksin ka mitmesse kunstiringi ja hiljem olen käinud ka erinevates kunstikoolides. Eriti meeldib mulle teha asju ise, mitte teiste ettekirjutuste järgi. Olen säilitanud pea kõik oma tööd lasteaiast alates. Ma õpin Kuressaare Ametikoolis, dekoraator-stilisti eriala. Mulle meeldib Kuressaare Ametikool. Õpetajad on toredad ja abivalmid ning õpilased on seltskondlikud ja sõbralikd. Ametikooli õppima tulles lootsin saada palju uusi kogemusi, teadmisi ja arendada veelgi oma käelisi oskusi. Minu lemmikõppeaineteks olid maalimine, joonistamine, keraamika ja kalligraafia. Nüüd, kui õppimine Ametikoolis hakkab lõpusirgele saama, tunnen, e

Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eneseanalüüs

Üks raskemaid asju minu jaoks on iseenda iseloomustamine ja kirjeldamine. Seda võib lugeda minu kõige nõrgemaks lüliks. See ei tähenda ,et ma sellega hakkama ei saaks ,lihtsalt on raske leida õigeid sõnu oma tunnete kirjeldamiseks ja mu mõtted ei pruugi teisteni jõuda. Üks esimesi asju, mida ma enda kohta ütleksin on see, et ma olen üsna kontrollija tüüpi. Mulle meeldib, kui teised mind kuulavad ja minu sõnade järgi tegutsevad. Ma tahan, et see mida lubatakse ka täidetakse, kuna ma keskendun peamiselt protsessile. Ma just ei saa öelda, et ma mõtlen teistele inimestele vähe, kuid ma siiski arvan, et minu asjad on tähtsamad kui nende omad. Mulle on tähtsad faktid ja ma ei salli valetamist ning mul peavad ees olema täpsed eesmärgid. Näiteks ka oma suhtes, mulle meeldib teada millega mu poiss päeva jooksul on tegelenud ja mis ta edasi plaanib teha. Võib olla tõesti ma elan natukene minevikus, kuna ma võin ju inimestele andestada nende tehtu mulle, kuid

Psühholoogia
146 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Eneseanalüüs - Minu suhtlemisoskused

liiga suur hind, pooldan siiski põhimõtet, et igaüks enda eest, kuigi see ei kehti alati. Teisi inimesi on ilus aidata, kuid seda teatud piirini siiski. d.) Huumori leidmine, mitte satiir- olen üpris huumoriarmastaja inimene, kuid mulle ei meeldi see, kui keegi, kellega meil pole ühist keelt ja ka need kellega ma pole avatud minu sellisesse distantsi saabuvad. Ma tean, et neile ei pruugi see meeldida, sest ma ei tea neid, sedasi hoian end ka huumori koha pealt tagasi, väga vähe kasutan üldse sellist pilkavat või õelutsevat huumorit. d.) Psühholoogiline kohalolek- suudan ennast sundida tähele panema ja ka sedaviisi vaimselt kohal olla ehk jälgida toimuvat enda ümber, vahel see küll kaob või hajub, kuid siis tuleb end ümber lülitada ühelt näiteks unistamise tegevuselt teisele näiteks jälgimisele ja kaasa mõtlemisele. 3. kehakeele kasutamine (välised kontaktioskused, too näiteid) a

Suhtlemispsühholoogia
485 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Minu elu kutse

Minu elu kutse Minu tulevik on minu jaoks väga tähtis. Need otsused ja valikud, mis ma peale põhikooli lõpetamist teen, mõjutavad minu tulevast elu. Seetõttu pean selgusele jõudma endas, oma soovides ja unistustes, et teha õigeid valikuid. Põhikooli lõpetamine on minu elus oluline sündmus. Peale põhikooli kavatsen minna gümnaasiumisse. Kui mõlemad koolid läbitud, on aeg astuda iseseisvasse ellu. Paljud noored teavad juba varakult, mida nad tulevikult ootavad. Õnneks olen ka mina jõudnud otsusele, kuhu suunas liikuda ning üritan valida mulle kõige sobivama eriala. Valiku tegemisel pean arvestama enda tugevaid ja nõrku külgi. Õige valik on oluline karjääri kujunemisel. Minu tulevane eriala peaks olema seotud millegi loomisega. Seetõttu kaalun ehituse ja arhitektuuri erialade õppimist. Selle eriala juures meeldib mulle näiteks hoonete projekteerimine. Need oskused tulevad kasuks ka enda kodu rajamisel. Mulle on al

Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Essee Aines „Erialatutvustus“

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Infotehnoloogia teaduskond Informaatikainstituut Olga Dalton 104493IAPB Essee Aines ,,Erialatutvustus" Juhendaja: Rein Kuusik Professor Tallinn 2010 Umbes pool sajandit tagasi ellutärkanud IT-teadusest on tänaseks saanud üks aktuaalsemaid inimkonna arengusfääre, mille iseloomustamiseks sobiks kõige paremini kasutada väljendit ,,tormiselt arenev". Tänapäeval ei seostu mõiste infotehnoloogia vaid arvuti kasutamisega, vaid kujutab endast hoopis midagi laiaulatuslikumat, millega arenenud riikide elanikud iga päev kokku puutuvad. Sellesse paeluva ja mõistatuslikku maailma olen minagi astumas, informaatika teaduskonna esimese aasta tudeng. Uute inimestega tutvudes räägin alati, et olen informaatika teaduskonna üliõpilane, mis aga tekitab neil kohe küsimust, miks valisin just selle eriala. Tõepoolest, ühiskonnas on levinud

Erialatutvustus
103 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Õpiminapilt

mulle konspektis olulisemad kirjed alla joonida ja värviliseks teha. (minule oluline: info vastuvõtmine, töötlemine arusaadavaks ning kasutuskõlblikuks muutmine) Olen alati tugevam olnud jutustavates ainetes ning tagasihoidlikum reaalainetes ehk nagu rahvasuu armastab öelda: olen pikemate juhtmetega tavapärasest õppijast. Samas suudan üsna hästi meelde jätta visuaalseid jooniseid, skeeme ja graafikuid (verbaliseerija). Näen paljusid asju piltidena seega kasutan oma aju visuaalset osa. (testi tulemusel). Minule on oluline õppida vaikuses ja puhtas keskkonnas. Mõttetegevuse liigituse alusel olen pigem ettevaatlik õppija e kontrollin alati püstitatud hüpoteesi ja selle paika panemist ning tihti süvenen teisejärgulistesse detailidesse. Tajutüübilt/testide järgi olen visuaalne õppija, mulle meeldib läbi näidete infot vastu võtta. Õpiharjumused, testimise tulemusel on mul üsna tagasihoidlikud, sest pean oma koormust õppima rohkem

Areng ja õppimine
16 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Terviseanalüüs

Terviseanalüüs Minu füüsiline tervis Kehamassiindeksit arvestades, olen ma normaalses kehakaalus. Ma ei ole iga päev kehaliselt aktiivne vähemalt tund aega, aga selle eest olen oma töökohtade tõttu mõni päev terve päev aktiivne. Pean tõdema, et on hetki, mil ma suitsu ette panen. Puuvilju ja juurvilju söön ma igapäevaselt. Ma ei armasta arste, seega ei käi ma nende juures regulaarselt, vaid ainult juhul, kui midagi ikka tõsiselt häirib. Liiklusvahendeid kasutades pean enamasti kinni ohutusnõuetest. Jalgrattaga sõites ei kanna ma kiivrit, aga mootorratta või ATV-ga sõites kannan ma alati kiivrit ja kõiki muid kaitsmeid. Autoga sõites kannan alati turvavööd. Nädala sees saan ma öösiti magada umbes 7-8 tundi, nädalavahetustel pisut kauem. Minu sotsiaalne tervis Enamjaolt saan ma teiste inimestega hästi läbi. Olen aus ja avatud suhtleja. Huviringides ma antud hetkel ei käigi, aga erinevatel üritustel käin

Inimeseõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Enesetutvustus

Enesetutvustus Minu nimi on Lyna ........ Ma olen 16-aastane ja elan ...... koos oma vanema õega. Vabal ajal veedan meelsasti aega kodus, sest seal on hea olla. Lisaks on mul veel üks õde, kes on 4- aastane ning elam isaga. Õpin Tapa Gümnaasiumis 10. klassis. Selles koolis olen õppinud kaheksandast klassist alates. Mulle meeldib see kool, sest õpetajad on siin head ja kaasõpilased väga toredad ning sõbralikud. Otsest lemmik ainet mul pole, aga mulle meeldivad matemaatika ja inglise keel. Oskan inglise keelt suhtlus tasemel, sest õpin seda koolis juba seitsmendat aastat ja olen käinud riikidest, kus tuleb suhelda inimestega inglise keeles. Räägin ka vene keelt, mida olen õppinud kolm aastat ning see aasta hakkasin õppima soome keelt. Vabal ajal tegelen laulmisega ning olen palju koos oma sõpradega. Suvel olen tavaliselt Sotimaal ema juures. Mulle meeldib väga reisida. Iseloomult olen sõbralik, töökas ja kohusetundlik. Ma ei anna alla, kui midagi väga tahan. Olen p

Eesti keel
51 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Eneseanalüüs - „Mina õppijana“

koostan endale kindla õppimise päevakava. Päevakava aitab mul koduülesandeid paremini planeerida. Märgin ka sinna aja, mil olen koolis, aga samuti õppimise kodus. Sinna ma märgin need päevad, millal pean tööl olema, et oleks kergem aega planeerida. Ma püüan ,kui on võimalik , õppimise planeerida iga päev ühele ja samale ajale, siis ma harjun päevarütmiga ja õpitu jääb paremini meelde. Ma arvan, et pärast õppimist on vaja kindlasti teha pausi ja koguaeg kasutan seda õppeviisi. Puhkepausid on vajalikud selleks, et õpitu meelde jääks ja kinnistuks. Näiteks ma teen peale 1,5- tunnist õppimist 20- minutilise puhkepausi. Vahel teen ka nii, et iga erineva õppeaine järel on väike paus. Kindel puhkeaeg aitab mind nii psüühiliselt kui ka füüsiliselt paremas vormis hoida. Viimane, mida ma tahan rääkida ,et enne, kui hakkan õppima, kirjutan üles selle, mida tahan leida. Seega, kui mul kerkib mõni probleem, siis ma

Kirjandus
291 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Enda kui õppija analüüs

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST12 KÕ2 Piret Sarv Mina õppijana Eneseanalüüs Juhendaja: Anu Leuska, MA Mõdriku 2013 Minu kui õppija eneseks saamine on seotud paljude küsimustega, minust endast. Neid kordi on olnud üpris palju, kui olen endalt pidanud küsima, miks ma olen õppija. Ei ole ma enam ju kahekümne aastane, vaid enam. Tihti kõmiseb kõrvus üks ja seesama sõna; "Miks, miks, miks?". Mida rohkem ma sellele mõtlen, seda rohkem ma olen veendunud, et see lugu räägib minust kui õppijast. Tõenäoliselt ei tule see lugu eriti pikk, kuna mulle ei meeldi sõnu ,,pliiatsist v

Enesehindamine
104 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Minu minevik, olevik ja tulevik

Minu minevik, olevik ja tulevik Minu elu on aastate jookul väga palju muutunenud ja selle käigus olen ma väga palju arenenud ja kasvanud, ning kavatsen seda ka tulevikus teha. Tihti ei olene see ainult minust, vaid ka mind ümbritsevatest inimestest, keskkonnast ja minu enda tahtejõust. Mind on mõjutanud palju nii mu vanemad kui ka sõbrad ja tuttavad. (50) Väiksena veetsin palju aega enda vanaise juures kuna ise elasime korteris kuid temal oli uhke maja, seal sai mul väga heaks sõbrannaks naabri tüdruk, kuigi meil oli kolm aastat vanusevahet meid see ei häirinud. Ma olin natuke häbelik kuid mul oli parim sõbranna, kellega koos sai tehtud asju, millest jäävad mälestused kogu eluks, näiteks kui me randa läksime, aga ei julgenud ujuma minna kuna arvasime et seal olevat koletised, ja kord kui ma tahtsin et ta puuotsa roniks ja üt

Eesti keel
4 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eneseanalüüs: Mina õppijana

ning süsteemsemaks muuta.Õpistrateegiad on õpitud tegevuskavad, mida kasutatakse teadmiste, oskuste omandamiseks, töötlemiseks, kasutamiseks, eriti aga oma õppimise juhtimiseks ja kontrollimiseks. On nii otsesed kui kaudsed strateegiad. Otsestest õpistrateegiatest kastutan enamasti mälustrateegiat: meeldejätmise muudab kergemaks mõtteliste seoste loomine. Kõik uus, mille omandan, viin seosesse sellega, mida juba varem tean. Mingil määral kasutan ka tunnetuststrateegiat: teabe edastamine, analüüsimene, selgitamine ning info struktureerimine. Kaudsetest strateegiatest võiks nimetada kõiki kolme: metakognitiivset- põhineb eneseanalüüsil. Afektiivset ehk tundepuhangulist strateegiat.Sotsiaalset strateegiat minu puhul küll vähem, aga päris kõrvale seda siisi jätta ei saaks. Õpikäsitlusi on eristatud 5 erinevat suunda, mis võimaldavad selgitada ja mõista erinevaid tahke

Ühiskond
325 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Mina kui õppija

Kevin Aas Radioloogiatehnik 1 Mina kui õppija Essee Õppimise näol on tegemist elukestva protsessiga, mille tagajärjel muutub minu käitumisviis ning täiustub teadmiste süsteem. Kuidas mõjutavad seda ümbritsev keskkond ning saadud kogemused ning koolis õppimise puhul õppimisprotsessi teine pool ­ õppejõud? Kas ma oskan õppida kogemustest, olgu need siis negatiivsed või positiivsed? Milline õppija ma täpselt olen ning kuidas on kõige efektiivsem teadmisi omandada? Õppimisstiilide mõiste puhul eristatakse inimesi selle alusel, missugune õppimisviis osutub nende puhul kõige efektiivsemaks õpitava omandamisel (Pashler jt 2009). Õppimisstiilid võib jagada neljaks ­ visuaalne, kirjutamis- ja lugemispõhine, kuulmispõhine ning ki

Enesejuhtimine
203 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Suhtlemispsühholoogia: Asendustöö nr.12

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskkond Suhtlemispsühholoogia Asendustöö nr.12 Üliõpilane: Rühm: Matrikli nr: Juhendaja: Tallinn 2015 Ma lugesin läbi artikli "Grupidünaamika ja meeskonnatöö organisatsioonis" ja seal on lugu meeskonatööst ja mida on vaja teha, et meeskond oleks tugev. Üldiselt, meeskond on ühiste eesmärkide saavutamise nimel koos tegutsev rühm inimesi. Meeskonda iseloomustab kindel rollijaotus ning koostöösuhted , aga tulemusliku meeskonnatöö eeldus on soov koos eesmärgini jõuda ning hoida seejuures häid omavahelisi suhteid.Tavaliselt suurtes organisatsioonides on traditsiooniline juhtimisviis , millega ma olen oma elus ka kokkupuutnud:traditsiooniline juhtimisviis on hierarhiline: tipus olev juht kontrollib, piirab ja määrab teiste tegevust. Lähtutakse pigem sellest, mida on saavutatud, mitte sell

Suhtlemispsühholoogia
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Plaanid ja tegelikkus

Plaanid ja tegelikkus Tahaksin jutustada teile ühe huvitava loo endast ja enda perest. See lugu räägib teile sellest ,et kõik inimesed proovivad planeerida enda elu ,kuid see ei edene kogu aeg. Ning see lugu võib õpetada teile sellest kuidas on paremini enda elu planeerida nii ,et kõik mida sa soovid läheks ellu. Nii ,et räägin praegult natukene endast. Ma olen ise palju enda elu planeerinud ja unistanud paljudest asjadest. Kõik mida ma soovisin küll tegelikkuseks ei muutunud ,kuid elu läheb edasi ja ma saan uuesti paljudest asjadest mõelda ,ning mõelda ka sellest milliseid vigu olen ma teinud. Mu vanemad räägivad mulle sellest ,et ma olen veel laps ja ma pean nende sõna kuulama , see on tõsi , kuid ma tahaksin juba ise suureks saada ja ise enda peale mõelda. Minu plaanid ei lähe tegelikkuseks sest ma pean alguses arutama seda mida ma teen ja mida ma tahan enda vanematega. Vahest ma tahaksin minna uisutama enda vanematega aga ma ei saa , se

Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Mina õppijana

Mina õppijana Ma pole varem ennast sellisel moel analüüsinud , kuid arvan, et see aitab mul jõuda parema enesemõistmiseni ning olla oma tulevikueesmärkidele orienteeritud. Õppijana olen ma kohusetundlik. Laiskus ja mina ei tunne teineteist. Kindlasti võin enda tugevuseks pidada süvenemisoskust, mõtlen enne , kui tegutsen. See oskus käib kindlasti käsikäes perfektsionismiga:kipun tihti üle mõtlema ja taotlema täiuslikkust.See tuleb mõneti kasuks, olen saavutanud sellega üsna häid õpitulemusi, aga samas on see takistanud minu loomingulisusel esile tulla, esseede kirjutamisel muretsen rohkem sõnastuse kui mitmekülgsuse pärast. Olen tihti jäänud seetõttu ajahätta. Mõistan, et perfektsionistliku hoiakuga ei jõua ma oma õpingutes kuigi kaugele, peaksin õppima nii-öelda vooluga kaasa minema ja ideed võiksid jõuda paberile enne, kui need kaotsi lähevad. Mulle meeldivad väga keeled ja kirjandus. Olen teadmistehimuline j

Eesti keel
42 allalaadimist
thumbnail
8
docx

"Miks ma näen ennast tulevikus tööl omavalitsuse sotsiaaltöötajana"

ESSEE "Miks ma näen ennast tulevikus tööl omavalitsuse sotsiaaltöötajana" Mõned filosoofid väidavad, et inimese missioon on kodeeritud tema lapsepõlve unistustes. Mõeldes nendega kaasa tuletasin meelde, kes ma olin lapsepõlves - milline olin, millised asjad olid olulised? Kõige rohkem mäletan, et tähtis oli õigluse eest seista ning nõrgemaid kaitsta. Mulle meeldis konfliktide reguleerimine, ühiste tegevuste korraldamine ning mängude organiseerimine. Ma tahtsin alati olla olemas nende jaoks, kes seda soovisid ja vajasid. Tihtilugu pöörduti just minu poole , kui oli tekkinud riid ning vajati lepitust või keda eirati mängus või kui tunti end kurvana. Nii palju, kui ma mäletan, olen ma alati tahtnud aidata teisi inimesi ning ma ei salli tõrjuvat käitumist inimeste suunal, kes on mingi põhjuse pärast teistsugune (välimus, probleemid perekonnas jne.). Kui ma märkasin, et noritakse ja kiusatakse, siis sekkusin ja

Sotsioloogia
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Olemuslugu oma koerast

Kuninglikud uinakud ja kodujuust - üks päev minu elust Hommik Ärkan selle peale, kui peremees mind õue kutsub. Ma ei viitsi ennast liigutada, kuna see armsaks saanud diivan tundub täna kuidagi eriti pehme ja soe. Olen ise tavaliselt äratajarollis hommikuti olnud, aga õues on talv ja minu karvkate on nii õhuke, et kardan ära külmuda. Ma saan oma peremehe toonist aru, et tal on tööle minekuga kiire ja mina hoian teda kinni. Tõusen vaikselt ja sirutan oma pikad koivad välja ja teen ühe suure ringutuse ja lippan ukse juurde. Jälle see piinav kaelarihm, mille sinine värv mulle kohe üldse ei istu. Kui peremees vähemalt korrakski silma minu pealt laseb, siis meelega seda närides loodan, et see katki läheb ja mulle uus ostetakse. Oma esimesed käpad uksest välja tõstes tunnen ma külma, mis mind kramplikult kokku tõmbab ja värisema sunnib. Jään seisma ja tahaksin tuppa tagasi joosta, aga piinav põis vajab tühjendamist ja hambaid väristades jookse

Meedia
52 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Mida väärtustan?

Mida väärtustan? Väärtustama - see on midagi või kedagi hindama. Iga inimene väärtustab oma elus midagi, erinevate persoonide väärtushinnangud on aga erinevad. Kellel on tähtsad asjad elus perekond, sõbrad ja suhted, kellel aga ainult materiaalsed asjad, nagu raha ja kallid esemed. Väärtustamist tuleks alustada iseendast ja siis läheb ka kõik muu paika. Kui ennast ei väärtusta ega armasta, siis vaevalt, et suudetakse midagi või kedagi teist väärtustada. Väärtustan vabadust ja olla iseseisev isiksus koos omapära plusside ja miinustega. Edasi tulevad suhted kõige kallimate inimestega. Nendest kallitest inimestest kõige tähtsamad on mu perekond. Arvan, et enamus tõstab perekonna oma väärtustest esikohale. Oma perekonda tuntakse elus kõige kauem ja ollakse nendega elu lõpuni kontaktis. Iga inimese kohta seda muidugi väita ei saa. Vanemad on need, kes rajavad elus vundamendi, nemad juhatavad õigele teele ja aitavad kui v

Kirjandus
180 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Lühike enesetutvustus

Enesetutvustus Tere, ma olen... Valisin humanitaar suuna, sest mulle meeldivad sealsed ained rohkem. Eriti tunnen, et mul on keelte peale vaistu. Oskan kolme võõrkeelt : vene-, inglise- ja saksa keelt. Omast vabast tahtest olen õppinud ka veidi hispaania keelt. Kõige paremini neist muidugi inglise keelt, mida valdan üsna vabalt. Osata mitut võõrkeelt on väga tähtis, sest keeled annavad võimaluse suhelda teiste inimestega kogu maailmas. Koolis läheb mul igati hästi, õpin alati positiivsetele hinnetele. Olen osalenud eesti keele olümpiaadidel ja kirjandi võistlustel. Reaalained pole mul just eriti tugevad, kuid saan hakkama. Kui tekib mõni takistus õppimisel või kodustel töödel, küsin abi vanema venna käest. Mul on peres 2 vanemat venda ning ema ja isa. Me saame omavahel hästi läbi, kuna oleme kõik avatud inimesed. Üldiselt saangi inimestega hästi läbi, sest ma olen rõõmsameelne ja suhtlemishimuline. Tänu sellele on mul ka sõprusringkond suur, ning saa

Kirjandus
76 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Isiksuse analüüs

Isiksuse analüüs. Selles õppetöös proovin ma analüüsida ise ennast ja enda olemust. Ma proovin vaadata endasse ja tuua välja oma kõige iseäralikumad omadused. Selles isiksuse analüüsis kavatsen ma rõhku panna järgmistele punktidele: minu positiivsed kui ka negatiivsed iseloomuomadused, eluväärtused, saavutused ja mida tahan saavutada. Enne kui hakkan enda südant lahkama, räägin ma mõne lausega , kes ma olen ja milline näeb välja minu elu üldjoontes. Minu nimi on Reimo, olen 17 aastane ja elan sellises armsas kohas nagu Haljala. Olen elanud siin terve oma elu. Ma elan oma perega elumajas. Mul on vanemad, koer, kass kui ka oma aed. Ma olen käinud Haljala lasteaias ja hetkel õpin Haljala Gümnaasiumi 10. klassis. Olen lõpetanud Rajaotsa muusikakooli, õppides seal djembet, samuti olen õppinud ka kitarri. Kuid suur austus on mul lauatennise vastu, mida olen mänginud vahelduva eduga 8 aastat, Rakvere Spordikoolis.

Psühholoogia
160 allalaadimist
thumbnail
16
docx

MINU, KUI ÕPETAJA PROFESSIONAALNE ARENG

TALLINNA ÜLIKOOL Kasvatusteaduste Instituut Eelkoolipedagoogika osakond Gerli Ruus MINU, KUI ÕPETAJA PROFESSIONAALNE ARENG Essee Juhendaja: Aino Ugaste, prof Tallinn 2014 Milline on minu kujutlus koolieelse lasteasutuse õpetajast? On üldlevinud tõde, et kasvukeskkonnast sõltub, milliseks kujuneb ja areneb laps. Sellepärast on oluline, et last ümbritsev keskkond oleks lapsesõbralik, täis avastamisrõõmu ja elamusi pakkuv. Õppetegevuste läbiviimisel on väga oluline õpetaja poolne ettevalmistus ja teadmiste edasi andmise oskus lastele. Õpetaja tegevus rühma juhtimisel ja õppimisel on mudeliks lastele. Teadlane Sonia Blandndford leiab, et efektiivsed õpetajad töötavad niisugusel viisil, mis soodustab laste õppimist hoides ja arendades samas nende eneseväärikust. Pean oluliseks, et koolieelse lasteasutuse õpetaja on oma käitumise

Isiksusepsühholoogia
27 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Demokraatia

Koostas: Demokraatia Igapäevaelus tunnetan mina demograatiat sellega, et mul on võimalus õppida ja haridust omandada seal koolis kus mulle meeldib,või õppima minna hoopis kuskile välisriiki ja töötada või valida omale töö , mida ma tahaksin teha ja kus. Võtta puhkust omale sovival ajal või kokkulepitud ajal. ,Minna valmia alates 18-nendast eluaastatst ja valida endale sobiv partei ja seda pooldada.Hetkel ma ei saa veel valimas käija selleks läeheb veel natuke aega aga ma arvan et hakkan tuleviksu hääletama Reformierakonna poolt kuna nende tegemised ehk meeldivad mulle kõige enam ja minu pere üldiselt pooldab reformierakonda. Mul on vabadus valida oma elukoht kus mulle elada meeldiks. Mulle meeldiks elada tohutult maal kus on rahu ja vaikus kodu on nagu ikka selline koht kus tahad puhata ja vaikust ning rahu nautida. Seda lärmi sa saa

Ühiskonnaõpetus
44 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Saksa keel minu elus

Saksa keel minu elus Maailmas on umbes 160 miljonit inimest, kes räägivad saksa keelt. Nad kõnelevad seda keelt kas oma emakeelena või on lihtsalt saksa päritoluga, kuid on siiski etnilised sakslased. Saksa keel on ka minu elus üpris tähtsal kohal. Ma õpin seda koolis teise keelena inglise keele kõrval. Nädalas puutun ma saksa keelega ainuüksi kooliseinte vahel minimaalselt neli korda kokku. Sellele lisanduvad aga ka mahukad kodused tööd ja paljud huvitavad ülesanded. Näiteks oleme me teinud saksa keelega seonduvaid videosid ning võtnud osa paljudest erinevatest viktoriinidest ja projektidest. Seega võin ma öelda, et puutun saksa keelega kokku päris tihedalt. Kui ma käisin viiendas klassis, tuli mul otsustada, mis keelt teise keelena õppima hakata. Valida oli mul saksa ja vene keele õppimise vahel. Nii mina kui ka mu vanemad pidasime elus hakkama saamisel olulisemaks vene keele oskust. Samas ma aga tundsin, et saksa keele �

Kirjandus
4 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun